Postad 22 november 2016 - 18:42
Komplett före och efter-tabell:
Den skummade jag bara igenom, men nu när jag dubbelkollar ser det ut som att Scyther är starkare än Blastoise nu.. Trots att Blastoise är inriktad på försvar, trodde jag att den åtminstone skulle vara kraftfullare.
Redigerat av AbductedTurtle, 22 november 2016 - 18:44.
Postad 23 november 2016 - 09:00
Postad 23 november 2016 - 11:40
Ditto är nu släppt och ute och spawnar som råttor, fåglar och annat "skräp", dvs de som finns i 2 km-ägg. Alla kan fånga samma, så meddela kompisar om ni hittar en!
http://www.imore.com...itto-pokemon-go
Postad 23 november 2016 - 12:02
ah vafan. har ju missat en massa fåglar och skit. får fånga mer nu då!
Postad 23 november 2016 - 13:22
ah vafan. har ju missat en massa fåglar och skit. får fånga mer nu då!
Ja, allt! Vilken som helst kan vara en Ditto. Säger den "Oh!" istället för "Gotcha!" så vet du att det blir en Ditto.
Postad 24 november 2016 - 01:19
Hm... Ditto blir starkare när den transformerar, men inte lika starkt som motståndaren. Hur räknas dess CP vid förvandlingen? Någon som vet?
Postad 24 november 2016 - 09:00
Hm... Ditto blir starkare när den transformerar, men inte lika starkt som motståndaren. Hur räknas dess CP vid förvandlingen? Någon som vet?
Nu var denna Ditto bara ca 50% av max CP: Lite svårt dock att hitta candy till den....
Postad 24 november 2016 - 14:31
Ditto har för övrigt 3 km-intervall för Buddy-candy. Det suger ju förstås lite att man har så lite candy och måste powra upp den ett antal gånger.
Postad 24 november 2016 - 19:45
Postad 24 november 2016 - 21:17
Postad 24 november 2016 - 22:40
Det måste innebära att Ditto är väldigt sällsynt. Haha jag borde ha sparat mina Pidgey godis förut, från 2400 godis har jag bara 1200 nu vilket motsvarar 100 000 XP vid 100 utvecklingar under ett lucky egg. Var tvungen utveckla de andra 100 pidgeys under halloween eventen så jag kunde få dubbelt så mycket godis av transfern. Får samla igen :/
Postad 25 november 2016 - 10:29
Jag har hittills bara hittat en Ditto, hur många har ni sett eller fångat?
Jag har missat en som kompisen fångade, den smet för mig. Sen har jag sett 2 på olika gym.
Postad 25 november 2016 - 14:34
Jag fick en igår rätt snabbt. Typ slutat spela helt annars.
Kan inte sluta. Evolvade äntligen till Blastoise idag, har 3 candy kvar till Charizard. Sen är det bara Ivosaur och Dragonair kvar att evolva. Samt ett par via ägg som jag blir tokig på att aldrig få...
Redigerat av agpath, 25 november 2016 - 14:34.
Postad 25 november 2016 - 18:19
Trycker man på nearby och sen på ett djur så kommer det upp på kartan exakt var djuret befinner sig.
För övrigt var där fullt av kangaskhans
Postad 25 november 2016 - 19:46
Postad 26 november 2016 - 07:36
Kom precis hem från Australien och dom har fått en uppdatering som jag verkligen gilla.
Trycker man på nearby och sen på ett djur så kommer det upp på kartan exakt var djuret befinner sig.
Haha synd att vi inte kände varandra, du kunde fångat en Kangaskhan åt mig. Jag menar, vad är oddsen att man någonsin skulle åka till Australien...
Postad 26 november 2016 - 10:46

Såg skuggan av porygon med, men inget jag hittade.
Postad 26 november 2016 - 12:43
Grattis! Jag hittade min andra idag, men är Ditto just under eventen eller är den ute permanent i det vilda nu?Yay äntligen fick jag en ditto
.
Såg skuggan av porygon med, men inget jag hittade.
Postad 26 november 2016 - 16:36
Detta testas i Australien och Kalifornien.Kom precis hem från Australien och dom har fått en uppdatering som jag verkligen gilla.
Fick en egen Ditto nyss. Puh! Blev lite less på att slösa upp alla bollar på skräp i hopp om att hitta Ditto.
Postad 28 november 2016 - 13:24
Vet inte om jag frågat förut, men är det nån här som spelar Pokemon Go som tänker köpa eller har köpt Sun/Moon som aldrig spelat Pokemonspelen förut?
Edit: Tydligen inte
Redigerat av Zoiler, 28 november 2016 - 16:07.
Postad 28 november 2016 - 13:38
Fångade min andra Ditto idag. Denna gång gömde den sig som en Pidgey vilket jag var helt oförberedd på.
Postad 28 november 2016 - 14:40
Någon mer som upplever att appen blivit mycket mer ostabil på sistonde?
Får starta den 2-3 gånger för att pokestopsen ska dyka upp...
Fångade min andra Ditto idag. Denna gång gömde den sig som en Pidgey vilket jag var helt oförberedd på.
Min första, och enda, var förklädd som Magikarp
Postad 28 november 2016 - 15:18
Någon mer som upplever att appen blivit mycket mer ostabil på sistonde?
Får starta den 2-3 gånger för att pokestopsen ska dyka upp...
Min första, och enda, var förklädd som Magikarp
Ja, flera gånger i helgen var både Stop och spawns helt borta. En gång i helgen fick jag frågan om jag var en robot, en fråga jag fått ett antal gånger den senaste veckan.
Postad 28 november 2016 - 15:24
Fråga om du var en robot? What? Är det nåt nytt hittepå?
Postad 28 november 2016 - 15:54
Postad 28 november 2016 - 22:34
Ja första gången jag ser en charmander i närheten och inte hittar man han heller. Typiskt första charmander jag har sett där jag bor på 5 månader
image.png
Det är verkligen drygt, särskilt när man behöver 125 godis totalt för att utveckla en Charmander hela vägen till en Charizard...
Postad 29 november 2016 - 08:09
Det är verkligen drygt, särskilt när man behöver 125 godis totalt för att utveckla en Charmander hela vägen till en Charizard...
Min Charizard blev klar i helgen. Något besviken över att den bara fick CP på 1200 och inga candy kvar för power!
100st nya Pokemon enligt ryktena, najs.
Gen 2 släpps som "easter egg" under påsken 2017.
Har hänt nån enstaka gång för mig.
Fråga om du var en robot? What? Är det nåt nytt hittepå?
Nytt och nytt. Har fått det under ca 2 veckor. Först kommer frågan om jag är en Robot. Markerar en ruta och sen kommer 9 bilder där jag ska klicka på tex 3 bilder med gräs eller 3 bilder med en affär. http://pokemongohub....am-not-a-robot/
Redigerat av agpath, 29 november 2016 - 08:11.
Postad 30 november 2016 - 10:08
Då var det slut med dubbel XP och Stardust för denna gång. Nu är det bara att härda ut till den 11/12 då det blir dubbel candy igen. Då ska man väl kunna beta av de sista som är kvar att evolva hoppas jag!
Postad 30 november 2016 - 10:15
trodde det skulle vara idag med, men icke . nåväl, lyckades samla ihop till 1,5 lvl iallafall.
Postad 30 november 2016 - 14:04
Helt ärligt talat var inte den här eventen så lockande, jag tyckte om dubbelgodis mer. Varför just 11/12? Finns det någon info om hur exakt eventen kommer se ut eller säger de bara dubbelgodis?
Postad 30 november 2016 - 15:06
Helt ärligt talat var inte den här eventen så lockande, jag tyckte om dubbelgodis mer. Varför just 11/12? Finns det någon info om hur exakt eventen kommer se ut eller säger de bara dubbelgodis?
Double candy och spawn av "Ice type Pokémons" under tiden 11-25/12 har kunnat utlösas av koden i en av de senaste uppdateringarna. Därtil "Easter event 2017" från den 20/4, med easter eggs som förmodligen kommer att släppa gen 2. Förmodligen dubbel candy då också.
All sådan info kan utläsas av själva koden. Vet inte hur, då det förmodligen kräver någon form av bakåtkompilator.
Postad 30 november 2016 - 15:55
Double candy och spawn av "Ice type Pokémons" under tiden 11-25/12 har kunnat utlösas av koden i en av de senaste uppdateringarna. Därtil "Easter event 2017" från den 20/4, med easter eggs som förmodligen kommer att släppa gen 2. Förmodligen dubbel candy då också.
All sådan info kan utläsas av själva koden. Vet inte hur, då det förmodligen kräver någon form av bakåtkompilator.
Okej, det är ingenting som Niantic officiellt har utannonserat? Men det är väl bra, kan man passa på samla till en guldmedalj för ice typer. Det ryktades förut om att påsken skulle eventen med fossila pokemon komma ut också, får hoppas att även en event för regionsexklusiva dyker upp för man ville så gärna ha alla 146 pokemon av första generationen innan andra generationen är ute.
Postad 01 december 2016 - 06:54
Nu är det nåt liknande eller samma här också.Kom precis hem från Australien och dom har fått en uppdatering som jag verkligen gilla.
Redigerat av New Player, 01 december 2016 - 06:56.
Postad 01 december 2016 - 07:33
Så nu blir det kanske lättare när det dyker upp sällsynta pokemon. Kan bara hoppas att en charmander dyker upp nu
Bifogad fil(er)
Redigerat av Andreas3200, 01 december 2016 - 07:34.
Postad 01 december 2016 - 08:06
Postad 01 december 2016 - 08:17
va fanken är det här nu med?
sitter reserv idag så då blir det att testa
aha det är bara nearby. jag trodde man hade båda.
