Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 21 December 2010 - 23:33

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
Ominstallerade Spotify, startade sync över WIFI. Helt plötsligt slocknar bara Iphone. Vad kan vara fel? Svår fråga svara på men. Hur får men en ny eller rep nu i juldagar? Då jag dessutom skall ut o resa, beställd via Telia. Hur fan skall jag klara mig utan telefon i juletider. Tips om man kan göra något för att få igång den?

Postad 22 December 2010 - 00:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag vill bara berätta att jag har samma fenomen med min. "Dödsgreppet" finns där...

Men jag vill poängtera att det ALDRIG har stört mitt användande av telefonen, utan snarare något jag provocerat fram för att testa. Jag är supernöjd med telefonen och dödsgreppet är ingen "deal breaker"...
[/quote

Ja precis det finns där men sen om man lider av det eller inte är ju en annan femma.. Även fast man inte lider av det eller bryr sig så finns det ju där...

Men det jag blir mest trött på är att folk säger att det inte finns nått problem med antenen på telefonen jag slår vad om att det finns på alla... Sen kanske det märks mer eller mindre beroende på vad man har för operatör. Själv har jag TRE och jag märker tydligt av det även om jag har full mottagning eller lite mindre. Men som sagt mig stör det inte och när jag kör med bumpern på så spelar det ingen roll hur man håller telefonen. Men jag står iallafall för att det finns ett problem med antennen...

Jag är ingen fanboy, ser ingen som helst poäng med att lägga min tid för att stödja något företag, anledningen till varför jag undrade var för att jag själv inte märker någon skillnad. Visserligen som du säger så försvinner några pluppar men funktionsmässigt så har det fungerat som det ska.. dvs jag har täckning, jag kan surfa osv. Men som sagt jag bor i Stockholm och ringer med telia/halebop, det kanske är värre i andra orter.

Jag förnekar inte att man gjort ett rejäl miss med konstruktionen, tycker bara att ordet "problem" får det att låta att det är något större än vad det egentligen är. Men hur som helst, let's move on.

Postad 22 December 2010 - 02:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Ominstallerade Spotify, startade sync över WIFI. Helt plötsligt slocknar bara Iphone. Vad kan vara fel? Svår fråga svara på men. Hur får men en ny eller rep nu i juldagar? Då jag dessutom skall ut o resa, beställd via Telia. Hur fan skall jag klara mig utan telefon i juletider. Tips om man kan göra något för att få igång den?

Håll inne HOME + POWER knapparna ett tag så får den en hard reset. Funkar inte det så är det bara att lämna in den.

Postad 22 December 2010 - 08:05

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Någon som kan tips om bra video-converter program till iPhone 4?

Använder idag programmet Handbreake till det med tycker att den är mycket resurskrävande och trots att jag har 4 ganska nya datorer med mycket minnen och kraft så låter det som jetplan när man drar igång och konverterar en film.

Postad 22 December 2010 - 11:03

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0

Håll inne HOME + POWER knapparna ett tag så får den en hard reset. Funkar inte det så är det bara att lämna in den.

Testade det, och funkade. Thx :)

Postad 22 December 2010 - 18:35

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jag är ingen fanboy, ser ingen som helst poäng med att lägga min tid för att stödja något företag, anledningen till varför jag undrade var för att jag själv inte märker någon skillnad. Visserligen som du säger så försvinner några pluppar men funktionsmässigt så har det fungerat som det ska.. dvs jag har täckning, jag kan surfa osv. Men som sagt jag bor i Stockholm och ringer med telia/halebop, det kanske är värre i andra orter.

Jag förnekar inte att man gjort ett rejäl miss med konstruktionen, tycker bara att ordet "problem" får det att låta att det är något större än vad det egentligen är. Men hur som helst, let's move on.

Oki bra :). Nej jag vet inte vad man ska kalla det men jag säger problem iallafall och det lär ju finnas på alla telefoner och som du sa det är även på din... Men dom flesta lider nog inte av det eller bryr sig överhuvudtaget.
Men det finns iallafall en defekt/problem,miss vad man nu vill kalla det.. och har man full mottagning så händer det ju inget men har man bara ett par pluppar och håller i telefonen med "deathgripp" så kommer samtalet brytas sen hur stor risken är att man håller just så yttrar jag mig inte om men jag gissar på att den risken är ganska liten...

