Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 januari 2009 - 16:58

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Men hallå. Man kan ju stänga av telefonen genom att hålla inne den och välja "ja" på frågan som kommer. Varför kan amn itne göra så när den låser sig då menar jag bara? Eller någon annan kombination, men att behöva slita bort batteriluckan är ju bara helt åt **** galet.

Anledningen är väl helt enkelt att telefonen har hängt eller låst sig. Precis som när en vanlig dator har låst sig helt är det då inte möjligt att använda tangentbord/knappar. Då behövs en reset-knapp som bryter strömmen helt och den finns som Joel skrev under luckan även den. Min gissning är den sitter dolt för att det inte ska ske av misstag (samt att det givetvis inte är meningen att Windows Mobile ska hänga sig).

Postad 08 januari 2009 - 18:45

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
fan jag vet inte vad jag ska göra längre.. vill så gärna ha en xperia men när man läser på detta forum så krånglar den ju bara..

Postad 08 januari 2009 - 19:04

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

fan jag vet inte vad jag ska göra längre.. vill så gärna ha en xperia men när man läser på detta forum så krånglar den ju bara..

Det gör den absolut inte. Jag har aldrig haft en så bra telefon som X1 och när man dessutom får alla andra funktioner är det ingen tvekan.

Sedan jag fick min X1 (på releasedagen) har jag aldrig tvingats starta om den på grund av hängning eller liknande.

Postad 08 januari 2009 - 19:05

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Min har då funkat jättebra.

Postad 08 januari 2009 - 19:59

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Ett av syftena med ett sånt här forum är ju att be om råd om något gått fel. Så då är det ganska självklart att det verkar vara mer problem med telefonen än vad det egentligen är. :)

Postad 08 januari 2009 - 20:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Bättre är att lägga till en röstningsfråga.
Är du nöjd med din Xperia ?

Kommer ju ändå att vara lite missvisande men de blir nog lite bättre..Många som är nöjda skriver aldrig

Postad 08 januari 2009 - 20:12

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Bättre är att lägga till en röstningsfråga.
Är du nöjd med din Xperia ?

Kommer ju ändå att vara lite missvisande men de blir nog lite bättre..Många som är nöjda skriver aldrig

Själv är jag obeskrivligt nöjd med min Xperia. Använder den som en nöjestelefon mestadels och den slutar aldrig att imponera. Trots att detta är min första Windows mobile-telefon så har jag klarat mig väldigt bra och tycker det är enkelt att använda nu när man haft telefonen ett tag. En "telefon" som är så MYCKET mer än en telefon och fungerar grymt för att imponera på polarna med, kommer med ett nytt program varje dag som de blir likade impade av, varje gång... Allt jag kan göra är att säga att den verkligen REKOMMENDERAS! :)

Postad 08 januari 2009 - 21:09

EasyT
  • EasyT
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga men, varför får man inte fram ngn kartbild i typ googlemap (inte mob varianten utan den vanliga) eller på www.geocache.com? Det verkar saknas ngt i explorer, opera och opera mini.
Går det att fixa så man kan c kartorna på ngt sätt?

Tacksam för all hjälp då det skulle vara till stor nytta när man geocachar och vill ha nya mål vi mobilen.

Postad 08 januari 2009 - 22:14

c-mannen
  • c-mannen
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Telefonen är nog bra men tyvärr är en telefon inte bättre än den support som finns bakom den.

Det finns en tråd här Den handlar om en liten spricka i chassit på X1:an det kan synas som en blygsam spricka men när det börjar läcka in fukt i telefonen så är nedbrytningen ett faktum. I forumet är det ett femtiotal, kanske fler, som har fått sprickan. På mitt jobb är det två som har samma spricka.

Jag har varit i kontakt med SE:s support här i Sverige för att se vad de tänker att göra och de säger att de aldrig har har hört talas om felet och att det inte är ett känt fel. En på xda-forumet forumet har tydligen lämnat in sin telefon för reperation men fick betala den då den skadan inte täcktes av garanti reglerna.

Tydligen har Ericsson i Tyskland och Holland erkänt felet och börjat byta ut/reparera telefonerna (viss reservation min holländska är dålig) här . Jag frågar mig hur den Svenska supporten kan svara som den gör?

