Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 27 February 2014 - 23:32
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Seriöst, det verkar bara vara jag på forumet som inte gillar uncharted. I mina ögon är det en salig blandning av mediokert hoppande, typ dålig plattformsgameing och stelt skjutande, dålig tredjepersonsshooter. Man blandar ihop detta med... ja, några riktigt bra banor iaf, och smack så har man uncharted.
Ingen annan som tycker likadant?
*off topic* "Inte gillar" är väl att ta i, men jag tycker inte att det lever upp till hypen. Nathan Drake är pojkaktig äventyrare ena stunden, brutal massmördare den andra. Det är sådan kontrast mellan shootouts och de annars matinéliknande scenerna. Men det riktiga problemet jag har med Uncharted är att de oräkneliga eldstriderna är så tråkiga.
Postad 27 February 2014 - 23:41
ChriG
-
ChriG
-
Användare
-
-
240 inlägg
Nu har jag suttit på Youtube och kollat på ett otal jämförelser i 1080p och min slutsats blir att PS4-spelen generellt är lite snyggare, med lite mer naturlig bild (säkert p.g.a. äkta 1080p), MEN det är ju ingen astronomisk skillnad. Jag tror att det skulle vara svårt för de allra flesta att avgöra i ett blindtest vilken konsol det är genom att bara se bilen, speciellt om det var på olika TVs ^^
Postad 27 February 2014 - 23:50
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Nu har jag suttit på Youtube och kollat på ett otal jämförelser i 1080p och min slutsats blir att PS4-spelen generellt är lite snyggare, med lite mer naturlig bild (säkert p.g.a. äkta 1080p), MEN det är ju ingen astronomisk skillnad.
Jag tror att det skulle vara svårt för de allra flesta att avgöra i ett blindtest vilken konsol det är genom att bara se bilen, speciellt om det var på olika TVs ^^
lycka till att avgöra det med en youtube video... youtube i 1080p ser fortfarande ut som skit och ger verkligen ingen rättvis bild av det
Redigerat av Rumpnisse, 27 February 2014 - 23:51.
Postad 27 February 2014 - 23:53
ChriG
-
ChriG
-
Användare
-
-
240 inlägg
lycka till att avgöra det med en youtube video... youtube i 1080p ser fortfarande ut som skit och ger verkligen ingen rättvis bild av det
Hmm, kanske det. Men jämförelsen borde ändå vara relativt rättvis, ser ju lika mycket skit ut för båda i så fall ^^
Redigerat av ChriG, 28 February 2014 - 00:18.
Postad 28 February 2014 - 00:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Seriöst, det verkar bara vara jag på forumet som inte gillar uncharted. I mina ögon är det en salig blandning av mediokert hoppande, typ dålig plattformsgameing och stelt skjutande, dålig tredjepersonsshooter. Man blandar ihop detta med... ja, några riktigt bra banor iaf, och smack så har man uncharted.
Ingen annan som tycker likadant?
Tröttnade på fiendevågorna i Uncharted 3. "Plattformingen" (tryck framåt med spaken) har aldrig varit särskilt bra och pusslen försvann väl mer eller mindre. Så gameplay = mediokert Men spelet har ändå andra kvaliteter som jag gillar, storyn, musiken och miljöerna först och främst. Sen är det alltid kul med alla set pieces och situationer han hamnar i. ND är inte dumma dock så de lär ha ändrat en del till UC4, men grafiken alone kommer att göra det värt att spela.
Postad 28 February 2014 - 08:19
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Nu har jag suttit på Youtube och kollat på ett otal jämförelser i 1080p och min slutsats blir att PS4-spelen generellt är lite snyggare, med lite mer naturlig bild (säkert p.g.a. äkta 1080p), MEN det är ju ingen astronomisk skillnad.