Redigerat av jakob01p, 22 December 2010 - 18:41.

Postad 22 December 2010 - 18:41

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Oki bra :). Nej jag vet inte vad man ska kalla det men jag säger problem iallafall och det lär ju finnas på alla telefoner och som du sa det är även på din... Men dom flesta lider nog inte av det eller bryr sig överhuvudtaget.
Men det finns iallafall en defekt/problem,miss vad man nu vill kalla det.. och har man full mottagning så händer det ju inget men har man bara ett par pluppar och håller fel i telefonen så kommer samtalet brytas sen hur stor risken är att man håller just så yttrar jag mig inte om men jag tvivlar på att den risken är ganska liten...

Nja, det är väl inte helt korrekt. Om man har sämre mottagning på platsen där man befinner sig så är den mer känslig för påverkan...då till det sämre givetvis. Om man skulle tappa ett samtal är det ju sedan inte garanterat pga att "man höll telefonen fel" utan troligare pga att mottagningen helt enkelt blev för svag för att upprätthålla samtalet. Jag kan säga att det är inte många samtal jag har tappat, möjligtvis pga att jag har en bra operatör (Telia).

Postad 22 December 2010 - 19:47

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Nja, det är väl inte helt korrekt. Om man har sämre mottagning på platsen där man befinner sig så är den mer känslig för påverkan...då till det sämre givetvis. Om man skulle tappa ett samtal är det ju sedan inte garanterat pga att "man höll telefonen fel" utan troligare pga att mottagningen helt enkelt blev för svag för att upprätthålla samtalet. Jag kan säga att det är inte många samtal jag har tappat, möjligtvis pga att jag har en bra operatör (Telia).

vet inte om jag fatta fel nu men va det inte typ så jag skrev ?
Har man sämre mottagning så är det större risk att samtalet bryts det är ju självklart.

Och håller man telefonen på ett sådant sätt att antennerna kortsluts så minskar mottagning och har man redan dåligt så finns det en risk att sammtalet bryts...
Men jag vill inte diskutera om brutna samtal osv utan jag vill bara informera om att mottagningen sjunker om man kortsluter antennerna...

verkar som att jag förlorar 3st pluppar oavsett om jag har full mottagning eller mindre mottagning och har jag bara 3st pluppar och kortsluter antennerna så kommer "Ingen service" upp. Men återigen så håller jag med om att risken att ett sammtal bryts är nog väldigt liten.

Postad 23 December 2010 - 21:17

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Min iPhone 4 har börjat sega senaste tiden...
En liten fördröjning när man tex trycker på knappen tills dess programmenyn i skärmens nederkant dyker upp.
Lite win mobile responsivitet över det hela faktiskt...
Bläddra mellan skärmar går snabbt, men inte "tryck"....
Upplever att det blivit så här efter 4.2 men kan inte svära på det.
Jag har tankat över mer musik till luren, men fortfarande bara 30% fullt. Jag brukar avsluta öppna program.
Idéer?

Postad 25 December 2010 - 09:26

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Någon som kan tips om bra video-converter program till iPhone 4?

Använder idag programmet Handbreake till det med tycker att den är mycket resurskrävande och trots att jag har 4 ganska nya datorer med mycket minnen och kraft så låter det som jetplan när man drar igång och konverterar en film.

Testat VLC?

Postad 25 December 2010 - 10:34

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Testat VLC?

MÅSTE man konvertera avi-filmer för att kunna spela upp dem på iPhone - det är inte bara att läggga över och köra som på andra mobiler?

Postad 25 December 2010 - 12:06

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

MÅSTE man konvertera avi-filmer för att kunna spela upp dem på iPhone - det är inte bara att läggga över och köra som på andra mobiler?

VLC sköter allt åt dig...du lägger över filmen via Itunes. Det går fort som tusan om man jämför med Handbrake osv. Jag har bara fört över två filmer än så länge och det har funkat klockrent.
Sök på VLC i tråden så tror jag att det kommer komma upp något matnyttigt.
Lycka till!

Postad 25 December 2010 - 12:52

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

VLC sköter allt åt dig...du lägger över filmen via Itunes. Det går fort som tusan om man jämför med Handbrake osv. Jag har bara fört över två filmer än så länge och det har funkat klockrent.
Sök på VLC i tråden så tror jag att det kommer komma upp något matnyttigt.
Lycka till!

Men man måste ha iTunes på datorn alltså?
Jag visste ett iPhonen har en del märkliga begränsingar, men den var ny för mig!

Postad 26 December 2010 - 14:33

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Men man måste ha iTunes på datorn alltså?
Jag visste ett iPhonen har en del märkliga begränsingar, men den var ny för mig!

Ja, du måste ha Itunes installerat på datorn.
Du sköter allt via Itunes..uppdateringar, backuper, föra över musik osv.
Jag tycker att det är bra med ett program som sköter allt.

Postad 26 December 2010 - 17:07

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Du sköter allt via Itunes..uppdateringar, backuper, föra över musik osv.
Jag tycker att det är bra med ett program som sköter allt.

Absolut, men varför måste man använda iTunes, det händer väl att man sitter framför datorer där man inte kan/vill/får köra iTunes?

Postad 26 December 2010 - 23:06

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Absolut, men varför måste man använda iTunes, det händer väl att man sitter framför datorer där man inte kan/vill/får köra iTunes?

Du får fråga Apple. Men att iPhone kräver iTunes för att hantera all funktionalitet är ju ingen hemlighet! När du slår igång telefonen första gången så är det ju en bild på telefonen som säger att du skall koppla in den mot iTunes innan du ens får igång den.

Däremot så finns det stöd att synka musik med andra spelare. Vet att det iallafall gått tidigare med Songbird. Eller så skaffar du Spotify så laddar du ner via WiFi. Vill du inte synka en film med iTunes kan du ju köra streamat via Dropbox eller AirVideo. Själv kör jag FreeNas på serversida och MLPlayer som app för just detta. Ladda telefonen eller plocka ur fotograferade bilder kan du göra via dator även utan iTunes.

Sen tycker jag det inte är en "märklig begränsning" som du kallar det. De flesta telefontillverkare har egna applikationer som krävs för att man t.ex. skall kunna ta backup eller uppdatera telefonen!

Men i slutändan så är iTunes ett måste för att få alla godsaker.. så behöver du synka t.ex. jobbdatorn med telefonen och inte får installera iTunes så kanske inte iPhone är rätt telefonmodell för dig.

Redigerat av Whopper, 26 December 2010 - 23:12.

Postad 27 December 2010 - 08:54

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Sen tycker jag det inte är en "märklig begränsning" som du kallar det. De flesta telefontillverkare har egna applikationer som krävs för att man t.ex. skall kunna ta backup eller uppdatera telefonen!

Nu blandar du äpplen och päron; så gott som alla prylar med usb-kontakt och någon form av flashminne jag använt - telefoner, kameror, gps-mottagare, usb-stickor osv, har levererats med någon form av egen programvara för t.ex. backup eller uppdateringar, men det har inte hindrat alternativet att enkelt kopiera eller flytta filer åt endera hållet med prylen kopplad som masslagringsenhet. Så oavsett om man tycker det är en märklig begränsing hos iPhone eller inte, så är det i alla fall en ovanlig sådan.

Postad 27 December 2010 - 12:22

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon som har 3 som operatör som har fått den där bumpern dom skulle bjuda på?

Postad 27 December 2010 - 13:10

Unregistered3fb33344
  • Unregistered3fb33344
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Finns sista versionen av Itunes bara på Engelska?

Postad 27 December 2010 - 13:31

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Någon som har 3 som operatör som har fått den där bumpern dom skulle bjuda på?

Nej men det va ju ett bra tag sen man beställde den... och den skulle ju komma inom kort... hmm

Postad 27 December 2010 - 14:40

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Min iPhone 4 har börjat sega senaste tiden...
En liten fördröjning när man tex trycker på knappen tills dess programmenyn i skärmens nederkant dyker upp.
Lite win mobile responsivitet över det hela faktiskt...
Bläddra mellan skärmar går snabbt, men inte "tryck"....
Upplever att det blivit så här efter 4.2 men kan inte svära på det.
Jag har tankat över mer musik till luren, men fortfarande bara 30% fullt. Jag brukar avsluta öppna program.
Idéer?

Precis samma sak för min...Börjat sega efter uppdateringen. Funderar på att blåsa rent den totalt
och se ifall den blir bättre. Jailbreakade min innan också men uppdaterade sen och tog bort jailbreaket
så har hela tiden trott att det är någon kvarleva från detta som lever kvar i telefonen. Men om du inte
har jailbreakat så kanske det är något som är från uppdateringen. Hojtar till när jag orkat blåsa rent luren
ifall det funkar eller inte.

Mvh
Twim

Postad 27 December 2010 - 16:14

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Nej men det va ju ett bra tag sen man beställde den... och den skulle ju komma inom kort... hmm

Ganska komiskt fick den med posten idag. Hehe

Postad 28 December 2010 - 00:47

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Nu blandar du äpplen och päron; så gott som alla prylar med usb-kontakt och någon form av flashminne jag använt - telefoner, kameror, gps-mottagare, usb-stickor osv, har levererats med någon form av egen programvara för t.ex. backup eller uppdateringar, men det har inte hindrat alternativet att enkelt kopiera eller flytta filer åt endera hållet med prylen kopplad som masslagringsenhet. Så oavsett om man tycker det är en märklig begränsing hos iPhone eller inte, så är det i alla fall en ovanlig sådan.

Fast om du tänker efter lite så förstår man nog ganska snart varför denna "märkliga begränsningen" finns. Du efterlyser alltså att man ska kunna flytta filer fram och tillbaka i typ Utforskaren eller Finder.

1) Musik: Att kunna flytta/kopiera filer hursomhelst är ju så klart ett big no-no; varför? Jo, för att Apple också äger iTunes som säljer musik. Skivbolagen skulle nog aldrig gå med på att slutkunderna ska enkelt kunna kopirera musik med andra användare istället för att köpa låtarna i iTunes.

2) Apps: Samma sak som ovan.

3) Bilder: Ja, denna punkt kan kännas som en befogad punkt. Att enkelt kunna lägga över bilder till sin iPhone kanske behövs. Personligen skulle jag aldrig använda mig av det. Jag synkar min iPhone så att de 10 senaste händelserna i iPhoto (där jag har mitt bildbibliotek) automatiskt överförs till iPhone.

4) Video: Än en gång, grundidén är att man ska köpa sina filmer via iTunes. Filmbolagen vill nog inte att man enkelt ska kunna kopiera sina filmer till andra enheter och datorer.

Slutligen, Apples grundfilosofi med iTunes tror jag är smidighet och konsekvens; att man ska all sin information och data i iTunes och sen enkelt synka över det.

Jag förstår att många tycker det är värdelöst, speciellt om man inte kommer överrens med iTunes. Men personligen är jag helnöjd med upplägget. Det tog ett tag innan jag lärde mig iTunes när jag installerade det för första gången för några år sedan, men efter det går allt som på räls.

Postad 28 December 2010 - 08:07

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Du efterlyser alltså att man ska kunna flytta filer fram och tillbaka i typ Utforskaren eller Finder.

Tja, efterlyser och efterlyser - jag undrade bara eftersom det är en funktion som i min värld är rätt självklar. Jag var inte ute efter någon anti-iPhone-kampanj, tvärt om har jag funderat på att köpa en till min bättre hälft eftersom jag anar att den skulle passa henne perfekt. Men kort sagt är det alltså så att begränsningarna i filhanteringen till och från iPhone (både via USB och Bluetooth) grundar sig i Apples strävan efter monopol i musikförsäljningen genom iTunes? Det känns väl ändå en smula bittert, om man nu knappast aldrig skulle köpa musik via iTunes men desto oftare skulle sakna möjligheten att enkelt kommunicera med telefonen via USB och Bluetooth från vilken dator eller annan mobil som helst som man kan med alla andra telefoner?

Och det innebär väl också då att det knappast är lönt att invänta en iPhone 5 med förhoppningen att den ska få samma USB-värdfunktion som N8an? Det tycker jag verkligen är en funktion som känns självklar på en modern smartphone, och som jag saknat i flera år!

Som sagt - jag tror också att både iPhone och iTunes är alldeles ypperliga för rätt användare och situation, jag vill bara förvissa mig om begränsningarna innan jag köper en själv.

Postad 28 December 2010 - 13:06

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Men kort sagt är det alltså så att begränsningarna i filhanteringen till och från iPhone (både via USB och Bluetooth) grundar sig i Apples strävan efter monopol i musikförsäljningen genom iTunes? Det känns väl ändå en smula bittert, om man nu knappast aldrig skulle köpa musik via iTunes men desto oftare skulle sakna möjligheten att enkelt kommunicera med telefonen via USB och Bluetooth från vilken dator eller annan mobil som helst som man kan med alla andra telefoner?

Och det innebär väl också då att det knappast är lönt att invänta en iPhone 5 med förhoppningen att den ska få samma USB-värdfunktion som N8an? Det tycker jag verkligen är en funktion som känns självklar på en modern smartphone, och som jag saknat i flera år!

Relativt säker på att det inte är Apple själva som sätter dessa begränsningar. Vad gäller film och musik så kommer nog kraven, precis som Shapic säger, från musik- & filmbranchen. Hade Apple släppt allt fritt så hade iTunes som mediaaffär aldrig funnits idag. Precis som vissa nätverksbegränsningar kommer från AT&Ts och deras dåliga 3Gnät i USA. Bluetoothbergränsningarna tycker även jag är lite irriterande.. men oftast så går det att lösa via andra kanaler (t.ex mail).

Men sen gråter väl inte Apple blod precis över att vara störst på musikdistribution över nätet :)

Slutligen så finns det massa olika program som gör det möjligt att använda telefonen som USB-minne eller att plocka ut musik, det blir inte lika enkelt som ett vanligt USB-minne men det går. DiskAid verkar vara ett sådant verktyg som inte kräver jailbreak av telefonen. Har dock inte testat det så kan inte säga något om funktionalitet.

Postad 28 December 2010 - 18:52

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Bilder kan man kopiera över till datorn utan att använda itunes.

Fått min bumper från tre. Är riktigt skön kvalitet på den, mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara.

Postad 28 December 2010 - 21:21

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Har en fråga till er som är lite mer bekanta med iTunes.

Jag har en mapp i datorn med ett antal mp3-album. Dessa har jag importerad in på iTunes och på så sätt även fått in dessa på min iPhone 4.

Kan jag ta bort dessa mp3 album nu från både iTunes och från datorn?

Jag menar att jag har redan albumen på iPhonen nu och jag vill inte synka dessa mer och därmed undrar jag om jag kan helt enkelt radera dessa mappar från iTunes och datorn utan att påverka de på iPhonen?

Postad 28 December 2010 - 21:30

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Har en fråga till er som är lite mer bekanta med iTunes.

Jag har en mapp i datorn med ett antal mp3-album. Dessa har jag importerad in på iTunes och på så sätt även fått in dessa på min iPhone 4.

Kan jag ta bort dessa mp3 album nu från både iTunes och från datorn?

Jag menar att jag har redan albumen på iPhonen nu och jag vill inte synka dessa mer och därmed undrar jag om jag kan helt enkelt radera dessa mappar från iTunes och datorn utan att påverka de på iPhonen?

iTunes synkar inte de mp3or som redan finns på din iPhone, så för den anledningen behöver du inte tar bort dem.
Tar du bort musiken från iTunes så tas de bort från telefonen också.

Postad 28 December 2010 - 23:00

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

iTunes synkar inte de mp3or som redan finns på din iPhone, så för den anledningen behöver du inte tar bort dem.
Tar du bort musiken från iTunes så tas de bort från telefonen också.

Detta innebär då att jag måste ha mp3 albumen kvar på datorn eller kan jag raderar de från datorn men "låtsas" ha kvar de i iTunes biblioteket?

Har iTunes på en bärbar dator och vill helst inte ta 32 GB av dennes utrymme just för att synka med iPhonen. Musiken finns på iPhonen och jag behöver inte ha de på datorn också.

Postad 29 December 2010 - 03:13

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Lägg över all musik på din iPhone (som du redan har gjort), välj sedan i iTunes "Synka musik manuellt till denna enhet". Sen ska du kunna ta bort musiken från datorn. Testa med ett album först innan du tar bort alla 32GB.

