thief är en katastrof klara inte ens att hålla stabila 30 utan dippa ner till 20-15
pinsamt dåligt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Startad av
hassesolo
, Apr 08 2013 13:32
5639 svar till detta ämne
Postad 27 February 2014 - 09:19
pinsamt dåligt. Postad 27 February 2014 - 09:25
På PS4 eller Xbone? Postad 27 February 2014 - 10:12
Ett GTX 770 ska tydligen räcka för att få >30 fps i 4K-upplösning (utan SSAA).
Runt 100 fps i 1080p, med samma kort (ingame). Siktar man på 1080p60 så räcker det med ett GTX 760, så länge man håller sig borta från SSAA.
Det blir lite som diabilder. Man får tid på sig att uppskatta 1080p-upplösningen Redigerat av Ageve, 27 February 2014 - 10:32. Postad 27 February 2014 - 10:34
DX är fortfarande mer begränsat än vad low level API LibGNM är på ps4 som man kan programera to the metal på esramet är bara en flaskhals och ett försök till att ta en genväg som inte funkar fullt ut ... ps4 har samma sak som som MS va tvungna att döpa till nåt flashigt (tiled resources) som fick stöd först med DX 11.2 men AMD har använt det ett tag nu och heter PRT som även ps4 har och flera utvecklare har använt sig av sån teknik i spel redan... utvecklarna är väldigt bekanta med arkitekturen i xbone så där lär dom inte vinna så mycket mer... lite intressant läsning, ps4 gpu är kraftfullare en man tror typ 7870 8gig gdr5 unified minne fast med några features från high end korten och mer där till... och det kommer nog göra stor impact framöver när dom börjar använda det mer och mer... how much of a difference 8 ACE's (PS4) vs 2 ACE's (PC) makes. My assumption is it allows it to be a much more efficient processor? On the PC, on AMD hardware, the GPU's front end has 3 sources of work to pick from; Gfx Command Pipe (rendering + compute workloads) and the 2 ACEs which can keep more than 1 unit of work in flight at once. On the PS4 it has 10; 1 rendering pipe (gfx + compute), 1 System reserved pipe for gfx only and the 8 ACE pipes, each of which can keep more than 1 unit in flight at once. So already the GPU has far more sources of work to pull from; mix into that the ability to set priorities for the pipes and limit the resources a command uses (so you might have a piece of compute work which is limited to using a single CU leaving the rest free to pick up other work) and the ability to keep the GPU fed and busy with work is pretty large. One potential setup would be to have two pipes dedicated to Physics work, 1 for audio (so they can do path tracing) and 1 for AI; give Audio the highest priority, then physics and then AI and the GPU pulls work as it is pushed in. The unified memory is also a big win here as you can start a compute task for say audio path tracing and with a high priority and a dedicated CU you could get that data back in the same frame and have it directly accessable by the audio system to use for reverb etc calculations. The PC does have the 'brute force' advantage so in many cases the differences aren't going to be noticed and things not exposed directly in the hardware can be worked around in software but some ways of doing things might be impossible to work around. For example, it's known that AMD's GCN based GPUs have a couple of asynchronous command processors on them which allow you to queue up compute only workloads and have them execute a long side graphics workloads - however on the PC these are not directly exposed where as on the consoles we can pick and choose what goes down them to the extent where it should be possible to have the GPU generate its own work to do without CPU intervention. If people start going down that route then getting things going on the PC, as it stands, could prove... challenging to say the least Redigerat av Rumpnisse, 27 February 2014 - 12:17. Postad 27 February 2014 - 12:38
Angående att undvika framerateproblem så pratar Naughty Dog om det i dokumäntären om The Last of US. De lyckades bra med att få hyfsat flyt tycker jag. Se från 58min 15 sek och en liten bit framåt.
https://www.youtube....h?v=R0l7LzC_h8I Postad 27 February 2014 - 12:47 Xbox One-versionen ska vara klart bättre för en gångs skull, vet inte vad de har för källor på att båda är lika dåliga. Postad 27 February 2014 - 13:05
Ja, verkligen ett monumentalt skitjobb på PS4! Det finns så mycket mer kraft i PS4 än XBONE så det ska inte vara något som helst problem att få samma eller bättre fps även om spelet är i 1080p på PS4 och 900p på XBONE (kolla bara på Assassin´s Creed IV: Black Flag). Jag hade förbokat på PS4 men avbokade och köper något annat PS4 spel istället. Synd bara för Thief utvecklarna. Redigerat av Agaton, 27 February 2014 - 13:07. Postad 27 February 2014 - 13:13
Sjukt kasst om PS4-versionen har så katastrofal frame rate. Epic fail.
Postad 27 February 2014 - 13:56
Sannerligen epic fail från utvecklarnas sida. Oavsiktligt eller avsiktligt är ju den intressanta frågan och det är definitivt en berättigad fråga, om än konspiratorisk. Det finns ju inte en rimlig chans att den betydligt kraftfullare PS4 ska behöva halta sig fram i skrattretande fps. Redigerat av Agaton, 27 February 2014 - 14:00. Postad 27 February 2014 - 14:08
Speaking of jolting around, the framerate for Thief on PS4 is something that people will be talking about. I traditionally don’t put much stock in graphics or framerate, as I prefer to focus on gameplay and story first, but as each cutscene dipped in framerate to what appeared to be 10-15 fps, it was hard to overlook. Gameplay had a few dips as well, but the cutscenes looked awful. On top of being disjointing, they were fuzzy and dropped in framerate so badly, that it seemed like something you would expect to see in a remastered cutscene from a poorly done HD collection.
http://www.playstati...ief-review-ps4/ Redigerat av WarpGuN, 27 February 2014 - 14:09. Postad 27 February 2014 - 14:32
Skillnaden är alltså att när PS4 har problem med framerate osv så är det utvecklarens fel och när XONE har det så beror det på att konsolen suger? Hahaha! I detta fallet så är det ju uppenbart att MS betalat för att inte göra spelet för bra till "the mighty ps4" Postad 27 February 2014 - 14:33 Here we go. Postad 27 February 2014 - 14:42
Det är garanterat NSA:s fel (och alla vet att NSA och Microsoft är delar av samma onskefulla amerikanska konspiration mot PS4).
Postad 27 February 2014 - 14:51
men hur tänker du egentligen? fy på dig. det är väl självklart att det är ett vansinnigt programmeringsmisstag? vi vet att ps4 är mycket mer kraftfull än xbone. att då dra in sånt här är ju bara löjligt. sluta lipa för fan, din xbone är 1/3 svagare än min ps4, du kommer aldrig att komma ifrån det. du borde sluta bete dig som en treåring och istället tänka på saker som inte har med programmering att göra. du har titanfall för fasen. en jävligt stor skillnad på konsollerna. skulle hellre lira det än cod. fel att trycka på det istället för att börja yra om något svammel. någon måtta får det fan vara tom för mig. Postad 27 February 2014 - 15:48 Tagga ned lite - skillnaden mellan Xbone och PS4 i ett flertal titlar tidigare har ju varit större än vad som (troligtvis) borde vara befogat rent prestandamässigt men inte någon gång har det ens nämnts att utvecklarna gjort en halvmesyr till jobb utan endast tjafs om hur usel Xbone är. Inte från dig men från en drös andra härinne så lite distans får man ändå ha. Många inlägg på sistone man förgäves letat efter ironi typ dem som rörde zoilers nintendoinlägg som moderator... Postad 27 February 2014 - 16:15
Det kanske är läge att vänta med spekulationerna till t ex Eurogamer jämför PS4- och Xbone-versionerna.
Min gissning är att de har tummat på mer än upplösningen, om Xbone har högre framerate... Postad 27 February 2014 - 16:16
Postad 27 February 2014 - 16:21
Vilken tur man äger båda konsollerna och bara kan dra på smilbanden över vissa kommentarer här inne :-)
Postad 27 February 2014 - 16:25 Något specifikt du vill peka på som jag "som moderator" gjort fel i och med att du tar upp det här i tråden? Redigerat av Zoiler, 27 February 2014 - 16:25. Postad 27 February 2014 - 16:28 jag fattar inte hur fan du tog det, det finns ju inte en enda smiley där *asg* du ska jobba inom PM Postad 27 February 2014 - 16:37
Först Titanfail och nu detta. Det ser bra ut för "nextgen" konsollerna
Postad 27 February 2014 - 17:10 känns ju rätt dåligt på pc också måste vara dåligt optimerat mitt gtx 780 måste verkligen jobba när jag spelar det här. Men när jag spelar tombraider som ser snyggare ut svettas det knappt. Det finns det rätt mycket att läsa om det på overclock.net där det även påtalas hur dåligt optimerat det är . Kanske inte så konstigt att dom inte heller har lyckats på ps4.. Postad 27 February 2014 - 17:10 Avsåg inte dina inlägg utan #4440 och #4443 men när jag läser om dem nu så misstänker jag det var väl dold ironi i dem. Måste vara ett ålderstecken att man inte kan utläsa ironi utan smileys... Postad 27 February 2014 - 17:18 Jag har dolt så många inlägg att era inläggsnummer inte stämmer med mina (som ser alla). Här har du inlägg 4440 Postad 27 February 2014 - 17:19
Frågan man ställer sig är väl om utvecklarna inte bör lägga in en valmöjlighet hos användarna att välja upplösning.
Typ 720p/900p/1080p. Sen får användaren själv avgöra om man vi ha upplösning eller framerate. Många sitter fortfarande på 720p TV och Projjar. Där t ex valet enkelt. Postad 27 February 2014 - 17:20 Kunde ju varit bra att kunna ta bort vissa effekter också om man vill om man vill fps och upplösning kvar... Postad 27 February 2014 - 17:24
Första Supermario på NES flöt i 60fps utan problem så det borde gå att fixa med spel på New Gen om de drar ned lite på effekter och sån skräp.
Jag förordar att de släpper PS4 Elite och X1 Elite med lite mer kräm och anpassade för att köra spelen låst i 60 fps, men det kanske inte är så enkelt. Lär inte hända i vilket fall... Postad 27 February 2014 - 17:24
In before 'Ingen har 720p TVs' Postad 27 February 2014 - 17:35
Jag har varit rejält sjuk i flera dagar men kommentarerna i denna tråd idag piggade upp. Men det är skönt att se att folk är lika konspiratoriskt lagda som vanligt på internet och att nu pratar man om att skillnaden är större än vad den borde vara mellan konsolerna. Intressant.
Postad 27 February 2014 - 17:37
Konsollkriget är en enda stor konspiration. Varför skulle enheterna annars släppas samtidigt? Aha!
Postad 27 February 2014 - 17:39 http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=773363 I say nay. Postad 27 February 2014 - 18:00
Poängen med konsoller är ju att det ska vara fast. Vill du fippla med inställningarna så kör pc, då kan man ju samtidigt uppgradera stup i kvarten samtidigt som man bråkar med os och en burk helt utan en själ. Nej tack, konsollerna är bra som dom är. Det är programmerarna det är fel på
Jag är inte alls konservativ... Postad 27 February 2014 - 18:30
Fast med gårdagens teknik? Jodå.
Oftast ställs grafiken in automatiskt. Om man sen vill ändra det så kan man göra det. Jag testade t ex på kul att sänka grafiken i Tomb Raider till samma nivå som på Xbox 360. Det blev ca 400 fps
Jag har iofs spelat alla spel som släpptes 2013 med samma hårdvara, fast det du nämner är ju en av de största fördelarna. Man slipper att sitta fast med gårdagens teknik.
Med själ, menar du RROD eller liknande?
Inte jag heller Det finns förövrigt en tråd om konsoll vs pc. Postad 27 February 2014 - 18:35 Det skulle nog fungera bättre om de inte behövde stödja PC. Postad 27 February 2014 - 19:25
Det blev lite enklare när det inte stod Rumpnisse, Agaton eller LCDTV som författare till svaret Postad 27 February 2014 - 19:57 Går man tillbaka ett halvår eller så så slpg jag dom alla! Idag tycker jag faktiskt att xbone är en bra konsol. Jag menar, det som JAG tycker skiljer mest är spelen. JAG avskyr uncharted. Eller inte avskyr, men jag gillar dom inte så mycket direkt... lionhead studios är betydligt bättre imo. Oooooch nu väntar vi in när jag blir anfallen från typ alla Postad 27 February 2014 - 20:22
behövs inte. alla vet att man inte ska lyssna på ditt omdöme Postad 27 February 2014 - 21:02
Hehe...
Redigerat av Ageve, 27 February 2014 - 21:04. Postad 27 February 2014 - 21:46
Seriöst, det verkar bara vara jag på forumet som inte gillar uncharted. I mina ögon är det en salig blandning av mediokert hoppande, typ dålig plattformsgameing och stelt skjutande, dålig tredjepersonsshooter. Man blandar ihop detta med... ja, några riktigt bra banor iaf, och smack så har man uncharted.
Ingen annan som tycker likadant? Postad 27 February 2014 - 22:38
Nope. Postad 27 February 2014 - 22:45
Hmm, trodde han var bara en pc kille. Undrar mer över varför han sitter i ett möte med ms och de delar framtida hemligheter med honom....? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |