Watch Dogs (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
8
|
(0)
|
319:- | |
Watch Dogs (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
7
|
(2)
|
249:- | |
Watch Dogs (PC)
(PC-spel)
|
8
|
(11)
|
Inga priser | |
Watch Dogs (Wii U)
(Nintendo Wii U-spel)
|
7
|
(3)
|
329:- | |
Watch Dogs (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
7
|
(27)
|
199:- | |
Watch Dogs - Dedsec Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Watch Dogs - Dedsec Edition (Wii U)
(Nintendo Wii U-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Watch Dogs - Dedsec Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
1 901:- | |
Watch Dogs - Dedsec Edition (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Watch Dogs - Dedsec Edition (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
7
|
(1)
|
Inga priser | |
Watch Dogs - Special Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Watch Dogs [PS4] (84 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 27 May 2014 - 09:04
I övrigt så ser det riktigt intressant ut! Blir att skaffa ps4 först bara ;/
Postad 27 May 2014 - 09:06
Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 27 May 2014 - 09:09.
Postad 27 May 2014 - 09:19
Användare 5,7 i betyg recensenter 82. Kanske många hatare för att de dumpade grafiken
Postad 27 May 2014 - 10:40
Postad 27 May 2014 - 10:47
http://www.metacriti.../critic-reviews
Användare 5,7 i betyg recensenter 82. Kanske många hatare för att de dumpade grafiken
Metacritics user score är nog det sämsta man kan utgå ifrån. Det brukar fyllas upp av massa butthurt snorungar som ger skitbetyg för minsta lilla sak.
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 May 2014 - 10:48.
Postad 27 May 2014 - 10:49
http://www.metacriti.../critic-reviews
Slutat gå efter användarsnittet på metacritics. Nu för tiden är det bara "fanboys" och "haters" som styr betygen där..
Postad 27 May 2014 - 11:10
Många av dem har troligen inte ens spelat spelet.Metacritics user score är nog det sämsta man kan utgå ifrån. Det brukar fyllas upp av massa butthurt snorungar som ger skitbetyg för minsta lilla sak.
Postad 27 May 2014 - 12:19
Postad 27 May 2014 - 12:29
känner någon till om det finns faktiska lagar kring detta som binder företagaren till prisnivån som utlovats, plus ev en procentuell ökning (frägetecken).
Postad 27 May 2014 - 12:33
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 May 2014 - 12:35.
Postad 27 May 2014 - 12:43
Men enligt Digital Foundry levde de upp till 2012-trailern.Kanske många hatare för att de dumpade grafiken
Postad 27 May 2014 - 13:04
Sett flera påpeka och jämföra med E3 2012-trailern och säger att det är uppenbart att det har skett en grafisk nerskalning från hur det såg ut då.Men enligt Digital Foundry levde de upp till 2012-trailern.
Postad 27 May 2014 - 13:05
Postad 27 May 2014 - 13:09
Men kan de argumentera det lika bra som DF?Sett flera påpeka och jämföra med E3 2012-trailern och säger att det är uppenbart att det har skett en grafisk nerskalning från hur det såg ut då.
Postad 27 May 2014 - 13:15
Från det jag har sett så tycker jag 2012-trailern ser bättre ut än slutprodukten, men spelet ser fortfarande bra ut idag och spelas bra så det är ju inte jättemycket att gnälla över.
Postad 27 May 2014 - 13:20
btw, jag läste någon review på att det var lite buggigt och såna saker, vilket inte var sådär hemskt poppis. reviewaren menade att man borde ha skjutit på lanseringen, men då är ju frågan... hur buggigt var det inte när det var tänkt att släppas? det var väl bara ett par månader före releasen dom ubimjuk sak att dom skulle behöva skjuta på det hela?
Redigerat av Zartok, 27 May 2014 - 13:27.
Postad 27 May 2014 - 13:34
Postad 27 May 2014 - 13:36
Kan säga att det överträffar alla mina förväntningar.
Oerhört smart uppbyggt!
Som GTA, fast med mer IQ.
Kan egentligen inte slita mig från spelet men måste iväg.
Damn you Kalvinknatet!!
Postad 27 May 2014 - 14:04
Beror på vem man vill övertyga, DF är branschens experter på detta och när det gäller tekniska kunskaper tror jag på dem framför alla andra, just för att de kan bevisa det. Spelarna har väl sett spelet i dagsljus och anser att det ser sämre ut.Oj, orkar inte läsa allt det där. Men om folk ser på 2012-trailern och sen spelet idag och inte tycker att det ser lika bra ut, måste man kunna lägga upp en artikel på 500 ord för att det ska stämma?
