Var skall du resa?
681 svar till detta ämne
Postad 04 oktober 2017 - 12:00
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Israel kräver att passet ska vara giltigt i 6 månader efter hemresan. Jag räknade ut idag att mitt pass går ut precis 6 månader efter returdatum med bara 4 dagar tillgodo. Tycker ni att jag borde förnya passet innan resan? 
USA hade nå liknande regler tidigare, har för mig att dom ändrat lite där. Men det har bara med att om något skulle hända och du blir kvar längre så skall du ha ett pass som kan styrka din identitet. Och detta kollar dom enbart när man reser dit. Så har du 4 dagar till godo så är det lugnt... det betyder i praktiken att du har 6 månader och fyra dagar till godo!
Postad 04 oktober 2017 - 20:25
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1 051 inlägg
USA hade nå liknande regler tidigare, har för mig att dom ändrat lite där. Men det har bara med att om något skulle hända och du blir kvar längre så skall du ha ett pass som kan styrka din identitet. Och detta kollar dom enbart när man reser dit. Så har du 4 dagar till godo så är det lugnt... det betyder i praktiken att du har 6 månader och fyra dagar till godo!
Är det inte bara EU och Schengen-länder som inte har den regeln? (Att passet ska vara giltigt mist 6 månader efter plannerad hemresa).
Finns det ytterligare länder som inte har kravet?
Postad 05 oktober 2017 - 09:19
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Är det inte bara EU och Schengen-länder som inte har den regeln? (Att passet ska vara giltigt mist 6 månader efter plannerad hemresa).
Finns det ytterligare länder som inte har kravet?
Så här står det på Interwebben:
""
Krav på giltighetstid
Som EU-medborgare är den enda regeln att ditt pass måste vara giltigt under hela din vistelse i USA. Det finns inga krav på giltighet efter det att du lämnar USA. Finns det risk att ditt pass kommer att bli ogiltigt under din vistelse, förnya det innan avresa.
För en del länder utanför EU krävs det även att passet måste vara giltigt även 6-månader efter det att man lämnar USA.
""
Postad 07 oktober 2017 - 07:43
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
Åker till Köln på torsdag. Ska vara där till söndag, kan inte behövas mycket pengar för en så kort resa va? Det mesta lär spenderas på mat ändå.
Nån som har tips på vad man måste göra där?
Postad 07 oktober 2017 - 09:30
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Åker till Köln på torsdag. Ska vara där till söndag, kan inte behövas mycket pengar för en så kort resa va? Det mesta lär spenderas på mat ändå.
Köpa ny tv kanske. lol.
Postad 07 oktober 2017 - 20:26
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
553 inlägg
Aldrig varit där, men passa på att dricka kölsch 
Postad 06 november 2017 - 10:58
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Podgorica i Montenegro om några veckor, ska bli kul, då landskapet tydligen ska vara väldigt vackert.
Postad 07 november 2017 - 15:13
JonnyVT
-
JonnyVT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Resa bokad till Sri Lanka i mars, ska bli riktigt intressant.
Hikkaduwa för å vara petig.
Postad 07 november 2017 - 15:23
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
någon som varit i Portugal?
funderar på att åka dit i vår och behöver lite tips 
Postad 08 november 2017 - 06:43
Unregistered4e519c87
-
Unregistered4e519c87
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Resa bokad till Sri Lanka i mars, ska bli riktigt intressant.
Hikkaduwa för å vara petig.
Har varit i Sri Lanka ett par gångar och även i Hikkaduwa. Du kommer att gilla det. Prova gärna på surfing om du inte redan har gjort det!
Postad 08 november 2017 - 16:47
JonnyVT
-
JonnyVT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Kommer säkert testas, även leta knepiga djur 
Postad 18 november 2017 - 08:46
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
håller på att planera ihop en ny Usa-resa till nästa år. Tänkte att jag skulle flyga till San Francisco. Någon som varit där och kan tipsa om något som kanske kunde vara kul att se där innan jag drar vidare till mina huvudmål?
Redigerat av andreassofus, 18 november 2017 - 08:47.
Postad 18 november 2017 - 09:07
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
håller på att planera ihop en ny Usa-resa till nästa år. Tänkte att jag skulle flyga till San Francisco. Någon som varit där och kan tipsa om något som kanske kunde vara kul att se där innan jag drar vidare till mina huvudmål?
Alcatraz, golden gate, fisherman's wharf, sequoia-träden i nationalparken över golden gate-bron, USA's största China town. Slutligen, en tur till Napa-valley.
