Xbox One X
2266 svar till detta ämne
Postad 14 juni 2017 - 08:19
Unregistered79193128
-
Unregistered79193128
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
De spel som är märkta "Xbox One X Enhanced" kan komma körs i upp t.o.m. 4K.
Icke märkta spel kommer köras i max 1080p.
Men någon skillnad måste det väl vara på One S och One X när man uppgraderar grafiken så pass mycket? Dessutom så är det väl även en förbättrad processor i X?
Jag kan inte jättemycket angående grafikkort och sådant så jag går mest på siffrorna nu. Om man då jämför One S på 8 GB RAM med One X som ligger på 12 (9 GB till spel).
Nu kan ju både One X och One S köra spel i 4K så vad är främsta anledningen till att uppgradera isåfall?
Postad 14 juni 2017 - 08:19
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Kan kan man väl men själva syftet med att ha "One" i namnet är ju att folk inte ska tro det...
Ja nu ja.... men hur länge har vi känt till namnet one x då?😉
Postad 14 juni 2017 - 08:30
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Men någon skillnad måste det väl vara på One S och One X när man uppgraderar grafiken så pass mycket? Dessutom så är det väl även en förbättrad processor i X?
Ja bas-koden exekverar på betydligt snabbare hårdvara så beroende på spel så kan även icke-Enhanced spel få en del förbätringar (likt Boost-mode på PS4 Pro). Framförallt stabilare framerate (i de fall den dippar under 30 alternativt 60 Hz på One/One S) och, i de fall dynamisk upplösning används, maximal upplösning (1080p) oftare.
Nu kan ju både One X och One S köra spel i 4K så vad är främsta anledningen till att uppgradera isåfall?
One S kan inte köra (rendera) spel i 4K.
Främsta anledningen att uppgradera är förstås att spela Xbox One X Enhanced spel.
Ja nu ja.... men hur länge har vi känt till namnet one x då?
Sen de utannonsera produkten "Xbox One X". Hurså?
Redigerat av pacman, 14 juni 2017 - 08:31.
Postad 14 juni 2017 - 08:33
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Sen de utannonsera produkten "Xbox One X". Hurså?
Ja och hur länge sedan utannonserade de Xbox one X under namnet just Xbox one X?
Redigerat av vinncent, 14 juni 2017 - 08:35.
Postad 14 juni 2017 - 08:34
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Ja och hur länge sedan utannonserade de Xbox one X ?
3 dagar.
edit: För att förtydliga. Att folk, förhastat, får för sig både det ena eller andra utifrån ett projekt-namn (de gjorde de över "Neo" oxå) är vardagsmat ja (vet iofs inte vad folk förvänta sig att man ska kunna utläsa av namnet "scorpio", annat än lanseringsdatum möjligen).
Men nu när produkten faktiskt är lanserad "på riktigt", med ett rätt tydligt namn dessutom, finns det ju ingen anledning att hänga upp sig på vad vissa inbillade sig tidigare.
Redigerat av pacman, 14 juni 2017 - 08:40.
Postad 14 juni 2017 - 08:37
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
3 dagar.
Exakt ... så då är det ganska rimligt att före dessa 3dgr är det inte svårt att tro att det är en ny konsol som var på gång eller hur? Men det är det ju inte utan en uppdaterad one s i samma familj för namnet one x var ju inte ute på marknaden innan!😉
Redigerat av vinncent, 14 juni 2017 - 08:38.
Postad 14 juni 2017 - 08:43
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Exakt ... så då är det ganska rimligt att före dessa 3dgr är det inte svårt att tro att det är en ny konsol som var på gång eller hur?
Det är (nåja) ganska rimligt att tro vad som helst innan en produkt fått en riktig lansering/introduktion.
Men nu har den ju det så varför hänga upp sig på det?
Postad 14 juni 2017 - 08:47
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Det är (nåja) ganska rimligt att tro vad som helst innan en produkt fått en riktig lansering/introduktion.
Men nu har den ju det så varför hänga upp sig på det?
Hänger inte upp mig på nåt..... bara fruktansvärt besviken... förväntade mig en NY konsol från Microsoft.