Postad 01 december 2016 - 08:47
va fanken är det här nu med?
sitter reserv idag så då blir det att testa
aha det är bara nearby. jag trodde man hade båda.
Om man är utanför stan där det inte finns stop så ser det ut precis som förr med "Sightings". När vi körde mot skolan sen så dök det upp Nearby med närmsate stop automatiskt. Sen är det rätt cool att det dyker upp en pil på kartan som pekar på det närmaste där det finns något.
Tycker det förtar lite av spänningen att veta var dom är. Just det här att veta att det finns en viss Pokémon i närheten men inte exakt var är ju lite av charmen med spelet.
Nja, när man saker 1-2 för att fylla Pokédex så är detta en bra funktion. Likaså för att samla in de som jag behöver candy till.
Okej, det är ingenting som Niantic officiellt har utannonserat? Men det är väl bra, kan man passa på samla till en guldmedalj för ice typer. Det ryktades förut om att påsken skulle eventen med fossila pokemon komma ut också, får hoppas att även en event för regionsexklusiva dyker upp för man ville så gärna ha alla 146 pokemon av första generationen innan andra generationen är ute.
Ninantic lägger ut nyheter om tex event på sitt Facebook-konto som heter "Pokémon Go". Följ gärna det. De lägger dock inte ut om nya event förrän ett par dagar innan. Så innan dess är det egentligen bara spekulationer. Tex kom Thanksgiving-eventen som en överraskning, så uppenbarligen har hackarna inte kunnat läsa ut allt ur koden.
Postad 01 december 2016 - 09:03
Det beror ju lite på. jag bor i ett litet samhälle där sällsynta pokemon spawnar sällan som typ charmander som endast har spawnat en gång under hela tiden jag spelat och då är den nya nearby funktion riktigt bra för kommer den nu fram igen så kan jag ju hitta den med den nya nearby systemet. Lär väl bara ta några månader innan den dyker upp igen. För min del är det här trackingsystemet mycket bättre än det gamla. Har läst att många ville ha en fungerande tracker som visar lite var pokemonen finns.Tycker det förtar lite av spänningen att veta var dom är. Just det här att veta att det finns en viss Pokémon i närheten men inte exakt var är ju lite av charmen med spelet.
Och det var värdelöst med sightings
Redigerat av Andreas3200, 01 december 2016 - 09:04.
Postad 01 december 2016 - 09:11
Det beror ju lite på. jag bor i ett litet samhälle där sällsynta pokemon spawnar sällan som typ charmander som endast har spawnat en gång under hela tiden jag spelat och då är den nya nearby funktion riktigt bra för kommer den nu fram igen så kan jag ju hitta den med den nya nearby systemet. Lär väl bara ta några månader innan den dyker upp igen. För min del är det här trackingsystemet mycket bättre än det gamla. Har läst att många ville ha en fungerande tracker som visar lite var pokemonen finns.
Och det var värdelöst med sightings
Är väl annorlunda om man är lite mer seriös än vad jag är kanske.
Själv spelar jag mest på väg till bussen och när jag skall göra något ärende. Så gäller det ju att spöa grabben också, det kanske är det viktigaste. Någonting skall man väl vara bättre på.
Postad 01 december 2016 - 10:00
Är väl annorlunda om man är lite mer seriös än vad jag är kanske.
Själv spelar jag mest på väg till bussen och när jag skall göra något ärende. Så gäller det ju att spöa grabben också, det kanske är det viktigaste. Någonting skall man väl vara bättre på.
Haha, min 7-åring spelar med min mobil och tillsammans är vi nu på Level 30. Det började lite med att jag försökte dra ifrån hans mamma, min ex-fru, i och med att grabben hela tiden skulle påpeka för mig vilken level hon var på. Sen gick det över till att spöa hans äldre syskon så nu har vi mig veterligen högst level i hela släkten. Somliga tycker att jag är barnslig, men då påpekar jag att om man tar en runda på stan eller en park numera (tex på lunchen) så kan man konstatera att kidsen har tröttnat och det är i princip bara vuxna som spelar numera.
(Jag ser numera bara ungar spela ute på helgerna tex på de friluftsområden vi brukar besöka.)
Redigerat av agpath, 01 december 2016 - 10:02.
Postad 01 december 2016 - 11:27
2 ditto på 5 minuter. YEAH!
diggar ändå nearby. har inte sett några särskilda rariteter, men det är skönare att leta efter magikarps och grejer när man vet varomkring dom gömmer sig
Postad 01 december 2016 - 12:10
Mycket apor ute idag. Har fångat 5-6 stycken bara på en kort promenad
Postad 01 december 2016 - 13:37
Mycket apor ute idag. Har fångat 5-6 stycken bara på en kort promenad
Beror nog på att du är på en plats just där dessa spawnar nu. Räkna med att de är kvar i 2-3 veckor.
I Pildammsparken har nu Geodudes, efter 3 veckors spawnande, bytts ut mot Clefaires idag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar