Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird S20t 4GB (Mediaspelare) 1 5.5625 (15) Inga priser

Postad 28 November 2013 - 08:26

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag fortsätter att följa den här tråden för att ev. köpa en TizzBird S20T. Det är ju onekligen lite blandade erfarenheter.

Det som jag oxå funderar över är, hur användarvänlig är den? Idag har vi bara en digitalbox med typ 15 kanaler som vi zappar mellan för att hitta något att se. Vill inte gärna ha något där man behöver bläddra djupt i olika menyer och veta var man ska leta för att hitta något intressant. Men det är väl å andra sidan en avvägning mellan traditionell TV (vill gärna lämna Com Hem) och en mediabox...

Det är ju oxå ganska många synpunkter om buggar och saker som inte fungerar. Är det så även på andra media extenders, som trots allt för S20T:n till ett värdigt alternativ för en mediabox (för OTT och mediacenter) under 2000 kr?

Känner att jag ännu inte helt har övertygats...

TizzBird har lagt ner en del jobb på att göra den enklare att komma igång med och mer användarvänlig. Hur man uppfattar menyer och strukturen i användningen kan vara styrt av vad man tidigare är van med och hur man förväntar sig att den skall manövreras.
När man startar den första gången får man stega igenom en installationsguide för språk, TV-inställning, nätverksanslutning, etc. Det behövs inte så mycket tekniska kunskaper för det.

Därefter har man rikligt med möjligheter att anpassa TizzBird för funktioner och innehåll. Många använder Netflix eller liknande tjänster, man installerar Netflix-appen från Google Play och registrerar sitt konto i den. Den som är van med en Android telefon märker att det fungerar på samma sätt och upplever det nog som ganska enkelt, men har man inte erfarenhet från smarta mobiler, så blir det en ny erfarenhet.

Men den stora skillnaden mellan en digitalbox med sin begränsning till ett antal linjära TV-kanaler, är nog att man själv aktivt söker innehåll vi olika appar etc. Den processen blir ju mer utmanande än att bläddra mellan kanalerna, men ger å andra sidan större möjligheter.

Möjligheterna, att inte stänga in användaren till vad man får eller inte får göra, får en viss negativ effekt på användarvänligheten. Tanken är att man skall kunna utnyttja det som redan finns för alla smart phones och surfpattor, istället för att vara beroende av specialutvecklade funktioner för en specifik box. Eftersom appar utvecklas för pekskärm behövs ett verktyg att ersätta fingret med, när man använder appen i TizzBird. Trådlös mus eller minitangentbord med pekplatta fungerar bra.

Postad 28 November 2013 - 12:27

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Funkade Airmouse eller inte?

Postad 28 November 2013 - 15:17

iqul
  • iqul
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har nu skaffat denna mediaspelare efter att följd denna tråd ett tag. Får se hur mitt intryck blir efter egen handpåläggning :) . Men finns det någon manual p svenska? Hittar bara en engelsk på nätet?

Postad 28 November 2013 - 15:22

MediaMogul1
  • MediaMogul1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hur går det med ny firmware, fått något att testa eller är det långt borta?

Postad 28 November 2013 - 18:38

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Fortfarande endast 4 möjliga utdelningar när blir det möjligt att ha fler?

Postad 28 November 2013 - 21:16

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Funkade Airmouse eller inte?

Just fått hem min TizzBird S20t 4GB och bara lekt runt lite. Satte just in en MeleF10 airmouse http://www.ebay.com/...V-/301029383629 och den funkar felfritt hittills.

Redigerat av ironsten, 28 November 2013 - 21:19.

Postad 29 November 2013 - 00:07

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Pga att Ethernet är mer än svajigt så köpte jag en 2,5" disk(WD Elements portable https://www.prisjakt...t.php?p=1845580)
Tänkt att det skull vara skönt att slippa ha en extern strömkabel för att driva disken.
Men det funkar ju inte, Tizzbirden hittar inte disken alls, så följande frågor uppstår:
1:Kan Tizzbird inte läsa filsystemet? NTSF
2:Är det nått skit med USB porten så den inte orkar driva disken?

