Tom Clancy's The Division
2398 svar till detta ämne
Postad 20 February 2016 - 20:42
JonnyVT
-
JonnyVT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Kunde inte ladda ner betan på PC, händer inget när jag klickar på "ladda ner"-knappen.
Har tagit ner till XB1, å införskaffade xbl guld, då det tydligen va tvunget att ha.
Fast har inte haft nån lust att prova än, känner ju att jag antagligen gillar det bättre på datorn.
Postad 20 February 2016 - 21:53
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
northish: nu har jag bara spelat i en halvtimme DZ ungefär, men då så var det absolut inget rövande. det var stora grupper, typ åtta-tio pers som väntade på drop och ingen sköt någon annan, varken före, under eller efter drop och alla hjälptes åt när NPC's dök upp. tycker helt klart att dz var många gånger bättre så =)
Postad 20 February 2016 - 22:08
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Nä det är sällsynt med röveri verkar det som. Lär ju inte vara så när spelet väl är släppt dock.
allt hittat i betan. känner mig ganska klar med den nu. ser fram emot 8 mars 
Postad 21 February 2016 - 08:36
Unregistered8328bdd6
-
Unregistered8328bdd6
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Så blev DZ tråkigt i öppna Betan också...
http://youtu.be/apV8j_QCXtk
Postad 21 February 2016 - 20:12
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Efter stängda betan. så va jag inte speciellt imponerad av spelet. Men jag gav det en ärlig chans denna helg och jag måste säga att jag gillar det skarpt nu.
Det är ett spel som spelas bäst i vänners sällskap. Det går att spela själv såklart, dock så kan dz bli jobbigt då.
Men jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa det eller inte. För det första så är det ju ubisoft, vi vet ju hur bra deras spel har fungerat sista tiden. Men största delen är att jag inte vet hur mycket det finns att göra i spelet. Är det 15 korta missions eller kommer det vara 50 missions och en massa end-game..
Får väl fundera på saken... 
Postad 21 February 2016 - 20:22
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag är sjukt sugen efter den här andra betan måste jag erkänna. jag hoppas verkligen att det är många uppdrag. när man ser dom uppdrag som visats upp så blev jag lite eftertänksam. level 4 och level 6. finns det bara 15 uppdrag så kommer jag inte köpa det även fast det faktiskt är riktigt bra, och jag gillar verkligen covershootingsystemet. håller mina tummar på att dom säger att det finns miljoner uppdrag och saker att göra för 200 timmar eller så 
... och även om det inte finns det så känns det som att det finns risk att jag sitter där som torsk på tallin =)
Postad 21 February 2016 - 21:13
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Ign visade upp lvl 25 uppdrag, frågan är om det är någonstans i slutet eller mitten? Känns inte som att dom visar upp något av det sista uppdragen.
Postad 21 February 2016 - 21:33
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Lvl 6-8 borde inte finnas mer än något enstaka uppdrag utöver de som fanns nu, blir ju meningslöst när du kommit upp level.
Postad 22 February 2016 - 07:23
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Postad 22 February 2016 - 07:55
bkam
-
bkam
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
läste nåt om att det är lvl 30 som är max lvl, och man ska kunna få lika bra loot genom att lvl upp och köra mission/uppdrag som i DZ (enda är att det ska va lite högre drope rate i DZ emot utanför) så med andra ord måste det ju finnas uppdrag så man kan lvl upp till lvl 30 .... så om nu 1 uppdrag är 1 lvl så minst 30 uppdrag 
https://www.vg247.co...-hit-level-cap/
Redigerat av bkam, 22 February 2016 - 07:58.
Postad 22 February 2016 - 09:00
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Jag ber till gudarna att dom justerar hur mycket kulor fienden ska tåla också. Jag kan förstå att 1 magasin i bröstet inte dödar en stark fiende i Destiny. Men när det är människor med dunjackor som man skjuter på så ska det banne mig räcka.
Antingen justerar dom det eller ser till att dom man möter har stora skyddsvästar och hjälmar och därför tål mer skada.
Postad 22 February 2016 - 09:12
bkam
-
bkam
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
kommer inte hända då det är ett MMO spel inget FPS spel , som tex WOW där springer folk omkring i kjolar och tål hur mycket som helst 
It’s easy to forget that The Division isn’t just another open world game from Ubisoft, most of the publisher’s major franchises are - Far Cry, Assassin’s Creed, Watch Dogs. Instead, The Division is an MMO
Redigerat av bkam, 22 February 2016 - 09:53.
Postad 22 February 2016 - 10:02
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Synd, känns fel att tömma mag på mag in i fiender som är människor utan att de dör...
