Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pinnacle ShowCenter *

668 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pinnacle ShowCenter 1000G (Mediaspelare) 1 7.441176 (33) Inga priser

Postad 22 November 2004 - 07:53

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Min första fråga lyder:

Jag har för närvarande min ShowCenter innkoplad med scart till TV´n men kommer i framtiden kompletera med en Proj ansluten med component. Är det då möjligt att ha bild ut ut maskinen samtidigt genom scart (eller S-Video) och component?

Det går att få ut signal både ur scart:en och komponentutgången. I inställningarna så ska du dock tala om vilken signaltyp som önskas, och då jag valde PAL Component så blev bilden via Scart:en svart-vit. Det kanske finns ett annat läge som fungerar bättre, men i mitt fall så gjorde jag bara en snabbtest med component...i vanliga fall kör jag scart mot TV:n.

Jag kommer att koppla in min ShowCenter digitalt till min 6:1 reciver... räcker det eller måste jag även dra analoga sladdar för att höra mp3 låtarna?

Det räcker bra för att få ljud från filmer och MP3-låtar.

När jag blädrar upp/ner i tex musik listan så låser sig maskinen. Även vid vissa andra tillfällen låser den sig eller så kommer man till en sida där man uppmanas att klicka bakåt, vilket inte alltid funkar.

Det går bara att titta på en sida i taget när man spelar upp en låt...om man bläddrar till ny sida så slutar musiken att spela. Detta tycker nog de flesta är en stor brist.

mvh Mats N

Postad 22 November 2004 - 16:35

C_Skaff
  • C_Skaff
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
I musik läget: Det skulle vara trevligt om man kunde browsa alla låtar p åsamma sätt som man gör i PC-mjukvaran. Typ som i Itunes:
[Song name] [Album] [Artist] [Genre]

/Carl

Postad 23 November 2004 - 08:36

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

I musik läget: Det skulle vara trevligt om man kunde browsa alla låtar p åsamma sätt som man gör i PC-mjukvaran. Typ som i Itunes:
[Song name] [Album] [Artist] [Genre]

/Carl

...kan man inte det på ett ungefär :)!!?

mvh Mats N

Postad 23 November 2004 - 10:53

C_Skaff
  • C_Skaff
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jo det kan man, men inte som i typ Itunes eller mediaspelaren i library läge där man ser all akategorier p samma gång istället för att välja att visa låtarna efter album/artist m.m.
Så man har 3 eller 4 spalter så man kan sortera efter valfri...Kanske

Postad 23 November 2004 - 12:10

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Tycker dom borde kunna fixa detta till nästa uppdatering.
Det som stör mig mest faktiskt ... Just det att man inte söka så bra.
Någon som hur det ser ut i de fristående programmen?
Tänkte på Oxyl och Open Showcenter.

edit: stavfel

Redigerat av Martin.M, 23 November 2004 - 12:10.

Postad 23 November 2004 - 21:19

Unregisteredf85cee65
  • Unregisteredf85cee65
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har gjort ett nytt skin, Favorit laget Färjestad..

Bara att ladda ner, om ni gillar färjestad förståss...

Om ni vill ha ngt annat lag posta i forumet, så kan jag försöka knåpa ihop ett när jag får tid..

//Fredrik

Bifogad fil(er)

Postad 26 November 2004 - 19:22

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Nu finns en beta på version 1.7 att ladda ner.

/Mattias

Postad 26 November 2004 - 22:45

micke n
  • micke n
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Nu finns en beta på version 1.7 att ladda ner.

/Mattias

Nån som tagit ner den och kan verifiera att den funkar bra?

Postad 27 November 2004 - 08:16

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag har tagit ner den och hade lite problem med installationen men det berodde på att den inte stöder Windows server 2003.
Men nu fungerar det och både servern och hårdvaran har uppgraderats med nya versionen. Problemet är att jag har svårt att få tillgång till TV:n eftersom barnen tittar på den just nu. Men jag har iaf sett att textningen av .avi-filer fungerar vilket var det som jag har väntat på sen jag köpte lådan. Man har också infört automatiska spellistor och snyggat upp utseendet lite.

/Mattias

Postad 27 November 2004 - 08:23

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Här kommer lite info om vad 1.7 beta1 innehåller:

New in version 1.70

This version contains a new firmware for the ShowCenter Player. The update process will start automatically - please note that the firmware update will occur in two steps.
IMPORTANT: The firmware update may reset the wireless LAN settings (SSID, WEP key) of the ShowCenter Player. Please re-enter these if you have problems with your wireless connection after the first part of the firmware update.

