-/+ Haters gonna hate
Postad 31 July 2016 - 08:55
Laddie15, Om du har haft svårt att se Hip-Hopen finare sidor som inte bara är stackato och rebellisk. Kika på Ice Cubes danshit We Be Clubbin´, Ice T - I Must Stand, Cee Lo Green - Medeival Times. Finns betydligt mer att hämta men dessa står ut hemma hos mig. Min fru förstod inget alls av Hip-Hop förrän hon såg filmen Straight Outta Compton. Men så är hon ensamvillabarn... ![]()
+ Äntligen lite ensamtid hemma. Tvätt, Guy Clark, Meshuggah, Ice Cube och Cee-Lo Green på tapeten.
++ Johnny Lang på DVD från Montreux... Samma själ jag såg på Studion(St.Eriksplan, då han var nyss fyllda 17)...
+++ Ska hälsa på hos polare som bjuder på mat och dricka.
++++ Just nu är grabben och simmar. Slog personligt rekord igen. 500meter utan vila... Fyller sju år om två veckor.
- Att dela upp fungerande system för att sedan härska tyranniskt är varken svenskt eller vettigt. Sätt rätt man/kvinna bakom lås och bom så får samhället tillbaka tilliten. ![]()
Redigerat av PML73, 31 July 2016 - 08:58.
Postad 31 July 2016 - 09:11
Finns absolut sköna typer och låtar inom rappen också. Riktigt kul är den där "Cause i got high", och Black eyed peas(peace?) vände ju en ghettopisskultur till något trevligt och positivt.Laddie15, Om du har haft svårt att se Hip-Hopen finare sidor som inte bara är stackato och rebellisk. Kika på Ice Cubes danshit We Be Clubbin´, Ice T - I Must Stand, Cee Lo Green - Medeival Times. Finns betydligt mer att hämta men dessa står ut hemma hos mig. Min fru förstod inget alls av Hip-Hop förrän hon såg filmen Straight Outta Compton. Men så är hon ensamvillabarn...
+ Äntligen lite ensamtid hemma. Tvätt, Guy Clark, Meshuggah, Ice Cube och Cee-Lo Green på tapeten.
++ Johnny Lang på DVD från Montreux... Samma själ jag såg på Studion(St.Eriksplan, då han var nyss fyllda 17)...
+++ Ska hälsa på hos polare som bjuder på mat och dricka.
++++ Just nu är grabben och simmar. Slog personligt rekord igen. 500meter utan vila... Fyller sju år om två veckor.
- Att dela upp fungerande system för att sedan härska tyranniskt är varken svenskt eller vettigt. Sätt rätt man/kvinna bakom lås och bom så får samhället tillbaka tilliten.
Postad 31 July 2016 - 10:25
+++ ´Cause I Got Hi, Afroman om jag inte har fel. Den sköna dängan.
Högst otippat.
+ Tvätten färdig
+ På g mot polare
- Inte riktigt än.
Redigerat av PML73, 31 July 2016 - 10:31.
Postad 31 July 2016 - 18:08
http://youtu.be/tFz81ywtwg4
Postad 31 July 2016 - 21:12
+ Roger Waters i tre timmar...
- Sur dam, trots att jag bjöd på bubbel när jag kom hem. Märkligt...
Postad 02 August 2016 - 19:04
- inte ensam. **** va folk = köer. 25 minuter för en kopp kaffe...
Postad 03 August 2016 - 00:32
+ Liseberg
- inte ensam. **** va folk = köer. 25 minuter för en kopp kaffe...
Spik i foten... när jag var på Disney World på det glada 90-talet var det mellan 40 och 60 minuters kö till attraktionerna. Bräda det!
Postad 03 August 2016 - 05:49
- Storkissen till veterinären idag, tandrengöring.
- Storkissen fick 24h fasta innan, tror aldrig han gått så länge utan mat.. ![]()
+ Stackarn blev helt plötsligt världens keligaste katt när han försökte tigga mat.
Spik i foten... när jag var på Disney World på det glada 90-talet var det mellan 40 och 60 minuters kö till attraktionerna. Bräda det!
Tror jag brädar det, Cedar Point eller Kings Island under högsäson - 4-6H väntan till de bästa åkturerna. :\ Inte ens kul, som tur är serverar de öl.
Postad 03 August 2016 - 09:43
Ja fast själva attraktionerna var det just 40-60 minuters kö igår också. Jag poängterade just bara själva kaffet för att förklara misären
Postad 03 August 2016 - 10:18
+fick sovmorgon idag
-förlorade 1000kr på verajohn.com
Postad 03 August 2016 - 10:21
Tror mitt rekord är två timmar på Liseberg när de hade någon berg- och dalbana år 2005 som var över på en halv minut. Har inte besökt ett nöjesfält sedan dess...
Postad 03 August 2016 - 11:18
+ Banshee
+ Min minibar i vardagsrummet
+ Semester
+ Jag äger bara en fotbollströja
+ Alla flaggor inför OS inköpta (två svenska och en finsk)
- Galet skiftande väder
Edit: Gällande köer så låg kön till Helix på 1,75 timme i Tisdags förra veckan.
Redigerat av MartinAberg, 03 August 2016 - 11:20.
Postad 03 August 2016 - 11:23
Postad 04 August 2016 - 06:38
+ semester nästa vecka, skönt som ni vet.
+ bio ikväll med kidsen Suicide squad, hoppas på den.
- Pga cortison-kur har jag inte sovit alls på två nätter, rätt sliten just nu.
+ ja, är filmen kass så somnar jag ju säkerligen då.
+ ska bila med frugan nästa vecka, ska bli intressant.
+ Väntar med spänning på PML's nästa text ang sin fru, kul som alltid.
Postad 04 August 2016 - 13:30
+ RonnyL på bättringsvägen.
- Kvalitet kostar....
Redigerat av PML73, 04 August 2016 - 13:32.
Postad 05 August 2016 - 16:38
+ Semester fortfarande
+ Bra väder igen
+ Skaldjur ikväll
+ Batman vs. Superman ikväll
- Vad hände med vanlig mailkontakt vid jobbsökande, har det försvunnit typ?
Postad 05 August 2016 - 17:33
Tyckte du det var länge? Kändes som helt normala tider på Liseberg.
Tror jag stod i kö runt 3 timmar när helix var ny. Annars känns det som att det alltid tar en timme ca när man går omkring där
Postad 06 August 2016 - 10:29
+ Semester fortfarande
+ Bra väder igen
+ Skaldjur ikväll
+ Batman vs. Superman ikväll
- Vad hände med vanlig mailkontakt vid jobbsökande, har det försvunnit typ?
Hur fungerar det nu då?
Postad 06 August 2016 - 10:41
Tycker alla arbetsgivare kräver ansökan via mail eller eget formulär. Det är så jag har upplevt det iaf.
Postad 06 August 2016 - 10:53
- Jobb på måndag
+ bra väder,liten tröst,men bättre en regn.
Postad 06 August 2016 - 11:33
Registrera sig på massa olika sidor och bös.Hur fungerar det nu då?
Tacka vet jag ett mail med bifogat CV till en angiven mailadress!
Postad 07 August 2016 - 06:48
+ Ska hälsa på hos en vän, och ge honom en RC-L/Center. Karln sitter nu med DC92 och Voighthorn i systemet. Lär bli ett jäkla drag under galoscherna...
+ Bytet av egen center blev sjuuuukt bra. En ack så genomtjatad skiva är Brothers in arms. Spår 7(RIde Across The RIver) har ett rasande skönt intro. Och i centerkanalen ligger sedan en hårt komprimerad basslinga. Denna slinga har alltid låtit pressad och artificiell tidigare med alla centrar jag prövet. Nu kom ljudet fram helt rentvättat och istället hörde jag rumsakustik och så helt plötsligt hur rattarna stod på basstärkaren...
- Kan inte sova längre än 06:30...
Redigerat av PML73, 07 August 2016 - 06:48.
Postad 07 August 2016 - 10:27
Nu har vi åkt runt halva Stockholm efter mediciner, så hon ska nu förhoppningsvis få en bättre dag.
- Det är nog inte en bra ide att byta mediciner mot billigare om inte apotekarna kan hålla koll. Jaja, de kan göra misstag, men det får dom inte. Punkt.
+ PML, Ride across The river är även en ofta spelad låt hos mig. Kanonskön.
Postad 07 August 2016 - 21:08
+ Grattis Emma Johansson till Sveriges första OS medalj
+ JIm Furyk som gick runt på 58 slag idag, fantastisk prestation (golf)
- Forumet
Redigerat av mcmike, 07 August 2016 - 21:09.
Postad 08 August 2016 - 15:40
- Arbetssökandet går trögt just nu, alla HR-avdelningar har fortfarande industrisemester?
+ Hemmabio nr 8 augusti dunsade ned på hallgolvet (allt är relativt men det är ändå ett plus
)
Postad 09 August 2016 - 09:44
- köer i affärer.
Bifogad fil(er)
Redigerat av PML73, 09 August 2016 - 10:35.
Postad 12 August 2016 - 18:40
+ fredag!
- semestern slut men det kvittar ju när det är nollgradigt på morgnarna. SKITVÄDER.
Postad 13 August 2016 - 18:37
+ lördagkväll
- snart slut på semestern...
Postad 14 August 2016 - 08:16
+ ny mobil på ingång, blev en oneplus 3. Fy fan vad det skall bli gött med dubbla sim så jag slipper gå runt med två stycken mobiler
Postad 14 August 2016 - 09:02
+ Grabbens 7årsdag blev lyckad
+ Grillningen på kalaset
+ Trevligt med vänner
- t o m samma leverantör av kol/briketter har sjukt olika karkaktäristik gällande värme och tid,,,
Postad 14 August 2016 - 21:02
- Börjar jobba imorgon efter 5 veckors semester ![]()
+ Beställt hem grejer för körkortstillstånd m.m, nu ska det tas mc-kort!
Postad 14 August 2016 - 22:04
- Strömavbrott, hela j*vla vardagsrummet hoppade till när strömmen gick. Och vi satt i det
Postad 14 August 2016 - 22:33
- ont i vänster hålfot och strålar/spritter i vänster ben vilket gör att jag inte kan somna. Några idéer på vad det kan vara?
Postad 15 August 2016 - 04:54
+ Hälsa och skratt ![]()
- Semester slut, idag börjar sparandet till USAresan.
Postad 15 August 2016 - 05:45
-
Postad 16 August 2016 - 15:47
- Min f*cking j*vla sk*tdator (en HP de byggt ihop av skrot från refuserat överskott) har börjat j*vlas igen. Inte så konstigt eftersom alla delar i den är lågbudget, missanpassade, förlegade och defekta, samt att det inte finns några nya drivrutiner för någonting.
Datorn är två år gammal, men delarna i den är defekta versioner av delar som är dubbelt så gamla.
Jag hade aldrig i mitt liv köpt en sådan här dator om det inte hade varit för att jag inte har tillräcklig inkomst för att köpa saker på delbetalning och bygga själv.
- Har fortfarande för låg inkomst för att kunna ta saker på delbetalning, så det blir ingen ny dator eller på sin höjd en annan sk*tdator. Om den här lappar ihop helt så ska jag slå sönder den i småbitar. ![]()
Postad 16 August 2016 - 20:11
+ Är på landet
+ Gött väder
+ Fiske imorgon
+ Kantarellplockning idag
- Halva semestern har snart gått
Postad 17 August 2016 - 02:45
- Sjutillhållarlåset gick inte upp när jag kom hem. Nyckeln gick inte att ta ut från låset. Att ringa låssmed mitt i natten är ju billigt...
Postad 17 August 2016 - 09:29
-
Firman blev i dag uppköpt av riskkapitalbolag som ska slå oss i samman med 4 andra foretag = avskedningar.
+
Jag har sagt upp mig o har sista arbetsdag nästa vecka.
Postad 17 August 2016 - 09:57
+ om det är cancer sitter det ganska långt ner och jag har redan sagt att jag är beredd att amputera benet under knät.
Postad 17 August 2016 - 19:40
Zartok, för i .......e, seriöst, ge inte upp än. Kan finnas flera orsaker. Ge dem på käften först en efter en, för att de inte lyssnade som de borde... ![]()
+ Flera arbetsgivare är intresserade. Utrymmer för löneök.
- Sjukdomar...
Postad 17 August 2016 - 20:44
+ Absolut inget en sån här dag
Postad 17 August 2016 - 20:50
Håller tummarna för dig Zartok. Måtte det inte behöva gå så långt.+/- har fått röntgen för benet för vidare diagnostisering.
+ om det är cancer sitter det ganska långt ner och jag har redan sagt att jag är beredd att amputera benet under knät.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
59 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?