Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 december 2008 - 02:44

diaaz
  • diaaz
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har stora problem med GPS:en, har fungerat förut men inte längre. Någon som har haft problem med den och till slut fått den att fungera igen?

PLEAAASE ja är desperat, vill inte behöva lämna in den.

Postad 31 december 2008 - 09:33

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Grattis till din nya X1:a. Är själv också en ny X1 ägare och är väldigt nöjd! :)

Däremot har jag bara svar på ett av dina problem som inte direkt är någon lösning. Skyfire stödjer konstigt nog inte upplösningen på X1:ans skärm, så webbläsaren fungerar med andra ord inte. Kan istället rekommendera att du laddar ner flashlite och Opera mini så har du en webbläsare som heter duga (eller hur man nu säger :blink:)

Håller med om att Opera Mini är fantatiskt bra men var hittar man Flashlite? Kommer till sidor som kräver Flash Player men när jag klickar på länken så får jag meddelandet att min plattform inte stöds.

Postad 31 december 2008 - 14:21

Robocop
  • Robocop
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej. Har haft X1:an i en vecka nu. Måste säga att den verkligen är häftig och kraftful, och ibland frustrerande.

Vill passa på att tacka alla som bidrar till denna tråd. Utan den hade det inte gått alls haha. Detta är min första WM-telefon så det är en helt ny värld som öppnat sig:-).

Har ett par frågor:

Går det verkligen inte att skapa grupper i telefonen för att tex skicka sms eller mail till fler än en person? Mycket märkligt då det är en sk affärstelefon.

Har sett att det finns ëtt program att installera i telefonen för att kunna skicka gruppsms.Hur installerar man detta? Setupfilen slutar på XML

Postad 31 december 2008 - 16:19

blondyz
  • blondyz
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Grattis till din nya X1:a. Är själv också en ny X1 ägare och är väldigt nöjd! :lol:

Däremot har jag bara svar på ett av dina problem som inte direkt är någon lösning. Skyfire stödjer konstigt nog inte upplösningen på X1:ans skärm, så webbläsaren fungerar med andra ord inte. Kan istället rekommendera att du laddar ner flashlite och Opera mini så har du en webbläsare som heter duga (eller hur man nu säger :D)

// Bobban

Tack så mkt för ditt snabba svar! Coreplayer lyckades jag, konstigt nog sparka igång sent inatt av någon anledning som fortfarande är okänd för mig ^^, Dock har det uppenbarat sig nya problem. När jag surfar i sängen eller var jag nu befinner mig på mitt WiFi här hemma, går allting klockrent, dock står det att jag bara har 1 "plupp" i mottagning, även om jag sitter med telefonen i samma rum som routern, med min laptop har jag full styrka överallt i huset. Men i vilket fall, det går att surfa, använda messenger mm. via WiFi anslutningen, dock när jag skall titta på t.ex. youtubeklipp, antingen genom coreplayer eller opera så klickar jag upp klippet det står (Buffrar 0%) i kanske 30 sec sedan får jag ett felmeddelande "Nätverket kunde inte hittas" och klippet går inte att ladda, dock fungerar surf som vanligt så bör rimligtvis inte vara täckningen.

Sedan undrar jag hur WiFi fungerar när man "tappar" på strömbrytar knappen, dvs så att skärmen släcks, för varje gång jag gör detta så verkar det som att jag tappar min anslutning och messenger etc loggas ut. Ganska frustrerande :P

Laddningen via eluttaget vet jag inte heller riktigt hur den fungerar, stoppade i sladden och det stod "laddar" när jag somnade, sedan på morgonen hade telefonen 50% batteri och laddade inte längre, hur får jag den att ladda tills jag tar ut sladden?

Sedan lite tips om hur man t.ex. får knappsatsen att tändas vid inkommande samtal hade uppskattats. Tycker även att volymen på ringsignalen är väldigt låg, gäller även sms-ton m.m. Har ställt "volym" på max, överröstas nästan av vibratorn i alla fall :s

Mkt frågor såhär, hoppas ni har överseende med detta, är helt ny till detta! Tack på förhand, det hjälper verkligen jättemkt!

