Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 15 december 2020 - 21:51

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Var läser man det?

BBC som allt annat matnyttigt:

https://www.bbc.com/...canada-55320467

"Problemet" med vaccinet är att det gör dig inte sjuk / mindre sjuk av Corona, men du förhindras inte av att smittas / föra smittan vidare så hur smittkedjorna skall brytas vet ingen i dagsläget. Vaccinet kommer dock få ned sjuktalen.

Att tänka på dessutom är att infektion ger ~3 månader immunitet är väl best guess idag, möjligt att vi måste vaccinera oss var 3:de månad i år framöver... Något vi kommer lära oss under 2021!

Postad 16 december 2020 - 06:08

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

BBC som allt annat matnyttigt:

https://www.bbc.com/...canada-55320467

"Problemet" med vaccinet är att det gör dig inte sjuk / mindre sjuk av Corona, men du förhindras inte av att smittas / föra smittan vidare så hur smittkedjorna skall brytas vet ingen i dagsläget. Vaccinet kommer dock få ned sjuktalen.

Att tänka på dessutom är att infektion ger ~3 månader immunitet är väl best guess idag, möjligt att vi måste vaccinera oss var 3:de månad i år framöver... Något vi kommer lära oss under 2021!

Men, men, men. Det finns ju olika s.k. vaccin. De fungerar garanterat olika i grunden och sedan så är vi människor alldeles för olika med förutsättningar att få skydd av alla varianterna av vaccin.

England har godkänt en variant, Jag misstänker att Sverige INTE kommer att använda deras variant av vaccin. Detta är som Mr Tom sagt. Forskning i realtid och förutsättningarna för vaccin kan och kommer garanterat att ändras flera ggr innan jobbet med vaccineringen är färdig.

Postad 16 december 2020 - 07:37

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

"Sju dagar efter att den andra av två doser vaccin givits är den skyddande effekten över 90 procent, uppger Pfizer i pressmeddelandet. Därmed skulle vaccinet ge ett skydd mot infektion 28 dagar efter den första dosen"

https://lakartidning...-coronaviruset/

Postad 16 december 2020 - 08:01

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Men, men, men. Det finns ju olika s.k. vaccin. De fungerar garanterat olika i grunden och sedan så är vi människor alldeles för olika med förutsättningar att få skydd av alla varianterna av vaccin.

England har godkänt en variant, Jag misstänker att Sverige INTE kommer att använda deras variant av vaccin. Detta är som Mr Tom sagt. Forskning i realtid och förutsättningarna för vaccin kan och kommer garanterat att ändras flera ggr innan jobbet med vaccineringen är färdig.

Jo det är samma som räknas bli godkänt i EU också den 23:e, dvs pfizer.
Dock verkar ju Pfizer inte kunna producera antal doser som de sagt så vi får nog räkna med mindre leveranser i början

Postad 16 december 2020 - 16:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Vad hände med flockimmunitet?

Inget snack alls om det längre. Borde inte vaccin hjälpa här?

Redigerat av pacman, 16 december 2020 - 17:14.

Postad 16 december 2020 - 16:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Hur ställer ni er till dagens uttalande från WHO? WHO: Använd munskydd när ni firar jul | SVT Nyheter 

Världshälsoorganisationen WHO varnar för fortsatt kraftig smittspridning under det nya årets första månader. Nu uppmanas familjer att bära munskydd under årets julfiranden.

”Vi måste jobba tillsammans om vi ska lyckas att förebygga det”, säger WHO i ett uttalande.

Det kanske känns märkligt att bära munskydd tillsammans med sina familjemedlemmar, fortsätter uttalandet från WHO. ”Men att göra det bidrar signifikant till att säkerställa att alla förblir välbehållna och friska”.

Postad 16 december 2020 - 17:10

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Eftersom vi i vår familj kommer att följa FHMs råd, bl.a. det om att inte umgås med personer vi inte normalt umgås med så känns det onödigt att ta på sig ett munskydd bara för att det är jul.

Postad 16 december 2020 - 17:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Eftersom vi i vår familj kommer att följa FHMs råd, bl.a. det om att inte umgås med personer vi inte normalt umgås med så känns det onödigt att ta på sig ett munskydd bara för att det är jul.

Tomtemask då?

Postad 16 december 2020 - 17:29

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Vad hände med flockimmunitet?

Inget snack alls om det längre. Borde inte vaccin hjälpa här?

Vi kommer förhoppningsvis att nå flockimmunitet genom vaccinationen. Förutsatt att tillräckligt många vaccinerar sig.

Hur ställer ni er till dagens uttalande från WHO? WHO: Använd munskydd när ni firar jul | SVT Nyheter

Läser man vad WHO skrivit så blir det enklare: https://www.euro.who...winter-holidays

Vid familjesammankomster rekommenderar dom munskydd. FHM säger att vi inte skall ha några sammankomster.

Postad 16 december 2020 - 17:47

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Tomtemask då?

:)

Tja, det blir bara jag och min fru så utan barn är det tveksamt om det blir en sådan heller.

Postad 16 december 2020 - 18:00

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Jo det är samma som räknas bli godkänt i EU också den 23:e, dvs pfizer.
Dock verkar ju Pfizer inte kunna producera antal doser som de sagt så vi får nog räkna med mindre leveranser i början

Jag är inte säker på att Sverige enbart kommer att använda Pfizer på grund av att EU eller UK godkännt det. Varför mitt svar var något tvekande.  :)

Redigerat av PML73, 16 december 2020 - 18:01.

Postad 16 december 2020 - 18:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

FHM säger att vi inte skall ha några sammankomster.

Det säger dom väl inte?

Postad 16 december 2020 - 18:28

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Jag är inte säker på att Sverige enbart kommer att använda Pfizer på grund av att EU eller UK godkännt det. Varför mitt svar var något tvekande. :)

Självklart kommer sverige använda andra vaccin också, men det är Pfizer som kommer bli godkännt den 23:e och är väl det enda godkända vaccinet idag. När AstraZeneca och de andra blir godkända har jag inte hört något om men borde väl vara i Januari eller Februari

Postad 16 december 2020 - 19:05

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 105 inlägg
  • 1

Ja tänk så enkelt det är egentligen om man inte vill krångla till det.

Önskar att fler förstod det.

Redigerat av Göken99, 16 december 2020 - 19:06.

Postad 16 december 2020 - 19:59

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det säger dom väl inte?

Och så kommer du och ifrågasätter.

Du frågade mig för ett tag sedan vad jag tyckte som ingenjör. Jag antar att du då förväntade dig stöd för det du påstod baserat på en föreställning om hur ingenjörer fungerar. Problemet är att "ingenjörer" är inte en homogen grupp.

Om jag nu ställer en liknande fråga till dig. Vad är din referensram? Hur resonerar du i grunden? Din logik verkar ju lite "unik", därav frågan.

Eller handlar det bara om att ifrågasätta och provocera för att håll igång diskussionen?

Postad 16 december 2020 - 21:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 2

Du frågade mig för ett tag sedan vad jag tyckte som ingenjör. Jag antar att du då förväntade dig stöd för det du påstod baserat på en föreställning om hur ingenjörer fungerar. Problemet är att "ingenjörer" är inte en homogen grupp.

Om jag nu ställer en liknande fråga till dig. Vad är din referensram? Hur resonerar du i grunden? Din logik verkar ju lite "unik", därav frågan.

Eller handlar det bara om att ifrågasätta och provocera för att håll igång diskussionen?

Det är klart att det är det sistnämnda.

Postad 16 december 2020 - 22:52

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 553 inlägg
  • 0

Nu när vi är inne på julen. Hur har ni tänkt fira?

Vi kommer fira ensamma med familjen, med andra ord, jag, frugan och barnen. Sen kommer vi träffa våra föräldrar utomhus någon annan dag och fira. Blir typ fika och korvgrillning, alla tar med eget och så försöker vi hålla avstånd så gott det går. Ska försöka träffa mina morföräldrar på något vis också. Tyvärr blir det inget med min bror, har bara träffat han en gång på ett år nu.

Känns trist att inte kunna träffa övriga familjen till jul. Men har vant mig vid tanken och nu är jag peppad för en lugn jul med barnen.

Postad 16 december 2020 - 23:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Vi firar också ensamma, finns inte att man åker runt. Trist för barnen men det är bara att köpa läget.

Postad 16 december 2020 - 23:26

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Vi kommer fira ensamma med familjen, med andra ord, jag, frugan och barnen. Sen kommer vi träffa våra föräldrar utomhus någon annan dag och fira. Blir typ fika och korvgrillning, alla tar med eget och så försöker vi hålla avstånd så gott det går. Ska försöka träffa mina morföräldrar på något vis också. Tyvärr blir det inget med min bror, har bara träffat han en gång på ett år nu.

Känns trist att inte kunna träffa övriga familjen till jul. Men har vant mig vid tanken och nu är jag peppad för en lugn jul med barnen.

