Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4, Problem och lösningar

490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Playstation 4, Problem och lösningar (156 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 19 January 2015 - 20:16

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Jag har ännu inte prövat originaldisken, bytte utan att starta

Postad 20 January 2015 - 08:32

spinout
  • spinout
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Finns det en lista på spel med fläktproblem?

Postad 20 January 2015 - 08:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Vad blev det för nån?
Hur stor kan man ha i?
Märker att jag får ta bort spel hela tiden när man köper mer och mer digitalt...

Jag orkade inte leta runt igår kväll så jag åkte till Netonnet och köpte en 1TB stor disk: http://www.netonnet....pm/188264.7071/

Annars är det samma krav som på PS3, 2,5-tums och max 9,5 mm i höjd.

Postad 21 January 2015 - 18:46

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Intressant notering efter ominstallation, av någon anledning så försvann den automatiska uppladdning till molnet för mig i oktober. Så allting jag spelat efter det finns inte kvar i sparfiler. Kan vara värt för er andra att känna till och se över era inställningar så det inte händer er också.

Postad 14 February 2015 - 10:33

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Ända jag har "problem" med är att när jag spelar spel som jag har på skiva så låter det som fan.
Spelar jag spel på hårddisken är den tyst som musen dock =)

Postad 23 February 2015 - 22:02

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Nu har även jag råkat ut för utmatningsproblemet. Satt och såg på tv här hemma, när det helt plötsligt började komma konstiga ljud ifrån tv-bänken. Visade sig att PS4:an hade startat sig själv och gått in i en utmatningsloop.
Har ägt konsolen i ett halvår snart, utan några större problem innan.
Har stängt av den och väntat i 30 sekunder och sedan dragit ut strömsladden i 3 min som stod i någon guide på nätet. Nu funkar den som den skall igen.

Blir intressant och se dem närmsta dagarna om det här problemet återkommer. Så segt om man skall behöva skicka in och reklamera den (köpt på discshop).

Postad 24 February 2015 - 21:47

Unregisteredfaa967e4
  • Unregisteredfaa967e4
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Fick se att "gummit" spruckit på min vänstra styrspak på kontrollen!!

Läste tidigare att folk köpt "skydd" till spakarna, vilka ska man köpa? Verkar ju finnas en del olika!

Postad 24 February 2015 - 22:29

Belic
  • Belic
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Läste tidigare att folk köpt "skydd" till spakarna, vilka ska man köpa? Verkar ju finnas en del olika!

Börja med att byta ut den mot en färsk!

Sen säljs orbs skydd lite överallt och själv tycker jag att de funkar väldigt bra!

Postad 25 February 2015 - 10:42

Unregisteredfaa967e4
  • Unregisteredfaa967e4
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Du menar att jag ska köpa samma gummi som sitter på nu? Sen sätter man på dom där "orbsen" ovanpå?

Postad 25 February 2015 - 11:11

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Nej jag tror han menar att du ska ta garantiärende på din befintliga DS4 först, o få en ny...

Postad 25 February 2015 - 12:01

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Dessa har jag och de är bekväma: http://www.webhallen...cl=list:popular

Postad 25 February 2015 - 16:37

Unregisteredfaa967e4
  • Unregisteredfaa967e4
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Maila till företaget jag hade köpt den, hade tyvärr ingen garanti kvar...fråga om jag ville utnyttja "reklamationsrätten"! Hur funkar den? Ni som haft liknade problem! Har ni fått helt ny kontroll eller bara nytt gummi?

Redigerat av Unregisteredfaa967e4, 25 February 2015 - 16:37.

Postad 25 February 2015 - 19:57

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

Maila till företaget jag hade köpt den, hade tyvärr ingen garanti kvar...fråga om jag ville utnyttja "reklamationsrätten"! Hur funkar den? Ni som haft liknade problem! Har ni fått helt ny kontroll eller bara nytt gummi?

