Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

För oss med samma intresse, men olika uppfattningar

616 svar till detta ämne Skillnad placebo
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 March 2015 - 20:14

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Du är medveten om att du hänvisar till samma ormolje-kröngande pajas som även förordar kantsvarvning och avmagnetisering av cd skivor va?

Dvs, knappast någon trovärdig källa att förlita sig till i sammanhanget...

Får be om ursäkt, hade ingen aning om att han var en sådan pajas.
Har missat hans lustiga påståenden om CD-skivor:-)

Postad 23 March 2015 - 21:04

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Får be om ursäkt, hade ingen aning om att han var en sådan pajas.
Har missat hans lustiga påståenden om CD-skivor:-)

Inget att be om ursäkt för ;)

Jag menar, vem kan tro bara sädär att en "seriös" kille som Svalander är en sån skojare?

Gud vet hur många godtrogna stackare han lurat under åren...

Postad 23 March 2015 - 21:23

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0
Det är väl inte utan orsak som en del kallar honom "svammelander" 😀😀

Postad 23 March 2015 - 21:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Svalanders bästa produkt är antistatborsten med gethår ;)

https://www.svalande...=info&pid=20542

Den är så bra att japanska polisen använder den för att ta bort statiskt laddade partiklar på brottsplatser där fingeravtryck ska tas. 

En statiskt elektriskt laddad skiva låter generellt mindre transparent med tunnare röster och en bas som inte når sin fulla potential. 

Tro det eller ej men även högtalarkoner och datorns bildskärm mår väl av en behandling!

Sen har han även bra tips för hur man förbättrar sina högtalarelement:

Bifogad fil  Image6.jpg   40.17K   7 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 23 March 2015 - 21:56.

Postad 23 March 2015 - 22:16

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0

Alltid varit lite förvånad över svalander.  Samma affär som säljer vissa kontakter ock liknande till ganska bra priser säljer bokstavligt talat ormolja till ormoljepriser:

https://www.svalande...?l=info&pid=769

Redigerat av mudde, 23 March 2015 - 22:16.

Postad 24 March 2015 - 08:08

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Det är väl inte utan orsak som en del kallar honom "svammelander"

Ett mycket bra namn för honom ja...;)

Postad 24 March 2015 - 08:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Cambridge Audio säger samma som Roger Russel angående högtalarkablar. Det man behöver bry sig om är resistansen och att resistansen i kabeln inte skall överstiga 5% av högtalarens nominella impedans. That's it...

http://www.cambridge.../speaker-cables

Postad 24 March 2015 - 09:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Coconut Audio har ju en riktigt rolig hemsida :) http://www.coconut-a...om/speaker.html

Postad 24 March 2015 - 10:20

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

attachicon.gifImage6.jpg

Njae, han kanske inte är helt ute och cyklar med den där behandlingen som påverkar vibrationer i korgen. Där har ju många leverantörer valt olika material och framställning för att ändra egenskaperna(resonanser). Självklart att gummi i vissa fall kan vara ett steg i rätt riktning. Synd att han inte mätt och visar med diagram för eventuella skillnader. Jag är tämligen säker på att den där högtalaren visar annan resonansfrekvens efter sådan behandling. Ska faktiskt testa och mäta det där när tillfälle ges. För att se om det kan fungera och vara mätbart.  :)

Postad 24 March 2015 - 16:20

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Svalanders bästa produkt är antistatborsten med gethår ;)

https://www.svalande...=info&pid=20542

Den är så bra att japanska polisen använder den för att ta bort statiskt laddade partiklar på brottsplatser där fingeravtryck ska tas. 

En statiskt elektriskt laddad skiva låter generellt mindre transparent med tunnare röster och en bas som inte når sin fulla potential. 

Tro det eller ej men även högtalarkoner och datorns bildskärm mår väl av en behandling!

attachicon.gifImage6.jpg

Det som oroar mig mest är den ackumulerade elektriciteten som efter några år sitter i dessa gethår, eller kanske lagrat i skaftet. Ren atombomben ju. :D

Postad 24 March 2015 - 16:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Coconut Audio har ju en riktigt rolig hemsida :) http://www.coconut-a...om/speaker.html

Ja, den är ju verkligen nuts om något... :rolleyes:

Redigerat av masse70, 24 March 2015 - 16:39.

Postad 24 March 2015 - 16:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

1350 kr för en gethårsborste!!! Undrar om denna är lika bra?

http://www.cocopanda...Face Brush Goat

Postad 24 March 2015 - 16:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

1350 kr för en gethårsborste!!! Undrar om denna är lika bra?

http://www.cocopanda...Face Brush Goat

Tja kan man sminka grisar kan man väl göra det med getter också? ;)

Postad 24 March 2015 - 16:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Det som oroar mig mest är den ackumulerade elektriciteten som efter några år sitter i dessa gethår, eller kanske lagrat i skaftet. Ren atombomben ju. :D

Det står att man skall hålla i den rodiumpläterade delen av borsten för att elektriciteten skall ledas bort. Men då gäller det att inte ha Foppatofflor på sig. :D Det kanske finns gethårstofflor som man skall ansluta till jord med en speciell kabel som tillbehör. :lol:

Postad 24 March 2015 - 17:37

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Han blev bortgjort och idiot förklarad på ett annat forum.Då det visade sig att det var ormolja av högsta kvalitet.

Postad 24 March 2015 - 17:40

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Njae, han kanske inte är helt ute och cyklar med den där behandlingen som påverkar vibrationer i korgen. 

Om ambitionen är på en högre nivå än att förbättra element från Billebro, så är han ute och cyklar. Det ser ut som om en 5-åring har gjort jobbet, och det blockerar luftflödet bakom elementet.

Här är en annan "intressant" produkt. Furutech Demag  :rolleyes:

https://www.svalande...=info&pid=15617

Pris: 20 625 kr

Bifogad fil  demag.jpg   49.26K   0 Antal nerladdningar

Enligt Furutech så finns det en hel del material som är magnetiserbart i både plast, aluminiumskiktet i CD:n och i de tryckfärger som används på etikettsidan.

Avmagnetisering av kablar har också visat sig vara synnerligen verkningsfullt. Skillnaden efter avmagnetisering är så stor att den kan jämföras med kabelbyte!

Principen är med andra ord inte underlig eller okänd - det som är märkligt är att det kan fungera på optiska diskar (CD, CD-R, DVD och MD), LP och kablar.

Magnetisk plast is the shit ;)

Redigerat av Ageve, 24 March 2015 - 17:45.

Postad 24 March 2015 - 18:05

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

• 1393 inlägg
  • 0

Coconut audio-patrick tycker jag inte gjorde bort sig. Han utförde ju den bästa trollningen någonsin. Ingen kunde tro att han var seriös, och ändå fortsatte folk diskutera med honom som om han var det. Han vann internet.

Resonemang som 'idag gjorde jag en sladd värd 1,5M, men jag sålde den inte så nu är jag 1,5M rikare' är ju helt underbara :D

Eller när han sa att han har det lite knapert, men att han bunkrat upp med mat så det är lugnt, och bifogar en bild på en hylla fylld med kokosmjölk.  :lol:

Postad 24 March 2015 - 20:43

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Det står att man skall hålla i den rodiumpläterade delen av borsten för att elektriciteten skall ledas bort. Men då gäller det att inte ha Foppatofflor på sig. :D Det kanske finns gethårstofflor som man skall ansluta till jord med en speciell kabel som tillbehör. :lol:

Haha, kan riktigt se det framför mig. Och hur sladden hamsar in sig i hifimöss och såna där små stöttor som håller upp kablarna från golvet. :)

Postad 25 March 2015 - 01:51

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Coconut audio-patrick tycker jag inte gjorde bort sig. Han utförde ju den bästa trollningen någonsin. Ingen kunde tro att han var seriös, och ändå fortsatte folk diskutera med honom som om han var det. Han vann internet.

Resonemang som 'idag gjorde jag en sladd värd 1,5M, men jag sålde den inte så nu är jag 1,5M rikare' är ju helt underbara :D

Eller när han sa att han har det lite knapert, men att han bunkrat upp med mat så det är lugnt, och bifogar en bild på en hylla fylld med kokosmjölk.  :lol:

Ja han är ju störtskön men jisses vad pengar han måste slängt ut på alla gratis kablar han gav bort och det var ingen bluff eller trollning.....Det var riktigt välbyggda/snygga saker med rodium kontakter han skickade höger till vänster och efter en del mail kontakt med honom så fick ialf jag intrycket av att han verkligen tror på produkterna.

Det jag gillade o respekterade stort var att det sista så fick en kabel mot att man skänkte en slant till välgörenhet men så klart får han sålt en enda kabel så är de pengarna intjänade med råge visserligen och förutom kontakterna så är det inget dyrt förutom hantverket....Mina boaormar jag fick var vanliga EKK med sand i ett lätt böjbart rör med snygg strumpa över men kontakterna var rent av svindyra.

Om ambitionen är på en högre nivå än att förbättra element från Billebro, så är han ute och cyklar. Det ser ut som om en 5-åring har gjort jobbet, och det blockerar luftflödet bakom elementet.

Här är en annan "intressant" produkt. Furutech Demag  :rolleyes:

https://www.svalande...=info&pid=15617

Pris: 20 625 kr

attachicon.gifdemag.jpg

Enligt Furutech så finns det en hel del material som är magnetiserbart i både plast, aluminiumskiktet i CD:n och i de tryckfärger som används på etikettsidan.

Avmagnetisering av kablar har också visat sig vara synnerligen verkningsfullt. Skillnaden efter avmagnetisering är så stor att den kan jämföras med kabelbyte!

Principen är med andra ord inte underlig eller okänd - det som är märkligt är att det kan fungera på optiska diskar (CD, CD-R, DVD och MD), LP och kablar.

Magnetisk plast is the shit ;)

Man kan ju inte låta bli att undra om svalander valt furutech eller om furutech valt svalander  :rolleyes:

Postad 25 March 2015 - 07:51

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0
Apropå magi eller inte, är det någon som har en uppfattning om IS ( vågar man skriva så ? ) det står för Inteligent Sound.

http://www.intellige...are-is-double-6 20000:-/par

https://www.prisjakt...t.php?pu=105354 900:-/par

http://www.intellige...re-is-double-12 100000:-/par

https://www.prisjakt...t.php?pu=219321 2000:-/par

Jag var där en gång och blev erbjuden att han skulle göra om mina högtalare till High end i den högre skolan genom att byta till ett specialbyggt delningsfilter för 120000:-/paret. Oavsett vad jag hade för högtalare så skulle de bli High end.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   233.14K   3 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  image.jpg   86.34K   0 Antal nerladdningar

Postad 25 March 2015 - 08:11

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Låter ju märkligt minst sagt. Visst finns det många högtalare som skulle kunna låta bättre med ett annorlunda delningsfilter men att förminska problemlösningen till något sånt är rätt underligt.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 25 March 2015 - 08:11.

Postad 25 March 2015 - 11:24

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Jag var där en gång och blev erbjuden att han skulle göra om mina högtalare till High end i den högre skolan genom att byta till ett specialbyggt delningsfilter för 120000:-/paret. Oavsett vad jag hade för högtalare så skulle de bli High end.

Visst sitter det säkert helkassa filter i de där Proson och Genexxa-högtalarna från början, men det hade räckt med ett billigt "riktigt" filter för att fixa det.

Att bygga om vilken högtalare som helst till high end med bara filtret, är ungefär som att bygga om en Fiat Uno till supersportbil genom att chippa den.

Redigerat av Ageve, 25 March 2015 - 11:26.

Postad 25 March 2015 - 11:42

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Att bygga om vilken högtalare som helst till high end med bara filtret, är ungefär som att bygga om en Fiat Uno till supersportbil genom att chippa den.

OCH??😀😀😀😀😀😀😀😀

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   224.6K   4 Antal nerladdningar

Postad 25 March 2015 - 11:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1
Bifogad fil  lipstick-on-a-pig-makeup-congress-super-congress-supercommittee-sad-hill-news2.jpg   135.45K   4 Antal nerladdningar

Postad 26 March 2015 - 02:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

OCH??

Om det där är en supersportbil så är jag släkt med Kalle Anka ;)

Postad 26 March 2015 - 06:55

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Om det där är en supersportbil så är jag släkt med Kalle Anka ;)

Du är inte Kalle Anka, och det är ingen supersportbil och inte blir en moddad Genexxa en 100000:- High end högtalare.....😀😀

Postad 26 March 2015 - 10:37

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Humor! :D

Postad 27 March 2015 - 00:11

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
http://robbreport.co...ound-and-vision

Här är en till som tycker att kablar spelar roll.

Bob Ludwig is the music industry’s preeminent mastering engineer. A protégé of the legendary producer Phil Ramone, Ludwig has perfected recordings by some of the greatest artists of the last 40 years. Pharrell Williams, Beck, Bruce Springsteen, Led Zeppelin, Janis Joplin, Dire Straits, Nirvana, Phish, Steely Dan, Pearl Jam, ZZ Top, and hundreds of others have relied on his musical sensibility and his golden ears. This year alone, he is nominated for five Grammy awards. Recently Ludwig took a break from his studio in Portland, Maine, to tell us a few of the secrets to superb sound.

What are the best formats for listening to music?
In the digital realm, it comes down to how high the sampling rate is, and then it’s a matter of how much your playback equipment can handle. We put more sound onto a compact disc than you can hear, but the better your digital-to-analog conversion rate, the better the sound will be. Most discs have a 16-bit dynamic range, but if you step up to a 24-bit digital file you’ll hear a lot more detail. You can download music with these higher resolution rates from companies such as Acoustic Sounds or HDtracks. They’re a little more expensive, but the quality is noticeably better.

For a true audiophile listening experience, I’d recommend picking up a Grace Design m903 headphone amplifier and a pair of Audeze LCD-X headphones. Also consider downloadable software like Audirvana+ or Amarra to use with iTunes. They go right to the file, bypassing the bells and whistles built into the iTunes program, and they seem to change the sound for the better.
Another option is one of the new digital-audio players that enable you to download tracks directly to them. PonoMusic is creating great buzz—it’s Neil Young’s baby, and he’s so opinionated about great sound that it’ll wake people up.

Digital or vinyl?
If you have a great vinyl turntable and everything’s been calibrated carefully, the LP will likely sound a little better than CD because it comes from the original source. Pop music has had a tendency to use compressors to push the volume levels, to help them stand out, but that leads to digital distortion. With loudness normalization processes like Apple’s Sound Check [on iTunes] and with most streaming services, compression is no longer an issue.

Tracks marked “Mastered for iTunes” are changing the sound of music by bringing back dynamics and avoiding distortion; regardless of the equipment you’re using, this will improve the sound.

Do you use headphones when you’re mastering an album?
No, I just recommend headphones because they’re the best way to get amazing sound without spending crazy money. At work, I listen to a pair of customized Eggleston Works Ivy speakers. They’re a little over 6 feet tall and cost $90,000 a pair. They’re powered by bridged pairs of Cello Performance Mark II amplifiers and everything’s connected with Opus speaker cables made by Transparent Audio.

Do cables really make a difference?
Big difference. Back when surround sound first came in, we had to redo our control room to work with the extra channels. We already had Transparent’s top-of-the-line cable, but they’d developed some new ideas, so we rewired. Clients noticed the difference immediately. There was just more music coming out of the speakers, not just sound.

How else can you improve the sound?
There is no divorcing the room from the speakers. Dr. Peter D’Antonio’s website [rpginc.com] has a ton of information about how to tune your room.

At the end of the workday, do you listen to music?
Sometimes when my daughters come home, we put the iPod in shuffle mode and play “identify the track.” I tend to win.

Postad 27 March 2015 - 11:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 1

Är den där intervjun på riktigt? En LP kan vara bra mycket längre ifrån källan än en CD, och kommer definitivt att vara det såvida inte mastern på CD:n är åt skogen (vilket det tyvärr ofta är). Gällande 16-bit och 24-bit så vet jag att 24-bit att föredra i masteringmiljö, men för avlyssning så ska det väldigt mycket till för att 16-bitar inte räcker. I många fall är 12-bitar tillräckligt.

Postad 27 March 2015 - 11:10

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Så länge det är "samma" mastering på CDn som LPn så kommer CDn vara överlägset bättre.

Postad 27 March 2015 - 12:38

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 2
Ja j*vlar vilken trolig intervju. Luktar köpt långa vägar!

Redigerat av Unregistereda299ec85, 27 March 2015 - 12:39.

Postad 27 March 2015 - 20:11

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

• 1393 inlägg
  • 0

Har har ju rätt i att det är skillnad mellan att använda vanliga högtalarkablar och kablar från transparent cable...

För det var väl dom som hänger på något sorts filter mitt på kabeln va?

Postad 27 March 2015 - 20:29

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Japp, så är det.

Postad 27 March 2015 - 21:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2

Har har ju rätt i att det är skillnad mellan att använda vanliga högtalarkablar och kablar från transparent cable...

För det var väl dom som hänger på något sorts filter mitt på kabeln va?

Fantastiskt kul att de då kallar sig för "transparent"...

Postad 27 March 2015 - 22:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Om filtret påverkar signalen hörbart är nästa fråga :)

Postad 28 March 2015 - 12:37

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

Zartok, se där, du knöt ihop säcken...  :D

Postad 28 March 2015 - 12:39

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

• 1393 inlägg
  • 1

Precis! Men förutsättning finns i alla fall. Det är väl därför du inte tillåter just dom sladdarna i din sladdutmaning...

Postad 28 March 2015 - 13:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 4
Ja, alltså, jag kan ju sätta på en spole som tar bort diskant helt och hållet, så att sabba signalen och ta bort ljud är ju enkelt. En kabel kan däremot aldrig tillföra något. Bara ta borT. Tar den bort så anser jag personligen att det är något fel på den kabeln. Exempelvis att den har en spole som förstör allt :D

Postad 28 March 2015 - 17:11

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Vad tar transparent kabeln bort eller lägger till.
Har någon mätt en transparentkablel och sett vad som försvinner alt. lägger till.
Mycket snack men ingen verkstad.

Postad 28 March 2015 - 17:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 2

Vad tar transparent kabeln bort eller lägger till.
Har någon mätt en transparentkablel och sett vad som försvinner alt. lägger till.
Mycket snack men ingen verkstad.

Borde du inte själv veta det, du som lagt ner såna fantasisummor på en kabel?

Postad 28 March 2015 - 17:32

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Dom låter djävligt bra till skillnad från mina tidigare skräpkablar som tex supra mm.

Beror väl lite på vad man har för prylar i övrigt. En billig surroundreciver med typ audio pro,
så spelar det ingen roll vad man använder.....det blir skit in skit ut.

Redigerat av ROBRUG, 28 March 2015 - 17:45.

Postad 28 March 2015 - 17:40

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 3

Dom låter djävligt bra till skillnad från mina
tidigare skräpkablar som tex supra mm.

Inte för att vara den som är den; Men vad tog dina Supra bort eller lade till? :)

Postad 28 March 2015 - 17:47

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Supra hamnade på återbruket var skit i alla fall

Redigerat av ROBRUG, 28 March 2015 - 17:48.

Postad 28 March 2015 - 17:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 2

Supra hamnade på åkerbruket var skit i alla fall

Vilket skitsnack :)

Postad 28 March 2015 - 17:54

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 3
Supran kanske var " onödigt " neutral.

Postad 28 March 2015 - 17:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Supra hamnade på återbruket var skit i alla fall

Sakligt formulerat och välnyanserat där ;)

Tror personligen mer på följande teori som gäller de flesta människor:

Om man väl lagt ut såna löjliga fantasisummor på en produkt så simpel som en enkel strömledare så är det för mig rätt självklart att man könner sig tvungen att försvara inköpet med alla medel oavsett vad den faktiska skillnaden är eller inte.

Hur skulle det annars se ut för en själv eller omgivningen?  :rolleyes:

Redigerat av masse70, 28 March 2015 - 18:04.

Postad 28 March 2015 - 18:03

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

det är ungefär som att välja mellan en multikanal förstärkare eller köra dedikerat 2 kanal (det låter bättre med en 2 kanalare med musik).

Postad 28 March 2015 - 18:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1

det är ungefär som att välja mellan en multikanal förstärkare eller köra dedikerat 2 kanal (det låter bättre med en 2 kanalare med musik).

Hahaha, nej, verkligen inte :D

Tvåkanalare är mycket dyrare för att dom inte tillverkas i närheten av lika många ex och således får produktionskostnaden i taket. Du får därmed betala mer för mindre.

Igen, en kabel kan inte lägga till, det är omöjligt. Den kan som värst ha ett passivt filter, och filter tar bort.

Postad 28 March 2015 - 18:06

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Supran kanske var " onödigt " neutral.

Ja det var inte mycket som var rätt med den kabeln iaf,

Postad 28 March 2015 - 18:10

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Hahaha, nej, verkligen inte :D

Tvåkanalare är mycket dyrare för att dom inte tillverkas i närheten av lika många ex och således får produktionskostnaden i taket. Du får därmed betala mer för mindre.

Igen, en kabel kan inte lägga till, det är omöjligt. Den kan som värst ha ett passivt filter, och filter tar bort.

Är du sarkastisk?

Du menar att en surroundförstärkare låter lika bra som en 2 kanalare

Redigerat av ROBRUG, 28 March 2015 - 18:22.

Även taggad med Skillnad, placebo

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.