Vad är champ?
Annars kan du ju alltid prova att klara spelet som lvl 1 och med knytnävsvapen (från när man kan få dem iaf), borde vara en intressant utmaning ![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 03 May 2015 - 22:14 Vad är champ?
Annars kan du ju alltid prova att klara spelet som lvl 1 och med knytnävsvapen (från när man kan få dem iaf), borde vara en intressant utmaning Postad 04 May 2015 - 05:27
Ett covenant i majula "company of champions" men näääee,jag kör på som vanligt.
Postad 04 May 2015 - 07:51
Jag trodde champ var för de som behövde ett hard mode? Funderar på att köra champ under min Scholargenomspelning, men jag tror att det blir för svårt för mig då. Postad 04 May 2015 - 10:10
Vad jag förstått så är det ungefär som NG+ men där är man ju redan,enda som skiljer är att men i champ conv inte kan "summa" någon för hjälp med bossarna,varken online personer eller npc.men det går utmärkt att prova lite om man vill bara att gå till "katten" i huset om man inte vill vara med där längre "abandon convent"
Postad 04 May 2015 - 10:41
Ingen summoning, 20% mindre skada mot fiender, tar 33% mer skada och fiender respawnar för alltid, det går alltså inte att farma slut på de.
http://darksouls2.wi...ny-of-champions Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 May 2015 - 10:43. Postad 04 May 2015 - 13:56 Fienderna respawnar för alltid är inte nödvändigtvis negativt. 33 % mer skada är en del dock, men det skulle gå. Postad 04 May 2015 - 14:01
Jag ska prova. Hoppas det finns en trevlig achievement to go om jag fixar det i såfall (för min epeen). Postad 08 May 2015 - 18:03 Jeg respeccade för att uppa dex och få ett brukbart vapen och maxade manslaughter (tror jag den heter, den gjenomskinliga uchigatanan) men det sög för mycket så blåste en soulvessel till och gjorde en dualwielding blue flame powerstance spellsword.
Jag hade ju redan massa spells och riktig gear (lion mage set + hexers hood), tog en stund att maxa båda blue flamsen dock (hade ju använt all twinkling titanite gah!).
Ja det känns ju lite fattigt att gå från dark + fire + lightning + magic til bara magi! Men det är kul att kunna hoppa in i fighten ibland och göra riktig skada, speciellt med 2 crystal magic weapon buffade svärd och powerstance. Jag sparade dock min maxade pyroglove och har några fireballs slottade. Det känns som en roligare build att spela till trots för litegrand svagare magi men mycket mer HP och Stamina (tog ju bort all faith) som gör att jag kan välja många olika sätt att slåss på och alla gör farligt mycket skada. SL 141 och har lust att få upp attn mest för castspeed en 10lv till och sen lite mer på det som ger agility om jag behöver, annars är jag ganska nöjd. Redigerat av Demon Slayer, 08 May 2015 - 18:04. Postad 10 May 2015 - 20:00
Försökte ett par gånger för länge sen. Ska ta dom har jag tänkt. Är i den covenant. Postad 11 May 2015 - 08:12
Några frågor på detta:
1. Går det då alltså att farma typ twinkling titanite och Petrified Dragon Bone enkelt från fiender, eftersom dom aldrig slutar respawna?
2. Om man går med i denna Covenant, kommer då alla områden man tidigare rensade på fiender bli fyllda med fiender igen?
3. Vad händer om jag byter Covenant igen? Kommer fienderna fortfarande finnas kvar på alla platser då (dom som jag tidigare rensade från fiender)? Postad 11 May 2015 - 21:49 Klarade spelet idag, det tog 110 timmar.
Nu verkar det inte som att man kan köpa DLC längre utan att jag måste köpa hela spelet pånytt inklusive DLC och då starta om eller? Är det ett skämt? Postad 11 May 2015 - 22:07 Inloggad på pc kan jag köpa seasonpass da. Dumt att det inte kommer upp i shoppen på ps3. Postad 13 May 2015 - 08:40 Spelar nu førsta DLC.
A fi fan. Her var det Demon Souls känsla, underbart. Svårt och mystiskt. Postad 13 May 2015 - 16:48 Har kört hela spelet utan en båge, första gången. Men nu fick jag ju en båge gratis så då uppade vi den, infjusa med magi ochså köpte 500 magiska pilar. Kör lite fega-taktik, det kan dom ha dom dummingarna!! Postad 14 May 2015 - 22:45 Har klarat mainstory i normala DS2.
En fråga, hur i h-vete öppnar man dörren i Majula som är låst ?!?!?!?! och vad är det därinne Postad 15 May 2015 - 10:10
Om jag tänker på rätt hus: när du är på väg till The Last Giant (första bossen), springer du upp för en rot i ett område med lite pilbågsgubbar (där man träffar Pursuer för första gången). Utforska det området lite så kanske du hittar något. Postad 18 May 2015 - 11:14 Slutbossen i Crown Of the sunken king var fan inte att leka med. Inte så svår igentligen men damn vad mycket HP!! Var lite svettigt med bara Dragon Charms som "potion" kvar, då den tar en stund at ta!
Vad er det igentligen jag ska göra nu, ska jag prata med Vendick då eller? Men jag har ju dödat han!! lol, eller er det bara att gå på nästa DLC direkt? Finns det något mer man kan interagera med efter varje DLC? (som har med DLC att göra) Redigerat av Demon Slayer, 18 May 2015 - 11:16. Postad 18 May 2015 - 17:26
Du har väl inte missat fighten mot dom 3 ; ) annars är det bara o köra på dlc 2 o 3 när allt är klart så återvänd till Vendricks tillhåll. Postad 18 May 2015 - 18:32 Nej den fighten har jag kvar. Men....vad med att jag dödat Vendrick då? Är han spöke nu eller? Postad 22 May 2015 - 18:23 Tog dom 3 också. Solo! Testade först med 2stk summons, dom sög. Testade igjen och bara sprang runt og fick in ett slag lite här och där, så ramlade jag ner i vattnet!! hjälp här var det svårt att komma tillbaka..runt lite hit o dit...så tillslut kom jag upp igjen, men dröm om min förvåning och glädje när pilbågssnubben fastande där ner!! haha! så då hade jag bara 2 mot mig sammtidigt. Kjörde slut på han lilla först och så var det bara att mosa på han feta! Så lekte jag slut på pilbågeduden, men Oi! jag klantade mig så dog nästan(almost epic fail!). Men iochmed att han satt fast så kunde jag gå bort en stund i lugn och ro och heala och buffa och så komma tillbaka och leka slut på han!!! HA! Redigerat av Demon Slayer, 22 May 2015 - 18:25. Postad 22 May 2015 - 21:58 Har börjat lite smått. Hade glömt var det var och vill inte fuska så läste på nyckeln i inventory och letade runt lite. Coolt hittils! Poor frozen souls! Postad 30 May 2015 - 09:23 Jag ska spela färdigt det på ps3 nu när jag är halvklar med DLC men jag startar inte på ett nytt direkt. Planen är Bloodborne och så köpa nedladdbart DemonSouls på ps3 och spelar om det igjen (har lånat ut min skiva och det är ju billigt att ladda ner) jag har haft lust att spela om det länge nu. Så köper jag scholar-paket download til PS4 när det är rea nångång. Postad 03 June 2015 - 09:46 Hela banan gick som en dans til jag kom til Fume Knight och saknade 1 stk smelter wedge. Bossen var lite tricky: * Ingen weakness mot magi * Vapen tar inte heller så mycket * man kan stort sätt inte blocka, dvs man måste ha massa stamina før att rulla,rulla,rulla * co-op gjör han bara ändå svårare * Inte nog med att han är galet svår, jag måste holla han borta från ena sidan pga att han healar sig!