Ja, du skall reklamera den då det är ett känt ursprungsfel på dem tidigaste batcherna som tillverkades. Du kommer få en helt ny kontroll.

Kan hända att du får stå för fraktkostnaden till företaget du beställt ifrån, om dem nu vill att du skickar in din kontroll, då det är en reklamation.
Sedan får du igen fraktkostnaden när reklamationen gått igenom. Allt beror på vad dem har för policy vid reklamationer. Brukar stå på hemsidan.

Redigerat av Bigrauk, 25 February 2015 - 20:06.

Postad 25 February 2015 - 20:53

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Ja, du skall reklamera den då det är ett känt ursprungsfel på dem tidigaste batcherna som tillverkades. Du kommer få en helt ny kontroll.

Kan hända att du får stå för fraktkostnaden till företaget du beställt ifrån, om dem nu vill att du skickar in din kontroll, då det är en reklamation.
Sedan får du igen fraktkostnaden när reklamationen gått igenom. Allt beror på vad dem har för policy vid reklamationer. Brukar stå på hemsidan.

Om man felanmäler via Sony så får man en fraktsedel och får ringa på bud som hämtar upp din inpackade kontroller.

Postad 26 February 2015 - 18:53

Unregisteredfaa967e4
  • Unregisteredfaa967e4
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Tack för alla svar!

Då ska jag garanterat skicka in den...om man anmäler vi sony, är det på sony.se då?

Postad 26 February 2015 - 22:37

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Tack för alla svar!

Då ska jag garanterat skicka in den...om man anmäler vi sony, är det på sony.se då?

https://hardware.sup...laystation.com/

Postad 28 February 2015 - 01:10

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

hmm kan ej ladda upp bilder till facebook etc längre, någon annan med samma problem? det går ej att markera bilden man vill ladda upp (via share knappen)(

Postad 28 February 2015 - 19:17

Unregisteredfaa967e4
  • Unregisteredfaa967e4
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0

https://hardware.sup...laystation.com/

Tack!

Redigerat av Unregisteredfaa967e4, 28 February 2015 - 20:14.

Postad 06 March 2015 - 00:23

najs
  • najs
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Min ps4 matar inte in skivor.  :(

Låter som den regelbundet försöker mata ut en skiva varje 30:e sekund trots att ingen skiva finns i.

Vad göra?

Postad 06 March 2015 - 00:44

najs
  • najs
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Min ps4 matar inte in skivor.  :(

Låter som den regelbundet försöker mata ut en skiva varje 30:e sekund trots att ingen skiva finns i.

Vad göra?

BigRauk's lösning ovan löste även mitt problem. Tack!

https://www.minhembi...=9#entry4182389

...Har stängt av den och väntat i 30 sekunder och sedan dragit ut strömsladden i 3 min som stod i någon guide på nätet. Nu funkar den som den skall igen...

Postad 06 March 2015 - 05:20

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Det är en temporär lösning, det enda som fungerar 100% är att skrapa på guldet på kontakten invändigt (ingen mer garanti) eller att skicka en den för att få den bytt.

Jag har bytt ett antal ggr dock, problemet kom på alla, så sista skrapade jag lite på guldet och nu är det borta.. :)

Postad 06 March 2015 - 06:51

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Det är en temporär lösning, det enda som fungerar 100% är att skrapa på guldet på kontakten invändigt (ingen mer garanti) eller att skicka en den för att få den bytt.

Jag har bytt ett antal ggr dock, problemet kom på alla, så sista skrapade jag lite på guldet och nu är det borta.. :)

Även jag har haft detta problem och min blev bra när jag ställde ps4an på gummifötter. kanske bara haft tur men peppar peppar än funkar det.

Postad 18 March 2015 - 12:57

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att Ps4an stänger av sig själv hela tiden?

Våran har börjat bete sig så. Ibland går det inte ens att starta upp den, den piper till, börjar brumma igång sen knäpper det till i den och stänger av sig helt.