Postad 22 February 2016 - 10:03
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Mmo? Hur många kan det vara på samma server eg? Tolka det som typ max 30, inga 300 direkt?
Är ju som att säga att Destiny är ett mmo. Tror det är 24 i hubben och mindre i världen och "instanser" ännu färre.
Redigerat av SKIBBE, 22 February 2016 - 10:07.
Postad 22 February 2016 - 10:04
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Är det inte mer som ett RPG?
Postad 22 February 2016 - 10:07
bkam
-
bkam
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
hmm kanske är mer åt RPG men efter som det skrivs om 8 man raider så tolka jag det lite som mmo , men mmo/rpg spel kanske är mer sant 
Postad 22 February 2016 - 10:26
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Det är ju en RPG, ingen MMO. Men oavsett så är det orimligt att en människa i dunjacka ska tåla så mycket. Sätt på enorma skyddsvästar på fienden så man slipper sitta och vara irriterad på allt när man kör på HARD. På Normal så är det väl rimligare att spela, men vem vill köra på normal? 
Postad 22 February 2016 - 10:31
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Håller med Marcus, skrev om det på sidan 7 här i tråden. Jag kommer avvakta. Kanske köper det när allt dlc är med i priset.
Postad 22 February 2016 - 10:35
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Jag spelade bara stängda betan och var inte imponerad av skadesystemet. Störde mig på att det var extremt lång time to kill
Postad 22 February 2016 - 10:51
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1249 inlägg
Hann spela någon timme igår.
Stort plus för miljön. Tycker spelet är väldigt snyggt också. En del coola vapen...
Tveksam till uppdragen. Känns som att det handlar om att gå från punkt A till punkt B, ta beteckning, skjut alla fiender, sen skjut några till som kommer i olika vågor.
Minus till det som redan tagits upp; dvs två magasin i nacken, annars faller inte fienden. Oerhört svårt för mig som har en naturlig fallenhet för att först träffa fienden, sen helt plötsligt skjuta på en ambulans 7 meter åt höger för att jag inte kan hålla siktet rakt...
Hann inte spela nån death zone ( heter det så? )
Får bli att avvakta.
Postad 22 February 2016 - 12:33
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Jag ser inte problemet med att folk tål mycket. Det är ju som sagt ett rpg spel. Och det är väl ganska normalt i den typ av spel. Iaf dom jag spelat/sett.
Postad 22 February 2016 - 12:36
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
hade ju varit lite underligt om man möter höglvl fiender som bara tål ett eller två skott.
fan när man var maxlvl nu och stötte på några i staden som låg på 4-5 så dog dom ju i princip så fort man tittade på dom.
Postad 22 February 2016 - 12:43
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
hade ju varit lite underligt om man möter höglvl fiender som bara tål ett eller två skott.
fan när man var maxlvl nu och stötte på några i staden som låg på 4-5 så dog dom ju i princip så fort man tittade på dom.
Pratar ju om lika level såklart.
Postad 22 February 2016 - 12:50
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
dom tål inte särskilt mycket där heller egentligen (åtminstone inte i betan, får väl se hur det blir med ännu högre lvl sen). däremot hade många av dom skydd av nåt slag som gjorde att dom tålde mer. så fort det var borta så gick dom ner ganska snabbt. jag kunde ta 2 fiender per magasin, och då var mitt vapen inte SÅ starkt.
Postad 22 February 2016 - 13:39
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Jag ser inte problemet med att folk tål mycket. Det är ju som sagt ett rpg spel. Och det är väl ganska normalt i den typ av spel. Iaf dom jag spelat/sett. 
Har inget problem med det heller om det inte vore för att dom hade dunjackor och tål 2 magasin i bröstet. Då skiter jag fullständigt i om det är RPG/ACTION för det är fortfarande människor i ett hyffsat realistiskt sammanhang.
Redigerat av hifimarcus, 22 February 2016 - 13:39.
Postad 22 February 2016 - 13:55
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Sen finns det väl ingen normal person som springer upp på ett biltak eller anfaller dig med ett baseballträ när du plockar hans polare med ett automatgevär... känns som att man ska gömma sig om man har närstridsvapen (om man då inte har en rustning som kompenserar vapnet) dunjacka faller inte under rustning. Den faller under stil/mode.
Redigerat av SKIBBE, 22 February 2016 - 13:56.
Postad 22 February 2016 - 14:53
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Var ett antal ggr, som jag träffade dom i huvudet, men dom fortsatte som om inget hade hänt 
Postad 22 February 2016 - 15:46
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Det är ett spel...............