Det funkar bra med olika USB minnen jag har använt,. men inte hårddisken

edit, 3 omstarten så hittade den disken,,skumt???

Redigerat av JohnnyMann, 29 November 2013 - 00:33.

Postad 29 November 2013 - 08:24

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hur ändrar jag från Android till standard utseende?

Postad 29 November 2013 - 08:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Pga att Ethernet är mer än svajigt så köpte jag en 2,5" disk(WD Elements portable https://www.prisjakt...t.php?p=1845580)
Tänkt att det skull vara skönt att slippa ha en extern strömkabel för att driva disken.
Men det funkar ju inte, Tizzbirden hittar inte disken alls, så följande frågor uppstår:
1:Kan Tizzbird inte läsa filsystemet? NTSF
2:Är det nått skit med USB porten så den inte orkar driva disken?

Det funkar bra med olika USB minnen jag har använt,. men inte hårddisken

edit, 3 omstarten så hittade den disken,,skumt???

1. Ja den kan läsa NTFS och den kan spela in TV program till NFS också.
2. Nej det ska fungera utan extern matning, om inte disken drar mer än vad USB standard ger.

Jag har inte testat den disk du refererar till men kör en 2.5" USB disk med NTFS format utan problem. Skall kolla med Korea om de har några tips varför det strular för dig. Det skall inte behövas 3 omstarter.

Hur går det med ny firmware, fått något att testa eller är det långt borta?

De gör en ny idag, men den skall testat så att det inte kommit till några allvarliga fel innan den släpps. Funkar den, borde ny uppgradering släppas inom några dagar.

Postad 30 November 2013 - 09:36

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
När jag ska uppdatera firmware så stannar den efter några sekunder och står "FEL". Har gjort en factory reset men får samma fel. Hur åtgärdar jag det?

En anna fråga: Har lagt in NFS på en dator och en usb-disk som är kopplad till routern. Först hittade Tizzbirden dom och jag fick även till det i xbmc, men nu syns dom inte längre??

Redigerat av ironsten, 30 November 2013 - 12:44.

Postad 01 December 2013 - 10:08

Unregisterede406f496
  • Unregisterede406f496
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Tjena, fixar denna att spela upp .sup undertexter till 3d filmer?

Postad 01 December 2013 - 11:01

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

När jag ska uppdatera firmware så stannar den efter några sekunder och står "FEL". Har gjort en factory reset men får samma fel. Hur åtgärdar jag det?

Tror att det kan bero på att den inte kan läsa filen från USB-minnet (om det är vad du använder för nedladdning), testa med ett annat eller ett minneskort.

Men finns det någon manual p svenska? Hittar bara en engelsk på nätet?

Vi håller på med översättning, finns inom kort att ladda ner från tizzbird.se (support/manualer)

Postad 01 December 2013 - 12:19

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Har nu testat min över helgen. Uppdaterade den direkt utan några problem.

Men det är några saker som jag inte tycker så mycket om. SVT och TV4 blir ingen helbild då det inte finns någon funktion för att gömma systembaren som på tex Minix X7.

XBMC går inte heller få helbild pga systembaren? Kunde heller inte få eran plugin för uppspelning med inbyggda videospelaren att fungera. Följde instruktionerna i denna tråden när jag installerade.

Scraping får jag inte heller att funka med eran inbyggda spelare. Är det verkligen meningen att man måste gå in och välja Network 1,2,3 eller 4 för komma åt sina filmer och serier?

Saknar automatisk subtextnedladdning funktion.

Wifi nätverket verka droppa ibland fast det står connected med bra signal. Har inga sådana problem med mina andra enheter.

Fjärren är verkligen dålig och mitt K400 tangentbord funkar bra förutom att hem knappen går till google search vilket är ganska surt när man vill tillbaka till hemskärmen snabbt.

Redigerat av Trhuster, 01 December 2013 - 12:20.

Postad 01 December 2013 - 15:23

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Tror att det kan bero på att den inte kan läsa filen från USB-minnet (om det är vad du använder för nedladdning), testa med ett annat eller ett minneskort.

