Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 31 juli 2012 - 13:09

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
snart dags va ? hatar att vänta på leksaker.

Redigerat av Taggis, 31 juli 2012 - 13:10.

Postad 01 augusti 2012 - 06:42

redneck
  • redneck
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Enligt leverantören skall F11 komma i slutet av augusti, suck. Undrar om ICS kommer vara installerat då?

Postad 01 augusti 2012 - 19:49

redneck
  • redneck
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Enligt Tizzbirds facebooksida kommer antagligen N1 komma med 1GB internminne (istället för 512MB). Då kommer F11, som ska vara modellen med mer prestanda, ha lägre spec än instegsmodellen. Detta förutsätter att internminnet påverkar prestandan märkbart (som det ska göra enligt facebookinlägget). Samtidigt har F11 inte android 4.0 (ICS)... Innebär detta att ICS kommer att funka sämre med 512MB internminne? Och i så fall, kommer F11 uppgraderas till ICS (som alla verkar utgå från)?

Postad 01 augusti 2012 - 20:39

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej Tizzbird,

Jag fick min F20 i fredags och har kämpat på som bara den med alla möjliga konstigheter. Efter mycket om och men, så har jag fixat det mesta med hjälp av bl a denna tråd och support@tizzbird.

Ett problem jag upplever varenda dag sen jag fick F20:n är att den externa USB hårddisken (WD 2TB) försvinner helt plötsligt utan anledning, även den trådlösa musen (Logitech) gör detsamma. Känns som att usb portarna plötsligt slutar fungera. Jag har det senaste GMS och System FW installerat. Problemet försvinner när jag gör en fabriksåterställning, men det kan inte vara meningen att jag ska behöva göra det varje dag för att hitta disken, eller?

Snälla säg mig hur man fixar det fruktansvärt irriterande problemet, eller se till att utvecklarna åtgärdar det, det kan inte vara så svårt.

Hälsn
- Frost

Postad 02 augusti 2012 - 07:24

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej Tizzbird,

Jag fick min F20 i fredags och har kämpat på som bara den med alla möjliga konstigheter. Efter mycket om och men, så har jag fixat det mesta med hjälp av bl a denna tråd och support@tizzbird.

Ett problem jag upplever varenda dag sen jag fick F20:n är att den externa USB hårddisken (WD 2TB) försvinner helt plötsligt utan anledning, även den trådlösa musen (Logitech) gör detsamma. Känns som att usb portarna plötsligt slutar fungera. Jag har det senaste GMS och System FW installerat. Problemet försvinner när jag gör en fabriksåterställning, men det kan inte vara meningen att jag ska behöva göra det varje dag för att hitta disken, eller?

Snälla säg mig hur man fixar det fruktansvärt irriterande problemet, eller se till att utvecklarna åtgärdar det, det kan inte vara så svårt.

Hälsn
- Frost

Vilken USB-port använder du till USB-disken respektive tangentbordet?

Postad 02 augusti 2012 - 07:38

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Enligt Tizzbirds facebooksida kommer antagligen N1 komma med 1GB internminne (istället för 512MB). Då kommer F11, som ska vara modellen med mer prestanda, ha lägre spec än instegsmodellen. Detta förutsätter att internminnet påverkar prestandan märkbart (som det ska göra enligt facebookinlägget). Samtidigt har F11 inte android 4.0 (ICS)... Innebär detta att ICS kommer att funka sämre med 512MB internminne? Och i så fall, kommer F11 uppgraderas till ICS (som alla verkar utgå från)?

F11 och F20 har bättre prestanda än N1, det är inte enbart RAM minnet som styr. F11/F20 har 2000+ DMIPS med sin 1GHz ARM Cortex A8 och N1 har ca 1400 DMIPS med 800MHz ARM Cortex A5.

