Destiny - Bungies storspel efter Halo
Destiny (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
Destiny (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
7
|
(1)
|
248:- | |
Destiny (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
8
|
(30)
|
79:- | |
Destiny (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
5
|
(9)
|
57:- |
Destiny [PS4] (3098 inlägg)
|
9 år sedan |
Postad 19 May 2014 - 15:14
jag hoppas överlag att det inte är så stort fokus på level på vapnen. hittar man ett bra vapen så vill man ju självklart kunna använda det lite högre upp. i borderlands 2 fanns det ju ett gigantiskt problem med detta, du kunde hitta två exaka likadana pistoler, men dom kunde skilja 30 levlar och miljoner i skada.
Du kommer kunna lvla vapnet i sig, ju mer du anvnder det ju högre lvl kommer det att bli, låsa upp nya"skills" på just det vapnet! Hypad!
Postad 19 May 2014 - 16:30
Postad 19 May 2014 - 16:42
Jodå, det vet jag mycket väl, men det kommer fortfarande vara att exotic-vapen är fett mycket bättre. Jag hoppas på att alla vapen har samma ungefär grundlevel och att man därefter kan levla dom på olika sätt. Ja, så att det inte blir som i borderlands att ens vapen som man levlat i 30 timmar blir verkningslösa mot fienden helt plötsligt ^^
Jag hoppas att dom exotiska vapnena är sällsynta så man blor alldeles till sig när man ser en fet warlock komma med något häftigt i handen! Inte som diablo 3 har blivit att allt utom orange gear är skit...
Postad 19 May 2014 - 16:48
Postad 19 May 2014 - 16:52
Misstänker att man får en i vajårje raid eller något sånt. En raid tar dock uppemot 4 timmar har det talats om, så det är... fett mycket tid.
4 timmars awesomeness. Är det lång tid?
Postad 19 May 2014 - 16:56
Jepp, och tom FÖR lång tid enligt mig.4 timmars awesomeness. Är det lång tid?
Hade jag varit 18 år och bott hemma utan något ansvar och skitit i skolan hade det säkert funkat, men inte nu.
Postad 19 May 2014 - 17:07
Raid is a game mode available in Destiny.[1]
Raids are extremely difficult, six-player, endgame missions that may take hours to complete.[2][3] Eric Osborne stated that on one particular raid, he and his team "spent over 45 minutes just cracking the entrance."[4] Raids are designed for teams of players that have extensively upgraded their focuses, armor, and weapons and are seeking a difficult endgame challenge.[2][3]
In order to avoid exposing solutions or ruining surprises, Bungie has released little else in the way of detail about raids.[4]
Postad 19 May 2014 - 18:33
Jepp, och tom FÖR lång tid enligt mig.
Hade jag varit 18 år och bott hemma utan något ansvar och skitit i skolan hade det säkert funkat, men inte nu.
Jag har två små kids, men jag får la offra lite sen vakentid bara =)
Postad 19 May 2014 - 19:42
Good for you, men stackars din familjNi som förbokat via webbis, fick ni koden på en gång?
Jag har två små kids, men jag får la offra lite sen vakentid bara =)
Postad 19 May 2014 - 19:45
Good for you, men stackars din familj
Stackars? Jag spelar från 20:00 drygt till kanske 22:00 en vanlig dag. Ibland längre när det är något speciellt.
Postad 19 May 2014 - 19:59
Redigerat av xarl, 19 May 2014 - 20:00.
Postad 19 May 2014 - 21:25
Sen skulle jag gissa på att det är ganska många här som spelar 4 timmar på raken vissa dagar. Behöver ju inte vara helt ansvarslösa oduglingar för det kanske.
Redigerat av Zoiler, 19 May 2014 - 21:27.
Postad 19 May 2014 - 21:56
Strikes är en typ av miniraids som går betydligt snabbare att göra. Mindre rewards men också mycket smidigare.
Postad 20 May 2014 - 06:45
Ni som förbokat via webbis, fick ni koden på en gång?
Jag förbokade på CDON. Ingen kod ännu.