SE som man får anta är bäst i världen på att reparera sina telefoner förbehåller sig att ha rätt att få försöka laga telefonen tre gånger innan de byter den. Jag köpte en bilstereo från Biltema som hade en liten skada den byttes omedelbart utan snack.

SE har släppt en dåligt testad telefon och utnämnt oss till testare. Den har fel som borde leda till ett omedelbart återkallande. De har inte lärt sig ett dugg sedan den förra kvalitetsfloppen p990i.

Om jag ser tillbaka till p990 så måste jag säga att deras support, produktansvar och empati gentemot kunder stinker och tydligen gör den det fortfarande. Frågan är om de vet att loppet är kört och skiter i oss med flit.

Jag skulle tänka mig för innan jag köpte en telefon från det företaget.

Postad 08 januari 2009 - 22:53

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Frågan är om de vet att loppet är kört och skiter i oss med flit. Jag skulle tänka mig för innan jag köpte en telefon från det företaget.

Det där är inget annat än ren och skär smutskastning.

Postad 08 januari 2009 - 23:13

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hejhej

Jag har köpt mig en Xperia för ett par veckor sedan och då man väl har läst sig det mesta så tycker jag telefonen fungerar mycket bra. Däremot så har jag 3st problem som jag inte riktigt kommit underfund med:

1. Jag har installerat coreplayer 1.2.5 för ett par dagar sedan. Jag har också lagt över ett antal .avi filer men då jag väl ska spela dessa så blir det ett grönt "skimmer" över bilden (videon spelas dock fortf). Kan tillägga att det fungerar bra att se de videofiler som följd med i telefonen. Min polare sa till mig att det var något problem med codecs som gick emot varann, men hur löser jag detta?

2. Jag har konfigurerat och fått min e-post att funka men då jag väl stänger ner e-posten så tenderar inkorgen att tömma sig själv. Så varje gång jag går in på inkorgen så finns inte de mail jag har läst tidigare kvar (dessa finns dock kvar på datorn så det är ingen katastrof). Hur löser jag detta?

3. Det finns även ett e-postkonto som heter "Outlook e-post" , detta konto anser jag vara lite ivägen. Går det att göra sitt vanliga användarkonto till det primära?

Tackar för svar.

Postad 09 januari 2009 - 01:14

brooks
  • brooks
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Telefonen är nog bra men tyvärr är en telefon inte bättre än den support som finns bakom den.

Det finns en tråd här Den handlar om en liten spricka i chassit på X1:an det kan synas som en blygsam spricka men när det börjar läcka in fukt i telefonen så är nedbrytningen ett faktum. I forumet är det ett femtiotal, kanske fler, som har fått sprickan. På mitt jobb är det två som har samma spricka.

Jag har varit i kontakt med SE:s support här i Sverige för att se vad de tänker att göra och de säger att de aldrig har har hört talas om felet och att det inte är ett känt fel. En på xda-forumet forumet har tydligen lämnat in sin telefon för reperation men fick betala den då den skadan inte täcktes av garanti reglerna.

Tydligen har Ericsson i Tyskland och Holland erkänt felet och börjat byta ut/reparera telefonerna (viss reservation min holländska är dålig) här . Jag frågar mig hur den Svenska supporten kan svara som den gör?

SE som man får anta är bäst i världen på att reparera sina telefoner förbehåller sig att ha rätt att få försöka laga telefonen tre gånger innan de byter den. Jag köpte en bilstereo från Biltema som hade en liten skada den byttes omedelbart utan snack.

SE har släppt en dåligt testad telefon och utnämnt oss till testare. Den har fel som borde leda till ett omedelbart återkallande. De har inte lärt sig ett dugg sedan den förra kvalitetsfloppen p990i.

Om jag ser tillbaka till p990 så måste jag säga att deras support, produktansvar och empati gentemot kunder stinker och tydligen gör den det fortfarande. Frågan är om de vet att loppet är kört och skiter i oss med flit.

Håller med..Har spricka och mailade SE troligtvis oaktsam hantering heter det...2veckor gammal...nä fy f@n.
Sprickorna skulle de gjort vid utan snack men inte.
Dock tycker jag att p990 blev betydligt bättre med senaste uppdatering så det hade varit väl till pass på x1 oxå.

Men tyvärr sant..