Men det är mer skillnader i modellerna än bara prestanda, den minimalistiska formfaktorn för N1 gör att man har begränsade anslutningsmöjligheter för externa enheter, F11/F20 erbjuder större flexibilitet, samt även GigabitLAN.
N1s format och koncept gör den till en utmärkt uppgraderings "plug-in" i en vanlig TV så att man får en Smart-TV.

Postad 02 augusti 2012 - 08:30

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Vilken USB-port använder du till USB-disken respektive tangentbordet?

USB-disken sitter i usb porten på baksidan. På "vänstra" sidan har jag den trådlösa usb-adaptern (som jag köpte till när jag beställde F20:n) på nedre usb-porten och i porten ovanför har jag den trådlösa mus-adaptern.

Postad 02 augusti 2012 - 09:10

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

USB-disken sitter i usb porten på baksidan. På "vänstra" sidan har jag den trådlösa usb-adaptern (som jag köpte till när jag beställde F20:n) på nedre usb-porten och i porten ovanför har jag den trådlösa mus-adaptern.

Det är korrekt, det är bara den övre USB-porten på vänstra sidan som är lite speciell (OTG) och lämpar sig bäst för Tangentbord/mus.
När du gjorde Factory Reset, kryssade du i att radera alla användardata? Jag har märkt att de behövdes när man uppgraderade till 2.0.

Postad 02 augusti 2012 - 09:41

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det är korrekt, det är bara den övre USB-porten på vänstra sidan som är lite speciell (OTG) och lämpar sig bäst för Tangentbord/mus.
När du gjorde Factory Reset, kryssade du i att radera alla användardata? Jag har märkt att de behövdes när man uppgraderade till 2.0.

Jag har testat både och...alltså körde Factory Reset med och utan att kryssa i raderingen av användardata. Jag får tillbaks disken och musen efter båda sätten. Problemet är att det återkommer hela tiden. Det blir minst sagt tröttsamt att göra detta dagligen.

Postad 02 augusti 2012 - 11:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Är enheterna borta när du startar spelaren, eller tappar TizzBird kontakten med dem tex mitt i uppspelning av en film?
Vi skall se till att lösa problemet, måste bara förstå hur det yttrar sig så att vi kan testa motsvarande.

Postad 02 augusti 2012 - 11:55

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Är enheterna borta när du startar spelaren, eller tappar TizzBird kontakten med dem tex mitt i uppspelning av en film?
Vi skall se till att lösa problemet, måste bara förstå hur det yttrar sig så att vi kan testa motsvarande.

Det händer när jag startar spelaren, har inte råkat ut för att det plötsligt försvinner under uppspelning.

Postad 02 augusti 2012 - 12:42

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Ok. Om du har satt funktionen för power-knappen till suspend, kanske den inte ger uppvakningssignal till USB. Jag skall testa lite

Postad 02 augusti 2012 - 14:12

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hur blir det med modellen F3x ? är den lagd på is? står inget på hemsidan..

Postad 02 augusti 2012 - 15:02

Brothan
  • Brothan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ok. Om du har satt funktionen för power-knappen till suspend, kanske den inte ger uppvakningssignal till USB. Jag skall testa lite

Hade ju ett liknande problem och då hade jag power knappen i suspend läget.. sen tror jag media scanning va avstängt oxå, inte haft problemen efter factory reset .

Postad 02 augusti 2012 - 15:12

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hade ju ett liknande problem och då hade jag power knappen i suspend läget.. sen tror jag media scanning va avstängt oxå, inte haft problemen efter factory reset .

Kan vara så, jag får kolla det när jag kommer hem ikväll. Har inte tittat på denna inställning förut. Väntar parallellt med att jag testar ikväll på Tizzbird Sverige's test resultat.

Postad 03 augusti 2012 - 07:16

redneck
  • redneck
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Tizzbird, vet du hur det ligger till med ICS för F11? Och vad är fördelarna med ICS jmf med GB förutom rent kosmetiskt? Jag vet att ICS har inbyggda drivrutiner för handkontroller via usb men det har kanske GB också?

Redigerat av redneck, 03 augusti 2012 - 08:51.