Postad 20 May 2014 - 06:59
4h raids är för länge för att locka massorna. Kommer inte hända, om det inte är veckoliga lockouts så man kan fortsätta där man slutade. Att de spenderade 45 minuter att cracka ingången låter som något de gör första gången, när man kan det tar det ~5 minuter, annars är speldesignen helt ute och cyklar
Kommer säkerligen inte bli något hardcore alls för någon, för det lockar inte spelare som easy-mode gör. Exotiska vapen kommer nog alla att springa runt med rätt fort. Annars kommer det bli för mycket whine av spelarna.
Postad 20 May 2014 - 07:30
Är lite smått sugen på detta lir men tror man inte har tiden för att spela det fullt ut. Tiden får visa vad man väljer
Postad 20 May 2014 - 08:34
fick koden på webhallen direkt
4h raids är för länge för att locka massorna. Kommer inte hända, om det inte är veckoliga lockouts så man kan fortsätta där man slutade. Att de spenderade 45 minuter att cracka ingången låter som något de gör första gången, när man kan det tar det ~5 minuter, annars är speldesignen helt ute och cyklar
Kommer säkerligen inte bli något hardcore alls för någon, för det lockar inte spelare som easy-mode gör. Exotiska vapen kommer nog alla att springa runt med rätt fort. Annars kommer det bli för mycket whine av spelarna.
så trååååkig inställning blir deppig..
koden ni snackar om, det är väl den 9 sifriga som man löser in på bungies hemsida för att reservera en beta plats?
Redigerat av xarl, 20 May 2014 - 08:35.
Postad 20 May 2014 - 08:56
koden ni snackar om, det är väl den 9 sifriga som man löser in på bungies hemsida för att reservera en beta plats?
Realistisk inställning. Inget som betyder att det kommer vara ett dåligt spel för det. Du läser det som det för det inte sammanträffar med din vision av hur du vill att spelet ska bli. Vilket såklart är helt ok
4h är eller var standard förr i tiden med raids 19-23 5-6dagar/veckan sedan var det ju dags att farma pots etc för nästkommande raid.
Är lite smått sugen på detta lir men tror man inte har tiden för att spela det fullt ut. Tiden får visa vad man väljer
Kanske i eq1 och vanilla wow, inte numera. Nuförtiden ska det gå fort så alla får sina epics innan de lessnar ^^
Postad 20 May 2014 - 09:03
Angående koden, så tror jag att det är så det går till. Fortfarande inget svar från Webhallen...
https://www.youtube....h?v=EXBSXCg0CYU
Bra video av RFN (ReachForgeNetwork)
Postad 20 May 2014 - 13:26
Realistisk inställning. Inget som betyder att det kommer vara ett dåligt spel för det. Du läser det som det för det inte sammanträffar med din vision av hur du vill att spelet ska bli. Vilket såklart är helt ok
Kanske i eq1 och vanilla wow, inte numera. Nuförtiden ska det gå fort så alla får sina epics innan de lessnar ^^
du vet alltså hur spelet blir? jag uttrycker bara optimism medans du är mer pessimistisk..
och för det andra så är det alltid hardcore spelen som blir dom största och mest framgångsrika, människor gillar utmaning, iallafall så gör jag det
Postad 20 May 2014 - 13:49
De bästsäljande förra året, som GTAV, FIFA, CoD och Tomb Raider är inte direkt utmanande. Du sa ju det själv i din förra post, det är bara massa casualspel överallt. Det är ju ingen slump att spelen rent generellt blivit mer casual/gjorda för mainstream de senaste åren, eller att mobilmarknaden tagit fart. Enklare spel säljer.för det andra så är det alltid hardcore spelen som blir dom största och mest framgångsrika, människor gillar utmaning, iallafall så gör jag det
Man kan ta Diablo 3 som exempel. De började med att det var svinsvårt att hitta unika vilket resulterade i att spelarna gick bärsärk över att man inte hittade något. Stegvis har de fått göra spelet snällare och lättare så att folk ska få belöning.
Men svåra spel (Dark Souls) kan fortfarande sälja helt okej och med ett spel så stort som Destiny så lär det finnas plats för både enkelt och svårt. Har mycket svårt att tro att de bästa vapnen bara kommer att slängas på en, däremot lär man ju få tag i vapen med speciella egenskaper rätt fort, men de behöver inte vara OP för det.
Postad 20 May 2014 - 14:14
-Easy to learn, difficult to master?
Jag vill minnas att Bungie (Deej) hade den beskrivningen i nån video.
Fyfan vad jag är pepp på detta.
Tjoohoo, nudu Zartok, nu kommer jag =)
Redigerat av Leahspappa, 20 May 2014 - 14:19.
Postad 20 May 2014 - 14:23
De bästsäljande förra året, som GTAV, FIFA, CoD och Tomb Raider är inte direkt utmanande. Du sa ju det själv i
Nu får du la ge dig Zoiler, FIFA är kanske svårare än den där regnbågsbanan du skrev om igår (Mario)
Postad 20 May 2014 - 14:55
I och för sig, beror på vem man möterNu får du la ge dig Zoiler, FIFA är kanske svårare än den där regnbågsbanan du skrev om igår (Mario)
Fast om du menar slutbanan på 3D World så var det väl ett halvår sedan jag skrev om den, men igår är ju rätt nära
Postad 20 May 2014 - 14:57
Jag tycker att izikiel har en poäng, och vi är flera som är inne på det. Bungie vet själva om det. Säg att det är ett uppdrag som tar 4 timmar för sex personer, det tar helt för lång tid för den absoluta majoriteten av spelare. Men det ska finnas något för alla i halvmiljarddollarbudgeten. Det finns för hardcorespelare och det finns för mer casual (både strikes och free roam).
Är det en trist attityd? Kanske. Är den verklighetsförankrad? Utan tvekan JA! En raid borde kunna göras på två timmar med extrautforskande som tar längre. Och det finns garanterat raids som tar två timmar. Kansle såna som tar kortare tid. Endel som tar längre. Allt lär finnas.
Ni som känner till wow, hur länge tar dom raiderna? Säga vad man vill, men när det kommer till raids så är wow förebilden
Postad 20 May 2014 - 15:02
Jo men det är ju alltså slutuppdrag för hardcore of the hardcore, dvs en rätt liten grupp. Tänk dig LOL-spelarna, de spelar lätt 4 timmar på raken. NPD kom nyligen fram till att det finns 34 miljoner "core"-spelare i USA, och de spelar i genomsnitt 22 timmar i veckan.Säg att det är ett uppdrag som tar 4 timmar för sex personer, det tar helt för lång tid för den absoluta majoriteten av spelare.
Majoriteten av spelarna kommer ha mycket annat att göra, detta är ju som att klaga på att det finns svåra saker i spelet för de som redan klarat allt.
Postad 20 May 2014 - 15:59
I och för sig, beror på vem man möter
Fast om du menar slutbanan på 3D World så var det väl ett halvår sedan jag skrev om den, men igår är ju rätt nära
Haha, ja igår, ett halvår sen, whatever #Hippiestyle
Välkommen på tåget leah!
Jag tycker att izikiel har en poäng, och vi är flera som är inne på det. Bungie vet själva om det. Säg att det är ett uppdrag som tar 4 timmar för sex personer, det tar helt för lång tid för den absoluta majoriteten av spelare. Men det ska finnas något för alla i halvmiljarddollarbudgeten. Det finns för hardcorespelare och det finns för mer casual (både strikes och free roam).
Är det en trist attityd? Kanske. Är den verklighetsförankrad? Utan tvekan JA! En raid borde kunna göras på två timmar med extrautforskande som tar längre. Och det finns garanterat raids som tar två timmar. Kansle såna som tar kortare tid. Endel som tar längre. Allt lär finnas.
Ja man hoppas ju på att det finns något på alla nivåer. Men det kommer det säkert att göra.
Undrar när betainfo kommer på mejlen då?
Hypen ökade när jag skrev in koden på Bungie.net !
Postad 20 May 2014 - 17:53
leah: det kommer garanterat att finnas något för alla. man kan inte satsa dom pengarna på ett nytt ip som enbart lockar hardcore-gamers. jag tror att det är anledningen till varför man har strikes exempelvis. man ska nå dom som vill spela under en timme, man vill nå dom som vill lira superhardcore och man vill nå dom som vill utforska. man vill helt enkelt nå så många som möjligt.
jag hoppas och tror faktiskt att dom kommer att göra det. dom når nog ut till rätt många. jag börjar bli mer orolig för kringproblemen runt såna här spel. har dom serverkapacitet exempelvis?
... toooookhypad! tre veckor till e3!
Postad 20 May 2014 - 19:02
Ne, spelar aldrig betor eller demos. Spelar hellre det färdiga spelet (fast det patchas ju efteråt också =P).kommer du att spela destinybetan btw?
Postad 20 May 2014 - 23:25
Postad 21 May 2014 - 05:23
Det som är intressant är var de lägger fokus. T.ex i wow ligger all fokus på endgame raidning mer eller mindre. Raidar man inte är ju spelet slut på någon månad eller 2 ( om man spelar 4-5 timmar om dagen och inte är helt vilse i mmo världen ). Förhoppningsvis läggs fokusen på hela level spektrat.
En annan sak som man kan hoppas på är väl att de lägger den bästa looten på saker som är skicklighetsbaserade. Dvs raid/encounter loot eller annat, bästa sakerna ska väl inte droppa random av raider_009 ute någonstans. Isåfall kommer balanseringen av spelet bli väldigt svår att få till.
du vet alltså hur spelet blir? jag uttrycker bara optimism medans du är mer pessimistisk..
och för det andra så är det alltid hardcore spelen som blir dom största och mest framgångsrika, människor gillar utmaning, iallafall så gör jag det
Nej, vet du?
Precis.
Om man har sett ett par större titlar lanseras de senaste 20 åren så vet man att det lovas guld och gröna skogar, men man får i regel aldrig det. Bättre att vara realistisk eller lite pessimistisk så blir man inte så besviken när det inte lever upp tillfväntningarna. Hellre det än tvärtom IMO.
Det är typ aldrig hardcorespelen som blir störst och mest framgångsrika för övrigt. Visst de kan sälja bra, men de är nischade produkter till en viss målgrupp. En målgrupp som inte är speciellt stor i jämförelse med casual/core spelarna.
WoW- casual, still going strong
eq1 - hardcore i start mer mot casual - tuffar väl på, men inte direkt flera miljoner subs
eq2 - mer casual än eq1 mer harcore än wow - fler subs än eq1, färre än wow
GW2 - casual, ingen direkt sub, men har kvar många spelare och många servrar uppe
vanguard - hardcore stängs ner nu i juni
bara några mmo exempel, och eftersom destiny ligger åt mmo-hållet är det väl relevant att jämföra. Håller även med Zoiler ang diablo3.
Postad 21 May 2014 - 08:05
Bästa looten kommer att ges från bossar, som det alltid görs. Destiny har öht väldigt lite loot från vanliga fienden, till skillnad från borderlands. Det är jäkligt skönt tycker jag. Om man ex kollar på lair-striken så ser man väl inga loot-bubbles från den absoluta majoriteten av fienden (om man inte misstar specialbubblorna som lootbubblor
Jag kan tyvärr inte låta bli att hypea det här spelet. Men det du säger är vansinnigt korrekt. Komma molneux (stavning?). Karln som hypat sönder sina spel time and time again. Fable skulle, när det hette project ego redan, bli världens bästa spel. Dont agree. Innan dess fanns det black and white som skulle bli fetepiskt. Nope. Alla spel han gjort har underpresterat.
Det som gör att jag känner mig trygg i destinyhypen är faktiskt bungie, och kärleken till halo-serien. Jag tror att vi alla håller med om att halo, när det kom och säkert även än idag (tyvärr inte spelat ostd eller 4) är en av dom absolut bästa fps-serierna som släppts.
Postad 21 May 2014 - 08:10
Jag ser också fram emot september, hoppas de håller i alla fall de stora bitarna de utlovat så kommer det bli ett bra spel
Postad 21 May 2014 - 08:23
Postad 21 May 2014 - 09:05
Postad 21 May 2014 - 09:10
(MoreConsole)
Spekulerar i antalet spelare (on screen)
Zartok: Om det dessutom kommer gå att spara (raid) så kommer Destiny bli det enskilt bästa spelet 2014.
(Oavsett gameplay, då jag aldrig spelat det, inser jag nu..)
Av det jag sett av bandesignen så kommer man inte kunna gå igenom fienden på strikes eller raids. Public events verkar ske på öppna ytor, dom ges möjlighet att löpa förbi. Vilket bungie tryckt mycket på. Tror själv att det inte kommer skippas många public events med tanke på att dessa ger lättöverkomligt loot
Precis.
Möjligheten att välja, är väl ganska bra? Då man ibland bara vill gå och supa in lite solar flares?
Postad 21 May 2014 - 10:33
Det är alltså typ Diablo fast fps eller? Kollat på lite videos idag och blir... Kluven...
Postad 21 May 2014 - 11:06
Av det jag sett av bandesignen så kommer man inte kunna gå igenom fienden på strikes eller raids. Public events verkar ske på öppna ytor, dom ges möjlighet att löpa förbi. Vilket bungie tryckt mycket på. Tror själv att det inte kommer skippas många public events med tanke på att dessa ger lättöverkomligt loot
Eller blir det som i gw2 där de lätta public eventsen farmas och de längre/drygare undviks ^^. PQS ( public quests ) kom för övrigt först i warhammer online av de större mmo som släppts. Samma veva där, fast warhammer online är ju nedlagt nu.
Dock är det bra att det finns att köra som alternativ till annat
Postad 21 May 2014 - 18:54
Online only confirmed. Kinda. Så fram med ps+!
Inte oväntat dock. Som att titanfall inte skulle behöva online typ
Postad 21 May 2014 - 21:33
Det borde finnas möjlighet att ge lite bättre loot på svårare strikes och public events
Online only confirmed. Kinda. Så fram med ps+!
Inte oväntat dock. Som att titanfall inte skulle behöva online typ
Idag är det väl nästan ovanligare med att INTE ha tillgång till internet och PS plus?
Jag ser ingen anledning till att skippa en så pass bra tjänst.
Postad 21 May 2014 - 21:44
Postad 22 May 2014 - 07:00
njae, för majoriteten av konsolspelare som äger en ps4 så är det nog inga problem inte. med tanke på att alla spel släpps totalt ofullständiga så behövs det nästan en internetuppkoppling för att kunna spela dom dessutom. det kan bli problem hos vissa eller i andra delar på planeten, men för just oss i sverige så kommer det nog inte vara någon fara. nu är det bara en... jafan, 20 dagar kvar eller så. nej. 19 tror jag!
Det är tur att Watch Dogs släpps mellan nu och E3, så att det finns något att sysselsätta sig med.
Kanske att de utannonserar betareleasen direkt efter E3?
Det är nog bara mina egna förhoppningar, men de säger väl det att hoppet är det sista som överger en?
Postad 22 May 2014 - 09:07
Postad 22 May 2014 - 10:18
Det här bli nog spelet som gör att jag drar igång med PS+. Inga andra spel på PS4:an i dagsläget som gjort att det behövs.njae, för majoriteten av konsolspelare som äger en ps4 så är det nog inga problem inte. med tanke på att alla spel släpps totalt ofullständiga så behövs det nästan en internetuppkoppling för att kunna spela dom dessutom. det kan bli problem hos vissa eller i andra delar på planeten, men för just oss i sverige så kommer det nog inte vara någon fara. nu är det bara en... jafan, 20 dagar kvar eller så. nej. 19 tror jag!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Destiny [PS4]
99 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?