No Man´s Sky
683 svar till detta ämne
Postad 22 August 2016 - 08:55
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=uTTPlqK8AnY
19 minuter in i videon, så visas slutet på spelet.
Måste va den ultimata bitchslappen iaf.
Spelutvecklarna trollar bara med spelarna, och skrattar hela vägen till banken 
Tänk att spela spelet i hundratals timmar, åsså får man detta som belöning för allt arbete 
Postad 22 August 2016 - 08:59
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Ska försöka ladda upp lite screenshots snart jag med, satt och snackade med Zartok i party och båda höll på att farma för glatta livet 
Köpte ett skepp för ett par miljoner, farmade upp mig till 5milj credits och lämnade sen planeten, orkar inte grinda mer på den planeten
Fördelen med min planet var att Sentinels inte var närvarande och det fanns MASSVIS med vortexcubes i varje grotta jag besökte. Har nog också screenshots med 7-8 cubes samtidigt.
Postad 22 August 2016 - 11:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Spelutvecklarna trollar bara med spelarna, och skrattar hela vägen till banken 
Efter att ha sett alla de här filmerna, så undrar man ju hur lite integritet en person som Sean Murray kan ha. HUR kan man ljuga folk så direkt rakt upp i ansiktet och snacka om SÅ många saker som inte ens finns i spelet. Svara ärligt på frågorna för fucks sake. Oavsett spelets kvalitet/vad man tycker om spelet, hur kan man ljuga så hårt som han gör, det är sanslöst. Det ser ju ut som att det är helt naturligt för honom att ljuga, man måste nog ha en speciell uppväxt för att kunna göra det så skickligt. Det värsta är ju att han tjänar pengar på att vara ond, men det är väl tyvärr den dystra verkligheten.
Postad 22 August 2016 - 11:22
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag väljer att tro att man inte valde att trolla spelarna utan snarare att man fastnade i sin egen hype.
Desto mer jag läser om spelet desto mer ser jag problemet. Min synvinkel är, Hello Games gjorde ett spel som fick större hype än Destiny. Förväntningarna på vad ett bolag som har 5 % av Bungie personalstyrka skulle kunna göra knäckte spelet totalt. Med Sony som distributör så förväntade sig folk ett AAA-spel från en utvecklare som på sin höjd är indie. Det vi har fått är ett indiespel förpackat som något annat och folk är sura. Vilket jag delvis kan förstå men det visar återigen varför man aldrig, någonsin skall förhandsbeställa ett spel.
Postad 22 August 2016 - 11:24
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Jag tror det han "lovat" har varit önskemål från hans sida, skulle gissa att dessa saker dyker upp med tiden faktiskt.
Känns nästan som att jag är ensam om att tycka om spelet Folk som förhandsbokar får skylla sig själva, finns typ 0 anledningar till att göra det. Vänta ett par dagar och vänta på recension, kan inte vara så jobbigt.
Postad 22 August 2016 - 11:53
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10556 inlägg
Vänta 6 månader åtminstone då brukar de va finputsat
Postad 22 August 2016 - 12:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hello Games gjorde ett spel som fick större hype än Destiny. Förväntningarna på vad ett bolag som har 5 % av Bungie personalstyrka skulle kunna göra knäckte spelet totalt.
Jamen det är ju helt och hållet deras eget fel. De har blåljugit folk rakt upp i ansiktet. Som sagt, oavsett om man nu gillar slutprodukten eller inte (det är inte frågan här) så går det inte att förneka att de har marknadsfört det som om konsumenterna är helt dumma i huvudet. I all deras marknadsföring har de visat planeter som inte existerar, de har visat ett spel som inte finns. Som den videon med Jurassic Park, exakt så är det. Hade de gett mig Jurassic Park hade jag kanske kunnat bortse från bristerna, kanske. Hade de istället visat den skiten de fick ut, spelet som det verkligen är, så hade de fått färre förhandsbokningar men de hade sluppit backlash. Men de ljög med meningen för att de ville ha just förbokningar, de har ljugit för spelare för att sälja sin produkt och tjäna pengar. Det handlar inte om att fastna i sin egen hype, det är totalt medvetet.
De som förhandsbokar får skylla sig själva men det är ju inte det jag pratar om här. Om ni kollar på de svar han ställer på de frågor han får så ljuger han, med ett leende på läpparna. Om ni ser på det marknadsföringsmaterial de har valt att visa så visar de ren bullshit. Han får frågan om varför de visar samma planet hela tiden, han svarar för att han tycker det är en bra och fin planet helt enkelt. Nej, för att det är en av de planeter ni har hunnit tillverka för hand, åker ni någon annanstans så kommer det verkliga spelet att visa sig.
Under E3 så ställde han sig på scen och sa att han åkte till en planet han aldrig vart på förut och att han var nervös, skitsnack. Efter datamining så kom det fram att de hade skapat de planeterna just för E3. Och allt på den planeten är gjort för hand, de har tillverkat snygga saker och häftiga sekvenser för hand i ett spel som ska tillverkas slumpmässigt, bara för att det ska se bättre ut än vad det är. Han säger att han kunde ha valt att sluta demot med att ett monster kommer fram ur skogen, men de arbetar inte på det sättet. Och så kommer en noshörning fram ur skogen, något som aldrig händer i spelet. De snackar om att all belysning är verklig och baseras på omloppsbanan runt solen, lögn. Kan man spela multiplayer, ja. Kan man griefa spelare, ja litegrann tihi. My ass.
Någon ställer frågan vad som händer när man kommer till galaxens mitt, ? Och så skrattar han i en minut om hur fånigt det vore och att det kommer hända något fantastiskt.
De har skapat hajpen genom ett MEDVETET ofantligt antal lögner och fuskmaterial, de har enbart sig själva att skylla/klappa på axeln. De har fått som direktiv att ljuga och få produkten att se bättre ut än den är, allt annat är naivt att tro vid det här laget. Det är som Watch Dogs, fast mycket värre. Jag har personligen aldrig varit hajpad över spelet så jag gick in med noll förväntningar, men det är själva processen, hur man kan vara så falsk i marknadsföringen som irriterar mig.
Jag tror det han "lovat" har varit önskemål från hans sida, skulle gissa att dessa saker dyker upp med tiden faktiskt.
Önskemål? Han är spelets utvecklare, han svarar på frågor från sina konsumenter om saker som ska finnas i spelet och han ljuger om dem. Om det är "önskemål" så är han skyldiga att säga det. Gilla gärna spelet, men du måste ju inse att han är en svindlare?
Annars kan ju alla göra så här då, då är det alltså okej att visa upp grafik och funktioner som inte alls stämmer med verkligheten och sedan när man svarar på frågor så kan vi inte veta om det är fakta eller önskemål?
Postad 22 August 2016 - 12:44
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Hans reaktioner, när han svarar JA, på alla frågor om saker kommer att finnas i spelet, ser jäkligt suspekta ut.
"Eeeuumm...njaaaa...JA"
Han borde fan bli anmäld, för att sälja ett spel som egentligen inte existerar.
Visst är det smart och vänta, ifall ett spel är buggigt i början.
Men när jag köpte Witcher 3, Doom, GTA V m.m., så fick jag iaf det spelet som visats upp och utlovats.
Det "No Mans Sky" som finns ute nu, är inte alls det som visades upp på E3 m.m.
Blir så irriterade på alla fanboys, som låter honom komma undan med detta.
För om han inser att han ändå får deras pengar, så kan han blåsa oss igen på nästa spel.
Detta spelet borde ha kostat MAX 200 spänn.
Postad 22 August 2016 - 13:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Han borde fan bli anmäld, för att sälja ett spel som egentligen inte existerar.
Ja det har ju kommit upp om det ens är lagligt att göra så.
Witcher 3 hade ju vissa problem också, de visade upp det första gången så såg det jättesnyggt ut. Så såg inte spelet ut till slut. Men de sa ju till om det i alla fall. Det visades ju upp flera gånger efter det alltså, innan det släpptes. Detta spelet har ju visats upp med funktioner som sedan inte finns, och grafik som inte finns, och sedan inte visats något mer. Det spel vi i slutändan fick visades aldrig före släppet officiellt, och Sean Murray menade att det var för att man inte skulle "spoila" sig. Komiskt är vad det är.
Postad 22 August 2016 - 13:31
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Det enda han sagt som jag är irriterad på är just detta kring multiplayer. Att man åtminstone ska kunna se en annan spelare om man nu har den turen! Det hade ju varit en upptäckt värd att ladda upp på Youtube!
Annars så kan jag ju hålla med om att vissa saker han sagt inte är med eller som han beskrivit det, men plussidan är större än minussidan.
Det är bara inte eran typ av spel, så jag förstår inte varför ni gnäller på honom. Eller är det något han utelämnat som gör att ni skulle tycka spelet var bra?
Postad 22 August 2016 - 13:54
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Det är bara inte eran typ av spel, så jag förstår inte varför ni gnäller på honom. Eller är det något han utelämnat som gör att ni skulle tycka spelet var bra?
NMS är precis min typ av spel men Sean framstår som Peter Molyneux upphöjt till 8000 efter att ha läst denna sammanfattning:
https://www.reddit.c..._on_front_page/
Lögner lögner lögner.
Postad 22 August 2016 - 14:10
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Förutom Multiplayer/se andra spelare, vad är det han utelämnat som är en dealbreaker enligt er?
Postad 22 August 2016 - 14:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Du förstår inte varför jag kritiserar någon som har fått ett mediokert spel att sälja jättebra genom att ljuga sig igenom hela marknadsföringsperioden, visa upp falskt material från spelet och skicka ut recensionskopior efter spelet har släppts?
