Det är inte windows phone det är fel på, måste vara hur låtarna är taggade. Det är väldigt viktigt att låtar är rätt taggade för att biblioteket skall förstå. Dom flesta tar ner musik från internet på det ena eller det andra sättet, och taggarna är ofta i vansinnigt fel ordning. Själv kör jag ett program som heter mediamonkey, och är det klart bästa programmet man kan använda sig av, när det gäller att få ordning på bibliotek. Det tar ett tag innan man lär sig, men när man väl kan så har man sedan ett mediebibliotek med 0 fel i taggarna.Den sorterar sig i cd ordning och inte i cd och sedan spår....måste jag döpa om alla filer nu ?
känns som en nitlott med windows phone....snälla hjälp mig...
Nokias WP8-mobiler Lumia 820 och Lumia 920
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 14 januari 2013 - 23:06
Postad 15 januari 2013 - 19:44
Det är inte windows phone det är fel på, måste vara hur låtarna är taggade. Det är väldigt viktigt att låtar är rätt taggade för att biblioteket skall förstå. Dom flesta tar ner musik från internet på det ena eller det andra sättet, och taggarna är ofta i vansinnigt fel ordning. Själv kör jag ett program som heter mediamonkey, och är det klart bästa programmet man kan använda sig av, när det gäller att få ordning på bibliotek. Det tar ett tag innan man lär sig, men när man väl kan så har man sedan ett mediebibliotek med 0 fel i taggarna.
Har nu laddat ner mediamonkey och försöker vidare....
Hur funkar nu detta programmet

Postad 15 januari 2013 - 20:13

Postad 15 januari 2013 - 21:24
finns det inget gratis program?
Postad 15 januari 2013 - 22:08
Postad 16 januari 2013 - 10:16
Får ingen fråga om jag vill spara och hittar inte någon inställning som aktiverar det.
Postad 16 januari 2013 - 11:02
Jag har själv köpt programmet i full skala, men det funkar också med gratisvarianten, dock något nerskalad. Låt oss säga att du kör windows-dator och har musiken i mappen musik, så väljer du i mediamonkey att programmet skall läsa den mappen. Mediamonkey läser alltså det du har i mappen och du kan tagga filerna från mediamonkey. Tex. markera ett album med en artist som du vill tagga rätt tryck på Tools/verktyg i fältet uppe och tryck auot-tag from web, där får du alternativ hur du vill tagga. När du väl förstår hur det fungerar, så kommer du att förstå hur bra mediamonkey är. Det tar ett tag innan man förstår sig på programmet, men det är helt oslagbart. / lycka tillJaha....vad ska jag nu göra i detta programmet, ska all musik in här som jag har eller kan jag bara ta olika böcker och sortera om dom och sedan föra över till min mobil eller hur vad och hur gör man ?
Postad 16 januari 2013 - 12:32
Postad 16 januari 2013 - 19:12
Om du har Lumia 800 finns appen "Mätare"Hej! Undrar om någon vet hur mycket data som går åt när man kör Xbox music. Verkar som jag gjort av med ca 800 MB på ca 5 timmar. Finns det någon app som kan mäta all data jag förbrukar?
Postad 16 januari 2013 - 19:59
Jag har själv köpt programmet i full skala, men det funkar också med gratisvarianten, dock något nerskalad. Låt oss säga att du kör windows-dator och har musiken i mappen musik, så väljer du i mediamonkey att programmet skall läsa den mappen. Mediamonkey läser alltså det du har i mappen och du kan tagga filerna från mediamonkey. Tex. markera ett album med en artist som du vill tagga rätt tryck på Tools/verktyg i fältet uppe och tryck auot-tag from web, där får du alternativ hur du vill tagga. När du väl förstår hur det fungerar, så kommer du att förstå hur bra mediamonkey är. Det tar ett tag innan man förstår sig på programmet, men det är helt oslagbart. / lycka till
Nä du Glen...

Det funkar inte...blir tokig....kom hem till mig istället, jag bor i farsta i stockholm så bjuder jag på kaffe

Postad 16 januari 2013 - 21:11
10 stjärnor till dig för att du uppdaterar på PrisjaktText om Lumia 920

Postad 17 januari 2013 - 08:32
Redigerat av andyman84, 17 januari 2013 - 08:33.
Postad 17 januari 2013 - 08:45
Hur får man webbläsaren att spara inloggningsuppgifter?
Får ingen fråga om jag vill spara och hittar inte någon inställning som aktiverar det.
Har googlat men blir inte så mycket klokare, vissa säger att det går om man "pinnar" sidan eller läger den i favoriter medan några säger att det inte går utan är en begränsning i WP? Har provat båda varianterna ovan men inget hjälper
Tappade min telefon för 15-20 gången idag, har varit mycket imponerade hur bra den hållit men idag blev det en gång för mycket..

Brukar inte tappa telefoner men Lumian och jag har inte riktigt kommit överrens, tror det är kombinationen storlek samt den matta ytan som den svarta har.
Lumian är trots allt den telefon som jag känt mig mest nöjd med utav de senaste lurarna jag haft så det var bara till att bita i det sura äpplet och beställa en ny. Beställde en röd då det verkar som att de blanka färgerna inte är lika hala.

Någon som vet vad det kostar byta glas och i så fall vart man kan vända sig? Telefonen verkar fungera trots smällarna och att glaset har ett spindelnäts-mönster av sprickor, kanske värd att lämna in?
Postad 17 januari 2013 - 09:52

Ok kanske inte en bild tagen utomhus i bra ljus, men däremot i min hall efter att solen gått ner..!
Belysningen är lågenergilampan ni kan se i bilden och en (av 3) riktad halogenspot i taket.
Postad 17 januari 2013 - 10:31
Finns nog tyvärr inte till WP8 än. Man kan ju undra varförHar en lumia 920. Hittar ingen app för datamätning.

Postad 17 januari 2013 - 15:49
- Avsaknad av "inställningar" från dropmeny för wlan/flightmode/osv direkt från startskärmen. Köpte dock appen "Shortcut Tiles" som löser problemet någorlunda.
- Svt Play fungerar inte, liksom resten av play utbudet för andra kanaler. Använde det dagligen i mina andra telefoner, riktigt sunkigt...
- Internet Explorer, kom igen sämsta webbläsaren någonsin. Flikar ligger gömd under inställningar :S nej det blir ingen trevlig internet upplevelse.
- Dåligt stöd för Youtube
- Borde vara möjligt att ändra färg på ikonerna på startskärmen, nu följer det flesta program färgen jag valt som tema.
- Appar överlag, saknar många och resten verkar vara lite småbuggiga som Facebook etc..
- Nokia Kartor fungerar dåligt.
- Att inte "knapparna" i nedre delen av displayen stängs av när jag kollar film, väldigt störande.
- "Knapparna" vibrerar, går ej att stänga av.
- Inbyggda sökfunktionen, varför går den inte att avaktivera? Fast jag hatar nog inte den lika mycket nu som i början.
- Wifi-delning fungerar dåligt
- Kameran är rätt dålig egentligen, får ofta suddiga bilder.
- Borde ploppa upp namn från telefonboken automatiskt när jag börjar skriva en siffra.
- Rörigt under inställningar.
- Problem med missade samtal fast jag har sändning osv, samtal går till röstbrevlåda. Verkar överlag gälla många "Smartphones"
Postad 18 januari 2013 - 12:06
Liten sammanställning över vad jag anser behöver fixas
- Avsaknad av "inställningar" från dropmeny för wlan/flightmode/osv direkt från startskärmen. Köpte dock appen "Shortcut Tiles" som löser problemet någorlunda.
- Svt Play fungerar inte, liksom resten av play utbudet för andra kanaler. Använde det dagligen i mina andra telefoner, riktigt sunkigt...
- Internet Explorer, kom igen sämsta webbläsaren någonsin. Flikar ligger gömd under inställningar :S nej det blir ingen trevlig internet upplevelse.
- Borde vara möjligt att ändra färg på ikonerna på startskärmen, nu följer det flesta program färgen jag valt som tema.
- Appar överlag, saknar många och resten verkar vara lite småbuggiga som Facebook etc..
- Att inte "knapparna" i nedre delen av displayen stängs av när jag kollar film, väldigt störande.
- Inbyggda sökfunktionen, varför går den inte att avaktivera? Fast jag hatar nog inte den lika mycket nu som i början.
- Borde ploppa upp namn från telefonboken automatiskt när jag börjar skriva en siffra.
- Problem med missade samtal fast jag har sändning osv, samtal går till röstbrevlåda. Verkar överlag gälla många "Smartphones"
Glöm inte volymen som är samma för allting och att man inte kan välja egna signaler till sms/e-post aviseringar

Postad 18 januari 2013 - 19:06
GPS navigatorn i min Nokia Lumia 920 verkar inte hitta någon fartkamera alls?
Har jag missat något? Finns inte Fartkameravarningfunktionen i I Lumia 920?
Tacksam för hjälp!
Postad 18 januari 2013 - 19:25
Det är jag som har problem med mina ljudböcker.....
Jag har fått in några böcker som ligger i ordning nu, och dom spelas i ordnings följd. Dock inte för att jag hittade någon inställning eller något program, utan dom böckerna som inte lade sig i ordning raderade jag helt enkelt och la in dom som blev bra.
Men nu har nästa problem kommit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LJUDET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Med mina vanliga hörlurar så kan jag inte höja och sänka volymen på ljudböckerna,men det kan jag göra med mina musik filer så vad är problemet?
Jag köpte då BH-221 från Nokia, ett trådlöst stereo headset då man kan höja och sänka volym.
Kopplade in det och Äntligen så kunde jag höja och sänka volymen....MEN!!!!!!!!
Nu kom nästa problem .....
När en låt eller enbok fil är slut så stannar spelaren, den går inte automatiskt på till nästa spår som alla andra spelare gör, eller när jag har sladd inkopplad till min Lumia så går den automatiskt till nästa spår men inte på detta headsetet!!!!!!!
Vad i helskotta är det för nissar som gör min Lumia upplevelse till ett ****?
Eller är det bara jag som är bakom flötet ?
Snälla hjälp mig ?
mvh
Postad 18 januari 2013 - 20:20
Tog ett foto i solnedgången då jag kom hem, fortfarande långt ifrån imponerad av kameran annat än för att filma :/
Färger osv stämmer bra, för att säga nått positivt !
Ser skit ut trotts iso 100. Undra om det är tillverkningsfel på objektivet tro.
Laddat ner senaste uppdateringen, det vart lite bättre med den.
Postad 19 januari 2013 - 10:18
Postad 19 januari 2013 - 19:43
När man ser på film på sin mobil, kan man stänga av ljuset på bakåt,home,sök, knapparna ?
Nej det kan du inte, riktigt irriterande..
Postad 20 januari 2013 - 16:18
Liten sammanställning över vad jag anser behöver fixas
Bra synpunkter!
Kan du inte maila detta till Nokia så de får veta vad de behöver jobba på?
Postad 20 januari 2013 - 18:23
Postad 20 januari 2013 - 18:50
Postad 20 januari 2013 - 20:45
Postad 21 januari 2013 - 01:39
Bra synpunkter!
Kan du inte maila detta till Nokia så de får veta vad de behöver jobba på?
Det är gjort

Postad 21 januari 2013 - 23:20
Ser skit ut trotts iso 100. Undra om det är tillverkningsfel på objektivet tro.
Laddat ner senaste uppdateringen, det vart lite bättre med den.
Jag kör portico jag med.. den tar bara inte bättre bilder :/
Postad 22 januari 2013 - 10:22
Glöm inte volymen som är samma för allting och att man inte kan välja egna signaler till sms/e-post aviseringar
Varför har de inte fixat det än? Detta var ett problem redan i WP7 för 2 år sedan och de har inte ordnat det här än. Är Microsoft seriösa när det gäller deras mobil OS satsningar?
Postad 22 januari 2013 - 18:36
Om man går in under inställningar i Explorer så kan du i en rullgardinsmeny välja "Använd knapp i adressfältet för": favoriter, stoppa/uppdatera eller, som du saknar, flikar
Postad 23 januari 2013 - 11:59
...
Skulle säga att jag anser att den fortfarande är fruktansvärt dålig, bara en sån sak som att inte kunna ladda flikar i bakgrunden när du läser på någonting annat ! Du är även tvungen att välja mellan hyffsad flikhantering eller möjligheten att enkelt kunna stoppa/uppdatera sidan.
Enda positiva jag ser är att adressfältet är i nederkant så den är lätt att nå, inte som flikarna..
Vet inte ens om jag anser ie10 vara bättre än webbläsaren i symbian ?! (N8)
Den är inte i närheten av chrome eller safari, det är en sak som är säkert...
Har insett att wp8 inte är någonting för mig av samma anledning som ios inte är det. Jag vill inte att någon håller mig i handen och leder mig fram efter gångvägen i en top of the line produkt. Jag vill ha friheten att personifiera mobilen så blir android igen då symbian är dött :/
Postad 24 januari 2013 - 14:38
Men som sagt, med sådana återförsäljare så tycker inte jag det är konstigt att man inte säljer. Man gör reklam med stora skyltar om att man kan köpa vantar som funkar med iphone, när man istället kunde göra reklam för 920n som man kan använda MED vanliga vantar...
Sen håller jag med om många förbättringspunkter som postades här innan...
/S
Postad 01 februari 2013 - 21:21
Postad 03 februari 2013 - 19:48
Postad 04 februari 2013 - 06:10
Men jag lindrar smärtan och abstinensen genom att köra rdio ( http://www.rdio.com/ ) , dom har en WP8-app
Wimp finns ju också ( http://www.wimpmusic.se ) , där kan du importera spotify-playlists, även om de inte har alla låtar som spotify har.
Hur lång tid ska de ta för Spotify att klämma ur sin app till WP8, sjukt less på att vänta.
Postad 05 februari 2013 - 22:45

Postad 05 februari 2013 - 23:31
Postad 06 februari 2013 - 06:02
Kostar inte WIMP? Får ju mitt spotify gratis via mitt mobilabonnemang (99kr/månad) .. där skon klämmer lite
Men brukar köra P3-star , helt okey radiokanal utan reklam
Aha, ja då förstår jag din sits! Jo, wimp kostar pengar...om man vill använda den på mobilen. Kör man bara på datorn så är det gratis. Rdio kostar också pengar.
Postad 09 februari 2013 - 09:47
Någon som testat och kan kommentera spotify-appen ???
Jag körde några timmar igår, och jag är nöjd. Utseendet följer WP8-standard, och det är snyggt och bra tycker jag. En kompis gnällde på att man inte kan spola i låtarna, men jag brukar inte ens spola i låtar på min PC, så en spolningsfunktion saknar jag inte.
Postad 09 februari 2013 - 15:28
Fungerar equalizern i telefonen när man kör spotify ??, så man kan justera ljudet efter egen smak. Är riktigt intresserad av detta. Tacksam för svar !.Jag körde några timmar igår, och jag är nöjd. Utseendet följer WP8-standard, och det är snyggt och bra tycker jag. En kompis gnällde på att man inte kan spola i låtarna, men jag brukar inte ens spola i låtar på min PC, så en spolningsfunktion saknar jag inte.
Postad 10 februari 2013 - 23:12
Postad 11 februari 2013 - 17:12
Men, Front/skärmkameran är helt dammig efter bara 3 månader och blixten har lagt av helt sen någon vecka tillbaka, någon annan som har samma/liknande problem? Inte hittat något om dammig kamera på nätet så funderar på om robotarna glömde någon detalj när dom satte ihop telefonen. Samma sak med blixten.
Postad 11 februari 2013 - 17:29
Fått problem med att ljuset i displayen är väldigt svajigt efter portico-uppdateringen, har provat att starta om i mörkt rum som jag läste på nätet men det hjälpte inte. Så just nu har jag stängt av den automatiska justeringen av ljuset.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar