Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ukraina

931 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 oktober 2022 - 19:04

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det är ju svårt starta egen undersökning om man inte får tillgång till platserna för attentaten. Att Ryssarna liksom övriga vill ha tillgång eller "hjälpa till" är ju inte så underligt.  Ryssland har ju redan angett USA. Men ingen lyssnar för det saknas trovärdighet av förståeliga skäl.  

Platsen är väl öppen idag? Expressen har ju varit där och filmat, https://www.expresse...ersjons-botten/ . Ryssland kan väl köra igång sin egen undersökning om dom vill. Det hörde jag från en marinofficer några dagar efter explosionen att han trodde dom skulle göra. Däremot tycket jag inte dom skall ha insyn i Sveriges utredning.

Alla vill in och snoka inkl ryssland inget konstigt med det. Bevisen är som sagt nog mer från underrättelsetjänst än på plats. Det är just att säkerhetspolitiska skäl anges och det finns inga för att inte ange Ryssland.

Jag har inte hört om någon mera än Ryssland som har begärt insyn i utredningen. Däremot lämnade Sverige en gemensam utredning med Tyskland och Danmark av säkerhetsskäl. Att det går inte så fort att utreda detta är väl ganska självklart. Dessutom,om man fått underrättelseinformation som pekar på något land så kanske man inte kan dela den utan att avslöja källan. Jag kan se flera goda skäl att inte ange Ryssland även om man vet att dom är skyldiga. Man kan ju istället fundera över varför man skall publicera det.

Postad 11 november 2022 - 16:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Härliga nyheter idag. Detta blir nog svårt att mörka eller släta över för putler. Det är ju förutom en militär katastrof även en prestigeförlust av gigantiska mått.

https://www.expresse...flaggor-hissas/

Postad 11 november 2022 - 17:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 315 inlägg
  • 0

Från Ryskt håll menar man att Cherson är och förblir ryskt. 

– Detta är den ryska federationens subjekt, den statusen bestäms av och har befästs i lag. Det har inte förändrats och det kan inte förändras, säger Peskov vid en presskonferens, enligt bland andra nyhetsbyråerna AFP och Interfax.

Med andra ord kommer Putler hävda att Ukraina har invaderat Ryssland.

Postad 11 november 2022 - 17:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 1

Från Ryskt håll menar man att Cherson är och förblir ryskt. 

– Detta är den ryska federationens subjekt, den statusen bestäms av och har befästs i lag. Det har inte förändrats och det kan inte förändras, säger Peskov vid en presskonferens, enligt bland andra nyhetsbyråerna AFP och Interfax.

Med andra ord kommer Putler hävda att Ukraina har invaderat Ryssland.

Ja det var väl förväntat. Tror dock att invånarna i Cherson skiter fullständigt i vad idioterna i Moskva anser i frågan :)

Redigerat av Loco.spk, 11 november 2022 - 17:54.

Postad 11 november 2022 - 18:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 315 inlägg
  • 0

Ja det var väl förväntat. Tror dock att invånarna i Cherson skiter fullständigt i vad idioterna i Moskva anser i frågan :)

Japp, menar bara att han kanske kommer att använda det som argument för att bomba Cherson, och att det är därför han drar tillbaka trupperna. Ingenting skulle förvåna längre.

Postad 11 november 2022 - 18:18

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
När kommer det någon och förklarar att det var den mest storslagna reträtten någonsin. Ett taktiskt genidrag? Alternativt, media ljuger. :)

Postad 11 november 2022 - 18:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 1

Japp, menar bara att han kanske kommer att använda det som argument för att bomba Cherson, och att det är därför han drar tillbaka trupperna. Ingenting skulle förvåna längre.

Jag tror inte att det är någon sådan list bakom (det har de visat sig vara för dumma för). Situationen blev helt enkelt totalt ohållbar och de hade flykt eller utplåning att välja mellan.