Postad 09 januari 2009 - 01:27

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

2. Jag har konfigurerat och fått min e-post att funka men då jag väl stänger ner e-posten så tenderar inkorgen att tömma sig själv. Så varje gång jag går in på inkorgen så finns inte de mail jag har läst tidigare kvar (dessa finns dock kvar på datorn så det är ingen katastrof). Hur löser jag detta?

Har kanske ett svar på det där..
Dom mail du ser är dom som ligger kvar på mail-servern. Standardinställningarna i Outlook i windows är "ta bort hämtade mail från servern". Om du ändrar dom inställningarna för kontot till att behålla mailen på servern i åtminstone nån vecka eller 2 så kommer du ha de senaste veckornas mail i telefonen också.

//Joel

edit: Alltså jag kanske inte var så tydlig.. det är alltså i outlook på din dator du behöver ändra, inte i mobilen. Jag är inte hundra på att det är därför. Men om du har datorn igång samtidigt som mobilen och mailen "tankas ner" dit också så kommer dom försvinna från mobilen nästa gång den söker efter nya mail.

Redigerat av joel80, 09 januari 2009 - 01:32.

Postad 09 januari 2009 - 07:57

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Ingen som har något svar på varför inte heldagshändelser syns i mobile shell today skärm?

Postad 09 januari 2009 - 08:30

c-mannen
  • c-mannen
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Nu förstår jag inte? SE har fått in flera rapporter om ett fel men när vi rapporterar in samma fel så ljuger de oss rakt i ansiktet och säger att de aldrig har hört talas om felet. Smutskastning? Nej jag har varit SE fan så länge så jag sörjer faktiskt att det är på det här viset. Det är tyvärr sant. :)

Postad 09 januari 2009 - 08:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Så är det ju tyvärr inom alla områden..
Men det är ju för att support idag är totalt dj*vla värdelöst..

Borde det inte snart kunna vara ett sätt att sälja grejer... att erbjuda förstaklassig support ?

Postad 09 januari 2009 - 09:05

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Det gör den absolut inte. Jag har aldrig haft en så bra telefon som X1 och när man dessutom får alla andra funktioner är det ingen tvekan.

Sedan jag fick min X1 (på releasedagen) har jag aldrig tvingats starta om den på grund av hängning eller liknande.

Ursäkta men då kan du inte ha testat så mycket saker. Okej att jag är helt tokig och vill testa precis allt jag kan komma på och saker låser sig pga det. Sen är jag otålig och ska göra många saker samtidigt och då kan det såklart bidra till fler låsningar. Okej telefonen har väl inte låst sig mer än 3-4 gånger så att jag behövt slita ur batteriet. Men det är mycket som buggar och det vittnar ju alal inlägg här inne om. Det är ju en majoritet som har mer eller mindre problem såsom hängningar och andra buggar. Men jag lovar, jag önskar att jag var som dig så att jag slapp få hängningar och problem. :)

Men som jag skrivit innan. Trots buggar och hängningar och långsamhet i vissa fall så gillar jag telefonen för man kan göra så mycket. Jag kollar film o serier, lyssnar på musik och inte minst, streamar musik. Även en hel del Youtube (via Coreplayer, spec 1.3 då den visar grymt bra kvalitet). Kör även remote desktop till min burk hemma. Surfar som en galning. Smsar och skriver sanslöst mycket, vilket gör att det fysiska skrivbordet är klockrent (ett måste!). Antagligen är det pga allt skrivande som min överdel redan kommit till "maxglapp" bara efter någon månads användande. :wub: Den lossnar ta mig fan nästan. Men detta går ju på garantin om det skulle bli värre än bara glapp så. Orka bry sig om det. Sen har jag även det där skramlet från telefonhögtalaren. Det ska tydligen också fixas lätt på garantin, men inte orkat bry mig då jag ringer så lite med den. Använder den mest till ovanstående grejer. Klart jag ringer en hel del också, men har inte brytt mig om det ändå då det bara hörs precis då man sätter luren mot örat men inte under samtal.

Ang. sprickbildningen så gäller detta bara (den fula ;)) silver-versionen. Tydligen har inte en "gummiaktigt" överdel (och underdel) på baksidan av telefonen där bl.a. pennan sitter. Det har den svarta och detta kan omöjligt spricka. Så jag är jävligt nöjd över att ha valt den svarta såhär i efterhand, inte bara pga att den är snyggare utan mycket pga detta problem som många nu har med sprickor.

