Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9.5 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9.285714 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9.736842 (18) Inga priser
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9.444444 (8) Inga priser
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8.999998 (12) 4 990:-
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 05 March 2014 - 13:18

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Blir det mest bio eller musik då? Jag kommer att behålla mina 99.26 P MKII för musiklyssning, tror man får ut bäst så. Annars kan jag rekommendera 99.26an på Blocket, beror på vilka krav du har. Ett par tre tusen som de brukar gå för är rena rånet!

Bra fråga spotify går juh hela dagarna i princip och så blir det film var eller varannan dag på kvällen :-)
Mm såg ett par 99.26 med fina stativ för 2.500:- riktigt lockande men har fått för mig att de är kinkiga både på placering och kringutrustning, är toknöjd med mina 93.23 men en provlyssning på 99.26 kan juh aldrig skada eller? :P
Film ligger dock närmast hjärtat

Redigerat av Degpojken, 05 March 2014 - 13:27.

Postad 05 March 2014 - 16:22

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 1
99.26 är kinkiga på placering, glöm att få bra ljud i hemmabion för alla dina gäster, måste sitta i sweetspot...

Master M2 har ju INTE banddiskant, vilket kan vara en fördel jämfört med 99.26 ifråga om spridning.
Dock är det ett fantastiskt ljud för de pengar man kan få de för :)
Eller som Joel på Fyndbörsen sa, 99.26an bilr ju inte sämre bara för att M2 kommer. Å andra sidan kan det ha att göra med att jag beställde ett Cinema 5.2 och sa att jag skulle behålla 99.26orna ;)

Men som sagt, du lär ju få introduktionspris om du efterfrågar det...

Postad 05 March 2014 - 16:43

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
men 99.26 älskar watt och vill ha mycket för att låta bra enligt mig, annars blir de lite tråkiga och ljudet släpper riktigt inte.
Men för pengarna är det väldigt bra högtalare speciellt MkII, MkI tyckte jag var lite tråkiga, iof hade jag olika stärkare och förutsättningar när jag hade dom.

Postad 05 March 2014 - 18:09

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

men 99.26 älskar watt och vill ha mycket för att låta bra enligt mig, annars blir de lite tråkiga och ljudet släpper riktigt inte.
Men för pengarna är det väldigt bra högtalare speciellt MkII, MkI tyckte jag var lite tråkiga, iof hade jag olika stärkare och förutsättningar när jag hade dom.

Det brukar jag också säga ;-) många och bra watt, en vanlig receiver är inte att rekommendera.

Postad 05 March 2014 - 20:07

Excallibur
  • Excallibur
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tror ni min Yamaha RX-A3030 är tillräcklig för att driva nya Cinema Serien med?

Eller man behöver bygga ut med slutsteg?
Sånna här tankar man fördriver tiden med nu i väntan på leverans :)

Redigerat av Excallibur, 05 March 2014 - 20:09.

Postad 05 March 2014 - 20:23

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Tror ni min Yamaha RX-A3030 är tillräcklig för att driva nya Cinema Serien med?

Eller man behöver bygga ut med slutsteg?
Sånna här tankar man fördriver tiden med nu i väntan på leverans :)

Jag vill inte leva i en värld där en 20.000 kronors reciver inte kan driva ett par 5kvartare...tror inte den gör bort sig alls men mer är juh som sagt alltid bättre!, den kanske inte har stenkontroll på elementen vid onormalt höga ljudtryck men jag hade definitivt nöjt mig med den recivern!
6.500:- för ett AP-100 är juh iåf inget att bråka om i sammanhanget, men testa iaf med recivern först, finns juh vissa som påstår att Bi-Amp funkar kalas själv hörde jag ingen skillnad med min rxv1900

Postad 05 March 2014 - 20:43

Excallibur
  • Excallibur
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag vill inte leva i en värld där en 20.000 kronors reciver inte kan driva ett par 5kvartare...tror inte den gör bort sig alls men mer är juh som sagt alltid bättre!, den kanske inte har stenkontroll på elementen vid onormalt höga ljudtryck men jag hade definitivt nöjt mig med den recivern!
6.500:- för ett AP-100 är juh iåf inget att bråka om i sammanhanget, men testa iaf med recivern först, finns juh vissa som påstår att Bi-Amp funkar kalas själv hörde jag ingen skillnad med min rxv1900

Jo den bör ju klara av det utan större bekymmer... Men precis som du säger ska det låta bra och kontrollerat även vid högre volymer :)

Två XTZ AP-100 eller ett Rotel RB-1582 är ju då frågan :)

Postad 05 March 2014 - 20:46

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Är det samma pengar så hade jag kört på XTZ och bryggat dem Mmmmm Blir symetriskt och fint på stereobänken med :-)
Nu har jag juh ICE power i mina substeg men jag litar inte riktigt på tekniken och de låga ström mätningarna, jag vill ha kylflänsar ringkärne trafo och kilon! :)

Redigerat av Degpojken, 05 March 2014 - 20:49.

Postad 05 March 2014 - 22:17

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Jo den bör ju klara av det utan större bekymmer... Men precis som du säger ska det låta bra och kontrollerat även vid högre volymer :)

2st Rotel RB-1582 :P :wub:
Men det blir lite väl saftigt :ph34r:
Däremot så tror jag inte att du får för lite krut från Yamaha RX-A3030, den ska räcka.
Men extea kräm är alltid kul B)

Redigerat av RobNB, 05 March 2014 - 22:20.

Postad 05 March 2014 - 22:50

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Om du bestämmer dig för att sälja receivern kan jag vara intresserad att köpa den av dig.

Postad 06 March 2014 - 05:48

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

99.26 är kinkiga på placering, glöm att få bra ljud i hemmabion för alla dina gäster, måste sitta i sweetspot...

Master M2 har ju INTE banddiskant, vilket kan vara en fördel jämfört med 99.26 ifråga om spridning.
Dock är det ett fantastiskt ljud för de pengar man kan få de för :)
Eller som Joel på Fyndbörsen sa, 99.26an bilr ju inte sämre bara för att M2 kommer. Å andra sidan kan det ha att göra med att jag beställde ett Cinema 5.2 och sa att jag skulle behålla 99.26orna ;)

Men som sagt, du lär ju få introduktionspris om du efterfrågar det...

Skall man verligen sitta i svettspot vid film tittning. då dialoger och det mesta kommer ur center högtalaren .

Postad 06 March 2014 - 08:05

Excallibur
  • Excallibur
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Om du bestämmer dig för att sälja receivern kan jag vara intresserad att köpa den av dig.

Receivern kommer tyvärr inte säljas om jag bestämmer mig för att uppgradera med extra slutsteg :(
Men om jag någon gång ska göra mig av med den så återkommer jag :)

Postad 06 March 2014 - 08:25

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Skall man verligen sitta i svettspot vid film tittning. då dialoger och det mesta kommer ur center högtalaren .

Sitter man inte i mitten och ljudet vandrar mellan framhögtalarna blir det helt annorlunda jämfört om man sitter i mitten. Men så är den ju inte avsedd för Hemmabio på samma vis som Cinema t ex ska vara..

Postad 06 March 2014 - 08:34

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Sitter man inte i mitten och ljudet vandrar mellan framhögtalarna blir det helt annorlunda jämfört om man sitter i mitten. Men så är den ju inte avsedd för Hemmabio på samma vis som Cinema t ex ska vara..

Syftar du på att spridningen på diskanten kommer vara bredare på Cinema? Annars ser jag inte vad dom kan göra med själva högtalaren för att förbättra ljudet utanför sweetspot.

Redigerat av megagurka, 06 March 2014 - 08:35.

Postad 06 March 2014 - 08:35

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Receivern kommer tyvärr inte säljas om jag bestämmer mig för att uppgradera med extra slutsteg :(
Men om jag någon gång ska göra mig av med den så återkommer jag :)

En så pass kompetent reciver byter man inte ut i första taget ;)
Men får man tag på en trevligare så.

Postad 06 March 2014 - 11:08

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Går själv i förstärkar tankar och blir med största säkerhet en ny denna månaden, men jag tänker definitivt ha slutsteg denna gången så tänker satsa på en mellanklassreciver med bara det nödvändigaste som jag behöver såsom dubbla sub out och 2 hdmi ut!.
Ville först ha en https://www.prisjakt...t.php?p=1894129 men den verkar sakna pre out!? O_o
så lutar åt en https://www.prisjakt...t.php?p=1219218 istället med ett AP-100 den kombon känns relativt framtids säker

Postad 06 March 2014 - 11:23

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Senaste nytt som jag luskat fram :ph34r: ^_^

Första leveransen kan dyka upp i slutet av maj! :o <_<

Detta var ju väntat. Det är som sagt en ny serie/produkt som finslipas. Sen ska detta gå igenom en tillverknings och leverans processen.
Handpenningen kommer troligen betalas några veckor innan lev. När man betalat in handpenningen så vet vi att det inte är långt kvar :)

Priset som vi fick utav Joel (introduktions pris) är det som gäller just nu. Normal priset, om den eventuellt förändras så är det nog marginellt.

Postad 06 March 2014 - 11:24

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Degpojken: Satsa på ett externt filter med.
tex: minidsp, behringer dcx2496, el liknande
De inbyggda är rätt dåliga, om du ändå ska köra delat. Då kan du får stereo i basen med om du vill. det är nog bara två slittade lfe ut på den där recievrarna och bör eg inte heta .2 som det ska heta om det är två diskreta kanaler.

Redigerat av gsson, 06 March 2014 - 11:24.

Postad 06 March 2014 - 11:28

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Går själv i förstärkar tankar och blir med största säkerhet en ny denna månaden, men jag tänker definitivt ha slutsteg denna gången så tänker satsa på en mellanklassreciver med bara det nödvändigaste som jag behöver såsom dubbla sub out och 2 hdmi ut!.
Ville först ha en https://www.prisjakt...t.php?p=1894129 men den verkar sakna pre out!? O_o
så lutar åt en https://www.prisjakt...t.php?p=1219218 istället med ett AP-100 den kombon känns relativt framtids säker

Yamaha måste det bli då i så fall pga pre-out. Tror det blir en fin kombination ;)

Postad 06 March 2014 - 11:56

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Yamaha måste det bli då i så fall pga pre-out. Tror det blir en fin kombination ;)

Jag har den tidigare 771 och förutom Airplay är dom identiska (i princip). Och eftersom den har 4K passthrough, 3D, dubbla sub och preout så är den lagom framtidssäkrad iaf :)

Postad 06 March 2014 - 12:19

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Jag har den tidigare 771 och förutom Airplay är dom identiska (i princip). Och eftersom den har 4K passthrough, 3D, dubbla sub och preout så är den lagom framtidssäkrad iaf :)

Ja absolut! Många gånger så byter man bara för att :D Så länge det inte ske några större förändringar på ljud fronten så finns det ingen anledning till ett byte egentligen. Kanske några kul funktioner som kan vara bra å ha eller fler kanaler. Men om man nöjer sig med det som finns i dom billigare och lägger till effekt förstärkare så ;)

Postad 06 March 2014 - 13:42

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Hmm tanken var att autokalibreringen skulle kompensera för att min vänstra subb står närmare hörnet, men det gör den nog inte då om det är en dual mono utgång?, så som det är nu så låter det som om all bas kommer därifrån trots att ja stängt av lowpass filtret på den, skulle juh kunna fortsätta att köra dem via högnivå men det känns inte helt optimalt för film :-/

Postad 06 March 2014 - 14:06

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

Hmm tanken var att autokalibreringen skulle kompensera för att min vänstra subb står närmare hörnet, men det gör den nog inte då om det är en dual mono utgång?, så som det är nu så låter det som om all bas kommer därifrån trots att ja stängt av lowpass filtret på den, skulle juh kunna fortsätta att köra dem via högnivå men det känns inte helt optimalt för film :-/

Du får nog sikta på något lite dyrare då, typ

Postad 06 March 2014 - 20:28

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 1

Senaste nytt som jag luskat fram :ph34r: ^_^

Första leveransen kan dyka upp i slutet av maj! :o <_<

Detta var ju väntat. Det är som sagt en ny serie/produkt som finslipas. Sen ska detta gå igenom en tillverknings och leverans processen.
Handpenningen kommer troligen betalas några veckor innan lev. När man betalat in handpenningen så vet vi att det inte är långt kvar :)

Priset som vi fick utav Joel (introduktions pris) är det som gäller just nu. Normal priset, om den eventuellt förändras så är det nog marginellt.

Bra att du är en liten snokare RobNB ;)
Huvudsaken att det blir bra, gör ärligt talat inget om det dröjer någon månad till :)
Nu kanske man får tummen ur och hinner börja att bygga salongen innan godbitarna trillar ner...

Postad 06 March 2014 - 20:41

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Men produkterna borde vara färdigutvecklad vid detta laget kan jag tycka. Och att det skulle ta en månad i extra tid för att få igång produktionen låter också som att det går lite långsamt, åtminstonde med min lilla arbetserfarenhet från tillverkningsindustri.

Fast det är klart, jag är färgad av min egna otålighet.

Postad 06 March 2014 - 21:46

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Bra att du är en liten snokare RobNB ;)
Huvudsaken att det blir bra, gör ärligt talat inget om det dröjer någon månad till :)
Nu kanske man får tummen ur och hinner börja att bygga salongen innan godbitarna trillar ner...

Det var oxå vad jag funderade på att göra. Inte dumt att börja röjja innan lådorna anländer :)

Postad 06 March 2014 - 21:52

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Men produkterna borde vara färdigutvecklad vid detta laget kan jag tycka. Och att det skulle ta en månad i extra tid för att få igång produktionen låter också som att det går lite långsamt, åtminstonde med min lilla arbetserfarenhet från tillverkningsindustri.

Fast det är klart, jag är färgad av min egna otålighet.

Jag vet inte exakt vad som styrs upp men ja tror nog att det inte är bara å trycka på GO knappen :wacko:
Frakten tar i alla fall ca 1 månad och sen allt det övriga. Går nog att få snabbare lev men sen så får man ju betala efter det :ph34r:

Jag är oxå otålig dock :P

Postad 07 March 2014 - 11:59

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
En NAD T757v2 blev inköpt idag för övrigt...så nu finns det iaf kraft så det räcker och blir över för att göra Cinema rättvisa! Har aldrig hört NAD men kompisars recensioner, det faktum att jag kör Raspberry Pi som kan sköta allt med Airplay/Bluetooth/Spotify osv... och att den kostade 4798:- gjorde att det inte fanns så mycket att fundera på :)

Postad 07 March 2014 - 13:11

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

En NAD T757v2 blev inköpt idag för övrigt...så nu finns det iaf kraft så det räcker och blir över för att göra Cinema rättvisa! Har aldrig hört NAD men kompisars recensioner, det faktum att jag kör Raspberry Pi som kan sköta allt med Airplay/Bluetooth/Spotify osv... och att den kostade 4798:- gjorde att det inte fanns så mycket att fundera på :)

Se där ja. Grattis till ett fint köp. Har en polare som tjatar på att jag ska gå över till NAD jag med. Va lite sugen på 777, men jag är ju nöjd med min Onkyo så :)

Postad 07 March 2014 - 14:38

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 1

Se där ja. Grattis till ett fint köp. Har en polare som tjatar på att jag ska gå över till NAD jag med. Va lite sugen på 777, men jag är ju nöjd med min Onkyo så :)

Skillnaden mellan "nya" T758 för 9498:- och T757v2 var endast att det inte finns HDMI-passthrough på Standby, alla specar i övrigt likadana! Ska bli spännande att se hur den presterar - den ska ju prestandamässigt köra åttor runt det mesta. Förhoppningsvis låter det bra också. Men många watt brukar göra sitt till...

777an kostar ju en slant till, 818an kostade typ hälften? Du lär nog klara dig ;-)
Ärligt talat skulle jag satsa på någon bra stereostärk för Divine istället, på biofronten klarar du dig nog :-)

Postad 07 March 2014 - 16:09

BoBBiS
  • BoBBiS
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Hur kan 2 st cinema subbar tänkas stå mot 2 st xtz 12.18 ice? och 2 st 12x3 mot 2 st svs ultra?

Redigerat av BoBBiS, 07 March 2014 - 16:11.

Postad 07 March 2014 - 17:07

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Hur kan 2 st cinema subbar tänkas stå mot 2 st xtz 12.18 ice? och 2 st 12x3 mot 2 st svs ultra?

XTZ påstår ju att 3x12an smäller på bra. 1x12 torde väl inte vara så mycket sämre än ICE...?

Postad 07 March 2014 - 17:56

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0

XTZ påstår ju att 3x12an smäller på bra. 1x12 torde väl inte vara så mycket sämre än ICE...?

Har för mig att xtz skrev tidigare i tråden att 1x12 skulle vara ganska likvärdig Ice.

Postad 07 March 2014 - 20:11

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Har för mig att xtz skrev tidigare i tråden att 1x12 skulle vara ganska likvärdig Ice.

Japp. 12.18 ICE och 1x12 skulle vara likvärdiga ^_^

Postad 07 March 2014 - 20:24

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

2st 3x12 vs 2st SVS Ultra .
Detta var en väldigt intressant fråga och fundering.
3x12:an är ännu ej på marknaden så man vet ju inte hur den låter och jag personligen har inte haft förmånen att få uppleva någon SVS ännu. Denna ska ju var deras monster som många refererar till och den har mycket respekt med sig.

Eftersom jag beställt 2st 3x12 så vill jag tro och framför allt så hoppas jag att 3x12 är maffigare :P B)
De är den utseendemässigt i alla fall :D

Ingen fakta inblandat i detta uttalande! Bara det jag hoppas på :rolleyes: ^_^

Postad 07 March 2014 - 20:33

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
3x12 òrna är fruktansvärt mkt snyggare :) Ställer du en SVS ultra en halvmeter från bakväggen eller mot väggen för den delen så står de mitt i rummet
:-P ohyggligt djupa och svår integrerade i miljön
sen vill ja minnas att 2st 12.18ICE knäckte en singel SVS i ngt test förra året i Hemmabio tidningen + SVS måste utlandsbeställas nu om ja inte minns fel

Postad 07 March 2014 - 20:38

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

3x12 òrna är fruktansvärt mkt snyggare :) Ställer du en SVS ultra en halvmeter från bakväggen eller mot väggen för den delen så står de mitt i rummet
:-P ohyggligt djupa och svår integrerade i miljön
sen vill ja minnas att 2st 12.18ICE knäckte en singel SVS i ngt test förra året i Hemmabio tidningen + SVS måste utlandsbeställas nu om ja inte minns fel

Vill minnas att de var så (testet)
Därför mitt uttalande ;) Men jag vågar inte hävda det eftersom jag ej hört dom basarna :mellow:

Postad 08 March 2014 - 09:43

Unregisteredb97cd569
  • Unregisteredb97cd569
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ja det testet var så och gav det "resultatet", länk till diskussion här på minhembio: https://www.minhembi...owtopic=295584.

Dock tycker jag inte att det är ett rättvist utformat test. Antingen borde man ha testat singelsubbar eller dubbla, inte både och då man får stora fördelar av att ha två subbar. Ett mer rättvisande test hade ju varit att jämfört de 2 xtz subbarna med 2 st svs PB12-NSD.

Postad 08 March 2014 - 10:38

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Ja det testet var så och gav det "resultatet", länk till diskussion här på minhembio: https://www.minhembi...owtopic=295584.

Dock tycker jag inte att det är ett rättvist utformat test. Antingen borde man ha testat singelsubbar eller dubbla, inte både och då man får stora fördelar av att ha två subbar. Ett mer rättvisande test hade ju varit att jämfört de 2 xtz subbarna med 2 st svs PB12-NSD.

Jag håller med. Utan tvivel så ror jag att SVS är överlägset då :rolleyes:

Postad 08 March 2014 - 10:57

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Håler också med.. men just detta test var väl hur bra bas man kan få för X antal kronor! Och 2st ICE+RA II Pro kostar ju som 1st PB-Ultra, därav dessa jämförelser.

Redigerat av mikee, 08 March 2014 - 10:59.

Postad 08 March 2014 - 13:41

fenix71
  • fenix71
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Håler också med.. men just detta test var väl hur bra bas man kan få för X antal kronor! Och 2st ICE+RA II Pro kostar ju som 1st PB-Ultra, därav dessa jämförelser.

Ska nog inte blanda in svs pb ultra i testet då det var plus de testade. ;)

Postad 11 March 2014 - 09:00

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 3

Visst hade dom kunnat jämföra två billigare svs mot XTZ, men var ju ändå intressant att se ett test där man bestämt budget men inte antal.
Hade gärna sett att dom hivat in 4 billigare XTZ och även typ 6 st Proson Rumble i testet.

Postad 11 March 2014 - 20:50

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Har idag fått besked om att M6 och S5 har provats hos THX och passerat kontrollen för märkningen THX Ultra 2 :) Högtalarna kommer inte säljas med THX-certifiering för att priserna till oss kunder ska kunna hållas nere. Det är dock inte uteslutet att produkter ur Cinemaserien kan komma att säljas med certifiering i ett senare skede.

För min del bryr jag mig inte om en liten THX-logga någonstans om jag behöver betala extra för det.

Postad 11 March 2014 - 20:53

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Har idag fått besked om att M6 och S5 har provats hos THX och passerat kontrollen för märkningen THX Ultra 2 :) Högtalarna kommer inte säljas med THX-certifiering för att priserna till oss kunder ska kunna hållas nere. Det är dock inte uteslutet att produkter ur Cinemaserien kan komma att säljas med certifiering i ett senare skede.

För min del bryr jag mig inte om en liten THX-logga någonstans om jag behöver betala extra för det.

Det var väldigt trevliga nyheter!

Postad 11 March 2014 - 23:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 3

Det var ju ganska märkligt? Testerna lär ju kosta. Varför testa dom om man ändå inte har tänkt att sätta loggan på produkten?
Är inte säker på att jag tror på den historien... ;)

Postad 12 March 2014 - 05:36

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Hur är det egentligen? Tar THX betalt per såld produkt, eller tar dom bara betalat för själva testet så att man får använda märkningen.

Postad 12 March 2014 - 06:22

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 2

Det var ju ganska märkligt? Testerna lär ju kosta. Varför testa dom om man ändå inte har tänkt att sätta loggan på produkten?
Är inte säker på att jag tror på den historien... ;)

Jag har thx märkning på mina skit högtalare som jag använder till datorn så det är en ganska urvattnad märkning.

Postad 12 March 2014 - 07:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Ja... THX är inte vad det brukade vara. Förr var det en märkning på det som var top of the line. Idag handlar det bara om pengar.

Postad 12 March 2014 - 08:45

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Hur är det egentligen? Tar THX betalt per såld produkt, eller tar dom bara betalat för själva testet så att man får använda märkningen.

De gör nog inte testet gratis och du får nog betala en summa pengar för att sätta märkningen på dina produkter.

The THX testing process usually begins early in product development. Manufacturers ship samples to the THX Testing Lab in Northern California where a team of expert technicians carefully analyzes each sample and produces reports on their findings. Big reports! They cover hundreds of data points and virtually every aspect of the product’s operational performance.

http://www.thx.com/a...-thx-certified/

Säger inte så mycket om pris, men som sagt jag har svårt att tro att de gör det gratis.

Postad 12 March 2014 - 09:56

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0
Skulle vara intressant att se rapporten på XTZ prylarna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.