Det betyder väl tyvärr inte att du har fel. De kommer säkert skylla på det när han ska småbarnhämnas medelst lekplatsbombning  :(

Postad 11 november 2022 - 19:39

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0
Cherson är iof redan sönderbombat.

Postad 11 november 2022 - 20:29

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Hej kamrat. Misstänkte nästan att du skulle dyka upp och lägga lite sordin på stämningen.

Postad 11 november 2022 - 21:03

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Härliga nyheter idag. Detta blir nog svårt att mörka eller släta över för putler. Det är ju förutom en militär katastrof även en prestigeförlust av gigantiska mått.

Visst är det positivt :) . Jag har också hört att en ganska stor andel av de delar som Putte annekterade och gjorde ryska "för evigt" har Ukraina återtagit.

Allt är väl inte sönderbombat. Men mycket har idioterna förstört, till ingen nytta alls.

Postad 11 november 2022 - 21:53

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Ja det är stort och något av en sensation att Ukraina kan återta så pass stor landareal från Ryssland. På något sätt läser jag av situationen såsom boken Okänd Soldat skrevs av Väinö Linna.

Postad 11 november 2022 - 21:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Visst är det positivt :) . Jag har också hört att en ganska stor andel av de delar som Putte annekterade och gjorde ryska "för evigt" har Ukraina återtagit.

Allt är väl inte sönderbombat. Men mycket har idioterna förstört, till ingen nytta alls.

Känner jag ryssarna rätt är allt sönderbombat. De filmer man sett är ingen direkt munter syn.

Postad 12 november 2022 - 00:08

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Känner jag ryssarna rätt är allt sönderbombat. De filmer man sett är ingen direkt munter syn.

Ja de gillar verkligen att bomba, spränga, mörda, och  våldta. Men Cherson var tills igår ockuperat av  ryssarna själva, och inte ens de är så galna att de tokbombar "sin egen" stad.

De bilder jag sett har i.a.f. visat en rätt intakt stad. Vad har du för källor?

Postad 12 november 2022 - 02:54

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Ja så länge "sanningar a la Putlers" lever vidare". Så kan andra orka vidare. Mänsklig skyldighet.

Postad 12 november 2022 - 12:36

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

De bilder jag sett har i.a.f. visat en rätt intakt stad. Vad har du för källor?

Jag såg ett kort reportage från Cherson på CNN nu på förmiddagen. Som jag förstod det är den reportern den enda från väst som är på plats just nu, jag vet naturligtvis inte om det är sant :) .

Det som visades var lyckliga människor i gatorna som firade. Några intervjuades och dom var glada över att ryssarna var borta. Byggnaderna som jag såg i bakgrunden verkade intakta. Kan naturligtvis vara skadade inuti och jag har sett bilder på skadade byggnader tidigare. Men att "allt" skulle var förstört verkar fel.

En notering är att dom visade bilder på alla vapen som ryssarna påstås ha lämnat. Ryssarna själva har ju hävdat att dom tagit med sig all materiel.

Postad 14 november 2022 - 07:06

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5 153 inlägg
  • 0

Jag såg ett kort reportage från Cherson på CNN nu på förmiddagen. Som jag förstod det är den reportern den enda från väst som är på plats just nu, jag vet naturligtvis inte om det är sant :) .

Det som visades var lyckliga människor i gatorna som firade. Några intervjuades och dom var glada över att ryssarna var borta. Byggnaderna som jag såg i bakgrunden verkade intakta. Kan naturligtvis vara skadade inuti och jag har sett bilder på skadade byggnader tidigare. Men att "allt" skulle var förstört verkar fel.

En notering är att dom visade bilder på alla vapen som ryssarna påstås ha lämnat. Ryssarna själva har ju hävdat att dom tagit med sig all materiel.