Kan du förstå att jag ogillar den här formen av svindlarbeteende och att det inte har med mina personliga åsikter om hur bra eller dåligt spelet är öht?
Är du påläst? Har du läst igenom hans citat eller tittat på de kritiska filmerna?
Förutom Multiplayer/se andra spelare, vad är det han utelämnat som är en dealbreaker enligt er?
http://www.youtube.com/watch?v=-5jWtz3rzco
Det kan väl inte vara så svårt att förstå att någon som svarar med en lögn på direkta frågor hundra gånger om inte är värd vatten i mina ögon?
Redigerat av Zoiler, 22 August 2016 - 14:14.
Postad 22 August 2016 - 14:15
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag har inte följt hela NMS i detalj men mycket av det jag har läst känns som klassisk marknadsföring av spelbolag. Halvsanningar, vita lögner, löften man inte kunnat hålla, demon på E3 som skiljer från slutprodukten etc.
Postad 22 August 2016 - 14:20
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag har inte följt hela NMS i detalj men mycket av det jag har läst känns som klassisk marknadsföring av spelbolag. Halvsanningar, vita lögner, löften man inte kunnat hålla, demon på E3 som skiljer från slutprodukten etc.
Okej, så du anser att Sean Murray är på samma nivå som alla andra spelbolag och att han har fått oförtjänt kritik? Dvs, alla andra borde kritiseras på samma sätt.
Redigerat av Zoiler, 22 August 2016 - 14:20.
Postad 22 August 2016 - 14:23
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Jo såklart jag kan förstå att lögner inte är speciellt förtroendeingivande för kommande spel/uppdateringar/sälj. Men som exempel så tycker jag upprampningen inför t.ex Watch Dogs kontra hur det föll ut är värre.
Postad 22 August 2016 - 14:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jo såklart jag kan förstå att lögner inte är speciellt förtroendeingivande för kommande spel/uppdateringar/sälj. Men som exempel så tycker jag upprampningen inför t.ex Watch Dogs kontra hur det föll ut är värre.
Men Ubisoft fick ju väldigt mycket skit för Watch Dogs också, med all rätt. Skillnaden är dock att de släppte officiella trailers innan spelet släpptes som visade på den markant försämrade grafiken. Jag tycker inte det är bra att man visar upp ett spel som är jättesnyggt först och sedan ser sämre ut, men så länge man vet om det innan spelet släppts så är det ju lugnt. Hello Games visade inte hur spelet ser ut innan det släpptes och deras ständiga lögner om annat än spelets grafik är så vilseledande jämfört med andra spelbolag att de står i en klass för sig. En sak som denna:
Stephen> Do you ever get to see ourselves?
Sean> No, you don't see yourself, so the only way for you to know what you look like is for someone else to see you.
Stephen> Can you run into other people, other players on the game?
Sean> Yes ...
Varför tar han ens upp detta? Vad är syftet? Man svarar ju bara, nej det går inte, på den frågan och sen är det klart.
Eller här, där han gör narr av andra spel.
"The physics of every other game—it’s faked,” the chief architect Sean Murray explained. “When you’re on a planet, you’re surrounded by a skybox—a cube that someone has painted stars or clouds onto. If there is a day to night cycle, it happens because they are slowly transitioning between a series of different boxes." "With us,” Murray continued, “when you're on a planet, you can see as far as the curvature of that planet. If you walked for years, you could walk all the way around it, arriving back exactly where you started. Our day to night cycle is happening because the planet is rotating on its axis as it spins around the sun. There is real physics to that. We have people that will fly down from a space station onto a planet and when they fly back up, the station isn't there anymore; the planet has rotated. People have filed that as a bug.”* Source"
Sen visar det sig att det inte alls är så i hans spel. Varför ens ta upp detta? Detta är ju inget som de någonsin hade implementerat. Han framstår som en patologisk lögnare liksom.
Postad 22 August 2016 - 15:05
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Okej, så du anser att Sean Murray är på samma nivå som alla andra spelbolag och att han har fått oförtjänt kritik? Dvs, alla andra borde kritiseras på samma sätt.
Som alla andra bolag? Nej. Oförtjänt kritik? Nej. Men det känns som att hatet mot spelet är betydligt större än vad det förtjänar. Sett till det vi har fått i spelväg. För av alla recensioner jag har läst så är det inte ett uselt spel, bara ett spel som inte lever upp till sin marknadsföring. Och det verkar finnas gott om människor som gillar det. Men visst jag förstår, en del är arg för att Sean Murray ljög innan. Men jag säger fortfarande det, de fastnade i sin egen hype. Så massivt som spelet bevakats av media och så mycket som det har skrivits om det är det lätt att tänka att bolaget ville mer än vad man klarade av, man ryktes med i allting och klarade inte av att ta ner sig själva på jorden. Är det så att Sean Murray medvetet ljög för att sälja spel eller är det så att han bara inte är mediatränad och inte klarade av pressen? Jag tror inte att det är ett antingen eller svar utan att sanning finns någonstans i mitten.
Postad 22 August 2016 - 15:12
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Just det där med att se en annan spelare eller inte håller jag fullständigt med om, det är en rätt stor händelse om det skulle ske, och nu är det konstaterat att det inte ens går.
Håller helt med om att han bör ha svarat annorlunda på många frågor, lika bra att vara ärlig och istället lägga in saker i framtiden om det är tekniskt möjligt.
Postad 22 August 2016 - 15:16
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Jag och Zartok satt och snackade tidigare när vi spelade, och något vi diskuterade var är att Sean Murray bör ha någon bokstavskombination. Jag gissar på att pressen varit enorm, och att han hellre ljög om saker istället för att säga att det inte är med i spelet osv. Nu har jag inte lusläst alla "ljugtrådar" men jag antar att det han ljugit om har kommit efter frågor från reportar, och inget han ljugit om rakt ut i luften?
Postad 22 August 2016 - 15:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Här är listan över allt han har sagt som inte visade sig vara sant. Saker som att man kan spela spelet utan att samla resurser:
"But you can also [...] just not gather resources. Perhaps you're the type of person who just never wants to do that because it seems a bit laborious, or you just don't like visiting planets and you just want to play a space game, so you can do that if you want, just going from space station to space station..."
Oavsett vad ni tycker om spelet, om ni läser allt det där, och har i åtanke att mycket av det sades två månader innan spelet släpptes (när han självklart visste vad han sa och hur spelet skulle se ut), och tar i beräkningen att det de har visat i filmer av spelet är en noggrant handgjord version av spelet som inte motsvarar verkligheten, så måste ni väl hålla med om att det inte finns någon annan spelutvecklare som har ljugit så mycket om sitt spel? Jag kan inte komma på någon i alla fall. Inte ens Molenyux var så här illa och han var värst innan Sean Murray gjorde entré.
Och sen läser man om hur spelet säljer näst bäst i UK av alla spel på PS4 och det är helt oförtjänt. Det är ju enbart på grund av att de har vilselett köparna.
Men det känns som att hatet mot spelet är betydligt större än vad det förtjänar
"Hatet" är ju helt enkelt vad de själva har byggt upp. Oavsett kvaliteten på själva spelet så har de sagt så många saker som sedan inte fanns med. Läs själv citaten, det är hur mycket som helst. DE har byggt upp detta, ingen annan. De har satt sig själva i situationen, de förtjänar allt de får.
Det skulle vara väldigt intressant att höra vad Sean Murray har att säga om kritiken. Han har fortfarande inte kommenterat det... han kommer väl med någon snyfthistoria sen och lovar uppdateringar och sånt.
Är det så att Sean Murray medvetet ljög för att sälja spel eller är det så att han bara inte är mediatränad och inte klarade av pressen
Varför anställer de inte en person som är mediatränad? Sony backar dem, varför ska Murray hantera det? Varför är det ingen annan som steppar in? För att poängen var att hajpa upp spelet.
Nu har jag inte lusläst alla "ljugtrådar" men jag antar att det han ljugit om har kommit efter frågor från reportar, och inget han ljugit om rakt ut i luften?
Det är både och. Läs tråden här i mitt inlägg.
http://www.youtube.com/watch?v=n0uYnwqlslU
Redigerat av Zoiler, 22 August 2016 - 15:21.
Postad 22 August 2016 - 15:25
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag och Zartok satt och snackade tidigare när vi spelade, och något vi diskuterade var är att Sean Murray bör ha någon bokstavskombination. Jag gissar på att pressen varit enorm, och att han hellre ljög om saker istället för att säga att det inte är med i spelet osv. Nu har jag inte lusläst alla "ljugtrådar" men jag antar att det han ljugit om har kommit efter frågor från reportar, och inget han ljugit om rakt ut i luften?
"Problemet" blir väl lite att idag så bryts allting ner på internet i sina minsta beståndsdelar och visas upp i en video där någon säger "i den här intervjun 18/8-2014 sa du 18:34 ja på den här frågan", sedan kan saker och ting ha ändrat sig och man kanske har dementerade just detta i en senare intervju men det kommer aldrig med. Vi får helt enkelt alltid en subjektiv bild av saker och ting.
Sedan köper jag inte att de enbart har byggt upp saker och ting, det är en organisk massa av Sean Murray, media och spelare. Alla tre komponenter behövs om det skall bli en hype.
Varför anställer de inte en person som är mediatränad? Sony backar dem, varför ska Murray hantera det? Varför är det ingen annan som steppar in? För att poängen var att hajpa upp spelet.
Bra fråga men ditt svar känns lite konspiratoriskt. Och hur mycket har Sony backat dem? De står väl bara som distributör inget annat? Hello Games är väl både utvecklare och publisher?
Postad 22 August 2016 - 15:53
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Vissa kommentarer är ju bara löjliga också på reddit. Folk klagar på att ett screenshot från Sean visade en sandöken och en gigantisk orm, däremot kan det ju faktiskt vara så att en sådan planet finns men att ingen hittat den än.
Folk som hatar på spelet försöker ju verkligen allt dom kan med att hitta saker som dom kan klaga på. Jag håller med om vissa större saker som inte är med (ännu), men få saker är dealbreakers i mina ögon. Folk som hypade upp spelet och inte gillade det började gräva efter saker att klaga på och dra ner spelet, så ser jag det.
Postad 22 August 2016 - 15:56
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag tror att han är lite autistisk, det är även därför han varit så extremt obekväm i många intervjuer. När "a night under no mans sky" visades så gick han upp med en öl i handen. Troligtvis inte den första innan han gick upp. Sen alla idéer och allt, det drar i mina spidersenses om man säger så 
I övrigt så har jag märkt att jag fick mycket roligare med spelet när jag slutade att gräva runt överallt och istället började explorera. Åk till en planet, dra in 5 miljoner på kuber så att du har nog med pengar för ett tag och åk sedan och utforska. Det var mycket roligare än att gräva mineraler i timme efter timme
Postad 22 August 2016 - 15:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Bra fråga men ditt svar känns lite konspiratoriskt.
Haha jovisst, men samtidigt känns du lite väl snäll med att det är något mittemellan. Allting pekar på att det är ett medvetet drag. Två månader innan launch vet man vad som finns i spelet och finns ingen anledning att hitta på saker.
Varför såg vi inga officiella filmer om hur spelet egentligen såg ut innan det lanserades?
Varför kom recensionskopiorna efter lansering?
Varför uppmanar han folk att inte titta på spelet innan det släpps?
Varför visar de en handgjord liten del av spelet som är klart snyggare än spelet och säger att det representerar spelet?
Varför all felinformation? Och varför är denna felinformation sådan att den får spelet att se bättre ut än vad det är och inte sämre?
Allt detta leder till bättre försäljning, men om du kan förklara det för mig så är jag idel öra.
däremot kan det ju faktiskt vara så att en sådan planet finns men att ingen hittat den än.
Ja så kan det ju vara . De lägger in den i smyg och sedan kan de säga att den alltid var där. De har dataminat spelet, den är inte där. Märklig marknadsföring eller hur, att ha med sandplaneter i flera videos när ingen hittar sandplaneter i själva spelet sedan. De har väl spelat mer än alla spelare tillsammans på Hello Games som lyckades hitta de planeterna innan oss andra miljoner användare.
man kanske har dementerade just detta i en senare intervju men det kommer aldrig med
De har inte dementerat nåt. Varför försvarar du osanningar? Tycker du det är okej att inte vara ärlig i sin marknadsföring?
Sedan köper jag inte att de enbart har byggt upp saker och ting, det är en organisk massa av Sean Murray, media och spelare. Alla tre komponenter behövs om det skall bli en hype.
Ja precis, och när du rånar någon så kan du inte bara lägga skulden på rånaren. Det behövs någon att råna också. Det är en organiska massa av rånaren, offret och polisen om det ska bli ett rån.
Tror du på fullt allvar att det hade blivit den här hajpen om de hade sagt precis som det var och visat spelet i det skick som vi fick i slutändan? Finns ju inte en chans. Således är det deras eget fel. Att klaga på konsumenterna eller media för att de hajpar upp spelet baserat på uttalanden och filmer från utvecklaren som de givetvis tror representerar spelet är ju ganska märkligt.
Folk som hypade upp spelet och inte gillade det började gräva efter saker att klaga på och dra ner spelet, så ser jag det.
Den som gjorde den tråden på reddit gillar dock NMS. Det var därför han raderade sitt konto i efterhand, för han ville inte att spelet skulle få kritik.
Redigerat av Zoiler, 22 August 2016 - 16:12.
Postad 22 August 2016 - 16:22
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Det är tur att jag inte följt med spelet under utvecklingen. För om jag visste att det där va spelet man skulle få, men jag fick farming simulator -16. Då hade jag varit vansinnig kan jag säga. Visst jag har haft ett antal timmar i spelet. Nu har jag inte spelat på drygt en vecka, frågan är om spelet kommer startas upp igen ens.
Jag vill ha spelet han berättar om och visar upp.
Postad 22 August 2016 - 16:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Detta läste jag nu:
The most recent promo material from July, the four pillars videos released just a month before launch, are all using new footage from that same old build of the game that very clearly does not represent the one people can buy. That footage is still being used to sell this game even now, and it's no better than what Sega did with Aliens: Colonial Marines.
Så, en månad före spelet lanseras, visar de upp en skitsnygg version som inte alls motsvarar spelet. Jag kan inte förstå att folk försvarar sådant beteende. Det är ju med avsikt, det råder inget tvivel om det och det har inte att göra med att spel förändras under utvecklingsprocessen.
Postad 22 August 2016 - 16:31
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Som jag förstod det så blev han förmodligen hotad av någon person och därför stängde sitt konto.
En sak som Sean också sagt är att om han själv fick välja så skulle han aldrig släppt spelet till allmänheten, jag tror han är långt ifrån säljkåt utan mer har detta spelet som sitt hjärtebarn.
Kan däremot tänka mig att Sony sagt något, för hypen över spelet kom väldigt nära release, det var inte speciellt stor hype tidigare.
Postad 22 August 2016 - 16:31
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Förstår dig helt Zoiler. Det är så j*vla smutsigt det dem har gjort/gör.
Postad 22 August 2016 - 16:35
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Att dom använder material som kanske inte egentligen finns (men som är baserat på hur det kommer se ut) är ju inget nytt heller.
Exakt samma sak som spel som visas på antingen förgenererat vis eller på en "build" som inte kommer vara final release pga att man ville för mycket helt enkelt.
Postad 22 August 2016 - 16:38
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Fast då skriver dem att det är in-game eller in-engine
Postad 22 August 2016 - 16:45
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Undrar hur många som refundat ?
Postad 22 August 2016 - 16:46
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Fast då skriver dem att det är in-game eller in-engine
Antar att det inte stod in-game på NMS videos, utan att ha kollat.
Postad 22 August 2016 - 17:03
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Som sagt. Jag har inte följt spelet innan release. Men om det inte står något, så är det samma sak som att det är spelet. Det anser jag iaf. Kolla på Dice till exempel. Dem skriver alltid om det är engine eller game man får se.
Postad 22 August 2016 - 17:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Undrar hur många som refundat ?
Många, fast problemet är att man måste ju spela ett tag innan man förstår att spelet inte är som utlovat (om man inte läser online). Fast har hört om de som spelat mer än man får och ändå fått refund.
Kan däremot tänka mig att Sony sagt något, för hypen över spelet kom väldigt nära release, det var inte speciellt stor hype tidigare.
Har vart hajpat sedan de visade det 2013, sen slutade de uppdatera oss ett tag, sen uppdaterade de oss igen och då kom hajpen tillbaka.
Antar att det inte stod in-game på NMS videos, utan att ha kollat.
Detta är första videon de visade, finns i huvudinlägget här i tråden. Vad är det första som står? 
http://www.youtube.com/watch?v=RRpDn5qPp3s
Vet inte med dig, men mitt spel ser inte riktigt ut så tyvärr.
Postad 22 August 2016 - 17:07
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Ja precis, och när du rånar någon så kan du inte bara lägga skulden på rånaren. Det behövs någon att råna också. Det är en organiska massa av rånaren, offret och polisen om det ska bli ett rån.
Tror du på fullt allvar att det hade blivit den här hajpen om de hade sagt precis som det var och visat spelet i det skick som vi fick i slutändan? Finns ju inte en chans. Således är det deras eget fel. Att klaga på konsumenterna eller media för att de hajpar upp spelet baserat på uttalanden och filmer från utvecklaren som de givetvis tror representerar spelet är ju ganska märkligt.
Ja så klart är det så. Det är en massa bolag och spel som slåss om mediaplatsen därute och det finns en symbios vad media väljer att skriva om och vad vi väljer att skriva om på forum. Detta är baserat på det som vi ser men om vi inte finner det intressant så skriver vi inte. Är det Hello Games fel? Så klart att det är. Men uppbyggnaden av hype är en kombination av alla tre. Det är när vi väljer att köpa den bilden som presenteras för oss som hype byggs upp.
Haha jovisst, men samtidigt känns du lite väl snäll med att det är något mittemellan. Allting pekar på att det är ett medvetet drag. Två månader innan launch vet man vad som finns i spelet och finns ingen anledning att hitta på saker.
Varför såg vi inga officiella filmer om hur spelet egentligen såg ut innan det lanserades?
Varför kom recensionskopiorna efter lansering?
Varför uppmanar han folk att inte titta på spelet innan det släpps?
Varför visar de en handgjord liten del av spelet som är klart snyggare än spelet och säger att det representerar spelet?
Varför all felinformation? Och varför är denna felinformation sådan att den får spelet att se bättre ut än vad det är och inte sämre?
Allt detta leder till bättre försäljning, men om du kan förklara det för mig så är jag idel öra.
Jag säger inte emot dig. Jag bara säger att ditt svar var lite väl konspiratoriskt. 
Postad 22 August 2016 - 17:21
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag säger inte emot dig. Jag bara säger att ditt svar var lite väl konspiratoriskt. 
Konspiratoriskt men du kan inte förklara motsatsen? Låter det då inte plausibelt snarare?
Är det Hello Games fel? Så klart att det är. Men uppbyggnaden av hype är en kombination av alla tre. Det är när vi väljer att köpa den bilden som presenteras för oss som hype byggs upp.
De har gjort en bra förfalskad målning för att dra en liknelse, och sålt den till konsumenterna. Jag har svårt att anklaga konsumenterna för att de trodde på vad de såg med egna ögon eller media för att rapportera vad som sas. Man tror ju på vad man får och som sagt, ingen annan har gjort något liknande vad jag vet. Möjligtvis Colonial Marines, har inte full koll på det.
hifimarcus från 2014 visste vad som var på gång.
Jag tror att detta spelet kommer fallera totalt eller begränsas på något sätt, det blir FÖR stort som det är nu.
Postad 22 August 2016 - 17:47
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Sheez vilken shit show det här spelet har gått och blivit. Går att jämföra med när man bromsar in vid en trafikolycka...
Postad 22 August 2016 - 17:58
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Hitils tycker jag all kritik i tråden varit mer än befogad.
Snacka om att ha lovat brett och levererat tunt.
Hoppas spelmakarna kan lära sig nåt av detta framöver, klart pinsamt.
Postad 22 August 2016 - 19:11
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag är lite småglad över att min hype dog, annars så hade det blivit en zartok-destiny igen, och det vill vi ju inte 
jag håller för övrigt med i det mesta som står här, det är långt ifrån det spel det skulle ha varit. det behövs MÄNGDER med GRATIS DLC för att reparera det här. goodwill så det smäller om det behövs kan jag säga.
sen så kommer jag att få tillbaka hela min skepsis mot indie-utvecklare. jag har alltid haft en fet skepsis mot små indieföretag, och det här hjälper ju inte.
men som sagt, jag tycker fortfarande att det är kul att spela. men absolut inte så kul som det skulle ha varit, tyvärr.
Postad 22 August 2016 - 22:44
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Ah det är Zartok som förstör ytterligare ett spel 
Får se hur jag gör. Var sugen på att köpa innan jag åkte iväg men nu vet jag inte...
Postad 23 August 2016 - 07:01
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
De har gjort en bra förfalskad målning för att dra en liknelse, och sålt den till konsumenterna. Jag har svårt att anklaga konsumenterna för att de trodde på vad de såg med egna ögon eller media för att rapportera vad som sas. Man tror ju på vad man får och som sagt, ingen annan har gjort något liknande vad jag vet. Möjligtvis Colonial Marines, har inte full koll på det.
NMS visar bara återigen att om det ser för bra ut för att vara sant så är det antagligen det. Vi valde att köpa den bilden som Hello Games gav oss och trodde att ett företag med 15 anställda kunde leverera denna otroliga produkt. Nu är vi sura och bittra över det, i bakspegeln borde vi ha funderat mer kritisk tidigare.
Postad 23 August 2016 - 07:52
Unregistered77dd60c8
-
Unregistered77dd60c8
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag förstår inte hur ni resonerar som försvarar Hello games i det här läget. Själv har jag köpt spelet och tycker det är ganska mysigt att varva med lite andra titlar.
Men ärligt talat, som konsument kan jag inte försvara en sådan produkt. Hello games har bevisligen fram till lanseringsdatum matat marknaden med falsk marknadsföring. Dessutom har en av utvecklarna och företagets ansikte utåt Sean Murray upprepade gånger ljugit rakt av om vad spelet ska leverera, han är för bövelen utvecklare av produkten.
För mig är det totalt främmande att under omständigheterna då lägga över ansvaret på mig som konsument för att jag är missnöjd med produkten jag köpt. Är jag lovad en blå cykel vill jag fan inte ha en rostig Trabant.
Postad 23 August 2016 - 08:16
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Konspiratoriskt men du kan inte förklara motsatsen? Låter det då inte plausibelt snarare?
hifimarcus från 2014 visste vad som var på gång.
Haha mitt 2014 jag hade andra tankar om spelet
Postad 23 August 2016 - 08:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
NMS visar bara återigen att om det ser för bra ut för att vara sant så är det antagligen det. Vi valde att köpa den bilden som Hello Games gav oss och trodde att ett företag med 15 anställda kunde leverera denna otroliga produkt. Nu är vi sura och bittra över det, i bakspegeln borde vi ha funderat mer kritisk tidigare.
Ja det är ju väldigt konstigt att folk "valde" att tro på bilden de gav oss när de sa till oss att bilden var sådan och förfalskade filmer för att lura våra ögon. Så j*vla bra eller otroligt såg inte spelet ut. Vi såg inga dyra mellansekvenser, inga maffiga explosioner, inga snyggt modellerade ansikten, vi såg ingenting som antydde att spelet var AAA eller omöjligt att göra med den utvecklingstiden de hade.
Menar du att average joe ska vara en sån expert på en okänd teknik som processuell generering att de borde ha vetat att man inte kan få sån amatörgrafik som de trots allt visade upp även i de snyggare filmerna, eller veta hur lätt eller svårt det är att lägga in multiplayer i ett sånt spel, eller veta att man inte kan namnge sina skepp? Självklart vet de inte det. Det var därför du inte varnade oss här i tråden. Det var ingen som visste ens hur involverade Sony var, vore det konstigt om de hjälpte till med budgeten när de har bundit upp spelet på sin plattform, som Microsoft gjorde med Ori? Är det konstigt att folk blir lurade när de sätter en prislapp på spelet som ett AAA-spel?
Det du säger här är i stort sett att alla som blir lurade, hur bra förfalskad vara man än köper, så får man skylla sig själv. Väldigt lätt att vara efterklok. Jag skrev i recensionen att marknadsföringen var genial; snarare än att påstå att allt svindleri är självförvållat, vilket är absurt, så är det rationella att erkänna att deras duplicitet är ett taktiskt mästerverk.
Postad 23 August 2016 - 08:54
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Det enda jag är nyfiken på är vad Sean har för svar till alla som känner sig lurade.
Postad 23 August 2016 - 08:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det enda jag är nyfiken på är vad Sean har för svar till alla som känner sig lurade.
Ah, han har fullt upp med spelet nu tyvärr! Visste ni att de har ett till spel under utveckling? Ska bli intressant att följa det med tanke på att hans rep är förstört för resten av livet.
Postad 23 August 2016 - 09:14
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ah, han har fullt upp med spelet nu tyvärr! Visste ni att de har ett till spel under utveckling? Ska bli intressant att följa det med tanke på att hans rep är förstört för resten av livet.
Ja, det sista köper jag nog. Jag menar, Peter Molyneux (stavning?) lovade ju jävligt brett, men hans spel levererade ju också endel iaf. Tyckte jag. Fable <3. Det här förstår jag verkligen att folk är besvikna på, för världen är långt ifrån så levande som den skulle vara. Vi får se vad som implementeras senare i spelet, det som dock är värt att ta med sig är just det många har sagt, en sund skepticism mot väldigt stora löften.
Som att jag inte borde ha lärt mig det från destiny
Postad 23 August 2016 - 10:16
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Ja det är ju väldigt konstigt att folk "valde" att tro på bilden de gav oss när de sa till oss att bilden var sådan och förfalskade filmer för att lura våra ögon. Så j*vla bra eller otroligt såg inte spelet ut. Vi såg inga dyra mellansekvenser, inga maffiga explosioner, inga snyggt modellerade ansikten, vi såg ingenting som antydde att spelet var AAA eller omöjligt att göra med den utvecklingstiden de hade.
Menar du att average joe ska vara en sån expert på en okänd teknik som processuell generering att de borde ha vetat att man inte kan få sån amatörgrafik som de trots allt visade upp även i de snyggare filmerna, eller veta hur lätt eller svårt det är att lägga in multiplayer i ett sånt spel, eller veta att man inte kan namnge sina skepp? Självklart vet de inte det. Det var därför du inte varnade oss här i tråden. Det var ingen som visste ens hur involverade Sony var, vore det konstigt om de hjälpte till med budgeten när de har bundit upp spelet på sin plattform, som Microsoft gjorde med Ori? Är det konstigt att folk blir lurade när de sätter en prislapp på spelet som ett AAA-spel?
Det du säger här är i stort sett att alla som blir lurade, hur bra förfalskad vara man än köper, så får man skylla sig själv. Väldigt lätt att vara efterklok. Jag skrev i recensionen att marknadsföringen var genial; snarare än att påstå att allt svindleri är självförvållat, vilket är absurt, så är det rationella att erkänna att deras duplicitet är ett taktiskt mästerverk.
Hindsight is 20/20 som jänkarna säger. Nej det säger jag inte. Men när jag tittar på det hela så finns det en hel del saker man kan fundera på. Idag så är det lätt att förblindad av det man ser när ett bolag visar upp ett spel och det gäller, precis som med Destiny, NMS eller vad det nu kan vara att kanske ha ett lite kallare huvud.
Jag försvarar inte Hello Games eller Sean Murrays beteende. Eller att de skall ha gjort en falsk marknadsföring och att spelet vi fick inte var samma som vi såg. Det jag säger är att jag inte tycker att man kan lägga 100% av skulden på dem. Jag säger inte att vi som konsumenter skall ta en lika stor del av det hela på oss men att det är läge att fundera på dessa saker.
Postad 23 August 2016 - 10:28
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10556 inlägg
Han borde kunna få fängelse för detta men ja man ska aldrig någonsin förboka spela alla lir 6 månader efter release är väl de man kan lära sig om man inte vill gå på dylika minor.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|