Redigerat av shapic, 29 December 2010 - 03:13.

Postad 29 December 2010 - 07:45

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Bilder kan man kopiera över till datorn utan att använda itunes.

Ok, alltid något. Och det kanske trots allt är bland det viktigaste, att man kan tömma ur foton och filmfiler från kameran utan att installera program på någon dator, om man inte är hemma och telefonminnet börjar bli fullt eller man vill dela med sig av något.

Hur går det till?

Postad 29 December 2010 - 10:00

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Frasse_z: Bara att koppla in telefonen till en dator. Iphonen kommer upp som en flyttbar disk(?).
Sen klickar man sig bara fram till bilder & videos på den.

Postad 29 December 2010 - 10:47

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Ganska komiskt fick den med posten idag. Hehe

Fick min idag okså... Men jag tycker bättre om apples egna faktist.... tyckte om/off knappen va lite trälig på den nya

Postad 30 December 2010 - 09:00

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Fick min idag okså... Men jag tycker bättre om apples egna faktist.... tyckte om/off knappen va lite trälig på den nya

Jag har ju tyvärr inte Apples egna så kan tyvärr inte jämföra. Men nöjd med den från 3 iallfall.

Postad 31 December 2010 - 14:41

Unregistered1107
  • Unregistered1107
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
har försökt söka i tråden men inte hittat något hjälpsamt så postar min fråga:

Gjorde en ominstallation av Windows 7 för en vecka sedan och efter det så installerade jag Itunes i vanlig ordning och la till min musik osv, kopplade ihop datorn med min gamla gen1 Ipod Touch och la över lite ny musik och filmer utan problem som det vart i alla tider sen jag köpte ipoden.

problemen kom däremot när jag skulle synca min Iphone 4 igårkväll (min första iphone så har inte sett detta tidigare och tänkte inte heller på det) så när jag kopplade ihop den och skulle synca musiken så säger itunes att min telefon redan är syncad mot ett annat itunes library (vilket den iofs är men det fanns ju bara innan jag installerade om datorn) och var tvungen att radera allt för att synca igen, sagt och gjort, den raderade all musik och filmer och så var det bara och lägga över allt igen. Samma sak med apparna, radera allt från telefonen och lägga tillbaks igen vilket betydde att sortera om ca. 70 program på telefonen och samma sak med en bildmapp jag har på autosync till telefonen.

Min fråga är att det måste finnas något sätt att spara itunes så att telefonen och itunes fattar att det är samma dator men att itunes och windows har installerats om så att man slipper göra om allt så det bara är att koppla telefonen och tuta och köra?
Någon annan som råkat ut för detta och kanske hittat en lösning på det?

Postad 31 December 2010 - 16:11

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

har försökt söka i tråden men inte hittat något hjälpsamt så postar min fråga:

Gjorde en ominstallation av Windows 7 för en vecka sedan och efter det så installerade jag Itunes i vanlig ordning och la till min musik osv, kopplade ihop datorn med min gamla gen1 Ipod Touch och la över lite ny musik och filmer utan problem som det vart i alla tider sen jag köpte ipoden.

problemen kom däremot när jag skulle synca min Iphone 4 igårkväll (min första iphone så har inte sett detta tidigare och tänkte inte heller på det) så när jag kopplade ihop den och skulle synca musiken så säger itunes att min telefon redan är syncad mot ett annat itunes library (vilket den iofs är men det fanns ju bara innan jag installerade om datorn) och var tvungen att radera allt för att synca igen, sagt och gjort, den raderade all musik och filmer och så var det bara och lägga över allt igen. Samma sak med apparna, radera allt från telefonen och lägga tillbaks igen vilket betydde att sortera om ca. 70 program på telefonen och samma sak med en bildmapp jag har på autosync till telefonen.

Min fråga är att det måste finnas något sätt att spara itunes så att telefonen och itunes fattar att det är samma dator men att itunes och windows har installerats om så att man slipper göra om allt så det bara är att koppla telefonen och tuta och köra?
Någon annan som råkat ut för detta och kanske hittat en lösning på det?

Innan du gör en ominstallation eller skaffar ny dator så lägger du över din iTunes mapp på en extern hårddisk eller liknande och för över den till den nya datorn/installationen.

Postad 01 January 2011 - 03:14

Unregistered1107
  • Unregistered1107
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
alltså bara spara hela installationsmappen med itunes eller hur menar du?

Innan du gör en ominstallation eller skaffar ny dator så lägger du över din iTunes mapp på en extern hårddisk eller liknande och för över den till den nya datorn/installationen.

Postad 01 January 2011 - 20:46

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Varför får jag ofta upp Sveriges landskod (+46) när någon ringt och jag missat samtalet? Får ju inte upp kontaktens namn utan bara ett nummer? Samma sak när jag lägger till en kontakt av ett mottaget nummer så läggs landskoden dit automatiskt och man måste redigera.

Postad 02 January 2011 - 09:18

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Ringde era väckarklockor i morses? MIn fungerade inte...vad ska jag göra?

Postad 02 January 2011 - 09:39

Unregistered1107
  • Unregistered1107
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ställ in att larmet ska upprepas så ringer det.

Postad 02 January 2011 - 09:41

pebro
  • pebro
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Felet ska åtgärdas i morgon så du får använda en annan väckarklocka i morgon bitti för att vara på den säkra sidan.

Postad 02 January 2011 - 10:04

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Det här med alarmet blir man ju mobbad för nuförtiden av alla som retar en för iPhone, precis när folk börjat glömma bort antenngrejen ^_^

Postad 02 January 2011 - 11:40

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ja tyvärr verkar det vara ok med att dissa iPhoneanvändare men säger du ngt om Android så är du en Apple f-anboy :)
Man kan ju undra vilket företag som är värst att stödja, gigantiska Google eller lite mindre Apple...

Redigerat av junkan, 02 January 2011 - 11:41.

Postad 02 January 2011 - 15:43

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

alltså bara spara hela installationsmappen med itunes eller hur menar du?

Hittade en guide tidigare hur man gjorde men jag hittade inte den sist jag skulle byta dator så jag förde över både installationsmappen och iTunes-mappen som ligger i "min musik" och sedan avauktoriserar du datorn under fliken affär i iTunes.

Postad 02 January 2011 - 16:08

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Det här med alarmet blir man ju mobbad för nuförtiden av alla som retar en för iPhone, precis när folk börjat glömma bort antenngrejen :)

Ja men det är ju bara att kontra med att "Ja min telefon har en liten bugg 3 dagar detta år, din android har ca 362 dagar till per år som den funkar dåligt".

Postad 02 January 2011 - 21:19

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Någon som förstår varför en Iphone kostar så mycket mer än en Ipod Touch. Touch 4G innehåller ju i stort det som iphone har förutom 3G, GPS och en något sämre kamera, och det är ju något som andra tillverkare kan bygga för några hundra :) , så varför ligger inte en iphone på 3000-4000:-? Gillar faktiskt Touch hölje bättre än nya Iphone

Postad 03 January 2011 - 00:32

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Någon som förstår varför en Iphone kostar så mycket mer än en Ipod Touch. Touch 4G innehåller ju i stort det som iphone har förutom 3G, GPS och en något sämre kamera, och det är ju något som andra tillverkare kan bygga för några hundra :) , så varför ligger inte en iphone på 3000-4000:-? Gillar faktiskt Touch hölje bättre än nya Iphone

iPod touch g4 har hälften så mycket ram som iPhone 4, skärmen har samma upplösning men i övrigt är skärmen hos iPhone 4 mycket bättre och dyrare, kameran är inte bara lite sämre och ingen telefondel som du sa vilket innebär att du ändå måste ha en telefon.

Postad 03 January 2011 - 01:36

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0
Hur stoppar men en app som loopar?

Postad 03 January 2011 - 01:42

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Hur stoppar men en app som loopar?

dubbel klick på home sen håller inne fingert på appen någon sekund sen ta bort?
om det är de du menar.. man tjänar massor med batteri tid

Postad 03 January 2011 - 08:22

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0
Tackar, det gick bra. Batteriet var nästan fullt och har minskat till 65% under natten.

Redigerat av ansgar, 05 January 2011 - 01:39.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.