* Officiell tråd- Pinnacle Showcenter 200 *
431 svar till detta ämne
Postad 25 March 2008 - 17:03
Machman
-
Machman
-
Användare
-
-
112 inlägg
Efter lite närmare undersökning så märkte jag att fjärren verkar fungera (lampan på showcentern blinkar) ända tills showcenter bilden visas, då blinkar en diod rött en gång och sen slutar fjärren fungera.
Jag öppnade showcentern och en kondensator i nätdelen ser sväld ut, såg ingen kondensatorvätska. Pipet verkar också komma från nätdelen. Ska försöka få tag på en 10v 1000µf kondensator....
Konstigt dock att det kommer bild, nätverksdelen och ljudet verkar fungera men det är fjärren som ger upp...
Postad 12 April 2008 - 19:08
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Ny version av Swisscenter 1.20 ute nu
/m
Postad 13 April 2008 - 08:52
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2665 inlägg
Tja!!
Har lite frågor om nätverk via windows 2003 server och domäner.
har en bekant som har ett nätverk hemma med just windows 2003 server och som har nätverket via en domän.
domänen är användar låst med lösenord osv, min fråga då är om det finns inställningar i menyn för att få showcentret att hitta åt/logga in på denna domän och komma åt filerna som ligger där. detta vill han då också göra trådlöst.
om detta nu går hur ska han då gå tillväga.
Postad 24 April 2008 - 00:38
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej skaffade en sån här manic i dag Finns det något sätt att se om man har ställt in krypteringen rätt? och om man har kontakt med nätet? Jag fått inte till det, har provat det mesta, jag har bredbands bolaget adsl lina, ingen router utan bara externa ip nummer. jag har 10 siffor/bokstäver i inmatningsfältet. http://www.flickr.co...875009/sizes/l/där ser ni mina inställningar i dag, någon som har något tips? Mvh david
Redigerat av dave333, 24 April 2008 - 08:52.
Postad 24 April 2008 - 08:33
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Hej skaffade en sån här manic i dag
Finns det något sätt att se om man har ställt in krypterigen rätt? och om man har kontakt med nätet? Jag fåt inte till det, har provat det mesta, jag har bredbands bolaget adsl lina, ingen router utan bara externa ip nummer. jag har 10 siffor/bokstäver i inmatningsfälltet.
http://www.flickr.co...875009/sizes/l/
där ser ni mina insteällningae i dag, någon som har något tipps?
Mvh david
Varför kör du ad-hoc, använder du inte det trådlösa till några enheter? I detta läge pratar AP-SC bara medvarandra inga andra enheter. Ställ om den till infrastructur och ställ in AP:n som AP. Micke
Postad 24 April 2008 - 09:07
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hmm, jag har bara modemet från bredbandsbolaget, och vad jag förstår så är det ingen router ibyggt, utan man får riktiga ip nummer varje gång, jag är rätt ny imom detta men har installerat stream servern, delar ut lite kort och filmer, men hur vet jag vad enheten heter när jag skall monta, eller räcker det med ip nummert och namnet kanskebara är för min egen skull.
Undrar också om man kan koppla in en extern hårddisk och spela upp filmer från den så slipper man det trådlösa, och går det att dela ut den externa så man kan använda den som en nätverkshårddisk? i så fall skulle man kunna hada direkt mot denna.
Om jag fattat det rätt så är det divx och xvid som fungerar bra på denna spelare, och att man kan skala upp det till högre upplösning, jag ar en projektor som klarar 1080i och tänkte testa och se hur det fungerar via komponent.
Redigerat av dave333, 24 April 2008 - 09:08.
Postad 24 April 2008 - 09:12
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
okey, infrasktur ändrar jag til
men vad menas med AP?
Jag har 10 symboler i mitt lösenord, skall jag då bocka i 64 bit? ( efter som det står "10 hex")l
eller är jag ute och cyklar?
Postad 24 April 2008 - 21:03
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
AP = Access punkt
Har inte helt klart för mig hur Bredbands bolagets grejor funkar...
Men det verKAR struligt att ha en server som inte alltid har samma ip address.
Postad 24 April 2008 - 21:13
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
hur är det om man kopplar på en 3,5" hårddisk via usb? kan man komma åt den över nätverket för att ladda upp filer till den? eller det kanske inte går att spela upp filmer över usb?
tack för svaret, mvh david
Postad 10 May 2008 - 19:58
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hittade svaret om det, vilket är nej, det går inte att hitta igen hårddisken vid närverket.
Mitt fråga är som tidigare, usb minnet hittar den direkt, min telefon, nokia n95 hittar den omg, men min hårddisk (40gb) som är formaterat med fat32 hittar den inte. Någon som har något tips på hur den skall kunna hitta igen den?
Mvh David
Postad 13 May 2008 - 22:17
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Mitt fråga är som tidigare, usb minnet hittar den direkt, min telefon, nokia n95 hittar den omg, men min hårddisk (40gb) som är formaterat med fat32 hittar den inte. Någon som har något tips på hur den skall kunna hitta igen den? Mvh David
Vilken version har du på F/W?? senaste? Har aldrig testat detta själv för än i kväll å fick en usb sticka att funka! men sen visade det sig att disken va ntfs formaterad. Ska kolla senare med en annan disk. Micke
Postad 15 May 2008 - 10:19
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej och tack för svaret, jag har aldrig kopplat den till någon dator då jag bara använder dator på jobbet just nu. Det jag hittar i showcenter,n är dessa nummer..
11-14-051115-03-pin-230-000
filsystem 03-pin
Kan det ha med vilken mjukvaru version jag har? Om inte, var kan jag se det?
Kanske det är att jag behöver uppdatera den  ?
Tacksam för svar
Mvh David
Postad 15 May 2008 - 18:59
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Kanske det är att jag behöver uppdatera den ?
skadar ju inte... och lätt är det, ladda ner imagen å lägg den på en usb sticka å stoppa den i SC Micke
Postad 18 May 2008 - 13:45
aquaren
-
aquaren
-
Rookie
-
6 inlägg
Får inget ljud när jag ska steama en dvd film. Men det är inget fel på bilden. Tror att filmerna automatiskt väljer 5.1 läge vilket jag inte har stöd för på showcentern 200. Skulle bara vilja få stereo till tv:n. Hur har ni löst detta?
Har testat via pinnacles MediaManager och wizdXP och får samma problem i båda. Grymt frustrerande med tanke på att jag tog bort dvd spelare när jag införskaffade mig denna.
Postad 19 May 2008 - 07:16
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Får inget ljud när jag ska steama en dvd film. Men det är inget fel på bilden. Tror att filmerna automatiskt väljer 5.1 läge vilket jag inte har stöd för på showcentern 200. Skulle bara vilja få stereo till tv:n. Hur har ni löst detta?
Har testat via pinnacles MediaManager och wizdXP och får samma problem i båda. Grymt frustrerande med tanke på att jag tog bort dvd spelare när jag införskaffade mig denna.
Har du testat http://DIN_SHOWCENTE...2020/set_amx=ON har för mig att detta bara fungerar så länge showcentern är på slagen/strömsatt! Annars så finns det något att köpa vill jag minnas för typ 5-10 $ kolla showcenter forumet för det micke
Postad 19 May 2008 - 14:18
aquaren
-
aquaren
-
Rookie
-
6 inlägg
Har du testat http://DIN_SHOWCENTE...2020/set_amx=ON har för mig att detta bara fungerar så länge showcentern är på slagen/strömsatt! Annars så finns det något att köpa vill jag minnas för typ 5-10 $ kolla showcenter forumet för det
micke
Tack för hälpen! problemet löst. Hittade detta på pinnacles forum "You can enable Dolby Digital again by browsing to a hidden location using your PC Switch the showcenter on Unsing an internet browser on your PC type http://192.168.xxx.xxx:2020/set_amx=ON (replace the xxx with your IP address with your own showcenter IP address) If this works correctly then you should see a message "amx : ON" in your browser. Go to the showcenter and press the B (green) buttton, and you should see a new option "Dolby Digital", where you can select Analog (stereo) or Digital (5.1) outputs. Remember to save the selection. Note that if you select Digital output, then you will get nothing out of the analog outputs, for Dolby Digital sources."
Postad 21 May 2008 - 13:39
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
skulle någon kunna hjälpa mig att se hur gammla min mjukvara kan vara,och om det var rätt version nummer som jag har hittat
11-14-051115-03-pin-230-000
filsystem 03-pin
Redigerat av dave333, 21 May 2008 - 13:40.
Postad 26 May 2008 - 12:09
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Detta låter nästan skummt? så många som postat men ingen som testat att köra med en usb ansluten hårdisk?
Skulle vara vara glad av att höra om någon har testat det och fått det att fungera, jag har försökt läsa massor om denna men hittar ingen bra info, mer än att det är fat32 som gäller som fil slsytem
Mvh David
Postad 26 May 2008 - 13:33
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Jag hittade felet, usb på showsnter klarar bara 5 vatt, och min drog 7, så det krävdes extra strömm, men usb kabeln som följer med är delad, så var bara att koppla in den vidare på pc,s usb, så fixade det sig. http://www.tomshardw...oom,1079-6.html
Postad 12 June 2008 - 18:39
dave333
-
dave333
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej
Nu börjar jag blir nöjd med spelaren
Ända problemet jag har nu är ljudet på hd filmer, verkar som jag inte får ljud när man har konveterat till hddvix, någon som har något tips eller är det någon inställning?
Mvh David
Postad 18 July 2008 - 22:36
Mr-HyscH
-
Mr-HyscH
-
Rookie
-
5 inlägg
Vad ni vad som är skillnaden mellan Showcenter 200 och Showcenter 1000? Showcenter 200 verkar inte säljas av så många medans ShowCenter 1000 finns lite här och var så jag vet inte riktigt vilken man ska köpa.
Tjena! Undrar samma sak som dig. Jag har kört en MKV fil genom programet Super där jag behåller den höga upplösningen dvs 1280x720. Ljudet kör jag på 192Kbps. Filen blir en AVI inhållande Divx4 med AC3 ljud. Men det är helt tyst i bakhögtalarna. Finns det nån här som vet hur man får ut bra ljud och bra kvalite på filmen ur en MKV fil som passar showcenter?
Postad 20 July 2008 - 21:29
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
edit/onödigt svar av mig
Redigerat av ponpolio, 20 July 2008 - 21:34.
Postad 27 July 2008 - 23:12
Unregistered756558c9
-
Unregistered756558c9
-
Rookie
-
1 inlägg
Har problem med min Showcenter 200. När jag streamar t.ex en film trådlöst från min dator så fryses ofta bilden? Kan någon hjälpa mig med tips och idéer hur jag kan åtgärda detta problem.
Mvh
JanL[
Postad 28 July 2008 - 09:22
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
Har problem med min Showcenter 200. När jag streamar t.ex en film trådlöst från min dator så fryses ofta bilden? Kan någon hjälpa mig med tips och idéer hur jag kan åtgärda detta problem.
Mvh JanL[
Testa att streama via kabel så kan du ju se om det är nätverket som strular... Om det nu är så kan du ju testa med att byta kanal på wifi nätet Micke
Postad 30 July 2008 - 15:16
Bompi
-
Bompi
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena på er.
Har nyligen inskaffat en pinnacle showcenter 200, men har likt många andra lite problem....vore mycket tacksam för hjälp. Jag har sökt här på sidan men har inte funnit svaren.
Till att börja med klarar den inte av att spela upp alla typer av avi(blir inget ljud). Man ska kunna aktivera dolby digital soundtracks, men jag lyckas inte få fram någon kod?
Sen hur skall man göra för att ordna upp mp3 låtar i olika grupper, inte så kul när allt hamnar på samma plats.
Sen slutligen, hur kan man få in t.ex. bandit rock på webradio genom showcentern(www.bandit1063.com)? Har försökt men inte lyckats.
Har provat att söka svar på dessa frågor men jag har gått bet.
Mycket tacksam för hjälp.
Mvh
edit: jag har löst allt utom webradion nu, där är jag fast ordentligt, hjälp mottages gärna:)
Redigerat av Bompi, 30 July 2008 - 16:48.
Postad 31 July 2008 - 15:53
carleson
-
carleson
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej där, Först och främst måste du "aktivera" Dolby surround. Det finns flera bra svar på detta i forumet. Men det finns en sak till att tänka på - beroende på vilken version du har av hårdvaran så fungerar Dolby Digital olika. Efter att ha flashat showcentern så fungerar Dolby Digital enbart via den optiska utgången. Vad gäller hårddisk som flera har frågat efter så har jag provat det med en extern hårddisk (500 gb) + först kunde inte showcentern hitta hårddisken via USB porten + jag använde SwissKnife för att formatera om hårddisken till ett format ShowCenter känner till och efter det hittar Showcenter hårddisken utan problem. Dock är interfacet inte snyggt för att bläddra fram låtar eller filmer. Pinnacles mjukvara är buggigt och jag skulle rekomendera Onyx istället. MVH, Fredrik Tjena på er. Har nyligen inskaffat en pinnacle showcenter 200, men har likt många andra lite problem....vore mycket tacksam för hjälp. Jag har sökt här på sidan men har inte funnit svaren. Till att börja med klarar den inte av att spela upp alla typer av avi(blir inget ljud). Man ska kunna aktivera dolby digital soundtracks, men jag lyckas inte få fram någon kod? Sen hur skall man göra för att ordna upp mp3 låtar i olika grupper, inte så kul när allt hamnar på samma plats. Sen slutligen, hur kan man få in t.ex. bandit rock på webradio genom showcentern(www.bandit1063.com)? Har försökt men inte lyckats. Har provat att söka svar på dessa frågor men jag har gått bet. Mycket tacksam för hjälp. Mvh
edit: jag har löst allt utom webradion nu, där är jag fast ordentligt, hjälp mottages gärna:)
Postad 02 August 2008 - 14:50
Bompi
-
Bompi
-
Rookie
-
5 inlägg
Finns det någon vänlig själ som kan ge mig en snabb guide hur jag gör för att få in egna webradiokanaler i showcentern? Jag får inte till det:(
Tacksam för hjälp
Mvh
Postad 12 August 2008 - 05:25
kultingen
-
kultingen
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Finns det något sätt jag kan lägga till så att jag kan titta på en TV-guide via showcentern? Alltså låta pinnacle koppla upp sig till någon sida så att jag kan se vad det är på olika kanaler?
Postad 14 October 2008 - 17:27
puhponken
-
puhponken
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjenare
Min showcenter 200 sa upp kontraktet efter exakt 1 år och 2 veckor. Eftersom garantin har gått ut så tänkte jag fråga om nån eventuellt skulle ha kolla på om det går att fixa själv...
Jag har kört med swisscenter och det har fungerat utmärkt. Igår så började fjärrkontrollen strula, jag testade med nya batterier utan framgång. Det konstiga var att efter omstart av boxen så började den fungera igen. Detta hände några gånger. Sen då jag kollade på ett serieavsnitt så började det hoppa på i filmen, precis som om man skulle ha tryckt på fjärrkontrollen men den låg på soffbordet. Man såg altså den gula texten som också visas då man använder fjärren.
Efter detta så var fjärrkontrollen helt död, att starta om boxen fungerade inte mer. Boxen har också ett högfrekvent pip och bilden har lite störningar.
Några idéer?
Hej, Jag har exakt samma problem. Den fungerade finfint ca 1 år sen verkar det som den hänger sig till en början hjälpte det att starta om den, men nu fungerar inte det heller. Någon som har någon idé om vad det kan vara och var men kan göra?
Postad 10 December 2012 - 17:45
Unregistered69f558b3
-
Unregistered69f558b3
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Köpte just en på blocket för halva priset. 1000 kr och det verkar vara en rejäl maskin. Perfekt för att titta på mina Sagan om ringen - filmer i 1080p mkv på projektorn. Men vart är HDMI? Kopplade in komponent och jag fick upp startbilden. Tyvärr hittar spelaren inte min usb hårddisk. Jag har läst bruksanvisningen tills ögonen blödde men inte hittat något vettigare än att hårddisken ska vara FAT32. Står inget om FAT eller nummer 32 på min hårddisk.
Postad 10 December 2012 - 18:19
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Lycka till!
https://www.digicom....t.asp?pid=13632
Redigerat av ruva, 28 November 2018 - 18:02.
Postad 10 December 2012 - 19:34
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Köpte just en på blocket för halva priset. 1000 kr och det verkar vara en rejäl maskin. Perfekt för att titta på mina Sagan om ringen - filmer i 1080p mkv på projektorn. Men vart är HDMI? Kopplade in komponent och jag fick upp startbilden. Tyvärr hittar spelaren inte min usb hårddisk. Jag har läst bruksanvisningen tills ögonen blödde men inte hittat något vettigare än att hårddisken ska vara FAT32. Står inget om FAT eller nummer 32 på min hårddisk.
Har du postat i rätt tråd? 1080p mkv hdmi Ingat av ovanstående fanns väl knappt 2005
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|