Tog 2 kvällar och sirka 12 human effigys. Jag respeccade karaktären (hade ju 7 stk soul vessels) så la massa på ADP och Stamina, equipade ring of blades, Flynns ring och en til som buffar attack så hade 505dmg med 1 blue flame. Dualwieldade 2 stk i powerstance buffade med crystal magic weapon och måste helt enkelt lära mig bossens rörelsemönster så att det satt i ryggmärgen. Så gick det
Kan inte låta bli att tycka att just detta är lite dåligt att dom har lagt en moment 22 här, då man måste ha den sista smelter wedge för att ha en ok chans mot bossen, och den ligger bak en annan boss som man inte kommer åt om man inte först dödat slutbossen. Den ligger ju också på en "optional boss" så jag tycker i det minsta att dom skulle ha lagt in en varning nånstans, bara en notis från en NPC eller vad som helst men utan en enda info om detta så måste man ju läsa på i förväg? Postad 03 June 2015 - 18:07
Tricket är ju att inte använda nån smelter wedge på tex första "Demonen" spar den till sist,då har man till dom 4'a runt fume knight arenan och han har ingen chans till healing,sedan blir det enkelt att fara till sista demonen då första bonfiren är riktigt nära denna.
Grattis nu kan du dra över till ornifex o tjacka fume ultra greatsword,den puffran gillar jag : ) Postad 03 June 2015 - 20:22
Faan va fränt,hade inte en susning om att det var på G : ) hoppas på lite posetiv info om Deep Down med,men det kanske är att ta i.
Postad 03 June 2015 - 22:44
Ja, men detta finns ingen chans att veta utan att ha spelat det förr eller spoiler-läst nånstans innan man spelar.
Ornifex råkade dö i en panik-fajt med grodorna och hon är fast där som spöke. Postad 04 June 2015 - 07:17
Oohboy,ornifex har ju en massa skoj som du bör kika på,gå tillbaka till stället där hon dog har du tur finns nu där en gravsten av henne men det kommer att kosta souls varje gång du vill prata med henne dock lätt värt det,du kan även gå till tseldora o kolla om hon finns bakom dörren precis bredvid den djupa sandhålet,det är där hon hamnar om du lyckats befria henne levande,sista alternativet är att bränna en bonfire ascetic vid bonfiren närmast hon dog då har du den banan på ng+ men nu har du en ny chans att rädda henne levande,hon är ju den som har alla roliga vapen så gör vad kan för att få igång henne,nu kör du ju på ps3 o du kommer vilja köra det på ps4 tro mig,då är det bra att testa lite olika vapen nu så du vet vad du vill ha när du kör det på ps4 ; )
Postad 04 June 2015 - 07:20
[quote name=".:GRiFFiN:." post="4219653" timestamp="1433367894"]Ja, men detta finns ingen chans att veta utan att ha spelat det förr eller spoiler-läst nånstans innan man spelar.
Sant,jag hade också en kvar runt arenan när jag hade den fighten,men inte när det var dags i ng+ Postad 04 June 2015 - 10:18
Dessverre er det kört för mig. Er många som har samma problem. Eftersom hon aldrig flyttade til tseldora så är hon inte i tseldora. Om jag betalar och pratar med henne så säger hon att hon ska flytta til tseldora och att jag kan finna henne där nästa gång, men eftersom hon är spöke så kan hon inte flytta. Postad 04 June 2015 - 11:53
Oki,men bränn en bonfire ascentic då vid brasan som börjar denna bana,händer ju liksom inget förrutom att gubbarna blir lite svårare,då kan du ju rädda henne o hon kommer till tseldora.
Postad 04 June 2015 - 13:36 Nopes, NPC`s blir ikke revived av dette. She is gone tils jeg starter på nytt. Postad 07 June 2015 - 09:04 Klar med nr.2, börjar ikväll på nr.3
Har alla ni tagit Fume/Sir Alonne/Blue smelter ?
Vilken Soul level var ni på och är det någon som stoppade eller bara körde ni på och levlade vidare eller? Redigerat av Demon Slayer, 07 June 2015 - 09:05. Postad 07 June 2015 - 10:10
Say hello to "frigid outskirts" ; ) kommer ej ihåg vilken level jag var på när jag tog dlc 2 men jag har bara kört på och är på level 648 nu (har soul farmat vid giant lord boss) har jag för mig han hette,skall man inte pvp' a så mycket så är det bara att köra annars tror jag det finns nån cap vid 140.
Lovikkavantar o ryssmössa gäller för dlc 3 : ) Redigerat av TOOL, 07 June 2015 - 10:15. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |