** Officiell tråd - Sony Xperia Z **
713 svar till detta ämne
Postad 13 March 2013 - 20:46
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
finns en recension nu på swedroid,, tycker inte den imponerar alls.. är den verkligen så obekväm att hålla då den har raka och vassa kanter står det?
Vem säger den är obekväm att hålla i?  Det finns en liten, liten kant runt glaset både på framsidan och baksidan. Den kanten kan kännas lite "vass" eller rivig, men om inget annat så bidrar den till känslan av kantighet. Men det är nog en smaksak om man gillar den känslan. Någon tycker kanske att det känns obekvämt, medan någon annan tycker att kanten gör att telefonen inte lika lätt ska glida ur handen.
En hand? Har du ovanligt långa tummar, eller hur gör du för att nå till t.ex. tillbaka-knappen i nedre vänstra hörnet?. Använder du något annat finger än tummen för att nå upp till den notifieringslisten högst upp?
Det finns inte en chans i världen att jag utan att skifta grepp ska kunna nå både tillbaka knappen och skärmens ovankant och om inte jag är helt fel på det så har även jag storlek 9 i handskar...
hm... ...Ska kolla handskstorleken för säkerhet skull...
EDIT: Storlek 9-10 (L) har jag på mina nävar, men förhållandevis korta fingrar och stora handflator, vilket kanske förklarar mitt problem med att nå hela skärmen utan att behöva jonglera med luren...
Jag har den i högerhanden, vilandes på lillfingret, men låter telefonen glida ner över det när jag behöver komma åt notifieringsbaren, tex. Mongo-förklaring men jag hoppas du får ett hum om hur jag gör.
Postad 13 March 2013 - 21:05
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1314 inlägg
Jodå, denne gubben fattar mongo-förklaringar också. Mitt största problem är att jag inte riktigt når telefonens bortre kant med tummen, vilket gör det svårt att skriva t.ex. a, z, q, och liknande. När jag testade möjligheterna att skriva på dotterns Galaxy s3 så gick det hyffsat och eftersom telefonens yttermått är ungefär desamma så gissade jag på att det skulle funka lika hyffsat på Z:an.
Men jag glömde ju att även om yttermåtten är hyffsat lika hos XZ och GS3, så är ju skärmen större hos XZ:an, vilket gör att jag behöver täcka större yta med min lilla tummetott...
Jag vill ha en vattentät lur i ungefär Xperia V's format, men helst med prestanda likvärdig (eller bättre) än XZ:ans.
Vi får väl se om den beryktade Xperia C670X kommer någon gång och vilka mått den kommer att få isåfall.
Ryktet säger att skärmen skulle bli mindre, gissningsvis 4,8" men vilken praktisk betydelse det kommer att för t.ex. mej, återstår att se...
Än så länge är det ju bara ett rykte...
Det skulle dock förvåna mej mycket om inte Sony har någon efterträdare till xperia V någonstans i "pipen". Det är nog mer en fråga om hur lång tid det kommer att ta innan den får se dagens ljus...
Jag gissar på att V's efterträdare skulle kunna vara perfekt för mina behov.
Formatet är OK, men jag vill ju också ha minst 2GB ram, 16-32 GB lagringsyta och muskler i stil med snapdragon S600 eller varför inte S800.
Vi får väl se. Det kostar inget att vänta som tur är. Synd att det ska vara så tråkigt bara...
Postad 13 March 2013 - 21:33
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Jag inväntar s4an innan jag lägger en beställning, ska bli intressant att se va den kan. Enda anledningen till att de skulle bli sony är just vattentätheten samt designen. Men den har en del missar som jag får se om ja kan stå ut med,
Postad 14 March 2013 - 15:05
seal
-
seal
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
En liten fråga till er som också har lagt vantarna på en Xperia Z.
På min känns det som att volymknappen inte är helt hundra.
Uppåt fungerar fint och man känner ett klick, men neråt känns bara svampigt och man måste trycka lite väl hårt tycker jag.
Någon mer med samma problem eller fungerar det lika fint upp som ner på era volymknappar?
