Skvaller eller nyheter om Nextgen konsoler
1020 svar till detta ämne
Postad 20 April 2005 - 13:28
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
sen att revolution kommer ha liknande grafik som gamecube är ju riktigt larvigt. Då kan folk lika gärna behålla gamecube istället för revolution som är likadan som gamecube fast med en touch screen eller vad det nu kommer att bli.
<{POST_SNAPBACK}>
Vem har påstått att Rev ska ha samma grafik som GC?
Postad 20 April 2005 - 14:01
Spelfanatiker
-
Spelfanatiker
-
Rookie
-
3 inlägg
Inte långt kvar nu tills Xbox 2 på MTV - 13 maj!
Postad 20 April 2005 - 15:28
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
[Ok, ..de jag fick hette inte så..dock var det samma bilder.
<{POST_SNAPBACK}>
Ha ha ha sen att revolution kommer ha liknande grafik som gamecube är ju riktigt larvigt. Då kan folk lika gärna behålla gamecube istället för revolution som är likadan som gamecube fast med en touch screen eller vad det nu kommer att bli.
Det där stämmer inte, Nintendo har flertalet ggr sagt att rev kommer ha mycket bättre grafik, det är väl ändå självklart!? "That goes without saying" har de sagt. näe jag trodde inte på att det skulle se ut som i verkligheten men efter att ha sett half life 2 så trodde man att det skulle bli väldigt lik verkligheten. Madden visar upp en jävligt svag sida av next gen, grafiskt alltså.
Men i början sa du ju att det såg bra ut? Skruven ser bra ut tycker jag, bra att den finns överhuvudtaget. Säg inte att du spelar spelet och stör dig på skruvarna  . Då har du nog en skruv lös (fattar du  ?)  Jag tror dom flesta i den här tråden kommer bli grymt besvikna. Bara en sak som att man tycker hjälmen var dåligt gjord
Jag tror de allra flesta i tråden kommer bli överraskade och ha svårt som attan att hålla sig till releasedagen. Förstår inte hur du kan anse Rayman som "de flesta", övertygar de honom har de lyckats över förväntan. Övertygar de honom inte... tja han är ju unik i sin bedömning  . Tycker den sista bilden... de verkar ha stora problem med ansiktet. Som sagt EA är inte grafikmästare. Tänk hur bra spelen kommer se ut sen om 3 år och med de bästa talangerna... Doom 3 körs ju på xbox ff och Half Life 2 ska komma till xboxen med bättre lightning effekter! Det enda de tappar är resolution och texturer. Otroligt vad xboxen klarar av med tanke på prestandan och tar man i åtanke hur mycket starkare x2an är så kan man ju börja fantisera.
Postad 20 April 2005 - 16:04
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
sen att revolution kommer ha liknande grafik som gamecube är ju riktigt larvigt. Då kan folk lika gärna behålla gamecube istället för revolution som är likadan som gamecube fast med en touch screen eller vad det nu kommer att bli.
<{POST_SNAPBACK}>
Vem har påstått att Rev ska ha samma grafik som GC?
<{POST_SNAPBACK}>
What we need is not a next-generation machine but a next-generation way of playing games," Iwata has said when explaining that Revolution won't be merely a more powerful version of its current GameCube machine. "We need to propose a new idea so that the game industry can overcome its current crisis." alltså inte så stark maskin. Kommer vara lik gamecube kraftmässigt.
Postad 20 April 2005 - 17:31
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Eh nej "Revolution won't be merely a more powerful version of its current GameCube machine" "Revolution kommer inte bara/inte enbart bli en mer kraftfull version of Gamecube."
Postad 20 April 2005 - 20:15
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
skön översättning, du e cool!
Jaha, vad var det för nåt nån nämde om Xbox 2 på MTV? ska dom visa den på MTV när E3 är? Det är ju asgrymt isåfall, var bör man annars hålla koll för att se mest och höra mest? Det hade varit coolt om vi hade typ haft en chat på mirc eller nåt på E3 natten så alla freaks kan snacka o flippa ut ihopa? Är det något du kan sätta ihop mr.Mechrobot, såg inte ditt namn, sorry, du har en röd mech som foto. Det hade iaf varit kul med lite mer tips om var man ska kolla mest o så?