Postad 20 november 2017 - 07:08
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
553 inlägg
Utöver det frollic redan nämnt så finns det en del kul ölställen i SF. Full lista: https://www.ratebeer...ancisco/7360/5/
Russian River står på min personliga bucket list, vill gärna dricka färsk Pliny the Elder på plats. Toronado och City Beer brukar nämnas i inlägg från bloggare. Men jag skulle även vilja besöka Cellarmaker och Moylans. Sen finns det en hel drös med bra ölställen utöver dessa.
Postad 20 november 2017 - 12:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Alcatraz, golden gate, fisherman's wharf, sequoia-träden i nationalparken över golden gate-bron, USA's största China town. Slutligen, en tur till Napa-valley.
tack så jättemycket. kanontips allihopa ju. som fotograf är ju golden gatebron ett måste i alla fall 
alcatraz är nog spännande att besöka också. Får nog stanna ett par dagar i SF verkar det som innan jag åker därifrån 
Postad 20 november 2017 - 12:07
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Utöver det frollic redan nämnt så finns det en del kul ölställen i SF. Full lista: https://www.ratebeer...ancisco/7360/5/
Russian River står på min personliga bucket list, vill gärna dricka färsk Pliny the Elder på plats. Toronado och City Beer brukar nämnas i inlägg från bloggare. Men jag skulle även vilja besöka Cellarmaker och Moylans. Sen finns det en hel drös med bra ölställen utöver dessa.
Jag skulle hoppa Napa och köra Sonoma som inte är riktigt lika dyrt och har en hel del roliga ölbryggerier. Russian River var helt okej, goda pizzor och kanske lite väl många ölsorter på sin repertoar. En del var lite hit & miss men några var väldigt bra. Annars kan jag verkligen rekommendera Bear Republic i Healdsburg.
Vill du testa vin så gillar jag Lodi som har många fantastiska vingårdar samt boende till humana priser. Men området längs Russian River, Guerneville, Rolands är jättemysigt!
Postad 20 november 2017 - 12:08
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
tackar för det. pliny the elder vore ju riktigt kul att smaka, man har ju hört mycket gott om den 
Postad 20 november 2017 - 12:23
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Jag har inget att tillägga om SF förutom att det är en väldigt trevlig stad och väl värt ett besök.
Postad 20 november 2017 - 13:05
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Bra val! SF är en fantastisk stad med mycket att se. Min favorit var nog Alcatraz besöket som var klart över förväntan.
Sen om du gillar att cykla så kan jag rekommendera en tur över Golden Gate bron och ner till Sausalito som är första samhället du kommer till efter bron. Finns flera trevliga matställen här och därifrån kan man sen ta färjan tillbaka till fastlandet. Men det går också fortsätta cykla en bit till och då hamnar du i Tiburon. En riktigt trevlig cykeltur på några timmar allt som allt. Sen finns det färja tillbaka till SF från Tiburon också.
Kan även tipsa om ett prisvärt hotell som heter The Mosser och ligger mycket centralt nära Union Square.
Postad 20 november 2017 - 13:19
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
553 inlägg
Kanske ska nämna att det var rätt länge sen jag var i SF så har ingen färsk information att dela med mig av. Dagen vi var på Alcatraz så var det premiär för The Rock. Det var fullt pådrag kring Alcatraz och de förberedde för besök av skådespelarna på kvällen. Röda mattan rullades, det var reportrar både på ön och på fastlandet och det snurrade helikoptrar kring Alcatraz. Skulle gärna åka tillbaka nu när jag är vuxen. Napa Valley t.ex. var väll inte jättekul som tonåring. 
Postad 20 november 2017 - 13:23
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Just ja... Twin Peaks, Haight Ashbury, Golden Gate Park, Ocean Beach och Lombard Street är ju några måsten om man nu är i SF.
Annars har jag lite svårt för den staden... generellt väldigt jobbigt att köra och halvt omöjligt att få tag i parkeringar. 
Men absolut, det finns många måsten man måste göra om man ändå är i närheten.
Självklart måste man besöka Lagunitas i Petaluma!
Postad 21 november 2017 - 15:37
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
tack för tipsen alla 
blir lite orolig för att det ska vara svårt att köra i staden. har ingen vana alls att köra i stora städer och jag tyckte det var jobbigt att köra till flygplatsen i las vegas med alla olika filer. Kan bara föreställa mig hur det är att köra inne i SF då. Kommer nog vilja köra därifrån så fort som möjligt. Men det enda som är spikat är att jag vill fota Golden gatebron från Baker beach.
funderar på att ta ett hotell nära flygplatsen och lite utanför smeten, och då kanske man kan låta bilen stå där och antigen ta en taxi eller bus när man vill in till staden. Blir nog kanske bara en kväll eller så där ändå eftersom det inte är ett av mina huvudmål på resan.
