Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 3

1299 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 December 2012 - 19:42

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Men har du en Mac, en iPad/iPhone, tittar mycket på Netflix och Youtube, är ATV3 en extremt prisvärd högkvalitetsgrej. Boxee har inte Netflix, vad jag vet.

jag har netflix på min boxee,
men glömde bort att jag ställt in den på unblock-us dns-server

netflix finns på boxee då

har man inga appleprodukter så är nog en billig PS3 ett bättre köp som netflixspelare (och så mycket mer), eller WDs mediaspelare (men jag vet inte hur den fungerar)

Jag använder mest min AppleTV när jag ska se på Netflix (US). Min PS3 om jag ska se på svenska netflix. Boxeen inte så mycket då Netflix på AppleTVn är bättre.

Lite synd är att det är lite knaggligt om man ska se flera avsnitt i rad på en Apple TV. Man kan inte bara fortsätta med nästa avsnitt utan måste gå igenom några steg extra jämfört med PS3an.

Postad 31 December 2012 - 20:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

har man inga appleprodukter så är nog en billig PS3 ett bättre köp som netflixspelare
Lite synd är att det är lite knaggligt om man ska se flera avsnitt i rad på en Apple TV. Man kan inte bara fortsätta med nästa avsnitt utan måste gå igenom några steg extra jämfört med PS3an.

Varför då? Ska man bara se Netflix kostar en ATV3 bara drygt 800 kr, varför är det bättre att köpa ett PS3 då? Behövs inga andra apple produkter för det.

Knaggligt att se flera i rad på ATV? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Om det är jobbigt att klicka ett par sekunder på fjärrkontrollen till ATV, då är mycket jobbigt i livet.

/Fredrik

Postad 01 January 2013 - 11:45

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Har ingen Apple TV än men funderar på att skaffa en.

1. Hur får man ljud till TV´n? Gissar att det är via HDMI-kablen? Men har en gammal HD-ready TV som gissar har typ HDMI 1.1 eller liknande, funkar det ändå eller måste man ha 1.4?

2. Funkar det bra med 5.1 kodningen till biorecivern?

3. Måste man ha ethernet-kabel eller är den även trådlös?

4. Måste man ha en dator igång hela tiden eller hyr man film och tex kollar på Netflix direkt via Apple TV?

5. Kan man styra enheten helt och hållet från telefonen/ipaden eller måste man ha ytterligare en fjärr?

Postad 01 January 2013 - 12:34

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Har ingen Apple TV än men funderar på att skaffa en.

1. Hur får man ljud till TV´n? Gissar att det är via HDMI-kablen? Men har en gammal HD-ready TV som gissar har typ HDMI 1.1 eller liknande, funkar det ändå eller måste man ha 1.4?

2. Funkar det bra med 5.1 kodningen till biorecivern?

3. Måste man ha ethernet-kabel eller är den även trådlös?

4. Måste man ha en dator igång hela tiden eller hyr man film och tex kollar på Netflix direkt via Apple TV?

5. Kan man styra enheten helt och hållet från telefonen/ipaden eller måste man ha ytterligare en fjärr?

1. HDMI för ljud och bild eller optisk kabel för ljud och HDMI för bild. Det fungerar även om din TV har 1.1, vad jag vet. Den kan väl ta emot både ljud och bild?
2. ATV3 kan skicka ut 5.1.
3. Den är trådlös.
4. Netflix finns förinstallerat på ATV:n och du kan hyra film från iTunes utan att ha din dator igång.
5. Det finns en remote-app, men du kan också använda den medföljande enkla och mycket snygga ATV-fjärrkontrollen.

Jag är själv grymt nöjd med min ATV och använder den varje dag. Inte minst fungerar Netflix som en dröm!

:)

Postad 01 January 2013 - 14:26

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Tackar och bockar för infon.

Ang fråga 1) 1.4 kanske bara är att den kan skicka bild och ljud i båda riktningarna nu när jag tänker efter? 1.1 skickar både ljud och bild men bara åt ett håll?

Någon som råkar sitta på mobilt bredband och kan verifiera att det funkar att kolla film (gärna HD kvalité och 5.1) utan att det hackar?
Har i skrivande stund 3G och 16 mb (ligger i verkligheten på ca 6 mb). Väntar på mitt nya 4G 30mb (hoppas att det kan ligga på minst 10mb och utan att koppla ner som 3G kan göra)

Redigerat av Unregistered0c078b54, 01 January 2013 - 14:28.