Underbar tid väntar framöver!
Postad 20 April 2005 - 20:35
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag ser supermycket fram till ett nytt Killer instinct 3, bara det blir mer som 1:an än 2:an, tyckte dom paja de dom hade lite med 2:an. Sen måste jag bara säga att jag gillar uppföljare men Nintendo behöver verkligen låta Pit (Kid Icarus) och Little mac (Punch Out) Komma fram i rampljuset. Det finns ju fler coola figurer nintendo har, sen borde dom kunna komma på nån ny karaktär med som inte bara ser ut som en sprängd gås a lá Pokemon. Nä, ge Kid Icarus en fin chans nu när det är en så fet konsol, hade kunnat bli asgrymt. Sen ett härligt utvecklat Ice Climber, några grymma mario spel MED Luigi, saknar den långa stickan. Dom kan lugna sig med sina Wave race och andra halvretliga titlar. Bilspel har alltid gjort sig bäst med vapen, som rock n roll racing. Det hade jag också velat se ett nytt av, typ lite crash n burn blandning som fanns till 3DO. Det hade kunnat bli hur sjukt coolt som helst med Flamethrowers och sökande grymma missiler. Det är äntligen nu AI och allt kan bli tillräckligt grym, allt kan behålla 60 fps och man kan vara 30 på bilden samtidigt, de vattnas i munnen sen att alla lir ska vara 16:9 med 1280*720p är ju inte nåt negativt heller. Man har varit med från början och det känns riktigt kul nu när konsolerna äntligen är där som man trodde nintendo skulle vara med sin N64. Ni kommer väl ihåg alla CG bilder som Nintendo sa var typ spelen, mario sprang i en grym stad, dinousarier och hajar som såg perfekta ut? Det är nu det blir så, den krämiga grafik man alltid drömt om.
Postad 20 April 2005 - 22:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
skön översättning, du e cool!
Jaha, vad var det för nåt nån nämde om Xbox 2 på MTV? ska dom visa den på MTV när E3 är? Det är ju asgrymt isåfall, var bör man annars hålla koll för att se mest och höra mest? Det hade varit coolt om vi hade typ haft en chat på mirc eller nåt på E3 natten så alla freaks kan snacka o flippa ut ihopa? Är det något du kan sätta ihop mr.Mechrobot, såg inte ditt namn, sorry, du har en röd mech som foto. Det hade iaf varit kul med lite mer tips om var man ska kolla mest o så?
Underbar tid väntar framöver!
<{POST_SNAPBACK}>
Zoiler står det ovanför den röda roboten  . De ska ha en liten förhandstitt på MTV den 12:e Maj. Kommer premiärvisa konsolen och litegranna spelen. Suger för de som inte har MTV (som jag), men det mesta av spelen kommer ändå visas på E3. Det mesta av allt faktiskt, MTV är som sagt bara en liten smygtitt. Du kan kolla överallt på nätet, vilken spelsida som helst för att få info. E3 är så känt så alla täcker det. Själv kommer jag inte ha tid att chatta om allting eftersom jag måste lägga ut nyheterna så fort de kommer på min egen sida  .
Postad 21 April 2005 - 00:24
Spelfanatiker
-
Spelfanatiker
-
Rookie
-
3 inlägg
eftersom jag måste lägga ut nyheterna så fort de kommer på min egen sida .
<{POST_SNAPBACK}>
Vad är det för sida? Ge gärna en länk (vill du inte flasha med sidan kan du alltid slänga iväg ett PM med länken)!
Postad 21 April 2005 - 06:55
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Cg eller ej, utzoomningen fortsätter:  Vad blir nästa bild? En hel stadium?
Redigerat av pacman, 21 April 2005 - 07:03.
Postad 21 April 2005 - 13:21
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
eftersom jag måste lägga ut nyheterna så fort de kommer på min egen sida .
<{POST_SNAPBACK}>
Vad är det för sida? Ge gärna en länk (vill du inte flasha med sidan kan du alltid slänga iväg ett PM med länken)!
<{POST_SNAPBACK}>
Den är inte uppe än så jag har tyvärr ingen länk Pac: På lördag ska de ju visa 60 sekunder av den så... mystery solved =P.
Postad 21 April 2005 - 23:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
En ny ful bild på x2 har lagts upp på ourcolony: http://xbox.ign.com/...6/606544p1.htmlDet sägs att Broken Saints ska avslöja Revolutions hemlighet: http://cube.ign.com/...6/606373p1.htmlLite info för de Zeldatörstande: The Legend of Zelda for GameCube promises some 70 hours of gameplay spread across a world eclipsing that of The Legend of Zelda: Ocarina of Time. In fact, the new adventure sports a gameworld two to three times larger than the classic Nintendo 64 title.Link sports a new farmer's outfit in one of the demos, which takes place at the beginning of the game in Tauro Village. At this point in the game Link is said to be 16 years old. But according to the report, Link will mature during the course of the adventureThese same screens show the Triforce emblazoned on Link's left hand. Cool indeed. Link himself looks different from any other Zelda title. Eiji Aonuma wanted Link to sport a manga-inspired look,According to the report, Taoru Village looked huge and boasted several zones. It also acted as a tutorial of sorts, much like Kikiri Village in The Ocarina of Time. Eiji Aonuma designed the tutorial as a fun, seamless experience so fans of the series and newcomers alike wouldn't get bored or frustrated with it. In one instance, Link needs to help a pregnant women carry heavy objects into her house as a way of teaching players specific skills. Another demo has Link on horseback herding cows into a ranchYet another demo, arguably the coolest, saw Link battle a horde of armored minions while riding his horse. The article stated a player could choose between Link's sword and bow to take down the enemy riders. Apparently, Link's bow no longer boasts infinite range, so players need to move in for the kill with both weapons. Players will also need to dodge long-range and short-range attacks from enemy riders, making room for strategic battlesUnlike the aesthetic elements, controlling Link will feel familiar to anyone who has played the last two games in the series. Jumping will be automatic, for example, and gamers will once again use "Z targeting" to lock on enemies. Only now, of course, the GameCube controller's L trigger replaces the N64's Z trigger ...the reason they chose to go with realistic, transparent water as opposed to the type seen in The Wind Waker, is that it simply makes the world more beautiful and also opens up a new "subaquatic" world. A new, underwater temple, perhaps?http://cube.ign.com/...6/606585p1.html
Postad 21 April 2005 - 23:33
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Postad 22 April 2005 - 10:54
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Sista bilden va inge vidare, coachen ser faktiskt "xbox 1"-ig ut.  Kanske lika bra då att Dr.Pohl fick rätt: Two days ahead of the official unveiling of the tentatively titled Madden Next Gen, we got to take a look at the commercial that will have sports gamers talking this coming Saturday. Scheduled to air during the first half hour of the 2005 NFL Draft, this 30-second commercial spot will be the public's first glimpse of EA Sports' biggest franchise and indeed one of the most notable franchises in all of videogames. While the producers of the game were careful to tell us that the footage we saw (the very same footage that will roll on Saturday) is not in-game--but rather EA Sports artists' "target video" of what next generation hardware will be capable of--they did claim that the final product will actually be superior in quality to the footage in the commercial. Will this be the case? Only time will tell. For now, let's get to the nitty gritty of the commercial's plot itself. Spoiler warning: If you want Saturday's airing of the next-generation Madden title to be your first exposure to the game, read no further.
Den andra biten av den markerade texten är ju dock intressant. Hoppas de håller vad de lovar... Och att Raynilsson får sina skruvar oxå förstås... Länk
Postad 22 April 2005 - 12:27
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Jo skruvarna e viktiga,
Sitter en skruv lös kan allting falla ihop som dom säger i östra luleå.