Nästan samma upplägg. Vi kommer att åka till mina föräldrar (fruns bor i en annan stad) under dagen på julafton och grilla korv utomhus (om vädret tillåter). Sedan blir det ensamt firande med enbart min fru på kvällen. Min bror bor på annan ort och kommer inte att åka hit denna jul. Vi ska försöka ses över någon videochatt på kvällen för att i.a.f. ha sagt hej "i person".

Nyår kommer att bli en lika ensam historia.

Postad 17 december 2020 - 01:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

åker ner till familjen,

två systrar.. båda har barn men bara två barn hemma sammanlagt.

farsan och ,morfar.

vi blir ett litet gäng men ärligt talat är jag inte sugen alls. både farsan och morfar är i riskgrupp.

har försökt isolera mig så mycket det går den senaste tiden och vill egentligen fortsätta med det men så länge ingen har symptom så kommer vi nog fira. 

Postad 17 december 2020 - 05:56

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Det handlar om att du kommer med ett felaktigt påstående. Ta diskussionen om ditt påstående istället.

Postad 17 december 2020 - 06:25

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1
Medicin, medicinen för all del. Glöm inte medicinen.

Postad 17 december 2020 - 06:37

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Det säger dom väl inte?

Vad säger dem då?

Postad 17 december 2020 - 06:52

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Vad säger dem då?

Dom säger mycket men inte det som påstås. Det är upp till mr Tom att hänvisa till sitt påstående

Postad 17 december 2020 - 09:06

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det handlar om att du kommer med ett felaktigt påstående. Ta diskussionen om ditt påstående istället.

Att diskutera med dig utan att veta vad din "unika" logik baserar har ju visat sig meningslöst.

Mitt "felaktiga påstående" är en slutsats baserad på information från WHO och FHM. Jag misstänker att du inte förstod den meningen. Så beskriv din referensram så skall jag se om jag kan förklara på ett annat sätt.

I övrigt tänker jag inte springa vidare i cirkeln.

Det är klart att det är det sistnämnda.

Jag säger inte emot :) .

Postad 17 december 2020 - 10:08

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Att diskutera med dig utan att veta vad din "unika" logik baserar har ju visat sig meningslöst.

Mitt "felaktiga påstående" är en slutsats baserad på information från WHO och FHM. Jag misstänker att du inte förstod den meningen. Så beskriv din referensram så skall jag se om jag kan förklara på ett annat sätt.

I övrigt tänker jag inte springa vidare i cirkeln.

Du hävdar nåt, jag ifrågasätter och sen kan du inte argumentera för vad du hävdar. 

Postad 17 december 2020 - 10:31

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 1

Du hävdar nåt, jag ifrågasätter och sen kan du inte argumentera för vad du hävdar.

:D :D :D

Postad 17 december 2020 - 10:42

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Takeo,

Känns den igen?

Postad 17 december 2020 - 11:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
PML73
Ja, men jag hittar inte svaret på FHM’s hemsida.

Postad 17 december 2020 - 12:34

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Dom säger mycket men inte det som påstås. Det är upp till mr Tom att hänvisa till sitt påstående

Så dem säger mycket? Vad är det dem säger?

Postad 17 december 2020 - 12:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Så dem säger mycket? Vad är det dem säger?

Det kan du läsa om på deras hemsida. Återkom med citat och länk om du hittar att dom säger att vi inte ska ha några sammankomster.

Postad 17 december 2020 - 13:48

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Start av vaccinering redan den 26 dec kanske?

https://www.gp.se/ny...mber-1.38734120

Postad 17 december 2020 - 13:54

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Det kan du läsa om på deras hemsida. Återkom med citat och länk om du hittar att dom säger att vi inte ska ha några sammankomster.

Jaha...........

Så det är bara vad FHM säger som man ska följa?

Postad 17 december 2020 - 14:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Jaha...........

Så det är bara vad FHM säger som man ska följa?

Det har jag inte nämnt nåt om. Diskussionen handlar om FHM sagt att vi inte ska ha några sammankomster.

Redigerat av Buddypresley, 17 december 2020 - 14:02.

Postad 17 december 2020 - 14:57

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Har dem det?

Redigerat av kribban, 17 december 2020 - 14:58.

Postad 17 december 2020 - 15:05

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Jag skrev i inlägg 425 att jag dragit en slutsats baserad på information från WHO och FHM. Och nu frågar du efter "citat och länk". Du vet alltså inte vad det innebär att dra en slutsats. Det förklarar ju delvis dina resonemang.

Postad 17 december 2020 - 15:09

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Är det detta du menar att dem inte säger?

https://www.folkhals...veringsstallen/

För allmänna sammankomster och offentliga tillställningar som omfattas av ordningslagen gäller enligt den s.k. förbudsförordningen som huvudregel att max 8 deltagare är tillåtet. Från denna regel finns dock flera undantag.

• För begravningar är gränsen 20 deltagare.
  • Gränsen är 300 för evenemang där deltagarna sitter ensamma eller två och två, och har minst en meter till andra sällskap. Länsstyrelserna i landet beslutade 23 november om att gränsen tills vidare ska vara 8 personer även vid denna typ av evenemang.
  • Länsstyrelsen kan besluta om lägre deltagargränser för sitt län eller för en del av länet.

Justitiedepartementet har bra information om de olika gränserna för antalet deltagare.

Frågor och svar - ändringar i förordningen om förbud mot att hålla allmänna sammankomster och offentliga tillställningar

Om ordningslagen och undantagen gäller

Om evenemanget omfattas av ordningslagen är du som ansvarig skyldig att ha tillstånd. Sådant tillstånd söker du hos polisen eller i vissa fall hos länsstyrelsen. På Polismyndighetens webbplats kan du få mer information om vilka evenemang och verksamheter som omfattas av ordningslagen. Där kan du även ansöka om tillstånd.

Vad som omfattas av lagen beror bl.a. på var evenemanget hålls och om det riktar sig till allmänheten. Exempel på evenemang som omfattas är politiska manifestationer, festivaler etc. Polisen kan svara på mer detaljerade frågor om vilka verksamheter som omfattas: Polisens information om begränsade möjligheter till allmänna sammankomster och tillställningar

Ta alltså först reda på om ditt evenemang behöver tillstånd enligt ordningslagen. Tänk på att vara ute i god tid. Om du inte har tillstånd kan polisen ställa in eller upplösa evenemanget. Du riskerar också att straffas för det.

Samtidigt som ordningslagen gäller Folkhälsomyndighetens föreskrifter och allmänna råd (HSLF-FS 2020:12) om allas ansvar att förhindra smitta av covid-19 m.m. En konsoliderad version av föreskriften finns också. Den innehåller grundföreskriften med ändringar.

Syftet med dessa bestämmelser är att minska smittspridningen. De bygger på smittskyddslagens skyddsplikt som alltid gäller, oavsett om man är sjuk i covid-19 eller inte.

Om evenemanget inte har en skarp deltagargräns

Om ett evenemang inte omfattas av någon formell deltagargräns finns det ingen övre gräns för antal deltagare för evenemanget, och polisen kan inte ingripa på grund av att antalet deltagare är för högt.

Dock gäller Folkhälsomyndighetens föreskrifter och allmänna råd (HSLF-FS 2020:12) gäller fortfarande för dessa evenemang. Om föreskrifterna och råden följs kan det vara praktiskt svårt att ha så många deltagare som skulle varit fallet under normala omständigheter.

Dessutom kan det gälla lokala allmänna råd som går längre än de som gäller i hela landet.

I dessa fall kan inte Folkhälsomyndigheten eller smittskyddsläkaren godkänna eller underkänna ett specifikt evenemang ur smittskydds-perspektiv. Ansvaret att minimera smittspridningen är då enbart verksamhetens eller arrangörens.

Serveringsställen

För serveringsställen (restauranger, pubar, kaféer m.m.) finns en särskild lagstiftning från och med den 1 juli 2020, lagen om tillfälliga smittskyddsåtgärder på serveringsställen.

Till denna lag har Folkhälsomyndigheten tagit fram föreskrifter och allmänna råd om tillfälliga smittskyddsåtgärder på serveringsställen (HSLF-FS 2020:37).

Reglerna innebär i korthet att serveringsställen måste undvika trängsel och minimera risken för smittspridning genom olika åtgärder. Om reglerna inte följs kan kommunen besluta om förelägganden (t.ex. att den verksamhetsansvarige måste åtgärda trängseln i lokalerna) eller besluta om stängning av serveringsstället.

Reglerna gäller näringsverksamheter som serverar mat och dryck till allmänheten och där förtäring kan ske på stället. Även serveringsställen som inte har tillstånd att servera alkohol omfattas av reglerna.

Exempel på vad som omfattas av reglerna om serveringsställen:

• restauranger
  • barer
  • pubar
  • diskotek
  • kaféer
  • konditorier
  • kantiner.

