Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 17 July 2012 - 10:04

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Kan ju tillägga att jag inte direkt mådde toppen. När jag varit hemma några timmar och skulle ut med hunden fick jag knappt på mig skorna pga all vätska i fötterna.
Vaderna slog toppmåttet med 2 cm och saknade alla markeringar.

Postad 17 July 2012 - 15:39

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Kan ju tillägga att jag inte direkt mådde toppen. När jag varit hemma några timmar och skulle ut med hunden fick jag knappt på mig skorna pga all vätska i fötterna.
Vaderna slog toppmåttet med 2 cm och saknade alla markeringar.

Ha ha ha, det upplevelesen är riktigt bra. Men som sagt, synd att man mår som piss dagen efter ;) Kan tänka mig att du hade mega tryck i kroppen under kvällen. Jag har varit med om liknande, fast i betydligt mildare variant. Det enda som varit skönt är just trycket. Det känns som att det ska gå hål på musklerna och skulle man sätta en nål i arm eller ben skulle det nästan vara en stråle med vatten fr respektive muskel, ha ha ha.

McDonalds/ buffé efter deff/tävling är en klassiker utan dess like, ha ha ha. Synd bara att det inte finns ngt stopp.
Att man aldrig lär sig. För egen del har jag svårt för kakor och glass efter deff. Det tragiska är jag stoppar i mig för mkt så det är inte konstigt att kroppen reagerar. Å andra sidan, jag verkar inte sitta själv i båten...

Fler händelser Vincent ? Ha ha ha ha...

Postad 17 July 2012 - 18:43

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Har flyttat till ny lya nu och inspekterade det lokala gymmet idag. Kan ju lätt säga att jag bytt upp mig. Hantlar med rejäla räfflor, öppna ytor så att man kan köra marklyft och ett powerrack :)

Det enda som jag inte gillade var bänkarna som mest kändes skumma.

Postad 17 July 2012 - 19:04

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Har flyttat till ny lya nu och inspekterade det lokala gymmet idag. Kan ju lätt säga att jag bytt upp mig. Hantlar med rejäla räfflor, öppna ytor så att man kan köra marklyft och ett powerrack :)

Det enda som jag inte gillade var bänkarna som mest kändes skumma.

Vid nästa uppgradering får du komma till oss istället där det huserar 3 powerrack och två separata ytor där hittar man följande tillsammans med mycket mycket mer utöver nedanstående:

*hantlar upp till 80 kg. From 20 kg är det varatannat kg upp till 60 kg. därefter 4 kg skillnad

*2 Smithar

*2 benpressar

*3 bensparkar

*3 lårcurls

*2 bänkpressar

*6 st separata hissar för latsdrag

*2 st sittande rodd

*2 st cable cross

*Hammer maskiner med fria vikter för följande: Knäböj, biceps, triceps, bröst, axlar, marklyft, baksida lår, framsida lår mm.

Kan dessutom tillägga att jag var där när Dorian Yates var på besök hos gymägaren ;)

För att spä på det hela ytterligare är gymmet dessutom utsett till Sveriges bästa gym i tdningen Body ;)

Har ni vägarna förbi, titta in på följande ställe ni kommer defintivt inte att bli besvikna: http://www.alingsashalsostudio.se/

G

Postad 17 July 2012 - 19:21

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Ha ha ha, det upplevelesen är riktigt bra. Men som sagt, synd att man mår som piss dagen efter ;) Kan tänka mig att du hade mega tryck i kroppen under kvällen. Jag har varit med om liknande, fast i betydligt mildare variant. Det enda som varit skönt är just trycket. Det känns som att det ska gå hål på musklerna och skulle man sätta en nål i arm eller ben skulle det nästan vara en stråle med vatten fr respektive muskel, ha ha ha.

McDonalds/ buffé efter deff/tävling är en klassiker utan dess like, ha ha ha. Synd bara att det inte finns ngt stopp.
Att man aldrig lär sig. För egen del har jag svårt för kakor och glass efter deff. Det tragiska är jag stoppar i mig för mkt så det är inte konstigt att kroppen reagerar. Å andra sidan, jag verkar inte sitta själv i båten...