Postad 14 March 2013 - 16:05
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
En liten fråga till er som också har lagt vantarna på en Xperia Z. På min känns det som att volymknappen inte är helt hundra. Uppåt fungerar fint och man känner ett klick, men neråt känns bara svampigt och man måste trycka lite väl hårt tycker jag. Någon mer med samma problem eller fungerar det lika fint upp som ner på era volymknappar?
Jag upplever mina dom identiska.
Postad 15 March 2013 - 00:17
ga66e
-
ga66e
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
är det bara min battri visar som visar fel det står vid full ladddad 1 dag och 5 timmar mendas det stog vid full laddad för någon dag sen 2 dagar 10 timmar
Postad 15 March 2013 - 02:00
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Har precis genomlidit en patetisk Samsung-show för att få se hur S4'an är. Förhoppningen var att jag inte skulle bli lockad av den, så att jag imorgon kunde känna mig beslutsförmögen och dra och köpa en Xperia Z. Men även om Samsungen inte chockade, så ställde den till det. Såhär ser jag på saken just nu...
Xperia Z:
+ Vattentålig utan att som tidigare sådana produkter bli gummiaktig och bullig.
+ Snygg så in i ****.
+ Grym skärm.
+ Rent allmänt fet, utan att kanske på något vara bäst. Men på massor nästanbäst.
+ Finns tillgänglig NU!
– Inte löstagbart battteri (ett jävla ****!).
– Dessutom tveksam batteritid.
– Ingen fysisk hemknapp (diggar det som fan på Arc'en).
– Inte klent internt lagringsutrymme, men inte gigantiskt, plus att den bara klarar 64 Gb-kort i FAT.
Galaxy S4:
+ Löstagbart batteri!!!!
+ Fett jävla batteri, dessutom (även om vad det betyder i prestanda ännu är höljt i dunkel).
+ Grymma tekniska specifikationer (om än även det i nuläget svårbedömt, vad det innebär för verklig skillnad).
+ Fysisk hemknapp.
+ VM i rymdfunktioner (blev vimmelkantig - vissa verkade fräcka, men många känns som mumbojumbo).
+ Kommer med varierande internt lagringsutrymme OCH kapacitet för 64 Gb-kort.
– Rätt ful.
– Extremt tråkig, intetsägande. Ser ut som en S3, som redan den ser tråkig ut.
– Tillgänglig först om 1,5 månad, typ.
Haha, jag kommer inte att kunna sova. Lär aldrig våga ta beslut imorgon, måste ge mig minst helgen till detta.
Postad 15 March 2013 - 02:51
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
En kompis har köpt Z.
Grymt läcker lur men i mitt tycke lite obekväm atr hålla i.
Kan såklart vara en vanesak.
Enligt min kompis har den inte så bra batteritid.
Med hans användning.
Så sgs4 är säkert skön att hålla i å allt.
Men en nu läcker design ..Utfräst ur ett helt block alu eller nå :-)
Postad 15 March 2013 - 09:53
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag väntade också på Samsungs S4 innan jag bestämde mig nu i morse. Valet är väldigt enkelt. Xperia Z.
Anledningen är att den är vattentät, snygg, vad jag har hört grymt skön att hålla i??, grymma spec som inte S4 var speciellt mycket bättre på, S4 lär jag ångra ihjäl mig på om jag köper pga att den är lika plastig och ful som S3...
EDIT: Jag var tveksam till fast batteri när jag köpte min Acro S men har med tiden insett att det inte är en dealbreaker... Telefonen känns mer robust när där inte är en baklucka som knäpper, knakar och gnisslar.
Redigerat av Ricke77, 15 March 2013 - 09:55.
Postad 15 March 2013 - 14:14
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nu har jag bara hållt i en Z några minuter men den var inte bekväm.
Vassa kanter. .Men mycket möjligt så vänjer man sig fort.
Riktigt läcker i övrigt :-)
Löstagbart batteri kan vara en stor fördel.
Beror ju mycket på hur man själv är.
Byter man varje år så kvittar det väl.
Men även värre när/om man ska sälja en beggad telefon med fast batteri.
Även om man har sin telefon flera år.
Postad 15 March 2013 - 14:55
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Löstagbart batteri kan vara en stor fördel.