Postad 03 augusti 2012 - 10:13

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tizzbird, vet du hur det ligger till med ICS för F11? Och vad är fördelarna med ICS jmf med GB förutom rent kosmetiskt? Jag vet att ICS har inbyggda drivrutiner för handkontroller via usb men det har kanske GB också?

Vad är GB? Menar du Jelly Bean?

Postad 03 augusti 2012 - 12:50

redneck
  • redneck
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Gingerbread: Android 2.3

Redigerat av redneck, 03 augusti 2012 - 12:51.

Postad 03 augusti 2012 - 13:41

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
F11 och F20 kör Gingerbread, Android 2.3 och vi har inga nya besked om uppgradering till ICS 4.0.
Jag ser inte så jättemycket skillnad i systemen mellan N1 som har ICS och F20 med GB. Men det finns lite förbättringar och så finns en del appar som kräver högre version av Android. Har inte riktigt koll på drivrutiner för handkontroller i 4.0, men TizzBird har ju stöd för USB-tangentbord/mus, så det kanske inte blir någon skillnad.

Postad 03 augusti 2012 - 13:54

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kan du berätta hur jag kommer åt denna funktion i F20:n, så skall jag kolla vad den är inställd på?

Tack!

Postad 03 augusti 2012 - 17:45

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

F11 och F20 kör Gingerbread, Android 2.3 och vi har inga nya besked om uppgradering till ICS 4.0.
Jag ser inte så jättemycket skillnad i systemen mellan N1 som har ICS och F20 med GB. Men det finns lite förbättringar och så finns en del appar som kräver högre version av Android. Har inte riktigt koll på drivrutiner för handkontroller i 4.0, men TizzBird har ju stöd för USB-tangentbord/mus, så det kanske inte blir någon skillnad.

ICS ska ju vara bättre på kopplingen mellan det virtuella (Android) och OS/hårdvara vilket torde betyda att tex "web"-video skulle kunna vara lättare att hantera på ett bra sätt. Tyvärr så är ju tex play inte helt optimalt hanterade idag.

Postad 03 augusti 2012 - 18:25

redneck
  • redneck
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Tizzbird, vet du om enheterna är rootade från fabrik?

Postad 03 augusti 2012 - 20:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Tizzbird, vet du om enheterna är rootade från fabrik?

Testade med Root Checker på en F11 och fick resultatet "Sorry! This device does not have proper root access"

Postad 04 augusti 2012 - 09:04

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kan du berätta hur jag kommer åt denna funktion i F20:n, så skall jag kolla vad den är inställd på?

Tack!

Det lugnt Tizzbird Sverige, hittade inställningen och satte den till det andra alternativet, "Power Off". Har hunnit använda den några och det känns bra. F20:n hittar både usb-disken och trådlösa musen utan problem.

Postad 06 augusti 2012 - 14:43

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det nån som har använt tTorrent eller nån annan torrent app på Tizzbird F20 och fått det att fungera tillfreds?

Redigerat av FrostLDeacon, 06 augusti 2012 - 14:43.

Postad 06 augusti 2012 - 19:13

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Är det inte dags att moderatorerna klistrar lite Tizzbird trådar nu ?

Testade med Root Checker på en F11 och fick resultatet "Sorry! This device does not have proper root access"

Är det någon som vet om XBMC appen kommer att fungera på F11?

Postad 07 augusti 2012 - 09:18

redneck
  • redneck
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om XBMC appen kommer att fungera på F11?

Finns ingen anledning att den inte skulle funka då xbmc ska släppas till alla android. Det enda frågetecknet är hårdvaruaccelerationen som kanske inte kommer funka till att börja med. Xbmc utvecklarna fokuserar ju mest på xios nu i början och det är väl inte så konstigt då de sponsrar utvecklingen.

Postad 07 augusti 2012 - 20:51

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Fungerar det att använda fjärkontrollen vettigt dvs är den riktningskänslig?
Är för närvarande bortskämd med boxeeboxens fjärr som har rf och jag kommer nog sakna det.

Postad 08 augusti 2012 - 07:29

lo61
  • lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Fungerar det att använda fjärkontrollen vettigt dvs är den riktningskänslig?
Är för närvarande bortskämd med boxeeboxens fjärr som har rf och jag kommer nog sakna det.

Hade förut en popcorn c200 med rf. Jag tycker F20 har bra täckning (har nog inte missat någon gång vad jag kan minnas).
Kör med harmony one. Sitter ca 4-5m ifrån och i sidled ca 2m.

Postad 08 augusti 2012 - 20:12

Brothan
  • Brothan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det är för changelog på senaste uppdateringen ?

Postad 09 augusti 2012 - 08:27

lo61
  • lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Någon som vet vad det är för changelog på senaste uppdateringen ?

[Changes at 2.02.120807]
1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK

1) Fixes Samba connection problem of Rev 2.00 and 2.01.

2) Fixes BD backup compatibility problem (Legendary of Assassin BD Remux).

3) Fixes external subtitle switching problem of BD backup.

4) Fixes remaining SRT subtitle problem.

5) Fixes MUSIC album art problem when browsing NETWORK DRIVE.

Hämtat från: http://www.hdvietnam...d-media-player/ som capoden lämnade en länk till i denna tråd.

Postad 11 augusti 2012 - 18:51

redneck
  • redneck
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Borde inte den här tråden döpas om till bara Tizzbird? Känns som vi alla har frågar som inte bara rör F20

Postad 13 augusti 2012 - 14:06

Sumphugo
  • Sumphugo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som vet varför jag bara får upp den första bilden "TizzBird Android" och sen inget mer?? Fåt bara "Ej tillgängligt läge" på TV.n.

Postad 14 augusti 2012 - 10:18

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Någon som provat att använda en Tizzbird F20 som frontend till backend från MythTV, Mediaportal, "Windows Media Center & DVBLink" eller XBMC?
Jag funderar på att bygga en mediaserver med en av ovanstående Backends med Canal Digital för Live-TV och alla DVD & BR rippade på servern.
Och tycker att F20 verkar intressant som klient för dess enkelhet, litenhet och att resten av familjen känner igen sig från Android.
Och då slipper jag sätta ihop en HTPC för varje rum. Men det måste fungera annars så kommer det bli tillbaka till Canal Digital mottagaren.

Postad 14 augusti 2012 - 13:59

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Vet inte om detta kan funka mot tvh ? http://john-tornblom...uide/index.html

Postad 14 augusti 2012 - 17:26

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Någon som hört något mer om leveranserna gällande F11??

Postad 15 augusti 2012 - 09:21

Unregisteredaab2b305
  • Unregisteredaab2b305
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

2. HD ljud har verifierats att det fungerar som det ska. HD Audio kan bara skickas via HDMI-Digital och du ställer in vilka typer av HD-ljud du vill skicka rakt igenom spelaren till receivern, som måste klarar dessa format. Alternativet till att skicka HD-ljudet igenom (pass through) är down-mix för att få stereo-ljud i tex en TV som inte klarar DTS-MA etc. Om du väljer Optisk (SPDIF) så är det 5.1 ljud du får ut den vägen. Men i båda fallen måste även filmen du ser på ha ljudspår i formatet för att du skall få ut det i receivern.

Är detta något som kommer att ändras? Har ingen HDMI i min förstärkare, och skulle vilja ha passthrough via optisk istället.

Postad 15 augusti 2012 - 10:17

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Är detta något som kommer att ändras? Har ingen HDMI i min förstärkare, och skulle vilja ha passthrough via optisk istället.

Jag tror inte det går att köra HD-ljud i SPDIF, i så fall har du ingen användning av pass-through i optisk. Någon av forumets experter inom ämnet kanske kan kommentera?

Postad 15 augusti 2012 - 10:36

Unregistereded6ea81d
  • Unregistereded6ea81d
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nu har jag läst igenom hela tråden och visst, finns ju alltid de som har problem med sina tekniker. Är väl så med allt.
Jag ska köpa en mediaspelare. Verkar ju luta mot F20/F30 eller boxee box.
Vill kunna spela upp film utan att flytta min bärbara dator och koppla in den i tvn varenda gång, samt att jag vill kunna se på playkanaler.

Boxee har ju funnits en längre tid och är lite billigare. Däremot så verkar TizzBird funka hyfsat + att de har ett hängivet utvecklingsteam.
Dock så spelar egentligen inte summan så stor roll och då har jag läst i inlägg att Dune ska vara bra, dock tror jag att det får bli som jag skrev, boxee eller TizzBird.

Funderar på att antingen skaffa mig F20 eller F30.
F20 och tycka in en HD på någon TB och ha filmer liggandes där, eller egentligen motsvarande med F30.
Sett på den här http://www.tizzbird.se/compare.htm att det inte är någon direkt skillnad på enheterna. Dock har F30 usb 3.0 samt koax (vad skulle det kunna bli för fördel?).
Sen har F20 högre(bättre?) DMIPS och Quadrant Index, ska googla upp det. Men i nuläget vet jag inte vad det är.

Mest sannolikt kommer det bli en F20. Vad var det frässten mer för enheter på väg? Någon F3x tyckte jag läste något om. Vad är det för skillnader isåfall, tänkte mest om det var värt att vänta.

Många snackar ju om en NAS. Också något som jag haft som fundering att investera i.
Men så länge så bör ju F20 och en fet HD räcka. För köra wifi mellan en NAS och F20 är inte helt optimalt när det blir HD kvalité kan jag tänka mig.
Så då anser jag det är bra att ha mitt bibliotek på en intern HD och hellre utöka med en extern.
Finns det någon fördel till att NAS skulle göra något bättre?

Postad 15 augusti 2012 - 12:56

Unregisteredaab2b305
  • Unregisteredaab2b305
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag tror inte det går att köra HD-ljud i SPDIF, i så fall har du ingen användning av pass-through i optisk. Någon av forumets experter inom ämnet kanske kan kommentera?

Sorry... Var ju DTS passthrough jag ville ha (som jag har på min gamla Popcorn Hour). Det funkar via optisk?

Postad 15 augusti 2012 - 19:04

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Ja, självklart, det är inga problem att köra ut DTS via SPDIF. Det finns beskrivet på sidan 69 i "Ver 2.x User Manual", men jag tycker personligen det är lite otydligt. Kanske beror på dålig översättning. Du hittar manualer här: http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Postad 16 augusti 2012 - 10:29

Unregistereded6ea81d
  • Unregistereded6ea81d
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Såg på hemsidan
"WLAN 11n (tillval)
TizzBird kan kompletteras med USB-adapter för WiFi 11n"

Vad är det för tillval? Vad kostar det tillvalet?

Postad 16 augusti 2012 - 14:27

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Såg på hemsidan "WLAN 11n (tillval) TizzBird kan kompletteras med USB-adapter för WiFi 11n" Vad är det för tillval? Vad kostar det tillvalet?

Tja!

Jag har Wifi adaptern och tycker att den fungerar ganska bra. Tappar nån gång då och då och kanske lite dålig teckning då och då, men överlag tycker jag den fungerar bra. Sen finns andra tillval man kan köpa till F20:n som tex trådlöst tangentbord och mus, eller airkit som det heter, plus olika hårddiskar mm. Kolla på http://shop.digilive.se/TizzBirdF20

Postad 16 augusti 2012 - 14:53

Unregistereded6ea81d
  • Unregistereded6ea81d
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Tack för länken!
Minitangentbordet verkar ju bra men antar att en iphone app funkar lika bra?
Har man ej någon wifi på F20 om man ej köper till extra kittet? Eller blir det endast bättre wifi?