Postad 01 January 2013 - 14:31

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Tackar och bockar för infon.

Ang fråga 1) 1.4 kanske bara är att den kan skicka bild och ljud i båda riktningarna nu när jag tänker efter? 1.1 skickar både ljud och bild men bara åt ett håll?

Någon som råkar sitta på mobilt bredband och kan verifiera att det funkar att kolla film (gärna HD kvalité och 5.1) utan att det hackar?
Har i skrivande stund 3G och 16 mb (ligger i verkligheten på ca 6 mb). Väntar på mitt nya 4G 30mb (hoppas att det kan ligga på minst 10mb och utan att koppla ner som 3G kan göra)

Har inte mobilt bredband, men har tittat på Netflix över 3G-nätet på min iPad helt utan hack.

Postad 01 January 2013 - 17:26

Unregisteredb7b69fb2
  • Unregisteredb7b69fb2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Varför då? Ska man bara se Netflix kostar en ATV3 bara drygt 800 kr, varför är det bättre att köpa ett PS3 då? Behövs inga andra apple produkter för det.

Knaggligt att se flera i rad på ATV? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Om det är jobbigt att klicka ett par sekunder på fjärrkontrollen till ATV, då är mycket jobbigt i livet.

/Fredrik

Jag måste hålla med Christopher_A, har man med Netflix på PS3:a vant sig vid att nästa avsnitt kommer upp direkt, så tycker man att det är kasst att inte ATV3:an har implementerat det på samma sätt. I-landsproblem, jag vet...

Postad 01 January 2013 - 17:41

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jag måste hålla med Christopher_A, har man med Netflix på PS3:a vant sig vid att nästa avsnitt kommer upp direkt, så tycker man att det är kasst att inte ATV3:an har implementerat det på samma sätt. I-landsproblem, jag vet...

Visst alla tycker olika. Men det går ju snabbare att trycka (blir 3-4 klick, tar ett par sek på Atv3) och själv byta till nästa avsnitt än att låta spelaren göra det. Efter varje avsnitt är det ju eftertexter, då kan man ju tycka att det är jobbigt att vänta ut dessa innan nästa avsnitt börjar.

/Fredrik

Postad 01 January 2013 - 18:10

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Ps 3 väsnas betydligt vilket inte apple tv gör. Jag stör mig på när fläkten drar igång på ps3an. ser på Netflix via den i andra rummet i undantagsfall.

Postad 01 January 2013 - 18:17

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Förutom om man e jag :-) som brukar somna, då har det gått 2-4 avsnitt som man missat ;-)

//Mike

Postad 01 January 2013 - 18:26

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Ps 3 väsnas betydligt vilket inte apple tv gör. Jag stör mig på när fläkten drar igång på ps3an. ser på Netflix via den i andra rummet i undantagsfall.

Jag kör Netflix på min tjock ps3 och har aldrig hört fläkten. I spel ja men inte med Netflix.

Postad 02 January 2013 - 14:55

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Jag kör Netflix på min tjock ps3 och har aldrig hört fläkten. I spel ja men inte med Netflix.

Slim.... den väsnas tyvärr i netflix . nya xbox360 är tystare

Postad 02 January 2013 - 17:56

Jonte26
  • Jonte26
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej!! Ny här på forumet!

Jag har ett litet men väldigt irreterande problem med min apple tv3 som jag hoppas någon kan hjälpa mig med!!
Varje gång jag ska streama spotify så måste jag starta om min apple tv annars går musiken inte igång! Den är kopplad till en pioner vsx-422 genom hdmi. Har provat Att återställa och både ipaden, iphonen och apple tvn är uppdaterade??

Någon mer med samma problem? Funderar på om det är sista uppdateringen som ställt till det. Fungerade nämligen när jag köpte allt!

Wifi går genom dovado tiny router och är telias bredband som ytterligare info!,

Hoppas på hjälp!

