Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 23 mars 2018 - 13:59

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Boxen är seg när den startas upp (Jag har den på kort-standby) , man får bild efter 20 sekunder, sedan tar det 15 till innan jag kan byta kanal. Så var det inte på den förra smarta boxen. Sedan är valmöjligheterna så få, skärmsläckaren helt mysko fast den är inställd på 2 timmar. Samma bild som förra boxen fast med sämre möjligheter förutom att veckoarkivet startar upp på ett mycket smidigare sätt.

Postad 23 mars 2018 - 14:05

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Boxen är seg när den startas upp (Jag har den på kort-standby) , man får bild efter 20 sekunder, sedan tar det 15 till innan jag kan byta kanal. Så var det inte på den förra smarta boxen. Sedan är valmöjligheterna så få, skärmsläckaren helt mysko fast den är inställd på 2 timmar. Samma bild som förra boxen fast med sämre möjligheter förutom att veckoarkivet startar upp på ett mycket smidigare sätt.

Skojar du ?? 20 sekunder innan bild. Sen 15 sek till för att byta kanal, har ni andra ägare också det så ? 

Postad 23 mars 2018 - 14:29

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Programmera Inspelning från appen fungerar ej. Får bara upp "Hoppsan din box verkar inte vara ansluten osv.." Men den är ansluten till Internet..

Postad 23 mars 2018 - 14:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Programmera Inspelning från appen fungerar ej. Får bara upp "Hoppsan din box verkar inte vara ansluten osv.." Men den är ansluten till Internet..

Hej

Efter påsk räknar vi med att fjärrinspelning på appen ska vara uppe och rulla igen.

Mvh
Niklas

Hej

Så ska det inte vara, kan du testa att göra boxen strömlös samt en rensa datan på canal digital appen och se om det fungerar bättre efter det. Du går in under inställningar / appar och trycker på canal digital appen sedan ska alternativet finnas där. Har ingen box framför mig just nu så fick bli en ungefärlig beskrivning.

Mvh

Niklas

Postad 23 mars 2018 - 14:49

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Står mycket om CD appen, men jag sköter alltid allt i boxen. Jag måste väll inte använda appen ? Eller vissa delar ? 

Postad 23 mars 2018 - 15:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Står mycket om CD appen, men jag sköter alltid allt i boxen. Jag måste väll inte använda appen ? Eller vissa delar ? 

Hej

OnePlace har en inbyggd app för canal digital och appen i boxen har inget med våra appar till tex surfplattor/telefoner att göra.

Mvh
Niklas

Postad 23 mars 2018 - 15:10

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Hej

OnePlace har en inbyggd app för canal digital och appen i boxen har inget med våra appar till tex surfplattor/telefoner att göra.

Mvh
Niklas

Ok, så du sköter allt via den inbyggda appen då ? Ah f-n jag får koppla in boxen i helgen o kolla själv :)

Har bara några inspelade program som vi skall titta av först. 

En fråga om något helt annat Niklas. Varför finns ej 1 o 2an med i veckoarkivet ? 

Redigerat av andersgog, 23 mars 2018 - 15:21.

Postad 23 mars 2018 - 15:17

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Det gjorde en jäkla skillnad, men det hade jag ju aldrig kommit på själv att jag borde göra... Det borde ni lägga som tips till alla och varför kan det gjort så stor skillnad?

Hej

Efter påsk räknar vi med att fjärrinspelning på appen ska vara uppe och rulla igen.

Mvh
Niklas

Hej

Så ska det inte vara, kan du testa att göra boxen strömlös samt en rensa datan på canal digital appen och se om det fungerar bättre efter det. Du går in under inställningar / appar och trycker på canal digital appen sedan ska alternativet finnas där. Har ingen box framför mig just nu så fick bli en ungefärlig beskrivning.