Postad 31 december 2008 - 21:08

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tack så mkt för ditt snabba svar! Coreplayer lyckades jag, konstigt nog sparka igång sent inatt av någon anledning som fortfarande är okänd för mig ^^, Dock har det uppenbarat sig nya problem. När jag surfar i sängen eller var jag nu befinner mig på mitt WiFi här hemma, går allting klockrent, dock står det att jag bara har 1 "plupp" i mottagning, även om jag sitter med telefonen i samma rum som routern, med min laptop har jag full styrka överallt i huset. Men i vilket fall, det går att surfa, använda messenger mm. via WiFi anslutningen, dock när jag skall titta på t.ex. youtubeklipp, antingen genom coreplayer eller opera så klickar jag upp klippet det står (Buffrar 0%) i kanske 30 sec sedan får jag ett felmeddelande "Nätverket kunde inte hittas" och klippet går inte att ladda, dock fungerar surf som vanligt så bör rimligtvis inte vara täckningen.

Sedan undrar jag hur WiFi fungerar när man "tappar" på strömbrytar knappen, dvs så att skärmen släcks, för varje gång jag gör detta så verkar det som att jag tappar min anslutning och messenger etc loggas ut. Ganska frustrerande :D

Laddningen via eluttaget vet jag inte heller riktigt hur den fungerar, stoppade i sladden och det stod "laddar" när jag somnade, sedan på morgonen hade telefonen 50% batteri och laddade inte längre, hur får jag den att ladda tills jag tar ut sladden?

Sedan lite tips om hur man t.ex. får knappsatsen att tändas vid inkommande samtal hade uppskattats. Tycker även att volymen på ringsignalen är väldigt låg, gäller även sms-ton m.m. Har ställt "volym" på max, överröstas nästan av vibratorn i alla fall :s

Mkt frågor såhär, hoppas ni har överseende med detta, är helt ny till detta! Tack på förhand, det hjälper verkligen jättemkt!

Det är lugnt :P

Men eftersom jag också är väldigt "färsk" inom windows mobile så är det väldigt mycket jag inte kan... men jag ska försöka hjälpa så gott det går :lol:

Angående Coreplayer så har jag också liknande problem. För mig buffrar aldrig videosen klart istället och jag kan aldrig titta på dem. Så på den fronten har jag inget riktigt bra svar.

Däremot det där med laddning via eluttag och Wifi'n låter väldigt skumt faktiskt. När du pluggar in kabeln från eluttaget så ska telefonen laddas automatiskt och laddas enda tills kabeln kopplas ut. Så är det i alla fall för mig, så jag har inget aning om vad som kan vara problemet. Kanske är det något så enkelt som att kabeln inte satt i riktigt eller något som har att göra med glapp i alla fall låter det som. Angående wifi så är min connection fortfarande aktuell när jag återgår från vänteläge så där verkar det också vara något skumt :P

Och jag kan inte annat än att hålla med om att högtalarna är väldans klena, däremot så är ljudet oftast riktigt klart fast på tok för svaga då jag själv också haft problem med att höra ringsingnalen.

Och för problemet med knapparna kan jag inget annat än att rekommendera dig att gå in på http://www.xda-developers.com/ och gå in på X1 forums delen. Där kan du surfa runt lite och med lite tur kanske du hittar något program som passar dig, har dock inte sett något program med funktionen som just du är ute efter, men någon lösning finns det nog allt. Och även om du inte hittar det du söker där kanske du hittar något annat trevligt, Manilla full HD kan vara värt att spana in till exempel :D

// Bobban

Postad 02 januari 2009 - 23:37

blondyz
  • blondyz
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tackar än en gång för all hjälp!

Såhär några dagar in i användandet börjar man bli van och lära sig mer och mer, käns rätt skönt :)

Dock har jag en ny aspirant i den icke sinande floden av problem ;) Installerar Manila Full HD, allt går som det skall, men när jag ska försöka hitta den i inställningar för "idag" så finns den inte med i listan, hittar den inte heller någon annan stans. Frågan är då, är jag helt ute och cyklar, gör jag något fel eller behöver jag en annan installationsfil? (Den jag har använt är den som ligger i x1 paneltråden på xda-developers så jag tycker att det borde vara rätt!

