Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny - Bungies storspel efter Halo

2098 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7.5 (1) Inga priser
Destiny (PS3) (PlayStation 3-spel) 7 7.5 (1) 248:-
Destiny (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6.741934 (30) 79:-
Destiny (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 5 7.099998 (9) 57:-
1 relaterade trådar

Postad 19 May 2014 - 15:13

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
http://youtu.be/4A0EmiDKbzI

Postad 19 May 2014 - 15:14

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

jag hoppas överlag att det inte är så stort fokus på level på vapnen. hittar man ett bra vapen så vill man ju självklart kunna använda det lite högre upp. i borderlands 2 fanns det ju ett gigantiskt problem med detta, du kunde hitta två exaka likadana pistoler, men dom kunde skilja 30 levlar och miljoner i skada.

Du kommer kunna lvla vapnet i sig, ju mer du anvnder det ju högre lvl kommer det att bli, låsa upp nya"skills" på just det vapnet! Hypad!

Postad 19 May 2014 - 15:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Hypad!

Du, hypad, nähä!?

Berätta nåt vi inte redan vet ;)

Postad 19 May 2014 - 16:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jodå, det vet jag mycket väl, men det kommer fortfarande vara att exotic-vapen är fett mycket bättre. Jag hoppas på att alla vapen har samma ungefär grundlevel och att man därefter kan levla dom på olika sätt. Ja, så att det inte blir som i borderlands att ens vapen som man levlat i 30 timmar blir verkningslösa mot fienden helt plötsligt ^^

Postad 19 May 2014 - 16:39

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

http://youtu.be/4A0EmiDKbzI

Kändes som en parodireklam? :P

Postad 19 May 2014 - 16:42

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jodå, det vet jag mycket väl, men det kommer fortfarande vara att exotic-vapen är fett mycket bättre. Jag hoppas på att alla vapen har samma ungefär grundlevel och att man därefter kan levla dom på olika sätt. Ja, så att det inte blir som i borderlands att ens vapen som man levlat i 30 timmar blir verkningslösa mot fienden helt plötsligt ^^

Jag hoppas att dom exotiska vapnena är sällsynta så man blor alldeles till sig när man ser en fet warlock komma med något häftigt i handen! Inte som diablo 3 har blivit att allt utom orange gear är skit...

Postad 19 May 2014 - 16:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Misstänker att man får en i vajårje raid eller något sånt. En raid tar dock uppemot 4 timmar har det talats om, så det är... fett mycket tid.

Postad 19 May 2014 - 16:52

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Misstänker att man får en i vajårje raid eller något sånt. En raid tar dock uppemot 4 timmar har det talats om, så det är... fett mycket tid.

4 timmars awesomeness. Är det lång tid?

Postad 19 May 2014 - 16:56

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

4 timmars awesomeness. Är det lång tid?

Jepp, och tom FÖR lång tid enligt mig.

Hade jag varit 18 år och bott hemma utan något ansvar och skitit i skolan hade det säkert funkat, men inte nu.

Postad 19 May 2014 - 17:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Raid is a game mode available in Destiny.[1]

Raids are extremely difficult, six-player, endgame missions that may take hours to complete.[2][3] Eric Osborne stated that on one particular raid, he and his team "spent over 45 minutes just cracking the entrance."[4] Raids are designed for teams of players that have extensively upgraded their focuses, armor, and weapons and are seeking a difficult endgame challenge.[2][3]

In order to avoid exposing solutions or ruining surprises, Bungie has released little else in the way of detail about raids.[4]

Postad 19 May 2014 - 18:33

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0
Ni som förbokat via webbis, fick ni koden på en gång?

Jepp, och tom FÖR lång tid enligt mig.

Hade jag varit 18 år och bott hemma utan något ansvar och skitit i skolan hade det säkert funkat, men inte nu.

Jag har två små kids, men jag får la offra lite sen vakentid bara =)

Postad 19 May 2014 - 19:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Jag har två små kids, men jag får la offra lite sen vakentid bara =)

Good for you, men stackars din familj ;)

Postad 19 May 2014 - 19:45

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Good for you, men stackars din familj ;)

Stackars? Jag spelar från 20:00 drygt till kanske 22:00 en vanlig dag. Ibland längre när det är något speciellt.