Hejhej

Jag har köpt mig en Xperia för ett par veckor sedan och då man väl har läst sig det mesta så tycker jag telefonen fungerar mycket bra. Däremot så har jag 3st problem som jag inte riktigt kommit underfund med:

1. Jag har installerat coreplayer 1.2.5 för ett par dagar sedan. Jag har också lagt över ett antal .avi filer men då jag väl ska spela dessa så blir det ett grönt "skimmer" över bilden (videon spelas dock fortf). Kan tillägga att det fungerar bra att se de videofiler som följd med i telefonen. Min polare sa till mig att det var något problem med codecs som gick emot varann, men hur löser jag detta?

Vad är det för encoding på dessa avi-filer? Vanliga filmer och serier brukar ju t.ex. vara XviD och de jag testat med det har inte har något problem med bilden. Dock så klarar X1an inte riktigt av att driva en normal XviD utan det bilr lite hackigt/slött. Jag konverterar om det jag ska titta på på min X1a till mp4 eller avi med vissa upplösningar och bitrates (lite olika då jag är i teststadiet av vad X1an klarar av fortfarande).

Sen är det tydligen även så att den inbyggda mediaspelaren har stöd för hårdvaruacceleration när det gäller film. Vilket gör att den lättare kan dra tyngre filmer (bättre kvalitet). Något som Coreplayer inte stödjer i dagsläget men tydligen jobbas det på det.

Om du kör Coreplayer 1.2.5 rekomenderar jag starkt att du upgraderar till 1.3. Den verkar liet snabbare plus att youtube-funktionen i den stödjer mycket högre kvalitet än vad äldre versioner gjort.

Postad 09 januari 2009 - 09:10

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Har lite jpeg bilder men kan ej vissa dem på telefonen? Hur får man enklast av batterieluckan, jag tycker det är skit svårt :)

Postad 09 januari 2009 - 10:07

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Har lite jpeg bilder men kan ej vissa dem på telefonen? Hur får man enklast av batterieluckan, jag tycker det är skit svårt :(

Kolla början på denna film: http://www.youtube.c...h?v=AWDurQrRt-Y
Där han använder ett plektrum kör jag in nageln och knycker till. Tycker det inte alls är svårt.

Postad 09 januari 2009 - 10:19

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Har lite jpeg bilder men kan ej vissa dem på telefonen? Hur får man enklast av batterieluckan, jag tycker det är skit svårt :)

Det är ju spår utfrästa (på båda sidorna) för att man ska få in en nagel för att trycka upp luckan. :( Har man nyklippta/nybitna naglar funkar det bra med ett kreditkort (obs, måste vara ett KREDITkort!).

Postad 09 januari 2009 - 10:35

c-mannen
  • c-mannen
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ang. sprickbildningen så gäller detta bara (den fula :() silver-versionen. Tydligen har inte en "gummiaktigt" överdel (och underdel) på baksidan av telefonen där bl.a. pennan sitter. Det har den svarta och detta kan omöjligt spricka. Så jag är jävligt nöjd över att ha valt den svarta såhär i efterhand, inte bara pga att den är snyggare utan mycket pga detta problem som många nu har med sprickor.

Jag har en spricka i min svarta, min kollega har en spricka i sin svarta och om du kollar xda forumet så är det många som har sprickor på sina svarta. Jag tror att gummit bara är ett ytskikt. Så tyvärr är felet inte bara begränsat till silvermodellen.

Postad 09 januari 2009 - 10:59

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Jag har en spricka i min svarta, min kollega har en spricka i sin svarta och om du kollar xda forumet så är det många som har sprickor på sina svarta. Jag tror att gummit bara är ett ytskikt. Så tyvärr är felet inte bara begränsat till silvermodellen.

Det är väl ganska uppenbart att sprickorna inte kan se ut som på bilderna på den silvriga om de blir i den svarta med gummi? Och hur skulle gummit spricka har du tänkt dig? Om nu så många med svarta fått problem så kanske det är annat material på de nyare då. Jag är iaf inte varsam med min telefon och jag har ingen. Tar väl ur och sätter i pennan typ så mycket det går för en normal människa. :(

Postad 09 januari 2009 - 12:24

c-mannen
  • c-mannen
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det är väl ganska uppenbart att sprickorna inte kan se ut som på bilderna på den silvriga om de blir i den svarta med gummi? Och hur skulle gummit spricka har du tänkt dig? Om nu så många med svarta fått problem så kanske det är annat material på de nyare då. Jag är iaf inte varsam med min telefon och jag har ingen. Tar väl ur och sätter i pennan typ så mycket det går för en normal människa. :(

Om du öppnar batteriluckan så ser du att plasten är ganska vanlig, hård och bräcklig,och att gummit bara är ett tunt ytskikt. Jag har telefonen framför mig så jag kan försäkra dig om att den är sprucken. Det är lite svårt att få ett foto som visar sprickan då det är en spricka i ett svart material men jag jobbar på det. Jag kan försäkra dig om att även jag har varit varsam med min telefon.