Postad 21 november 2017 - 17:21
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Har aldrig kört i NY, men SF är nog den värsta staden jag kört bil i än så länge. 
Men tar man det bara lugnt, följer GPS'en (dom gånger den fungerar mellan höghusen) så går det hyfsat iaf.
Postad 21 november 2017 - 18:27
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
SF skall man cykla i. Så enkelt är det.
Postad 21 november 2017 - 18:37
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Har aldrig kört i NY, men SF är nog den värsta staden jag kört bil i än så länge. 
Men tar man det bara lugnt, följer GPS'en (dom gånger den fungerar mellan höghusen) så går det hyfsat iaf.
skräm mig inte så 
SF skall man cykla i. Så enkelt är det.
ja kanske. men inte så smidigt med kamerautrustning dock. det gäller ju också att bo centralt då så det inte blir så långt. antar att det är en ganska stor stad med tanke på att det bor över 8 miljoner människor där 
Postad 21 november 2017 - 18:47
Hays
-
Hays
-
Beroende
-
-
1 183 inlägg
Har kört bil i en del amerikanska storstäder, bland annat SF, NY, LA, Miami och ändå är Stockholm värsta staden jag kört i.
Postad 21 november 2017 - 19:57
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Har kört bil i en del amerikanska storstäder, bland annat SF, NY, LA, Miami ändå är Stockholm värsta staden jag kört i.
De flesta amerikanska städer är byggda och tänkta för biltrafik, Stockholm är det inte. Trafikmässigt vill jag påstå att NY är den enda av städerna ovan som ens kommer i närheten av trafiken i Stockholm, inte mängdmässigt utan rytm, lysen, mängd gående etc. Lägg till att Stockholm därutöver har trafik i form av bussar, spårvagnar och cyklister, något NY i princip saknar helt.
Redigerat av frollic, 21 november 2017 - 21:30.
Postad 21 november 2017 - 22:23
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Grejen är att även om SF är en storstad så funkar det förvånansvärt bra att ta sig runt både tills fots, cykel eller Muni. Kände aldrig nåt behov av att ha bil i den staden, tvärtom verkar det krångligt och vi ska inte prata om priset på parkeringar.
Nej skippa bilen i stan är mitt tips och hämta upp den när du ska vidare.
Postad 21 november 2017 - 23:02
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Har kört bil i en del amerikanska storstäder, bland annat SF, NY, LA, Miami och ändå är Stockholm värsta staden jag kört i.
Haha... har du iofs rätt i! 
En annan stad som var nästan jobbigare än SF var San Antonio... Kanske inte så mycket inne i de centralaste delarna, men de stora vägarna runt omkring centrum. Helt plötsligt är det fem avfarter samtidigt åt olika håll, flera olika våningar av motorvägar och GPS'en bara snurrar runt och har ingen aning om vilken väg man kör på eller vilket håll man skall svänga åt... 
Men... samtidigt så är ju tjusningen med att bila runt på semestern att hamna lite fel och upptäcka nya saker! 
Postad 25 november 2017 - 12:22
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
sådär. Då har jag beställt en ny usa-resa. underbart. nu är det bara att börja planera allting 
Postad 25 november 2017 - 13:28
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Easyjet hade rea, blir en helgresa till Bristol i mitten på nästa år.
Postad 15 december 2017 - 08:58
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
sådär. Då har jag beställt en ny usa-resa. underbart. nu är det bara att börja planera allting 
Jag sa ju att du skulle fastna! 
Hur lång blir resan denna gång?
Synd att jag redan bokat en whiskyresa i aug-sept, annars hade jag besökt Ohana Fest igen!
Postad 16 december 2017 - 11:49
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Jag sa ju att du skulle fastna! 
Hur lång blir resan denna gång?
Synd att jag redan bokat en whiskyresa i aug-sept, annars hade jag besökt Ohana Fest igen!
japp kunde inte hålla mig. har längtat dit sen dagen efter jag kom hem därifrån 
det blir 15 dagar som sist gång. Det räcker när det är fotoresa, man blir ganska sliten till slut att inte sova och bara fota 
Postad 16 december 2017 - 21:21
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
USA är fängslande. För egen del lika så såsom hela Europa. Älskar att träffa/möta nya människor och lära deras livsöden.
För egen del så har vi bokat ny polenresa samt Ungern via karpaterna.
