Pioneer VSX-922
462 svar till detta ämne
Postad 31 July 2013 - 19:44
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
har problem, försöker få ljudet vi optiskt input samtidigt och bilden via dvi->hdmi då min dator inte har nån hdmi utgång. nån som vet hur ja ska göra för att få till de ? ställt in på input setup men får de inte och funka.
Får du bild eller ljud? Eller inget alls?
Postad 31 July 2013 - 19:59
danneeee
-
danneeee
-
Rookie
-
3 inlägg
Får bild men inget ljud.
Ställer ja om förstärkaren till tv får ja ljud men då är de ju ingen bild.
Postad 31 July 2013 - 20:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Får bild men inget ljud. Ställer ja om förstärkaren till tv får ja ljud men då är de ju ingen bild.
Du får ta en annan kabel och gå via coax-1 du kör väl ljudet från hörlurs uttaget på datorn..
Postad 31 July 2013 - 20:15
danneeee
-
danneeee
-
Rookie
-
3 inlägg
Kör ljudet via en optiskt utgång på ljudkortet.
Borde väl gå och göra så till optiska ingången på förstärkaren ?
Postad 31 July 2013 - 20:21
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Kör ljudet via en optiskt utgång på ljudkortet. Borde väl gå och göra så till optiska ingången på förstärkaren ?
Ok! Ja det borde det väl. Har du verkligen ställt in rätt i menyn i stärkaren, mitt fungerar. Prova en annan hdmi ingång annars där du kan aktivera optiska ljudet åxo..kanske någon inställning i datorn, men inte mitt område..
Redigerat av mcmike, 31 July 2013 - 20:22.
Postad 01 August 2013 - 16:10
Unregistered65a2ae16
-
Unregistered65a2ae16
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag köpte en Pioneer Vsx-922 i somras som jag kör med mitt gamla Infinity Primus set.
Saken är att jag vill koppla in en extra sub. Jag har en extra förstärkare som jag funderar på att driva den "lilla" passiva sub:en jag hade i bilen med, men jag har inte lyckats få ljud ur den. Det kanske inte är möjligt eftersom att jag kopplar in den passiva sub:en i högtalare V+H på den andra förstärkaren som jag kopplar ihop med 922:an i multizone ingången. Måste jag kanske köpa ett steg och göra den aktiv? Några idéer?
Postad 07 August 2013 - 13:53
wardog73
-
wardog73
-
Rookie
-
6 inlägg
Vad ska man ha för inställningar på receivern om man vill ha tv ljudet genom den? Jag fattar inte. Köpte nyss en 3D tv, LG 55 tum och det kommer inget ljud från varken tv, eller smart tv apparna, kanske är samma sak, men men. Hur ska man koppla och vilka inställningar ska man göra i receivern för det ska komma ljud. Tv`n har HDMI Arc om det nu hjälper till. Ska det inte räcka med out från receivern och in i HDMI 1 ARC?
Postad 07 August 2013 - 14:14
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Vad ska man ha för inställningar på receivern om man vill ha tv ljudet genom den? Jag fattar inte. Köpte nyss en 3D tv, LG 55 tum och det kommer inget ljud från varken tv, eller smart tv apparna, kanske är samma sak, men men. Hur ska man koppla och vilka inställningar ska man göra i receivern för det ska komma ljud. Tv`n har HDMI Arc om det nu hjälper till. Ska det inte räcka med out från receivern och in i HDMI 1 ARC?
Tryck på home menyn, välj system setup/hdmi setup/control on/ arc on. Då har du aktiverat det i stärkaren, kan vara någon inställning sedan i tv åxo..
Postad 07 August 2013 - 14:21
toer04
-
toer04
-
Rookie
-
3 inlägg
Postad 07 August 2013 - 14:27
toer04
-
toer04
-
Rookie
-
3 inlägg
Sorry för förra inlägget (slant lite med mobilen) Jag har märkt att man måste sätta på tv'n först. Ifall man sätter igång 922:an först och sedan Tv'n kommer det inget ljud man måste då starta om 922:an
Postad 07 August 2013 - 17:26
wardog73
-
wardog73
-
Rookie
-
6 inlägg
Tackar så mycket, ska testa det när jag kommer hem, ska man inte välja någon HMDI ingång längst ner på den menyn? utan bara Control on / Arc on?