Postad 14 juni 2017 - 08:51
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
Det har väl varit känt länge att det bara är en uppgradering och ingen ny generation, jag har iaf tolkat det så sen dom visade upp Project Scorpio för ett år sedan. Och när pspro kom blev det mer tydligt hur en sådan uppgradering kan komma fungera.
MS har aldrig sagt att det skall vara en NY konsol, bara en boost i samma generation.
Redigerat av SKIBBE, 14 juni 2017 - 08:52.
Postad 14 juni 2017 - 08:59
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Hänger inte upp mig på nåt..... bara fruktansvärt besviken... förväntade mig en NY konsol från Microsoft.
Det är ju en ny konsoll, och den är mycket snabbare. Att den tillhör samma generation är bara en fördel. Alla spel kommer att funka som förut, eller bättre.
Nackdelen är som sagt att Jaguar-CPUn fortfarande hänger med, vilket utesluter 60fps i de flesta spel. Men det har ju inget direkt med generationen att göra, utan snarare att det inte fanns en snabbare ersättare tillgänglig (med samma eller lägre strömförbrukning) när Microsoft designade konsollen.
Redigerat av Ageve, 14 juni 2017 - 09:02.
Postad 14 juni 2017 - 09:00
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Ja hade du av nån anledning fått för dig, och hoppats på, det så är det förståeligt att du är besviken.
edit: Eller ja, som Ageve påpekar ovan så är ju hårdvaran som sådan faktiskt NY. Men den innebär inte en helt ny generation mjukvara.
Redigerat av pacman, 14 juni 2017 - 09:03.
Postad 14 juni 2017 - 10:00
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 694 inlägg
Jag kan inte jättemycket angående grafikkort och sådant så jag går mest på siffrorna nu. Om man då jämför One S på 8 GB RAM med One X som ligger på 12 (9 GB till spel).
Kommer säkert gå köra konsolen i unlocked framerate läge, så kallat boost mode, men det förbättar ju bara fpsen och inte grafiken i övrigt. Möjligen kan det också gå att lägga till något slags MSAA läge som man kan slå av och på i olika spel precis som du kan på PC spel.
Postad 14 juni 2017 - 11:47
Unregistered79193128
-
Unregistered79193128
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Ja bas-koden exekverar på betydligt snabbare hårdvara så beroende på spel så kan även icke-Enhanced spel få en del förbätringar (likt Boost-mode på PS4 Pro). Framförallt stabilare framerate (i de fall den dippar under 30 alternativt 60 Hz på One/One S) och, i de fall dynamisk upplösning används, maximal upplösning (1080p) oftare.
One S kan inte köra (rendera) spel i 4K.
Främsta anledningen att uppgradera är förstås att spela Xbox One X Enhanced spel.
Så är det ju förstås :facepalm:
Jag tänkte på Ultra HD Blu-ray. haha.
Tack för info!
Postad 14 juni 2017 - 11:51
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Om infon på GAF är pålitlig så kommer One X alltid köra alla spel (inkl icke-Enhanced och t.o.m. 360 BC spel) med 16X AF (Anisotropic Filtering).
That's the way to go! Konsolspelare har haft det snålt på AF-fronten...
Redigerat av pacman, 14 juni 2017 - 12:18.
Postad 14 juni 2017 - 12:15
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Exakt ... så då är det ganska rimligt att före dessa 3dgr är det inte svårt att tro att det är en ny konsol som var på gång eller hur? Men det är det ju inte utan en uppdaterad one s i samma familj för namnet one x var ju inte ute på marknaden innan!
vänta nu, ny konsol? det har det väl aldrig spekulerats om? utan det har väl alltid varit känt och diskuterats om en ny upphottad version av Xbox One... precis som PS4 Pro...
Jag har faktiskt aldrig läst någon, förutom nu och just du, som trott något annat.
Postad 14 juni 2017 - 12:28
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
vänta nu, ny konsol? det har det väl aldrig spekulerats om? t.