Fler händelser Vincent ? Ha ha ha ha...

En polare som tävlat i tungvikt åt inte så mycket efter tävlingen. Han var trött och sov medan jag körde. När han kom hem vid 04 på morgonen skulle han bara smaka lite på lasagnen han förberett innan vi åkte. Tog fram den ur kylen och började äta direkt från plåten. Smaka lite blev visst smaka allt, han åt rent. Vägde 115 på invägningen Lördag morgon och 128 kg Måndag kväll med extremt svullna fötter.

Postad 18 July 2012 - 04:37

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

En polare som tävlat i tungvikt åt inte så mycket efter tävlingen. Han var trött och sov medan jag körde. När han kom hem vid 04 på morgonen skulle han bara smaka lite på lasagnen han förberett innan vi åkte. Tog fram den ur kylen och började äta direkt från plåten. Smaka lite blev visst smaka allt, han åt rent. Vägde 115 på invägningen Lördag morgon och 128 kg Måndag kväll med extremt svullna fötter.

Det låter ungefär som min polare, vilken för övrigt är en av två som anordnar alströmerpokalen. Ditt fall är dock lite mer extremt. 13 kg gick inte min polare upp, ha ha ha. Sedan är dina 10,4 kg ganska respektingivande. Det bästa av allt var att det inte hade med tävling att göra, ha ha ha.

Jag är som bekant svag för kakor därför brukar jag bunkra upp med 2-3 sorters chokladkakor direkt efteråt. Har faktiskt även prövat med kakor direkt innan jag ska upp på scenen också för den delen, ju sötare desto bättre ;) Det bästa innan tävling är dock pannkakor inklusive tonvis av sylt och sirap. Ej heller att förglömma den lilla snapsen...

G

Postad 18 July 2012 - 09:34

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Faaaaaaan... När man äntligen är hemma så skiter det sig ändå. Tror jag fått något som liknar körtelfeber. Ska nog ner på vårdcentralen och kolla upp det.

Postad 18 July 2012 - 10:50

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Faaaaaaan... När man äntligen är hemma så skiter det sig ändå. Tror jag fått något som liknar körtelfeber. Ska nog ner på vårdcentralen och kolla upp det.

Gör det och se till att bunkra upp med käk...

G

Postad 18 July 2012 - 12:43

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Fick en pik av jobbarkompisen innan semestern att gymkortet snart vuxit fast i min plånbok, det var motivationskicken jag behövde.
Efter 1,5 veckas glassande i början av semestern är det dags för hårdkörning nu.

Startvikten är 95 kg och målet är beach 2013 :D

Postad 18 July 2012 - 16:55

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Det låter ungefär som min polare, vilken för övrigt är en av två som anordnar alströmerpokalen. Ditt fall är dock lite mer extremt. 13 kg gick inte min polare upp, ha ha ha. Sedan är dina 10,4 kg ganska respektingivande. Det bästa av allt var att det inte hade med tävling att göra, ha ha ha.

Jag är som bekant svag för kakor därför brukar jag bunkra upp med 2-3 sorters chokladkakor direkt efteråt. Har faktiskt även prövat med kakor direkt innan jag ska upp på scenen också för den delen, ju sötare desto bättre ;) Det bästa innan tävling är dock pannkakor inklusive tonvis av sylt och sirap. Ej heller att förglömma den lilla snapsen...

G

Tror alkoholen var en stor bov. Gick ner till 102 kg på 2 dagar och mådde helt ok redan dagen efter min uppgång.

Postad 18 July 2012 - 16:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Vägde in på 71.6kg med byxor och underkläder på efter lunch idag. Ska bli spännande att se ifall man tappat någon styrka medan man varit borta...

Postad 18 July 2012 - 20:06

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Vägde in på 71.6kg med byxor och underkläder på efter lunch idag. Ska bli spännande att se ifall man tappat någon styrka medan man varit borta...

"True hardcore" ;)

G

Postad 18 July 2012 - 20:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
dåligt med tryck idag....

Men det blev träning i alla fall, det är det viktiga !

Edit: En snubbe på gymmet som hela tiden förvånar mig !
Kan han vara typ, 45-50 bast och med en del övervikt och inte dirrekt stor på någon annan ledd än egentligen över bröst och mage...

Men han e helt galen... han kör militärpress, fritt stående med hantlarna på 38,5kg ! och inte snackar vi 4-6st reps, utan mängd !
120kg i bänk utan passning och massor med sett och reps... :blink:

Jahhh... vad säger man, sjukt förvånad varenda gång jag ser honom på gymmet, synintryck och styrka stämmer liksom inte...
Han har verkligen inte speciellt stora armar, inget är stort förutom att han e som en köttbulle... :lol: och ser inte alls ut att vara speciellt stark...
Och så suger han tar i 60kg hantlarna och kör hantelpress helt obehindrat liksom... :ph34r:

Redigerat av DVD-ai, 18 July 2012 - 20:35.

Postad 18 July 2012 - 20:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

dåligt med tryck idag....

Men det blev träning i alla fall, det är det viktiga !

Edit: En snubbe på gymmet som hela tiden förvånar mig !
Kan han vara typ, 45-50 bast och med en del övervikt och inte dirrekt stor på någon annan ledd än egentligen över bröst och mage...

Men han e helt galen... han kör militärpress, fritt stående med hantlarna på 38,5kg ! och inte snackar vi 4-6st reps, utan mängd !
120kg i bänk utan passning och massor med sett och reps... :blink:

Jahhh... vad säger man, sjukt förvånad varenda gång jag ser honom på gymmet, synintryck och styrka stämmer liksom inte...
Han har verkligen inte speciellt stora armar, inget är stort förutom att han e som en köttbulle... :lol: och ser inte alls ut att vara speciellt stark...
Och så suger han tar i 60kg hantlarna och kör hantelpress helt obehindrat liksom... :ph34r:

Ungefär som gubben jag brukar se på mitt gym. Han är väl närmare 60 och sist jag såg honom för några månader sedan så körde han marklyft 120kg, långsamma och fina och jag tror han gjorde 12 eller 14 reps per set. Helt sjukt, i hans tempo så skulle jag orka max två reps på den vikten.

Om jag inte är bättre där vid körtlarna vid halsen imorgon så åker jag till vårdcentralen och kollar upp det. Börjar längta som fan nu efter att få gymma. Idag är det tre veckor sedan jag var på gymmet sist...

Postad 19 July 2012 - 13:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Varit hos doktorn. Ingen halsfluss, men infektion/inflammation i lymfkörtlar.
Jag kunde börja träna när jag kände för det, men jag skulle ta det lugnt. Just nu har jag dock alldeles för ont för att träna, hoppas det blir bättre tills nästa vecka.

Postad 20 July 2012 - 16:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Bättre i halsen idag, mycket bättre. Men tänker vänta tills på söndag eller måndag innan jag börjar träna igen.
Har dock börjat ladda med kreatin och massor med vatten.

Passade på att ta en bild på mig själv nu när jag skaffat riktig kamera som även har självutlösare.
Magen är lite väl uppblåst på bild eftersom jag klunkat i mig massor av vatten och åt en redig omelett för inte så länge sedan.
Postad bild

Postad 20 July 2012 - 16:48

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Det tar sig, bra seratus.

Men raka bort den där raggar-strängen ;)

Postad 20 July 2012 - 16:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det tar sig, bra seratus.

Men raka bort den där raggar-strängen ;)

Tackarr! Den har kommit fram lite extra mycket nu när man gått ner några kilo tycker jag.

Äh, raggarsträngen blir kvar. Ett tag till iaf ;)

Postad 20 July 2012 - 16:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Ja förresten, kan ju passa på att berätta om en rolig sak.