Jag tror att det skulle vara svårt för de allra flesta att avgöra i ett blindtest vilken konsol det är genom att bara se bilen, speciellt om det var på olika TVs ^^
Youtubes 1080p är långt långt ifrån 1080p native som uppvisas av ex en blueray-spelare. 720p native normalt är mycket snyggare och har mycket bättre upplösning än youtubes också, så tyvärr fungerar det inte att jämföras med. Satt du vid tvn och jämförde btw?
Postad 28 February 2014 - 08:22
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tröttnade på fiendevågorna i Uncharted 3. "Plattformingen" (tryck framåt med spaken) har aldrig varit särskilt bra och pusslen försvann väl mer eller mindre. Så gameplay = mediokert
Men spelet har ändå andra kvaliteter som jag gillar, storyn, musiken och miljöerna först och främst. Sen är det alltid kul med alla set pieces och situationer han hamnar i.
ND är inte dumma dock så de lär ha ändrat en del till UC4, men grafiken alone kommer att göra det värt att spela.
Jag köper det du gillar på en gång. Musiken är bra, banorna och bandesignen är lysande och storyn... ja, alla gillar indiana jones. Så visst, totally agree. Problemet för mig är att det blir så mycket film av det hela, gameplay är för mig den viktigaste biten. Det är även därför jag egentligen skiter högaktningsfullt om ett spel körs i 720p 30 fps eller 1080p 60fps. Det är som totalt ovidkommande för mig.
Postad 28 February 2014 - 08:29
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Uncharted är det perfekta spelet för en som mig, som nästan aldrig spelar singleplayer.
Det är engagerande, bra simpel story, bra röstskådisar, känsla av hög budget, lätt spelkontroll, lite pussel och mycket action på lagom nivå så att man känner sig duktig. det blir aldrig tråkigt men samtidigt blir det aldrig förmycket heller, perfekt balans där! MEN framförallt är det jävligt snyggt!
Postad 28 February 2014 - 08:30
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Tycker grafiken såg helt okej ut på Xbox360 / PS3 bara för ett halvårsedan, men nu när man har PS4 så är det som att alla 360 spelen helt plötsligt har ett suddigt filter över sig, bilden är så mycket grådassigare på 360n. Ändå tycker jag inte PS4 har så där jättesnygga spel ännu, och BF4 flyter inte så bra som man hoppats på av en modern konsol.
Postad 28 February 2014 - 08:32
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Youtubes 1080p är långt långt ifrån 1080p native som uppvisas av ex en blueray-spelare. 720p native normalt är mycket snyggare och har mycket bättre upplösning än youtubes också, så tyvärr fungerar det inte att jämföras med. Satt du vid tvn och jämförde btw?
förstår inte varför man itne skulle kunna jämföra? säg att youtube försämrar bitraten med 50% (komprimerar) då har försämring gjorts lika mycket på båda versionerna och då ser man fortfarande skillnad även om det inte visar hur snyggt spelet är på riktigt så att säga. eller försämrar YT mer på PS4 gameplay än Xbox gameplay? . Ändå tycker jag inte PS4 har så där jättesnygga spel ännu,
FEL och BF4 flyter inte så bra som man hoppats på av en modern konsol.
KORREKT
Redigerat av beat_strandh, 28 February 2014 - 08:33.
Postad 28 February 2014 - 08:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
förstår inte varför man itne skulle kunna jämföra? säg att youtube försämrar bitraten med 50% då har försämring gjorts lika mycket på båda versionerna och då ser man fortfarande skillnad även om det inte visar hur snyggt spelet är på riktigt så att säga. eller försämrar YT mer på PS4 gameplay än Xbox gameplay?