Precis som den inte orkar.

Ibland kan man spela en stund och så mitt i allt blir det grafikharv och det knäpper till i Ps4an och den stängs av.

Köpte den för lite över ett år sen  :wacko:, är det kört då eller hur lång garanti har man?

Postad 18 March 2015 - 14:18

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att Ps4an stänger av sig själv hela tiden?

Våran har börjat bete sig så. Ibland går det inte ens att starta upp den, den piper till, börjar brumma igång sen knäpper det till i den och stänger av sig helt.

Precis som den inte orkar.

Ibland kan man spela en stund och så mitt i allt blir det grafikharv och det knäpper till i Ps4an och den stängs av.

Köpte den för lite över ett år sen  :wacko:, är det kört då eller hur lång garanti har man?

Garantin kan skilja beroende på var du köpte konsollen, men generellt har du tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen ( http://www.konsument...sument/Garanti/ ).

Postad 05 April 2015 - 01:32

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Har två problem jag inte hittar info om och hoppas någon här har koll. 

1. Jag har PS4an kopplad till min Cambridge Audio Azur 540r v3 med HDMI och med optisk toslink. Innan senaste firmware 2.5, fungerade 5.1 kanalsljudet. Men nu efteråt får jag endast "PCM" och endast 2 kanals ljud. Har testat en massa olika inställningar men får inte det att fungera. Optisk är valt som primär och Dolby Digital eller DTS. Vad jag än väljer blir det bara 2 kanals nu. 

2. Ibland när vi spelar NHL så mitt i spelet slängs vi ut i PS4 menyn. Ingen har tryckt på PSknappen, men det händer ändå. Vad kan detta bero på?

Postad 05 April 2015 - 09:02

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Har två problem jag inte hittar info om och hoppas någon här har koll. 

1. Jag har PS4an kopplad till min Cambridge Audio Azur 540r v3 med HDMI och med optisk toslink. Innan senaste firmware 2.5, fungerade 5.1 kanalsljudet. Men nu efteråt får jag endast "PCM" och endast 2 kanals ljud. Har testat en massa olika inställningar men får inte det att fungera. Optisk är valt som primär och Dolby Digital eller DTS. Vad jag än väljer blir det bara 2 kanals nu. 

2. Ibland när vi spelar NHL så mitt i spelet slängs vi ut i PS4 menyn. Ingen har tryckt på PSknappen, men det händer ändå. Vad kan detta bero på?

1. Det är inte bara så att inställningarna har återställts och du kör i själva verket enbart med HDMI? Isåfall kanske din stärkare dessutom är inställd på att "Forwarda" audio och därmed så är det TV'n som dikterar minsta gemensamma nämnare, nämligen stereo. Jag skulle vara kolla inställningarna på ljudet i PS4:an och se till att du kör på TOS-linken igen. Jag vet att jag själv har problemet i min receiver (En sony , vet inte vilken modell, men tidigare en DS5200ES som jag bytte till nån nyare), där man valde att forwarda audio till TV'n, då vart det stereo efter som TV'n bara klarar stereo. Fick stänga av att min receiver inte skickade vidare ljud till TV'n (precis som jag vill ha det)

2. Avslutades spelet helt, eller var det bara att man hamnade i PS4 huvudmenyn som om man hade tryckt PS-knappen och kunde trycka på spelet och vara tillbaka där ni "lämnade"?

Redigerat av novaland, 05 April 2015 - 09:05.

Postad 05 April 2015 - 14:38

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Börjar oxå ha problem att gummit börja lossna på mina handkontroller. Dock så har serienr nötts bort och existerar inte ens längre. Förslag på hur man löser detta då?