I Sydafrika så bodde vi på en skola. Vi var tre eller fyra personer i varje rum, det var som "sovsalar" liksom. Pojkarna hade en korridor och flickorna en annan. En kväll så hade jag duschat och skulle gå och lägga mig. Står i rummet med bara badlakan runt höften. Då kommer två shetländska tjejer inklampandes i rummet för att säga godnatt till alla. Det första dom gör är att kommentera min kropp, och sedan hör man lite småprat bland dom och en del andra tjejer om min kropp.

Det börjar ge resultat alltså, även så pass så att andra märker det ;)

Postad 21 July 2012 - 08:40

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Börjar arta sig nu igen efter vinterns misär :)
skulle bara "behöva" gå ner några kg i dödvikt... men de e så sjukt tråkigt... fy fan för att deffa... :ph34r:

men har en del att arbeta på gällande bröst ! (men dom ser sämre ut här än vad dom verkligen är... men oavsett så är det en svag punkt ! tipps på övningar för "insida bröst" mottages tacksamt :) )

Edit: (Och tipps för att försöka bli av mina kärlekshandtagen, men det är nog omöjligt e jag rädd... det är typ det första som fastnar på mig om jag lägger på mig vikt... :rolleyes: )

Bifogad fil(er)

Postad 21 July 2012 - 11:34

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Du är rätt lång va, eller?
För dina biceps ser inte sådär monsterstora ut om jag ska vara ärlig men du är ju tydligen redigt stark.

Postad 21 July 2012 - 12:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag har 217cm mellan fingerspettsarna ;)
Är 200-201cm typ, så jo dom ser mindre ut än vad dom är :)
Sedan är detta nu i morse, efter att jag ätit frukost.

Max styrkan och volymen i biceps har sjukigt senaste året då jag inte kört så mycket biceps alls...
Mest övningar där den varit infolverad, men inte dedikerade bicepspass.
Kör idag på 23,5kg hantlarna normalt sett, maxar gör jag på 28,5kg och kan då göra en 5-6st ungefär.
För ett år sedan kunde jag köra strikta 3x6 typ på 28,5 kg har jag för mig det var...
Så har ju tappat en del, men har prioryterat annorlunda och eftersom biceps ändå är så starka så behöver jag inte träna dom så mycket, lägger krutat på andra delar :)
Har nu legat på 3x8 23,5 kg i ca ett halvår utan att köra biceps alla knappt... :P

Redigerat av DVD-ai, 21 July 2012 - 12:25.

Postad 21 July 2012 - 14:17

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Ja förresten, kan ju passa på att berätta om en rolig sak.

I Sydafrika så bodde vi på en skola. Vi var tre eller fyra personer i varje rum, det var som "sovsalar" liksom. Pojkarna hade en korridor och flickorna en annan. En kväll så hade jag duschat och skulle gå och lägga mig. Står i rummet med bara badlakan runt höften. Då kommer två shetländska tjejer inklampandes i rummet för att säga godnatt till alla. Det första dom gör är att kommentera min kropp, och sedan hör man lite småprat bland dom och en del andra tjejer om min kropp.

Det börjar ge resultat alltså, även så pass så att andra märker det ;)

Sånt är ju alltid grymt som motivation.
Minns en gång när ja tränade mycket förut och tyckte mig inte bli något starkare eller så, fören man gick och badade och folk såg kroppen man tränat fram...
Tyvärr kom alkohol och jobbrelaterad stress ivägen sedan.

Men nu är det dags igen, beach 2013!

Postad 24 July 2012 - 09:24

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Ska till Östersund och jobba några dagar denna vecka, någon som kan tipsa om ett bra gym?
Ej tillgång till bil, så måste vara centralt.

Postad 24 July 2012 - 11:49

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ska till Östersund och jobba några dagar denna vecka, någon som kan tipsa om ett bra gym?
Ej tillgång till bil, så måste vara centralt.

Om du åker förbi Ånge så kontakta mig så kan du få se Ånges bästa gym ;)
Östersund har jag tyvärr ingen koll på, det är "fel stad" så att säga för oss som bor i Ånge.

Postad 24 July 2012 - 16:41

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Om du åker förbi Ånge så kontakta mig så kan du få se Ånges bästa gym ;)
Östersund har jag tyvärr ingen koll på, det är "fel stad" så att säga för oss som bor i Ånge.

Hur långt är det till Ånge?
Samåker tyvärr med jobbarkompisar upp och ner samt jobbar ca 10 timmar per dag, så har begränsade möjligheter att transportera mig.

Postad 24 July 2012 - 22:31

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hur långt är det till Ånge?
Samåker tyvärr med jobbarkompisar upp och ner samt jobbar ca 10 timmar per dag, så har begränsade möjligheter att transportera mig.

Ja, inte gångavstånd från Östersund direkt. Skulle tippa på att det är lite drygt 10 mil mellan Ånge-Östersund.

Postad 26 July 2012 - 13:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Ja nog märktes det att man inte gymmat sen 27:e juni. Har inte varit såhär svag på över ett år. Trodde jag kunde ta det lugnt med 20kg hantlarna i hantelpressen men nejdå. Klarade knappt 3x10. Lutande hantelpress klarade jag knappt 3x8 på 17.5kg. Axelpress med skivstång klarade jag bara 3x6 på 20kg. Piiiinsamt!

Men volymen på musklerna finns kvar, nästan allt iaf. Men styrkan och uthålligheten lär ta någon vecka att bygga upp igen. Ska bli spännande att se hur rygg och biceps presterar imorgon, förhoppningsvis bättre.

Postad 26 July 2012 - 19:25

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Ala_95: det som kommer märkas mest är nog träningsvärken, även om du verkar ha varit svag nog att ta det lugnt ;)

Postad 27 July 2012 - 10:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Ja nog märktes det att man inte gymmat sen 27:e juni. Har inte varit såhär svag på över ett år. Trodde jag kunde ta det lugnt med 20kg hantlarna i hantelpressen men nejdå. Klarade knappt 3x10. Lutande hantelpress klarade jag knappt 3x8 på 17.5kg. Axelpress med skivstång klarade jag bara 3x6 på 20kg. Piiiinsamt!

Men volymen på musklerna finns kvar, nästan allt iaf. Men styrkan och uthålligheten lär ta någon vecka att bygga upp igen. Ska bli spännande att se hur rygg och biceps presterar imorgon, förhoppningsvis bättre.

Ojj :blink:

Det där är något jag aldrig riktigt har förstått mig på....

Min stora svaghet är bänk, hantelpress m.m. där presterar jag "inte så bra som jag borde", kör som max 3x8 på 41kg i hantelpress och (stört nog !) i bästa fall 3x8 på 80kg i bänk :wacko:
Jag har typ helt kass teknik på bänken... men försöker lära mig !
Dock så är det ju helt fantastiskt att jag kör tyngre med hantlar och tycker det är lättare än med stång...

Aja, oavsett... Jag har ju varit borta perioder, nu i vintras så var jag borta från träningen i över 6 veckor !
gick till gymmet och i stället för att grabba 36kg hantlarna som brukar vara "lugnt men lite tungt" så tog jag 31kg i tron att det här kommer aldrig att gå men jag måste testa !...
Men det gick hur bra som helst :) så det blev 33,5kg hantlarna i stället.
dom gånger då jag varit borta ett par- tre veckor bara så har det varit samma visa, aldrig under 31kg...

Medan folk som jag känner just rasar fullständigt då dom varit borta en längre period, hur kommer det sig ?
Och om jag då är på något vis "grundstarkare" eller vad man ska kalla det, varför är jag då så pass mycket svagare när båda har "pumpet inne" liksom...
En av dom kör i och för sig nästan bara övningar för att bli bra i bänk... så han är ganska svag i stora delar av kroppen, men han får ändå upp 51kg hantlarna (utan hjälp!) och kan köra ett par sett i bästa fall på runt 6st var.
En annan av dom är ett litet kraftpaket och leker med 55kg hantlarna 3x8 vanligtvis.
Jag kan bara drömma om det... 41kg hantlarna är fan tunga så det räcker i hantelpress, och jag tycks ha svårt att komma därifrån och vidare.
Jag kommer upp på 41kg och i värsta fall så går jag ner mig lite igen för att sedan gå upp till 41 kg igen... :P

Men så fort jag ställer mig upp så är historien en annan, då tycker jag att 41kg hantlarna inte väger så mycket....
medan dom flesta "släpar runt på dom" så tar jag bara tag i dom och lyfter av dom och går iväg liksom... Ingen större tyngd, men liggande på rygg så upplever jag dom helt plötsligt som mycket tyngre... :huh:

Såhär har det alltid varit, jag är helt enkelt byggd från början för att lyfta och dra saker, typ lite gaffeltryck med mina långa armar... :lol:

Edit: någonting hände i förrgår, som inte hänt dom senaste 2 åren !
Mina biceps blev helt utpumpade ! :o
Vanligtvis så är det så att oavsett vad jag kör för övning och hur tungt så antingen orkar dom eller så orkar dom inte, sedan efter 40 sekunders vila så orkar dom precis lika mycket som innan och så håller det typ på tills att dagar och veckor har gått... :lol:
Men i onsdags så efter 8set med hantlar (26kg) och sedan körde jag och en kompis preachers curl, då bara dog dom...
Fattar inte vad som hände, körde 55kg och klarade inte dom sista 2 ! av 8st
Så jag gick ner till 40kg men då va det fortfarande tungt...

Haha, helt galet, både han och jag blev väldigt förvånande och jag lite smått orolig :unsure:
Hoppas det inte är något dom tänker göra till vana... för såhär har dom aldrig bettet sig förut...

har inte känt av någon träningsverk eller så alls heller...

Redigerat av DVD-ai, 27 July 2012 - 10:06.

Postad 27 July 2012 - 10:06

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Kanske käkat lite sämre än vanligt.

Postad 27 July 2012 - 10:13

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ne det tyckte jag inte att jag hade gjort och oavsett så är liksom biceps det sista som brukar svika på sådant...
Som sagt, har inte hänt dom senaste 2 åren, alls... inte en enda gång har dom dött på det här viset...
Inte ens om jag kör sådan där "motsatt variant" där man ska hålla emot och medan någon trycker ner och man ska bara hålla mot, då brukar jag få ha 55kg på och sedan trycker kompisen stången ner, så gör vi så 3x10, men efter varje sett så återhämtar sig biceps och är typ lika pigga som innan och det brukar sluta med att jag får köra 3-6st extra sett... :D

Då kan jag bli lite mör efter, men det är inte så att dom tvärdör på samma sätt, då kan jag efter 40 sekunder sätta mig ner och köra en 8a på 55kg om jag ger mig fan på det och vägrar ge mig.
I onsdags så var det så att 40kg INTE gick att tvinga upp fler än 4-5st... :blink:
Och med lägre vikt, 30kg så var det också tungt att köra... :P

Redigerat av DVD-ai, 27 July 2012 - 10:17.

Postad 27 July 2012 - 10:25

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Välkommen till de dödligas land ;)

Mina brukar hålla relativt bra de första 3-4 seten i preachercurlen för att sedan tröttna rejält. Kör ut det absolut sista genom lite HIT med hantlarna. Finns alltid lite kvar att kräma ur i den negativa rörelsen.

Postad 27 July 2012 - 10:26

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
HAha, ja de e lite läskigt... :unsure: :D

preachercurl brukar det väll bli att jag kör en 3-4x8 på 55kg eller i maskin så max + extravikterna så då påstår den att det ska vara typ 115kg men det stämmer ju "sådär.." ;)
det är om något fortfarande betydligt lättare än 55kg, kanske 45kg !

Men sedan så brukar jag dela upp biceps i 3 "pass", hela, låga och övre :)
det ger bra resultat för mig, + att jag kör med armarna rakt fram och med armarna invinklade i olika sett, tar lite olika på biceps och ger dom en fin balans i styrkan ;)

Så har jag alltid gjort, och jag har sådana där breda biceps dom ser mer ut som 2st parallella muskler än bara en bulle som på många andra, tror det är där som jag har fördel till stor del.

Redigerat av DVD-ai, 27 July 2012 - 10:35.

Postad 27 July 2012 - 10:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Mina biceps brukar vara slut efter ryggpasset :D
Men visst, pumpa ur det sista med forced negatives är kul att göra ibland. Helt enkelt köra tills man inte orkar lyfta armarna själv :D

Postad 27 July 2012 - 10:28

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Mina biceps brukar vara slut efter ryggpasset :D
Men visst, pumpa ur det sista med forced negatives är kul att göra ibland. Helt enkelt köra tills man inte orkar lyfta armarna själv :D

Samma här. Gjorde om lite i schemat då jag körde biceps på bröstpasset innan och då klarade man avsevärt mycket mer.

Postad 27 July 2012 - 10:45

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
mätte precis, 44cm runt högern och 43cm på vänstern, hemma och slappar :)
kul att dom håller sig kvar, hade tappat lite i vintras då jag var borta så mycket... men nu är dom där dom ska vara igen... :P

Redigerat av DVD-ai, 27 July 2012 - 10:46.

Postad 29 July 2012 - 16:44

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Nyss hemkommen från Östersund, blev träning på Kentaur Gym. Bra prylar, bra gym, mycket trevlig personal. Passerade Ånge på vägen dit, men samåkte och saknade dessutom tid, annars skulle jag tagit ett pass där.

Postad 01 August 2012 - 13:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Nyss hemkommen från Östersund, blev träning på Kentaur Gym. Bra prylar, bra gym, mycket trevlig personal. Passerade Ånge på vägen dit, men samåkte och saknade dessutom tid, annars skulle jag tagit ett pass där.

Haha, vad tyckte du om det du såg i Ånge då? Förjävlig liten håla eller? ;)

Postad 01 August 2012 - 16:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Inte direkt kopplat till gymmande, men jag tog mig an en utmaning igår: Besegra trappan. Man ska springa upp för trappan vid Kvarntorpshögen (utanför Kumla) 10 ggr och sen ner igen längs bilvägen. Totalt blir det 10,4 km och ca 4200 trappsteg. Det var mycket jobbigare än jag först trodde och det värker i hela kroppen. Klart rekomenderat om man vill plåga sig lite. Fick en sluttid på 1.38. Men då gick jag i trappen och sprang ner så det går att göra det mycket fortare, har sett folk som gjort det på runt 1 timma.

Postad 01 August 2012 - 17:54

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Haha, vad tyckte du om det du såg i Ånge då? Förjävlig liten håla eller? ;)

Visst var det litet, men större än metropolen jag bor i. Vi har knappt 800 invånare.
Östersund var skitfint, tränade på gamla Olympia som numera heter Kentaur. Grymt bra utrustning. Staden var mycket fin att promenera i. Slår man ihop privat och jobb så gick jag ca tre mil på dom fyra dagar jag var där.

Hade Ånge varit lite närmre hade jag kunnat komma på ett pass, men runt 20 mil hägrade inte.

Nästa år åker jag upp med fler träningsintresserade, då kanske vi ska ta ett pass på vägen upp?

Postad 01 August 2012 - 20:24

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Nådde ett delmål i förrgår.
30 kilo på lutande och liggande hantelpress.
Bara 10 kilo kvar till målet!