Postad 07 August 2013 - 17:36
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Tackar så mycket, ska testa det när jag kommer hem, ska man inte välja någon HMDI ingång längst ner på den menyn? utan bara Control on / Arc on?
Ja det räcker..
Postad 07 August 2013 - 18:17
wardog73
-
wardog73
-
Rookie
-
6 inlägg
Mcmike.... Jag har nu testat och det kommer inget ljud, Så Control on, Control mode off, pqls auto, och Standby through off. Jag kollade även min tv och ljudet är inställt på Externa högtalare ( optisk\HDMI Arc ). Men ser nu att min tv säger typ: kontrollera strömmen till högtalarna och den optiska kabel om det inte hörs något ljud. Jag har ingen optisk kabel mellan tv och receivern utan den är tagen av min media spela. Men som jag har läst ska jag inte behöva en optisk. Tv är LG 55" 3D 55LA660V.
Postad 07 August 2013 - 18:23
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Mcmike.... Jag har nu testat och det kommer inget ljud, Så Control on, Control mode off, pqls auto, och Standby through off. Jag kollade även min tv och ljudet är inställt på Externa högtalare ( optisk\HDMI Arc ). Men ser nu att min tv säger typ: kontrollera strömmen till högtalarna och den optiska kabel om det inte hörs något ljud. Jag har ingen optisk kabel mellan tv och receivern utan den är tagen av min media spela. Men som jag har läst ska jag inte behöva en optisk. Tv är LG 55" 3D 55LA660V.
Har du aktiverat arc on i menyn, du skrev inget om den..Den tv:n ska ha arc..
Redigerat av mcmike, 07 August 2013 - 18:24.
Postad 07 August 2013 - 18:28
wardog73
-
wardog73
-
Rookie
-
6 inlägg
Aha sorry japp det har jag. Ja det står på baksidan av tv?n HDMI 1 ARC och där sitter hdmi som går till HDMI out på receivern.
Redigerat av wardog73, 07 August 2013 - 18:30.
Postad 07 August 2013 - 18:32
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Aha sorry japp det har jag.
Då har du ställt in arc i stärkaren, vad har du får kabel? Annars kolla i manualen för tv:n hur man aktiverar den alt ställ frågan i LG tråden..
Redigerat av mcmike, 07 August 2013 - 18:32.
Postad 07 August 2013 - 18:36
wardog73
-
wardog73
-
Rookie
-
6 inlägg
1.4 - 3D Full HD 1080 typ kommer inte ihåg märke, men det funkar att kolla 3D så den ska väl funka, kostade väl kanske 300kr på Elgiganten och han sa att den ska funka. Kom på en annan sak, vad ska receivern stå på när man ska ha tv ljudet? för i HDMI TV sitter det ingen? Det är ju HDMI out som går till tv eller? Så har jag kopplat.
Postad 07 August 2013 - 18:42
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
1.4 - 3D Full HD 1080 typ kommer inte ihåg märke, men det funkar att kolla 3D så den ska väl funka, kostade väl kanske 300kr på Elgiganten och han sa att den ska funka. Kom på en annan sak, vad ska receivern stå på när man ska ha tv ljudet? för i HDMI TV sitter det ingen? Det är ju HDMI out som går till tv eller? Så har jag kopplat.
Knappen TV på fjärren, kabeln är lugn..
Postad 26 August 2013 - 10:26
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Mina föräldrar köpte en sån här.
Det rekommenderas att man köra DVD->HDMI->VSX-922->HDMI->TV för att få Dolby Digital.
Men då är det så att så fort man lyssnar på vanliga skivor i dvd:n startar tv:n. Går inte att stänga av i heller för då stängs allt.
Går detta att komma ifrån och i så fall hur? Koppla direkt till TV:n går ju, men får man ändå Dolby Digital vid filmer?
Inget i displayen som säger om man har det eller inte tycker jag.
Postad 26 August 2013 - 14:05
Fipparn
-
Fipparn
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjena!
Jag har haft min 922a ett tag nu men har dock inte haft några högtalare till den. Men nu har jag skaffat det och tänkte kalibrera högtalaren och maskinen med MCACC. Men problemet är att mina DALI zenzor 7:or inte har nå tryck i sig.
Min setup är för tillfället bara mina två frontar, alltså ingen sub eller något annat. Och enligt inställningarna som den automatiska kalibreringen gör så får mina (enligt mig superschyssta) högtalare dåligt med kräm. Vilket inte borde ske.
Kan någon hjälpa mig att välja rätt inställningar för att köra på ett system med endast två frontar som har ganska schysst bas i sig.
Alla svar uppskattas för jag är ganska grön när det gäller hifi än så länge.
Tack på förhand!
// Fipparn
Postad 27 August 2013 - 20:27
morbideglidaren
-
morbideglidaren
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Kolla det första inlägget där och följ hans beskrivning så blir det bra
Postad 28 August 2013 - 01:05
morbideglidaren
-
morbideglidaren
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Kolla det första inlägget där och följ hans beskrivning så blir det bra
Postad 28 August 2013 - 05:48
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Tjena!
Jag har haft min 922a ett tag nu men har dock inte haft några högtalare till den. Men nu har jag skaffat det och tänkte kalibrera högtalaren och maskinen med MCACC. Men problemet är att mina DALI zenzor 7:or inte har nå tryck i sig.
Min setup är för tillfället bara mina två frontar, alltså ingen sub eller något annat. Och enligt inställningarna som den automatiska kalibreringen gör så får mina (enligt mig superschyssta) högtalare dåligt med kräm. Vilket inte borde ske.
Kan någon hjälpa mig att välja rätt inställningar för att köra på ett system med endast två frontar som har ganska schysst bas i sig.
Alla svar uppskattas för jag är ganska grön när det gäller hifi än så länge.
Tack på förhand!
// Fipparn 
Har du iPhone? Annars kan du sluta att läsa. Finns en app till iPhone som ska ge fler ljudinställningar. Har du din iPhone och din VSX-922 i nätverket så kan du testa denna app https://itunes.apple...d339094801?mt=8
Postad 02 September 2013 - 07:15
myschli
-
myschli
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det någon som vet om man kan köra airplay till zone2 på denna förstärkare? Jag undrar även om man kan sätta igång förstärkaren via appen på iphone/ipad? Jag har inte lyckats med det utan måste först sätta igång den via fjärrkontrollen eller på själva förstärkaren
Hej Du trycker på reciever och sen går du in i menyn där du ställer in mcacc m.m. Sen går du in under nätverksinställningar. Där ska det stå nåt om network standby. Den ställer du till ON så ska du kunna sätta på förstärkaren från appen.
Postad 13 September 2013 - 06:57
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Hej, har ett problem med min 922 kopplad till en LG PM970T. När jag slår på tvn och sedan förstärkaren går det en stund, sedan växlar stärkaren över på TV-ingången oavsett vilken ingång som varit på förut. Hade en Onkyo innan och det var inga sådana problem med den. Har testat det mesta vad gäller inställningar. Det är ganska irriterande eftersom jag skaffat en Harmony Ultimate-fjärr, men sekvenserna funkar ju inte att köra......
Postad 19 September 2013 - 19:02
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Kan rekommendera 923:an för 3591kr fram till 22.00 på EG..Priset justeras i kundvagn!
http://www.elgigante...eiver-vsx-923-k
Postad 24 September 2013 - 08:27
Unregistered54024766
-
Unregistered54024766
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Kanske fel tråd för denna fråga, men då modellerna påminner om varandra provar jag.
Köpte i fredags en Pioneer VSX 923. Har ställt in ljudet till att börja med via MCACC. Undrar om någon vet hur man gör för att få bäst ljud ut från min digitalbox från Telia ( Motorola VIP 1003 ). Jag har valt Auto Surround på stärkaren och den skickar då ut Stereo. Förmodligen skickar boxen endast ut denna signal, men jag vill gärna ha ut lite bredare ljud. Någon som har tips på vilket val som skulle passa bäst för detta?