Postad 22 February 2016 - 16:05
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
läste nåt om att det är lvl 30 som är max lvl, och man ska kunna få lika bra loot genom att lvl upp och köra mission/uppdrag som i DZ (enda är att det ska va lite högre drope rate i DZ emot utanför) så med andra ord måste det ju finnas uppdrag så man kan lvl upp till lvl 30 .... så om nu 1 uppdrag är 1 lvl så minst 30 uppdrag 
https://www.vg247.co...-hit-level-cap/
Det var två huvuduppdrag i betan och man hann till lvl 8...
Postad 22 February 2016 - 16:29
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Har inget problem med det heller om det inte vore för att dom hade dunjackor och tål 2 magasin i bröstet. Då skiter jag fullständigt i om det är RPG/ACTION för det är fortfarande människor i ett hyffsat realistiskt sammanhang.
Spelarna har skyddsväst under dunjackan. Det ser man om man tar av sig jackan 
Själv känner jag att spelet kommer bli väldigt repetitivt, världen vi får utan DLC är väldigt liten, betan var ca 1/4 av den totala kartstorleken och jag var väldigt uttråkad efter bara 2 helgers spelande.
Postad 22 February 2016 - 16:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Var ett antal ggr, som jag träffade dom i huvudet, men dom fortsatte som om inget hade hänt 
De kanske hade dunmössa? Och skyddshjälm under den =P
Postad 22 February 2016 - 16:40
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Vilka spel är det du refererar till?
Postad 22 February 2016 - 16:40
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Det var två huvuduppdrag i betan och man hann till lvl 8...
Började å andra sidan som lvl4
Postad 22 February 2016 - 17:00
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Detta spel kommer inte stå på egna ben utan DLC iallfall, där känner jag mig rätt säker.
Postad 22 February 2016 - 17:18
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Började å andra sidan som lvl4
Visst f-n, det gjorde man ju. Nåja, ska vi säga 15 uppdrag då? :-)
Är lite tveksam till spelet. Känner inte att det kommer att hålla särskilt länge. DZ, kommer det att finnas saker att göra där, eller är det bara springa omkring och döda AI resp Rogue som gäller? Det blev ju enformigt på någon timme redan.
Dessutom är jag lite ambivalent över vilken konsoll jag ska köpa till om jag köper. Tyckte det verkade se något snyggare ut på PS4, men har fler vänner på One och mycket skönare kontroll (Eliten är riktigt bra).
Redigerat av SC-Zap, 22 February 2016 - 17:19.
Postad 22 February 2016 - 17:46
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Vilka spel är det du refererar till? 
Du kanske aldrig spelat eller sett ett rpg spel, så jag måste lista spel åt dig? Är väl lika bra ifall du inte vet hur google eller youtube fungerar..
Prova valfritt spel i final fantasy serien. Eller vad sägs om wow? Kanske kan testa Elder scrolls. Witcher 3 är ganska populärt också.
Fast vad vet jag, Man kanske överlever längre mot svärd och skit? Så dom där spelen kanske inte räknas. Orkar inte lista fler spel åt dig iaf.
Postad 22 February 2016 - 18:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Rätta mig om jag har fel nu, men är det inte rätt så många spel som är rätt orealistiska? I destiny som varit uppe och försvarats pga utomjordingar så kan man fortfarande tömma ett magasin supereffektiva framtidsvapen i ögat eller näsan på någon utan att den går ner. Det kommer aldrig att existera det heller. I Fifa 2016 kan man göra 12 mål med Zlatan mot juventus, det är inte heller realistiskt.
Det jag vill komma fram till är att realistiska spel är extremt sällsynta, och det är ingen idé att leta realism i något spel, oavsett hur realistiskt det kan te sig. Då är det nog bättre att... se en dokumentär. Dom brukar vara realistiska
Däremot kan man tycka att fiender tål för mycket, det är helt ok imo. Jag menar, det är ok att tycka. Men ser man till cod, cs, bf mfl så har man ju också kraftigt orealistiska element, utifall man vill påstå att det är realism i hur mycket man tål där. Skott i ben eller knän påverkar inte karaktärernas möjlighet att springa fram tills att dom dör. En knivning i foten är dödlig, liksom ett supersniperskott. Men det går att placera ett skott med dom flesta vapnen i ögat och folk överlever.
Så realism och spel fungerar inte ihop, även om spelet vid en anblick kan se ut att vara realistiskt
Postad 22 February 2016 - 18:48
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Du kanske aldrig spelat eller sett ett rpg spel, så jag måste lista spel åt dig? Är väl lika bra ifall du inte vet hur google eller youtube fungerar..
Prova valfritt spel i final fantasy serien. Eller vad sägs om wow? Kanske kan testa Elder scrolls. Witcher 3 är ganska populärt också.
Fast vad vet jag, Man kanske överlever längre mot svärd och skit? Så dom där spelen kanske inte räknas. Orkar inte lista fler spel åt dig iaf.
Precis! Alla spel du nämner är i någon form av fantasymiljö. Jag anser att division är mer i en realistisk miljö med realistiska vapen och realistisk "rustning" och där funkar helt enkelt inte rpg för mig. Jag anser att det var en skitdålig ide att ge sig på det. Jag kan inte komma på ett enda spel som försökt sig på realistisk rpg innan (finns säkert något).
Sedan vill jag tillägga att jag inte tycker att det gör hela spelet totalt ointressant enbart pga detta. Skulle mycket väl kunna tänka mig att förbise det hela om allt annat skulle vara tilltalande. Det kommer väl aldrig finnas ett spel som man älskar precis allt i men just detta är ett minus för mig.
Redigerat av Johan_i_burken, 22 February 2016 - 19:57.
Postad 22 February 2016 - 19:27
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Tråkade lite på att de som så många andra, gjort tvingande keybindings som inte går att välja bort. För nån som spelar på numpad, så är det bannlyst med spel där Num / och Num Enter inte går att binda om... och nej, det är inga betabuggar skulle jag tro, då det hårt bundit Enter till chat och något annat.
Sedan var det lite problem, oavsett med movement vid cover, oavsett inställningar.
Det värsta var nog att disk-accessen dock. Hade det inte på SSD'n, utan på mekanisk disk, och jäklar vad den tragglade. Verkar som de kör streaming så att så fort man rör sig genom staden så använder den 10-30MB/s I diskaccess. Med mekanisk disk, även om man har en vettig låda, låter det rätt illa. Samtidigt så använder den långt ifrån allt ram som finns ledigt, så 9GB låg outnyttjat. Men den här biten tror jag helt klart kommer från consol-sidan.
Vad som var bra dock... det är riktigt snyggt, och tror att de kan ha fått till en riktigt bra story för att vara I närtid. Tyckte även strid generellt sett var bra och gillade effekterna av ekon, etc. Risken är att det kan bli enformigt om de inte driver på en bra story. Vad gäller TTK så körde jag med en Marksman rifle kombinerat med en m416, och headshots med marksman är instakill på allt utom boss'arna för uppdragen. Han inte testa SCAR'en, så vet inte hur mycket skada den gav, men borde varit duktigt för den också. Och även med M416 gick det rätt fort om man siktade bra.
Han inte testa Dark Zone, så kan inte säga nåt om den biten.
Postad 22 February 2016 - 21:47
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Det är ett spel...............
Det är detta med 
https://www.youtube.com/watch?v=Fub-9pGtIfk
https://www.youtube.com/watch?v=sBwapVcmWw4
Redigerat av Ageve, 22 February 2016 - 22:01.
Postad 22 February 2016 - 22:25
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Precis! Alla spel du nämner är i någon form av fantasymiljö. Jag anser att division är mer i en realistisk miljö med realistiska vapen och realistisk "rustning" och där funkar helt enkelt inte rpg för mig. Jag anser att det var en skitdålig ide att ge sig på det. Jag kan inte komma på ett enda spel som försökt sig på realistisk rpg innan (finns säkert något).
Sedan vill jag tillägga att jag inte tycker att det gör hela spelet totalt ointressant enbart pga detta. Skulle mycket väl kunna tänka mig att förbise det hela om allt annat skulle vara tilltalande. Det kommer väl aldrig finnas ett spel som man älskar precis allt i men just detta är ett minus för mig.
Detta är ju en snar framtid där en hemsk epidemi har brutit ut, det låter inte så realistiskt... Måste vara jobbigt att bara kunna spela realistiska spel, kan inte finnas så stort urval då.
Postad 22 February 2016 - 22:47
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Detta är ju en snar framtid där en hemsk epidemi har brutit ut, det låter inte så realistiskt... Måste vara jobbigt att bara kunna spela realistiska spel, kan inte finnas så stort urval då.
Ja det är klart att alla andra spel i hela världen är ett litet utbud. Du har VERKLIGEN förstått det hela. Det är till och så galet att Forbes skrev en artikel om det. http://www.forbes.co...s/#63ae943f3a54
Postad 23 February 2016 - 09:03
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Rätta mig om jag har fel nu, men är det inte rätt så många spel som är rätt orealistiska? I destiny som varit uppe och försvarats pga utomjordingar så kan man fortfarande tömma ett magasin supereffektiva framtidsvapen i ögat eller näsan på någon utan att den går ner. Det kommer aldrig att existera det heller. I Fifa 2016 kan man göra 12 mål med Zlatan mot juventus, det är inte heller realistiskt.
Det jag vill komma fram till är att realistiska spel är extremt sällsynta, och det är ingen idé att leta realism i något spel, oavsett hur realistiskt det kan te sig. Då är det nog bättre att... se en dokumentär. Dom brukar vara realistiska 
Däremot kan man tycka att fiender tål för mycket, det är helt ok imo. Jag menar, det är ok att tycka. Men ser man till cod, cs, bf mfl så har man ju också kraftigt orealistiska element, utifall man vill påstå att det är realism i hur mycket man tål där. Skott i ben eller knän påverkar inte karaktärernas möjlighet att springa fram tills att dom dör. En knivning i foten är dödlig, liksom ett supersniperskott. Men det går att placera ett skott med dom flesta vapnen i ögat och folk överlever.
Så realism och spel fungerar inte ihop, även om spelet vid en anblick kan se ut att vara realistiskt 
Dålig jämförelse, nämn ett spel där man är människa och skjuter andra människor utan att de dör. Placerat i en "verklig/realistisk" värld
Finns förmodligen fler trådar angående hur enorm mycket skott som krävs för att döda någon än det finns trådar om hur bra dom gjort antalet skott som behövs...
Postad 23 February 2016 - 10:08
crowbar82
-
crowbar82
-
Användare
-
-
196 inlägg
Dålig jämförelse, nämn ett spel där man är människa och skjuter andra människor utan att de dör. Placerat i en "verklig/realistisk" värld
Finns förmodligen fler trådar angående hur enorm mycket skott som krävs för att döda någon än det finns trådar om hur bra dom gjort antalet skott som behövs...
Ska vi prata om realism så kan jag passa på att ta upp hur man får en "buff" genom att dricka vatten eller äta energi kaka. Så brinner du i spelet så ät en kaka. Vill du göra mer skada så drick lite vatten. Otroligt verklighetstroget.
Postad 23 February 2016 - 10:53
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Att man orkar... Gäller ju bara att spela taktiskt. Några skott med SCAR-H och sen avsluta med med valfri karbin löste de mesta svåra motståndarna. Inga tomma magasin här inte!
Postad 23 February 2016 - 11:03
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Ska vi prata om realism så kan jag passa på att ta upp hur man får en "buff" genom att dricka vatten eller äta energi kaka. Så brinner du i spelet så ät en kaka. Vill du göra mer skada så drick lite vatten. Otroligt verklighetstroget.
Fan det där missade jag. Såg någon notis dyka upp en gång som snackade om att dricka läsk men missade kontentan av det hela.
Att man orkar... Gäller ju bara att spela taktiskt. Några skott med SCAR-H och sen avsluta med med valfri karbin löste de mesta svåra motståndarna. Inga tomma magasin här inte! 
Snackar du mot AI eller PVP? Nu testade jag inte SCAR-H överdrivet mycket men inget av de andra vapnen hade sån kraftig effekt. Förrutom på de svagaste AI gubbarna då. Den där tjocke gula gubben på uppdraget i undergjorden tog ju rääääätt mycket mer stryk än så =)
Postad 23 February 2016 - 11:12
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Classic M1A Marksman rifle. Sjukt bra.
Postad 23 February 2016 - 12:25
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Sniper är nog det enda vapen jag tycker fungerade bra, tog rejält med skada i huvudet.
Skademodellen kan man ju se olika på, men jag tycker den är åt pipan iaf. Dom får börja mata på skyddsvästar på varenda badguy så mår jag bättre och svär mindre På HARD hade man ju enorma problem om yxmännen kom springandes...matade 1 helt magasin i magen när han rushade mot mig utan att falla...ja just. Ni som inte klagar på skademodellen, tycker ni den är OK eller att den t.om är bra?
Postad 23 February 2016 - 17:59
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Jag tycker att skademodellen är bra. Jag gillar att det krävs att man siktar ordentligt, planerar och samarbetar för att ta ner fiender. De fiender som springer mot en med baseballträ/golfklubba/yxa stannar upp och vacklar omkring om man skjuter dem tillräckligt mycket.
Det är en riktigt bra känsla när man håller på och slåss mot ett gäng NPCs så kommer det några random spelare förbi och hjälper till.
Redigerat av OWC, 23 February 2016 - 18:02.
Postad 23 February 2016 - 18:36
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Alla cod och alla bf. Lägg ett skott i huvudet på någon och se om dom dör. Fram med pistolen bara. Inte magnum troligtvis. Case proven.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|