Postad 01 August 2012 - 20:41

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Visst var det litet, men större än metropolen jag bor i. Vi har knappt 800 invånare.
Östersund var skitfint, tränade på gamla Olympia som numera heter Kentaur. Grymt bra utrustning. Staden var mycket fin att promenera i. Slår man ihop privat och jobb så gick jag ca tre mil på dom fyra dagar jag var där.

Hade Ånge varit lite närmre hade jag kunnat komma på ett pass, men runt 20 mil hägrade inte.

Nästa år åker jag upp med fler träningsintresserade, då kanske vi ska ta ett pass på vägen upp?

Haha, så pass :D Ja då är ju Ånge relativt stor då ;)

Ja Östersund är en jättefin stad, dock skitväder alla gånger jag varit där senaste åren.
Ni är välkomna. Brukar sällan vara medlemskontroll (har varit det en gång på två år när jag varit där) så säg till ifall ni ska träna så får ni koden av mig.

Var ner och tränade nu ikväll. Sällan jag tränar på kvällstid men ville hinna med ett pass idag.
Gick över lag lite bättre idag än förra veckan, kanske för att förkylningen börjar dra ut ur kroppen nu. Fortfarande väldigt klen men... Ont i rotatorcuffen fick jag också halvvägs in i passet så jag fick vila lite grann där. Ska köra rygg och biceps imorgon.

Börjar komma upp lite i vikt igen också. 74.4kg på vågen nu efter passet. Dock på kvällen, efter middag samt att jag klämt ner två flaskor med vatten samt gainer.

Postad 02 August 2012 - 18:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Det börjar ta sig nu!

Rygg och biceps idag och var nästan tillbaka på full styrka.
Provade för skojs skull EZ-curl med 20kg på varje sida, det satt på och ingen använde stången så... Lyckades med en ren repetition och två till med skapliga mängder sving. Körde sedan 2x5 på 15kg varje sida och 3x8 tätt grepp och 10kg varje sida.

Tror det blir marklyft, ben och mage imorgon. Får se hur jag känner.

Postad 03 August 2012 - 20:05

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
20kg på var sida är ju inte dåligt, är det en 8kg stång ? :)

Postad 03 August 2012 - 20:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

20kg på var sida är ju inte dåligt, är det en 8kg stång ? :)

Nepp, det är den större 12.5kg stången så vitt jag vet.
Har faktiskt rätt bra styrka i biceps, men helkass uthållighet tyvärr. Dom ser rätt bra ut också när man står och curlar men annars är dom rätt mesiga :P

Postad 03 August 2012 - 20:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Okey, så de blir då 52,5kg, de e inte illa pinkat :)
Fritt stående ?
eller med stöd sittande ?

Ja mina biceps är typ tvärtom... kör jag en vikt som är på gränsen till vad jag orkar så brukar det går bra att köra en 8st i varje sett i alla fall, går jag upp ett steg till så orkar jag inte alls... :P

Redigerat av DVD-ai, 03 August 2012 - 20:11.

Postad 03 August 2012 - 20:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Fritt stående, skulle aldrig klara det sittande tror jag.
Första setet brukar det gå jättebra för mig, andra setet är jag duktigt trött och tredje brukar jag sällan orka lika många reps som tidigare set. Sedan i slutet av bicepspasset orkar jag knappt lyfta mina egna armar.

Postad 03 August 2012 - 20:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
okey, jo i stående är det ju bra mycket lättare !
men ändå bra vikt :)

nu ska du bara få till uthålligheten med ;)

Körde rygg och bål i förrgår, lättare vikt och fler repps,
Kändes skönt och hade bra ork i hela ryggpartier, sedan kördes det slut på mage och bål, redigt mör i hela bålpartiet igår... :P

Redigerat av DVD-ai, 03 August 2012 - 20:17.

Postad 03 August 2012 - 20:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Tips på hur jag tränar uthållighet? Ska jag börja köra riktigt många reps per set eller?

Ser ut som att det blir marklyft, ben och mage imorgon för min del eftersom jag var för lat för att gymma idag. Ska ta kreatin nu också, glömde att göra det i morse...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.