Kan vara smidigt om man snabbt vill starta om telefonen vid en hängning... annars har jag aldrig köpt ett nytt batteri till någon av de telefoner jag ägt. Känns som man konsumerar telefoner i för hög takt för att man ska behöva ett nytt batteri...
Postad 15 March 2013 - 15:00
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Kan vara smidigt om man snabbt vill starta om telefonen vid en hängning... annars har jag aldrig köpt ett nytt batteri till någon av de telefoner jag ägt. Känns som man konsumerar telefoner i för hög takt för att man ska behöva ett nytt batteri...[/size]
Volym upp och PÅ/AV-knappen tillsammans löser det problemet. Då blir det REBOOT på mobilen. Är tom lättare än att plocka bort bakstycke o banka ut batteriet.
Postad 15 March 2013 - 20:34
SubzeroNr1
-
SubzeroNr1
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Postad 15 March 2013 - 21:47
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Nu har jag bara hållt i en Z några minuter men den var inte bekväm. Vassa kanter. .Men mycket möjligt så vänjer man sig fort. Riktigt läcker i övrigt :-)
Löstagbart batteri kan vara en stor fördel. Beror ju mycket på hur man själv är. Byter man varje år så kvittar det väl. Men även värre när/om man ska sälja en beggad telefon med fast batteri. Även om man har sin telefon flera år.
Vassa kanter? Nu tar du i lite va?  Det kan säkert vara så att S4an är skönare att hålla i. Tycker dock som många andra att den är ful. Hade S2, skippade S3 för att jag inte gillade designen och så ser S4 likadan ut... Men det är ju som sagt var en smaksak.
Postad 15 March 2013 - 23:28
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1314 inlägg
Jag tycker nog också att kanterna var en aning vassa. Inte så att man skär sej eller så, men kanterna runt skärmen är inte mjuka och avrundade utan klart och tydligt markerade.
Å andra sidan gillar jag inte hala telefoner och har lite dåliga erfarenheter av rundade, välpolerade nallare så därför gillar jag formen på Xperia Z iallafall.
Även om jag inte gillade storleken riktigt.
Jag var och kände och klämde på en Xperia V tidigare idag och kunde konstatera att 4,3" skärm skulle kunna vara ännu lite större innan jag förlorar möljigtheten till enhandsmanövrering, så nu väntar jag på XV's moderniserade ersättare...
...Någon som vet om det är någon sådan på gång?
Postad 16 March 2013 - 01:37
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Läste på engadget om en ny modell som dykt upp på ett kinesiskt forum. 4,6", typ ersättare till Xperia T nu med "Z"-design.
Postad 16 March 2013 - 01:43
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Och här är länken; http://tinyurl.com/a83uf6v
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 March 2013 - 01:44.
Postad 16 March 2013 - 09:55
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1314 inlägg
NAJS!!!
Formen gillar jag och om ryktena om prestandan stämmer (snapdragon S600) så placerar den sej i närheten av premiumtelefonerna. Återstår att se hur stort steget blir mellan Xperia V's 4,3" till dennes 4,6".
"Nedskalad 8 Mpix kamera" låter synnerligen intressant!!!
Med tanke på vad man kan göra med pixelstorleken på en sensor av givet mått, när man minska antalet pixlar. Exmor RS med teknik för att summera signalerna ifrån flera intill-liggande pixlar på en normalt sett högupplöst sensor låter som ett väldigt intressant koncept (om det nu är det som avses med "scaled back camera")...
Frågan är bara om Xperia XP kommer att vara vattentät också, precis som XZ'an? Är storleken rätt, nallen vattentät och prestandan "modern" så är den luren nog ett givet köp för mej och mina små händer...
Tack för tipset...
Redigerat av GuessWho, 16 March 2013 - 09:56.
Postad 16 March 2013 - 21:39
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Postad 17 March 2013 - 16:30
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Någon mer än jag som har problem med staminamode-indikatorn?
Min indikerar samma återstående standbytid oavsett om jag aktiverat staminamode eller inte. Hmm..
Postad 18 March 2013 - 07:56
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Ni som nu fått era XZ, kan Ni inte slänga upp lite info här? Positivt, negativt, hur Ni upplever telefonen?
Jag höll på att bli grundlurad av en telefonsäljare utanför bolaget i fredags bara för att jag var nyfiken och ville känna o testa XZ:an lite... Han menade på att det var fullt möjligt att teckna om sitt abonnemang och förlänga med ny telefon efter 9 månader vilket inte var sant när han presenterade upplägget... Nytt abonnemang, rör det inte, efter 3 månader säg upp till nuvarande men behåll numret, jag bjussar på 3 månader, slänger in ett par Ferrarihörlurar bla bla bla...
Nåväl, jag tyckte i varjefall telefonen var urläcker! Gillade att den var så lätt och så tunn...
Håller dock med om att kanterna kändes lite "kantiga" men inte ´på ett störande sätt. Skärmen är ju verkligen grym!
Nåväl... Mina upplevelser efter 2 minuters test innan säljaren fick mig att avvika.
Men som sagt, vad har ni som fått luren och använder den i nuet för upplevelser?? Grymt nyfiken!!
Redigerat av BrittBastard, 02 October 2013 - 11:43.
Postad 18 March 2013 - 11:56
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Många snackar om att löstagbart batteri är viktigt. Om man har ett bra batteri i telefonen från början så behöver man ju knappast byta det, eller är det p.g.a. annan anledning? Kollade mitt i service menyn nu efter ett år och enligt den testen så är det fortfarande bra, vilket jag också tycker själv.
Postad 18 March 2013 - 13:48
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Någon mer än jag som har problem med staminamode-indikatorn?
Min indikerar samma återstående standbytid oavsett om jag aktiverat staminamode eller inte. Hmm..
Jag förmodar att den tar hänsyn till tidigare batteriförbrukning och användning. Testa resp mode under ett par laddcykler så blir det säkert skillnad.
Postad 19 March 2013 - 00:25
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1314 inlägg
Har kollat lite närmare på HuaShan och Dogo. HuaShan går bort eftersom den inte är vattentät. Då kan jag ju lika gärna kolla på LG eller HTC's varianter.
Dogo'n verkar högintressant, men jag har svårt att hitta någon pålitlig förhandsinfo om den.
Hur långt fram i pipen ligger egentligen Dogo, för det känns som att den ligger ett halvår framåt och det vete sjutton om jag har lust att vänta så länge...
Postad 19 March 2013 - 11:38
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Håller med om att det är ju mycket märkligt att den tar bättre bilder i burst mode.
Postad 19 March 2013 - 12:51
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Ja man borde uppmärksamma Sony på det för det är ju post-processing som stör bilderna i auto mode.
Postad 19 March 2013 - 15:54
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Borde ju vara en väldigt lätt fix kan man tycka. Men hur kan dom ha missat det?!
Jag har delgett dom detta via dom kanaler jag har tillgång till sen får vi väl vänta och hoppas att dom fixar detta!
Postad 19 March 2013 - 15:55
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Snacka om skillnad!
Måste ju komma en update som åtgärdar det
Postad 19 March 2013 - 16:58
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Ja jävlar va suddig/ur fokus normal bilderna är
Postad 19 March 2013 - 18:20
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Såg förresten nu att det kommit så man kan ställa in vitbalansen osv om man anser den vara dålig.
Postad 19 March 2013 - 18:56
GuessWho
-
GuessWho
-
Beroende
-
-
1314 inlägg
Det var ju verkligen nedslående...
Q2 är ju inom räckhåll, men Q3...
Ska man vänta så länge för en vattentät prestanda lur i förnuftig storlek, så vete sjutton om det inte blir en "gammal" xperia v istället...
Suck...
Redigerat av BrittBastard, 02 October 2013 - 11:46.
Postad 19 March 2013 - 21:42
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Undrar varför man inte kan ställa in bildstabilisering i "automode"? Det står inget i manualen om att bildstabilisering per automatik skulle vara aktiverat i autoläge. Men man kanske ska dra den slutsatsen själv.