Problemet tillbaka!! Suck,

Med vänlig hälsning, jonte

Problemet tillbaka. Suck

Postad 03 January 2013 - 07:38

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Problemet tillbaka. Suck

har du senaste firmware på din router? jag hade lite problem med airplay osv men det löste sig med firmware uppdatering (dock har jag en annan router, linksys E4200)

Postad 03 January 2013 - 07:47

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

för ett par dagar sedan så kollade jag på en film helt smärtfritt på min dator som var uppkopplad via iPhone dvs 3g... 3 som opperatör och var på landet (utanför Norrtälje). hade 2 pluppar i uppkopplingen. dock så kollade jag på datorn. antagligen var det SD och stereo men på den lilla 13" skärmen såg det bra ut men inte riktigt HD.

Postad 03 January 2013 - 08:43

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hej... funderar på att fixa så man kan se playkanaler och netflix i sovrummet... har HTPC och Boxee Box i vardagsrummet, men känns lite overkill att ha det i sovrummet, tänkte ha så det räcker med play och netflix... och trådlöst... då måste väl AppleTV vara det mest prisvärda? :)

Postad 03 January 2013 - 10:02

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Hej... funderar på att fixa så man kan se playkanaler och netflix i sovrummet... har HTPC och Boxee Box i vardagsrummet, men känns lite overkill att ha det i sovrummet, tänkte ha så det räcker med play och netflix... och trådlöst... då måste väl AppleTV vara det mest prisvärda? :)

vilka playkanaler? hittar bara amerikanskt tjaffs i min atv3. Netflix är ifs ok men det finns inga svenska playkanaler...

och för er som tänker som jag gjorde när jag skaffade ipad och atv3 att ni vill streama svtplay från paddan till atv3 så bör ni tänka till lite extra. mång aprogram kan inte visas i svtplay appen pga diverse avtal osv. sjukt irriterande. homeland fungerade inte t.ex...

Postad 03 January 2013 - 10:17

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ajdå... kanske köperen liten AsRock ION då istället... men blir f*n så mycket dyrare... :/

Postad 03 January 2013 - 10:57

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

vilka playkanaler? hittar bara amerikanskt tjaffs i min atv3. Netflix är ifs ok men det finns inga svenska playkanaler...

och för er som tänker som jag gjorde när jag skaffade ipad och atv3 att ni vill streama svtplay från paddan till atv3 så bör ni tänka till lite extra. mång aprogram kan inte visas i svtplay appen pga diverse avtal osv. sjukt irriterande. homeland fungerade inte t.ex...

Ja det är grymt irriterande. För en tid sedan var det inte så, men numera är det i stort sett bara svenska produktioner som finns tillgängliga på mobila enheter. Fast samtidigt är det främst det svenska innehållet jag är ute efter på svt, så det duger för min del. Men det är riktigt dåligt ändå. Och jag begriper inte varför man gör skillnad på datorer och mobila enheter. Förmodligen är det bara ett nytt sätt att ta mer betalt för sändningsrättigheter.

Postad 03 January 2013 - 12:03

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Ajdå... kanske köperen liten AsRock ION då istället... men blir f*n så mycket dyrare... :/

en MK808 kanske skulle kunna vara ett alternativ för dig. det är en mini PC lika stor som en större USB sticka som levereras med Android 4.1. då kan du ju ladda ner alla appar du behöver... en polare till mig har beställt 5st så jag ska låna en och prova.

EDIT: kom ju på att SVTplay lär ju se denna lilla pryl som en tablet så då kommer det ändå inte att fungera :(

Redigerat av beat_strandh, 03 January 2013 - 12:49.

Postad 03 January 2013 - 20:01

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0

Problemet tillbaka. Suck

Sitter även jag på en Tiny router. Har en förmåga att beta sig lite oönskat. dvs den kopplar ner sig ibland och måste startas om och ibland även konfigureras om. Kan vara den som spökar för dig. Jag har beställt 4G med ny wifi-puck som jag väntar på. Den skall åtminstonde enligt försäljaren vara bättre än Tinyn på nerkopplingsproblemet.

Postad 04 January 2013 - 19:03

Jonte26
  • Jonte26
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Sitter även jag på en Tiny router. Har en förmåga att beta sig lite oönskat. dvs den kopplar ner sig ibland och måste startas om och ibland även konfigureras om. Kan vara den som spökar för dig. Jag har beställt 4G med ny wifi-puck som jag väntar på. Den skall åtminstonde enligt försäljaren vara bättre än Tinyn på nerkopplingsproblemet.

Jag har märkt att min kopplar ner då och då jag med! Kanske det som krånglar med airplay!! Blev dock lite bättre efter firmware update!! Skriv gärna och berätta om det blev bättre med ny router!! Funderar på byte jag med!

har du senaste firmware på din router? jag hade lite problem med airplay osv men det löste sig med firmware uppdatering (dock har jag en annan router, linksys E4200)

Provade det och det blev bättre men händer hyfsat ofta ändå! Routerbyte nästa kanske

Postad 04 January 2013 - 19:52

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag har märkt att min kopplar ner då och då jag med! Kanske det som krånglar med airplay!! Blev dock lite bättre efter firmware update!! Skriv gärna och berätta om det blev bättre med ny router!! Funderar på byte jag med!

Provade det och det blev bättre men händer hyfsat ofta ändå! Routerbyte nästa kanske

Jag hade alltid olika routerproblem innan jag bytte till Apple Extreme. Så jag kan intyga att den är extremt pålitlig i alla fall, om du planerar att byta.

Postad 04 January 2013 - 20:33

Jonte26
  • Jonte26
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag hade alltid olika routerproblem innan jag bytte till Apple Extreme. Så jag kan intyga att den är extremt pålitlig i alla fall, om du planerar att byta.

Extremt pålitlig gillar jag! Det är det bästa med apples prylar tycker jag! Kör nu telia mobilt bredband 4g till bra pris! Vet inte hur jag kan använda det om jag funderar på extreme

Postad 08 January 2013 - 12:55

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hejsan
Stämmer detta? Från CDONs hemsida?

Systemkrav
  • AirPort Extreme, trålöst Wi-Fi 802.11b/g/n-nätverk (trådlös videoströmning kräver 802.11g eller 802.11n) eller 10/100BASE-T Ethernet-nätverk.

Alltså, det måste väl inte vara AirPort Extreme som trådlös router?

Är grymt sugen. Har inte funnit något egentligt användningsområde, men helt plötsligt har ett otrolig sug infunnit sig. Måste kanske stilla det.

Postad 08 January 2013 - 12:58

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Nej du behöver inte en AirPort Extreme. Möjligtvis att kompabiliteten är bättre på den för folk som har problem funderar på en annan router. Själv kör jag kabelanslutning..pappa kör sin trådlöst på en Telia router och kan utan problem streama från dator och Netflix.

EDIT:
Eller så är det CDON's intressanta sätt att skriva det på som förbryllar...

Redigerat av testsmurf, 08 January 2013 - 12:58.

Postad 08 January 2013 - 13:02

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Nej du behöver inte en AirPort Extreme. Möjligtvis att kompabiliteten är bättre på den för folk som har problem funderar på en annan router. Själv kör jag kabelanslutning..pappa kör sin trådlöst på en Telia router och kan utan problem streama från dator och Netflix.

EDIT:
Eller så är det CDON's intressanta sätt att skriva det på som förbryllar...

Tack för snabbt svar. Jag har själv en AirPort Express, så det borde ju vara hyfsad kompatibilitet, kan man tycka. Tackar!

Vill mest ha den för att streama play-kanaler, från iPad (2) till Apple TV (och teven) och det skall ju fungera bra, om jag tolkar alla inlägg rätt. Har redan en Viaplay-box, men till den går det (väl) inte att streama Play-kanaler till?

Postad 08 January 2013 - 14:23

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar. Jag har själv en AirPort Express, så det borde ju vara hyfsad kompatibilitet, kan man tycka. Tackar!

Vill mest ha den för att streama play-kanaler, från iPad (2) till Apple TV (och teven) och det skall ju fungera bra, om jag tolkar alla inlägg rätt. Har redan en Viaplay-box, men till den går det (väl) inte att streama Play-kanaler till?

Hjälpte just ett par vänner installera en ny receiver och en Apple TV, och det funkar utmärkt för dem med deras router, som alltså inte är en Airport Extreme.

Postad 08 January 2013 - 15:14

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Hjälpte just ett par vänner installera en ny receiver och en Apple TV, och det funkar utmärkt för dem med deras router, som alltså inte är en Airport Extreme.

Toppen! Fick inte riktigt Go hemma, för inköpet. Men det verkade inte helt kört :)

Postad 08 January 2013 - 15:32

cave
  • cave
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hejsan
Stämmer detta? Från CDONs hemsida?

Systemkrav

• AirPort Extreme, trålöst Wi-Fi 802.11b/g/n-nätverk (trådlös videoströmning kräver 802.11g eller 802.11n) eller 10/100BASE-T Ethernet-nätverk.

Alltså, det måste väl inte vara AirPort Extreme som trådlös router?

Knasigt skrivet, men vad de menar är nog att något av de tre alternativen krävs. Antingen en Airport extreme, eller ett trådlöst nätverk, eller ett ethernetnätverk. Som sagt, knasigt skrivet.

Postad 08 January 2013 - 23:24

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Håller på för fullt att konvertera våra filmer till appletv.
Märker nu när vi kör för fullt hur jag inte kan visa mina filmomslag på samma sätt som dom har i tex netflix, utan det är ett omslag i taget som visas.
Finns det nån möjlighet att ändra det? För barnen skull som helst pekar är det ju guld att ha så många omslag pr sida som möjligt.
Hoppas ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand

Postad 09 January 2013 - 07:20

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Håller på för fullt att konvertera våra filmer till appletv.
Märker nu när vi kör för fullt hur jag inte kan visa mina filmomslag på samma sätt som dom har i tex netflix, utan det är ett omslag i taget som visas.
Finns det nån möjlighet att ändra det? För barnen skull som helst pekar är det ju guld att ha så många omslag pr sida som möjligt.
Hoppas ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand

Nej, ATV's inbyggda videofunktion har ingen sk. "video wall" för att få en bättre översikt av filmerna. Om den hade gått att jailbreaka så hade det gått att fixa lätt men nu är det ju inte så..förhoppningsvis så kommer Apple ta tag i gränssnittet på ATV nu när dom planerar att släppa en renodlad TV..

Postad 09 January 2013 - 08:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nu ska vi nog inte ta rykten som sanningar. Det har ryktats om TV från Apple i minst 5 år och det har inte hänt ett smack.
Det kommer knappast hända.

Postad 09 January 2013 - 10:54

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Rykten och rykten. Jag är iallafall övertygad om att dom ska släppa en tv. Och detta inom en snar framtid.
Dom vill likt Samsung inte bara ha en del av kakan. Dom vill ha allt.. Skulle inte bli förvånad ifall Apple börjar inom fotobranschen också. Dom har alla förutsättningarna. Om inte pengarna ;)

Postad 09 January 2013 - 10:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jag är skeptisk just för att det inte finns några pengar i tv-marknaden. Alla går back mer eller mindre. Blir svårt för apple att gå in där med dubbelt så dyra tvapparater som alla andra.

Postad 09 January 2013 - 11:16

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag är skeptisk just för att det inte finns några pengar i tv-marknaden. Alla går back mer eller mindre. Blir svårt för apple att gå in där med dubbelt så dyra tvapparater som alla andra.

Men Apples stora fördel framför andra elektronikföretag är att de är Apple. Visserligen är det en svår marknad, men det finns många som väljer en Apple-produkt helt enkelt eftersom det står Apple på den. Samsung och Sony och andra kommer inte ens i närheten av den lojaliteten. Att de skulle göra en TV är nog inte mer osannolikt än iPod och iPhone var på sin tid. Därmed inte sagt att det kommer att ske.

Postad 09 January 2013 - 11:29

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Visst dumpade priserna, helt klart. Men som sagt Apple är Apple. Vill folk ha en billig dator då väljer dom inte en MacBook. Likadant kommer det att vara inom tv. Det finns ju premium brands där oxå. Loewe eller Bang O som ex.
Nackdelen med Apple tror jag att dom vill som sagt kontrollera allt. Dom vill inte att du ska ha comhem som tv-abonnemang. Dom vill nog ha den biten oxå, därav den långdragna releasen av tv tror jag.

Postad 09 January 2013 - 11:33

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Om Apple lyckas med bedriften att bli en värdig konkurrent till Netflix/Hulu/HBO med ett dagsaktuellt innehåll (dom har redan detta idag men du måste köpa avsnitt för avsnitt till dyra pengar) så tror jag att folk gärna släpper comhem, telia, cmore, viasat å allt vad det heter.

Dom hade väl något liknande deta tidigare då man kunde hyra nya avsnitt i serier för $0.99 styck? Det var ju väldigt populärt i USA men sen höjde dom priset..

Redigerat av testsmurf, 09 January 2013 - 11:34.

Postad 09 January 2013 - 11:51

berne
  • berne
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
vilken besvikelse.....har en mac från 2007 med lion på de nya osx.... köpte mig en atv 3 tänkte spegla datorn till de...men de gick ju inte måste vara en 2011 ggggg hitta ett program som speglade men, ljudet följde inte med, å sen så lagga filmen, plus att de inte blev helskärm på tv....

Postad 09 January 2013 - 13:27

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

vilken besvikelse.....har en mac från 2007 med lion på de nya osx.... köpte mig en atv 3 tänkte spegla datorn till de...men de gick ju inte måste vara en 2011 ggggg hitta ett program som speglade men, ljudet följde inte med, å sen så lagga filmen, plus att de inte blev helskärm på tv....

jag har en MCB 2011 som jag kan spegla till min ATV3 men det blir inte full bild och det hackar när jag kör film. trist...

Postad 09 January 2013 - 13:32

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

jag har en MCB 2011 som jag kan spegla till min ATV3 men det blir inte full bild och det hackar när jag kör film. trist...

Finns en ruta under bildskärmsinställningar som man ska bocka i lr om det var ur. Detta gör att det blir full bild.

/Fredrik

Postad 14 January 2013 - 09:58

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Hur är filmhyrningsutbudet på AppleTV/Itunes vs filmutbudet på Netflix? Det jag tänker på är:
- nyare släpp
- 5.1 ljud
- svenska subtitles
- svenska filmer

Postad 14 January 2013 - 10:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hur är filmhyrningsutbudet på AppleTV/Itunes vs filmutbudet på Netflix? Det jag tänker på är:
- nyare släpp
- 5.1 ljud
- svenska subtitles
- svenska filmer

Om du laddar ner och installerar itunes så kan du se vad det finns för utbud.

Postad 14 January 2013 - 10:08

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Utbudet i iTunes är i princip som att gå och hyra en ny film, men det kostar ju därefter också..

Postad 14 January 2013 - 10:32

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

- nyare släpp
- 5.1 ljud
- svenska subtitles
- svenska filmer

Det har blivit mycket bra på senare tid, så som komplement till Netflix fungerar det utmärkt. Du får i princip samma nyheter som på Hemmakväll (eller motsvarande), svenskt och utländskt, 1080p, 5.1 och svensk text. 49 kronor för nyheter, och jag har för mig att du får ha filmen i 48 timmar. Äldre filmer är billigare och i vissa fall får du ha dem i en hel vecka. Den enda nackdelen med iTunes är att det är lite dyrt. En nyhet på Hemmakväll kostar visserligen 50 kronor, men hyr jag tre stycken får jag dem för 120 kronor och får behålla dem i en vecka. Och då är de på blu-ray med bästa möjliga bild och ljud. iTunes borde definitivt sänka sina priser med minst 10 kronor per film. Men kvalitén är som sagt mycket hög!

Postad 14 January 2013 - 10:35

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Sen ska ju priset för en film på Hemmakväll täcka lokalhyra och driftavgifter, löner till anställda..
På ICA kan du ju hyra i princip samma nyhet för 29kr väl?

iTunes borde kunna sänka priserna med 50% utan problem..jag använder väldigt sällan den funktionen just pga priset.

Postad 14 January 2013 - 10:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Itunes kostar mer för att de inte ska kunna konkurrera ut butikerna. Det är en medveteten strategi från filmbolagen.

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 January 2013 - 10:40.

Postad 14 January 2013 - 12:14

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Itunes kostar mer för att de inte ska kunna konkurrera ut butikerna. Det är en medveteten strategi från filmbolagen.

och så undrar folk varför man laddar ner.

Postad 14 January 2013 - 13:47

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Tackar för svar. Här i småstan där jag bor har vi ICA och Statoil som hyr ut, thats it. Och där är utbudet lite skralt även om pris på ICA är bra. Dock när man sitter på kvällen och bara skräp på TV så är man tråkigt nog så lat att man inte drar iväg utan hade varit smidigt att köra online. Jag tolkar det som att Itunes har ett mkt bra utbud (skall gå in och kika) och därmed bättre än Netflix som brukar få kritik för att dom inte har dom senaste osv.

Postad 14 January 2013 - 13:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tycker itunes är perfekt när man vill hyra en film. Det är bara att hyra och börja titta direkt.

Netflix är en tjänst för äldre material 2-3 år gammalt. Därför de kan hålla så lågt pris.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.