Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cardsplitter

425 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 september 2008 - 18:53

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
http://www.blocket.s...8477.htm?ca=6_s

Är detta ngt att satsa på? Är det någon som testat denna?
Teknikcompaniets cardsplitter.. Eller finns det andra simpla metoder för att se kanalerna i två tv-apparater?

Postad 13 september 2008 - 19:57

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Köp en SmartWI och ingen billig efterapning. De funkar nice och man röker operatören helt lagligt.

Postad 14 september 2008 - 10:46

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Det vore ju enklare med teknikmagasinets iom att jag bor nära Borlänge där de säljer korten. Tänkte mest då på att få lite hjälp med problem och felsökning som är mer regel än undantag då man köper teknikprylar..

Fungerar SmartWI bra då? Har sett att man har problem med det i vissa trådar. Vad är det som gör den mera laglig än någon annan produkt?

Har en boxerbox vid namn Sagem , kommer den att funka på den. Fick hem boxen i början på veckan..

Postad 14 september 2008 - 10:55

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 488 inlägg
  • 0
Det är troligtvis inte olagligt att använda SmartWi i sitt eget hem, däremot är det ett avtalsbrott.

Postad 06 oktober 2008 - 19:07

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Jag har en Dilog DT-355 och en Dilog DT-358 och Boxer abonnemang. Någon som kan kommentera om dessa boxar fungerar med SmartWI v8??

Hur väl fungerar det med inbyggd DVB-T mottagare som sitter i TV-apparaterna??

Postad 08 oktober 2008 - 20:48

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
För inbyggd mottagare i TV fungerar det i regel bra då man använder en standard CA-modul. Har för mig att vissa Panasonic var känsliga för störningar från SmartWI-kortet men att det går bra med att ställa ner uteffekte (minskar visserligen avståndet master - klientkort). Har själv 2 tv och 2 Topfield boxar som fungerar utan problem.

Dilog 355 har varit problem för en del, läs mer på Smartwis forum http://www.smartwi.net/phpBB3/

Jag har en Dilog DT-355 och en Dilog DT-358 och Boxer abonnemang. Någon som kan kommentera om dessa boxar fungerar med SmartWI v8??

Hur väl fungerar det med inbyggd DVB-T mottagare som sitter i TV-apparaterna??

Postad 10 oktober 2008 - 13:41

gustis
  • gustis
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Köp en SmartWI och ingen billig efterapning. De funkar nice och man röker operatören helt lagligt.

Ok låter bra. vad är skillnaden mellan SmartWI ver 8 o 6, att 8- an är senaste förstår jag men det säljs ju ver 6 så frågan är hur ser man skillnad på dem ?

Hej hej från Gustis

Postad 10 oktober 2008 - 16:02

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
V8 har kontaktplattor på båda sidor så du behöver inte bry dig om vad som är upp och ned. Kan faktiskt vara ganska förvirrande då olika tillverkare ibland sätter kontakten nedåt och ibladn uppåt i mottagaren.

Ok låter bra. vad är skillnaden mellan SmartWI ver 8 o 6, att 8- an är senaste förstår jag men det säljs ju ver 6 så frågan är hur ser man skillnad på dem ?

Hej hej från Gustis

Postad 10 oktober 2008 - 19:30

gustis
  • gustis
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

V8 har kontaktplattor på båda sidor så du behöver inte bry dig om vad som är upp och ned. Kan faktiskt vara ganska förvirrande då olika tillverkare ibland sätter kontakten nedåt och ibladn uppåt i mottagaren.

Man tackar för upplysningen kan man köpa över disk 200:- billigare än nätet så lät det ju lite för bra för att vara sant

Hej hej från Gustis

Postad 10 oktober 2008 - 20:12

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ladda bara ner senaste programvaran http://www.smartwi.n...2.43Beta9T0.zip och http://www.smartwi.n...smartwisoft.zip

Man tackar för upplysningen kan man köpa över disk 200:- billigare än nätet så lät det ju lite för bra för att vara sant

Hej hej från Gustis

Postad 11 oktober 2008 - 10:59

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Tänkte bara flika in att jag kör med teknikcompaniets futurecardsplitter. Köpte för nått år sedan då det enbart följde med 10m kort men la till några kr och bytte ut ett 10m mot ett 100m kort. Hade massa problem först. Sen pajade ett kort och då jag ändå skulle skicka in det så skickade jag med alla kort + sändaren då det kommit ny programvara + bättre antenn till sändaren. Uppdateringen gick att tanka hem men verkar inte gå att uppdatera själv då det inte finns nån usb ingång på sändaren. Funkade lika dåligt när jag fick tillbaka det så det hamnade i lådan.
För nån månad sedan skaffade jag tvillingkort för att slippa ta med kortet ned till sovrummet varje kväll. Passade då på att testa splitterns lite mera då jag kunde göra det utan att störa familjens tvtittande och har nu hittat en fungerande lösning.