Postad 19 May 2014 - 19:59

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 1
behövs lite hardcore games nu, bara massa casual lir överallt...

Redigerat av xarl, 19 May 2014 - 20:00.

Postad 19 May 2014 - 21:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
4 timmar känns lite väl långt, men ser man till sammanhanget så handlar det ju om att ha grejer att göra när man redan klarat allt och de spelarna har redan kört spelet mycket. Alltså inte något man träffar på när man spelar normalt.

Sen skulle jag gissa på att det är ganska många här som spelar 4 timmar på raken vissa dagar. Behöver ju inte vara helt ansvarslösa oduglingar för det kanske.

Redigerat av Zoiler, 19 May 2014 - 21:27.

Postad 19 May 2014 - 21:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
En raid på fyra timmar anser jag är för långt om man ska spela med polarna. Då sska man samla alla och lira igenom fyra timmar utan att någon måste dra iväg. Men det finns säkert olika raids också.

Strikes är en typ av miniraids som går betydligt snabbare att göra. Mindre rewards men också mycket smidigare.

Postad 20 May 2014 - 06:45

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Jag förbokade på CDON. Ingen kod ännu.

Postad 20 May 2014 - 06:59

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
fick koden på webhallen direkt

4h raids är för länge för att locka massorna. Kommer inte hända, om det inte är veckoliga lockouts så man kan fortsätta där man slutade. Att de spenderade 45 minuter att cracka ingången låter som något de gör första gången, när man kan det tar det ~5 minuter, annars är speldesignen helt ute och cyklar :P

Kommer säkerligen inte bli något hardcore alls för någon, för det lockar inte spelare som easy-mode gör. Exotiska vapen kommer nog alla att springa runt med rätt fort. Annars kommer det bli för mycket whine av spelarna.

Postad 20 May 2014 - 07:22

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Vafan då, mejlade nu.

Postad 20 May 2014 - 07:30

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
4h är eller var standard förr i tiden med raids 19-23 5-6dagar/veckan sedan var det ju dags att farma pots etc för nästkommande raid.

Är lite smått sugen på detta lir men tror man inte har tiden för att spela det fullt ut. Tiden får visa vad man väljer :)

Postad 20 May 2014 - 08:34

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

4h raids är för länge för att locka massorna. Kommer inte hända, om det inte är veckoliga lockouts så man kan fortsätta där man slutade. Att de spenderade 45 minuter att cracka ingången låter som något de gör första gången, när man kan det tar det ~5 minuter, annars är speldesignen helt ute och cyklar :P

Kommer säkerligen inte bli något hardcore alls för någon, för det lockar inte spelare som easy-mode gör. Exotiska vapen kommer nog alla att springa runt med rätt fort. Annars kommer det bli för mycket whine av spelarna.

så trååååkig inställning blir deppig..

koden ni snackar om, det är väl den 9 sifriga som man löser in på bungies hemsida för att reservera en beta plats?

Redigerat av xarl, 20 May 2014 - 08:35.

Postad 20 May 2014 - 08:56

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

koden ni snackar om, det är väl den 9 sifriga som man löser in på bungies hemsida för att reservera en beta plats?

Realistisk inställning. Inget som betyder att det kommer vara ett dåligt spel för det. Du läser det som det för det inte sammanträffar med din vision av hur du vill att spelet ska bli. Vilket såklart är helt ok :)

4h är eller var standard förr i tiden med raids 19-23 5-6dagar/veckan sedan var det ju dags att farma pots etc för nästkommande raid.

Är lite smått sugen på detta lir men tror man inte har tiden för att spela det fullt ut. Tiden får visa vad man väljer :)

Kanske i eq1 och vanilla wow, inte numera. Nuförtiden ska det gå fort så alla får sina epics innan de lessnar ^^

Postad 20 May 2014 - 09:03

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 1

Angående koden, så tror jag att det är så det går till. Fortfarande inget svar från Webhallen...

https://www.youtube....h?v=EXBSXCg0CYU

Bra video av RFN (ReachForgeNetwork)

Postad 20 May 2014 - 13:26

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Realistisk inställning. Inget som betyder att det kommer vara ett dåligt spel för det. Du läser det som det för det inte sammanträffar med din vision av hur du vill att spelet ska bli. Vilket såklart är helt ok :)

Kanske i eq1 och vanilla wow, inte numera. Nuförtiden ska det gå fort så alla får sina epics innan de lessnar ^^

du vet alltså hur spelet blir? jag uttrycker bara optimism medans du är mer pessimistisk..
och för det andra så är det alltid hardcore spelen som blir dom största och mest framgångsrika, människor gillar utmaning, iallafall så gör jag det

Postad 20 May 2014 - 13:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

för det andra så är det alltid hardcore spelen som blir dom största och mest framgångsrika, människor gillar utmaning, iallafall så gör jag det

De bästsäljande förra året, som GTAV, FIFA, CoD och Tomb Raider är inte direkt utmanande. Du sa ju det själv i din förra post, det är bara massa casualspel överallt. Det är ju ingen slump att spelen rent generellt blivit mer casual/gjorda för mainstream de senaste åren, eller att mobilmarknaden tagit fart. Enklare spel säljer.

Man kan ta Diablo 3 som exempel. De började med att det var svinsvårt att hitta unika vilket resulterade i att spelarna gick bärsärk över att man inte hittade något. Stegvis har de fått göra spelet snällare och lättare så att folk ska få belöning.

Men svåra spel (Dark Souls) kan fortfarande sälja helt okej och med ett spel så stort som Destiny så lär det finnas plats för både enkelt och svårt. Har mycket svårt att tro att de bästa vapnen bara kommer att slängas på en, däremot lär man ju få tag i vapen med speciella egenskaper rätt fort, men de behöver inte vara OP för det.

Postad 20 May 2014 - 14:14

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0
Är inte Destiny lite som Mark Cernys beskrivning utav PS4?
-Easy to learn, difficult to master?

Jag vill minnas att Bungie (Deej) hade den beskrivningen i nån video.
Fyfan vad jag är pepp på detta. Tyvärr ingen betakod än
Tjoohoo, nudu Zartok, nu kommer jag =)

Redigerat av Leahspappa, 20 May 2014 - 14:19.

Postad 20 May 2014 - 14:23

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

De bästsäljande förra året, som GTAV, FIFA, CoD och Tomb Raider är inte direkt utmanande. Du sa ju det själv i

Nu får du la ge dig Zoiler, FIFA är kanske svårare än den där regnbågsbanan du skrev om igår (Mario) ;)

Postad 20 May 2014 - 14:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nu får du la ge dig Zoiler, FIFA är kanske svårare än den där regnbågsbanan du skrev om igår (Mario) ;)

I och för sig, beror på vem man möter ;)

Fast om du menar slutbanan på 3D World så var det väl ett halvår sedan jag skrev om den, men igår är ju rätt nära :P

Postad 20 May 2014 - 14:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Välkommen på tåget leah! :D
Jag tycker att izikiel har en poäng, och vi är flera som är inne på det. Bungie vet själva om det. Säg att det är ett uppdrag som tar 4 timmar för sex personer, det tar helt för lång tid för den absoluta majoriteten av spelare. Men det ska finnas något för alla i halvmiljarddollarbudgeten. Det finns för hardcorespelare och det finns för mer casual (både strikes och free roam).

Är det en trist attityd? Kanske. Är den verklighetsförankrad? Utan tvekan JA! En raid borde kunna göras på två timmar med extrautforskande som tar längre. Och det finns garanterat raids som tar två timmar. Kansle såna som tar kortare tid. Endel som tar längre. Allt lär finnas.

Ni som känner till wow, hur länge tar dom raiderna? Säga vad man vill, men när det kommer till raids så är wow förebilden :)

Postad 20 May 2014 - 15:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Säg att det är ett uppdrag som tar 4 timmar för sex personer, det tar helt för lång tid för den absoluta majoriteten av spelare.

Jo men det är ju alltså slutuppdrag för hardcore of the hardcore, dvs en rätt liten grupp. Tänk dig LOL-spelarna, de spelar lätt 4 timmar på raken. NPD kom nyligen fram till att det finns 34 miljoner "core"-spelare i USA, och de spelar i genomsnitt 22 timmar i veckan.

Majoriteten av spelarna kommer ha mycket annat att göra, detta är ju som att klaga på att det finns svåra saker i spelet för de som redan klarat allt.

Postad 20 May 2014 - 15:59

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

I och för sig, beror på vem man möter ;)

Fast om du menar slutbanan på 3D World så var det väl ett halvår sedan jag skrev om den, men igår är ju rätt nära :P

Haha, ja igår, ett halvår sen, whatever #Hippiestyle

Välkommen på tåget leah! :D
Jag tycker att izikiel har en poäng, och vi är flera som är inne på det. Bungie vet själva om det. Säg att det är ett uppdrag som tar 4 timmar för sex personer, det tar helt för lång tid för den absoluta majoriteten av spelare. Men det ska finnas något för alla i halvmiljarddollarbudgeten. Det finns för hardcorespelare och det finns för mer casual (både strikes och free roam).
Är det en trist attityd? Kanske. Är den verklighetsförankrad? Utan tvekan JA! En raid borde kunna göras på två timmar med extrautforskande som tar längre. Och det finns garanterat raids som tar två timmar. Kansle såna som tar kortare tid. Endel som tar längre. Allt lär finnas.

Ja man hoppas ju på att det finns något på alla nivåer. Men det kommer det säkert att göra.
Undrar när betainfo kommer på mejlen då?

Hypen ökade när jag skrev in koden på Bungie.net !

Postad 20 May 2014 - 17:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
zoiler: fast nu skrev jag ju lite utöver det också. jag tror att det är ytterst få av raidsen som faktiskt tar fyra timmar. troligtvis så är majoriteten av dom kortare. dom där core-gamersarna lirar alltså tre timmar om dagen i snitt? det är rätt duktigt med nedlagd tid. såg själv att jag nosar 100 timmar i bf4 nu. lite ångest. samtidigt, precis som du var inne på, spelar man inte online så skulle backloggen vara mycket kortare :D kommer du att spela destinybetan btw?

leah: det kommer garanterat att finnas något för alla. man kan inte satsa dom pengarna på ett nytt ip som enbart lockar hardcore-gamers. jag tror att det är anledningen till varför man har strikes exempelvis. man ska nå dom som vill spela under en timme, man vill nå dom som vill lira superhardcore och man vill nå dom som vill utforska. man vill helt enkelt nå så många som möjligt.

jag hoppas och tror faktiskt att dom kommer att göra det. dom når nog ut till rätt många. jag börjar bli mer orolig för kringproblemen runt såna här spel. har dom serverkapacitet exempelvis?

... toooookhypad! tre veckor till e3!

Postad 20 May 2014 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

kommer du att spela destinybetan btw?

Ne, spelar aldrig betor eller demos. Spelar hellre det färdiga spelet (fast det patchas ju efteråt också =P).

Postad 20 May 2014 - 23:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det färdiga spelet ja. Eller, det spelet som faktiskt säljs i handeln, vilket som. Tänker främst på världens kanske bästa, men också ett var senare tids mest ospelbara spel, skyrim.

Postad 21 May 2014 - 05:23

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
I och med att det är sparade instanser i de flesta senare raid-orienterade mmos så tar raidsen den tid man vill lägga ner. I de fallen där det är respawnande trash behöver man givetvis lägga ner lite mer tid för att få någon progress. Men annars om de resettas veckoligen och ens progress sparas kan man ju raida den tid ens gäng känner för, vilket också är styrkan i den modellen.

Det som är intressant är var de lägger fokus. T.ex i wow ligger all fokus på endgame raidning mer eller mindre. Raidar man inte är ju spelet slut på någon månad eller 2 ( om man spelar 4-5 timmar om dagen och inte är helt vilse i mmo världen ). Förhoppningsvis läggs fokusen på hela level spektrat.

En annan sak som man kan hoppas på är väl att de lägger den bästa looten på saker som är skicklighetsbaserade. Dvs raid/encounter loot eller annat, bästa sakerna ska väl inte droppa random av raider_009 ute någonstans. Isåfall kommer balanseringen av spelet bli väldigt svår att få till.

du vet alltså hur spelet blir? jag uttrycker bara optimism medans du är mer pessimistisk..
och för det andra så är det alltid hardcore spelen som blir dom största och mest framgångsrika, människor gillar utmaning, iallafall så gör jag det

Nej, vet du?
Precis.

Om man har sett ett par större titlar lanseras de senaste 20 åren så vet man att det lovas guld och gröna skogar, men man får i regel aldrig det. Bättre att vara realistisk eller lite pessimistisk så blir man inte så besviken när det inte lever upp tillfväntningarna. Hellre det än tvärtom IMO.

Det är typ aldrig hardcorespelen som blir störst och mest framgångsrika för övrigt. Visst de kan sälja bra, men de är nischade produkter till en viss målgrupp. En målgrupp som inte är speciellt stor i jämförelse med casual/core spelarna.

WoW- casual, still going strong
eq1 - hardcore i start mer mot casual - tuffar väl på, men inte direkt flera miljoner subs
eq2 - mer casual än eq1 mer harcore än wow - fler subs än eq1, färre än wow
GW2 - casual, ingen direkt sub, men har kvar många spelare och många servrar uppe
vanguard - hardcore stängs ner nu i juni

bara några mmo exempel, och eftersom destiny ligger åt mmo-hållet är det väl relevant att jämföra. Håller även med Zoiler ang diablo3.

Postad 21 May 2014 - 08:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Så man ka spara mitt i en raid? Det var en god nyhet för mig, jag trodde att det inte gick att ha checkpoints när man spelade onlinespel :D en myckrt god nyhet som gör att 4-timmarsraids inte blir lika problematiska. Om destiny använder sig av detta, vilket jag verkligen hoppas, så blir det megasweet!

Bästa looten kommer att ges från bossar, som det alltid görs. Destiny har öht väldigt lite loot från vanliga fienden, till skillnad från borderlands. Det är jäkligt skönt tycker jag. Om man ex kollar på lair-striken så ser man väl inga loot-bubbles från den absoluta majoriteten av fienden (om man inte misstar specialbubblorna som lootbubblor :))

Jag kan tyvärr inte låta bli att hypea det här spelet. Men det du säger är vansinnigt korrekt. Komma molneux (stavning?). Karln som hypat sönder sina spel time and time again. Fable skulle, när det hette project ego redan, bli världens bästa spel. Dont agree. Innan dess fanns det black and white som skulle bli fetepiskt. Nope. Alla spel han gjort har underpresterat.

Det som gör att jag känner mig trygg i destinyhypen är faktiskt bungie, och kärleken till halo-serien. Jag tror att vi alla håller med om att halo, när det kom och säkert även än idag (tyvärr inte spelat ostd eller 4) är en av dom absolut bästa fps-serierna som släppts.

Postad 21 May 2014 - 08:10

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
Man sparar väl på det sättet att instansen sparas. Har man dödat 1/15 bossar så är det 14 bossar kvar nästa gång man kommer in, dödat 5/15 så är det 10 kvar etc. Detta för att kontrollera hur mycket loot som kommer in i spelet också givetvis. Men det ger ju gäng med mindre speltid per kväll, chans att i alla fall få ta en del av raiden på de tider de kan spela.

Jag ser också fram emot september, hoppas de håller i alla fall de stora bitarna de utlovat så kommer det bli ett bra spel :)

Postad 21 May 2014 - 08:23

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
det som kan hända om man inte kan loota något från trash mobs är att man helt skippar dom och bara rushar igenom för att komma till looten.. vilket är tråkigt

Postad 21 May 2014 - 09:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Av det jag sett av bandesignen så kommer man inte kunna gå igenom fienden på strikes eller raids. Public events verkar ske på öppna ytor, dom ges möjlighet att löpa förbi. Vilket bungie tryckt mycket på. Tror själv att det inte kommer skippas många public events med tanke på att dessa ger lättöverkomligt loot

Postad 21 May 2014 - 09:10

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0
https://www.youtube....h?v=5S3tRlJq0jo

(MoreConsole)

Spekulerar i antalet spelare (on screen)
Zartok: Om det dessutom kommer gå att spara (raid) så kommer Destiny bli det enskilt bästa spelet 2014.
(Oavsett gameplay, då jag aldrig spelat det, inser jag nu..)

Av det jag sett av bandesignen så kommer man inte kunna gå igenom fienden på strikes eller raids. Public events verkar ske på öppna ytor, dom ges möjlighet att löpa förbi. Vilket bungie tryckt mycket på. Tror själv att det inte kommer skippas många public events med tanke på att dessa ger lättöverkomligt loot

Precis.
Möjligheten att välja, är väl ganska bra? Då man ibland bara vill gå och supa in lite solar flares?

Postad 21 May 2014 - 10:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Gameplay blir bra. Det är bungie. Nuff said :D

Postad 21 May 2014 - 10:33

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt lite kluven till detta spel. Kommer från Mario och lite Zelda, snubblade in på Cod och av en slump över till BF där har jag fastnat helt och hållet. Har inte tidigare spelat Halo som de pratar mycket om i jämnförelse och vet knappt vad det handlar om.

Det är alltså typ Diablo fast fps eller? Kollat på lite videos idag och blir... Kluven...

Postad 21 May 2014 - 11:06

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Eller blir det som i gw2 där de lätta public eventsen farmas och de längre/drygare undviks ^^. PQS ( public quests ) kom för övrigt först i warhammer online av de större mmo som släppts. Samma veva där, fast warhammer online är ju nedlagt nu.

Dock är det bra att det finns att köra som alternativ till annat :)

Postad 21 May 2014 - 18:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det borde finnas möjlighet att ge lite bättre loot på svårare strikes och public events :)

Online only confirmed. Kinda. Så fram med ps+!
Inte oväntat dock. Som att titanfall inte skulle behöva online typ :D

Postad 21 May 2014 - 21:33

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Det borde finnas möjlighet att ge lite bättre loot på svårare strikes och public events :)

Online only confirmed. Kinda. Så fram med ps+!
Inte oväntat dock. Som att titanfall inte skulle behöva online typ :D

Idag är det väl nästan ovanligare med att INTE ha tillgång till internet och PS plus?
Jag ser ingen anledning till att skippa en så pass bra tjänst.

Postad 21 May 2014 - 21:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
njae, för majoriteten av konsolspelare som äger en ps4 så är det nog inga problem inte. med tanke på att alla spel släpps totalt ofullständiga så behövs det nästan en internetuppkoppling för att kunna spela dom dessutom. det kan bli problem hos vissa eller i andra delar på planeten, men för just oss i sverige så kommer det nog inte vara någon fara. nu är det bara en... jafan, 20 dagar kvar eller så. nej. 19 tror jag!

Postad 22 May 2014 - 07:00

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

njae, för majoriteten av konsolspelare som äger en ps4 så är det nog inga problem inte. med tanke på att alla spel släpps totalt ofullständiga så behövs det nästan en internetuppkoppling för att kunna spela dom dessutom. det kan bli problem hos vissa eller i andra delar på planeten, men för just oss i sverige så kommer det nog inte vara någon fara. nu är det bara en... jafan, 20 dagar kvar eller så. nej. 19 tror jag!

Det är tur att Watch Dogs släpps mellan nu och E3, så att det finns något att sysselsätta sig med.
Kanske att de utannonserar betareleasen direkt efter E3?
Det är nog bara mina egna förhoppningar, men de säger väl det att hoppet är det sista som överger en?

Postad 22 May 2014 - 09:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Dom har sagt juli, så håll inte andan :D däremot så kanske vi ps-spelare får betan innan bungieday, det sas ju att vi skulle få den tidigare.

Postad 22 May 2014 - 10:18

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Det här bli nog spelet som gör att jag drar igång med PS+. Inga andra spel på PS4:an i dagsläget som gjort att det behövs.

Postad 22 May 2014 - 10:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Njae, såvida man i te går igång på onlinefps som ghosts eller bf dvs :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.