Postad 05 April 2015 - 18:56

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

1. Det är inte bara så att inställningarna har återställts och du kör i själva verket enbart med HDMI? Isåfall kanske din stärkare dessutom är inställd på att "Forwarda" audio och därmed så är det TV'n som dikterar minsta gemensamma nämnare, nämligen stereo. Jag skulle vara kolla inställningarna på ljudet i PS4:an och se till att du kör på TOS-linken igen. Jag vet att jag själv har problemet i min receiver (En sony , vet inte vilken modell, men tidigare en DS5200ES som jag bytte till nån nyare), där man valde att forwarda audio till TV'n, då vart det stereo efter som TV'n bara klarar stereo. Fick stänga av att min receiver inte skickade vidare ljud till TV'n (precis som jag vill ha det)

2. Avslutades spelet helt, eller var det bara att man hamnade i PS4 huvudmenyn som om man hade tryckt PS-knappen och kunde trycka på spelet och vara tillbaka där ni "lämnade"?

Tack för svar.

1. Den PS4an står inställd på att köra optisk ut. Testade att dra ut den optiska kabeln ur stereon och sätta i den igen och då försvann ljudet. Sen kom det tillbaka igen. Drar jag ut HDMIn så försvinner bilden bara till projektorn. 

2. Spelet avslutas inte helt utan man hamnar i PS4ans huvudmeny som om man hade tryckt PS-knappen och då kan man trycka på spelet och fortsätta där spelet pausade.

Postad 20 April 2015 - 08:18

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Nu har den ena av mina två handkontrollers kastat in handuken när det gäller gummit på vänstra spaken. Den andra är helt ok.

Postad 13 May 2015 - 14:02

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 1
Min PS4 har låtit som en hårfön vid vissa spel,speciellt bloodborne,så fort spelet drar igång så har fläkten gått upp i maxvarv (tror jag) o ljudnivån ifrån ps4àn har varit olidlig,lackade ur på den igår o for ned till sickla för att besöka clas ohlsson (inköp torx t9 mejsel) samt webhallen (artic silver 5 pasta) for hem o skruvade isär hårfönen,såg ren o fin ut inuti så inge dammproblem,blir många småskruvar som skall bort och en del bändande i plasten för att få isär den,på denna så sitter ingen kylfläns spänd med bygel ala pc utan en hel chassiplåt är pressad mot cpu`n,hur som helst torkade rent med aceton o på med lite arctic silver,skruvade ihop den igen för att upptäcka att vissa skruvar inte ville dra nått mer i plasten (små träskruvar) hur som helst den sitter ihop nu o funkar klockrent,tror fläkten går på tomgång nu bara,inte ens när man drar igång bloodborne så varvar den upp längre,vet ej om det enbart har med kylpastan mellan cpu/plåt o göra eller om det varit taskig kontakt på nått annat inuti (rengjorde vad jag misstänker vara tempsensorn inuti också) hur som helst det är såhär tyst den borde varit från början men med lite arbete så sitter jag nöjd nu : )

Redigerat av TOOL, 14 May 2015 - 06:34.

Postad 13 May 2015 - 14:58

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Min PS4 har låtit som en hårfön vid vissa spel,speciellt bloodborne,så fort spelet drar igång så har fläkten gått upp i maxvarv (tror jag) o ljudnivån ifrån ps4àn har varit olidlig,lackade ur på den igår o for ned till sickla för att besöka clas ohlsson (inköp torx t9 mejsel) samt webhallen (artic silver 5 pasta) for hem o skruvade isär hårfönen,såg ren o fin ut inuti så inge dammproblem,blir många småskruvar som skall bort och en den bändande i plasten för att få isär den,på denna så sitter ingen kylfläns spänd med bygel ala pc utan en hel chassiplåt är pressad mot cpu`n,hur som helst torkade rent med aceton o på med lite arctic silver,skruvade ihop den igen för att upptäcka att vissa skruvar inte ville dra nått mer i plasten (små träskruvar) hur som helst den sitter ihop nu o funkar klockrent,tror fläkten går på tomgång nu bara,inte ens när man drar igång bloodborne så varvar den upp längre,vet ej om det enbart har med kylpastan mellan cpu/plåt o göra eller om det varit taskig kontakt på nått annat inuti (rengjorde vad jag misstänker vara tempsensorn inuti också) hur som helst det är såhär tyst den borde varit från början men med lite arbete så sitter jag nöjd nu : )

Vad bra! :)

Och då vet jag vem jag kan skicka min om vår börjar låta mycket!  ;)  :P

Redigerat av Garrett, 13 May 2015 - 14:58.

Postad 20 May 2015 - 07:58

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Köpte Witcher 3 igår. Fick se inledningsscenerna.
Sen kraschade allt och fick felmeddelandet
ce 34787 0.

Googlade lite på det och det ser ju inte så ljust ut.
Nån som råkat ut för samma problem??

Har redan bytt ut ps4:an en gång....

Postad 25 May 2015 - 10:26

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

- Spela Blue ray film på PS4.

- Subtitle/texten är alldeles för STOR

- Går den att minska och ändra färg på? (föredrar gul färg framför vit)

Postad 25 May 2015 - 16:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Då är du en

Postad 26 May 2015 - 17:53

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Kanske har frågats förr men:

Går det att stänga av det där lyset på toppen/sidan av PS4:a

Sen fan vad störigt att allt var vänt i förhållande till PS3, först märktes det på kontakterna bak sen råkade man ju sätta i en skiva åt felhåll då jag har den på högkant, haha.

Postad 04 June 2015 - 09:30

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Suck suck suck....

Min ps4:a uppvisade ett fel i samband med mitt köp av witcher 3.
Felet innebär att sparfilerna blir korrupta. I mitt fall så gick inte ens spelet igång.
Den härliga supporten på Sony tyckte jag skulle initiera systemet, dvs återställa precis allt!
I samband med detta så försvinner ju då alla sparfiler..

Jag köpte ett 32 GB usb-minne och säkerhetskopierade mina sparfiler.
Initierade systemet och testade spelet. Såklart fungerade det inte. Så konsolen måste lämnas in (nr 2 i mitt fall...)

Nu till det riktigt tråkiga.
När jag skulle kopiera tillbaka sparfilerna till systemet igen så hittade inte ps4:an några filer.
Stoppade in USB:et i datorn och kollade och där ser man att det ligger filer.
Kollade ingen med ps4:an, men inga filer. Startade om. Inga filer. Inget jag gjorde hjälpte.

Kollade nätet och där står det att USB:et ska vara fat32. Mitt var ju fat32.
Ändå inga filer.

Har någon nåt tips om vad man kan göra??
Eller är det bara börja om från 0 igen i spelen...?

Postad 04 June 2015 - 09:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Är det verkligen ps4an som är problemet, XO versionen har/hade problem med korupta savefiler och det var Witcher3s fel inte xboxen.

Postad 04 June 2015 - 11:35

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Är det verkligen ps4an som är problemet, XO versionen har/hade problem med korupta savefiler och det var Witcher3s fel inte xboxen.

Hmm... På de ställen jag läst så är det konsolen som spökar.
Tror det gjordes en patch i samband med en uppdatering som skulle ordna detta specifika problem, men ändå rapporteras det om detta felmeddelande.

Alla andra spel fungerar visserligen helt utmärkt.
Men jag har ingen riktigt möjlighet att testa detta. Om jag inte köper ett nytt witcher 3...

Postad 04 June 2015 - 11:49

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 1

Kanske har frågats förr men:

Går det att stänga av det där lyset på toppen/sidan av PS4:a

Sen fan vad störigt att allt var vänt i förhållande till PS3, först märktes det på kontakterna bak sen råkade man ju sätta i en skiva åt felhåll då jag har den på högkant, haha.