Postad 19 March 2013 - 22:28
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Postad 19 March 2013 - 23:35
SubzeroNr1
-
SubzeroNr1
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Slog till idag på en svart Xperia Z. Jag har fått ändra mig angående hur surfen känns. Endera hade jag otur med enheten jag testade senast eller så har en kvälls  surfande ändrat på mig.
Premiumkänslan som jag absolut inte kunde gått ifrån jämfört med min gamla Iphone 4s finns helt klart där. Sanslöst vad 5 tum känns rätt efter att få lekt med den ett tag! T.o.m. mor som först blev chockad över hur "överdrivet" stor den såg ut satt och surfade med den medan jag o styvfar kollade på hockey
Det var med nervösa steg jag gick mot kranen för att få you know what testet bortgjort. Inte för att se -om- den klarade vatten men bara att få erfara känslan att den inte förstörs. I vanliga fall är jag nästan maniskt rädd om mina mobiltelefoner så jag kände att jag ville få det undanstökat i ett tidigt skede.
Den blir varm MEN det är två saker jag vill säga om det nu efter ett längre test, eftersom jag sa tidigare att det var en sk dealbreaker.
1) Jag håller inte handen där den blir varm, eftersom den är så stor blir det inte än så länge ens ett smärre bekymmer.
2) Som en tidigare kollega till mig sa; det går ju alltid att kyla ned den under vatten
Att kunna ha ett deskstand som jag enkelt kan sätta den i efter dagens användande kändes verkligen bra, dock är det en kort (0,5) meter kabel men det fungerade för mig. Får köpa en extra för dom få ggr man nu kommer att koppla ihop den med datorn.
För mig som kört med Apple sedan den första modellen kom har jag en jävligt bra känsla för min Z, det trodde jag inte innan.
Redigerat av SubzeroNr1, 19 March 2013 - 23:36.
Postad 20 March 2013 - 07:44
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Postad 20 March 2013 - 10:07
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Har extremt svårt att välja mellan s4 och z.
Postad 20 March 2013 - 10:39
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Märkligt fenomen när jag filmade med mobilen. Gick bra att filma och sen ladda upp till youtube. Men nu går det inte att spela upp filmen utan får bara ett meddelande om att formatet ej stöds.
Får dessutom ett "felmeddalande" varje gång jag ska kika på bilder. Men det är bara en tom ruta med en OK-knapp...
Är förmodligen en väldigt buggig album-app.
Postad 20 March 2013 - 12:34
SubzeroNr1
-
SubzeroNr1
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Ett eget litet filmtest, skratta inte då jag är en noob på inställningar.
http://www.youtube.c...h?v=d-GBMKfvzGQ
Eftersom jag missade HDR läget i första videon gjorde jag raskt en ny med det påslaget, fick då en bra kommentar via Youtube att bildstabilisatorn som jag hade på helst skulle slås av för bästa resultat. Gjorde då en tredje. *facepalm*
Är någon intresserad finns alla tre nu upplagda på min Youtube sida.
Redigerat av SubzeroNr1, 20 March 2013 - 17:53.
Postad 20 March 2013 - 22:24
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Ett eget litet filmtest, skratta inte då jag är en noob på inställningar. http://www.youtube.com/watch?v=d-GBMKfvzGQ
Eftersom jag missade HDR läget i första videon gjorde jag raskt en ny med det påslaget, fick då en bra kommentar via Youtube att bildstabilisatorn som jag hade på helst skulle slås av för bästa resultat. Gjorde då en tredje. *facepalm*
Är någon intresserad finns alla tre nu upplagda på min Youtube sida.
Tycker den gör ett bra jobb! Gillar dina skaktest!
Postad 20 March 2013 - 22:31
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Ser misstänkt ut att du bor i Örnsköldsvik kan det stämma
Om så är fallet så skulle det vara roligt om man skulle kunna ses så man får testa mobilen lite och känna på den utan den förbannad larmgrejjen som är i butikerna
Kan ta det pm isf
Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 20 March 2013 - 22:37.