Installation
Please first deinstall any older version of the ShowCenter software. When prompted, decide if you want to keep your old database or not.

Important changes - please read this first
ShowCenter Control (the icon located in the notification area of the taskbar) has been removed, as it is no longer necessary to specify the network adapter that your ShowCenter Player is connected to. The ShowCenter Streaming Server now automatically connects through all network adapters of your PC.
The Quickstart Assistant has been removed. The watched folder for a PCTV Vision product is now created automatically when you open Pinnacle MediaManager.
The ShowCenter application has been renamed to Pinnacle MediaManager.
The database now uses a Microsoft SQL Server engine. You may import the previous Microsoft Access MDB file using Tools/Import in Pinnacle MediaManager. This will also restore all your playlists. Please note that there are no provisions to move an SQL database back to the previous MDB format.
The ShowCenter Player user interface has a new, true-color skin. This required removing the picture-in-picture feature. Note that any of the previous skins may be selected using Settings/General/Skin.
The PDF manual file and the help files for both ShowCenter and Pinnacle MediaManager have been updated to include information on all new feature. Please make sure to take a look at them for further details.

RealNetworks Rhapsody support
Rhapsody is a subscription music service by RealNetworks that gives you unlimited access to over 700,000 songs and commercial-free, user-configurable radio stations.
Please see the ShowCenter help file (Start/Programs/Pinnacle ShowCenter/Help/ShowCenter) for details on Rhapsody. For your 30-day free trial subscription, click Start/Programs/Pinnacle ShowCenter/Help/RealNetworks Rhapsody.
At the time of this release, the Rhapsody service is only available in the USA.

Support for PCTV MediaCenter products
The Pinnacle PCTV MediaCenter 100i, 100e and 300i products are now supported by ShowCenter for viewing, scheduling and starting TV recordings. Both share the same media database and the Pinnacle MediaManager application.
Important: You must first install Pinnacle MediaCenter version 2.02 or higher before installing ShowCenter 1.70. No additional PCTV update patch is required for the MediaCenter products, but it is still necessary for PCTV products with the Vision software. Please see the section PCTV support below for more details.
Note that deleting a recording from the ShowCenter Player is not supported for the MediaCenter products.

Music playback display and album art
When playing music, a graphical information screen now shows details on the playlist and the current, previous and next songs. Album art will be displayed if you place album art images as files named AlbumArt.jpg in the folders of your music collection. Each AlbumArt.jpg file will apply to all music files in that folder. Scanning for album art files is a background process with settings in the Pinnacle MediaManager preferences.
Rhapsody songs will also show album art from the Rhapsody server, but Rhapsody radio will not.
The music playback display options may be changed using Settings/Music options.

One-button music playback
On the New Media menu screen, the buttons 1 to 9 on the remote control will play back music playlists or Internet radio stations that can be defined using Settings/Music options/One Button Playback. This allows you to play back music without turning on your TV set. You may want to set up your ShowCenter so that it automatically connects to a server PC. For this, select Edit Server on the server selection screen, choose your server and activate the checkbox Always connect to this server. The New Media indicator will light up when the New Media menu is shown to indicate that the ShowCenter Player has connected and is ready to accept a one-button command.

Dolby Digital soundtracks on the analog audio outputs upgrade
To enable this feature, please click Start/Programs/Pinnacle ShowCenter/Options/Activate Dolby... You will be taken to the Pinnacle online store, where you may purchase this upgrade, which will then be activated automatically.
After the activation, restart your ShowCenter Player. A new setting named Dolby Digital Output will be available under Settings/Movie options. Please select the analog audio output here.
Note that DolbyÒ Digital soundtracks are available on the digital audio outputs by default - no upgrade is necessary for this function.

Subtitle display for AVI files
Subtitle files of the formats MicroDVD ("SUB"), SubRip ("SRT") and Substation Alpha ("SSA") are now supported for AVI file playback. The subtitle files must be stored in the same folder as the associated AVI file and their filenames must be exactly identical (except for the extension). Only the Western character set is supported.
In addition, the AVI subtitle display must be turned on under Settings/Movie options.

Automatic playlists and ratings
Media files may now be rated with zero to five stars in Pinnacle MediaManager, either using Organize or by right-clicking in the library view. All media with four or five stars is available in the auto playlist Top rated, both in Pinnacle MediaManager and on the ShowCenter Player.
ShowCenter will also keep track of how often you play each media item and generate the auto playlists Most played, Least played and Not yet played from this information.

Missing/modified media detection
When a media file is deleted, moved or renamed, its link in the ShowCenter database will be broken. A new background process will now detect these "missing media" and display a broken chain icon next to them in the library view. All missing media may be viewed by clicking on the Missing Media entry on the left library pane.
To restore a link, select an item, right-click and choose Repair missing media. Details of the scanning process may be configured in the Pinnacle MediaManager preferences. You may also start a scan manually by selecting Scan for missing or modified media in the Tools menu.
If you use another application to organize your music files, their ID3 tag information may get modified and no longer match the information in the ShowCenter database. Such cases are now also detected and indicated by a question mark icon. This "modified media" may also be viewed by selecting the option of the same name in the left pane of the library view. To transfer the modified ID3 tag data into the ShowCenter database, select an item, right-click and choose Update tags from file. Modified media detection is only performed for music files.

Movie series
If you have a lot of movies, organizing them just by movie genre may be cumbersome. This version of the ShowCenter software allows you to add a second level to movie organization, named Series.
To use the Series level, first open the Pinnacle MediaManager preferences and select Import. Here you can define how the movie genre, series and name are generated from the file and folder names when importing movies. To see the Series information in the library view, click on the browser column selection button (next to the magnifying lens button) and select a view that includes the Series item.

Music data from file and folder names
If you organized your music by putting it into artist and album folders instead of editing their ID3 tags, you can now import this information into the ShowCenter database.
First import your music as usual using Import/Folder or Import/File. Then select the music in the library view, right-click and choose Update tags from file/folder names. In the dialog box that now appears, choose the pattern that matches the way you used file and folder names for artist, album, track number and song name. Use the up/down buttons to step through the selected music files and check that the information is interpreted correctly. If you activate Update ID3 tags in music files, the tag data of your music will also be updated to reflect the new information.

More new features
Setting up a wireless network is now much easier with the new WiFi setup assistant of the ShowCenter Player. Please refer to the PDF manual or the ShowCenter help file for details on its operation. Note that setting up a direct wireless connection ("ad-hoc", without an access point) is now different - you must first set up the network on the PC and then let ShowCenter search for it.
The music and movie genre menus in Organize can get cluttered with outdated entries. To clean this up, select Rebuild this list in the genre menu.
The ShowCenter media database may be backed up and restored to/from an XML file through the Pinnacle MediaManager Tools menu.
ShowCenter now uses a Microsoft SQL Server database for improved performance. Note that some operations, like deleting a large number of items, can still take a long time.
File conversion settings and status are now available in the Pinnacle MediaManager preferences.
For music, the publishing year will be read from the ID3 tags and can be displayed in the library view and edited using Organize.
The tab button on the remote control now reloads the current menu page and switches the repeat mode while playing music, movies or photos.

Known issues
VOB files that have no other audio tracks except DTSÒ cannot be played
AVI files greater than 2GBytes ("OpenDML" format) cannot be played
When scheduling TV recordings, please take care that these do not overlap. Also, the "record now" feature may conflict with a scheduled recording.
For PCTV Sat, it may take several minutes after a reboot until the hardware is ready to start a recording. If you try to start a recording too quickly (or if one is scheduled), then this may result in a Vision "hardware not found" error.
The German program guide software TV Genial may crash when you try to open it. If this happens, please open the PCTV Vision application and then the scheduler window and delete all scheduled recording entries.

Postad 27 November 2004 - 09:59

rillle32
  • rillle32
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
vart finns betaversionen 1.7 att ladda hem.... har kollat på deras hemsida, men inte hittat den.... jag har väntat på subtitles hur länge som helst..... nåja.. ända sedan jag köpte min SC iallafall..

Rillle

Postad 27 November 2004 - 10:08

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Den finns att ladda hem här

Postad 27 November 2004 - 13:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

vart finns betaversionen 1.7 att ladda hem.... har kollat på deras hemsida, men inte hittat den.... jag har väntat på subtitles hur länge som helst..... nåja.. ända sedan jag köpte min SC iallafall..

Rillle

Subtitles fanns väl redan i förra versionen?!
Eller blandar jag ihop det med nån dvd-firmware kanske :(

Postad 27 November 2004 - 13:51

rillle32
  • rillle32
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
japp... subtitles till divx alltså avi fanns inte med i förra versionen... däremot funkade det på dvd.....

vet någon förresten om det finns någon SC som klarar trådlöst nätverk i 54mbit

Postad 27 November 2004 - 13:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

japp... subtitles till divx alltså avi fanns inte med i förra versionen... däremot funkade det på dvd.....

vet någon förresten om det finns någon SC som klarar trådlöst nätverk i 54mbit

rille32, tittar du aldrig på pinnacles sida :(

http://www.pinnacles...=39&langue_id=2

Wireless G är 54 Mbit versionen.

Postad 27 November 2004 - 14:45

micke n
  • micke n
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Så, nu har jag installerat 1.7, dock inte helt utan problem. :(
Första installationen rapporterade en del kryptiska fel efter omstart.
Allt verkade dock fungera men jag körde ändå en repair. Efter detta fick jag inga fler felmeddelanden.

1.7 ser visserligen lite snyggare ut men jag irriterar mig lite på att man inte alls kan browsa låtar medans man lyssnar på en låt. Inte ens samma artist/album som man kunde tidigare.
Visserligen kan man nu ha en (fullskärms-) bild under uppspelning som visar föregående och efterföljande låt, som ser rätt bra ut.
Men jag vill nog inte riskera att bränna in den bilden i min plasma.
Hade varit bättre om man kunde kunde ändra bild-"mode" med display knappen som förut.

En fråga till er andra som installerat 1.7. Tar det 30 sek för er att ansluta till en radiostation nu?
För mig tar det numer alltid 25-30 sek innan man får kontakt med radiostationen man valt.

Men det är ju som sagt en beta så man kanske inte ska gnälla för mycket.

Postad 27 November 2004 - 17:55

Unregisteredb4184b66
  • Unregisteredb4184b66
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag är helt ny med SC 1000g såg nån bild på nåns bakgrundsbild (egengjord) o där stod det internet... hur gör jag för att lägga till länkar för att kunna "surfa" ?

Postad 27 November 2004 - 21:36

rillle32
  • rillle32
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Sorry Martin M.. jag kollar men kollar tydligen dåligt........får kanske öppna ögonen lite :(

tack iallafall... får nog bli att inhandla en sån istället... frö det går väl inte att göra om min vanliga lr....

frugan börjar tröttna på nätverkskabeln...... och jag har trådlöst till allt annat...

Postad 28 November 2004 - 01:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Sorry Martin M.. jag kollar men kollar tydligen dåligt........får kanske öppna ögonen lite  ;)

tack iallafall... får nog bli att inhandla en sån istället... frö det går väl inte att göra om min vanliga lr....

frugan börjar tröttna på nätverkskabeln...... och jag har trådlöst till allt annat...

Det ska gå att modda, men det kostar några kr...
Jag tror att det står på Pinnaclesidan också någonstans.
Om inte annat så snackas det om det i forumet :(

edit: Pinnacles eget forum alltså :(

Redigerat av Martin.M, 28 November 2004 - 01:27.

Postad 28 November 2004 - 05:10

Unregisteredb4184b66
  • Unregisteredb4184b66
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag är helt ny med SC 1000g såg nån bild på nåns bakgrundsbild (egengjord) o där stod det internet... hur gör jag för att lägga till länkar för att kunna "surfa" ingen som kan svara på min fråga?

Postad 28 November 2004 - 05:25

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag är helt ny med SC 1000g såg nån bild på nåns bakgrundsbild (egengjord) o där stod det internet... hur gör jag för att lägga till länkar för att kunna "surfa"  ingen som kan svara på min fråga?

Tjenare på dig och välkommen till prisjakt.
Är ganska säker på att det nämnts tidigare i tråden men annars så är
pinnacles eget forum kanon för att få reda på det mesta.

Själv ser jag inte användningen i detta då man ändå inte kan navigera på
sidorna.

Postad 28 November 2004 - 13:21

Unregisteredb4184b66
  • Unregisteredb4184b66
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tack hittade... såg den här http://www.amitech.dk/ fanns annons i siba om den = alltså exakt samma som SC fast under annat namn (ehome) eller nåt kallar dom den

Postad 28 November 2004 - 14:08

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Jag har haft Showcenter sen den kom och jag kan varmt rekomendera den för alla som funderar på ett köp.
Nu när det dessutom kommit en ny beta version av mjukvaran har en redan bra produkt blivit bättre!

Här är en länk till filen:

http://www.pinnacles...ter&page_id=517

Redigerat av Unregistered2431065f, 28 November 2004 - 14:14.

Postad 29 November 2004 - 09:03

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Har en laptop med inbyggt wlan 54mbit som pratar med en Trådlösrouter D-Link 624+..
Fråga:
Måste man ställa om datorn för Ad-hoc mellan korten varje gång man skall koppla ihop dator-showcenter eller låter man showcenter koppla upp sig med datorn via den trådlösa routern??

Sätter man datorn i ad-hoc läge så kommer man väl inte ut på nätet samtidigt väl??

Postad 29 November 2004 - 16:19

grushog
  • grushog
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ny mjukvara till Showcentern finns ute nu.
1.7 Beta 1

www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=7&product_id=1481&product_name=&page_id=522

Skall tydligen fixa lite smått och gott. Bla stöd för subtitles

Postad 01 December 2004 - 05:14

C_Skaff
  • C_Skaff
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Godnatt / Godmorgon alla glada Showcenter användare! Här kommer lite nattsudd under nattpaset på jobbet:

Jag har också instaletar Beta 1.7. Jag fick min Showcenter för typ 2 veckor sedan och hade en del problem med kontakt mellan Dator och Showcenter via WLan. Men det tror jag berodde mest på att kag kör Ad-Hoc till en USB-54Mbit WiFi. Med den nya Betan så funkar det i alla fall mycket bättre. Enda problemet är att naä man startar den så hittar den inte min PC. Jag måste först gå in i WiFi menyn och välja mitt network och starta om och sen funkar det. Men när man väl är inne så är det inga störr problem med Betan. Dom klasiska Beta problemen finns självklart där, t.ex. om man trycker på fel knapp eller för snabbt så fuckar den sig lite men det är bara att starta om den då. Film funkar riktigt bra med 54Mbit kortet man jag fick med i paketet från Pinnacle. Hackar inte det minsta. Men när jag ska spola såkommer det upp en % räknare som räknar upp till 100% och sen kan man spoola när som helst i filmen bara den laddat en gång. Är det lika dant för er som kör med TP sladd?

Hur gör man när man har en film delad i två filer, t.ex. XXXXX_CD1.avi och XXXXX_CD2.avi, och vill att den spelar upp den andra delen automatiskt när den första är klar?

Det är en del snack om att titta på DVD med showcentern vilket inte intresserar mig, men däremot så undrar jag om man kan mounta en ISO/IMG/BIN-fil i Deamon tools för att simmulera en DVD-skiva som Showcenter hittar?
En bra framtida funktion skulle ju vara att Showcentern kan spela upp IMG/ISO/BIN-filer direkt. Kan tänka mig att det är lite klurigt att hantera 4.7GB stora filer som ska steamas över WLAN. Men man för väll hoppas att Pinnacle tänker till lite.

Det var allt jag kunde komma på för tillfället...

Postad 01 December 2004 - 16:33

micke n
  • micke n
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Hur gör man när man har en film delad i två filer, t.ex. XXXXX_CD1.avi och XXXXX_CD2.avi, och vill att den spelar upp den andra delen automatiskt när den första är klar?

Jag vet inte om det är någon skillnad mellan avi och mpg i detta fall men när jag döper filmerna till xxx_CD1.mpg och xxx_CD2.mpg så spelar den båda efter varandra automatiskt.
Se bara till att de heter exakt samma förutom CD1 och CD2 så borde det funka.

Den syns dessutom bara som en film i menyn på SC när filerna är döpta på det sättet.

Postad 03 December 2004 - 23:07

C_Skaff
  • C_Skaff
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Bibliotek

Jag har gått egenom hela mitt mp3 arkiv i Itunes och sorterat upp Genre, artist och namn. Exporterat det biblioteket till en "bibliotek.xml" -fil. Hur får jag in den i MediaManager?

Jag kan plötsligt inte starta MedaManager. Den laddar för att sedan visa ett felfönster som säger:

Postad 03 December 2004 - 23:08

C_Skaff
  • C_Skaff
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Could not init database!

Postad 05 December 2004 - 22:24

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Hej

Måste man ha en router för att kunna koppla sin showcenter till datorn?

Frågar för att jag kan köpa en sådan för 1000kr, är det värt pengarna?

Är den så bra som alla säger? Pratade med en kompis igår och han sa att Xboxen klarar ju av allt som Showcentern gör!

Snälla hjälp mig o välja, för o nackdelar med showcenter o xbox och vilken av dessa som egentligen hänger med i framtiden!

Tack på förhand!

Momme

Redigerat av Unregistered38563, 05 December 2004 - 22:25.

Postad 06 December 2004 - 08:34

Unregistereda36893b3
  • Unregistereda36893b3
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Det finne en stor skillnad och det är att ShowCenter inte låter någonting. Ingen fläkt eller disk i som väsnas! Det är prio 1 för mig!

Du kan modda xboxen med tystare fläktar, men helt ljudlös blir den aldrig!

Framtiden? Då ska du inte välja någon eftersom ShowCentern är en första generationens pryl och xboxens hårdvara redan är föråldrad sett med PC-mått mätt.

Edit: Framtiden ni vet B)

Redigerat av Unregistereda36893b3, 06 December 2004 - 08:35.

Postad 06 December 2004 - 09:51

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Det finne en stor skillnad och det är att ShowCenter inte låter någonting. Ingen fläkt eller disk i som väsnas! Det är prio 1 för mig!

Du kan modda xboxen med tystare fläktar, men helt ljudlös blir den aldrig!

Framtiden? Då ska du inte välja någon eftersom ShowCentern är en första generationens pryl och xboxens hårdvara redan är föråldrad sett med PC-mått mätt.

Edit: Framtiden ni vet B)

Okej, visst låter Xboxen lite men det stör mig ej!

En annan fråga, kan man koppla Showcenter till datorn med en vanlig nätverkskabel eller måste det vara trådlöst?

Läst på en del olika sajter där den inte går o koppla med en vanlig närverkskabel utan en router, stämmer detta?

Är 1200kr ett bra pris samt garanti till maj nästa år? Orginalkartong hade han visst slängt!

Mvh Momme

Postad 06 December 2004 - 11:04

Unregisteredbae4256f
  • Unregisteredbae4256f
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Okej, visst låter Xboxen lite men det stör mig ej!

En annan fråga, kan man koppla Showcenter till datorn med en vanlig nätverkskabel eller måste det vara trådlöst?

Läst på en del olika sajter där den inte går o koppla med en vanlig närverkskabel utan en router, stämmer detta?

Är 1200kr ett bra pris samt garanti till maj nästa år? Orginalkartong hade han visst slängt!

Mvh Momme

Hej!

Nej! du måste använda en korsad TP-kabel om du vill koppla ShowCenter-stationen direkt till datorn.. Annars kan du kan vända en Router eller Switch för att koppla in ShowCenter med en vanlig TP-kabel.

Jag köpte min för 2500:- så 1200:- är ett rätt bra pris.

/John

Postad 06 December 2004 - 22:21

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Hej

Varför inte köpa en 15lcd skärm o ha den i vardagrummet som jag sen kopplar den till datorn som jag har i rummet intill istället för Pinnaclen?!?!

Tycker det låter som en bra idé

Vad tycekr ni

Postad 07 December 2004 - 08:13

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Hej

Varför inte köpa en 15lcd skärm o ha den i vardagrummet som jag sen kopplar den till datorn som jag har i rummet intill istället för Pinnaclen?!?!

Tycker det låter som en bra idé

Vad tycekr ni

Hmm, ja varför inte :(. Det finns ju tusen skäl till varför du inte ska skaffa dig en Showcenter.

Showcentern är en bra pryl för att koppla ihop en/flera datorer till prylarna i vardagsrummet (projektor, TV, förstärkare etc.). Det går givetvis att strunta i den helt och ställa dit en Xbox eller dator istället...och ta nackdelarna med det. Nackdelarna som jag ser det är att både en Xbox och en dator låter...samt att datorn behöver vara relativt kraftfull och ha diverse olika utgångar från ljud- och grafikkort för att kunna klara av det en Showcenter klarar av (kopplad till en "klenare" dator utan häftigt ljud- och grafikkort). Även en Xbox behöver kompletteras för att matcha Showcenterns möjligheter.

Showcentern är en pryl som kostar knappt 2000:-, det måste anses vara billigt i jämförelse med både vissa datorkomponenter och hembio-pryttlar. Den är dock inte ett absolut måste i någons liv. Ser du inte glädjen med den så ska du nog lägga pengarna på något annat...t.ex en lång kabel och en 15" lcd-skärm om det uppfyller dina önskemål, det är dock inte bara en bildtransport som Showcentern ska klara av.

mvh Mats N

Postad 07 December 2004 - 13:51

Unregisteredf85cee65
  • Unregisteredf85cee65
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej
Måste man ha en router för att kunna koppla sin showcenter till datorn?
Frågar för att jag kan köpa en sådan för 1000kr, är det värt pengarna?
Är den så bra som alla säger? Pratade med en kompis igår och han sa att Xboxen klarar ju av allt som Showcentern gör!
Snälla hjälp mig o välja, för o nackdelar med showcenter o xbox och vilken av dessa som egentligen hänger med i framtiden!
Tack på förhand!
Momme

Du skulle kunna köpa ett extra nätverkskort för en hundring, så länge du har en PCI slot ledig och koppla till SC´t..

Redigerat av Unregisteredf85cee65, 07 December 2004 - 13:55.

Postad 08 December 2004 - 20:56

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Äntligen ägare till denna grymma apparat

Nu skall man bara lära sig att katagolisera alla musik och foto mappar i mediamanagern så man får lite struktur på allt man har

Nån som har erfarenhet av det och har några bra tips??

Postad 08 December 2004 - 21:09

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Godnatt / Godmorgon alla glada Showcenter användare! Här kommer lite nattsudd under nattpaset på jobbet:

Jag har också instaletar Beta 1.7. Jag fick min Showcenter för typ 2 veckor sedan och hade en del problem med kontakt mellan Dator och Showcenter via WLan. Men det tror jag berodde mest på att kag kör Ad-Hoc till en USB-54Mbit WiFi. Med den nya Betan så funkar det i alla fall mycket bättre. Enda problemet är att naä man startar den så hittar den inte min PC. Jag måste först gå in i WiFi menyn och välja mitt network och starta om och sen funkar det. Men när man väl är inne så är det inga störr problem med Betan. Dom klasiska Beta problemen finns självklart där, t.ex. om man trycker på fel knapp eller för snabbt så fuckar den sig lite men det är bara att starta om den då. Film funkar riktigt bra med 54Mbit kortet man jag fick med i paketet från Pinnacle. Hackar inte det minsta. Men när jag ska spola såkommer det upp en % räknare som räknar upp till 100% och sen kan man spoola när som helst i filmen bara den laddat en gång. Är det lika dant för er som kör med TP sladd?

Det är en del snack om att titta på DVD med showcentern vilket inte intresserar mig, men däremot så undrar jag om man kan mounta en ISO/IMG/BIN-fil i Deamon tools för att simmulera en DVD-skiva som Showcenter hittar?
En bra framtida funktion skulle ju vara att Showcentern kan spela upp IMG/ISO/BIN-filer direkt. Kan tänka mig att det är lite klurigt att hantera 4.7GB stora filer som ska steamas över WLAN. Men man för väll hoppas att Pinnacle tänker till lite.

Det var allt jag kunde komma på för tillfället...

Har du hunnit kolla om man kan köra ISO filer via deamontool och få det fung ännu??

Postad 08 December 2004 - 21:13

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Tja Allihop!!!

Har knåpat ihop 2 st skins, ska försöka bifoga dessa här på forumet..

Har ett svenskt Language pack på gång oxå..

//Fredrik

Har du fått ihop sve Language pack än?

Postad 08 December 2004 - 21:25

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Har trixat lite med Php filerna i showcentret...

Har lagt till en ikon som heter internet, när man trycker på den får man upp alla internet favoriter.

Inte världens bästa att surfa på men det är ju kul..

Kolla i mitt galleri så får ni se ett screenshot..

//Fredrik

Såg ditt screenshot på din nya internet flik..
Hur fick du in den och var lägger du alla bookmarks??

Postad 08 December 2004 - 23:24

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

De har en de kallar för 1000g. Men jag har inte riktigt lurat ut om det är någon skillnad i hårdvaran, eller om det bara är en mjukvaruuppgradering.

Hej

Jag har en SC1000 och ringde clasohlson lagerinköp!

Det sa att skillnaden mellan SC1000 och 1000G är att det medföljer ett trådlöst nätverkskort i 1000G modellen!

Mvh Momme

Postad 08 December 2004 - 23:39

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

De har en de kallar för 1000g. Men jag har inte riktigt lurat ut om det är någon skillnad i hårdvaran, eller om det bara är en mjukvaruuppgradering.

Hej

Det sa att skillnaden mellan SC1000 och 1000G är att det medföljer ett trådlöst nätverkskort i 1000G modellen!

Mvh Momme

Japp det följer med ett 54-kort, men pinnaclen är oxå ändrad hårdvarumässigt för att klara 54mbit Wlan, den nya modellen heter 1000G.Stoppar du i ett 54mbit kort i den gamla modellen som heter 1000D så kommer det inte att fungera

Redigerat av big_swede70, 08 December 2004 - 23:40.

Postad 08 December 2004 - 23:48

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
På baksidan på min Sc står det endast 1000, står det 1000G på de nya modellerna? Jag misstänker att jag har den gamla med tanke på att den var köpt i maj i år!

Hej

Mvh Momme

Japp det följer med ett 54-kort, men pinnaclen är oxå ändrad hårdvarumässigt för att klara 54mbit Wlan, den nya modellen heter 1000G.Stoppar du i ett 54mbit kort i den gamla modellen som heter 1000D så kommer det inte att fungera

Alltid skall de glömma ngt! Jaja, skall ändå inte köra med trådlöst så mig kvittar det!

Redigerat av Unregistered38563, 10 December 2004 - 15:37.

Postad 08 December 2004 - 23:54

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Som ni vet införskaffade jag mig SC igår, har dessvärre inte hunnit koppla upp den! Men är ledig imorgon så då händer det! Nu till frågorna

1) Eftersom jag ej har en router skall jag köra med en korsad TP kabel.
Nu har jag glömt skillnaden mellan rak korsad, minns svagt om att
2 sladdar är omkastade i den korsade kabeln. Stämmer detta!
Får leta upp en bild där de visar sladdarnas färg i den korsade!

2) Är det bara till o koppla in SC i datorn och köra igång den nya firmware på
datorn? Skall jag uppdatera med den senaste FW först eller från den
medföljande skivan först?

Tack på förhand!

Postad 09 December 2004 - 05:23

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Kommer nu ihåg hur sladdarna i korsad kabel skall vara.
Tittar man på kontakterna så ligger inte sladdarna i färgordning
vilket betyder att den är korsad!

Använd Postad bild knappen nästa gång, istället för att göra ett nytt inlägg med din gamla fråga inkluderad bara för att svara på dig själv.

/tb303

Redigerat av Unregistered38563, 09 December 2004 - 10:29.

Postad 09 December 2004 - 09:54

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Har du hunnit kolla om man kan köra ISO filer via deamontool och få det fung ännu??

Jag har gjort på detta vis och det fungerar bra.

Postad 12 December 2004 - 19:22

modetime
  • modetime
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
har uppdaterat till Beta SW (1.70 tror jag den hette?)..ser där att man kan
köpa en uppdatering till dolby digital soundtrack på analog utgången...

Är det någon som gjort detta?
och vad blir fördelen med detta? Kan man då tex få ut AC3/DVD ljud till TV utan att använda digital utgångarna eller?

:blink:

Postad 13 December 2004 - 18:25

Unregistered3c808234
  • Unregistered3c808234
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
"Codecs: Dolby® Digital soundtracks on analog audio outputs
Price: €5,00
This activation will allow your ShowCenter Player to send the Dolby® Digital soundtrack of movies to the analog audio outputs. After the activation, please power down your ShowCenter Player and turn it back on. Then go to Settings/Movie options/Dolby Digital output and choose the appropriate setting."

:)

Postad 13 December 2004 - 19:22

modetime
  • modetime
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

This activation will allow your ShowCenter Player to send the Dolby® Digital soundtrack of movies to the analog audio outputs. After the activation, please power down your ShowCenter Player and turn it back on. Then go to Settings/Movie options/Dolby Digital output and choose the appropriate setting."

tack Birka :lol: ...men så långt var även jag med. B) ..men innebär detta att jag kan få ut tex 5.1 ljud via analog utgången eller blir det vanlig stero eller mono?

Det finns ju många olika "nivåer" enligt Dolby.com

"Dolby® Digital
Delivers mono, stereo, or up to 5.1 discrete channels of surround sound: Left, Center, Right, Left Surround, Right Surround, and low-frequency effects (LFE). Global standard for DVD-Audio and DVD-Video. Digital audio standard for North American HDTV, digital cable, and DBS systems. Optional audio format for most digital video broadcast (DVB) applications worldwide. etc"

Alltså vad får man egentligen?

Postad 13 December 2004 - 20:36

modetime
  • modetime
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

tack Birka ;) ...men så långt var även jag med. B) ..men innebär detta att jag kan få ut tex 5.1 ljud via analog utgången eller blir det vanlig stero eller mono?

Det finns ju många olika "nivåer" enligt Dolby.com

"Dolby® Digital
Delivers mono, stereo, or up to 5.1 discrete channels of surround sound: Left, Center, Right, Left Surround, Right Surround, and low-frequency effects (LFE). Global standard for DVD-Audio and DVD-Video. Digital audio standard for North American HDTV, digital cable, and DBS systems. Optional audio format for most digital video broadcast (DVB) applications worldwide. etc"

Alltså vad får man egentligen?

fick svar på pinnacle forum:

"Regardless of how many channels are on the original recording, they will all be down-mixed to two channel stereo (or mono if that was the original file)." :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.