Min plan är att kunna spela upp tunga filmer via F20 så kommer det funka via trådlöst eller är det bäst att köra via en intern HD då?
HD, mus osv känns ju mer bara som en enkel merförsäljning. Måste ju gå att köpa en billigare 1TB HD via andra sidor?

Postad 16 augusti 2012 - 18:40

capoden
  • capoden
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ngn mer som upplever problem med massa mkver så fort man aktiverar subtitles?
Inte märkt av innan men efter att ha uppgraderat till 2.x och kört factory reset så har jag ett helt gäng med filmer som jag inte kan använda subtitles på. Så fort jag aktiverar ngn subtitle så blir det grön mosaic över hela skärmen.

Postad 16 augusti 2012 - 20:14

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Både i fw 2.01 och 2.02 finns förbättringar beträffande subtitles. Jag föreslår att du gör en total fabriksåterställning genom att kryssa i rutan "radera användardata" när du gör återställningen. Därefter bör det inte vara något problem med subtile, men om det kvarstår, skicka gärna ett mail till [email protected] med beskrivning av filtyp, subtitle format etc.

Postad 17 augusti 2012 - 19:47

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tack för länken!
Minitangentbordet verkar ju bra men antar att en iphone app funkar lika bra?
Har man ej någon wifi på F20 om man ej köper till extra kittet? Eller blir det endast bättre wifi?

Min plan är att kunna spela upp tunga filmer via F20 så kommer det funka via trådlöst eller är det bäst att köra via en intern HD då?
HD, mus osv känns ju mer bara som en enkel merförsäljning. Måste ju gå att köpa en billigare 1TB HD via andra sidor?

Finns ingen Wifi inbyggd i F20:n tyvärr, men med adaptern så fungerar det bra. Använder appen TizzRemote och det fungerar bra även den. Har inte testat med NAS eller liknande. Kör enbart extern usb och det fungerar numera felfritt.

Däremot en fråga till TizzBird Sverige: Det enda tillbehöret jag inte får att fungera är den trådlösa musen från Logitech. Kommer helt enkelt inte upp trots att jag kopplat den till den usb port som är anpassad för det. Några idéer?

Mvh
Frost

Postad 18 augusti 2012 - 11:09

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det enda jag kan tänka mig är att din Logitech mus inte är en "standard" trådlös usb-mus. Har inte koll på specifikationerna för detta, men vi säljer 2 versioner av MS Mobile Mouse till subventionerade priser när man beställer mediaspelare och dom fungerar utan problem. Även de "no-name" billiga trådlösa möss jag testat har fungerat utan problem. Det är en bra idé att köpa till en trådlös mus, mycket enkelt att navigera spelaren med hjälp av den. Vi har som sagt två olika Microsoft möss på erbjudande, en lite billigare med 5 meters räckvidd (MSMM3500) och en lite exklusivare med 10 m räckvidd (MSMM6000).

Men TizzRemote gör ju mobiltelefonen (Android/iPone) eller paddan till kombinerad mus, tangentbord & fjärr, och den är gratis (om man redan har en smart mobile enhet) :)

Postad 19 augusti 2012 - 07:18

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Trubbel mest hela tiden, får detta stup i ett och det är mycket irriterande när detta kommer 2-3 gånger i en film så att man får stänga av och starta upp filmen på nytt.... det kommer en skylt med texten Processen com.android.mediacore för programmet DVDLIVE stoppades oväntat försök igen.

Har senaste programvara och har gjort fabriksåterställning men detta meddelande fortsätter att komma med jämna mellanrum.

Postad 19 augusti 2012 - 08:32

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Trubbel mest hela tiden, får detta stup i ett och det är mycket irriterande när detta kommer 2-3 gånger i en film så att man får stänga av och starta upp filmen på nytt.... det kommer en skylt med texten Processen com.android.mediacore för programmet DVDLIVE stoppades oväntat försök igen.

Har senaste programvara och har gjort fabriksåterställning men detta meddelande fortsätter att komma med jämna mellanrum.

Du behöver göra en total återställning genom att bocka rutan "ta bort användardata"

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.