case
Star Wars-filmerna på DVD
Star Wars - Episod VI: Jedins Återkomst (AU) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(80)
|
Inga priser | |
Star Wars - Episod V: Rymdimperiet Slår Tillbaka (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(75)
|
Inga priser | |
Star Wars - Episod IV: Stjärnornas Krig - Limited Edition (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(82)
|
Inga priser |
Postad 27 September 2004 - 23:37
case
Postad 29 September 2004 - 02:05
Tillbaka till boxen
Grymt nöjd med ljud och bild visst slutscenen är ju om diskuterad men tyckte inte den förstörde nått
Omslaget och utseendet på boxen kunde varit lite stabilare men struntsamma..
Är av den åsikten att george har rätt att göra vad han vill med filmen eod.
Nya versionen förhöjer upplevelsen jämfört med första versionen som kom på bio.
Har själv orginalet på vhs så man har kunnat jämföra ganska ordentligt och som jag sa nya versionen är bättre ..
Självklart kommer det en box senare med ep 1 till 3 därav så har jag inte köpt dom filmerna en..
Postad 29 September 2004 - 18:19
Beställde den kl. 00.01 natten till Fredag. Den skickades under dagen och kom fram idag Onsdag. Klart godkänd leverans tid från Play.com.
Postad 02 October 2004 - 23:28
Alltså skillnaderna mot de gamla Special Editions.
Det var väldigt länge sen man såg de gamla så det är inte mycket skillnader jag märker av.
Postad 02 October 2004 - 23:44
Har varit lite trött i mössan de senaste kvällarna och därför varit tvungen att köra igång A New Hope från början fyra gånger nu. Olika menyer varje gång, och olika THX-loggor också.
Är det jag som är tossig, eller har ni märkt samma sak?
Hur många finns det?
Postad 02 October 2004 - 23:50
Lucas kunde gott tagit bort ewokerna i episod VI inför dvd-släppet av boxen...Star Wars: Ewok Adventures
Postad 03 October 2004 - 12:25
Det där är ingen nytt under solen direkt, både Phantom Menace samt Attack Of The Clones har nog minst 4 olika menyer vardera.Antingen har jag minne som en akvariefisk, eller också så finns det ETT GÄNG olika menyer på filmerna.
Har varit lite trött i mössan de senaste kvällarna och därför varit tvungen att köra igång A New Hope från början fyra gånger nu. Olika menyer varje gång, och olika THX-loggor också.
Hur många finns det?
Postad 03 October 2004 - 13:20
Ingen som har någon info om detta?Finns det någon hemsida som listar allt som har ändrats/tillkommit på de här nya versionerna?
Alltså skillnaderna mot de gamla Special Editions.
Det var väldigt länge sen man såg de gamla så det är inte mycket skillnader jag märker av.
DVD Forums recension var inte så konkret.
Postad 03 October 2004 - 16:20
ja, själv tycker jag de är lite roligt de där med de olika menyerna.Det där är ingen nytt under solen direkt, både Phantom Menace samt Attack Of The Clones har nog minst 4 olika menyer vardera.Antingen har jag minne som en akvariefisk, eller också så finns det ETT GÄNG olika menyer på filmerna.
Hur många finns det?
Man vet aldrig riktigt vilken som dyker upp.
En kul grej sådär bara.
Postad 04 October 2004 - 00:07
Finns det någon utgåva som har Engelsk text som inte är "Heard of Hearing" / "for the hearing impaired" osv, alltså "vanlig" textning?
Svenska utgåvan har det inte ju inte men kanske R2UK?
Postad 04 October 2004 - 00:11
Nu svarar jag mig själv...Jag vet att detta måste ha frågats förut, men jag gittar inget svar:
Finns det någon utgåva som har Engelsk text som inte är "Heard of Hearing" / "for the hearing impaired" osv, alltså "vanlig" textning?
Svenska utgåvan har det inte ju inte men kanske R2UK?
Kollade på DVDcompare.net, R1 har englesk text, R2 och R4 har Engelsk HoH text.
Nån som set filmen med engelsk HoH text? Är det mycket störande? Vissa filmer har ju nästan inga "HoH" grejer med i texten, andra är mycket irriterande med "telefonen-ringer-text" mest hela tiden...
Postad 04 October 2004 - 02:21
Tycker jag läst det på många utgåvor, men när jag väl spelat dom så är det bara den "vanliga" texten som skrivs.
Kan ju vara att jag blandar ihop det nu...men jag kör normalt sett med antingen engelsk text eller ingen alls numera...och det var länge sedan jag störde mig på sådant som "phone rings" typ...
Väntar nu på min R1 utgåva av denna boxen...så det ska bli intressant att se hur texten funkar där.
Postad 04 October 2004 - 09:52
Postad 04 October 2004 - 10:04
om ni tittar på VI delen så i slutet så ser Luke sin far och lärare i ande form men hans far är då den nya darth, hajjar ni?
har dom lixom klipt in honom eller var jag för snurrig när jag såg den?
SKUUUMT...
Redigerat av softman3, 04 October 2004 - 17:11.
Postad 04 October 2004 - 10:43
Postad 04 October 2004 - 11:10
Jag föreslår att du läser igenom tråden en gång, tro mig det lönar sig.hej alla, jag har ju inte hängt med på troden men jag söker ändå svar.
om ni tittar på VI delen så i slutet så ser Luke sin far och lärare i ande form men hans far är då den nya darth, hajjar ni?
har dom lixom klipt in honom eller var jag för snurrig när jag såg den?
SKUUUMT...
Postad 04 October 2004 - 11:16
http://www.thedigita...arschanges.htmlFinns det någon hemsida som listar allt som har ändrats/tillkommit på de här nya versionerna?
Postad 04 October 2004 - 13:01
Tackar!http://www.thedigita...arschanges.htmlFinns det någon hemsida som listar allt som har ändrats/tillkommit på de här nya versionerna?
Postad 07 October 2004 - 14:39
Redigerat av derpious, 07 October 2004 - 14:39.
Postad 07 October 2004 - 16:10
Postad 08 October 2004 - 08:23
Postad 08 October 2004 - 21:45
Så ni som vet att priset gäller i ALLA deras butiker, kan ni visa VAR det står att prisgarantin INTE är regional. Så att vi alla andra kan komma med något konkret när vi handlar hos dom...
Postad 08 October 2004 - 22:06
mvh/jonas
Postad 08 October 2004 - 22:07
Ljudet när dom talar är ju helt otroligt kasst.
Blir till att köra med gamla laserdisc ripparna ändå känns det som.
Postad 09 October 2004 - 08:10
Då är kraven att butiken ifråga ska ha något ex inne av filmen för att ma nska få till samma pris och det gäller inte nätbutiker så bara fysiska butiker det handlar om.
Postad 09 October 2004 - 10:30
Eyes: Men när det gäller Elgigantens hemsida och priserna där så kan man få samma pris i butiken som det är på hemsidan.Lägsta prisgaranti gäller för det mesta inom en radie av 8 till 10 mil.
Då är kraven att butiken ifråga ska ha något ex inne av filmen för att ma nska få till samma pris och det gäller inte nätbutiker så bara fysiska butiker det handlar om.
Postad 11 October 2004 - 08:53
Ja, när företagets egen webbsajt ger ett pris och butiken ett annat så borde det ju knappast vara något problem oavsett var i landet ni befinner er. Om butiken ändå trilskas kan ni ju gå till Onoff. Jag har själv varit på Onoff och köpt dvd-film till lägsta-pris-garanti och det enda jag refererade till var Elgigantens hemsida (som kassörskan surfade in på för att verifiera priset). Det var inga problem alls. Det kanske bara fungerar om det både finns Elgiganten och Onoff på samma ort. Jag har ingen större koll på hur vanligt Elgiganten är runtom i Sverige men Onoff finns ju lite överallt. Det kan väl i alla fall vara värt ett försök.Eyes: Men när det gäller Elgigantens hemsida och priserna där så kan man få samma pris i butiken som det är på hemsidan.Lägsta prisgaranti gäller för det mesta inom en radie av 8 till 10 mil.
Ytterligare ett alternativ är ju faktiskt att beställa filmen från Elgigantens webbsajt. Även om man då får betala frakt på filmen så lär priset ändå understiga vad de flesta butiker (såväl fysiska butiker som nät-butiker) vill ha för boxen. Jag har visserligen bara beställt film från elgiganten.se en enda gång men jag har för mig att frakten var typ 20:- eller nåt och 420:- är ju fortfarande ett bra pris för boxen.
Postad 11 October 2004 - 09:31
Postad 15 October 2004 - 11:21
Kan inte annat än instämma, tänkte "ska det vara så här"?Jag är så otroligt besviken på ljudet på Episode IV ...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Blir till att köra med gamla laserdisc ripparna ändå känns det som.
Postad 18 October 2004 - 23:50
Postad 20 October 2004 - 13:18
Postad 20 October 2004 - 13:25
Postad 20 October 2004 - 13:37
Visar ju bara återigen deras nivå på recenserandet. Så länge det kommer ljud ur bakhögtalarna är allt på topp med andra ord.Hemmabio (tidningen) ger alla filmerna högsta betyg på allt.
Verkar som Lucas skickat en liten check till recensenten.
Redigerat av Fredrik, 20 October 2004 - 13:38.
Postad 23 October 2004 - 21:52
Postad 23 October 2004 - 22:41
Den ser väldigt suddig utAmazon.uk har 2 ex (beg) av den limiterade utgåvan med guldomslag och är i widescreen.
Postad 24 October 2004 - 13:25
http://www.soundandv...4&page_number=1
Redigerat av Viggen, 24 October 2004 - 13:27.
Postad 24 October 2004 - 13:29
Håller med. Det är bara Episod VI som har bra ljud, V har ok. IV är riktigt dåligt....ljudet är så ojämnnt, ena sekunden kanske dom pratar tydligt och med pyttelite brus, för att nästa sekund gröta ihop sig helt så man inte hör något, och med jätte mkt brus....Jag är så otroligt besviken på ljudet på Episode IV ...
![]()
![]()
![]()
![]()
Tråkigt att det ska vara så otroligt kasst re-mixat....känns som att dom försökt leka med för mycket filter tycker jag.
Postad 24 October 2004 - 14:59
Postad 26 October 2004 - 16:47
Postad 04 January 2005 - 11:10
Postad 04 January 2005 - 11:35
Det ska bli riktigt trevligt att få läsa.Imorgon dyker den första av tre recensioner upp om boxen här på prisjakt. Bättre sent än aldrig.
Postad 04 January 2005 - 11:40
Postad 04 January 2005 - 18:51
Postad 04 January 2005 - 19:25
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Star Wars i original 1977-1983 utföranden, finns detta?
6 bilder
78 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?