Mvh

Niklas

Postad 23 mars 2018 - 16:23

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Varit hemifrån ett par dar och under tiden har familjen inte kunnat se på TV. Fick starta om boxen vars lampa lyste grönt men inte tog några kommandon och inte visade bild, genom att trycka strömmen.
Efter omstart kändes inte fjärren av, fick para ihop dem genom att använda Harmonyn men förklara gärna hur gemene man gör detta?

Postad 23 mars 2018 - 18:33

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 1

Hej

Detta kanske är solklart för många av er. Men om ni vill använda eran Harmony så har vi testat detta lite mer.

Gå ni in på https://support.myha...o/compatibility

Manufacturer
Canal Digital

Model number
Oneplace

CanalDigital S70CDS

På harmony appen har man tillgång till alla knappar som vi har på vår fjärrkontroll till OnePlace. På Logitech kontrollen så fungerar inte google knappen, men den kan man nå genom att gå in på canal digital menyn och sen "apps and games"

Man får heller inte tillgång till bluetooth och voice search på någon av kontrollerna.

Mvh
Niklas

Det finns en knapp för Google som finns om man går in på devicen eller mappar om t ex knappen guide i MyHarmony

Postad 23 mars 2018 - 20:24

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Version
v5.13

Canal Digital app
1.0.57002

Återstående Buggar:
Veckoarkivet går inte att spela upp om boxen är inställd på bild i 4K
Canal digital appen säger hoppsan när man öppnar guiden och ingen inspelningsbar box hittad nä man trycker på planerade inställningar. Men det felet ligger väl i systemet. Det går att sätta inspelningar via appen.

Nytt 180323: ser på tv och bilden blir svart tills jag trycker på någon knapp eller visar den tonade blå menybakgrunden någon sekund , också skärmsläckaren gick igång vid ett tillfäflle.

Redigerat av jonasbratt, 24 mars 2018 - 07:33.

Postad 24 mars 2018 - 07:37

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Version
v5.13

Canal Digital app
1.0.57002

Återstående Buggar:
Veckoarkivet går inte att spela upp om boxen är inställd på bild i 4K
Canal digital appen säger hoppsan när man öppnar guiden och ingen inspelningsbar box hittad nä man trycker på planerade inställningar. Men det felet ligger väl i systemet. Det går att sätta inspelningar via appen.

Nytt 180323: Boxen tappade bort parningen med fjärren hur parar man om man inte råkar ha en multifjärr?

Nytt 180323: ser på tv och bilden blir svart tills jag trycker på någon knapp eller visar den tonade blå menybakgrunden någon sekund , också skärmsläckaren gick igång vid ett tillfäflle.

Postad 24 mars 2018 - 12:04

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Problemen jag upplevt med boxen där bilden med jämna mellanrum blir svart för ett par sekunder beror tydligen på soundbaren som jag använder. Den har inbyggt hdmi-nav som ställer till det, för när jag kopplade hdmi direkt till tvn istället så är problemen borta. Damn you LG. 

Postad 25 mars 2018 - 09:08

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Bug eller feature? Om man ser på inspelat program och vill hoppa framåt och trycker på högerpil så visas tidslinjen och man måste trycka höger igen för att hoppa framåt. På förra boxarna hoppade man fram direkt.

Problemen jag upplevt med boxen där bilden med jämna mellanrum blir svart för ett par sekunder beror tydligen på soundbaren som jag använder. Den har inbyggt hdmi-nav som ställer till det, för när jag kopplade hdmi direkt till tvn istället så är problemen borta. Damn you LG.

Kan vara en slump. Ibland kan det gå flera dagar innan bilden blir svart flera gånger under samma program, även blå tonad menybakgrund visades i samband med detta....

Postad 25 mars 2018 - 15:38

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Kan man ansluta Bluetooth headset till boxen?

Postad 25 mars 2018 - 18:01

Visby66
  • Visby66
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Bugg 1

Jag har problem med boxens chromecast, det enda som händer när jag väljer att casta till OnePlace är att tv'n blir svart. Kollade med kundtjänst som hjälpte mej med att tömma cachen, men det hjälpte inte. Tydligen känd bugg, när kommer den att åtgärdas? Eller finns det någon annan workaround?

Bugg 2

Om man tar bort en schemalagd inspelning så uppdateras inte sidan, men måste gå ur den och in igen för att se att inspelningen

är borttagen.

Bugg 3

Inspelning via CanalDigitals app var skakigt med förra boxen, nu är det konsekvent att appen säger oops något fel inträffade.

Tveksam funktion.

Att byta från parabol till internet om det är snöväder var ett av argumenten för att jag skulle köpa boxen, borde vara något som växlar med automatik i så fall. Att hoppa runt i menyerna och välja bort satelliten som är  det sätt man skall göra är knappast något jag vill att min 11-åring gör?

Sen vore det ju en bra ide att utbilda säljarna, jag antog att jag behövde ett nytt parabolhuvud för att spela in tre kanaler, nej tyckte säljaren det är bara om du har flera boxar. Han hade fel, kundtjänst beställde ett nytt parabolhuvud. Om man skall vara betatestare tycker jag att man i alla fall inte skulle behöva betala för den tid som det inte fungerar. 

Synd om de stackare som jobbar på kundtjänst, de är ju de som får skäll.

Postad 25 mars 2018 - 18:55

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
CD ni vet vilka vi är som har boxen, ni borde kontakta alla ägare och ge någon sorts plåster på såren för att vi som konsumenter drabbas av en inte riktigt färdig produkt som skulle vara er bästa box hittills....

Postad 25 mars 2018 - 20:31

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 1

CD ni vet vilka vi är som har boxen, ni borde kontakta alla ägare och ge någon sorts plåster på såren för att vi som konsumenter drabbas av en inte riktigt färdig produkt som skulle vara er bästa box hittills....

Vadå plåster på såren? Så mycket kan du inte lida för att det finns lite småfel på boxen.

De som köper boxen på onsdag, ska de också kompenseras? Eller de som köper den om 2 veckor? Eller är det du och jag plus några till som haft den sen release som ska kompenseras? Är nog ganska svårt att dra en gräns där. 

Felen kommer säkert rättas till. 

Postad 26 mars 2018 - 12:48

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Felen består, den är inte riktigt färdig, känns som vi är betatestare...

Vadå plåster på såren? Så mycket kan du inte lida för att det finns lite småfel på boxen.

De som köper boxen på onsdag, ska de också kompenseras? Eller de som köper den om 2 veckor? Eller är det du och jag plus några till som haft den sen release som ska kompenseras? Är nog ganska svårt att dra en gräns där. 

Felen kommer säkert rättas till. 

Postad 26 mars 2018 - 12:49

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 2
Synpunkter på Ny utlovad TV-upplevelse från Canal Digital med den senaste boxen OnePlace

Haft den i snart två veckor, kanalpaketet är Familjepaketet (har även tidigare HD-box Smart med hårddisk). Uppkoppling är 30/30 Mbit/s och boxen ansluten med ethernet kabel men även provat med enbart wifi. Under de två veckor som varit har det kommit en smärre uppdatering. Tidigare även använt separat Chromecast för Canal Digital, Netflix, C More, Viaplay, Viafree, Dplay, SVT Play, TV4 play, SFAnytime, Spotify, Tidal och Tuneln Radio m.m.

Canal Digital utlovar mer än de kan leverera med den nya OnePlace boxen. Även om tanken med Android och appar från Google Play Store samt inbyggd Chromecast är god så är det långt ifrån användbart jämförbart det som andra Android TV och separat Chromecast klarar. Det är långt kvar innan den klarar att samla alla typer av underhållning på ett ställe som utlovas i reklamen för boxen. Man överdriver även möjlighet att gå bakåt i tiden för missade program då det bara gäller utvalda program och kanaler samt för den kanal man närvarande ser på och sedan start av den.

Boxen som sådan ser ok ut, och det gick bra att använda hårddisken från den tidigare boxen, dock var den inte märkt med Top som i instruktionerna för boxen och serienr. och streckkod fick vändas neråt och inte uppåt. Vidare saknas anslutning för marksänd tv som i tidigare box. Fjärrkontrollen med bluetooth gör att den tappar kontakt och man måste väcka den med extra tryck innan den fungerar när man lagt den ifrån sig ett tag. Man bör informera bättre om Android TV appen och användandet av denna som tangentbord, det sparar tid vid inmatning av diverse information. La själv till ett bluetooth tangentbord först men fick aldrig till svensk layout på denna. Röstsökning är mest användbart vid sökning av innehåll eller vid byte av kanal eller Android funktioner.

Vad det gäller kanaldelen så var det mycket positivt att man med senaste parabolhuvud kan spela in upp till 3 kanaler och se en fjärde. Dock är den inte snabbare utan långsammare än tidigare box vid byte av kanaler. Ett nytt modernt utseende på kanallistor och tv-guide dock med lite väl liten textstorlek men bra att man når veckoarkiv från guiderna. Favoriter vara lite svår att få till men gick efter ett tag. Inspelning var bra men tappat något inspelat utan anledning, vidare saknar jag vad som är pågående inspelning samt tydligare markering i tv-guide vad som är planerat, den lilla vita figuren för närvarande är svår att se. Fjärrinspelning fungerar inte efter senast uppdatering, tidigare fick man ett felmeddelande att fel uppstått men gick ändå igenom då. De rekommenderade program jag får i tv-guide är program som redan slut? helt ointressant. Fick ingen textremsa på National Geographic förrän jag var inne i CD:s app på boxen och rensa catch och lagrat, blev dock då av med alla planerade inspelningar.

Google Android TV och tillgång till appar är bedrövlig. CD säger "Ladda ner appar och spel från Google Play - precis på samma sätt som du är van att ladda ner appar till din mobil". Då förutsätter man ju att man bör ha liknade tillgång till appar man använt tidigare för att spara in all den extra utrustning och samla allt på ett ställe som de också säger. Utbudet är bedrövligt och man vet inte om man begränsat det medvetet eller rent av ljuger i marknadsföringen. För min del saknar jag C More, Netflix, Viafree, Dplay, och Viaplay utan felmeddelande. I dagsläget finns det ingen anledning byta box för tillgång till Android TV, köp hellre en Chromecast till din gamla box.

Ok då tänker man att det finns ju inbyggd Chromecast och man kan se de saknade apparna då. Tyvärr fungerar det inte alls, det enda jag fått att fungera är att visa foton, andra appar laggar, visar ej eller går helt enkelt inte att visa via OnePlus och Chromecast funktionen.

Så är du inte tekniknyfiken som jag och tillgång även till den äldre HD-box Smart så byt inte, du blir bara besviken och arg, vänta tills de kan leverera en fungerande Android TV box med tillgång till användbara appar samt med fungerande Chromecast funktion.

Postad 26 mars 2018 - 16:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Kan man ansluta Bluetooth headset till boxen?

Hej 4016

Ja det ska fungera, har dock inte testat själv.

Mvh
Niklas

Postad 26 mars 2018 - 16:49

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Detta hade jag velat skriva, på pricken! 

Synpunkter på Ny utlovad TV-upplevelse från Canal Digital med den senaste boxen OnePlace

Haft den i snart två veckor, kanalpaketet är Familjepaketet (har även tidigare HD-box Smart med hårddisk). Uppkoppling är 30/30 Mbit/s och boxen ansluten med ethernet kabel men även provat med enbart wifi. Under de två veckor som varit har det kommit en smärre uppdatering. Tidigare även använt separat Chromecast för Canal Digital, Netflix, C More, Viaplay, Viafree, Dplay, SVT Play, TV4 play, SFAnytime, Spotify, Tidal och Tuneln Radio m.m.