Jag ser fram emot Condemed som SEGA gör nu (ett skräck spel). Hoppas verkligen det blir bra.
Maddens senaste bild var nog den sämsta so far. Ser ut som ett vanligt xbox spel som pacman sa.
Postad 22 April 2005 - 13:10
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Läste nyss samma sak, även om jag redan visste det eftersom Pohl sagt det  . Men IGN sa det lite... mer kraftfullt. First off, what you're about to see, and what you've been seeing in screenshots are not actual gameplay. It turns out that the commercial and all visuals released are actually an artist's interpretation of what Madden could look like on the Next-Gen systems.
Red flag.
But before you dismiss the commercial, the people at Tiburon say that some of the Madden team didn't want these visuals seen, not because they are setting the bar too high, but too low. Seriously, they say that these are the visuals they were shooting for originally, but that the team now feels that they will be easily surpassed.
The movement and graphics level reminded me a lot of the Nike commercial a few years ago where a digitized Vick and T.O. showed what they could do without the limits of gravity or pain…it was that good.
But again, it's my interpretation of an artist's interpretation.
All I know is what I saw and what was promised. That the game will look even better. That the innovations in gameplay like the Hit Stick and Precision Passing won't just be brought to the Next-Gen systems, but possible enhanced. That the jump from Xbox and PS2 to the Next-Gen consoles will reveal an even bigger jump in details and graphics than what was seen in the transition from the PlayStation to the PlayStation 2. That the gameplay in Madden Next-Gen is going to look like a cinematic that you're controlling (nåja vad var det jag sa  ) Promises that, if true, will turn Madden Next-Gen into an instant system seller.Den sista kommentaren... Sure, grafiken gäller ju alla titlar så atteeehh... Läs om hur reklamen 60 sek var http://sports.ign.co...6/606601p1.htmlJapanska utvecklare till x360 nämnda http://xbox.ign.com/...6/606821p1.htmlX360 dev kits tagna på bild och speccade: http://news.teamxbox...nt-Kit-Spotted/Lite om PS3: http://www.gamingste..._online_ent.php
Postad 22 April 2005 - 13:42
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
capcom .........mmmm luktar Resident evil 360
Postad 23 April 2005 - 08:01
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Boys and girls behold the next xbox. http://news.teamxbox...ox-360-Exposed/Det är nästan 100 att det är en riktig bild, ser precis ut som den har beskrivits för mig, det enda mina killar boomade är att ringen skulle ha varit blå..verkar som om den blir grön den här gången med....men mycket möjligt att man kan mixtra med den.
Postad 23 April 2005 - 08:57
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Hmm, ja, tycker den ser riktigt ok ut. Ljusår bättre än gamla krysslådan.   Och detta är då plats för HDD add-on?  Till vänster verkar vi ha en mottagare av nått slag. Ser iofs ut som en IR-mottagare, vilket borde betyda att den inte är för HKs. Radio eller bluetooth borde vara dagens melodi där. Vad är det för knappp till höger om memory-sloten? Har den nått med HK-mottagarna att göra? Längst till vänster? Plats för typ USB portar kanske? Övrigt? Stilrent men kanske lite tråkigt. Och ja, Power-knappen är STOR!
Postad 23 April 2005 - 09:37
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Den var ju hur snygg som helst, Skitgrym.
Jag vill ha nu!!
kommer den använda HDDVD? eller vanliga DVD skivor?
Postad 23 April 2005 - 10:34
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Vanlig DVD. På tal om HD-DVD. Om nu Sony & Toshiba & Co bestämmer sig för att sammanföra Blueray och HD-DVD ( länk), undra då vad det har för effekter på PS3?
Postad 23 April 2005 - 10:34
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Ok, såhär långt går mina kontakter, visserligen har några av er vetat det länge, men, bilden som dök upp igår...eller nån dag sen, spaceade, bulk grejen, va HDD-n..sitter på sidan..precis som bilden idag indikerar...enligt 40gig stämmer bra, har hört emellan 40-60 gig...stämmde det med,kolla mina tidigare inlägg...knappen bredvid mem slotten är indikatorn för wireless ..typ om kontrollen funkar..eller liknande...stora knappen komme rinte enbart användas till on/off utan kommer även att indikera om du är ansluten till Live ller ej...det ska även ha flera funktioner..men är inte helt 100 på vad de är.
Nu till frågan alla ställer sig..kommer halo 2 att finnas som bonus på HDD....alla rykten lutar åt ett ja...alla jag har kunnat nå har mer eller mindre konfirmerat det....720p..FSAA..hi poly models...hi res textures...anisotropivc filtering..maxat med andra ord....priset..vad jag sa tidigare...antigen bundlad med typ tivo..plus x2 399..eller speparat..49.90-59.90..men då bara HDD givetvis.
Mao, Halo 2 hottad till launch som bonus till alla som köper HDD, Perfect Dark 0, PGR 3 ...jag har även fått DOA4 konfirmerat. Fattigare blir vi om cirka 6 månader.
När blir det då.....jag skulle sätta all amina slantar på början på Nov, men jag har hört mummel om Sept 12..tvivlar dock på den Sept launch...men man vet aldrig.
Postad 23 April 2005 - 10:36
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Inte riktigt vanlig DVD, utan en hybrid ...ska ha 7gb dual layer...dagnes e 4.7DL..så lite större..men inte full ut Hddvd.
Postad 23 April 2005 - 10:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Inte riktigt vanlig DVD, utan en hybrid ...ska ha 7gb dual layer...dagnes e 4.7DL..så lite större..men inte full ut Hddvd.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja lite special det visste jag, poängen är att den inte kommer ta något next-gen filmformat. Vad blir den totala datamängden med dual-layer då?
Redigerat av pacman, 23 April 2005 - 10:42.
Postad 23 April 2005 - 10:42
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
14 gig..räcker gott och väl. Men , sony kommer inte vara snälla med PR...var med på det....jo, en annan grej, den ska oxå vara bakåtkompatible med HDD-n...det har jag inte fått konfirmerat än, men det har sagt från en 70% källa.
Gillar oxå hur den ser ut....X2 blir snyggggg...ren..enkel....i mitt vardagsrum!
Postad 23 April 2005 - 10:54
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Om nu det andra lagret har samma kapacitet som det första ja.  Not that it matters, en vanlig dvd hade räckt gott.
Lustigt med Blueray & PS3. Iofs tycker jag nog snarare att det är så att Blueray behöver PS3 än vise versa. Men nu OM vi får ett unified-HDDVD format så försvinner den poängen. Blueray eller unified-HDDVD komemr försvisso bli ett köp argument för PS3. Men å andra sidan, finns ju då inte ett jota som hindrar att MS kommer med en xbox360 i ny version med "unified-HDDVD"
Överlag måste jag säga att MS verkar ha en väldigt stabil plan för nästa generation. Fin hårdvara (gillar ATI patentet som kom ut) som borde bli relativt billig att tillverka och mastigt mkt mjukvara. Önskar all lycka till. Finns inget bättre än konkurrens.
Redigerat av pacman, 23 April 2005 - 10:55.
Postad 23 April 2005 - 10:59
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
ok, om jag förstod det rätt så ska alltså skivan vara på 14 gbit men att man senare kan uppgradera till runt 40 gbit, stämmer det?
Postad 23 April 2005 - 11:06
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Hhee, näe. DVD-spelaren klarar skivor på ~14 GigaBYTE. (8 bit = 1 byte)
HDD:n kommer förmodligen vara på 40 Gigabyte (eller mer)
Postad 23 April 2005 - 11:14
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Hhee, näe. DVD-spelaren klarar skivor på ~14 GigaBYTE. (8 bit = 1 byte) HDD:n kommer förmodligen vara på 40 Gigabyte (eller mer)
<{POST_SNAPBACK}>
framtidens xbox360 spel kommer vara på HDD?? (40 Gigabyte)??? de första spelen kommer vara på 14gbit??? rätt??
Postad 23 April 2005 - 11:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
skojar du?
Postad 23 April 2005 - 11:31
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
skojar du? 
<{POST_SNAPBACK}>
man kan ju alltid drömma  så hur många Gig kommer spelen att ligga på?? och vad har man för nytta med den där HDD på 40 gig?? vad kan man göra med den??
Postad 23 April 2005 - 11:58
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Hybrid har jag inte läst ngnstans. Jag tror som många andra att det blir vanlig DVD9 (dvs dual layer) rymmer 8,5GB.
Postad 23 April 2005 - 12:58
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
 Såg inte att det var postat bilder på xbox360 så här kommer den som sipprade ut idag:
Postad 23 April 2005 - 20:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
För er som inte sett Madden NFL ski...reklamen 60 sek: http://news.teamxbox...Gen-Commercial/Dreadlock: Välkommen till nextgenforumet, bilderna är på förra sidan
Postad 23 April 2005 - 21:59
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Får skylla på att jag var NAT-ad på jobbet och inte kunde titta på bilder
Postad 23 April 2005 - 22:31
Guppa
-
Guppa
-
Bredbildad
-
-
731 inlägg
Vanlig DVD.
På tal om HD-DVD. Om nu Sony & Toshiba & Co bestämmer sig för att sammanföra Blueray och HD-DVD (länk), undra då vad det har för effekter på PS3?
<{POST_SNAPBACK}>
Så som jag har förstått det så är det här med att sammanföra blu-ray och hd-dvd något som är enbart för high definition-filmer (för att få ett filmformat) och det inte kommer betyda att blu-ray som lagringsmedia för datorer osv kommer att ändras dvs fortfarande PS3 spel som ligger på 25-200GB skivor men jag kan mkt väl ha fel
Postad 23 April 2005 - 22:52
Schluug
-
Schluug
-
Användare
-
-
164 inlägg
Själv är jag skeptisk till de där bilderna på den nya xboxen. Om man kollar noga är det ågot skumt med texten på dvd-trayen eller vilket format den nu har. Skuggan på luckorna för de små Memory slotsen har inte samma vinkel som XBOX 360-texten på släden? Lite märkligt tycker jag.. Gjorde en bild för att förklara vad jag menar. Texten "XBOX 360" ser verkligen datorgjord ut för det sista...
Postad 24 April 2005 - 00:34
Fnk
-
Fnk
-
Beroende
-
-
1098 inlägg
Bilden ser lite datorgjord ut tycker jag, men jag hade inte haft något emot om xbox 360 kommer att se ut så, för den är ganska snygg på bilden.
Var är det tänkt att man kopplar in handkontrollerna?
Postad 24 April 2005 - 01:27
Baboontrouble
-
Baboontrouble
-
Användare
-
-
154 inlägg
Den ser onekligen läcker ut! Det är nog ingen "riktig" bild, men det betyder ju inte att konsolen inte kommer att se ut så.
Det som jag dock är mest intresserad av, är vilken/vilka typer av utgångar det kommer att finnas? HDMI/DVI kanske?
Redigerat av Baboontrouble, 24 April 2005 - 01:28.
Postad 24 April 2005 - 04:29
Unregisteredc072be9b
-
Unregisteredc072be9b
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Bilden ser lite datorgjord ut tycker jag, men jag hade inte haft något emot om xbox 360 kommer att se ut så, för den är ganska snygg på bilden. Var är det tänkt att man kopplar in handkontrollerna?
<{POST_SNAPBACK}>
Det har väl varit snack om att dom ska köra trådlöst på xbox 2. Tittar man på bilden så kan man lätt tro att dom kör på trådlöst tack vare avsaknaden av kontrollportar. Är det någon som vet om det är spikat?
Postad 24 April 2005 - 08:38
Dr.Pohl
-
Dr.Pohl
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Ok, den stora bilden är leakad från en Cd skiva som gavs till alla som medverkade i ett möte i Redmond, läs EGM, OXM osv osv...det är nu konformerat final design, bara att vänja sig för att designen är här för att stanna.
Wireless, japp..konfirmerats även det.....7gb dual layer....även det ska vara klart.
Möjligtvis att det blir några få detlajer som blir lite annorlunda..men i nuläget betraktas den som final.
Postad 24 April 2005 - 09:18
Unregisteredc072be9b
-
Unregisteredc072be9b
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Jasså, det är klart med trådlöst!
Ska bli jäkligt skönt att slippa allt trassel.
Postad 24 April 2005 - 12:19
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Det är rätt kul att se Microsoft läcker ut, den dagen man får se en skymt av något nintendo som stämmer vore den stora dagen. Det händer nästan aldrig, blir alltid gissningar och dom flesta stämmer inte bra. Jag ser verkligen framemot Nintendo denna gången. Dom har rätt när dom säger att allt behöver en förändring, det är liksom inte bara hårdvara och snygg design. Man ser Sony och Microsoft skriva om en massa grejor, men det är ju som sagt för många skit titlar som kommer dyka upp igen. Samma EA titlar som kör sina uttjatade franchises 1 ggn om året. Jag är lite mätt på samma skit om o om igen, oavsett hur snygg och vass konsolen är.
Detta gäller faktiskt nintendo med på senare tid, men dom nämner iaf att dom är trötta på hur branschen ser ut vilket är ett sunt tecken tycker jag.
Postad 24 April 2005 - 13:13
Baboontrouble
-
Baboontrouble
-
Användare
-
-
154 inlägg
ÖÖÖÖHHHH, uttjatade titlar??? Har du hört talas om Mario? Om inte Nintendo drastiskt ändrar sin taktik inför nästa generations konsol så är jag övertygad om att dom kommer gå samma väg som Sega. Vilket är något jag givetvis inte hoppas på.
Postad 24 April 2005 - 13:38
Messiah
-
Messiah
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag sa att det ÄVEN gällde nintendo, men inte i lika hög grad. Dom putsar iaf sina titlar och släpper dom med 3 års mellanrum. Det är nåt EA inte gör som bara pumpar pengar av konsumenten varje år med några få meningslösa addons i titlarna. Ta Tiger woods, det blev ju fan sämre i den nya versionen än den gamla. Sen grafik har aldrig varit deras grej, tycker nog alla deras spel utgår från en Sony PSone motor och sen piffar dom upp det till de andra konsolerna. Så att dom annonserar att dom ska göra sina förbannade spel till Nextgen, gör att jag snarare skakar på huvet än hoppar av glädje. Vi behöver nya coola företag och nya titlar, både strategi och rollspel nu när vi har så fin grafik på konsolerna med HD upplösning. Typ blizzard och såna, det behövs riktiga företag helt enkelt som har spel i hjärtat och inte i pengavansinne.
Postad 24 April 2005 - 14:02
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Själv är jag skeptisk till de där bilderna på den nya xboxen. Om man kollar noga är det ågot skumt med texten på dvd-trayen eller vilket format den nu har. Skuggan på luckorna för de små Memory slotsen har inte samma vinkel som XBOX 360-texten på släden? Lite märkligt tycker jag.. Gjorde en bild för att förklara vad jag menar. Texten "XBOX 360" ser verkligen datorgjord ut för det sista...

<{POST_SNAPBACK}>
den där bilden _ÄR_ cg detta är en verklig bild  frågan är om det är final ver. av xbox2 bara
Redigerat av ekke, 24 April 2005 - 14:02.
Postad 24 April 2005 - 14:08
Unregisteredc072be9b
-
Unregisteredc072be9b
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Nu tror jag inte att Blizzard ger bort sin vinst till välgörande ändamål(mao, alla företag är vinstdrivande), men jag håller med dig till en viss del.
Det hade varit trevligt med lite nya idéer och koncept!
Men å andra sidan så skulle jag leva länge med ett nytt GTA San Andreas som utnyttjar nästa generations mer avancerade hårdvara till ökad grafisk prestanda och bättre fysik.
Vi får väl se vad dom hittar på. Jag är mycket nyfiken på vad Nintendo ska göra och om dom verkligen kan ta spelandet till en ny nivå. Hoppas det, för det kommer dom behöva.
Postad 24 April 2005 - 14:10
Baboontrouble
-
Baboontrouble
-
Användare
-
-
154 inlägg
Om du nu syftar på att Microsoft m.fl. har pengavansinne, så får dom för min del gärna ha det så länge det driver spelbranschen framåt. De företag som enbart ägnar sig åt att tillfredställa nostalgiker kommer inte vara med i leken så länge till. (Ja, jag syftar på Nintendo) Det går liksom inte att ha det ena men inte det andra. Alla företag vill tjäna pengar och jag bidrar gärna med mina om jag anser att jag får något för dom. Dvs. en konsol där hårdvaran är framtidssäker och inte sätter stopp för mjukvarutillverkarna. Sen får det vara Nintendo, Microsoft eller Sony, det kvittar. Men enligt min mening så verkar det som att Microsoft är på helt rätt väg!
Och att Nintendo släpper sina titlar med 3 års mellanrum stämmer ju inte. Bara hittills så har Nintendo släppt 7 Mariotitlar till gamecube. Jag försvarar i och för sig inte EA alls, då jag håller med dig om att deras små uppgraderingar varje år är onödiga. Men Nintendo har ju också blivit en mästare på att släppa en massa onödiga grunkor till konsolen varje år…
Postad 24 April 2005 - 14:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
ÖÖÖÖHHHH, uttjatade titlar??? Har du hört talas om Mario? Om inte Nintendo drastiskt ändrar sin taktik inför nästa generations konsol så är jag övertygad om att dom kommer gå samma väg som Sega. Vilket är något jag givetvis inte hoppas på.
<{POST_SNAPBACK}>
Mario är ju absolut inte uttjatat? Ett riktigt spel denna generationen (sunshine) och det var bara en spinoff, riktiga uppföljaren har ju inte ens kommit. Du menar väl ändå inte att du räknar mario party, kart eller NBA street osv som mariospel? Då kan man snacka om typ Jak and daxter 3 ggr denna generationen, ratchet o clank samma sak, MGS 2 ggr + omgjord MGS1. Personligen gillar jag att EA gör typ FIFA 2006 med tanke på hur drastiskt annorlunda det kommer vara nu... Å andra sidan skulle jag nöja mig med ett Pro Ev Soccer 5 ist för FIFA, det är bättre. Verkar som om NÅGON måste stå för sportunderhållningen... Precis ALLA andra "nya sunda" företag verkar nämligen utveckla rollspel. Rollspel kommer finnas tusentals av! Speciellt alla dessa MMORPGS Racingspel? 6 st inom releasefönstret... PGR3, Burnout 4, NFS3, ett nytt Testdrive och 2 till. Vad jag vet hittills. FPS verkar oxå utvecklas tonvis av, ingen brist där. Strategi har aldrig varit konsolmotiverat, kan hända att revolution kommer ha strategispel sen med touchscreen, men annars tycker jag strategi hör hemma på PC. Kan inte ett nytt bra tennisspel komma så fort som möjligt  ?
Postad 24 April 2005 - 14:40
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
De företag som enbart ägnar sig åt att tillfredställa nostalgiker kommer inte vara med i leken så länge till. (Ja, jag syftar på Nintendo) <{POST_SNAPBACK}>
De ägnar sig ju knappast enbart åt det där; tillfredsställer nostalagiker gör man med titlar som midway arcade treasures eller liknande inte ett helt nytt Metroid Prime  . Lite svårt för Sony och MS att bli nostalgiska förresten  . Nintendo kan ju inte direkt hjälpa att deras varumärken skapades -87.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|