Bifogad fil  eltejp.jpg   4.95K   0 Antal nerladdningar

Postad 05 June 2015 - 17:24

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Jo något liknande har man haft i åtanke om det inte går på något annat sätt. Fast tror jag har lite svart vinyl som är matt som det nog går att skära till med skalpell.

Postad 05 June 2015 - 20:49

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

Nån som vet om PS4 har 5hz?

Postad 06 June 2015 - 08:53

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Nån som vet om PS4 har 5hz?

Den frågan får du nog utveckla lite även om jag gissar att du undrar om PS4:an har stöd för WiFi på 5GHz-bandet. :)

Och där är svaret nej, inte med dagens modeller så vitt jag vet.

Postad 06 June 2015 - 12:38

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

Den frågan får du nog utveckla lite även om jag gissar att du undrar om PS4:an har stöd för WiFi på 5GHz-bandet. :)

Och där är svaret nej, inte med dagens modeller så vitt jag vet.

Jag var otydligen som vanligt :)

Och ja, det var vad jag menade, så tack ;)

Postad 15 June 2015 - 10:45

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Börjar oxå ha problem att gummit börja lossna på mina handkontroller. Dock så har serienr nötts bort och existerar inte ens längre. Förslag på hur man löser detta då?

Samma här.

Varken Amazon eller Sony ville hjälpa till eftersom garantin gått ut.

Jag gav upp och beställde dessa https://www.spelbuti...pack-orb/A9EB3J

Postad 15 June 2015 - 14:52

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Samma här.

Jag hade någon dags garanti kvar när jag skrev till simplygames om gummit på mina men fick inte ens svar... Känns som för lite pengar för att lägga krut på men de kommer väl inte vara överst på listan av bolag att beställa ifrån i framtiden...

Postad 15 June 2015 - 20:08

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 1

Samma här.

Kan ju vara svårt att veta vilken som är vilken om man köpt en extra på någon av teknikladorna som det fortfarande kan vara garanti på.

Ren hypotetisk tanke.

Postad 16 June 2015 - 09:31

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Kan ju vara svårt att veta vilken som är vilken om man köpt en extra på någon av teknikladorna som det fortfarande kan vara garanti på.

Ren hypotetisk tanke.

Det kan man kolla här:

https://hardware.sup...ystation.com/#/

Nu var serienumret bortnött från en av mina dosor, men på den andra fick jag svar att garantin löpt ut.

Postad 27 June 2015 - 18:04

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har fått problem min sparad data och undrar om nån kan hjälpa...
Fick lämna in min andra ps4:a i förrgår. GameStop överraskar dock och gav mig en ny på plats!
Hade dessförinnan sparat mina framsteg från de spel jag spelat på ett USB.
När jag nu försöker ladda över datan från usb:et till konsolen så verkar det gå bra. Och kollar man på lagringsminnet så ser man att de sparade filerna är överförda. Men när jag kör igång spelet (i detta fallet Minecraft) så saknas det ett gäng världar som mina barn skapat. Har försökt med i princip allt och verkligen följt de steg man ska. Och sen ser jag ju att de världar som saknas i spelet finns på lagringsminnet...

Vad gör jag fel?.

Postad 28 June 2015 - 18:42

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Dåligt gummi på spakarna blir det väl förr eller senare tydligen, men är det någon som testat att byta ut spakarna mot såna här i aluminum?

ps4-t10003bk-01.jpg

Postad 13 July 2015 - 00:15

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Problemet med att jag sen version 2.0 bara får PCM ljud via optisk och inte DTS/Dolby Digital kvarstår trots senaste uppdateringarna. Pratade med Sonys support och har testat att omformatera och installera om hela systemet på nytt. Bytt kablar och ingångar men inget har hjälpt. Sonys supports svar är att sen 2.0 har något förändrats så att PS4an inte längre stödjer min tredjepartsförstärkare (Cambridge Audio Azur 540r v3) och att jag bara får gilla läget. Vafan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.