En annan sak värd att nämna är att stärkaren från början även skickade ut endast stereo när jag kollade på Avengers på Blu-ray via min PS3. Auto Surround var valt även här. Jag tyckte det var väldigt märkligt så jag gick då in och bekräftade vilken utdata jag skulle ha från min PS3 och vips så skickade den ut DTS till stärkaren. Tyckte ändå detta var märkligt då jag inte ändrat några inställningar från min PS3 och den borde ha skickat ut detta från början.
Redigerat av Unregistered54024766, 25 September 2013 - 20:44.
Postad 24 September 2013 - 10:46
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Du har massa DSP du kan använda. Om fjärren är liknande min till VSX-920 så sitter knappen i samma rad längst till höger. Jag brukar köra med extended stereo på alla stereokällor så får man ut ljud i alla högtalarna.
PS3an är lite kinkig. Man måste göra om inställningarna om man kopplar in ngt nytt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 24 September 2013 - 10:47.
Postad 24 September 2013 - 18:57
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Kanske fel tråd för denna fråga, men då modellerna påminner om varandra provar jag.
Köpte i fredags en Pioneer VSX 923. Har ställt in ljudet till att börja med via MCACC. Undrar om någon vet hur man gör för att få bäst ljud ut från min digitalbox från Telia ( Motorola VIP 1003 ). Jag har valt Auto Surround på stärkaren och den skickar då ut Stereo. Förmodligen skickar boxen endast ut denna signal, men jag vill gärna ha ut lite bredare ljud. Någon som har tips på vilket val som skulle passa bäst för detta?
Knappen standard (nummer2) styr du den "falska" 5.1 ljudet med..Pro logic bl,a..
Postad 25 September 2013 - 20:48
Unregistered54024766
-
Unregistered54024766
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tackar för svar. Kör via Prologic nu från boxen, känns bättre.
Någon som har erfarenhet av att köra in nätverk via LAN porten på baksidan av stärkaren, som går via en repeater? Tänkte införskaffa en repeater för att sedan dra sladden från den till stärkaren så man slipper sladdar. Tilläggas bör kanske att jag har ett Telia Smart modem ( någon Thomson modell ) som jag har tyckt mig läsa någonstans kan krångla med Pioneer stärkare. Några tips/erfarenheter?
Postad 05 October 2013 - 09:41
Affepaffe
-
Affepaffe
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hej!
Jag har nyligen bytat upp mig från en VSX-808RDS till en VSX-922 från Elgiganten ( 2777:- )
Kör 5.1 med Jamo E-850 med biamp och Jamo E6 Cen.
Jag har inte gjort någon MCACC kallibrering. Kör med Frontarna på Large och resten Small.
Jag upplever ljudet ganska platt. Med "s.retriever" aktiverat blir det mer tryck i ljudet men distortion!
Är det fler som har upplevt detta? Vad kan jag göra?
Postad 05 October 2013 - 09:57
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Hej!
Jag har nyligen bytat upp mig från en VSX-808RDS till en VSX-922 från Elgiganten ( 2777:- ) Kör 5.1 med Jamo E-850 med biamp och Jamo E6 Cen. Jag har inte gjort någon MCACC kallibrering. Kör med Frontarna på Large och resten Small. Jag upplever ljudet ganska platt. Med "s.retriever" aktiverat blir det mer tryck i ljudet men distortion! Är det fler som har upplevt detta? Vad kan jag göra?
Mitt tips. Gör en mcacc kalibrering. Boosta basen några db på frontarna efter kalibreringen via eq:n. Sätt subwoofer som plus ifall du har någon. Stäng av drc, allt som har med dynamisk komprimering o göra ska vara av, stäng även att sound retrievern som du nämnde. Sätt den på auto surround så kommer den detektera stereo. Njut!
Postad 06 October 2013 - 08:18
Affepaffe
-
Affepaffe
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tack för svar! Nu har jag gjort en kalibrering enligt guiden som finns på omdömet av Patrik_G: "Den Rekomenderade Kalibreringen som PDF" http://privat.bahnho...Kalibrering.pdfMycket bra instruktioner! Under kalibreringen valde jag "THX speakers - Yes". Jag vet inte vilket alternativ som är bäst för min del? Efter guiden har jag ändrat Front till Large, Sub till Plus, x.over tilll 100hz samt DRC och S.retriever till OFF. Jag ställde även ner de högre frekvenserna på centern i EQ:n en aning. Nu upplever jag en klar förbättring av både prestanda och kvalitet i ljudet.
Postad 19 October 2013 - 13:16
jocke4u
-
jocke4u
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Hej,
Jag har en VSX-922 sedan en tid och får inte nätverket att fungera som det skall. Har provat både statisk och dynamisk IP med samma resultat och den ansluten med kabel.
Går man in i inställningarna och t.ex. ändrar IP och sparar så hänger den sig på "Applying". Receivern kopplar in upp på nätet och routern ovetandes.
Om man startar om receivern (standby on/off eller drar strömmen helt) så kan den koppla upp. När jag får upp den på nätet så händer ofta att den tappar taget och man får initiera om AirPlay (som är det jag använder mest)
Routern är en Netgear WNR3500L med Tomato firmware.
1) Har ni upplevt liknande?
2) Några tips på hur komma runt detta?
Postad 05 November 2013 - 20:20
Harmonger
-
Harmonger
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej Jag har en VSX-922 och skaffade mej en Viaplay box (Netgem N5200) och den är kopplad till cbl/sat på recivern, tvn är kopplad till tv in/ut. Enda sättet att få någon bild från recivern är att ha video converter on och sedan 1080/24p men då blir bilden laggig och lite efter. Det finns massa olika bildupplösningar att välja på från viaplay boxen men den enda som fungerar är 1920x1080 i60 med video converter 1080/24p, väljer jag någon annan tv-upplösning ur viaplay boxen blinkar bilden till lite då och då oavsett om jag har video converter on/off. Någon som vet hur man kan fixa detta?
Redigerat av Harmonger, 05 November 2013 - 20:21.
Postad 07 November 2013 - 06:56
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Hej
Jag har en VSX-922 och skaffade mej en Viaplay box (Netgem N5200) och den är kopplad till cbl/sat på recivern, tvn är kopplad till tv in/ut. Enda sättet att få någon bild från recivern är att ha video converter on och sedan 1080/24p men då blir bilden laggig och lite efter. Det finns massa olika bildupplösningar att välja på från viaplay boxen men den enda som fungerar är 1920x1080 i60 med video converter 1080/24p, väljer jag någon annan tv-upplösning ur viaplay boxen blinkar bilden till lite då och då oavsett om jag har video converter on/off.
Någon som vet hur man kan fixa detta?
Det fungerade utan problem för mig! Ett tips är att ställa om viaplayboxen till i50 i stället, bättre flyt i bilden. Du kanske har löst det redan?
Postad 11 November 2013 - 20:17
EasterN
-
EasterN
-
Användare
-
-
233 inlägg
Hej!
Har inte använt spotify och airplay på ett tag men nu när jag skulle dra igång det på en iphone 5 så går det inte att skicka till förstärkaren, själva ikonen på telefonen kommer inte upp, funkar inte heller på ipad air.. Kan det vara så att förstärkaren behöver uppdateras? Har inte gjort det sedan den köptes för ett år sedan?
Till nästa dilemma, när jag ska uppdatera förstärkaren så kommer jag inte in i "menyn" där man gjorde inställningarna i början, står bara ingen signal på tven, och det är väl där man uppdaterar den?
Någon vänlig själ som kan sitta på någon bra info? Eller måste jag byta förstärkare?
//EasterN
Postad 13 November 2013 - 16:50
jocke4u
-
jocke4u
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
@EasterN
Har den kopplat sig på nätverket? I mitt fall gör den inte alltid det och ibland tar det väldigt lång tid innan den lyckas.
Om nu trycker på "Net" på fjärren,står det då "Please wait..."?
Kolla gärna i din router vilken IP adress den får (om den kopplar upp sig)
Postad 19 November 2013 - 11:33
Unregistered3300a0e7
-
Unregistered3300a0e7
-
Amatör
-
-
99 inlägg
jag har ett problem med min 922a som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Försöker lista alla kopplingar enklast möjligt
HDMI out -> projektorn
HDMI1 -> TV
HDMI2 -> Apple TV
HDMI3 -> PS3
Jag väljer på TVn att den ska skicka ljudet till "extern enhet" genom funktionen ARC. Det klickar till i förstärkaren och den ställer sig automatiskt i TV-läge och inget ljud kommer. Väljer jag HDMI1 ingången sker inget alls.
Måste jag köra en optisk kabel för tv-ljudet här? Är stärkarens ARC-funktion knuten till hdmi-out endast?
För det funkade skitbra när jag körde TVns hdmi till hdmi-out på stärkaren.
Hoppas någon fattar vad jag menar haha
Postad 20 November 2013 - 08:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
jag har ett problem med min 922a som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Försöker lista alla kopplingar enklast möjligt
HDMI out -> projektorn HDMI1 -> TV HDMI2 -> Apple TV HDMI3 -> PS3
Jag väljer på TVn att den ska skicka ljudet till "extern enhet" genom funktionen ARC. Det klickar till i förstärkaren och den ställer sig automatiskt i TV-läge och inget ljud kommer. Väljer jag HDMI1 ingången sker inget alls. Måste jag köra en optisk kabel för tv-ljudet här? Är stärkarens ARC-funktion knuten till hdmi-out endast? För det funkade skitbra när jag körde TVns hdmi till hdmi-out på stärkaren.
Hoppas någon fattar vad jag menar haha
Arc funktionen är bunden till hdmi out ja. Låter som du behöver en splitter då får du bild till tv och projektor samtidigt som du får all ljud genom stärkaren..Dock vet jag inte om arc fungerar med en splitter utan då kanske man får gå med en optisk mellan tv och stärkare, men bilden fungerar.. http://www.dustinhom...itter-1-till-2/
Redigerat av mcmike, 20 November 2013 - 08:26.
Postad 26 November 2013 - 22:16
Mj4x4
-
Mj4x4
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej jag har ett problem när jag använder Apple tvn så hänger sig/eller låser sig min 922a inte alltid men ca50/50
Man kan inte göra något utan man måste dra ut sladden. Varför bli det så?
Redigerat av Mj4x4, 26 November 2013 - 22:17.
Postad 03 December 2013 - 12:15
EasterN
-
EasterN
-
Användare
-
-
233 inlägg
Åh dessa bekymmer, kommer bli gråhårig snart!
Jag har två golvhögtalare som frontar. När jag spelar musik i stereo så använder inte förstärkaren suben. Lösning på detta ska vara att man ställer fronterna som små i förstärkaren har jag läst. Men var/hur gör jag det?
Postad 15 December 2013 - 12:41
Affepaffe
-
Affepaffe
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Åh dessa bekymmer, kommer bli gråhårig snart! Jag har två golvhögtalare som frontar. När jag spelar musik i stereo så använder inte förstärkaren suben. Lösning på detta ska vara att man ställer fronterna som små i förstärkaren har jag läst. Men var/hur gör jag det?
Home Menu -> System Setup -> Manual SP Setup -> Speaker System. Ändra där SW till PLUS eller SMALL. Jag tyckte inte ljudet blev bra i mitt system med Front på SMALL. (Jamo E-850 med biamp) Jag föredrar att ha kvar Front på LARGE och kör Subwoofern på PLUS (x.over 100hz). Då får man fullt register både till frontar och sw. Center och Sat har jag kvar på Small.
Postad 02 February 2014 - 22:03
MrBenton
-
MrBenton
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej.
Jag har ett litet problem.
Jag kopplade in ett extra par högtalare som 7.1 Front Wide, körde Full Auto MCACC och skulle sen kolla film. Problemet är att ljudet inte kommer ut i FW-högtalarna. Jag har provat alla ljud-settings men det kommer inget ljud i FW. Måste filmen i sig stödja 7.1 ljud? Jag körde Avatar från BR som är kopplad med HDMI 1.4 till förstärkaren.
Detsamma om jag kör musik, jag kan helt enkelt inte få ut nåt ljud från mina FW... Är jag lurad och bör plocka ner dem igen?
Såhär ser det ut nu:
L/R Large
Center Large
FWL/FWR Small
SRL/SRR Small
SW Yes
Postad 02 February 2014 - 22:33
MrBenton
-
MrBenton
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej.
Jag har ett litet problem. Jag kopplade in ett extra par högtalare som 7.1 Front Wide, körde Full Auto MCACC och skulle sen kolla film. Problemet är att ljudet inte kommer ut i FW-högtalarna. Jag har provat alla ljud-settings men det kommer inget ljud i FW. Måste filmen i sig stödja 7.1 ljud? Jag körde Avatar från BR som är kopplad med HDMI 1.4 till förstärkaren. Detsamma om jag kör musik, jag kan helt enkelt inte få ut nåt ljud från mina FW... Är jag lurad och bör plocka ner dem igen?
Såhär ser det ut nu: L/R Large Canton GLE 470.2 Center Large Proson IPC6-6 FWL/FWR Small Canton Movie 70 SRL/SRR Small Canton Movie 70 SW Yes Canton Movie 70
Eller skall jag koppla mina Front Wide-högtalare på 'SURROUND' och mina Surround-högtalare på 'SURROUND-BACK/ZONE2'? När man kör MCAC hör man att förstärkaren ställer om sig när han kalibrerar FW... Tack på förhand
Postad 28 February 2014 - 16:47
Unregistered79a7baaf
-
Unregistered79a7baaf
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej
Jag har ett bekymmer med min 922. Jag kör 5.0 (frontar, center fram och surround bak) men när jag ställer in surround-ljud får jag ett metalliskt ljud i bakhögtalarna. Jag har kört mcacc men det hjälper inte. Det började när jag bytte receiver från Onkyo tx-nr 609 (den är ivägskickad på service). Det enda jag gjorde var att koppla ur kablarna och koppla in dem igen i Pioneeren. Nån som vet vad det kan vara? Högtalarna är Dynavoice om det nu spelar roll.
Vore prima med ett svar.
Mvh /Troute
Redigerat av Unregistered79a7baaf, 28 February 2014 - 16:48.
Postad 01 March 2014 - 19:03
jocke4u
-
jocke4u
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Nu har jag ledsnat på receivern och dess kassa nätverksimplementation så på måndag åker den till NetonNet för garantiärende. Det är så jäkla trist att inte kunna använda AirPlay när man önskar och kräver ofta flera omstarter och avbrott innan den verkar stabilisera sig. Har provat med Netgear router (primär) och en gammal avlagd Linksys; båda med samma sunkiga beteende på receivern.
Postad 21 June 2014 - 10:15
Affepaffe
-
Affepaffe
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag är fortfarande riktigt nöjd med 922:an. Spotify funkar kanon med AirPlay från iPaden. Både med nätverkskabel och med AS-WL300. Även Pioneers app funkar utmärkt, men det måste vara iControlAV 2012 för att det ska funka.
Postad 21 June 2014 - 17:29
jocke4u
-
jocke4u
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Jag är numera också mkt nöjd. Netonnet fixade den genom att byta "nätverkskort" och nu funkar det kanon och kan inte annat att älska AirPlay trots att jag för det mesta håller mig ifrån Apple
Postad 15 November 2014 - 12:00
Unregisteredbecacc9f
-
Unregisteredbecacc9f
-
Rookie
-
4 inlägg
Lite efter men... Har fått tag i denna för 1000 spänn och tyckte det var billigt. Men jag får inte AirPlay att fungera, har uppdaterat till senaste och min iPad hittar enheten med icontrol så conniction har den... Tror ni det är routern? Har en asus n56, aldrig haft problem med andra grejer tex chromecast osv. Provat med både iPad och iPhone men den hittar aldrig förstärkaren.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|