Det funkade med ett sd-kort, bra!

Men mina nfs-enheter försvinner o kommer tillbaks? Jag kör trådat. Jag kommer åt filerna i xbmc med Unpn eller windows alternativet när nfs inte funkar, men för mig funkar nfs bättre med "tyngre" filmer.

Redigerat av ironsten, 01 December 2013 - 15:24.

Postad 01 December 2013 - 19:42

Unregistered92394e6c
  • Unregistered92394e6c
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Min spelare stoppar uppspelningen av film och serier helt abrupt oavsett källa (xbmc / inbyggda mediaspelaren). Jag tror att den tappar anslutningen till nätverket och därmed slutar spela upp materialet. Någon med samma bekymmer?

Redigerat av Unregistered92394e6c, 01 December 2013 - 20:04.

Postad 01 December 2013 - 22:01

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till senaste Firmware och har samma problem som alla andra. Det tappar trådat nätverk hela tiden, slår på trådlöst automatiskt även om man stängd av det...hoppas nästa firmware fixar det.

Postad 02 December 2013 - 08:13

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vi har en lösning på gång för problemet med DHCP kontakt vid Ethernetanslutning i vissa nätverk. Jag hoppas uppgraderingen blir klar denna vecka,

Postad 02 December 2013 - 14:10

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 1
Trotts att många delar med sig av sina erfarenheter här så är det bara två stycken som lämnat omdömen på prisjakt.

Vad gäller spelaren så kan jag som Tizzbird F13 användare referera till mina tidigare inlägg i denna tråd. I TOLD YOU SO!

Man får agera testpilot och oändligt med barnsjukdommar avlöser varandra. Jag är numera mycket glad ägare till en konkurrerande mediaspelare som funkar helt klockrent.

Postad 02 December 2013 - 15:08

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Har uppdaterat till senaste Firmware och har samma problem som alla andra. Det tappar trådat nätverk hela tiden, slår på trådlöst automatiskt även om man stängd av det...hoppas nästa firmware fixar det.

Har du testat att reservera Tizzbirdens IP/macadress i din router?

Redigerat av Biggles2002, 02 December 2013 - 15:08.

Postad 02 December 2013 - 15:08

iqul
  • iqul
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har inte hunnit använda den så mycket ännu så att jag är klar med mitt omdöme. Men det jag gjort hittills fungerar utan problem. Kör trådlöst mot min Synolgy NAS och allt flyter perfekt utan lagg tom BD-kopior. SVTPlay och Neflix fungerar också perfekt. Verkar klara alla tänkbara filformat. Är inte så känslig för lite barn sjukdomar om de fixas relativt snabbt. Den har ju bara varit på marknaden några veckor ännu och den här typen av produkter är väl aldrig perfekta från start.

Postad 02 December 2013 - 15:09

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Vi har en lösning på gång för problemet med DHCP kontakt vid Ethernetanslutning i vissa nätverk. Jag hoppas uppgraderingen blir klar denna vecka,

Hur ser det ut med jobbet angående att kunna ha fler utdelningsplatser än 4 ? + ev. namngivning av utdelningarna?

Postad 02 December 2013 - 16:20

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har du testat att reservera Tizzbirdens IP/macadress i din router?

Ja det har jag, alla mina enheter där hemma har dedikerade IP – adresser baserade på mac-adresser.

Postad 02 December 2013 - 16:31

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag har en Tizzbird F13 som hade två problem med som jag stört mig rätt mycket på, haft kontakt med supporten och har aldrig lyckats reda ut dem. Köpte S20T i helgen och hoppades på att det inte skulle uppstå på denna, men det gör det.
Kanske någon som har liknande erfarenhet eller tips?
  • Har en QNAP TS-419P II NAS. Delar ut via SAMBA till Tizzbirden.
    Jag använder S20Ts egna mediabibliotek. Jag har 117 filmer, en mapp för varje film. Men det saknas alltid en film. Jag har provat flytta ut dem, lagt in dem i omgångar av 26 filmer, blandat vilka jag lägger in och det saknas alltid en film när jag lagt in över ca 50 filmer. Den som saknas är inte alltid den samma, beror på vilka jag lägger in.
  • Jag kan inte mounta min QNAP via NFS. Jag har testat via manualen som finns på Tizzbird.se. Jag har öppnat upp med rättigheter överallt jag kan hitta men Tizzbirden kan inte ens hitta QNAPen via NFS.
Jag hoppades att detta inte skulle hända med den nya Tizzbirden men kanske var lite naiv.
Tips någon???
Vet inte om jag kan få bättre svar från supporten, sist skulle de kolla detta med filmerna men återkom aldrig.

Postad 02 December 2013 - 17:30

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Har inte hunnit använda den så mycket ännu så att jag är klar med mitt omdöme. Men det jag gjort hittills fungerar utan problem. Kör trådlöst mot min Synolgy NAS och allt flyter perfekt utan lagg tom BD-kopior. SVTPlay och Neflix fungerar också perfekt. Verkar klara alla tänkbara filformat. Är inte så känslig för lite barn sjukdomar om de fixas relativt snabbt. Den har ju bara varit på marknaden några veckor ännu och den här typen av produkter är väl aldrig perfekta från start.

Får du helbild på SVT Play? Jag har systembaren längst ner i bilden även när jag tittar på ett program.

Postad 03 December 2013 - 23:17

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

• Har en QNAP TS-419P II NAS. Delar ut via SAMBA till Tizzbirden.
    Jag använder S20Ts egna mediabibliotek. Jag har 117 filmer, en mapp för varje film. Men det saknas alltid en film. Jag har provat flytta ut dem, lagt in dem i omgångar av 26 filmer, blandat vilka jag lägger in och det saknas alltid en film när jag lagt in över ca 50 filmer. Den som saknas är inte alltid den samma, beror på vilka jag lägger in.
  • Jag kan inte mounta min QNAP via NFS. Jag har testat via manualen som finns på Tizzbird.se. Jag har öppnat upp med rättigheter överallt jag kan hitta men Tizzbirden kan inte ens hitta QNAPen via NFS.

Vi har testat på vår QNAP TS212 med Samba och lagt in 54 filmer, ingen saknas. Vi ansluter även till den med NFS manuellt enligt instruktionen utan problem.
Har du försökt få hjälp av QNAP support?

Postad 04 December 2013 - 13:08

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Vi har testat på vår QNAP TS212 med Samba och lagt in 54 filmer, ingen saknas. Vi ansluter även till den med NFS manuellt enligt instruktionen utan problem.
Har du försökt få hjälp av QNAP support?

Minns inte var gränsen går för när en försvinner, kan ni prova 100 st eller så. Det ända sättet jag kommer runt det är att jag har delat upp filmerna i tre mappar med 47 filmer i varje.

Gällande NFS, får se om QNAP kan hjälpa mig då. Något verkar ju fel.

Redigerat av erikmattsson79, 04 December 2013 - 13:08.

Postad 04 December 2013 - 20:49

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Har märkt att nfs-diskarna försvinner när jag stänger av Tizzbirden, det borde fixas i nån firmware troligast. Har min påslagen för jämnan nu och det är inte hela världen.
Tycker det verkar lovande nu, play-kanaler, youtube, streaming av 1080p filmer går fint. Kanske man har hittat hem efter två försök med billigare androidstickor. Och kan möjligen släppa planerna på en dyrare, större, ljudligare htpc.
Dock så använder jag en sån här airmouse http://www.aliexpres...1366184226.html och det kan jag starkt rekommendera, eller kanske ett trådlöst tangentbord med platta.
Väntar några veckor till med ett omdöme, men det ser lovande ut nu.

Redigerat av ironsten, 04 December 2013 - 20:51.

Postad 04 December 2013 - 22:20

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Fråga angående Wifi usb porten på Tizzbirden. Vilken sorts Wifi sticka är det tänkt att den ska ta, hålet är jättesmalt.

Jag har riktigt stora problem med det trådade nätverket, Wifi:n fungerar inte alls bra, det är bara 2.4 Ghz som finns inbyggt, för mycket trafik hos mig på det, så jag kan inte titta på film med det. Tänkte, orkar inte vänta på att firmware fixen ska komma. Så jag läste i specifikationerna som säger att det finns en port för Wifi sticka, tittade på porten och tänkte att det är lite smalt men en sådan här borde få plats i och med att den har en liten medföljande förlängningskabel (http://www.inet.se/p...3-dualband-n600), gick och köpte den och så passar inte ens kabeln.

Förstår inte riktigt vad som är tänkt. hur är det tänkt att Wifi-porten ska användas?

Så nu har jag köpt en Tizzbird som inte fungerar med trådat nätverk, trådlösa funkar inte heller på grund av 2.4 Ghz och kan inte koppla till en dualband sticka. Är rätt frustrerad för tillfället. Vill inte lämna tillbaka boxen för det finns inga andra bra alternativ.

När kommer fixen för trådat nätverk, har en inte fungerande box som jag måste lämna tillbaka snart om jag ska ha en chans att få pengarna tillbaka.

Postad 04 December 2013 - 22:43

Unregistered92394e6c
  • Unregistered92394e6c
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Fråga angående Wifi usb porten på Tizzbirden. Vilken sorts Wifi sticka är det tänkt att den ska ta, hålet är jättesmalt.

Jag har riktigt stora problem med det trådade nätverket, Wifi:n fungerar inte alls bra, det är bara 2.4 Ghz som finns inbyggt, för mycket trafik hos mig på det, så jag kan inte titta på film med det. Tänkte, orkar inte vänta på att firmware fixen ska komma. Så jag läste i specifikationerna som säger att det finns en port för Wifi sticka, tittade på porten och tänkte att det är lite smalt men en sådan här borde få plats i och med att den har en liten medföljande förlängningskabel (http://www.inet.se/p...3-dualband-n600), gick och köpte den och så passar inte ens kabeln.

Förstår inte riktigt vad som är tänkt. hur är det tänkt att Wifi-porten ska användas?

Så nu har jag köpt en Tizzbird som inte fungerar med trådat nätverk, trådlösa funkar inte heller på grund av 2.4 Ghz och kan inte koppla till en dualband sticka. Är rätt frustrerad för tillfället. Vill inte lämna tillbaka boxen för det finns inga andra bra alternativ.

När kommer fixen för trådat nätverk, har en inte fungerande box som jag måste lämna tillbaka snart om jag ska ha en chans att få pengarna tillbaka.

Är lika frustrerad...en i övrigt bra box är helt oanvändbar pga. Omöjligt att ansluta med såväl trådat som trådlöst. Har inte kunnat kolla på film/serier nu på en vecka. Få detta fixat omgående tack!

Redigerat av Unregistered92394e6c, 04 December 2013 - 22:44.

Postad 04 December 2013 - 23:05

tomas70
  • tomas70
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag bara måste få svar på varför .ISO filer hackar,
Det går bara inte att se något i formatet .ISO efter som hackar mestadels hela tiden.

Postad 05 December 2013 - 10:07

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Det går bara inte att se något i formatet .ISO efter som hackar mestadels hela tiden.

Kör du nfs eller samba? Tror iso inte funkar nåt vidare i samba protokollet.

Postad 05 December 2013 - 12:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag strömmar iso-filer från en Netgear NAS, ansluten med Samba och S20T med Wifi och det flyter perfekt. Är det nätverkslagg du menar eller är det ryckighet i uppspelningen, som fixas med cinema 24Hz?

Har märkt att nfs-diskarna försvinner när jag stänger av Tizzbirden, det borde fixas i nån firmware troligast. Har min påslagen för jämnan nu och det är inte hela världen.

Har du något annat problem med nätverksanslutningen? Trådat eller trådlös?
De nätverksanslutningar man gör i Network Server Management finns kvar efter omstart, man behöver inte lägga till dem varje gång.