Man kan inte jämföra eftersom våra sinnen inte fungerar linjärt. Lite svårt att förklara, men det finns en effekt som jag just nu inte kommer ihåg namnet på, men säg att du med en dator kan ställa in rätt i provent mot en vit bild. Ställer du in 10, 20, 30, 40, 50 så kommer du någonstans runt 20-30 att uppleva en kraftigare färgning av pappret än det är i förhållande till procentsatsen. Detta har man testat flertalet gånger och det var en tysk gestaltpsykolog som fann denna egenskap för en jädrans massa år sen. Detta skulle med lätthet kunna överföras till perceptionen på youtube. Dessa 50% kan mycket väl befinna signi ett extra känsligt spann och då upplever du inte det hela som "hälften så snyggt" utan kanske bara 20% så snyggt.
Postad 28 February 2014 - 08:59
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Man kan inte jämföra eftersom våra sinnen inte fungerar linjärt. Lite svårt att förklara, men det finns en effekt som jag just nu inte kommer ihåg namnet på, men säg att du med en dator kan ställa in rätt i provent mot en vit bild. Ställer du in 10, 20, 30, 40, 50 så kommer du någonstans runt 20-30 att uppleva en kraftigare färgning av pappret än det är i förhållande till procentsatsen. Detta har man testat flertalet gånger och det var en tysk gestaltpsykolog som fann denna egenskap för en jädrans massa år sen.
Detta skulle med lätthet kunna överföras till perceptionen på youtube. Dessa 50% kan mycket väl befinna signi ett extra känsligt spann och då upplever du inte det hela som "hälften så snyggt" utan kanske bara 20% så snyggt.
jag förstår det där som att du menar jämförelse med ursprungsmaterialet och hur du uppfattar det försämrade materialet. inte att två olika urpsrung som försämrats sedan inte går att se skillnad på trots att den ena fortfarande är bättre rent tekniskt (förutsatt att det gick att se skillnad mellan ursprungsmaterialen)
Postad 28 February 2014 - 09:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Typ. Skillnaden kommer att verka betydligt mindre än den egentligen ör då du bara ser 20% av skillnsden istället för dom tänkta 50%. Irl kan det vara fem gånger så stor skillnad, eller mer, i jämförelse med det du ser på youtube, vilket gör en sån jämförelse missvisande. Enklast är att göra jämförelsen på högupplösta bilder via en högupplöst skärm istället ^^
Postad 28 February 2014 - 09:13
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Typ. Skillnaden kommer att verka betydligt mindre än den egentligen ör då du bara ser 20% av skillnsden istället för dom tänkta 50%. Irl kan det vara fem gånger så stor skillnad, eller mer, i jämförelse med det du ser på youtube, vilket gör en sån jämförelse missvisande. Enklast är att göra jämförelsen på högupplösta bilder via en högupplöst skärm istället ^^
men det finns skillnad och den kan man se, sen om man inte ser den lika exakt och tydlig är en annan sak  med andra ord, ser man en liten skilnad på YT mellan Xbone och PS4 så är det STOR skillnad egentligen
Postad 28 February 2014 - 09:17
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Precis
JÄTTESTOR skillnad. Till ps4s FÖRDEL!
Oh SNAP!
Kunde inte låta bli
Postad 28 February 2014 - 09:55
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Förstod vad du mena från början. Men kan inte låta bli: Om skillnaden är 50% men vi "bara ser" 20% skillnad. Är det fortfarande 50% skillnad? Hd versionen av om ett träd faller i skogen  // Sat
Postad 28 February 2014 - 10:10
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Förstod vad du mena från början. Men kan inte låta bli: Om skillnaden är 50% men vi "bara ser" 20% skillnad. Är det fortfarande 50% skillnad? Hd versionen av om ett träd faller i skogen 
// Sat
Då är det 50% skillnad objektivt, men vi upplever det och ser det som 20% skillnad. Den lilla skillnaden som syns på tvn är med andra ord fem gånger så stpr irl. Om man sen ser detta på en datorskärm blir skillnaden troligtvis än mindre jämfört med om man skulle jämföra det hela vid sin vanliga 50". Sen så får man ju diskutera om 100% synbar skillnad är så väldigt mycket när det kommer till kritan, tanken var bara att ge en tankesmedja om hur detta med youtube kan maskera skillnader som existerar
Postad 28 February 2014 - 10:18
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Då är det 50% skillnad objektivt, men vi upplever det och ser det som 20% skillnad. Den lilla skillnaden som syns på tvn är med andra ord fem gånger så stpr irl. Om man sen ser detta på en datorskärm blir skillnaden troligtvis än mindre jämfört med om man skulle jämföra det hela vid sin vanliga 50".
