Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 01 October 2016 - 09:59
Bifogad fil(er)
Redigerat av junkan, 01 October 2016 - 10:00.
Postad 01 October 2016 - 11:48
Hade jag ingen aning om.
Fast det jag menar är att alla filmer på SF står till 0 kronor.
Redigerat av Melmac, 02 October 2016 - 20:44.
Postad 03 October 2016 - 16:16
Det var som f'n!
Hade jag ingen aning om.
Fast det jag menar är att alla filmer på SF står till 0 kronor.
Hej Melmac med flera. Just nu har vi Frivisning på SF Kids i vår playtjänst, se mera info här: https://www.canaldig...anster/SF-Kids/
Vänligen
Micke
Postad 03 October 2016 - 16:19
Konstigt att man valde att visa en hockey match i helgen på icke HD sändningen, den mellan Malmö och Rögle som visade på C more live men ej C more Live HD.
Postad 03 October 2016 - 16:25
Konstigt att man valde att visa en hockey match i helgen på icke HD sändningen, den mellan Malmö och Rögle som visade på C more live men ej C more Live HD.
Vad menar du? C More Live HD är exakt samma som C More Live fast i HD.
Från idag så sänds Live HD hela veckan med och inte bara på helgen.
Postad 03 October 2016 - 18:32
Hej Melmac med flera. Just nu har vi Frivisning på SF Kids i vår playtjänst, se mera info här: https://www.canaldig...anster/SF-Kids/
Vänligen
Micke
Men jag menar att jag kan hyra alla SF Anytime filmer och serier för 0.00 SEK. Det står alltid att ni bjuder på en film. Har sett Angry Birds, Mothersday och 3 avsnitt av Den Fjärde Mannen, samtliga för 0.00 SEK / st.
Postad 03 October 2016 - 18:44
Fanns inget program på C More Live HD idag heller, enbart på C More Live.
Postad 03 October 2016 - 18:53
Fanns inget program på C More Live HD idag heller, enbart på C More Live.
Har du ställt in den då?
http://www.telenorsa...Move_190816.pdf
Hos mig är det program där iaf och just nu är det Tennis.
Redigerat av Leatherface, 03 October 2016 - 18:55.
Postad 03 October 2016 - 19:17
Har du ställt in den då?
http://www.telenorsa...Move_190816.pdf
Hos mig är det program där iaf och just nu är det Tennis.
Har en CD-box och det står HD i tablån, men givetvis fanns det en likadan som fungerade. Undrar varför man inte tar bort det som inte fungerar.
Postad 03 October 2016 - 21:30
Redigerat av Stefan S, 03 October 2016 - 21:31.
Postad 04 October 2016 - 14:20
Om ni inte redan vet det, så kommer Viaplay snart ha 1080p och DD 5:1
Viasat kommer med hyrfilm i Ultra HD om man har deras Ultra HD box
Gäller bara deras egna boxar och inte Chromecast + Apple TV? Tänkte ett abonnemang på antingen Go eller Viaplay men utan DD 5.1 tycker jag det är meningslöst.
Kollat av med Viaplay nu och följande är på gång:
Viaplay är just nu i en testfas för både Dolby Digital 5.1 ljud och 1080p och detta planeras då att hamna även på Apple TV's.
Tja, bara SVT och TV4 gruppen som snart är kvar med gammal teknik av de stora.
Redigerat av ruva, 05 October 2016 - 05:47.
Postad 05 October 2016 - 12:23
Men jag menar att jag kan hyra alla SF Anytime filmer och serier för 0.00 SEK. Det står alltid att ni bjuder på en film. Har sett Angry Birds, Mothersday och 3 avsnitt av Den Fjärde Mannen, samtliga för 0.00 SEK / st.
Hej igen, beroende på vad man har för utbud kan man månadsvis få ett antal hyrfilmer utan kostnad. Vi skulle behöva ditt kund- eller personnummer i ett privat meddelande till oss så vi kan se hur det ser ut på din kundbild. Då man nyttjat de fria kommer det upp en kostnad på filmerna. Vänligen Micke
Postad 05 October 2016 - 14:01
Hej igen, beroende på vad man har för utbud kan man månadsvis få ett antal hyrfilmer utan kostnad. Vi skulle behöva ditt kund- eller personnummer i ett privat meddelande till oss så vi kan se hur det ser ut på din kundbild. Då man nyttjat de fria kommer det upp en kostnad på filmerna. Vänligen Micke
Vadå fria filmer? Inget jag fått del av.
Postad 05 October 2016 - 14:39
Vadå fria filmer? Inget jag fått del av.
Hej Askungen det är beroende på vilket utbud man har eller kampanj man tagit del av. Abonnemangsfrågor får man bäst svar på via vår kundservice på tel 0770-33 22 11 som kan ge mera kompletterande information. Vänligen Micke
Postad 05 October 2016 - 15:37
Vadå fria filmer? Inget jag fått del av.
Gäller de som har det gamla cmore filmpaketet för ca 180:-/mån men ej de som har cmore film för 99:-/mån.
Allt enligt CDs kundtjänst.
Postad 05 October 2016 - 17:15
I vårt fall är det ungarna som ständigt vill titta på samma kanaler samtidigt på sina plattor...
Postad 05 October 2016 - 17:32
Om jag tecknar ett familjeabonnemang och ett tvillingabonnemang, kan då två personer titta på playkanaler och live-tv (på CD-språk: To Go) samtidigt? "En ström med To Go ingår för alla kunder" står det på CD's hemsida. En ström per kund, hmmmm.
I vårt fall är det ungarna som ständigt vill titta på samma kanaler samtidigt på sina plattor...
Ser just nu på ettan på plattan och tvåan på telefonen via To Go.
Postad 05 October 2016 - 17:38
Hade varit trevligt att veta hur många man har tillgodo inne på GO så man inte får en otrevlig överraskning i slutet på månaden.
Som det är nu tror jag ju att jag har en massa tillgängligt för 0 SEK hela tiden.
Screenshot_2016-10-02-22-16-32 (2).png 558.54K
0 Antal nerladdningar
Fritt.jpg 74.27K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Melmac, 05 October 2016 - 17:41.
Postad 05 October 2016 - 17:47
Tack! Det lutar åt en beställning faktiskt! Familjepaketet innehåller allt vi och barnen behöver. Något man ska tänka på när det gäller installationen? Duger den parabol och det huvud som ingår t ex? Bor i södra Skåne.Ser just nu på ettan på plattan och tvåan på telefonen via To Go.
Postad 05 October 2016 - 17:57
OK, efter ett snack med en trevlig kille på supporten så visade sig att ett erbjudandet som jag fick för en vecka sedan på en gratis film i två veckor hade blivit alla filmer gratis i 2 veckor. Förutom Cmore (Har inte dessa kanaler).
De jag hade sett krediterades av C.D. själva utan att blinka!
Tusen tack för en super bra support och förståelse.
Postad 06 October 2016 - 07:15
Om jag tecknar ett familjeabonnemang och ett tvillingabonnemang, kan då två personer titta på playkanaler och live-tv (på CD-språk: To Go) samtidigt? "En ström med To Go ingår för alla kunder" står det på CD's hemsida. En ström per kund, hmmmm.
I vårt fall är det ungarna som ständigt vill titta på samma kanaler samtidigt på sina plattor...
Hej Saturnus. Abonnerar du på ett tvilling abonnemang så kan du strömma från upp till 2 enheter samtidigt. Vänligen Max
Postad 06 October 2016 - 10:41
Hej Saturnus. Abonnerar du på ett tvilling abonnemang så kan du strömma från upp till 2 enheter samtidigt. Vänligen Max
...konstigt?
Enligt Canal Digitals hemsida gäller 4 strömmar vid tvilling abonnemang.
https://www.canaldig...onnemang/?q=282
Capture.JPG 58.19K
1 Antal nerladdningar
Postad 06 October 2016 - 14:28
...konstigt?
Enligt Canal Digitals hemsida gäller 4 strömmar vid tvilling abonnemang.
https://www.canaldig...onnemang/?q=282
Hej Mlon71!
Det fungerar att streama upp mot 4stycken enheter samtidigt när du har ett tvillingkort på alla våra kanaler, utom Disney och C Morekanalerna dessa är det endast 2 stycken samtidigt. Vi ber om ursäkt för missförståndet. Vänligen Therese
Postad 06 October 2016 - 17:13
Postad 10 October 2016 - 21:03
cd börjadeHej.
Hittade denna tråd och började läsa från början. 7 sidor. Nu ser jag att det är hela 90 sidor, när jag hoppat till den senaste.
Bakgrund: Jag hade, en gång i tiden, tre abonnemang hos ViaSat. När de introducerade sina digitala boxar flydde jag samma dag till CD. Kraftigt missnöjd som jag var med deras begränsningar. CD var inte så mycket bättre. Även de släppte bara fram de frekvenser som stämde med deras.
Under många år använde jag Force som parabolbox. Fungerade perfekt i många år. (Jag har 8 stycken. )Ända till dess att CD började sända i HDTV. När CD började släcka ner kanaler som inte var HD kände jag mig tvungen att "uppdatera" med deras box.
Så nu sitter jag här..
Idag dog min box; Box TNR-2580ST
Postad 11 October 2016 - 00:09
Är det något fel på era EPG-data?
Se t.ex. på torsdag 2016-10-13. Då kommer TV3 enligt EPG-informationen att visa dubbla avsnitt av The Blacklist säsong 4, nämligen avsnitt 1 och 2. Men enligt TV-tablåerna på nätet visas avsnitt 3 av The Blacklist då.
Förra torsdagen lär TV3 ha visat avsnitt 1 och 2 av The Blacklist. Jag har inte undersökt tablåerna så noga så jag vet inte om det finns fler kanaler med gammal information men torsdagens TV3-tablå stack ut lite med sitt dubbelavsnitt så där upptäckte jag den misstänkta felaktigheten.
Kan ni på CD titta på det här och rätta det som behövs?
Postad 11 October 2016 - 08:55
Kanske Svt2 också, men just nu är det Svt Forum så jag vet inte hur bra kvalitet det brukar vara
Postad 11 October 2016 - 09:20
cd börjadeHej.
Hittade denna tråd och började läsa från början. 7 sidor. Nu ser jag att det är hela 90 sidor, när jag hoppat till den senaste.
Bakgrund: Jag hade, en gång i tiden, tre abonnemang hos ViaSat. När de introducerade sina digitala boxar flydde jag samma dag till CD. Kraftigt missnöjd som jag var med deras begränsningar. CD var inte så mycket bättre. Även de släppte bara fram de frekvenser som stämde med deras.
Under många år använde jag Force som parabolbox. Fungerade perfekt i många år. (Jag har 8 stycken. )Ända till dess att CD började sända i HDTV. När CD började släcka ner kanaler som inte var HD kände jag mig tvungen att "uppdatera" med deras box.
Så nu sitter jag här..
Idag dog min box; Box TNR-2580ST
s/n 0381 5241 0820 992. Den är heldöd. Det är den vita modellen. Ny box är beställd och under leverans. (HD-BOX SMART)Till den gamla boxen har jag en USB-disk på 500 GB. Som jag förstår det så är disken parad med mottagaren. På disken har jag material som jag vill ha kvar. Finns det något sätt att låsa upp den? Eller kan den nya boxen läsa den, vilket jag inte tror ska gå?Tacksam för svar/Jan
Hej Jan, om du vill så kan vi skicka en ny strömadapter till din vita box, och hoppas att den löser problemet. Skulle den inte lösa problemet så är tyvärr inspelningarna förlorade, Då man kopplar in sin hårddisk i en annan box så kommer den formateras och paras ihop med den nya boxen. Skicka oss ett privat meddelande med dina uppgifter om du vill testa med ny strömadapter. Vänligen Micke
Komplettering: vi hittade dina uppgifter via serienumret på boxen du angav. Vi skickar en strömadapter. Vänligen Micke
Redigerat av Allente Sverige, 11 October 2016 - 10:02.
Postad 11 October 2016 - 09:23
Är det något fel på era EPG-data?
Se t.ex. på torsdag 2016-10-13. Då kommer TV3 enligt EPG-informationen att visa dubbla avsnitt av The Blacklist säsong 4, nämligen avsnitt 1 och 2. Men enligt TV-tablåerna på nätet visas avsnitt 3 av The Blacklist då.
Förra torsdagen lär TV3 ha visat avsnitt 1 och 2 av The Blacklist. Jag har inte undersökt tablåerna så noga så jag vet inte om det finns fler kanaler med gammal information men torsdagens TV3-tablå stack ut lite med sitt dubbelavsnitt så där upptäckte jag den misstänkta felaktigheten.
Kan ni på CD titta på det här och rätta det som behövs?
Hej Priskvark, vi felanmäler detta, vi har också kollat mot flera olika tv tablåer och där står det att det endast är ett avsnitt, Inte 2 st som vår EPG visar.
Tack för informationen
Vänligen Micke
Postad 11 October 2016 - 11:38
Hej Priskvark, vi felanmäler detta, vi har också kollat mot flera olika tv tablåer och där står det att det endast är ett avsnitt, Inte 2 st som vår EPG visar.
Tack för informationenVänligen Micke
Hur är det med epg på 10:an och eurosport 1? Visar ingen programinformation alls.
Postad 11 October 2016 - 13:34
Postad 11 October 2016 - 13:41
Ni som har varit kunder under lång tid hos CD,har ni fått nå bra erbjudande nån gg elr så,tex ny box? Har varit kund i 10år och aldrig fått nåt erbjudande, elr måste man ringa sj å tjata?
Det har varit dåligt med det,vad jag kan minnas fick jag en landslagströja när jag köpte den allra första hdboxen. Samt fick filmpaketet gratis 6 månader om jag la till det på fam.paketet. Kanske fick jag den vita boxen lite billigare,jag minns inte. Men å andra sidan så biter de envist fast att ta extra kortavgift. Slopa den CD!!
Postad 11 October 2016 - 14:12
Postad 11 October 2016 - 14:21
Ni som har varit kunder under lång tid hos CD,har ni fått nå bra erbjudande nån gg elr så,tex ny box? Har varit kund i 10år och aldrig fått nåt erbjudande, elr måste man ringa sj å tjata?
Nee Canal Digital är värdelösa när det gäller att erbjuda trogna kunder uppmuntrande förmåner som lite gratisfilm eller någon uppmuntrande frimånad någon gång ibland. Enda gången man hör av dem är antingen när dem åter igen ska höja priset eller vill att man ska köpa en "rabatterad" box. Funderar starkt på att säga upp skiten nu när man mest kollar streaming ![]()
Redigerat av hugeman, 11 October 2016 - 14:22.
Postad 11 October 2016 - 16:20
Fick precis 4 gratismånader, inga problem men fick givetvis ringa själv.Ni som har varit kunder under lång tid hos CD,har ni fått nå bra erbjudande nån gg elr så,tex ny box? Har varit kund i 10år och aldrig fått nåt erbjudande, elr måste man ringa sj å tjata?
Postad 11 October 2016 - 17:43
Nu dök dessa kanaler upp i en kanalsökning. Någon som vet vad som händer?
- Thor 5, 0.8°W
- (17h09) Canal Digital Nordic: En ny kanal har startat: Viasat Fotboll HD (Sverige) i DVB-S2 , på 11309.00MHz, pol.V SR:25000 FEC:3/4 SID:7039 PID:1039[MPEG-4]/3039
- Conax. - (17h09) Canal Digital Nordic: En ny kanal har startat: Viasat Hockey HD (Sverige) i DVB-S2 , på 11309.00MHz, pol.V SR:25000 FEC:3/4 SID:7544 PID:1544[MPEG-4]/3374
Norwegian,3496
Finnish,4290
Sverige - Conax.
Postad 11 October 2016 - 17:59
Nu dök dessa kanaler upp i en kanalsökning. Någon som vet vad som händer?
- Thor 5, 0.8°W
- (17h09) Canal Digital Nordic: En ny kanal har startat: Viasat Fotboll HD (Sverige) i DVB-S2 , på 11309.00MHz, pol.V SR:25000 FEC:3/4 SID:7039 PID:1039[MPEG-4]/3039
- Conax.
- (17h09) Canal Digital Nordic: En ny kanal har startat: Viasat Hockey HD (Sverige) i DVB-S2 , på 11309.00MHz, pol.V SR:25000 FEC:3/4 SID:7544 PID:1544[MPEG-4]/3374
Norwegian,3496
Finnish,4290
Sverige - Conax.
Kanalerna byter från transponder 12.149 V till 11.309 V
Postad 11 October 2016 - 18:35
Ja det fattar jag... Frågan är vad Viasats sportkanaler gör där?Kanalerna byter från transponder 12.149 V till 11.309 V
Postad 11 October 2016 - 18:47
Ja det fattar jag... Frågan är vad Viasats sportkanaler gör där?
För finska och norska CD kunder
Postad 12 October 2016 - 08:38
Hur är det med epg på 10:an och eurosport 1? Visar ingen programinformation alls.
Hej Askungen, ja vi känner till felet och har folk som jobbar på en lösning. För närvarande är det lite generella problem med vår EPG leverantör och det påverkar vissa kanaler med diverse småfel här och var. Och TV10 och Eurosport 1 HD saknar helt EPG
Vi hoppas kunna lösa det så snart som möjligt.
Vänligen Micke
Postad 13 October 2016 - 11:13
Nu läser man att nya kunder får fri hd box,givetvis mot bidningstiden men ändå. Men att man varit kund i 10 år d verkar inte räknas,nä då får man pröjsa 1000 spänn och binda upp sig i 12 mån.
Postad 13 October 2016 - 12:15
Nu läser man att nya kunder får fri hd box,givetvis mot bidningstiden men ändå. Men att man varit kund i 10 år d verkar inte räknas,nä då får man pröjsa 1000 spänn och binda upp sig i 12 mån.
Har du ringt och kollat med dem då?
Fick som jag skrev 4 gratismånader vilket är värt ca 1600:- med det abbonemanget jag har. Bättre än en box enligt mig...
Postad 13 October 2016 - 12:43
Postad 13 October 2016 - 19:58
Postad 15 October 2016 - 20:51
En fråga till er som beställt abonnemang över telefon: jag fick en orderbekräftelse som helt saknar prisuppgifter på boxar och abonnemang. Är det verkligen ok?
När jag försöker logga in på CD's hemsida genom att skapa ett nytt konto där man anger personnummer och postnummer, så meddelar sidan att det inte finns någon sådan kund. Jag kan alltså inte alls logga in och bekräfta kostnaden för abonnemanget innan fakturan kommit och ångerrätten gått ut. Känns inget vidare att CD inte agerar proffsigare än så här år 2016.
Stämmer det att det inte finns någon app för fjärrinspelning?
Postad 15 October 2016 - 20:55
Den som finns stämmer ej....
Postad 15 October 2016 - 21:18
Jaha, då är skålen på plats och boxarna installerade. Bilden är inte märkbart bättre än Telia digital-tv via fiber vid en jämförelse rakt ur minnet.
En fråga till er som beställt abonnemang över telefon: jag fick en orderbekräftelse som helt saknar prisuppgifter på boxar och abonnemang. Är det verkligen ok?
När jag försöker logga in på CD's hemsida genom att skapa ett nytt konto där man anger personnummer och postnummer, så meddelar sidan att det inte finns någon sådan kund. Jag kan alltså inte alls logga in och bekräfta kostnaden för abonnemanget innan fakturan kommit och ångerrätten gått ut. Känns inget vidare att CD inte agerar proffsigare än så här år 2016.
Stämmer det att det inte finns någon app för fjärrinspelning?
Canal Digitals mina sidor är tyvärr under all kritik även om du hade kunnat logga in
Mig veterligen är det enda stället kostanden står så är det på fakturan... Där har dem mycket att lära av Telia. Du kan fixa en fjärrinspelning via Go-appen om jag inte minns helt fel.
Redigerat av hugeman, 15 October 2016 - 21:19.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Facebook (1)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
171 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?