Mvh, Anton.

Postad 03 januari 2009 - 00:05

dogan
  • dogan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Har ett "surfabonnemang" hos Tele2 som gör att jag får surfa för 200mb i månaden. Är det någon som vet om man på något sätt kan se hur mycket man surfat/använt? Försäljarn i butiken sa att det skulle gå på X1:an men kunde inte förklara hur (så okunniga som de är ;) ).

Så om nån annan kan förklara hur, skulle det vara uppskattat :)

Detta är även jag väldigt intresserad utav. Någon som har koll?

Edit: efter lite googlande fann jag att SPB Wireless Monitor var svaret (om det inte finns något liknande i x1:an redan?). Programmet är dock inte gratis.

Redigerat av dogan, 03 januari 2009 - 00:42.

Postad 03 januari 2009 - 13:44

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
*suck* Nu raspar det i högtalaren(den vanliga inte handsfree högtalaren), låter typ som om membranet är sprängt eller nåt.. Taskigt vibrationsljud när någon pratar.. :/ Någon som varit med om det? Hur gör man om man inte har någon reservtelefon och måste skicka in sin X1a på rep? Jag har bara en äldre GSM lur(5110 eller nåt) och Tre's 3G kort funkar visst inte i en GSM telefon... Och jag klarar mig verkligen inte utan telefon då jag har kalender och planering osv i telefonen...

Postad 03 januari 2009 - 17:18

Unregisteredbd32fa2a
  • Unregisteredbd32fa2a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

*suck* Nu raspar det i högtalaren(den vanliga inte handsfree högtalaren), låter typ som om membranet är sprängt eller nåt.. Taskigt vibrationsljud när någon pratar.. :/ Någon som varit med om det? Hur gör man om man inte har någon reservtelefon och måste skicka in sin X1a på rep? Jag har bara en äldre GSM lur(5110 eller nåt) och Tre's 3G kort funkar visst inte i en GSM telefon... Och jag klarar mig verkligen inte utan telefon då jag har kalender och planering osv i telefonen...

Hej min lurhögtalare lät lite spräckt och ibland så var ljudet lite konstigt, har lämna in den nu och kommer nog få tillbaka den om en vecka eller så. Använder själv en k750i just nu och jag känner mig faktiskt lite handikappad. Man har verkligen blivit beroende av alla X1's features.

Enligt supporten var mitt problem med hörlurarna min täckning, vilket är helt fel. Har testat både GMS och 3G , samma problem då. Men problemet uppstår bara ibland. Så känns lite random, men blev mer och mer. Så nu väntar jag på den :)

Postad 04 januari 2009 - 07:07

reVoid
  • reVoid
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Använder mobilen i tjänsten - och vill inte visa vilket nr jag ringer från...
Så jag undrar hur i h*lvete man ställer in dolt nummer på X1i?

Har letat och letat, men det verkar inte gå?
Om inte - så är det ett rent j*vla skämt!

Postad 04 januari 2009 - 08:32

kumlan
  • kumlan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Använder mobilen i tjänsten - och vill inte visa vilket nr jag ringer från...
Så jag undrar hur i h*lvete man ställer in dolt nummer på X1i?

Har letat och letat, men det verkar inte gå?
Om inte - så är det ett rent j*vla skämt!

Klicka på startmenyn - inställningar - telefon - tjänster - nummerpresentation - hämta instälningar sen är det bara att klicka i dölj mitt nr

Redigerat av kumlan, 04 januari 2009 - 08:33.

Postad 04 januari 2009 - 10:42

reVoid
  • reVoid
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Klicka på startmenyn - inställningar - telefon - tjänster - nummerpresentation - hämta instälningar sen är det bara att klicka i dölj mitt nr

Jag svär att jag redan har kollat dom där inställningarna!
Måste säga att "nummerpresentation" inte var helt tydligt dock...

Tack för hjälpen! Gillar "visa för mina kontakter" läget! :)

Postad 04 januari 2009 - 11:44

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tjenamors!

Om man installerar massa grejer på telefonen typ iGo, coreplayer, opera mini osv, försvinner garantin då eller? Eller kan man göra vad man vill på sin xperia ??

Postad 04 januari 2009 - 12:31

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Tjenamors!

Om man installerar massa grejer på telefonen typ iGo, coreplayer, opera mini osv, försvinner garantin då eller? Eller kan man göra vad man vill på sin xperia ??

Du kan ju inte riktigt göra vad du vill, men installera program kan du göra utan problem.

Postad 04 januari 2009 - 16:49

oee
  • oee
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej,

Plötsligt har min X1a fått för sig att jag alltid har ett stereoheadset inkopplat till telefonen. Telefonen visar ikonen för detta i statusfältet överst på skärmen och varken mikrofon eller högtalare fungerar i telefonen trots att jag inte har något headset inkopplat. Jag måste alltså koppla in ett headset för att kunna ringa eller ta emot samtal. Problemet kom plötligt och ett par försök med hard reset har inte löst problemet.

Eftersom att jag vill undvika att skicka iväg telefonen för service en andra gång tänkte att någon här kanske har råkat ut för samma problem och kan hjälpa till?

Svensk orginal-rom körs i telefonen och jag kan inte härleda problemets uppkomst till någon speciell händelse eller installation av programvara.

//O.

Postad 04 januari 2009 - 16:55

CalleNl
  • CalleNl
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Problem med SPB-Program.

Igår installerade jag ett fleratal SPB-program, trial. Någonting av detta gjorde att min "idag" panel är helt förstörd, den får grafikfel och man måste starta om telefonen för att få rätt på det.

Dessutom fungerar inte SPB mobile shell alls längre efter SPB-Finance eller om det var SPB-Diary.

Man kan inte längre avinstallera några program osv, allt är totalfiasko kan man säga.

Hur göra? och hur gå till väga?

Postad 04 januari 2009 - 17:31

Unregistered19542772
  • Unregistered19542772
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Går det att lägga in ett annat tangentbord så att man gan skriva sms när man kör bil eller går på stan?
Det jag skulle vilja ha är vanliga knappar som htc har med t9 på svenska. Provade med Diamond tangentbordet men det är helt knasig upplösning så det funkar inte. Nu har ju Touch HD med samma upplösning kommit så kan man använda det?

Har letat men inte hittat något.

Postad 04 januari 2009 - 17:38

Werokigjar
  • Werokigjar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej,

Hur gör man en total reset av hela telefonen, så att orgianal inställningarna kommer tillbaka?

Mvh
Wero

Postad 04 januari 2009 - 18:49

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hej,

Plötsligt har min X1a fått för sig att jag alltid har ett stereoheadset inkopplat till telefonen. Telefonen visar ikonen för detta i statusfältet överst på skärmen och varken mikrofon eller högtalare fungerar i telefonen trots att jag inte har något headset inkopplat. Jag måste alltså koppla in ett headset för att kunna ringa eller ta emot samtal. Problemet kom plötligt och ett par försök med hard reset har inte löst problemet.

Eftersom att jag vill undvika att skicka iväg telefonen för service en andra gång tänkte att någon här kanske har råkat ut för samma problem och kan hjälpa till?

Svensk orginal-rom körs i telefonen och jag kan inte härleda problemets uppkomst till någon speciell händelse eller installation av programvara.

//O.

Det där skrevs det om för ett antal sidor tillbaks. Har för mig att det antingen var Mediaplayer eller Coreplayer som strular till det om du stänger ner programmet och därefter drar ut hörlurarna.. prova att starta programmet och sedan dra ur hörlurarna när programmet är igång.

Postad 04 januari 2009 - 18:56

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hej,

Hur gör man en total reset av hela telefonen, så att orgianal inställningarna kommer tillbaka?

Mvh
Wero

Du klär av dig naken och sen ställer dig i nordlig riktning och sen sjunger du Norges eurovisionbidrag från 1980 samtidigt som du skakar telefonen upp och ner i takt till musiken :P ...
..eller så gör du så här:
About hard reset.
1. turn off the phone
2. Hold both right and left buttons (the ones right under the screen, dont know the name)
3. press power button, while still holding the others

Båda funkar :)

Postad 04 januari 2009 - 19:20

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Någon som hört ngt om den beryktade uppdateringen? Har lite småstrul där jag fått uppmaningen att göra en "hard reset" men vill inte installera om allt igen flera ggr! Men det kommer kanske ingen uppdatering? Det verkar som SE lagt ner all kraft innan den släpptes? Kanske skulle prova den "norska reseten" men vända mig mot söder så kanske man inte behöver installera om?

Postad 04 januari 2009 - 19:42

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Har läst att fler haft samma problem och lyckats lösa det genom att smörja in headset-kontakten med 5-56 eller liknande och så trycka in och ut kontakten några gånger. Testa!

Postad 04 januari 2009 - 19:51

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Går det att lägga in ett annat tangentbord så att man gan skriva sms när man kör bil eller går på stan?
Det jag skulle vilja ha är vanliga knappar som htc har med t9 på svenska. Provade med Diamond tangentbordet men det är helt knasig upplösning så det funkar inte. Nu har ju Touch HD med samma upplösning kommit så kan man använda det?

Har letat men inte hittat något.

Preed skrev i den här posten https://www.minhembi...s...t&p=2142371 en ypperlig förklaring:

• 1) Ladda ner och installera htc_ezinputxt9.cab på telefonen.
  • 2) Starta Filutforskaren eller Resco Explorer.
    Gå till Windows katalogen på telefonen och döp om filen "ezinput.dll.0409.mui" till "ezinput.dll.041d.mui" (alltså ändra 0409 till 041d). Det kan hända att du måste ställa in Filutforskaren/Resco Explorer att visa dolda filer för att kunna hitta ezinput filen.
  • 3) Ladda ner och installera Illodin Fin Keys T9.cab för att få svenskt språk på tangentbordet.
    Gå in under Alternativ i tangentbordsväljaren och välj Svenska som språk.
  • 4) Ladda ner och installera T9 Input 14 Languages Update.cab för T9 stöd på svenska.
  • 5) Ladda ner och installera SIPChange_Camel-Fix.CAB.
    Kör SIPChange och välj det tangentbord du vill ha som default.
    Klart!

Postad 04 januari 2009 - 20:06

mhyzan
  • mhyzan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har precis fått en Xperia och är jättenöjd, men jag har problem att lägga in inställningarna för mms, jag har fått uppgifterna från Glocalnet men de heter ju inte alls samma som i telefonen. Kan någon vänlig själv tala om för mig vart jag ska skriva in de olika sakerna??

MMS
MMS (WAP 2.0)
Namn: Glocalnet MMS
Bärare: GPRS
MMSC: http://mms
IP-adress: 172.030.253.241
Port: 8799
APN: services.glocalnet.se
Användarnamn:
Lösenord:

WAP
WAP GPRS (wap 2.0)
Namn: Glocalnet WAP GPRS
Bärare: GPRS
Startsida: http://wap.glocalnet.se
IP-adress: 172.030.253.241
Port: 8799
APN: services.glocalnet.se
Användarnamn:
Lösenord:

Glocalnet Internet
Namn Glocalnet internet
Bärare GPRS
APN: internet.glocalnet.se
Startsida: http://wap.glocalnet.se

Postad 04 januari 2009 - 20:29

Unregistered04440ddd
  • Unregistered04440ddd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Sitter och funderar på om det finns ett program som hämtar okända nummers ägare ifrån tex hitta.se eller eniro så att man ser vem som ringer. Finns ju dylika program att köpa via operatören men borde väl vara en baggis att snickra ihop.

Postad 04 januari 2009 - 21:25

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på om det finns ett program som hämtar okända nummers ägare ifrån tex hitta.se eller eniro så att man ser vem som ringer. Finns ju dylika program att köpa via operatören men borde väl vara en baggis att snickra ihop.

Använder 118.adressboken. Fungerar bra (lite liten text bara). Programmet är gratis men kostar 30kr per månad i pren. Värt att se vem som ringer innan man svarar.

Postad 05 januari 2009 - 10:01

swemo
  • swemo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

har följt denna tråd ett tag. Är inte en van win mob användare har därför ett par frågor:

1, vilka program är "nödvändiga" att installera på telefonen för att få den så bra som möjligt.
2, mitt batteri laddar ur snabbt när jag lyssnar på musik. Löses detta med Coreplayer?
3, om jag inst program ex coreplayer bör jag ta bort org mediaspelare?
4, bör jag göra en " backup" av org programvara innan jag inst ngt annat? hur?
5, hur gör jag en normal backup innan jag uppdaterar telefonen?
6, när kommer det en uppdatering?

Vore jättetacksam för svar.

//Swemo

Postad 05 januari 2009 - 10:19

Unregistered04440ddd
  • Unregistered04440ddd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Använder 118.adressboken. Fungerar bra (lite liten text bara). Programmet är gratis men kostar 30kr per månad i pren. Värt att se vem som ringer innan man svarar.

Jo precis men det kostar ju som sagt var pengar, finns det ingen gratis variant som någon snickrat ihop?
Borde väl bara vara en söksträng till eniro/hitta?

Postad 05 januari 2009 - 16:48

oee
  • oee
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Det där skrevs det om för ett antal sidor tillbaks. Har för mig att det antingen var Mediaplayer eller Coreplayer som strular till det om du stänger ner programmet och därefter drar ut hörlurarna.. prova att starta programmet och sedan dra ur hörlurarna när programmet är igång.

Hmm, Coreplayer har jag aldrig haft installerat ocoh WMP har jag aldrig startat i telefonen. Men visst är det som du säger. Start av WMP och dra ut lurarna löste problemet. Ibland blir man lite förundrar över hur saker fungerar. Men stort tack för hjälpen!

Postad 05 januari 2009 - 17:24

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Hej,

har följt denna tråd ett tag. Är inte en van win mob användare har därför ett par frågor:

1, vilka program är "nödvändiga" att installera på telefonen för att få den så bra som möjligt.
2, mitt batteri laddar ur snabbt när jag lyssnar på musik. Löses detta med Coreplayer?
3, om jag inst program ex coreplayer bör jag ta bort org mediaspelare?
4, bör jag göra en " backup" av org programvara innan jag inst ngt annat? hur?
5, hur gör jag en normal backup innan jag uppdaterar telefonen?
6, när kommer det en uppdatering?

Vore jättetacksam för svar.

//Swemo

Jag kan svara på 2an och 3an/4an.
2. Skumt, jag lyssnar på musik varje dag på jobbet (ca 10 timmar) och har minst 50% batteritid kvar. Med BT är batteriet slut efter ganska exakt 10 timmar. Jag kör med Coreplayer för ljudböcker, 3Dtoutchflow mediaspelaren för musik (då har jag separata spårminnen för ljudbok och musik) Jag kör med skärmen avstängd (man trycker på on/off knappen snabbt en gång)
3. nej, du behöver inte avinstallera några mediaspelare, faktiskt är det en fördel med 2 st (se punkt 2)
4. Du behöver inte göra någon backup av din orginalprogramvara eftersom den finns på ett flashkort i telefonen. Vid en hardreset blir telefonen exakt som den var när du packade upp den första gången. Du skall göra en backup på dina kontakter osv eftersom de försvinner vid en hardreset.

Redigerat av King Cobra, 05 januari 2009 - 17:25.

Postad 05 januari 2009 - 20:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Gör backup med PIMbackup
Gratis...http://freewareppc.com/database/pimbackup.shtml

Features:
- Backup/restore appointments.
- Backup/restore call logs.
- Backup/restore contacts.
- Backup/restore messages (SMS, Mails, ...) NEW !!!.
- Backup/restore speed dials.
- Backup/restore tasks.
- Backup/restore custom files.

Sen lägger du alla program du vill ha på telefonens minneskort i form av Cab-filer så är det snabbt gjort om du måste köra en hard reset eller om du börjar flasha ROM

Postad 06 januari 2009 - 12:33

Qvist
  • Qvist
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hej Har provat denna tjänst,men har haft lite problem med auto funktionen,den startar och söker men hittar inget.Gör jag senare en manuell sökning fungerar det bara om jag tardän dom två första nollorna som X1 lägger till.Kan någon svara på hur man gör för att få auto att fungera(göra så X1 inte lägger dit två extra nollor.

Tackar Qvist

Postad 06 januari 2009 - 13:51

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Hej Har provat denna tjänst,men har haft lite problem med auto funktionen,den startar och söker men hittar inget.Gör jag senare en manuell sökning fungerar det bara om jag tardän dom två första nollorna som X1 lägger till.Kan någon svara på hur man gör för att få auto att fungera(göra så X1 inte lägger dit två extra nollor.

Tackar Qvist

Har också detta problem ibland. Jag har ett fast nummer som kopplas till telefonen, när någon ringer via detta nummer så verkar det hamna det två nollor före det uppringande numret. När någon ringer mobilen direkt så blir det utan nollor. Kan det vara detta som spökar? Intressant att veta om du har samma funktion - annars måste det ju vara något annat?

Postad 06 januari 2009 - 17:08

bulltok
  • bulltok
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Varför har jag plötsligt fått en pulserande volym på ringsignalen?
Ibland ringer den inte ens utan vibrerar bara trots att jag inte ändrat några inställningar.

Postad 06 januari 2009 - 18:00

Qvist
  • Qvist
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har också detta problem ibland. Jag har ett fast nummer som kopplas till telefonen, när någon ringer via detta nummer så verkar det hamna det två nollor före det uppringande numret. När någon ringer mobilen direkt så blir det utan nollor. Kan det vara detta som spökar? Intressant att veta om du har samma funktion - annars måste det ju vara något annat?

Där slog du huvudet på spiken ;) .Har oxå kopplat via en företagsväxel,när man ringer det vidarekopplade nummret kommer två nollor upp = misslyckad sökning men ringer man mobilen direkt så funkar det( har test ringt).Tack för att du löste det.Nu är det bara frågan om det går att lösa ?

Stort tack Qvist

Postad 06 januari 2009 - 19:14

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Där slog du huvudet på spiken ;) .Har oxå kopplat via en företagsväxel,när man ringer det vidarekopplade nummret kommer två nollor upp = misslyckad sökning men ringer man mobilen direkt så funkar det( har test ringt).Tack för att du löste det.Nu är det bara frågan om det går att lösa ?

Stort tack Qvist

Har skickat mail till 118 och frågat om de kan fixa detta på ngt sätt! Har tidigare frågat om det finns någon version för vår skärmupplösning och fått besked om att en uppdatering är på gång.

Vet inte vem som fixar till de extra nollorna? Det finns ju flera system med fasta nummer till mobil, är det extra nollor vid alla system? Har Telia växel och kan ju kolla med dom men de kan säkert inte ändra ngt om det är där det ligger.

Postad 06 januari 2009 - 19:28

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Måste säga att X1 är en grym multimediagrej. Man kan göra så mycket.

Men **** vilken dålig TELEFON det är om man jämför med "vanliga" mobiler.

Postad 07 januari 2009 - 11:07

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Måste säga att X1 är en grym multimediagrej. Man kan göra så mycket.

Men **** vilken dålig TELEFON det är om man jämför med "vanliga" mobiler.

Jag har inte haft någon "vanlig" mobil privat på flera år. Och jämför man X1 med de "ovanliga" mobiler jag haft (tex P1i och Touch Diamond) så är X1 en bra telefon. Både med P1:an och med diamanten så dröjde det någon extra sekund när det ringde innan telefonen berättade för mig att det ringer. Höll man på med något annat, kollar Youtube eller har en PDF öppen tex, så laggade det rejält när det ringde. Tack vare det massiva RAM-minnet på X1:an så flyter det bra tycker jag.

På jobbet har jag en Nokia 2610 och jag kan inte säga att den skulle vara så himla mycket bättre, som telefon betraktat, än X1. Sen att Nokia suger hästekuk i alla avseenden det är ju ingen nyhet. Jag hade en Nokia N95 8GB i höstas och det var första Nokian jag ägde på fyra år. Som jag ångrade mig! Jag trodde att Nokia hade utvecklats men det var samma plastiga skit och värdelösa menysystem.

Postad 07 januari 2009 - 13:00

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Varför syns inte Heldagshändelser i SPB mobile shells today skärm? Lite irriterande faktiskt använder original kalendern.

Postad 07 januari 2009 - 14:48

borgen84
  • borgen84
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
MS Voice Command 1.6 PPC

http://www.youtube.c...h?v=uLAbwT521Fs

Fungerar kanon.

Redigerat av borgen84, 07 januari 2009 - 14:54.

Postad 07 januari 2009 - 17:40

snokenmon
  • snokenmon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Fasen vad coolt! Måste utforska Voice command!

Postad 07 januari 2009 - 19:21

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ett tips är att skaffa Coreplayer Mobile 1.3. Youtube i hög kvalitet funkar klockrent i den. (För er som inte vet det så har Coreplayer en Youtubefunktion för att visa Youtube.)

Postad 07 januari 2009 - 22:33

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Någon som provat att uppdatera sin X1 nyligen?
Har bytt SPL och ROM så jag kan inte testa och se om det kommit ut någon uppdatering själv.

Postad 08 januari 2009 - 03:42

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
hej!

Jag installerade wmwifirouter för ett tag sen. min trial-period har tagit slut o jag har försökt avinstallera programmet men det vägrar! får ett meddelande om att det inte gick att ta bort o en fråga om jag vill ta bort det från programlistan.. Oavsett vad jag väljer är programmet kvar.

någon som haft liknande problem o isåfall löst dem? Eller nån som har någon ide?

//Joel

Postad 08 januari 2009 - 08:41

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Någon som provat att uppdatera sin X1 nyligen?
Har bytt SPL och ROM så jag kan inte testa och se om det kommit ut någon uppdatering själv.

Jag provade idag för 1 minut sen, inget nytt :-(

Postad 08 januari 2009 - 08:43

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Åh vad det är underbart när man sitter och kolla på film och får ett sms. Man läser smset och filmen pausas automatiskt. Men svarar på smset. Man försöker gå tillbaka till filmen men hela telefonjäveln har låst sig. Ur med batteriet är enda lösningen! :)

Postad 08 januari 2009 - 12:50

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Åh vad det är underbart när man sitter och kolla på film och får ett sms. Man läser smset och filmen pausas automatiskt. Men svarar på smset. Man försöker gå tillbaka till filmen men hela telefonjäveln har låst sig. Ur med batteriet är enda lösningen! :)

Inte för att man blir så mycket gladare av det.. men du kan ju alltid trycka på reset-knappen bredvid batteriet också... Under luckan til höger om batteriet finns ett litet hål man kan trycka in med pennan i. Man måste ta ut pennan för att komma åt hålet också för det delen..

:(

//Joel

Postad 08 januari 2009 - 12:52

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Inte för att man blir så mycket gladare av det.. men du kan ju alltid trycka på reset-knappen bredvid batteriet också... Under luckan til höger om batteriet finns ett litet hål man kan trycka in med pennan i. Man måste ta ut pennan för att komma åt hålet också för det delen..

:)

//Joel

Mm ja jo. Det eller sula ur batteriet. Känns som det kvittar. Störande som fan att det inte ens går att hålla inne powerknappen eller nåt.

Postad 08 januari 2009 - 15:15

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Mm ja jo. Det eller sula ur batteriet. Känns som det kvittar. Störande som fan att det inte ens går att hålla inne powerknappen eller nåt.

Då hade vi istället sett inlägg som "jag råkade tydligen hålla inne powerknappen när telefonen låg i fickan och då stängdes den av" eller liknande. Det är svårt att göra alla nöjda.

Postad 08 januari 2009 - 15:36

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Då hade vi istället sett inlägg som "jag råkade tydligen hålla inne powerknappen när telefonen låg i fickan och då stängdes den av" eller liknande. Det är svårt att göra alla nöjda.

Men hallå. Man kan ju stänga av telefonen genom att hålla inne den och välja "ja" på frågan som kommer. Varför kan amn itne göra så när den låser sig då menar jag bara? Eller någon annan kombination, men att behöva slita bort batteriluckan är ju bara helt åt **** galet.

För övrigt glapparn min överdel något sansläst mycket nu. Kan nog inte bli mer dock. :) Men det var (som jag skrivit tidigare) väntat.

Redigerat av DIFference, 08 januari 2009 - 15:37.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.