Kan tillägga att det jag kör nu är: ca-modul i tvn (sony 46d3000) med ett 10m kort, ca-modul i htpcn (firedtv) med 10m kort under tv:n, sändaren står tillfälligt på tvbänken 1m från dom 2 mottagarna. 100m kortet sittet i sovrummet på bottenvåningen i andra änden av huset med 25cm tjockt betonggolv i mellan. Funkar kalas nu sedan 2-3v tillbaka. behövt dra ut kortet i sovrummet en gång bara. htpcn och tv stängs av dagligen men mottagaren i sovrummet (sagen id72) står på dygnet runt.
Innan stod sändaren direkt över sovrummet i barnens tvrum (lilla mittenrummet på övervåningen) då jag tänkte att då har den kort väg till deras tv samt mkt kort ned till tvn under. 100m kortet i sony tvn på samma våning. Testade även med att ha 100m kortet i sovrumstv:n men det hjälpte inte mkt. Det jag inte visste/tänkte på var att en antennen har mkt dålig sändning upp och framförallt ned vilket gjorde att det funka mkt dåligt. Dock mkt stark signal ut från långsidorna. På diagonalen mellan sändaren och 100m kortet kan jag tänka mig att det nu är ca 1m betonggolv som inte utgör något problem numera.
Dessutom är dom nya korten som skickas med 100m kort
Hade 2v öppetköp där jag fick testa paketet men hade precis flyttat in och inte fått mitt boxerkort än annars hade det DÅ åkt tillbaka. Nu är jag jättenöjd. Funderar på att skaffa ett 100m kort till till biorummets mottagare men nackdelen är att det då blir direkt under sändaren igen. får nog behålla tvillingkortet istället.
husets planlösning finns i galleriet.

Postad 11 oktober 2008 - 11:52

gustis
  • gustis
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Ladda bara ner senaste programvaran http://www.smartwi.n...2.43Beta9T0.zip och http://www.smartwi.n...smartwisoft.zip

Hej! ska man alltid ha olika programvaror på kort o huvudenhet för att det ska funka bra ? Jag kör med boxer, om det spelar någon roll. Vilken programvara ska man ha var? och kommer beta varijanten i skarpt läge ??
Tack än en gång för din hjälp.
Finns det något bättre forum för dessa frågor, för det känns som att du får upprepa svaren många gånger

Hej hej från Gustis

Redigerat av gustis, 11 oktober 2008 - 11:52.

Postad 12 oktober 2008 - 10:29

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
SmartWI's eget forum kanske? http://www.smartwi.net/phpBB3/

För 99 % är det väldigt enkelt, samma firmware i master som kort. Själv har jag inte haft något som helst problem sedan ver 2.15

De som har problem är tex äldre Sagem som har för dålig nätdel för att ge ström till kortet, Sagem PVR som tar upp störningar via intern bandkabel - ska vara fixart på DVR modellerna - vilket ger problem även med original kort. Vissa Panasonic TV verkar också känsliga att ta upp störningar. Lösning är att ställa ned effekten i kortet.

Vissa Humax har problem med att kommunikationshastigheten inte är riktigt standard ävenså Dilog 355.

Det är detta som gör att det kommer fram lite specialversioner.

Som jag sagt tidigare alla med CA-modul inget problem normalt sett.

Sedan kommer detta med betong-vägggar och golv. Jag har testat hemma med träväggar och 25 meter med 3 träväggar äringet problem, skulle antagligen kunna dela även med grannen om jag placerade mastern lite smart.

Hej! ska man alltid ha olika programvaror på kort o huvudenhet för att det ska funka bra ? Jag kör med boxer, om det spelar någon roll. Vilken programvara ska man ha var? och kommer beta varijanten i skarpt läge ??
Tack än en gång för din hjälp.
Finns det något bättre forum för dessa frågor, för det känns som att du får upprepa svaren många gånger

Hej hej från Gustis

Postad 06 december 2008 - 17:39

EUNE
  • EUNE
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Vill bara informera om att nya Humax HDPVR 1000c till Comhem funkar med Smartwi.

Postad 09 december 2008 - 13:38

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Vill bara informera om att nya Humax HDPVR 1000c till Comhem funkar med Smartwi.

Gott, men man kan glömma stänga luckan på boxen med ett smartwi kort i va?

Postad 09 december 2008 - 21:25

Svintoman
  • Svintoman
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Finns det nån cardsplitter som fungerar med bredbandsbolagets iptv? Mvh

Postad 10 december 2008 - 16:20

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Hur funkar cardsplittern (Smart Cardsplitter) som säljs av bla. Teknikimporten? http://www.teknikimp...d=34&head_id=22

Den är ju inte beroende av någon masterbox eller extern strömförsörjning utan skall ju bara vara att skicka in orginalkortet i något av klientkorten och köra.

Redigerat av lobo, 10 december 2008 - 16:21.

Postad 11 december 2008 - 10:01

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hur funkar cardsplittern (Smart Cardsplitter) som säljs av bla. Teknikimporten? http://www.teknikimp...d=34&head_id=22

Den är ju inte beroende av någon masterbox eller extern strömförsörjning utan skall ju bara vara att skicka in orginalkortet i något av klientkorten och köra.

Det första som slår mig med en sån lösning: måste inte boxen som har kortet i sig vara påslagen för att det ska fungera i nån av de andra boxarna? Annars får väl inte kortet/sändaren nån ström och kan väl inte fungera..?
Isf: känns väl så där... :)

Postad 11 december 2008 - 14:20

bekkman
  • bekkman
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hej!

Jag delar ett Com-hem abb på två apparater.

1. en sony 40w300 med ca-modul
2. en samsung B270Z

I Början (på sonyn) innan jag kopplat B270z fungerade det jättebra. Men nu har det börjat strula; Det står "inget kort", det fungerar att se stötvis 5min sedan blir det svart. Startar man om tvn så kan man få bild igen (om man har tur) men bara i några minuter.

Vad kan vara felet? ( smartwin inhandlades 1veckan sedan)

Postad 13 december 2008 - 13:39

otto12
  • otto12
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har CD via parabol med CD:s HD box samt CD:s HD box med Hårddisk.
Vet inte exakt vad dom heter med det är deras svarta standardboxar.
Den nya med hårddisk funkar bra men den andra får jag felmeddelande efter en stund att jag saknar behörighet.
Det är smartwi jag använder.

Finns det någon som har en lösning på detta?
Är det någon som får det att funka med CD:s HD box utan HD?
Vet inte ännu vilken firmware jag har då jag precis inhandlat den.

Postad 13 december 2008 - 20:49

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Gott, men man kan glömma stänga luckan på boxen med ett smartwi kort i va?

det stämmer rätt bra det, smartwi-kortets mottagarantenn sticker ut cirka 2,5cm utanför kortgluggen.

Postad 07 januari 2009 - 12:33

Unregistered1eaa5478
  • Unregistered1eaa5478
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Kanske en korkad fråga, men måste jag dra ner kabel från LNB:n till alla boxar i hushållet, även med cardsplitter? Alltså, det enda cardsplittern ger mig är att jag inte behöver köpa flera abonnemang? Jag slipper inte kablarna från taket...?

Postad 07 januari 2009 - 13:15

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Stämmer, du måste fortfarande ha signal "från taket" till varje box.

Postad 07 januari 2009 - 17:19

Unregistered1eaa5478
  • Unregistered1eaa5478
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Stämmer, du måste fortfarande ha signal "från taket" till varje box.

Goddamnit. Precis det jag ville undvika pga estetiska skäl...

Tack för snabbt svar, dock! :)

Postad 11 maj 2009 - 17:37

homer_99
  • homer_99
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Har ni sett det här? Cardsplittern har gått och blivit olaglig på äldre dar.

http://www.aftonblad...ticle5121372.ab

Postad 27 maj 2009 - 12:58

DeathByGrogg
  • DeathByGrogg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har ni sett det här? Cardsplittern har gått och blivit olaglig på äldre dar.

http://www.aftonblad...ticle5121372.ab

Nix. Marknadsdomstolen avgör inte sånt.

Finns för övrigt en rätt ny och bra sida för att köpa CardSplitters som kom upp nyligen, rätt billigt också. www.cardsplitter.nu

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.