Canal Digital utlovar mer än de kan leverera med den nya OnePlace boxen. Även om tanken med Android och appar från Google Play Store samt inbyggd Chromecast är god så är det långt ifrån användbart jämförbart det som andra Android TV och separat Chromecast klarar. Det är långt kvar innan den klarar att samla alla typer av underhållning på ett ställe som utlovas i reklamen för boxen. Man överdriver även möjlighet att gå bakåt i tiden för missade program då det bara gäller utvalda program och kanaler samt för den kanal man närvarande ser på och sedan start av den.

Boxen som sådan ser ok ut, och det gick bra att använda hårddisken från den tidigare boxen, dock var den inte märkt med Top som i instruktionerna för boxen och serienr. och streckkod fick vändas neråt och inte uppåt. Vidare saknas anslutning för marksänd tv som i tidigare box. Fjärrkontrollen med bluetooth gör att den tappar kontakt och man måste väcka den med extra tryck innan den fungerar när man lagt den ifrån sig ett tag. Man bör informera bättre om Android TV appen och användandet av denna som tangentbord, det sparar tid vid inmatning av diverse information. La själv till ett bluetooth tangentbord först men fick aldrig till svensk layout på denna. Röstsökning är mest användbart vid sökning av innehåll eller vid byte av kanal eller Android funktioner.

Vad det gäller kanaldelen så var det mycket positivt att man med senaste parabolhuvud kan spela in upp till 3 kanaler och se en fjärde. Dock är den inte snabbare utan långsammare än tidigare box vid byte av kanaler. Ett nytt modernt utseende på kanallistor och tv-guide dock med lite väl liten textstorlek men bra att man når veckoarkiv från guiderna. Favoriter vara lite svår att få till men gick efter ett tag. Inspelning var bra men tappat något inspelat utan anledning, vidare saknar jag vad som är pågående inspelning samt tydligare markering i tv-guide vad som är planerat, den lilla vita figuren för närvarande är svår att se. Fjärrinspelning fungerar inte efter senast uppdatering, tidigare fick man ett felmeddelande att fel uppstått men gick ändå igenom då. De rekommenderade program jag får i tv-guide är program som redan slut? helt ointressant. Fick ingen textremsa på National Geographic förrän jag var inne i CD:s app på boxen och rensa catch och lagrat, blev dock då av med alla planerade inspelningar.

Google Android TV och tillgång till appar är bedrövlig. CD säger "Ladda ner appar och spel från Google Play - precis på samma sätt som du är van att ladda ner appar till din mobil". Då förutsätter man ju att man bör ha liknade tillgång till appar man använt tidigare för att spara in all den extra utrustning och samla allt på ett ställe som de också säger. Utbudet är bedrövligt och man vet inte om man begränsat det medvetet eller rent av ljuger i marknadsföringen. För min del saknar jag C More, Netflix, Viafree, Dplay, och Viaplay utan felmeddelande. I dagsläget finns det ingen anledning byta box för tillgång till Android TV, köp hellre en Chromecast till din gamla box.

Ok då tänker man att det finns ju inbyggd Chromecast och man kan se de saknade apparna då. Tyvärr fungerar det inte alls, det enda jag fått att fungera är att visa foton, andra appar laggar, visar ej eller går helt enkelt inte att visa via OnePlus och Chromecast funktionen.

Så är du inte tekniknyfiken som jag och tillgång även till den äldre HD-box Smart så byt inte, du blir bara besviken och arg, vänta tills de kan leverera en fungerande Android TV box med tillgång till användbara appar samt med fungerande Chromecast funktion.

Postad 26 mars 2018 - 17:08

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Ett par inlägg upp står det ju sluta klaga det är ju bara några småfel ...

Postad 26 mars 2018 - 18:37

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Ett par inlägg upp står det ju sluta klaga det är ju bara några småfel ...

Så är det. Jag har haft boxar med betydligt värre problem, i stort sett alla boxar från Force var ren katastrof. Förstår inte varför ni inte ger det lite tid.