Postad 20 March 2013 - 23:05
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Hur är det med spel och bravia engine 2? Använder den det eller inte
Postad 20 March 2013 - 23:11
SubzeroNr1
-
SubzeroNr1
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Ser misstänkt ut att du bor i Örnsköldsvik kan det stämma 
Om så är fallet så skulle det vara roligt om man skulle kunna ses så man får testa mobilen lite och känna på den utan den förbannad larmgrejjen som är i butikerna 
Kan ta det pm isf
Gå till Teliabutiken och fråga efter Sebastian, han har en som han demar, inga problems om du vill testa den. Edit: Jag spelar dessvärre aldrig på mina mobiler so I couldn't tell.  Edit nr2: Efter 12 timmars användning där jag ringt, filmat, surfat, sms:at sambon, tagit hem otaliga appar och egentligen inte låtit den ligga mer än 10 minuter åt gången (I.e konstant "duttat" med den) är batteriet med stamina mode på nere på 46%. Det anser jag vara otroligt bra om det skulle stå sig. Dock kommer det att ta ett tag att vänja sig vart man skall hålla luren vid samtal för bästa resultat, tycker även att ljudet oavsett inställning känns sisådär, inte dålig kvalité men lite lågt. Kanske jag som börjar bli gammal
Redigerat av SubzeroNr1, 20 March 2013 - 23:25.
Postad 20 March 2013 - 23:38
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Ljudet får man nog leva med då den är vattentät. Men skulle vilja testa hur den är om ljudet verkligen är så lågt som många klagar på.
Postad 21 March 2013 - 10:22
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Tycker inte Ljudet får man nog leva med då den är vattentät. Men skulle vilja testa hur den är om ljudet verkligen är så lågt som många klagar på.
Tycker inte ljudet är så värst lågt. Kan inte påstå att jag upplever nån skillnad mot min gamla Xperia S. Har iofs inte kollat hur högt samtalsvolymen är ställd, men jag vill minnas att jag inte ändrat den och den bör ju inte komma på max ur kartong.
Postad 21 March 2013 - 12:21
palerider1
-
palerider1
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ljudet får man nog leva med då den är vattentät. Men skulle vilja testa hur den är om ljudet verkligen är så lågt som många klagar på.
Som jag sagt tidigare , är det inget problem med ljudet på min. Sen kan man kryssa under ljudinställningarna på xLoud , då får man ännu bättre ljud. Clear Phase kan man också testa att kryssa.
Redigerat av palerider1, 21 March 2013 - 12:22.
Postad 21 March 2013 - 12:57
SubzeroNr1
-
SubzeroNr1
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Däremot har jag märkt att epostklienten inte synkar mot min webmail.telia.com. Tar jag bort ett mail via telefonen händer inget på datorn(eller annan plats) Detta skedde per automatik med min Iphone
Någon som är fena på mail som har tips? Känns märkligt om man blir tvungen att behöva kolla/rensa mail flera ggr.
Redigerat av SubzeroNr1, 21 March 2013 - 12:57.
Postad 21 March 2013 - 20:14
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Någon som kör med "stamina-mode" påslaget på sin telefon?
Slår jag på stamina-mode och sedan sätter telefonen i "standby-läge" så går det inte att ringa till den (den slår av telefon-delen också). Vad är det då för mening med denna feature?
Postad 21 March 2013 - 20:25
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Någon som kör med "stamina-mode" påslaget på sin telefon?
Slår jag på stamina-mode och sedan sätter telefonen i "standby-läge" så går det inte att ringa till den (den slår av telefon-delen också). Vad är det då för mening med denna feature?
Kör bara med Qualcomms BatteryGuru. Men tror att du kan ställa in exakt vad Stamina-mode ska göra. På t ex natten kanske man ändå inte vill att nån ska ringa.
Postad 21 March 2013 - 20:31
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Tack för tipset, ska testa Batteryguru.
Postad 21 March 2013 - 20:33
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Däremot har jag märkt att epostklienten inte synkar mot min webmail.telia.com. Tar jag bort ett mail via telefonen händer inget på datorn(eller annan plats)
Vad har du för inställning på ditt konto för inkommande inställningar? Det finns ett alternativ "Ta bort e-post från servern" där man kan välja "Aldrig" eller "Vid radera från inkorgen". Default är "Aldrig"
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|