Call of Duty: Black Ops III (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(20)
|
199:- |
Postad 01 December 2015 - 15:11
Postad 01 December 2015 - 15:22
Har farbror hittar hur man byter vapen eller behöver han hjälp med det också?
Nu vill ja skriva nåt otrevligt egentligen....
Postad 01 December 2015 - 17:08
Vilka vapen o perks ska man ha?
Beror mycket på vilken spelstil man har. Själv kör jag mycket M8A7 med stock och FMJ samt ELO sikte, som andra vapen på denna uppsättning kör jag KN-44 för snabba närstrider just för att vapnet är bra utan sikte eller attachment.
Sedan kör jag flak jacket, scavanger och engineer.
Detta kör jag mest men har även lite andra uppsättningar beroende på spelläge och karta.
Postad 01 December 2015 - 19:27
är man dålig på att sikta så är lmg alldeles utmärkt!
brp (hette den så?) är effektiv bara man får grip på den,sen awarness och dead silence
Postad 09 December 2015 - 00:57
Postad 09 December 2015 - 09:37
¨nån annan som lider av lag och rubberbanding? varit helt omöjlig nu igen sista tiden, tweetade activision och dom skyller på min internet, eller som dom sa, "its the nature of internet"....riktigt skitsvar det då..men frustrerande då det tidigare funkat fint, men matchmakingen verkar vara helt kass nu då det t.o.m har svårt hitta en lobby ibland
Postad 09 December 2015 - 09:58
¨nån annan som lider av lag och rubberbanding? varit helt omöjlig nu igen sista tiden, tweetade activision och dom skyller på min internet, eller som dom sa, "its the nature of internet"....riktigt skitsvar det då..men frustrerande då det tidigare funkat fint, men matchmakingen verkar vara helt kass nu då det t.o.m har svårt hitta en lobby ibland
Samma lika på One. Försökte spela igår med en kompis, men tvärt omöjligt. Spela själv däremot gick hyfsat, men när man kör party i samma lobby, fucka det upp. Båda sitter på 100 fiber.
Så the nature of internet, kan ta sig arslet.
Kommer inte köpa det där slutspelet något mer. Har införskaffat Rainbow Six Seige till Ps4. Så om någon är sugen att hänga på i det från början. Kommer jag o kompisen börja bästa vecka med det.
Postad 09 December 2015 - 11:15
Igår laggade det ovanligt lite.
Dom kanske turas om, ena kvällen laggar det på ps4 servrarna, nästa på One 🙈
Postad 09 December 2015 - 12:21
tweetade activision igen men dom börja med samma rumba om det är mitt internet, verka ju som autoreply...
kör själv fiber 100m linje öppen port, så kan ju inte riktigt förstå vad mera man kan begära om det inte funkar med det!
t.e.x igår smög jag upp på en camper bakifrån, (låter ju konstigt iofs
) med lmg, sköt halva magasinet utan hitmarker, han svängde om å jag dog på one shot kill, i hardcore mode...wtf??!!!
så less på activision, hoppades på ett riktigt bra cod, vilket det ju är, om nu dom nångång skulle ta ansvar å säga ja vi har lite problem men vi fixar det, men nej, återigen känns det som om dom lurat en på pengar och lyckats med det också..dom flesta på min friendslist ha sluta spela det pga lag, så om nån har lust hit me up på ps4 med samma namn där så tar vi ett par games nån dag
Postad 09 December 2015 - 13:18
fy fan vad jag hatar det här spelet. nu minns jag varför jag gav upp cod för flera år sen. banorna är ju katastrofala i det här spelet. sjukt plottrigt med en miljon dörrar och öppningar från alla håll. det går ju inte va taktisk överhuvudtaget. inom 3 sekunder så är man skjuten antigen bakifrån eller från sidan. det är ju bara ren slump. sen vet jag inte varför dom inte dör när man skjuter på dom. måste man typ träffa mitt i ena näsborren för att dom ska dö? eller är det jag som blivit så katastrofalt dålig så jag inte kan sikta längre?
ska va glad om jag får en K/D ratio på över 0,5
finns det inga andra KUL skjutapspel istället till den här konsolen ?
Postad 09 December 2015 - 13:37
tycker de dör relativt snabb, får träffa
Banorna tycker jag är helt ok, visst inga bo1 eller cod 4 maps precis.... Dock är spawn på domo lite random ibland.. Kd spelar ingen roll, säger ju inte alls hur bra man e.... Bara campare som bryr sig om de där ![]()
Postad 09 December 2015 - 13:44
fy fan vad jag hatar det här spelet. nu minns jag varför jag gav upp cod för flera år sen. banorna är ju katastrofala i det här spelet. sjukt plottrigt med en miljon dörrar och öppningar från alla håll. det går ju inte va taktisk överhuvudtaget. inom 3 sekunder så är man skjuten antigen bakifrån eller från sidan. det är ju bara ren slump. sen vet jag inte varför dom inte dör när man skjuter på dom. måste man typ träffa mitt i ena näsborren för att dom ska dö? eller är det jag som blivit så katastrofalt dålig så jag inte kan sikta längre?
Du är i nybörjarfasen när du inte hittar på banorna. Det blir bättre när man lär sig förutspå var de dyker upp. ![]()
Postad 09 December 2015 - 13:46
Om du vill ha taktiskt spel, så satsa på Tom Clancys Rainbow Six Seige.
Låter som ett spel för dig
Jag kommer testa det till helgen 👍🏻
Postad 09 December 2015 - 14:24
Du är i nybörjarfasen när du inte hittar på banorna. Det blir bättre när man lär sig förutspå var de dyker upp.
Får hoppas det. Jag får väl nöta på. Hoppas jag inte hinner kasta dosan i väggen bara ☺
Om du vill ha taktiskt spel, så satsa på Tom Clancys Rainbow Six Seige.
Låter som ett spel för dig
Jag kommer testa det till helgen 👍🏻
Säkert ett bra spel. Jag har ju spela cod förr dock. Hade ju min karriär för några år sen med mhb gänget här och då gick det ju bra. Man är nog bara lite avdankad efter några års uppehåll ☺
Postad 09 December 2015 - 15:33
Jag gick över till att lira Hardcore istället va ju stört omöjligt att ha ihjäl folk i core!! Men blir nog bättre när man vet vilka vapen o perks man ska ha för sin spelstil. Sen suger ju alltid KD:n innan man kan kartorna sen förhoppningsvis slipper man bli våldtagen bakifrån mer =)
Postad 10 December 2015 - 09:32
campare gör ju saken mycket roligare, speciellt om dom är så dumma så dom varje gång går till samma ställe ![]()
hardcore är ända läget för min del, varit det dom senaste cod spelen
Postad 10 December 2015 - 11:11
Hardcore är ju bara massa campare . Inte kul det heller
Du verkar lite kluven.
I Core tycker du att de rushar och flankar för mycket och i HC tycker du att de campar för mycket. Om de campar får du flanka dem och om du vill campa själv så får du vakta din rygg...
Postad 10 December 2015 - 11:30
Du verkar lite kluven.
I Core tycker du att de rushar och flankar för mycket och i HC tycker du att de campar för mycket. Om de campar får du flanka dem och om du vill campa själv så får du vakta din rygg...
nej jag vill ha bättre bandesign bara
men igår kväll gick det lite bättre. Fick till och med fler kills än deaths i en match ![]()
Redigerat av andreassofus, 10 December 2015 - 11:30.
Postad 10 December 2015 - 14:39
nej jag vill ha bättre bandesign bara
men igår kväll gick det lite bättre. Fick till och med fler kills än deaths i en match
Testade core igår igen efter att jag tittat på lite videos så man fick lite tips om bra vapen o uppsättningar och måste säga att det gick bättre när man kör med bra grejor. Rushade rätt hårt på KC o de funkade hyfsat. Pharao va grymt bra smg även vmp o razorback funkade bra. Assaultrifle har ja inte riktigt fastnat för än möjligen Shiva i så fall den e jämförbar med typ MK14 i tidigare spel!!
Postad 10 December 2015 - 14:50
Testade core igår igen efter att jag tittat på lite videos så man fick lite tips om bra vapen o uppsättningar och måste säga att det gick bättre när man kör med bra grejor. Rushade rätt hårt på KC o de funkade hyfsat. Pharao va grymt bra smg även vmp o razorback funkade bra. Assaultrifle har ja inte riktigt fastnat för än möjligen Shiva i så fall den e jämförbar med typ MK14 i tidigare spel!!
Vmp kör jag med nu. Men vet ej vad jag ska ha för perks och attachment på. Tror bara jag vräkt på allt som ger en grönare stapel. Tre olika saker.
Postad 10 December 2015 - 15:06
Lite som jag har märkt. Silencer är en katastrof för range. Tidigare spel har det varit bra men nu är det kass. Long barrel är superbra på AR men gör inte mycket för andra vapen. Det lönar sig att ha en launcher för att skjuta ned alla flygfän.
Flack jacket är bästa perk 1. Har man headset så kör man Dead Silence + Awareness på Perk 3. På Perk 2 kör jag oftast den som gör att man får kill streaks snabbare (ante up?). Jag har börjat använda cerebrus. En liten tank som är riktigt bra när man styr själv.
HC-XD och UAV är bra. RAPS och Remote Sentry är mycket bra. Hellstorm och Dart är usla.
Postad 12 December 2015 - 23:57
Jag mötte min första prestige master idag. Han hade dark matter camo också (som man får när man guldat allt). Get a life...
Det känns som att jag möter 90% nordbor. Så har det inte varit i tidigare CoD...
Postad 13 December 2015 - 11:13
likadant här, mestadels folk från norden, vilket ju direkt inte är nån nackdel! har flytit på ganska bra den senaste tiden nu, dock är ju fortfarande vissa gånger hitmarkers en katastrof, men åtminstone så laggar det ju inte på andra vis
Postad 13 December 2015 - 18:04
Postad 13 December 2015 - 19:15
Postad 13 December 2015 - 20:14
Dubbel XP känns som trippel XP. Jäklar vad man får poäng!
Jag mötte min första prestige master idag. Han hade dark matter camo också (som man får när man guldat allt). Get a life...
Det känns som att jag möter 90% nordbor. Så har det inte varit i tidigare CoD...
Samma här. Men jag tycker det flyter grymt bra om man jämför med tidigare Cod.
Postad 13 December 2015 - 22:21
Samma här. Men jag tycker det flyter grymt bra om man jämför med tidigare Cod.
Kan det ha något att göra med det "exklusiva" som Playstation fick till årets spel? Jämfört m Microsoft? Därför på One suger det fortfarande jetpung mer eller mindre hela tiden
Postad 14 December 2015 - 09:44
Igår var det ganska laggfritt trots dubbel XP.
De nerfar och buffar vapen, attatchments och kill streaks hela tiden. Det är omöjligt att hålla reda på vilka vapen som är bra just nu.
Den största förändringen senast var att silencer inte är lika uselt längre (förutom på LMG där den fortfarande förstör vapnen helt). En knasig grej med silencer är att den inte medför någon som helst försämring på snipers...
Redigerat av hassesolo, 14 December 2015 - 09:45.
Postad 14 December 2015 - 10:05
Nerfed weapons include:
Gorgon
Haymaker
Pharo
VMP
XR-2
Buffed weapons include:
Argus
Dingo
HVK-30
KRM-262
Locus
Razorback
Postad 14 December 2015 - 10:19
Funkade sen när du drog
De ante mig att de va mitt fel, men vi skyller på inzane i alla fall väl?
Postad 14 December 2015 - 10:26
De ante mig att de va mitt fel, men vi skyller på inzane i alla fall väl?
Klart. Fast om sanningen ska fram så satt vi en bra stund och lobbysurfade innan vi slutligen körde separata sessioner och joinade games tills vi var samlade igen.
Postad 14 December 2015 - 12:43
Nu så kör jag iofs. på xb1 (hua va
) men i alla fall så köpte jag spelet igår och installerade det på eftermiddagen. Patchade osv. när jag blev ombedd.
Gick sedan direkt till multiplayer och det var fasen vad det laggade och droppade connection emellanåt (har fiber 100/100)
Trycket kanske är stort på servrarna när det är dubbel xp, vad vet jag ![]()
Testade nu i förmiddags igen och det är lite bättre med lagget, däremot så "rycker" spelet stup i ett. Märkte det igår och det finns kvar idag. Det märks mest när man panorerar sin omgivning. Det är som att spelet cachar in ny grafik eller nåt. Tror inte det är lagg.
Har ni andra märkt liknande fenomen?
Ps. bootade om boxen bara för att men det hjälpte inte. Ds.
Redigerat av Chrester, 14 December 2015 - 12:44.
Postad 14 December 2015 - 13:45
Nu så kör jag iofs. på xb1 (hua va
) men i alla fall så köpte jag spelet igår och installerade det på eftermiddagen. Patchade osv. när jag blev ombedd.
Gick sedan direkt till multiplayer och det var fasen vad det laggade och droppade connection emellanåt (har fiber 100/100)Trycket kanske är stort på servrarna när det är dubbel xp, vad vet jag
Testade nu i förmiddags igen och det är lite bättre med lagget, däremot så "rycker" spelet stup i ett. Märkte det igår och det finns kvar idag. Det märks mest när man panorerar sin omgivning. Det är som att spelet cachar in ny grafik eller nåt. Tror inte det är lagg.
Har ni andra märkt liknande fenomen?
Ps. bootade om boxen bara för att men det hjälpte inte. Ds.
Du kan kolla pingtiden under matcherna, det vet du va? Nä, bo3 för oss som sitter på One, det suger. Det är sällan jag springer på spelare från Norden utan det är Sydeuropa o England ä, Frankrike som det är mest folk ifrån.
Jag funderar starkt på att köpa ett ex till Ps4 och testa skillnaden. Därför det är ju mer folk statistiskt som sitter på en Ps4 än One här i Europa.
Ja, håller med om att det rycker till emellanåt.
Postad 14 December 2015 - 18:28
Är inte haymaker en shotgun? Såna får enligt lag inte nerfas.Från codwatch.com
Nerfed weapons include:
Gorgon
Haymaker
Pharo
VMP
XR-2
Postad 14 December 2015 - 19:04
Från codwatch.com
Nerfed weapons include:
Gorgon
Haymaker
Pharo
VMP
XR-2
Buffed weapons include:
Argus
Dingo
HVK-30
KRM-262
Locus
Razorback
Det var förra uppdateringen. Den nya:
Weapons
Submachine Guns
Kuda
Increased ability to control recoil.
VMP
Time increased when aiming down sights.
Hip fire spread increased.
Weevil
Vesper
Reduced lethal range.
Razorback
Increased lethal range.
Assault Rifles
KN-44
XR-2
Movement speed reduced.
HVK-30
ICR-1
Hip fire spread reduced.
Fixed an issue with the reload animation when a certain magazine was equipped.
Man-O-War
M8A7
Fire rate reduced.
Shotguns
KRM-262
Removed 3-hit kill. Now guaranteed at 2-hits.
205 Brecci
Increased lethal range.
Haymaker 12
Increased lethal range.
Light Machine Guns
Dingo
Movement speed increased.
48 Dredge
Fire rate reduced.Pistols
MR6
RK5
Reduced lethal range.
L-CAR 9
Reduced damage.
Reduced lethal range.
Hip fire spread increased.
Scorestreaks
HC-XD
Explosive damage increased
Dart
Explosive damage increased for collision explosions
Handling tuning
Minimum speed slightly reduced
Fixed an issue where the Dart was not locking onto enemy players
Talon
AI controlled damage slightly increased
Mothership
Increased number of missiles required to destroy by 2
Owner turret explosive bullet damage increased
Owner rocket turret projectile speed increased
Hellstorm
Cluster bomb explosive damage increased
Rolling Thunder
Explosive radius per drone increased
Explosive damage per drone increased
Added 4 pairs of drones
Health per drone increased
Cerberus
Increased missiles required to destroy by 1
Increased EMP Grenades required to destroy by 1
G.I. Unit
Increased number of War Machine hits required to destroy
Slightly increased duration
Slightly decreased time stunned when hit by EMP Grenade
UAV
Increased base health
CUAV
Increased base health
Wraith
Increased base health
Fixed an issue where the Flak Drone would not intercept incoming missiles
R.A.P.S
Increased number or missiles required to destroy Deploy Ship by 1
Increased health per drone
Explosive damage per drone increased
Lightning Strike
Reduced the time between target selection and payload delivery
Postad 14 December 2015 - 19:37
igår så funkade det ju mer elle rmindre prickfritt för mig på ps4, men ack den som blir glad är det inte länge, ikväll var det horribelt för min del igen, laggade riktigt grymt, men spelade ändå och gick som bäst med 22-3 så kanske inte direkt man kan klaga då om det öagga till min fördel ![]()
men konstigt hur det funka bra igår, men inte idag, dessutom har mina cryptokeys försvunnit, igen, för andra gången, sist frös det vid blackmarket å 30 keys försvann utan man fick nåt, nu räknar det keys 0 ock -1 av nån anledning...går bra nu
Postad 14 December 2015 - 20:35
Samma när dom räknas som 0 så är det bara att starta om spelet så ser du dom igen
Postad 14 December 2015 - 21:14
Postad 14 December 2015 - 21:53
Efter 9000 kills har jag 1.19 i kd vilket är väldigt bra för att vara jag
Jo, för att vara över 30 är det en grym siffra 😂
igår så funkade det ju mer elle rmindre prickfritt för mig på ps4, men ack den som blir glad är det inte länge, ikväll var det horribelt för min del igen, laggade riktigt grymt, men spelade ändå och gick som bäst med 22-3 så kanske inte direkt man kan klaga då om det öagga till min fördel
men konstigt hur det funka bra igår, men inte idag
Låter som du sitter på en One o spelar. 🙈
Postad 14 December 2015 - 22:33
image.jpeg 53.42K
8 Antal nerladdningar
Redigerat av hassesolo, 14 December 2015 - 22:36.
Postad 14 December 2015 - 22:53
Ska det stå så o va fan betyder de egentligen....
Postad 14 December 2015 - 23:09
Du har en din PS4:a är inkopplad till en router och dina portar är öppna.
Hur länge har du ägt en Playstation-konsoll?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
10 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?