Jag sitter inte och spelar det, de skickade ut det igår. Fick även Wolfenstein efter släppdagen, så är det ibland.Zoiler, du som nu sitter och lirar det, jag förstår att du inte hunnit med recensionen, men jag tänkte fråga dig om man kanske kan få höra en tumme upp eller tumme ner? =)
Filip ska recensera dessutom
Redigerat av Zoiler, 27 May 2014 - 14:07.
Postad 27 May 2014 - 18:45
Postad 27 May 2014 - 21:20
Någon som har problem med installation in progress ps4 från psn? Mitt har fastnat på 96% känns det som.. det ökar med 1% per timme typ
Det tog mig närmare 4 timmar att installera 27% imorse, så det går väldigt långsamt just nu.
Postad 27 May 2014 - 21:50
Det tog mig närmare 4 timmar att installera 27% imorse, så det går väldigt långsamt just nu.
Kan knappt logga in på Uplay, och "molnladdning" av sparfil tar en evighet (PC).
Att Ubisoft aldrig lär sig...
Postad 28 May 2014 - 00:25
Postad 28 May 2014 - 05:49
Postad 28 May 2014 - 07:22
Försökte spela lite mp igår men skiten hittade aldrig några människor
Någon annan med x1 som märkt av samma problem eller beror det på att Uplay gick upp och ner hela tiden ?
Japp, jag provade oxå igår men de gick inte... De va nog hårt tryck igår kan ja tänka mig
Redigerat av fredrik11, 28 May 2014 - 07:23.
Postad 28 May 2014 - 08:32
Spelet är riktigt snyggt och det flyter på bra utan nämnvärda hack.
Storyn hoppar fram och tillbaka, ibland känns den riktigt intressant och spännande och man vill bara fortsätta spela, andra gånger känns den väldigt platt och man orkar inte fortsätta med den.
Spelmekniskt har spelet sina hittar och missar, bilkörningen tex är en miss enligt mig, visst det är inte en bilsim men dom borde iaf kunna komma upp till GTA nivå men dom är långt efter där, Cover-systemet är alldeles för stelt, där borde de ha tittat på Hitman Absolution istället för Splinter Cell.
Att bara gå omkring och "scanna" folk och hacka är rikigt roligt men de hade kunnat utveckla det ännu mera och gjort så att om man tex snor pengar från en NPC så skulle man kunna ge det till någon annan, antingen via överföring/hack med mobilen eller som kontanter.
Det är bra att man kan köra mycket stealth, men även den delen borde utvecklas, tex om man skall smyga sig in på en ctOS station och slår ner en vakt bakifrån så borde man kunna dra undan honom så att han inte ligger fullt synlig.
Sammantaget så är det många små missar som hade kunnat göra spelet förbannat bra som sänker det till en strax över medelmåttig nivå tyvärr.
Dessa tar dock inte ifrån spelet att det är innovativt och riktigt kul mellan varven.
Postad 28 May 2014 - 08:32
http://www.destructoid.com/watch-watch-dogs-e3-footage-and-the-pc-build-side-by-side-275447.phtmlBeror på vem man vill övertyga, DF är branschens experter på detta och när det gäller tekniska kunskaper tror jag på dem framför alla andra, just för att de kan bevisa det. Spelarna har väl sett spelet i dagsljus och anser att det ser sämre ut.
Vad än DF säger så tycker jag mycket i 2012-trailern ser bättre ut, speciellt rökeffekter, regn och hur den påverkar asfalten, det ser väldigt levande ut i gamla trailern, det ser ut som att asfalten "rör" sig pga det regnar väldigt mycket och man ser regnet i luften. I fullversionen ser man inte att det regnar förutom att det är blött på marken. Samt ljuseffekterna tycker jag ser mycket bättre ut i gamla.
Men som sagt, det betyder inte att releaseversionen ser dålig ut, men klart folk blir besvikna när de har blivit lovade att det ska se ut på ett visst sätt.
Postad 28 May 2014 - 12:47
Du har rätt, mycket märkligt konstaterande av DF. De ÄR tekniska experter men vilken idiot som helst ser ju att E3 ser bättre ut.http://www.destructo...de-275447.phtml
Vad än DF säger så tycker jag mycket i 2012-trailern ser bättre ut
Postad 28 May 2014 - 15:06
Ingen som har klagat på att det tar tid när man startar det från skiva, vilket jag måste anta du menar.köpte ps4 och spelet,mitt installerade på 30 min,
Postad 28 May 2014 - 16:26
Du har rätt, mycket märkligt konstaterande av DF. De ÄR tekniska experter men vilken idiot som helst ser ju att E3 ser bättre ut.
Har inte hunnit spela så mycket än, men på kvällen när det regnar är spelet som snyggast, och där motsvarar PC-versionen på Ultra-inställningar hur det såg ut på E3. Det är därför de valde att visa just de scenerna. På dagen är grafiken bra men inte alls lika imponerande.