Sen så får man ju diskutera om 100% synbar skillnad är så väldigt mycket när det kommer till kritan, tanken var bara att ge en tankesmedja om hur detta med youtube kan maskera skillnader som existerar 
Haha ingen fara, sitter på jobbet. Trött och lite att göra =) // Sat
Postad 28 February 2014 - 10:38
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Många sitter fortfarande på 720p TV och Projjar. Där t ex valet enkelt.
Postad 28 February 2014 - 10:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jepp. Även när man sitter på 720p-saker så är ps4 det självklara valet
Postad 28 February 2014 - 11:30
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
DS-spel måste vara helt otänkbart för er? 
Postad 28 February 2014 - 11:45
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag har haft en 3ds sen den kom ut, men aldrig spelat på den!  fick den i present av en polare tillsammans med zelda, men rör den aldrig. Skulle däremot gärna ha petat lite på något rollspel. Men vitan är sååå mycket bättre. Stor trevlig skärm
Postad 28 February 2014 - 12:04
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
DS-spel måste vara helt otänkbart för er? 
Ja... Nintendo liksom...
Postad 28 February 2014 - 12:10
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Jag har haft en 3ds sen den kom ut, men aldrig spelat på den! fick den i present av en polare tillsammans med zelda, men rör den aldrig. Skulle däremot gärna ha petat lite på något rollspel. Men vitan är sååå mycket bättre. Stor trevlig skärm
Skicka över skiten... Behöver något vettigt att göra på jobbet
Postad 28 February 2014 - 12:14
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Skicka över skiten... Behöver något vettigt att göra på jobbet
ööööh hänga på MHB forat är ju typ det vettigaste man kan göra på jobbet  Ja... Nintendo liksom...

what! en xboner som säger något vettigt
Postad 28 February 2014 - 12:22
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Jag har haft en 3ds sen den kom ut, men aldrig spelat på den! fick den i present av en polare tillsammans med zelda, men rör den aldrig. Skulle däremot gärna ha petat lite på något rollspel. Men vitan är sååå mycket bättre. Stor trevlig skärm
Dragon Quest IX. "240p/15Hz"  , men det är kul ändå.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 February 2014 - 12:24.
Postad 28 February 2014 - 12:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Problemet för mig är att det blir så mycket film av det hela, gameplay är för mig den viktigaste biten.
Hmm, var det inte du som gillade Heavy Rain och var intresserad av Beyond dock?
Postad 28 February 2014 - 13:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Hmm, var det inte du som gillade Heavy Rain och var intresserad av Beyond dock?
Ge fan i att dra upp när jag säger emot mig själv!  Ja, det ska erkännas, jag gillade heavy rain, men jag tror att det berodde mest på att jag aldrig fångats av spelkaraktärers emotioner så kraftfullt. Första dlcn hos uppstopparen... jag har aldrig haft så hård hjärtklappning i hela mitt liv, jag trodde ärligt talat att jag var på väg att få en hjärtattack. Heavy rain nådde mig på ett sånt vansinnigt emotionellt plan så att det inte går att beskriva. Nevertheless, efter första varvet, där min polare dödade alla karaktärer och fixade sämsta sluten pga hans sugighet i qte så har jag inte spelat om det. Inte efter dlcn.
Postad 28 February 2014 - 13:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Dåså, gå och köp Beyond, vad väntar du på  ?
Postad 28 February 2014 - 13:24
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Väldigt bra fråga faktiskt... är det lika billigt att köpa online som offline?
Postad 28 February 2014 - 23:40
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
ps3 sålde bättre en xbone förra veckan och wiiu och psv ligger inte långt efter xbone får se hur mycket titanfall kan hjälpa borde hjälpa en hel del ett litet tag varjefall men just nu ser det ut så här ungefär http://bunbunmaru.co...25.93717024.gifMS nästa möte skulle man vilja va en fluga på väggen på dom lär inte sitta nöjda med att bli utsålda av sonys lastgen konsol =) och även om man tar bort dom 320k launch konsolerna i japan så såldes det tre gånger så många ps4 mot xbones... och fler än 3ds ingen dålig skalp....
Redigerat av Rumpnisse, 28 February 2014 - 23:53.
Postad 01 March 2014 - 00:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
har du några länkar på dina siffror så att vi alla kan titta på dom? =)
Postad 01 March 2014 - 02:10
ChriG
-
ChriG
-
Användare
-
-
240 inlägg
Yes, satt vid TVn, har den inkopplad till datorn som "utökat skrivbord" via HDMI. Jag förstår vad du menar och det är nog ingen som tror att det blir en lika exakt jämförelse som att t.ex. ha konsolerna kopplade till två likadana TVs bredvid varandra, men jag tror ändå att man får en känsla för vilka skillnader som finns  Jag kommer för övrigt att införskaffa PS4 i första hand (Wii U ligger redan hemma och väntar på nya Zelda) och sedan kommer det förmodligen även att bli en X-bone vad det lider. Gillade PS3 bättre än 360, så jag räknar med att jag kommer att gilla Sonys konsol bättre (plus det prestandamässiga övertaget, stort eller litet så finns det där). Det slutar dock alltid med att det kommer tillräckligt många exklusiva titlar till varje konsol för att motivera ett köp
Postad 01 March 2014 - 08:00
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Samma här faktiskt. i slutändan sitter man med samtliga konsoller iaf
Postad 01 March 2014 - 08:35
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Jag är och kommer vara PS-****** för alltid, men kan erkänna att jag skulle vilja ha flera av Xbones funktioner. Men antar att några av dom kommer i framtiden (hoppas). Men att ha den grymmaste spelkonsolen får mig må bättre 😊
Postad 01 March 2014 - 08:47
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Själv så var jag xbox-luder 
Eller, jag har ägt nästan alla stora märkens konsoller från 8-bitarseran någon gång. Dom enda jag inte haft är nintendo gamecube och psp. När jag spelade xbox i slutet av ps2 vs xboxeran så ansåg jag att xbox vann den kampen eftersom det kom flera väldigt bra spel mot slutet som var xboxexklusiva. Xboxen hade, imo, redan då bättre kontroll (small) och jag trivdes helt enkelt bättre med den.
Sen köpte jag självfallet en 360 många år innan det kom in en ps3 hit. Tyvärr så hade jag stora problem med fläktljudet, och nätdelen trollade fram rrod då och då. Kändes inte alls bra. Så jag sålde den och skaffade en ps3. Dom exklusiva spelen anser jag, än idag, är BETYDLIGT bättre till xbox 360 än ps3, då utan att ha spelat tlof eller beyond, men genom att ha spelat monstershootern halo och fable (<3). Därför är det svårt för mig idag att säga att xbone inte är ett alternativ, för dessa exklusiva spel som kommer, det är såna otroligt polerade ädelstenar så att det är svårt att hålla tassarna borta
Jag lär köpa en wii u också. Om inte annat stödköp. Såvida nintendo inte börjar läcka rykten om att dom bygger på en konsoll som är betydligt mer kraftfull än ps4 och xbone. Något jagVERKLIGEN hoppas på, då mitt senaste seriösa nintendoprojekt faktiskt var snes. N64, meh, inte många spel. