- Få människor vet vad ansvar är. Vi borde rösta fram tjänstemannaansvar igen...
Postad 18 August 2016 - 06:59
- Få människor vet vad ansvar är. Vi borde rösta fram tjänstemannaansvar igen...
Postad 18 August 2016 - 08:55
Absolut, bara tjänstemän borde ta ansvar...+ Ledig idag, ska ordna med lite saker som tar tid.
Postad 18 August 2016 - 08:57
Absolut, bara tjänstemän borde ta ansvar...
Skratt... Du minns väl att tjänstemannaansvaret försvann på 70-talet.
https://sv.wikipedia...nstemannaansvar
Sedan dess har tjänstemän avkrävt ansvar från alla andra. Märkligt... ![]()
Redigerat av PML73, 18 August 2016 - 08:58.
Postad 18 August 2016 - 12:06
Skratt... Du minns väl att tjänstemannaansvaret försvann på 70-talet.
https://sv.wikipedia...nstemannaansvar
Sedan dess har tjänstemän avkrävt ansvar från alla andra. Märkligt...
Fast att tjänstemannanvaret är borta är ju helt fel. Det är inte Wikipedia som stiftar lagar i Sverige heller. (kapitel 20 reglerar vad som i dagligt tal kallas "tjänstemannanvar" om tjänstefel med mera)
http://www.riksdagen...00_sfs-1962-700
Postad 18 August 2016 - 13:36
Redigerat av PML73, 18 August 2016 - 14:33.
Postad 18 August 2016 - 13:50
+ Men, fördelen ibland är att de kan köras över, iom att de ändå oftast inte vet vad de pratar om.
+ Frugan i stugan, ungarna ute, nu blir det egoist-lyssning med ett glas rött. Eller en bira.
+ Regn, helt ok idag, även fast jag har semester.
--- Zartok, tänker på dig. Hoppas verkligen det går väl för dig.
Postad 18 August 2016 - 15:16
Det är nog inte så länge sedan.- När fälldes någon senast för brist på tjänstemannaansvar?
Exempelvis i november 2015...
http://www.arbetarsk...tfabrik-6568550
Tänker mig att det främst handlar om försummad arbetsmiljö när tjänstemän döms. Tjänstemän som har viss rätt att utöva våld men som är mer våldsamma än vad situationen kräver, hör man väl också talas om ibland. Finns kanske ytterligare situationer, men det är vad jag först kommer att tänka på när "tjäsyemannaansvar" nämns.
Att sedan en rad paragrafer togs bort från lagen på 70-talet betyder inte att lagen är borta, den är bara reviderad.
Redigerat av hampestampe, 18 August 2016 - 15:35.
Postad 19 August 2016 - 17:55
+ Spelar Yakuza 3.
- Fick mindre i lön för juli gentemot juni trots att jag jobbade mer...
- Isabelle Berglund slutar på Sveriges Radio (världens bästa radiopratare).
Postad 20 August 2016 - 06:50
Postad 20 August 2016 - 08:17
+ Första jobbveckan efter semestern avklarad
+ Bacon och äggrörefrukost
+ Grill ikväll
- ?? ![]()
Postad 20 August 2016 - 08:36
+ 2 jobbveckor avklarade
+ 1 semestervecka till veckan
+ Sveriges 10e OS medalj igår
Kan inte komma på något minus just nu, möjligen att plånboken är lite tom efter sommarens inköp av ny TV och hemmabioreceiver, men nu är jag framtidssäkrad med 4K ![]()
Postad 20 August 2016 - 17:18
+ 3 liter kantareller plockat på knappt 20 minuter. Kvällen räddad!
Postad 21 August 2016 - 22:51
- oron över ens sjuka barn trots att det bara är feber.
Redigerat av MrSpokk, 21 August 2016 - 22:51.
Postad 22 August 2016 - 18:59
- vab imorgon
Hade du inte varit orolig hade du inte brytt dig. Oron är kärlek
Postad 23 August 2016 - 12:58
+ Sista veckan på gamla jobbet
+ Kick Off (Utspark) nästa vecka sen 3 dagars ledigt innan det nya jobbet börjar.
+ Nya jobbet = Spännande, utmanande, bättre lön, närmare hem
- Vad har jag gett mig in på? Är det rätt? Klarar jag det? Kommer jag att trivas? Ja ni vet......
Postad 23 August 2016 - 13:15
Postad 23 August 2016 - 13:18
+Snackat med en tjej ett längre tag som jag till slut fick träffa, och det bästa av allt är att hon vill ses en andra gång! ![]()
Postad 23 August 2016 - 13:20
+ Träffade en jättefin tjej för sex veckor sedan och igår bestämde vi att åka bort över en helg tillsammans
+ Semestern är slut så alla är tillbaka på jobbet och man slipper arbeta för tre
- två veckors semester var lite väl lite.
Postad 23 August 2016 - 14:34
- vab imorgon
+ nytt jobb som gör att jag kan jobba hemifrån
- ännu mer feber idag. ![]()
Postad 23 August 2016 - 17:04
Zartoks hemlighet måste nu avslöjas, måste gått tillräckligt lång tid nu:)
Ok, bara för dig så kan jag avslöja det. När vi ses nästa gång online
+ jag har fått tillbaka känseln i benet IDAG!! Sjukt trevligt och det känns dessutom som ett positivt tecken. På torsdag är det röntgen.
- vågar jag hoppas på att jag får behålla benet nu?
Postad 23 August 2016 - 20:21
App app app det där duger inte. Vi är flera som väntar på det där
Postad 24 August 2016 - 00:40
Är inte du psykolog? Då måste du väl ha lärt dig den handstil som brukas inom vården och kan publicera en handskriven bekännelse här, i trygg vetskap om att ingen kommer kunna läsa den.
Postad 24 August 2016 - 03:45
+ beställt en svs pb-2000,får se om den presterar bättre än den runt femton år gamla dynavoice 10-tummaren som får tjänstgöra för tillfället :-)
-nästan två veckors leveranstid
+snart bott i huset en månad och älskar varje sekund!
-mycket att göra på huset
-hela semestern gick åt till flytten vilket innebar obefintlig träning och mycket dåliga matvanor. Jag blev fetare med andra ord.
+ kommit igång med träningen och kosthållning igen. Fläsket hjälpte till att höja personbästa i bänkpress med 5 kg
Postad 24 August 2016 - 05:37
- Vad har jag gett mig in på? Är det rätt? Klarar jag det? Kommer jag att trivas? Ja ni vet......
- Samma känsla första månaden
+ Men, efter denna verkar allt gött.. ![]()
+ sommarn gör en liten comeback, bra det, majsen behöver mera sol. ![]()
Postad 24 August 2016 - 13:40
Zac: haha, nej, jag utbildar mig till psykolog. Därmed så har min handstil inte förändrats nog mycket ännu. Tror jag...
+ imorgon är det röntgen på benet, och det känns faktiskt hoppfullt ut eftersom jag fått tillbaka känseln. Dessutom så har ett stort märke försvunnit.
- Skolan börjar snart...
Postad 24 August 2016 - 13:55
+Beställt förlovingsring
+Sagt upp telia fiber, byter till stadsnätet ist och sparar pengar
-Ska det vara så "dyrt" med en slät j*vla ring
-Plasten framför displayen på recievern har släppt i ena hörnet?
Postad 24 August 2016 - 14:27
Silver: alltså, det var typ en månad sen bara, så offentligt behöver det inte bli
sa jag att det skulle bli ett släppdatum på det?
2 månader typ, och det är snart
Postad 24 August 2016 - 16:08
+Sagt upp telia fiber, byter till stadsnätet ist och sparar pengar
Är det inte samma gamla fiberkabel? Du menar "byter operatör"?
Postad 24 August 2016 - 16:34
Är det inte samma gamla fiberkabel? Du menar "byter operatör"?
ja, det kan man väl säga. Telia ligger dock inte på stadsnätet, men det är samma utag i min nuvarande lgh. efter årskiftet flyttar jag till radhus som ska få stadsnätet, men telia levererar inte i stadsnätet. Är mer vårat hyreshus som är telia anslutet tror jag, därför jag skrev som jag skrev :-P
Redigerat av SKIBBE, 24 August 2016 - 16:35.