Tror säker det jobbas ganska friskt med att få boxen att fungera, men det är klart vill man att problemen ska lösas direkt när de uppstår så förstår jag att man blir irriterad. Jobbigt att det inte följde med en tekniker när man beställde boxen som kan lösa problemen. 

Postad 27 mars 2018 - 06:17

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 2

Men Vilo utan dessa bra klagomål/tips från Jonasbratt,OveSkbg o Svenna72 tar det ju längre tid för CD att hitta bra uppdateringar. Sen bara för att du är van vid strul med dina boxar, så kanske vi andra inte är det. 95% av alla som köper denna box är vanliga "Svenssons" dom vill att det ska funka, precis som om du köper annat. 

För min egen del har jag ingen fokus på appar o chromecast, det har jag på annat håll. Utan den enda anledningen till mitt köp av denna box är dom större inspelnings möjligheterna. Sen är det bra att denna box är en Android, lättare för CD att uppdatera. Men nog kan jag tycka att dom släppte den lite för tidigt ? Lite för många barnsjukdomar ?

Sen vet jag att Niklas & Co jobbar hela tiden med boxen, men lite småirriterade får man väll bli ? Så din sista mening är bara trams, kan jag tycka.

Postad 27 mars 2018 - 08:00

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Men Vilo utan dessa bra klagomål/tips från Jonasbratt,OveSkbg o Svenna72 tar det ju längre tid för CD att hitta bra uppdateringar. Sen bara för att du är van vid strul med dina boxar, så kanske vi andra inte är det. 95% av alla som köper denna box är vanliga "Svenssons" dom vill att det ska funka, precis som om du köper annat.

För min egen del har jag ingen fokus på appar o chromecast, det har jag på annat håll. Utan den enda anledningen till mitt köp av denna box är dom större inspelnings möjligheterna. Sen är det bra att denna box är en Android, lättare för CD att uppdatera. Men nog kan jag tycka att dom släppte den lite för tidigt ? Lite för många barnsjukdomar ?

Sen vet jag att Niklas & Co jobbar hela tiden med boxen, men lite småirriterade får man väll bli ? Så din sista mening är bara trams, kan jag tycka.

Tycker det går lite till överdrift när man börjar tjafsa om kompensation och att boxen är obrukbar. Det mest primära att titta på tv funkar ju. Resten kommer säkert att lösas. Men det är kanske bara jag som är tålmodig.

Postad 27 mars 2018 - 09:45

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Vilo, jag tror också att resten kommer lösas, så inte bara du som är tålmodig :)

Postad 27 mars 2018 - 10:08

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Tycker det går lite till överdrift när man börjar tjafsa om kompensation och att boxen är obrukbar. Det mest primära att titta på tv funkar ju. Resten kommer säkert att lösas. Men det är kanske bara jag som är tålmodig.

Alla har rätt till sin åsikt, även du.

Men som konsument kan man faktiskt kräva att produkten man köper ska fungera som utlovat. De problem som finns ska rättas till inom skälig tid enlig konsumentköplagen. Praxis för skälig tid är normalt 2-3 veckor. Man har också rätt att kräva ersättning eller hålla inne betalning om felet är väsentligt för dig.

http://www.riksdagen...32_sfs-1990-932

Postad 27 mars 2018 - 16:16

Unregistered954ae308
  • Unregistered954ae308
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej 4016
Ja det ska fungera, har dock inte testat själv.
Mvh
Niklas

Har testat med bluetooth högtalare och det funkar om man tittar på TV, inte om man vill se på en C More film.
Det finns ej heller ett snabbt sätt att byta om mellan BT och TV högtalare.

Redigerat av Unregistered954ae308, 27 mars 2018 - 16:22.

Postad 28 mars 2018 - 16:25

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Tack oveskb !!! Jag hade jämnt lika dant som du med tanke på vad du upplevt med nya boxen. Tur att jag inte nappade. Jag är väldigt nöjd med den svarta inspelningsbara boxen. Känns inte seg och allt fungerar som det skall. Det man saknar är 4k, hdr och bättre 5.1 ljud.
Men eftersom dom inte sänder än så ja...
Vänta är tipset från mig. ( trots att jag inte testat boxen) väldigt mycket buggar än och seg och osv...

Postad 29 mars 2018 - 09:37

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Tack oveskb !!! Jag hade jämnt lika dant som du med tanke på vad du upplevt med nya boxen. Tur att jag inte nappade. Jag är väldigt nöjd med den svarta inspelningsbara boxen. Känns inte seg och allt fungerar som det skall. Det man saknar är 4k, hdr och bättre 5.1 ljud.
Men eftersom dom inte sänder än så ja...
Vänta är tipset från mig. ( trots att jag inte testat boxen) väldigt mycket buggar än och seg och osv...

Jepp, mycket buggar än, den kan låsa sig på kanaler och menyer ibland helt oförklarligt... Orkar inte skriva längre om alla nya fel jag upptäcker utan vill få dom första fixade först... Men än är inte boxen färdig! (Känns som det här kan bli den nya Sagem250...)

Postad 29 mars 2018 - 11:30

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 1
Igår för tredje gången kom skylten att hårddisken måste formateras fram. Inspelat visades rubrikmässigt. Inget att spela upp. Kunde inte formatera omgående från inställningar. Först efter att gjort boxen strömlös 2 gånger. Detta är ett trist fel.Spelar inte in nu på ett tag. Bara timeshift. Saknar på denna box möjlighet att spela in timeshift material.

Postad 30 mars 2018 - 10:41

lampans
  • lampans
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hur kommer jag åt C More sportutbudet via stream? Hittar bara film&serier och ingen C more app heller.

Postad 30 mars 2018 - 11:09

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Igår för tredje gången kom skylten att hårddisken måste formateras fram. Inspelat visades rubrikmässigt. Inget att spela upp. Kunde inte formatera omgående från inställningar. Först efter att gjort boxen strömlös 2 gånger. Detta är ett trist fel.Spelar inte in nu på ett tag. Bara timeshift. Saknar på denna box möjlighet att spela in timeshift material.

Ja den funktionen vill jag ha tillbaka, att kunna spela in timeshift!

Postad 30 mars 2018 - 12:37

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Flera användare har drabbats av att behöva formatera om hårddisken med förlust av alla sparade program - det är sannerligen inte ett acceptabelt litet fel på en inspelningsbar box som vissa användare vill påskina. Canal digital har inte bemött denna kritik mer än att det ska fixas men vi kanske måste ta det på deras Facebooksida istället att det minsta man kan begära är kompensation för att vi måste hjälpa dem att få ordning på sin produkt!

Postad 30 mars 2018 - 13:47

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 1
Sagem250 all over again.

Postad 31 mars 2018 - 23:31

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Känns så just nu, en seg box utan inställningsmöjligheter. Gick göra den lite rappare genom att ta bort CD-appen i boxen, men nu efter 1 vecka är den segheten tillbaka... Då får man ta bort appen igen, men då förlorar man alla inspelningar man ställt in ska hända i framtiden...  Där är inte boxen, i framtiden, mer dåtiden, som sagemboxen som ligger nere i min källare...

Bitter, jepp!

Sagem250 all over again.

Postad 02 april 2018 - 06:01

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Något problem med Canal Digitalappen - försöker gå dit men skärmen blir grå ett par sekunder och jag kommer tillbaka till skrivbordet eller vad det kallas.
Startar om via inställningsmenyn. och får efter en stund fel B050 information om tv-programmet kan inte tas emot. Försöker igen men det går inte. Trycker avbryt och får upp frågan om inställning för lätt eller djup standby och de andra setupfrågorna.

Postad 02 april 2018 - 06:04

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Det var ingen uppdatering som skedde, det är samma versioner som innan.

Postad 04 april 2018 - 11:43

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

Har samma problem, kör via en ONKYO receiver till en LG TV. Ljudet hänger med hela tiden men inte bilden, har fått för mig att det är handskakningen HDMI mellan box och receiver. Kör på autoupplösning och HDMI CEC. Förslag någon?

Postad 04 april 2018 - 12:58

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 1

Nu när ni har en box med 4K stöd, vore det inte bra om Canal Digital kunde sända VM 2018 (fotboll) i den upplösningen.
Detta vore fantastiskt om de kom ut med info om det.

Alla matcher skall produceras i 4K HDR, flera länder skall tydligen sända i 4K.

Så kom igen nu Canal Digital och Cmore visa framfötterna!

Heja Sverige i VM :)

Postad 04 april 2018 - 23:29

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Det vore något! En våt dröm om det skulle ske, tar inte så stor bandbredd heller med HEVC... 

Nu när ni har en box med 4K stöd, vore det inte bra om Canal Digital kunde sända VM 2018 (fotboll) i den upplösningen.
Detta vore fantastiskt om de kom ut med info om det.

Alla matcher skall produceras i 4K HDR, flera länder skall tydligen sända i 4K.

Så kom igen nu Canal Digital och Cmore visa framfötterna!

Heja Sverige i VM :)

Postad 05 april 2018 - 05:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 1

Det vore något! En våt dröm om det skulle ske, tar inte så stor bandbredd heller med HEVC... 

Även om HEVC halverar bandbredden ungefär så krävs det ändå ca 25-30mbit för 4K.

Ungefär en halv transponder i dagsläget men det har kommit nåt som heter DVB-S2X som ger mer bandbredd med precis som DVB-S2 ger mot DVB-S. Då borde man nog kunna klämma in 3 kanaler i 4K på en transponder.

Redigerat av Leatherface, 05 april 2018 - 05:44.

Postad 05 april 2018 - 07:35

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Fjärrinspelning i appen var åter idag torsdag 5 april men nu dyker felmeddelande upp så fort man är inne i TV-guide/spela in på appen, felmeddelandet återkommer med jämna mellanrum hela tiden, tidigare var det bara vid ett tillfälle. Meddelandet nu är "Hoppsan... Ett fel har uppstått. Vänligen försök igen senare."

Inspelningen registreras dock i boxen men inte i appen.

Ha en fortsatt bra dag / Ove

Postad 06 april 2018 - 12:10

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Niklas på CD, ligger det någon ny uppdatering o lurar inom en snar framtid ? 

Postad 06 april 2018 - 12:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Niklas på CD, ligger det någon ny uppdatering o lurar inom en snar framtid ? 

Hej andersgog

Ny uppdatering är på gång, bör ha mer information under nästa vecka. 

Mvh
Niklas

Postad 06 april 2018 - 14:32

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

En halv transponder hade ju VM varit värt per match!

Även om HEVC halverar bandbredden ungefär så krävs det ändå ca 25-30mbit för 4K.

Ungefär en halv transponder i dagsläget men det har kommit nåt som heter DVB-S2X som ger mer bandbredd med precis som DVB-S2 ger mot DVB-S. Då borde man nog kunna klämma in 3 kanaler i 4K på en transponder.

Postad 06 april 2018 - 14:53

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Hej andersgog

Ny uppdatering är på gång, bör ha mer information under nästa vecka. 

Mvh
Niklas

Kanon, kommer info då också om vad den skall förbättra ? 

Postad 06 april 2018 - 15:51

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 1
Ja fotbolls VM i 4k vore ett bra sätt att visa framfötterna. CD skryter ju med bästa bild, så bara fortsätt att leverera!!
Det där med 4k och nyaste format i hdmi är ju så mycket mer än bild. Det är ju inte fel med bästa ljud också. Bör ju sända filmer i fler ljud format inom kort.

Postad 06 april 2018 - 15:58

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Niklas på CD. Hej jag har skapat en tråd här på forumet"Lokala nyheter 2018 varför inte??" Kan du vänligen titta in dit lite snabbt, när du får tid.
Du kanske har nån kommentar till detta, kan jag tänka.
Mvh mr miyagi

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.