Men det är ju en ny konsol eller.....inte....🤔
Postad 14 juni 2017 - 13:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ok då hänger jag med.... dock känns det ju mer som att det är en uppdaterad one s än en helt ny maskin eller? Kommer det exklusiva spel till denna som inte funkar på one s?
Det är så att säga en ny konsol, den är runt 5 gånger starkare än Xbox One sett till TFlops. Så det är en rätt betydande skillnad.
Men om du hade förväntningar på en HELT ny konsol, alltså som inte har några förbindelser med Xbox One alls och som spelar nya exklusiva spel, så beror det helt enkelt på att du inte är tillräckligt insatt. För det sa de dag 1 när de utannonserade Scorpio. Så vad en person har för förväntningar handlar enbart om informationsinsamling.
One X är mer en ny generation skulle jag säga
Nä, det blir en ny generation när de uppgraderar CPU:n och börjar göra exklusiva spel som inte behöver komma till Xbox One.
Postad 14 juni 2017 - 16:13
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
Men det är ju en ny konsol eller.....inte....
Ja, en ny konsol är det ju men inte en ny generation. 
F.ö. direkt jag såg Anthem och Metro så insåg jag att det inte blir att köpa en ny spel-PC.
Redigerat av Zerox_no1, 14 juni 2017 - 17:01.
Postad 14 juni 2017 - 17:25
htiawe
-
htiawe
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Vad tycker du kvalificerar som en ny generation?
Ja, en ny konsol är det ju men inte en ny generation. 
F.ö. direkt jag såg Anthem och Metro så insåg jag att det inte blir att köpa en ny spel-PC.
Postad 14 juni 2017 - 18:10
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vad tycker du?
Postad 14 juni 2017 - 18:29
Unregistered07e42819
-
Unregistered07e42819
-
Användare
-
-
148 inlägg
Anthem såg helt fantastiskt ut. Jag undrar hur mycket snyggare det blir än ps4 pro versionen. 1X är bra mycket starkare på papper, kommer det bli stor skillnad i praktiken?
Redigerat av Unregistered07e42819, 14 juni 2017 - 18:30.
Postad 14 juni 2017 - 18:32
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Den främsta skillnaden kommer att vara upplösningen. Xbox One X kommer kunna rendera fler spel i högre upplösningar än Ps4 Pro. Dock kommer CPU:n fortfarande att flaska en del, och den är ju lite svår att byta ut...
Postad 14 juni 2017 - 19:08
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Jag hade väl kunnat klassat det som en ny generation om det ej skulle behöva släppas en version till xbox one på spelen.
Postad 14 juni 2017 - 19:35
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Den främsta skillnaden kommer att vara upplösningen. Xbox One X kommer kunna rendera fler spel i högre upplösningar än Ps4 Pro. Dock kommer CPU:n fortfarande att flaska en del, och den är ju lite svår att byta ut...
Upplösningen är redan så pass hög på Pro så i de flesta fall kommer den skillnaden, i praktiken, vara ganska måttlig. Men sure, lite skarpare kommer nog vara ett inte ovanligt intryck.
Men texturer, AF och annat kan ju sammantaget göra att det iaf inte krävs DF ögon för att se relevant skillnad i helhetsintryck. Enbart upplösning kommer inte ge några wow direkt.
Lär ju variera med titel men det ska bli intressant att se hur stora skillnader der blir. Med hjälp av just DF om inte annat. 
CPUn kommer nog sällan flaska, i betydelsen att den inte kommer stå i vägen för att målfrekvensen (30 el. 60 Hz) uppnås.
Redigerat av pacman, 14 juni 2017 - 19:36.
Postad 14 juni 2017 - 19:40
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag hade väl kunnat klassat det som en ny generation om det ej skulle behöva släppas en version till xbox one på spelen.
Fast det hade å andra sidan varit ganska ologiskt rent tekniskt.
Svårt att tänka sig ett spel som man inte iaf hyffsat enkelt kan skala ner från One X till bas-One.
Postad 14 juni 2017 - 22:14
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Fast det hade å andra sidan varit ganska ologiskt rent tekniskt.
Svårt att tänka sig ett spel som man inte iaf hyffsat enkelt kan skala ner från One X till bas-One.
Jag hänger inte med på vad du menar exakt, kan du förklara dig på något annat sätt?
Postad 14 juni 2017 - 22:37
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Generationer räknas förvisso inte enbart i teknik, se på GC/Wii eller Wii U/Switch. De skiljer sig inte drastiskt i prestanda.
Det är tillverkarna av produkten som bestämmer om det är en ny generation av deras produkt eller inte.
När det gäller Xbox One så är det ju ganska tydligt att det inte är en ny generation eftersom 1) MS säger att det inte är det, 2) exklusiva spel är ej tillåtet, 3) den heter samma sak + X.
Fast ser man till floppar så är det faktiskt nästan likvärdigt med 360 vs Xbox One, så i teorin hade de kunnat göra exklusiva spel till den och kallat det en ny generation. Men det hade inte varit jättelogiskt rent tekniskt eftersom man kan skala ner spelen enkelt då komponenterna är så lika varandra.
När man börjar använda modern CPU så blir det svårare, eller spelupplevelsen blir klart sämre på den svagare konsolen iaf pga fler saker som påverkas.
Frågan är bara hur många av spelen som demades på E3 som verkligen kördes på en X. Digital Foundry hade svårt att tro sina ögon när det gällde Anthem och försökte luska ut om det var en X det kördes på. De fick väl egentligen bara två spel bekräftade, AC Origins och Forza tror jag. Sen sa nån utvecklare de frågade "PC med specs i nivå med X", så ja, fortsättning följer. Men lite märkligt att dema sin nya konsol och köra spel man visar i en halvtimme på sin presentation på en PC.
Redigerat av Zoiler, 14 juni 2017 - 22:38.
Postad 14 juni 2017 - 23:34
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
När det inte ska behövas en stämpel på spelfodralen för att man ska veta om spelen ens är värda att köpa till nya konsolen.
Postad 15 juni 2017 - 00:47
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg

https://www.youtube.com/watch?v=O21nKq6kBvE
Postad 15 juni 2017 - 06:34
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
När det inte ska behövas en stämpel på spelfodralen för att man ska veta om spelen ens är värda att köpa till nya konsolen.
Precis, när man ser skillnad på spelfodralen är det en ny konsolgeneration. För att tex inte oinsatta föräldrar ska köpa spel till fel system. Man ser ju tydlig skillnad på fodralen till Wii - Wii U fast dom som MS bara la till en bokstav.
Redigerat av New Player, 15 juni 2017 - 07:04.
Postad 15 juni 2017 - 08:27
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag hänger inte med på vad du menar exakt, kan du förklara dig på något annat sätt?
Den stora hårdvaruskillnaden mellan One/One S och One X ligger på grafiksidan. Men i mjukvara, spel mao, så är grafik väldigt skalbart varför detta inte är något större problem.
Mao är det ganska lätt att få One X spel att lira på One/One S. Dvs det finns få tekniska skäl att bara ta fram spel för One X men inte One/One S.
Redigerat av pacman, 15 juni 2017 - 08:30.
Postad 15 juni 2017 - 15:55
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
Frågan är bara hur många av spelen som demades på E3 som verkligen kördes på en X. Digital Foundry hade svårt att tro sina ögon när det gällde Anthem och försökte luska ut om det var en X det kördes på. De fick väl egentligen bara två spel bekräftade, AC Origins och Forza tror jag. Sen sa nån utvecklare de frågade "PC med specs i nivå med X", så ja, fortsättning följer. Men lite märkligt att dema sin nya konsol och köra spel man visar i en halvtimme på sin presentation på en PC.
Metro -
"The spectacle ramped up with 4A Games' astonishing Metro Exodus demo, but hearts sank when Phil Spencer talked about the video as 'in-engine' footage."
"Deep Silver checked in with us after the event to see if we'd caught the reveal - a good opportunity to ask the golden question: to what extent is this exquisite trailer representative of the actual game? Is it anything like the real thing?
We're told that the sequence is built to target Xbox quality. A couple of 'flourishes' were added, but the player actions, the environments - 'that's all real'. And further: 'that sequence will be in the final game and it will stack up'."
Antem -
"in fact, EA's Patrick Soderlund does confirm that it is a real-time Xbox One X demonstration. Many apologies for the error, we will have a deeper look at the demo very soon, but we can confirm 2160p checkerboarding from our tests - something that would be unlikely on PC and very much in line with Frostbite's console technologies."
http://www.eurogamer...eed-to-see-more
https://www.youtube.com/watch?v=W3E5L2sOvNI
Redigerat av Zerox_no1, 15 juni 2017 - 16:20.
Postad 15 juni 2017 - 15:59
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
En video på när de sätter ihop en Xbox One X
https://www.polygon....-assembly-video
Postad 15 juni 2017 - 18:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Utvecklarna av ARK:
If you think about it, it’s kind of equivalent to a GTX 1070 maybe and the Xbox One X actually has 12GB of GDDR5 memory. It’s kind of like having a pretty high-end PC minus a lot of overhead due to the operating system on PC. So I would say it’s equivalent to a 16GB 1070 PC, and that’s a pretty good deal for $499.
http://wccftech.com/...-like-gtx-1070/
Ark = 60FPS1080 på X och 30FPS1080 på Pro. Givet köp för Hassesolo?
Antem -
"in fact, EA's Patrick Soderlund does confirm that it is a real-time Xbox One X demonstration. Many apologies for the error, we will have a deeper look at the demo very soon, but we can confirm 2160p checkerboarding from our tests - something that would be unlikely on PC and very much in line with Frostbite's console technologies."
Imponerande i så fall.
Redigerat av Zoiler, 15 juni 2017 - 18:56.
Postad 16 juni 2017 - 07:54
Unregistered01e78752
-
Unregistered01e78752
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Har inte hängt med jättebra men någon speciell anledning till att det inte blev någon Windows 10 dator av denna?
Verkar lite märkligt 😛
Har de förresten utlovat bättre draw distance och geometriska detaljer på alla kommande spel till X eller får man nöja sig med ett högre fokus i skärpa?
Postad 16 juni 2017 - 13:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Har de förresten utlovat bättre draw distance och geometriska detaljer på alla kommande spel till X eller får man nöja sig med ett högre fokus i skärpa?
Det är upp till utvecklarna precis som på Pro.
Men i presentationen sa de 16 x AF i alla spel + snabbare laddningstider. Sen är det väl Super Sampling hela tiden för 1080p-användare också.
Postad 16 juni 2017 - 21:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
A while ago, Zenimax Online’s Creative Director Rich Lambert confirmed in an interview with Finder.com.au that MMORPG Elder Scrolls Online will receive an Xbox One X update.
Elder Scrolls Online already added PlayStation 4 Pro enhancements when Sony’s console shipped last year. Users have the chance to pick between a native 4K (2160P) resolution at 30 frames per second or, alternatively, stay at Full HD (1080P) resolution to get better shadows, ambient occlusion, and water reflections.
We had the chance to speak with Game Director Matt Firor at E3 2017 and ask him whether the Xbox One X was powerful enough to run Elder Scrolls Online at 4K@60FPS. The team is still making tweaks at this point, but he replied that it’s most likely going to run at 4K@30FPS while also getting those additional graphics effects that PS4 Pro only enables when running at 1080P resolution.
Postad 16 juni 2017 - 23:43
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
Management Albert Penello spoke about why they made the decision to snooze on Day One pre-orders.
We are a long way away from launch. So I think we wanted to have a really strong E3 around talking about the product and talking about the games We are going to do pre-orders closer to launch, I think we are going to have some fun stuff to talk about with pre-orders that we haven’t talked about now.
http://www.dualshock...rder-microsoft/
Redigerat av Zerox_no1, 16 juni 2017 - 23:43.
Postad 16 juni 2017 - 23:48
Unregistered79193128
-
Unregistered79193128
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Kan man hoppas på en prissänkning redan på årets Black Friday kanske? Cirka 2,5 vecka efter release?
Postad 17 juni 2017 - 00:12
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Postad 17 juni 2017 - 08:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Kan man hoppas på en prissänkning redan på årets Black Friday kanske? Cirka 2,5 vecka efter release?
Från MS sida? Aldrig.
Vad en enskild butik hittar på går förstås inte att förutspå men eftersom det lär vara en bristvara (dvs, de enheter som finns säljs ändå) så ska man nog inte hoppas för mycket.
Postad 17 juni 2017 - 09:36
Unregistered79193128
-
Unregistered79193128
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Från MS sida? Aldrig.
Vad en enskild butik hittar på går förstås inte att förutspå men eftersom det lär vara en bristvara (dvs, de enheter som finns säljs ändå) så ska man nog inte hoppas för mycket.
Till mellandagsrean då? Elgiganten har ju exempelvis 30 dagars prisgaranti (fick ner mitt Xbox One S totalt 1000 kr + 1 spel i två omgångar förra året).
Snopet om man köper konsolen vid release och sedan sänks den på mellandagsrean, då har prisgarantin gått ut. Så frågan är om man ska vänta lite.
Postad 17 juni 2017 - 10:13
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Kan inte minnas att Pro sänktes så det är inte troligt att X gör det heller, i nån betydande grad.
Postad 17 juni 2017 - 10:26
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
Ingen som vågar sätta pris i Svedala än, 5990 var uppe i någon dag hos en butik, borta nu. Inte ens xbox.se har pris. Dock så har € butikerna 499€ vilket är högre än 499$ men kanske kan va billigare än svenska priset ändå, så Tyskland import kanske är det billigaste alternativet.
Postad 17 juni 2017 - 15:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
eftersom det lär vara en bristvara
Tror du det? Jag undrar om det inte går att gå in i butiken och köpa en på släppdagen, priset är ju rätt högt och riktat till en specifik målgrupp. Beror på hur många de tillverkar antar jag. Men förväntar mig inte direkt en Switchsituation här.
Postad 17 juni 2017 - 21:08
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Eller ja, brist och brist. Men jag tror inte de kommer ha några som helst problem att säljs alla X som kommer in. Under 2017 då. 2018 kanske det blir lite tuffare dock.
Postad 18 juni 2017 - 11:52
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=keY-IFBPmzo
Postad 18 juni 2017 - 13:35
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
$499 är ett pris man inte borde klaga på och tar man en titt på steget från PS2 till PS3 så ser man snabbt varför X:an inte ska klassas som en ny generation.
https://www.youtube.com/watch?v=uXWnHl6MCyI
Postad 18 juni 2017 - 14:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
$499 är ett pris man inte borde klaga på och tar man en titt på steget från PS2 till PS3 så ser man snabbt varför X:an inte ska klassas som en ny generation.
Även om vi vet att X inte tillhör en ny generation så måste det påpekas att detta är ett ologiskt resonemang. Ju längre tillbaka i tiden du går desto större steg kommer du se mellan plattformarna så att jämföra med gamla plattformar och ta det som ett mått på en ny generation blir helt skevt när den tekniska utvecklingen numera har saktat ner betydligt. Ta en titt på skillnaden mellan PS4/3 eller Xbox One/360 så är de inte heller en ny generation med din måttstock. Faktum är att One/360 ligger på samma nivå, åtminstone sett till flops, som One X/One. För att inte tala om att Nintendos konsoler inte har såna stora skillnader. Så att räkna generationsövergångar enbart i teknisk prestanda funkar inte.
Vad gäller priset, ja det är mycket för pengarna så det är svårt att klaga på att det tar ett "överpris". Men som sagt, massan är priskänslig och en konsol som kostar så mycket har aldrig sålt bra tidigare. Så om de ville lyckas ordentligt så hade de behövt gå lägre imo.
Jag längtar tills vi slipper kiselåldern alltså... de kan inte komma så mycket längre på den här tekniken, det går inte att krympa i all evighet och generationshoppen kommer bara att bli mindre och ta längre tid. De måste börja använda bättre material, och när det händer kommer vi få se ett jättehopp.
Postad 18 juni 2017 - 21:22
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
Visst är det så. Refererade bara vad han nämnde i filmen. 
Ska bli mäktigt när vi får uppleva ett liknande generationshopp.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|