Postad 16 december 2017 - 21:42
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Angående köra bil i USA. Har i och för sig bara kört bil i Florida och en rundresa i Californien mellan San francisco och San Diedo, men även om tempot är uppskruvat i Stockholm är det definitivt tryggare och färre olyckor på vägarna. Nu blir det inte USA på ett tag, har lite andra resmål att beta av. Börjar bli senil, men har nog varit i USA 8-9 gånger och kommer nog åka dit igen när andan faller på.
Nu blir det till Thailand till våren. Var där -81 på vår bröllopsresa som backpacker, får se hur det ser ut nu. I och för sig bara 14 dagar utan Bangkok denna gång.
Postad 19 december 2017 - 18:07
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2 237 inlägg
Blir troligtvis en resa till Nerja (Andalusien/Spanien) i februari då mor och far kommer att spendera Jan-Mars där och han fyller 70 i februari så då kan man göra två flugor på smällen och få lite solvärme och samtidigt fira far =)
Postad 22 december 2017 - 10:18
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Fyller 50 i juni nästa år och kommer göra en roadtrip i Europa för att fira. Vi kommer förmodligen börja med 3-4 nätter i Österrike. Därefter blir det 4 nätter vid Gardasjön följt av en vecka på italienska rivieran och Pietra Ligure. På vägen hem stannar vi sen 3 nätter i Rust i södra tyskland för att besöka Europa Park. Våra tvillingtjejer är medvetna om roadtripen, men stoppet vid Europa Park kommer hållas hemligt för dem och jag ser fram mot att se deras reaktion när de inser att vi ska spendera 3 dagar i en stor nöjespark! Är hemma igen lagom till midsommar. In alles ca 3 veckor...
Postad 27 december 2017 - 15:05
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jag körde där i somras, upplevde inte alls detta. Tyckte inte det var några problem. Däremot kan det vara svårt att få tag på parkeringsplatser i city, har jag förstått. Vi bodde på västsidan, nästan vid Stilla Havet (precis norr om SF Zoo) och hade parkering inkluderat i boendet. Tog lokaltrafik till stadskärnan, vilket fungerade bra.
Men vi körde också inne i stan och över Golden Gate en dag.
Alcatraz: Beställ en båttur inkl guidning i tid! Vi gjorde inte det och det var fullt, så vi kom aldrig ut till Alcatraz.
Postad 27 december 2017 - 16:40
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Jag körde där i somras, upplevde inte alls detta. Tyckte inte det var några problem. Däremot kan det vara svårt att få tag på parkeringsplatser i city, har jag förstått. Vi bodde på västsidan, nästan vid Stilla Havet (precis norr om SF Zoo) och hade parkering inkluderat i boendet. Tog lokaltrafik till stadskärnan, vilket fungerade bra.
Men vi körde också inne i stan och över Golden Gate en dag.
Alcatraz: Beställ en båttur inkl guidning i tid! Vi gjorde inte det och det var fullt, så vi kom aldrig ut till Alcatraz.
har du varit runt mycket i Kalifornien och kört? hur är vägarna och trafiken där? tex om man utgår från SF och ska uppåt mot Oregon.
jag körde ju mycket bil i Utah och Arizona och där var det ju bara att glida omkring. aldrig något stress och inte så mycket bilar så man behövde trängas.
sen åkte man igenom mindre samhällen/städer då och då, men dom var ju bara att köra rätt igenom.
Är det på samma sätt i kalifornien eller är det mycket värre?
Postad 28 december 2017 - 03:59
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Har inte varit norr om SF, men upplevde att trafikrytmen var lugn, inga problem någonstans egentligen (körde i Florida, genom Alabama och Mississippi, Louisiana, Texas, Nevada, Kalifornien). Men det är klart att det är en del trafik på sina ställen. Så blir det ju kring (och i) större städer. Los Angeles är helt horribelt på den fronten, köer, köer, köer.
Postad 31 december 2017 - 15:23
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Det är betydligt mer trafik i Kalifornien. Men det beror ju samtidigt lite på vilka vägar man kör. Men på Interstate utanför tätorterna är det ändå relativt lugnt.
Kör du kustvägen så är det inte jättetrafikerat men det är kurvigt och ganska låga hastigheter samt få omkörningsställen om inte framförvarande svänger in till kanten och släpper förbi dig. Har dock inte varit längre norrut i Kalifornien än Chico och Fort Bragg.
Vill du köra på en lugn väg så skall du ta Nevada US Route 50 som utsågs till "The lonliest road in America"! 
Postad 31 december 2017 - 15:46
Unregistered95bc4c48
-
Unregistered95bc4c48
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
har du varit runt mycket i Kalifornien och kört? hur är vägarna och trafiken där? tex om man utgår från SF och ska uppåt mot Oregon.
jag körde ju mycket bil i Utah och Arizona och där var det ju bara att glida omkring. aldrig något stress och inte så mycket bilar så man behövde trängas.
sen åkte man igenom mindre samhällen/städer då och då, men dom var ju bara att köra rätt igenom.
Är det på samma sätt i kalifornien eller är det mycket värre?
Körde upp till Sonoma och Healdsburg i våras (inte så många mil norr om SF, men ändå), det var trevliga vägsträckor.
När vi var i SF stod bilen parkerad vid hotellet hela tiden och det var Uber som förflyttade oss runt om i staden, både billigt och avkopplande.
Redigerat av Unregistered95bc4c48, 31 december 2017 - 15:48.
Postad 31 december 2017 - 16:38
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Körde upp till Sonoma och Healdsburg i våras (inte så många mil norr om SF, men ändå), det var trevliga vägsträckor.
När vi var i SF stod bilen parkerad vid hotellet hela tiden och det var Uber som förflyttade oss runt om i staden, både billigt och avkopplande.
låter ju bra. jag hämtar hyrbil på flygplatsen, därifrån kör jag till mitt hotell som jag inte har bokat än men kommer boka något utanför SF och som är nära flygplatsen. Dagen efter tänkte jag åka till Baker beach och fotar bron (inte helt bestämt) och efter det drar jag uppåt och ifrån storstäderna. ju färre bilar och folk, desto bättre för in del. 
Är inte säker ens att jag kommer se SF alls faktiskt. Är ju en fotoresa jag ska på så ska besöka nationalparker och så. Men får jag tid över kanske det blir en tur in i SF också 
Postad 31 december 2017 - 23:30
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Sitter på Tamarindo beach Costa Rica. Bord bokat på hummerhaket så nu bler det snart baluns. Få se om det slår nyår i Shianookville Kambodja
Postad 02 januari 2018 - 10:44
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
låter ju bra. jag hämtar hyrbil på flygplatsen, därifrån kör jag till mitt hotell som jag inte har bokat än men kommer boka något utanför SF och som är nära flygplatsen. Dagen efter tänkte jag åka till Baker beach och fotar bron (inte helt bestämt) och efter det drar jag uppåt och ifrån storstäderna. ju färre bilar och folk, desto bättre för in del. 
Är inte säker ens att jag kommer se SF alls faktiskt. Är ju en fotoresa jag ska på så ska besöka nationalparker och så. Men får jag tid över kanske det blir en tur in i SF också 
Finns gott om hotell med bra standard runt flygplatsen i SF! Och bil in till SF tar ca 10min.
Kan rekommendera att du besöker Twin Peaks om du skall fota. Fantastisk vy över staden!
Baker Beach har jag aldrig varit på, men det verkar vara en bra plats att fota på. Har stannat till rakt över sundet på Old Conzelman Rd, men utsiktsplatserna där kan vara väldigt välbesökta vissa tidpunkter.
Postad 02 januari 2018 - 10:51
Hays
-
Hays
-
Beroende
-
-
1 183 inlägg
Åkte från SF upp till Lake Tahoe för några år sedan och sedan ner genom death valley mot Las Vegas. Väldigt fin natur med höga berg, djupa dalar, gigantiska stup och jätte träd.
Postad 11 januari 2018 - 13:54
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Skall nu till Norge i helgen och är van vid boardingkort i pappersform. Har nu laddat ned det i mobilen. Men hur går det i Gardemoens Tax Free med mobilt boarningpass. Lirar de med varandra, eller kräver de en pappersvariant. Är helt novis på dessa moderna boardingkort.
Postad 11 januari 2018 - 14:45
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Men hur går det i Gardemoens Tax Free med mobilt boarningpass.
Bara att vispa fram telefonen ....
Postad 11 januari 2018 - 15:14
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Bara att vispa fram telefonen ....
Tackar. Ett bra system annars att man kan köpa taxfree på Gardemoen när man skall in i Norge.
Postad 11 januari 2018 - 15:30
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Tackar. Ett bra system annars att man kan köpa taxfree på Gardemoen när man skall in i Norge.
Kan man i Sverige också, if kosmetika och liknande ... ,)
Går även att beställa så att man plockar upp det på vägen hem.
Redigerat av frollic, 11 januari 2018 - 15:31.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|