Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem axium 45

412 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 November 2005 - 17:42

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Ge oss dina uppfattningar kring denna TV fort! Måste veta om den är bättre än förgångaren! Blev så sjukt sugen så jag vet inte vad jag ska prioritera längre, bild eller ljud?
Att Xbox 360 släpps om 20 dagar gör ju inte saken lättare...

Postad 15 November 2005 - 18:01

martinj
  • martinj
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jobbar till 23 så ni får hålla ut till midnatt :-)

Postad 15 November 2005 - 20:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Min kompis har fått sin HD-D50H skickad nu, hoppas den kommer imorgon eller senast på torsdag, sen ska det fotas och tittas :)

Postad 16 November 2005 - 14:43

Tigerlux
  • Tigerlux
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Kom igen nu! First impressions av nya modellen någon? ;)

Postad 16 November 2005 - 15:42

martinj
  • martinj
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag har bara hunnit att starta upp den och ställt in alla TV-kanaler samt bekanta mig med Menu-systemet och inställningar.
Har just nu bara analog TV men bilden är helt klart okej.
Valde att sätta Standard på bild inställningar och filter 1 på alla kanaler vilket tydligt reducerar bruset. Standard är inte på något sätt en ultimat inställning, snarare en ganska dålig inställning men men det fungerar tills vidare som en referens för en kommande personlig intällning.

Filter finns i 4 steg 0,1,2,3 (0=av, 3=maxfiltrering).

Valde filter 1 vilket reducerade bruset, såg inte att det försämrade bilden på något sätt. Filter 3 däremot gav skuggeffekter vid snabba rörelser typ sport vilket gjorde det oanvändbart.

En negativ jag la märke till var fläktljudet, fläkten låter på tok förmycket.
Innan jag köpte min TV åkte jag 20mil/till stockholm) för att vara säker på att inte fläkten skulle störa mig. Den fläkten hördes i stort sett ingenting och då satt jag på 3 meters avstånd och kollade i 1timme utan ljud och lyckates inte höra fläkten. Den jag kollade på i stockholm var föregångaren 45" men jag har svårt att tro att det ska skilja något på fläktbiten mellan dessa modeller.

Jag ska ta kontakt med Sagem's support´om detta (NÅGON SOM HAR NUMMRET till svenska supporten, har tappat bort det).
En butik i min stad (västerås) får in en sagem imorgon så jag ska jämföra med den och se om fläkten hörs lika tydligt som på min.
Bara detta med fläkten löser sig är jag helnöjd än så länge.

Någon fler som har fläktproblem? Det var minst 15 pers som fick sin nya TV igår så någon måste kunna bekräfta eller dementera.

Har planerat att göra ett utförligare test på fredag.

Postad 16 November 2005 - 15:56

martinj
  • martinj
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Pratade med Sagems support och dom tar in TV:n och byter fläkten om så önskas, ska som sagt jämföra med ett annat ex imorgon.

Postad 17 November 2005 - 01:37

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Tack för synpunkterna, mycket intressant. Vad sägs om att nån öppnar en ny tråd för denna nya 50 tummare? Tror det kan va bra med tanke på hur populär den verkar bli.

Postad 17 November 2005 - 17:45

martinj
  • martinj
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har skapat en ny tråd för den nya modellen G4-T.
https://www.minhembi...howtopic=109677

Postad 05 March 2006 - 00:25

Pretto
  • Pretto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hej igen.
Nu har min tv kommit tillbaks från service igår.
Det tog ju bara nätta 4 månader från att jag felanmälde den.
Den var borta över 2 månader.
Felen som var att bilden blev väldigt mörk ibland. Det har dom faktiskt löst.
Ett annat fel var en symetriskt ljusstrimma på bilden som fortfarande är kvar.
Det värsta felet var att när jag körde progressivt på komponentporten så var det en lila hinna över bilden. När man bara hade bildkabeln i av dom tre så var bilden lila istället för svartvit.
Nu är det istället en grön hinna över bilden. och kör jag utan färgkablarna i nu så är bilden helt grön.
Ska bilden vara svartvit när man bara har bildkabeln i när man kör komponent?
Det är jobbit att ändast helt vitt blir vitt och alla skalor blir gröna, samma med svart men den kan aldrig bli riktigt svart utan bara gröndassig.

Jag måste ju nu kunna kräva en helt ny tv eller häva köpet?

Postad 05 March 2006 - 14:17

Quadra
  • Quadra
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hej igen.
Det värsta felet var att när jag körde progressivt på komponentporten så var det en lila hinna över bilden. När man bara hade bildkabeln i av dom tre så var bilden lila istället för svartvit.
Nu är det istället en grön hinna över bilden. och kör jag utan färgkablarna i nu så är bilden helt grön.
Det är jobbit att ändast helt vitt blir vitt och alla skalor blir gröna, samma med svart men den kan aldrig bli riktigt svart utan bara gröndassig.

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta en dum fråga, men du vet väl att komponent ingången består endast av tre video signaler Röd-Grön-Blå, alltså måste alla tre vara anslutna till rätt ingång för rätt färger och komma från en videokällas komponentutgång RGB, ljudet får du in via ljudingångarna från förstärkarens eller dvd's ljud-ut, ex Röd-Vit RCA eller digital..

Komposit däremot består av endast en kabel för video (oftast gul kontakt) det brukar sitta en S-Video ingång vid denna också å ofta sitter Left Right ljud intill och har vit-röd eller vit-svart kontakt, kan du ha blandat ihop begreppen komponent å komposit?

Tycker dom borde upptäckt ett så allvarligt fel som du beskriver på två månader, hoppas tv'n är ok å du kanske bara varit lite för snabb när du bläddrade igenom manualen <_<

Postad 05 March 2006 - 21:08

Pretto
  • Pretto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hej igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå jag vet hur den fungerar. Y ska ge en svartvit bild och Pb och Pr ska ge färginformation.
Men för att kolla vad som var fel kopplade jag ur färgkablarna(PbPr) och bara hade Y i för att se om bilden blev svartvit, men istället för gråskala så får jag grönskala.
DVS det är fel på TVn.
Det är inte fel på Xboxen eller kablarna för när jag kopplar in den på min TFT med komponent får jag perfekt bild och när jag bara har i Y så får jag svartvit bild som det ska vara.

Ursäkta en dum fråga, men du vet väl att komponent ingången består endast av tre video signaler Röd-Grön-Blå, alltså måste alla tre vara anslutna till rätt ingång för rätt färger och komma från en videokällas komponentutgång RGB, ljudet får du in via ljudingångarna från förstärkarens eller dvd's ljud-ut, ex Röd-Vit RCA eller digital..

Komposit däremot består av endast en kabel för video (oftast gul kontakt) det brukar sitta en S-Video ingång vid denna också å ofta sitter Left Right ljud intill och har vit-röd eller vit-svart kontakt, kan du ha blandat ihop begreppen komponent å komposit?

Tycker dom borde upptäckt ett så allvarligt fel som du beskriver på två månader, hoppas tv'n är ok å du kanske bara varit lite för snabb när du bläddrade igenom manualen <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 10 March 2006 - 20:09

Pretto
  • Pretto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Fan va jag börjar tröttna på det här nu.

Jag vägrar skicka iväg tvn igen eftersom det tog 2 månader för dom sist inte inte lösa nånting.
Finns det ingen programvara nånstans för att koppla mot konsoll-porten på tvn så jag kan kalibrer komponent-porten själv.
Jag lär väl ändå inte kunna göra jobbet sämre själv. Dom vägrar skicka ut en tekniker hit.

Postad 04 December 2007 - 00:13

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Hej

Någon som någonsin fått ordning på den mörka gröna färgen på Component???

Eller har alla som köpte den här TV.n för ett par år sen skickat den till TIPPEN !!!!!!
Jag har försökt få min TV fixad i snart två och ett halvt år, men Sagem verkar skita i de......
Dom lovar att dom ska fixa de, men sen händer inget.....
Synd, för bilden är bra, för övrigt, via DVI

OSA

:(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.