Redigerat av c-mannen, 09 januari 2009 - 12:28.

Postad 09 januari 2009 - 12:51

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Om du öppnar batteriluckan så ser du att plasten är ganska vanlig, hård och bräcklig,och att gummit bara är ett tunt ytskikt. Jag har telefonen framför mig så jag kan försäkra dig om att den är sprucken. Det är lite svårt att få ett foto som visar sprickan då det är en spricka i ett svart material men jag jobbar på det. Jag kan försäkra dig om att även jag har varit varsam med min telefon.

Sjlävklart är det inte gummi rakt igenom. Då skulle ju inte telefonen hålla ihop. Om man tar ut pekpennan och kolla i skåran där den sitter så är mitt gummilager iaf 2-3 millimeter. Och jag tycker fortfarande att gummit bara borde sträckas ut (så att det inte blir något hål/spricka) om det blir en spricka i hårdplasten under. Hänger du med?

Jag skrev att jag INTE varit varsam med min telefon. Så vissa har väl fått måndags-exemplar även fysiskt sett då. Om det nu inte är så att vissa versioner har mer gummi.

Redigerat av DIFference, 09 januari 2009 - 12:55.

Postad 09 januari 2009 - 15:10

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Sjlävklart är det inte gummi rakt igenom. Då skulle ju inte telefonen hålla ihop. Om man tar ut pekpennan och kolla i skåran där den sitter så är mitt gummilager iaf 2-3 millimeter. Och jag tycker fortfarande att gummit bara borde sträckas ut (så att det inte blir något hål/spricka) om det blir en spricka i hårdplasten under. Hänger du med?

...men även om sprickan inte syns så finns den ju där. Har en silver, utan spricka. Använder min som "businesstelefon" och är väldigt nöjd, var hemma under julhelgerna och använde inte telefonen så mycket, jag behövde bara ladda en gång under tre veckor och då i ca: 20 minuter i billaddare!

Postad 09 januari 2009 - 15:38

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

...men även om sprickan inte syns så finns den ju där. Har en silver, utan spricka. Använder min som "businesstelefon" och är väldigt nöjd, var hemma under julhelgerna och använde inte telefonen så mycket, jag behövde bara ladda en gång under tre veckor och då i ca: 20 minuter i billaddare!

Lite svårt att upptäcka den om den inte syns dock. :(

Postad 09 januari 2009 - 16:20

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 552 inlägg
  • 0
....

Redigerat av alienrebel, 10 januari 2009 - 21:23.

Postad 09 januari 2009 - 16:21

c-mannen
  • c-mannen
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag skrev att jag INTE varit varsam med min telefon. Så vissa har väl fått måndags-exemplar även fysiskt sett då. Om det nu inte är så att vissa versioner har mer gummi.

Mitt gummilager är ca 1mm absolut inte mer. Gummilagret är inte speciellt mjukt det är nog mer fråga om ytskikt för känslans skull. Om det är spänningar i det undre skiktet så tror jag tyvärr inte att gummiskiktet har mycket att säga till om. Dels är det tunt och jag tror tyvärr att du har lite för höga förväntningar på det skiktets elasticitet.

Måndags-ex tror jag inte riktigt på för det är allt för många som har rapporterat in felet, svart eller silver. Där emot så köpte jag min den första dagen som den släpptes i Sverige så det kan ju vara ett fel som enbart rör tidiga serier. Då borde SE återkalla dessa och ta debatten med HTC istället för att behandla oss(kunder) på det sätt de gör idag. I värsta fall är det här ett fel som kommer att drabba alla telefoner och att det bara är en tidsfråga. Då är det värre för SE.

Postad 10 januari 2009 - 09:06

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Hur lägger man in bilder till kontakterna så de syns när de ringer?

Postad 10 januari 2009 - 11:21

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Vad använder ni?

SPB Shell (SE egna eller full version)
Touch HD
Pocket plus
mm
Skriv gärna vad ni tycker om just det ni använder o varför ni använder det.

Postad 10 januari 2009 - 11:39

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Här har jag skrivit om de program jag använder.

http://www.zulan.se/...ommer-du-igang/

Postad 10 januari 2009 - 12:29

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Här har jag skrivit om de program jag använder.

http://www.zulan.se/...ommer-du-igang/

Hänger sig inte ditt Inesoft program?

Postad 10 januari 2009 - 13:19

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hur lägger man in bilder till kontakterna så de syns när de ringer?

Så du postar både här och på Flashback.

Nåja, jag svarar väl samma sak här då. Det lättaste är att lägga in bilderna i Outlook innan du synkar, men det går också att göra i telefonen. Och kan du inte lista ut hur du ska göra så är kanske detta en för avancerad telefon för dig. Bild är ju det näst översta alternativet...

Postad 10 januari 2009 - 13:24

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har haft min Xperia sen releasedagen. Jag har inte någon spricka någonstans. Har väl inte varit hur varsam som helst precis, men har inte misshandlat telefonen heller.
Däremot använder jag den väldigt flitigt. Fungerar bra, inget problem med ljudet eller hängningar.

Men jag får däremot inte igång Voice Commander via mitt headset!
Det funkade på mitt gamla headset, sen köpte jag HBH-IS800. Där slutade Voice Commander fungera.
Någon som har en lösning?

Så du postar både här och på Flashback.

Nåja, jag svarar väl samma sak här då. Det lättaste är att lägga in bilderna i Outlook innan du synkar, men det går också att göra i telefonen. Och kan du inte lista ut hur du ska göra så är kanske detta en för avancerad telefon för dig. Bild är ju det näst översta alternativet...

Du får bättre kvalitet på bilderna om du lägger in dem via telefonen istället för Outlook.
Min erfarenhet iaf.

Postad 10 januari 2009 - 13:53

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Du får bättre kvalitet på bilderna om du lägger in dem via telefonen istället för Outlook.
Min erfarenhet iaf.

Kanske beror på vilken version av Outlook man har? För hos mig blir det ingen skillnad. När jag hade en Diamond däremot blev det en jäkla skillnad om jag la in en bild via TouchFlo-menyn jämfört med att lägga in bilden på sedvanligt sätt.

Postad 10 januari 2009 - 14:22

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 552 inlägg
  • 0
....

Redigerat av alienrebel, 10 januari 2009 - 21:22.

Postad 10 januari 2009 - 15:29

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Hänger sig inte ditt Inesoft program?

Nej, det hänger sig inte, det fungerar perfekt.

Postad 10 januari 2009 - 15:55

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har kanske ett svar på det där..
Dom mail du ser är dom som ligger kvar på mail-servern. Standardinställningarna i Outlook i windows är "ta bort hämtade mail från servern". Om du ändrar dom inställningarna för kontot till att behålla mailen på servern i åtminstone nån vecka eller 2 så kommer du ha de senaste veckornas mail i telefonen också.

//Joel

edit: Alltså jag kanske inte var så tydlig.. det är alltså i outlook på din dator du behöver ändra, inte i mobilen. Jag är inte hundra på att det är därför. Men om du har datorn igång samtidigt som mobilen och mailen "tankas ner" dit också så kommer dom försvinna från mobilen nästa gång den söker efter nya mail.

Tack så mkt för svaret! jag hittade inställningen du pratade om i Thunderbird och det löste sig ;)

Jar har dock fortfarande inte kunnat lösa detta : "Jag har installerat coreplayer 1.2.5 för ett par dagar sedan. Jag har också lagt över ett antal .avi filer men då jag väl ska spela dessa så blir det ett grönt "skimmer" över bilden (videon spelas dock fortf). Kan tillägga att det fungerar bra att se de videofiler som följd med i telefonen. Min polare sa till mig att det var något problem med codecs som gick emot varann, men hur löser jag detta?"

Postad 10 januari 2009 - 16:08

danee
  • danee
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej alla glada x1 ägare, o alla andra. Ännu en medlem i klubben. Skaffade min snygga svarta x1:a för någon vecka sedan och är inte annat än nöjd. Är ny WM användare, har följt forumet en lång stund och tackar alla för alla tips om telefonen och olika program. Kan göra så mycket med min nya leksak, finns inga gränser ;)
Tidigare ägare av en w850i, där fanns ett progran som var ytterst användbart, "Trackid". Nån som vet om det går att få tag på till X1:an?

Postad 10 januari 2009 - 17:18

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Kanske beror på vilken version av Outlook man har? För hos mig blir det ingen skillnad. När jag hade en Diamond däremot blev det en jäkla skillnad om jag la in en bild via TouchFlo-menyn jämfört med att lägga in bilden på sedvanligt sätt.

Jag använder Outlook 2007

Postad 10 januari 2009 - 18:29

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Ang. att meddelanden försvinner från inboxen på eposten så sker detta även för mig och min "3mail". Mailen finns kvar på "mitt 3" men inte i min epost mapp på telefonen.

Någon som har koll på hur man ändrar inställningarna på sin 3mail eller är det 3's kundservice (som iofs är hyffsad bra) man ska ringa?

;)
Patrick

Postad 10 januari 2009 - 18:45

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Ang. vilka program man har installerat så ser min lista ut som nedan.

3 panel (används rätt sällan)
SBP panel (har provat men återvänder faktiskt till Today panelen!)
Klaxon (väckarklocka som fungerar ok)
TomTom Navigator (med USA + western och central Europe)
Skype (använder ibland, har SkypeOut)
CorePlayer 1.3 (används för sällan men "alla" hyllar den så jag har den också :P )
SBP Backup (Har inte provat någon restore ännu men hoppas på att den är bra)
Xperia Tweak (mycket bra)
SKTools (rensar register m.m. per automatik!)
Flash Lite for Opera (tveksam funktion)
NoData (har inte provat ännu utan väntar på utlandsresa då jag har fri data här)
TorchButton (fungerar bra, kör den brighta)
AppToDate (verkar helt ok men vill uppdatera program som redan är av senaste version)
Active Print (fungerar helt över förväntan!)
In The Hand (kommer faktiskt inte ihåg varför den ligger i listan)
LingvoSoft Travel Dictionary (verkar ok, ska prova då jag är ute och reser)
HomeScreen ++ (superroligt program som är en av anledningarna till varför jag väljer Today panelen)
MASP GPS (har provat men inte blivit riktig kompis, ska försöka få den att spara data vid bankörning)
Microsoft .net 3.5
Inesoft Phone (fungerar bra, men det finns flera saker jag stör mig på - den är dock klart bättre än FunContact jag hade tidigare.)
Microsoft Voice Command (rätt roligt program som dock har svårt att förstå mig om jag inte pratar grym "amerikanska")
Opera Mini (i princip enda browsern jag använder)

Jag har säkert glömt ett par program, men listan ovan summerar i stort. Ska tillägga att det finns även ett par spel.

16 GB kort ifall någon undrar.

;)
Patrick

Postad 10 januari 2009 - 20:40

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Program som jag använder just nu:
SPB Shell Full
Galarm
Power SMS (För att kunna skicka sms till flera samtidigt)
PPC Pimbackup (Har bara provat den en gång men det verkar vettigt)
Coreplayer (precis som föregående talare, har det mer för att alla säger att det är det man ska ha)
Tourchbuttom (den bästa jag hittills har provat)
Inesoft 4.4 (vill helst ha Iconsoft men det hänger sig så jag väntar ivrigt på den nya versionen 1.2)
SPB Phone Suite (Vet inte riktigt varför jag har det men tycker volymväljaren är väldigt bra)
SPB Pocket Plus (många bra funktioner)
SPB Repeating alarm (väldigt bra med påminnelser om missade samtal etc)
Advanced Configuration tool 3.3 (bra tweak program. Har även testar TweakX1 men tycker detta är bättre)
KeySwop (ändrar till vilka softkey man vill ha)

Säkert några till........

Redigerat av kewe, 10 januari 2009 - 21:14.

Postad 10 januari 2009 - 21:14

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Mitt gummilager är ca 1mm absolut inte mer. Gummilagret är inte speciellt mjukt det är nog mer fråga om ytskikt för känslans skull. Om det är spänningar i det undre skiktet så tror jag tyvärr inte att gummiskiktet har mycket att säga till om. Dels är det tunt och jag tror tyvärr att du har lite för höga förväntningar på det skiktets elasticitet.

Måndags-ex tror jag inte riktigt på för det är allt för många som har rapporterat in felet, svart eller silver. Där emot så köpte jag min den första dagen som den släpptes i Sverige så det kan ju vara ett fel som enbart rör tidiga serier. Då borde SE återkalla dessa och ta debatten med HTC istället för att behandla oss(kunder) på det sätt de gör idag. I värsta fall är det här ett fel som kommer att drabba alla telefoner och att det bara är en tidsfråga. Då är det värre för SE.

Så tunnt gummilager är det absolut inte på min. Det kan jag lova. Väldigt lustigt att min inte spruckit än om det inte är vissa ex bara som är sämre, för jag har som sagt använt min telefon helt sjukt mycket och hårt och varit ganska ovarsam med den då och då, inte minst när den hängt sig. :)

Angående kontaktprogram. Jag kör SPB Mobile Shell (fullversionen) enbart för att kunna få flikar på today-panelen, och sen under dessa flikar använder jag SPB Pocket Plus. Men med Mobile Shell får man även med en bra kontakthanterare. Jag har gjort så att jag kommer åt denna genom att trycka nere i högra hörnet på today-panelen, och andra hörnet är SPB Mobile Shell (dessa "länkar" går att ändra med Mobile Shell).

Postad 11 januari 2009 - 12:36

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag använder Outlook 2007

Och jag har gått tillbaka till Office 2003 eftersom jag höll på att få hjärnblödning av att det inte finns normala ###### menyer i Office 2007.

Postad 11 januari 2009 - 13:12

pdais97
  • pdais97
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Och jag har gått tillbaka till Office 2003 eftersom jag höll på att få hjärnblödning av att det inte finns normala ###### menyer i Office 2007.

Finns plug-in för att få de gamla menyerna... Körde själv med Classic Menu for Office 2007 innan jag lärde mig de nya.

Postad 11 januari 2009 - 13:16

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Gah..

Nu har det hänt nått.. 3:e morgonen i rad jag vaknar sent.. telefonen har inte ringt, utan den vill att jag slår in "telefonkoden" som jag inte ens ställt in. Igår testade jag att slå igång den, satte den på 5 min och då funkade det att skriva in koden och komma tillbaka till telefonen. Stängde av den sen och hoppades att det skulle funka på natten då också.

Men det var likadant när jag vaknade idag också. Telefoni och larm och sånt funkar inte igenom det så nått är skumt! Och jag kan inte skriva in någon av de koder ja ställt in. Inte 0000 eller nått sånt heller.

Har inte ringt supporten än men det känns som att deras lösning på det mesta är en hard reset.

//Joel

Postad 11 januari 2009 - 14:16

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Hur får man tillbaka den symbol paden (tangentbordet på skärmen) när man skriver sms osv?

Postad 11 januari 2009 - 17:19

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Gah..

Nu har det hänt nått.. 3:e morgonen i rad jag vaknar sent.. telefonen har inte ringt, utan den vill att jag slår in "telefonkoden" som jag inte ens ställt in. Igår testade jag att slå igång den, satte den på 5 min och då funkade det att skriva in koden och komma tillbaka till telefonen. Stängde av den sen och hoppades att det skulle funka på natten då också.

Men det var likadant när jag vaknade idag också. Telefoni och larm och sånt funkar inte igenom det så nått är skumt! Och jag kan inte skriva in någon av de koder ja ställt in. Inte 0000 eller nått sånt heller.

Har inte ringt supporten än men det känns som att deras lösning på det mesta är en hard reset.

//Joel

Säker på att du inte råkat slå på telefonlåset av misstag?

Postad 11 januari 2009 - 21:18

Unregistered4d3ed91d
  • Unregistered4d3ed91d
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har ett annorlunda problem.
Då man har ett pågående telefonsamtal i bilen och stänger bildörren så bryts telefonsamtalet!
Efter test i dag kan jag konstatera att detta händer vid varje tillfälle då någon utav dörrarna stängs.Oberoende på om telefonen sitter i bilhållaren eller om jag håller den i handen.
Inte heller tycks det spela roll om jag har headsetet eller billaddaren ansluten.

Är det fler som har uppmärksammat problemet och i så fall finns det en bra lösning?

// Dudde

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.