Har hört att det finns två sätt att säga "sanningar" på i Ryssland. En är sanning som vi ser på det och den andra "sanningen" är lögner som främjar saken som att i detta falla ljuga om hur det gick.

Postad 14 november 2022 - 19:27

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Har hört att det finns två sätt att säga "sanningar" på i Ryssland. En är sanning som vi ser på det och den andra "sanningen" är lögner som främjar saken som att i detta falla ljuga om hur det gick.

Det låter väldigt ryskt  :) .

Det exempel på en sådan "sanning" kan vara det jag hörde Sergej Lavrov (Rysslands utrikesminister) säga för någon månad sedan. Han menade att kriget är Europa och USA's fel. För om vi slutade ge Ukraina vapen skulle kriget snart vara slut. Man kan ju se en viss sanning i det han hävdar även om hans grundresonemang är heltokigt. Han "glömmer" bl a vem som började det hela.

Postad 15 november 2022 - 21:57

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Snabb eskalering ikväll...

Postad 15 november 2022 - 22:00

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 1

Snabb eskalering ikväll...

i media

Postad 15 november 2022 - 22:02

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det var positiva nyheter för några dagar sedan. Idag var det inte fullt lika positivt. Ryssland har tydligen tillbringat dagen med att bombardera Ukraina med missiler. Tyvärr verkar det som dom dessutom lyckats skjuta på Polen, ett NATO-land.

Jag kollade lite snabbt på några större nyhetskanaler och i samtliga som jag såg är ordinarie sändningar avbrutna för att rapportera om detta. Jag såg precis en amerikansk tidigare hög militär konstatera att om Ryssland skjutit på NATO-land är det dags att svara nu. De närmaste dagarna kan bli intressanta på ett riktigt tråkigt sätt.

i media

Om Ryssland har skjutit på Polen då är det inte bara i media det händer saker.

Postad 16 november 2022 - 11:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Verkar ju vara Ukraina som skjutit Polen.

Postad 16 november 2022 - 12:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 315 inlägg
  • 0

Ja, eftersom USA redan går ut med information så har de troligtvis radardata som visar var den kom ifrån, eller iaf från vilket håll. Gissar på att den missade ett mål i/från Belarus.

Rysslands attack över hela Ukraina var dessvärre väntad. Putler kan ju inte acceptera ett nederlag.

Redigerat av Ageve, 16 november 2022 - 12:38.

Postad 16 november 2022 - 13:57

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0

Rysslands attack över hela Ukraina var dessvärre väntad. Putler kan ju inte acceptera ett nederlag.

Frågan är vad syftet är. Att Ukraina bara ska ge upp? Ryssarna avancerar ju ingenstans, så vad ska missilerna leda till?

Postad 16 november 2022 - 14:04

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 2

Frågan är vad syftet är. Att Ukraina bara ska ge upp? Ryssarna avancerar ju ingenstans, så vad ska missilerna leda till?

Lidande bland civilbefolkningen, det enda Ryssland kan producera både för inhemskt bruk och export.

Postad 16 november 2022 - 16:50

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Ekonomisk skada. Minska stridslusten. Få Ukraina att kapitulera

Postad 16 november 2022 - 18:55

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte om jag hört det senaste, men Biden sa i en intervju att missilen inte kommit från Ryssland. Det noterades eftersom det inte betyder att det inte var ryssar som sköt  :) . Baserat på det jag hört så var det sannolikt en Ukrainsk luftvärnsrobot som hamnade fel.

Vad jag hörde noteras av flera experter igår är den relativt långa flygtiden från Ryssland till Kiev. En misstanke är att Ukraina och sannolikt även Polen kan få sitt luftförsvar förstärkt. Kanske också en flygförbudszon i gränsområdet. Några höga amerikanska militärer tyckte också att detta har pågått länge nog. Om inte Ryssland avbryter börjar det bli dags att hjälpa dom ut ur Ukraina. Putin har ju vid flera tillfällen eskalerat vid motgångar, nu kanske det gick för långt.

Få Ukraina att kapitulera

För att citera Anthony Blinken, USA's utrikesminister: Om Ukraina slutar slåss upphör Ukraina att existera, om Ryssland slutar slåss upphör kriget. Det är Putins beslut när det slutar.

Postad 17 november 2022 - 17:23

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 2
En annan markant skillnad nu är att Zelenskyj klarar att backa och erkänna att han drog en förhastad slutsats. Det skulle Putin och gänget aldrig göra.

Postad 17 november 2022 - 17:35

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 478 inlägg
  • 0

En annan markant skillnad nu är att Zelenskyj klarar att backa och erkänna att han drog en förhastad slutsats. Det skulle Putin och gänget aldrig göra.

Det finns en viss ironi i att en f.d. professionell komiker är en av de mest samlade och seriösa ledarna i världen.

Postad 21 december 2022 - 19:41

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Nu är det lite mer än en månad sedan det skrevs något i denna tråden. Jag läste också häromdagen är det är 300 dagar sedan Ryssland invaderade Ukraina. 300 dagar av rysk galenskap, eller snarare Putins galenskap. 

Jag såg häromdagen en siffra på kostnaden för att återuppbygga det som förstörts. Jag minns inte exakt siffra men jag tror det var över 1000 miljarder kronor, en etta följd av 12 nollor. Och för ukrainarna lär det bli en annorlunda "jul" i år. Jag tycker hela denna "speciella militäroperation" kan klassas som ren idioti med väldigt många onödiga offer.

Jag såg dock en positiv nyhet idag. Ukraina kommer att få luftvärnssystemet Patriot, förhoppningsvis innebär det att de ryska missilerna fungerar sämre framöver. Och Zelenskyj är tydligen i Washington och träffar Biden. Det är ju en tydlig signal till Putin som åkte till Minsk häromdagen.

Postad 23 december 2022 - 15:01

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Putin har erkänt krig och kommer nu åtalas och ställas inför rätta eller betyder det att han kommer kunna frambringa fler soldater istället nu när det inte längre är en alldeles särskilt speciell militär operation?

Postad 23 december 2022 - 21:57

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Putin har erkänt krig och kommer nu åtalas och ställas inför rätta eller betyder det att han kommer kunna frambringa fler soldater istället nu när det inte längre är en alldeles särskilt speciell militär operation?

Nu vill jag inte märka ord men Putin har väl inte "erkänt" något?

Vad han gjort som jag förstår det är att i ett tal använda ordet "krig" för första gången sedan invasionen inleddes. Vad det betyder har jag sett spekuleras kring och idéerna går från en enkel felsägning till att det tyder på en kommande stor mobilisering och undantagstillstånd. En annan idé är att det är en medvetet "fel" för att skapa oro i världen några dagar för jul.

Vi får se vad som händer  :) .

Postad 23 december 2022 - 23:36

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0
Han har ju indirekt erkänt krig så som han yttrade sig. Andra som av misstag hävdar krig har ju fängslats då det är kriminellt uttala sig så.

Postad 24 december 2022 - 07:55

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Att lära sig juridiska distinktioner tar tid och möda. Som jag ser det har Putin inte erkänt sitt egna krig mot Ukraina bara för att han använt ordet krig.

Idag tänker jag på alla miljoner människor och oskyldiga barn som kastats ut i kylan på den dag som ska vara den varmaste i hjärtat. Personligen bidrar jag med mat, medicin och nödtält via hjälporganisationer. Ett tips till alla som har möjligheten.

Postad 24 december 2022 - 10:56

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5 153 inlägg
  • 0

Jag hoppas jag hjälp till då jag har köpt Coops Xtra honung som kommit från Ukraina i flera år. Även nu har det varit med ukrainsk honung men blandat med andra honungssorter. Den ukrainska honungen verkar vara slut för i år då andra burken jag köpte var en blandning av EU honung.

Redigerat av hmarkstrom, 25 december 2022 - 09:24.

Postad 24 december 2022 - 15:48

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Han har ju indirekt erkänt krig så som han yttrade sig. Andra som av misstag hävdar krig har ju fängslats då det är kriminellt uttala sig så.

Du har inte funderat på varför han använder ordet? Har kommer knappast att fängslas för detta men det kan vara ett budskap till omvärlden.

Idag tänker jag på alla miljoner människor och oskyldiga barn som kastats ut i kylan på den dag som ska vara den varmaste i hjärtat. Personligen bidrar jag med mat, medicin och nödtält via hjälporganisationer. Ett tips till alla som har möjligheten.

Det tycker jag låter som en bra idé. Har man möjligheten att hjälpa så är det en bra julgåva  :) .

Postad 24 december 2022 - 18:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Du har inte funderat på varför han använder ordet? Har kommer knappast att fängslas för detta men det kan vara ett budskap till omvärlden.

Det tycker jag låter som en bra idé. Har man möjligheten att hjälpa så är det en bra julgåva :) .

Han har med alla medel bekämpat ordet tidigare

Postad 24 december 2022 - 19:20

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Han har med alla medel bekämpat ordet tidigare

Ja, det har nog inte undgått någon. Så varför använder han det nu?

Postad 24 december 2022 - 19:38

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Ja, det har nog inte undgått någon. Så varför använder han det nu?

Precis det är det som är intressant. Han borde fängslas

Redigerat av oqvist, 24 december 2022 - 19:38.

Postad 24 december 2022 - 23:19

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Enligt min åsikt, ja. Men vad gör vi med de organisationer som både gav och ger support till Putin?

Postad 25 december 2022 - 11:32

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Enligt min åsikt, ja. Men vad gör vi med de organisationer som både gav och ger support till Putin?

Du menar folket som röstade på Putin de brukar i regel inte straffas annat än indirekt genom krigsskadestånd vilket drabbar hela ryska befolkningen

Redigerat av oqvist, 25 december 2022 - 11:33.

Postad 25 december 2022 - 14:09

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Du menar folket som röstade på Putin de brukar i regel inte straffas annat än indirekt genom krigsskadestånd vilket drabbar hela ryska befolkningen

Där var jag kanske lite otydlig. Jag ämnade rikta uppmärksamheten till de svenska Putinälskarna. Som bjudits till Ryssland och haft nära samarbete med gemensamma intressen. Varför är det så tyst från dessa led tror du?

Postad 25 december 2022 - 22:26

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Där var jag kanske lite otydlig. Jag ämnade rikta uppmärksamheten till de svenska Putinälskarna. Som bjudits till Ryssland och haft nära samarbete med gemensamma intressen. Varför är det så tyst från dessa led tror du?

Kommer sig väl naturligt gissar du syftar på spioner som fått ekonomisk ersättning för att spionera åt Rysslands vägnar. Sånt brukar ju va svårt snappa upp. Handlar väl oftast om sökande av spänning och egen berikning kan jag tänka mig.

Har då verkligen inte fått nys att det finns många officiella kanaler som hyllar Putin. Vi har ju i generationer matats med antiryssland propaganda som det stora hotet från öst som vart rätt effektiv

Postad 25 december 2022 - 23:23

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Kommer sig väl naturligt gissar du syftar på spioner som fått ekonomisk ersättning för att spionera åt Rysslands vägnar. Sånt brukar ju va svårt snappa upp. Handlar väl oftast om sökande av spänning och egen berikning kan jag tänka mig.
Har då verkligen inte fått nys att det finns många officiella kanaler som hyllar Putin. Vi har ju i generationer matats med antiryssland propaganda som det stora hotet från öst som vart rätt effektiv

Det du beskriver ovan har inget med det jag försöker få fram. Det finns information hos bl a Säpo samt flera nyhetsmedia om svenska individer och politiska föreningar som bjudits in som utländska valövervakare samt militärutbildningar, inbjudna av just Putin. Det var dessa grupperingars tystnad jag åsyftade. Allt finner man med enklare sökning på nätet.

Postad 26 december 2022 - 12:11

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Jag tycker också att Putin hör hemma i fängelse. Men jag vet inte vad du menar med första meningen, den verkar lite ironisk för mig.

Om du inte vet eller minns de förklaringar som gavs till att ordet krig inte får användas så blir diskussionen meningslös. Det verkar för övrigt inte vara det enda som du missat i sammanhanget :) . 

Postad 26 december 2022 - 16:07

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Jasså? Jag har exempelvis de senaste åren hört talas om rätt många personer i och kring sverigedemokraterna som haft minst sagt tvivelaktiga kopplingar till ryssland.

De må vara urusla på faktiskt krig, men (viss) hybridkrigsföring är de duktiga på.

Redigerat av Loco.spk, 26 december 2022 - 16:08.

Postad 26 december 2022 - 16:31

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Jasså? Jag har exempelvis de senaste åren hört talas om rätt många personer i och kring sverigedemokraterna som haft minst sagt tvivelaktiga kopplingar till ryssland.

De må vara urusla på faktiskt krig, men (viss) hybridkrigsföring är de duktiga på.

Sd ligger utanför min intressesfär men har lite svårt att se vad de har gemensamt med Ryssland. Möjligen ukrainska/polska nazister.

Oavsett detta är ju inga ämnen som västerländsk media gillar fokusera på.

Postad 26 december 2022 - 19:15

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Sd ligger utanför min intressesfär men har lite svårt att se vad de har gemensamt med Ryssland. Möjligen ukrainska/polska nazister.

Gemensamt? Ganska mycket tror jag. Klimatförnekelse, ogillar hbtq-rörelsen och jämlikhet i allmänhet, och och har inga större problem med auktoritärt styre.

Kan också vara så enkelt att det kommer en hel del påverkanspengar till dem.

Postad 26 december 2022 - 19:43

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Märklig hävd, om du inte är insatt i huruvida representanter för exempelvis SD och NMR både tränats i krigsföring och bjudits in som neutrala valövervakare av Putin. Ändå hävdar du det osannolika i att det skulle ha skett. Detta visar på en oförmåga att ta in fakta, men stärker min övertygelse om att du bara samlar data som stärker ditt redan spikade narrativ i ämnet. Således blir en dialog med dig tämligen juvenil.

Postad 27 december 2022 - 00:10

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0

Märklig hävd, om du inte är insatt i huruvida representanter för exempelvis SD och NMR både tränats i krigsföring och bjudits in som neutrala valövervakare av Putin. Ändå hävdar du det osannolika i att det skulle ha skett. Detta visar på en oförmåga att ta in fakta, men stärker min övertygelse om att du bara samlar data som stärker ditt redan spikade narrativ i ämnet. Således blir en dialog med dig tämligen juvenil.

Vilket är ditt spikade narrativ. Du har ju uppenbarligen ett du försöker förmedla. Du får gärna utveckla för jag är på läktarn :)

Postad 27 december 2022 - 07:19

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Vilket är ditt spikade narrativ. Du har ju uppenbarligen ett du försöker förmedla. Du får gärna utveckla för jag är på läktarn :)

Du svara sällan eller aldrig på frågor. Att du med så mycket gnäll skulle kunna hävda att du sitter på läktaren och inte är en agitator. Blir bara dumt. Eftersom du så aktivt deltar. Jag har redan förklarat för dig var jag hämtar information. Beskriv istället var du hittar och söker din information. Det är du som inte förtäljer historien. Du vill bara ändra och skriva ny. Som jag sagt förr. Du svarar på frågor med en ny fråga. Juvenilt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.