Postad 05 December 2013 - 13:20

tomas70
  • tomas70
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag har en NAS DS212J från synology,
Anslutningen är med NFS och S20T med tråd (Ej wifi)
Det är ryckighet i uppspelningen ej nätverkslagg.

Postad 05 December 2013 - 13:46

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har en NAS DS212J från synology,
Anslutningen är med NFS och S20T med tråd (Ej wifi)
Det är ryckighet i uppspelningen ej nätverkslagg.

Använder du Cinema24Hz?

Minns inte var gränsen går för när en försvinner, kan ni prova 100 st eller så. Det ända sättet jag kommer runt det är att jag har delat upp filmerna i tre mappar med 47 filmer i varje.

Har lagt in 125 filmmappar och med Samba så hittar den 124, saknas en precis som du beskriver. Anslutning med NFS hittar all. Hoppas någon som använder Samba med annan NAS kan kommentera om de upplever samma problem.

Postad 05 December 2013 - 21:56

tomas70
  • tomas70
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ja jag använder Cinema24Hz.
Hjälper inte alls.

Postad 05 December 2013 - 22:15

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Ja jag använder Cinema24Hz.
Hjälper inte alls.

Har du kollat om det är någon inställning på TVn? ISO-filmer jag testar flyter helt utan ryck för mig och jag har cinema24 aktiverat. När man startar uppspelningen visas 23.976Hz symbol i övre högra bildhörnet.

Postad 06 December 2013 - 09:47

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Jag strömmar iso-filer från en Netgear NAS, ansluten med Samba och S20T med Wifi och det flyter perfekt. Är det nätverkslagg du menar eller är det ryckighet i uppspelningen, som fixas med cinema 24Hz?

Har du något annat problem med nätverksanslutningen? Trådat eller trådlös?
De nätverksanslutningar man gör i Network Server Management finns kvar efter omstart, man behöver inte lägga till dem varje gång.

Jag kör trådat. Inga andra problem. Kör med låst ip i routern till tizzbirden, som nån ovan tipsade om. Har låtit den stått på 2 dagar då det gått lite xvid-avi filmer o lite play kanalare utan problem. Provade en reboot för att se om diskarna var kvar och det funkade denna gång.
Idag satte jag igång en 1080p film och efter ca 10min så hängde sig filmen och boxen, fick reboota. Och då fanns network 1 o 2 kvar, men utan innehåll, står under network manager att de connectar. Går till datorn som står på i källlaren där nfs är installerat och ser att nfs stoppat/slutat fungera, har hänt förra veckan också. Har nfs-tizzbird några kända stabilitetsproblem? Eller sitter det i det i ethernet/DHCP delen? Som ska stabiliseras nästa firmware.

Postad 06 December 2013 - 17:41

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Nu fick jag bort androidraden i xbmc(dvs fick tizzbirds spelare att fungera).

Ominstallerade bara, gjorde exakt som första gången,vet inte varför det fungerar nu..skumt, glad iallafall

Edit
Märkte nu att det inte funkar att spela upp ISO och IMG filer, den inbyggda spelaren stannar direkt
vare sig jag startar den direkt, via fjärrappen eller via xmbc!
Jag kör via extern hårddsk

Edit 2
Nu funkar det efter en omstart,,som allt annat!!!!!

Redigerat av JohnnyMann, 06 December 2013 - 23:11.

Postad 07 December 2013 - 10:28

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag kör trådat. Inga andra problem. Kör med låst ip i routern till tizzbirden, som nån ovan tipsade om. Har låtit den stått på 2 dagar då det gått lite xvid-avi filmer o lite play kanalare utan problem. Provade en reboot för att se om diskarna var kvar och det funkade denna gång.
Idag satte jag igång en 1080p film och efter ca 10min så hängde sig filmen och boxen, fick reboota. Och då fanns network 1 o 2 kvar, men utan innehåll, står under network manager att de connectar. Går till datorn som står på i källlaren där nfs är installerat och ser att nfs stoppat/slutat fungera, har hänt förra veckan också. Har nfs-tizzbird några kända stabilitetsproblem? Eller sitter det i det i ethernet/DHCP delen? Som ska stabiliseras nästa firmware.

Det här beror säkert på det Ethernet problem som finns för vissa nätverk. Vi har fått en beta att testa idag och officiell release blir i nästa vecka om vi inte stöter på något konstigt. Ethernet-problemet kan vi inte testa eftersom vi inte får fram problemet i våra nätverk. Vill du testa beta-releasen så kan du maila till [email protected]

Postad 07 December 2013 - 15:51

PatrikA
  • PatrikA
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har redan fått klarhet i att CSports i dagsläget inte fungerar. Hur är det med tv4 play premium och då framförallt premium sport?

Jag är en fotbollsgalning utan dess like och en setup med prickfri uppspelning av Viaplays sport och CSports/tv4 play premium sport hade gjort att jag en gång för alla kunnat kapa sladden.

Är det någon som kan kolla om CSports-appen fungerar om man kör exempelvis hide my root?

Annars blir det nog att bita i det sura äpplet och köpa en riktig htpc med (med styggelsen Windows).

Kör i dagsläget ouya, och det kändes rätt lovande fram tills dess att de fuckade upp med licenserna för dts.

Någon som jämfört prestandan i xbmc mellan Ouya, raspberry pi och/eller tizzbird?

Jag har precis köpt en TronSmart MK908 för att kunna använda just CSports Appen. Men problemet är ju som sagt att det inte går att kolla på matcher eftersom att den är Rootad. Jag har försökt med OTA root keeper som finns på market. Men det fungerade inte. Har du hittat något sätt att fixa detta ?

Postad 09 December 2013 - 13:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 1
Ny firmware finns för OTA uppgradering. Den skall förhoppningsvis lösa problem med instabil Ethernet-anslutning.
Om ni har svårt med OTA-uppgradering finns filen här: http://www.tizzbird....13120701.tzbird
Ladda ner till USB-minne och anslut till S20T och kör uppgradering via menyn som vanligt Settings>System>Firmware update

För OTA uppgradering krävs fortfarande att man ansluter USB-minne/SD-kort till S20T. Trodde att det var ändrat redan, men förbättringen är från och med denna release, nästa uppgradering skall kunna göras utan extern minne.

Postad 09 December 2013 - 14:16

AndyPandy
  • AndyPandy
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Trevligt med nysläppt FW, då vet jag vad jag ska börja med när jag kommer hem idag (köpte en S20T på lunchen).
Passade även på att köpa ett minitangentbord,
. Ingen aning om det är kompatibelt med det lär väl visa sig.

Postad 09 December 2013 - 15:20

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ny firmware finns för OTA uppgradering. Den skall förhoppningsvis lösa problem med instabil Ethernet-anslutning.
Om ni har svårt med OTA-uppgradering finns filen här: http://www.tizzbird....13120701.tzbird
Ladda ner till USB-minne och anslut till S20T och kör uppgradering via menyn som vanligt Settings>System>Firmware update

För OTA uppgradering krävs fortfarande att man ansluter USB-minne/SD-kort till S20T. Trodde att det var ändrat redan, men förbättringen är från och med denna release, nästa uppgradering skall kunna göras utan extern minne.

Precis uppgraderat, gjort en factory reset och det hjälper inte. Det trådade nätverket "tappas"/stängs av varje 5-10 sekunder fortfarande. Verkar inte lätt att fixa så nätverket ska fungera på Tizzbirden. Vad ska man göra nu då?

Postad 09 December 2013 - 15:46

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Hej,

Testade för 1 år sedan N1:an och gillade tanken bakom den.
Men den visade sig inte vara helt fru-kompatibel, (dvs helt omöjlig att använda med fjärr på ett vettigt sätt).
Försökte då med Tizzremote-app och fungerade sisådär när man blockerade "paddan" för att styra TV:n.
Det största problemet var Netflix som inte gick att köra med vare sig App eller fjärr. (appen gick att använda om man, nu hade tålamod att dubbeltappa-håll inne-för handen till vänster, för att bläddra bland filmerna)

Frågan är då om denna går att använda utan app och enbart fjärr, inga möss eller externa tangentbord?!?
Någon som vet?
mvh
Sekarlssost

Vet inte om du sett mitt tidigare inlägg, men skriver igen. Jag kör med en sån här airmouse http://dx.com/p/mele...ol-black-128312 och det funkar klockrent. Min sambo tycker den är enkel att använda.

Redigerat av ironsten, 09 December 2013 - 16:15.

Postad 09 December 2013 - 15:51

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Precis uppgraderat, gjort en factory reset och det hjälper inte. Det trådade nätverket "tappas"/stängs av varje 5-10 sekunder fortfarande. Verkar inte lätt att fixa så nätverket ska fungera på Tizzbirden. Vad ska man göra nu då?

Måste va nåt fel i ditt nätverk eller själva tizzbirden. Jag kör trådat och det har gått stabilt i flera dar utan problem, streamat film och kört svt-play, youtube.

Postad 09 December 2013 - 16:07

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Måste va nåt fel i ditt nätverk eller själva tizzbirden. Jag kör trådat och det har gått stabilt i flera dar utan problem, streamat film och kört svt-play, youtube.

Det verkar som det är fler än jag som har detta problem. Nätverket tror jag inte det är något fel på. Har 24 enheter som kommer och går och ansluter till mitt nätverk, inga av dessa har något problem. Alla dessa enheter har en låst ip-adress till sin macadress.

Antingen så har Tizzbirden problem i vissa omständigheter, olika routrar eller vad vet jag eller så är min enhet sönder. Så min fråga nu är, ska man vänta på ännu en ny firmware, lämna tillbaka enheten eller byta den.

Postad 09 December 2013 - 17:28

Unregistered92394e6c
  • Unregistered92394e6c
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Kan meddela att vi är flera med exakt samma problem - min enhet växlar mellan det trådlösa och det trådade var 10 sekund vilket innebär att allt material man vill spela upp avbryts. Går inte att stänga av det trådlösa nätet då det självansluter sig sjäkv automatiskt efter det att man satt det på OFF. Nu har jag lyckats stänga av ethernet-anslutningen, men då laggar precis allt material vid uppslening......skall testa att uppgradera min innan jag uttalar mig om min fortfarande strular.

Postad 09 December 2013 - 18:02

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Kan meddela att vi är flera med exakt samma problem - min enhet växlar mellan det trådlösa och det trådade var 10 sekund vilket innebär att allt material man vill spela upp avbryts. Går inte att stänga av det trådlösa nätet då det självansluter sig sjäkv automatiskt efter det att man satt det på OFF. Nu har jag lyckats stänga av ethernet-anslutningen, men då laggar precis allt material vid uppslening......skall testa att uppgradera min innan jag uttalar mig om min fortfarande strular.

Återkom gärna efter att du uppgraderat så vi vet hur det går. Att den har autoanslutning till Wifi ligger i Android-koden och är nog inte grundorsaken till Ethernet-instabilitet. När den tappar Ethernetkontakt försöker den ansluta med wifi-istället.
Vad har du för router och kör du auto (DHCP) för Ethernet?

Postad 09 December 2013 - 18:07

Unregistered92394e6c
  • Unregistered92394e6c
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Återkom gärna efter att du uppgraderat så vi vet hur det går. Att den har autoanslutning till Wifi ligger i Android-koden och är nog inte grundorsaken till Ethernet-instabilitet. När den tappar Ethernetkontakt försöker den ansluta med wifi-istället.
Vad har du för router och kör du auto (DHCP) för Ethernet?

Har nu uppgraderat och problemet kvarstår. Har en Thomson Router (Telia Fiber). har inga andra problem med nätverket (ett 10-tal anslutna enheter). Ja, jag kör Auto via DHCP. Problemet är att den växlar hej- vilt mellan trådlöst och trådat.

Postad 09 December 2013 - 18:29

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Likadant hos mig det hjälpte föga med denna uppdatering .
Min hoppar fram och tillbaka och sen får jag meddelandet: Multimedia Launcher har tyvärr Stoppats:
Så Gör Om och Gör Rätt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.