Postad 25 August 2016 - 07:09
ja, det kan man väl säga. Telia ligger dock inte på stadsnätet, men det är samma utag i min nuvarande lgh. efter årskiftet flyttar jag till radhus som ska få stadsnätet, men telia levererar inte i stadsnätet. Är mer vårat hyreshus som är telia anslutet tror jag, därför jag skrev som jag skrev :-P
Aha, trodde att det var samma hus. Flyttar du från hyres till eget så är det sannolikt inte samma kabel. I Lunda-trakten har vi ett elände med att Telia gräver sin egen kabel medan privata aktörer gräver ned andra som ansluts till stadsnätet. Om en gata då bestämmer det ena eller andra så är det kört med valfriheten. Märkligt system att sätta konkurrensen ur spel.
Postad 25 August 2016 - 07:32
Aha, trodde att det var samma hus. Flyttar du från hyres till eget så är det sannolikt inte samma kabel. I Lunda-trakten har vi ett elände med att Telia gräver sin egen kabel medan privata aktörer gräver ned andra som ansluts till stadsnätet. Om en gata då bestämmer det ena eller andra så är det kört med valfriheten. Märkligt system att sätta konkurrensen ur spel.
vi har liknande här i krokarna ibland, då är det olika privata aktörer som gräver i olika kvarter beroende på vad husen valt.
Postad 25 August 2016 - 08:49
+ jag har fått tillbaka känseln i benet IDAG!! Sjukt trevligt och det känns dessutom som ett positivt tecken. På torsdag är det röntgen.
- vågar jag hoppas på att jag får behålla benet nu?
Härligt får ta paus i renovering o barnuppfostran o lira lite då
Postad 25 August 2016 - 09:34
Härligt får ta paus i renovering o barnuppfostran o lira lite då
Haha, ja, gör du det så får du höra mitt livs mest pinsamma ögonblick
Postad 25 August 2016 - 12:49
- Efter 7 veckor är semestern slut.
+ Hämtade precis min nya dac, en T+A DAC 8 DSD !
- Några timmar kvar på kontoret innan jag får hem och koppla den mot stärkaren!
annars är allt + + + .
Trevlig fortsatt torsdag !
Postad 26 August 2016 - 14:25
+ ledig i helgen å ska se hitta Doris med sonen
+/- byter placering på jobbet nästa vecka till kirurgen. Trivts bra på medicin. Kan bli mkt jourer...
Postad 26 August 2016 - 14:41
+ var på besök hos Ljudmakarn igår, det är ett väldigt trevligt ställe, funderar på att det kanske är favoritbutiken.
Inga minus, inte idag.
Hoppas alla får en trevlig helg.
Postad 26 August 2016 - 15:10
+ Sol som f-n
+ 27 grader i poolen
+ Är ledig
+ Joy ride uppe på åsen
- Inga ![]()
Postad 26 August 2016 - 15:52
Postad 26 August 2016 - 15:58
+ JAG HAR INGEN JÄVLA CANCER! Dom har ingen aning om vad det är men det är ingen cancer! Jag skiter i resten!
Årets +.
Postad 26 August 2016 - 17:14
+ JAG HAR INGEN JÄVLA CANCER! Dom har ingen aning om vad det är men det är ingen cancer! Jag skiter i resten!
Underbart att höra ![]()
Postad 26 August 2016 - 19:09
+ Tja, det är ju fredag.
Postad 26 August 2016 - 21:58
J*vlar vilken bra nyhet. Ett googolplex plus på den.
Postad 26 August 2016 - 22:04
Har inte hört historien men jag gläds åt dig. Hade du fått ett cancerbesked typ?
Cancer är vidrigt.
Postad 26 August 2016 - 22:49
Plussar hårt på denna, och låter all minus vara för stunden!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
59 bilder
171 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?