Postad 28 May 2014 - 17:06
Såg du jämförelse videon här ovan? Där spelar han på PC och det är inte lika snyggt. Även i regnet.Har inte hunnit spela så mycket än, men på kvällen när det regnar är spelet som snyggast, och där motsvarar PC-versionen på Ultra-inställningar hur det såg ut på E3. Det är därför de valde att visa just de scenerna. På dagen är grafiken bra men inte alls lika imponerande.
Postad 28 May 2014 - 18:09
Postad 28 May 2014 - 19:33
anden i flaskan.png 3.92MB
9 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 28 May 2014 - 19:35.
Postad 28 May 2014 - 22:03
Haha! Tack, Zoiler, det här gjorde dagen lite bättre.Det kanske är lättöl?
Postad 28 May 2014 - 23:47
http://gearnuke.com/...ics-comparison/
"From this comparison, it is apparent that the PS4 has slightly better quality shadows compared to the Xbox One. We can also notice that jaggies aren’t as visible on the PS4 because of the higher resolution, meanwhile Xbox One has noticeably worse aliasing. The textures appear to be a match for both of them though. In the end, the different isn’t really that big except for the difference in pixels. Xbox One renders at 792p while the PS4 settles for 900p."
Postad 29 May 2014 - 07:10
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 May 2014 - 07:11.
Postad 29 May 2014 - 10:30
Spelet är trasigt på PC iaf. Kan inte ens spela i high utan massa framedrops. Då har jag ändå i7, 8GB RAM och GTX 770. Spelet ser jäkligt bra ut men prestandan är usel.
Läste denna artikel i morse, http://www.ign.com/a...oor-performance
Själv får jag verkligen inget grepp om detta spel. Är det bra, roligt eller bara kast o könstigt... Känns inte helt 100 genomarbetat, mycket små saker som känns glömda eller stressade. Grafiken är billig men polerad?!
Samtidigt som spelet faktiskt har riktigt bra egenskaper, och stundtals briljerar...
Men det största problemet har jag som många andra med bilkörningen och dess mekanik. Så outhärdligt frustrerande det är att försöka sa sig fram med bil. Slutar oftast med att jag går
-Glömde att nämna alla dessa buggar som spelet också lider av. Tex, mitt i första polis jakten for jag in i en gränd för att gömma mig, då försvann hela kvarteret och kvar fanns en svart och grå platt textur
Saker som magiskt poppar upp, saker som svävar i luften, ljud lopar, ljud från personen två kvarter bort fast låter som om dom pratar precis bakom en mm mm.. ja mycket billiga buggar verkar det finnas kvar som så klart drar ner helhetsintrycket.
Redigerat av Firre77, 29 May 2014 - 10:39.
Postad 29 May 2014 - 10:37
Postad 29 May 2014 - 10:46
Läste om problem med extremt dålig optimering för pc. Det sägs att ubi valt att utveckla spelet till enheterna och bara porta den versionen till pc. Vad det innebär vete fan, men jag gissar att det blir en svårläslig kod för datorn eller något sånt, vilket i sin tur får spelet att vara extremt svårdrivet även med en väldigt kraftfull pc. Boogi2988 har klagat som fasen på det bla ^^Spelet är trasigt på PC iaf. Kan inte ens spela i high utan massa framedrops. Då har jag ändå i7, 8GB RAM och GTX 770. Spelet ser jäkligt bra ut men prestandan är usel.
Postad 29 May 2014 - 10:46
Spelet är trasigt på PC iaf. Kan inte ens spela i high utan massa framedrops. Då har jag ändå i7, 8GB RAM och GTX 770. Spelet ser jäkligt bra ut men prestandan är usel.
För mig flyter det på fint iaf.
Core i7 2600K 4.5GHz, 16GB Ram, SSD, GTX 680 OC 4GB och får ut 55-60 FPS stabilt i 2560x1440.
Kör med dessa settings:
AA: TSMAA
AO HBAO+ High
DoF: On
LoD: Ultra
Refl High
Shader High
Shadows High
Textures Ultra
Water Ultra
Postad 29 May 2014 - 10:54
Spelat nån timme nu på PC, snyggt är det, men ett jäkla massa hackande verkar det vara... lite väl mycket fokus på det
Fast själva hackdelen är ju vad spelet går ut på mer eller mindre. Det är ju lite som att klaga på att man spelar alldeles för mycket fotboll i FIFA.
Läste om problem med extremt dålig optimering för pc. Det sägs att ubi valt att utveckla spelet till enheterna och bara porta den versionen till pc.
Är inte Ubi kända för just det? Var det inte samma visa med AC4 BF?
Hoppas att ni PC spelare inte upplever samma med AAA-spelet The Division nästa år.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Watch Dogs [PS4]
37 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?