Exempel på vad som inte omfattas av reglerna om serveringsställen:

• ideella organisationer som t.ex. serverar gratis mat och dryck till människor i hemlöshet
  • serveringsställen som saknar sittplatser och bord, t.ex. vissa glasskiosker och food trucks
  • personalrestauranger
  • skolmatsalar.
Förbud mot alkoholförsäljning mellan klockan 22.00 och 11.00

Mellan klockan 22.00 och klockan 11.00 gäller sedan den 20 november 2020 förbud mot sådan servering av alkohol som omfattas av alkohollagen, till exempel spritdrycker, vin, starköl, och andra jästa alkoholdrycker eller alkoholdrycksliknande preparat.

Redigerat av kribban, 17 december 2020 - 15:10.

Postad 17 december 2020 - 15:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Jag skrev i inlägg 425 att jag dragit en slutsats baserad på information från WHO och FHM. Och nu frågar du efter "citat och länk". Du vet alltså inte vad det innebär att dra en slutsats. Det förklarar ju delvis dina resonemang.

Okej, okey men jag tycker fortfarande din slutsats känns sådär. Jag refererar till dom nya nationella råden och kan inte dra samma slutsats som du. Detta råd tillåter sammankomst:

• Umgås bara med personer du normalt träffar, personer du bor med eller några få vänner och närstående utanför hushållet.

Redigerat av Buddypresley, 17 december 2020 - 15:32.

Postad 17 december 2020 - 15:28

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Är det detta du menar att dem inte säger?

https://www.folkhals...veringsstallen/

Kan du highlighta vilka stycken som är relevanta för diskussionen?

Redigerat av Buddypresley, 17 december 2020 - 15:28.

Postad 17 december 2020 - 15:36

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Okej, okey men jag tycker fortfarande din slutsats känns sådär. Jag refererar till dom nya nationella råden och kan inte dra samma slutsats som du. Detta råd tillåter sammankomst:

Om du går tillbaka till mitt inlägg 409 som du kommenterade. Jag refererade till munskydd. Det står väl inget om munskydd i de nationella råden. Så du har inte samma bas för din slutsats. Jag gav en källhänvisning i inlägg 425.

Redigerat av Mr_Tom, 17 december 2020 - 15:44.

Postad 17 december 2020 - 16:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Om du går tillbaka till mitt inlägg 409 som du kommenterade. Jag refererade till munskydd. Det står väl inget om munskydd i de nationella råden. Så du har inte samma bas för din slutsats. Jag gav en källhänvisning i inlägg 425.

Vad betyder mening två då av följande som du skrivit?

Tom skrev: "Vid familjesammankomster rekommenderar dom munskydd. FHM säger att vi inte skall ha några sammankomster"

Postad 17 december 2020 - 16:24

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Vad jag vet så går gränsen för allmänna sammankomster vid 8 personer, alltså behöver så gott som allt ställas in. Dock går det inte att reglera hur folk firar jul privat med befintliga lagar.

Personligen skippar jag julfirandet helt i år.

Postad 17 december 2020 - 16:33

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Kan du highlighta vilka stycken som är relevanta för diskussionen?

De nämner sammankomster i första meningen i mitt citat
Trots att dem inte säger någonting 😊

Postad 17 december 2020 - 17:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

De nämner sammankomster i första meningen i mitt citat
Trots att dem inte säger någonting

Ja, det står att sammankomster med max 8 personer är tillåtet. Men det visste väl alla innan? 

Postad 17 december 2020 - 17:12

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Ja trots att FHM inte säger det

Postad 17 december 2020 - 17:55

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Start av vaccinering redan den 26 dec kanske?

https://www.gp.se/ny...mber-1.38734120

Vilket klockslag startar det i så fall?

Svagt av just dig att sprida sådan otydlig information med tanke på din historik i dessa Corona-desinformationstrådar.

Fattar inte att dom släpper dig lös igen? :blink:

Postad 17 december 2020 - 17:56

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Hur lång är nålen... det frågan

Postad 17 december 2020 - 18:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Hur lång är nålen... det frågan

Men vänta här nu, längden har ju inte någon betydelse...

Fast armlängd spelar iofs viss roll i pandemin.

Postad 17 december 2020 - 18:16

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
26 dec? Vilket år? Otroligt vagt.........

Postad 17 december 2020 - 19:03

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Eftersom länken ändå säger 27e december kan Buddy lika gärna mena 26e december 2021.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.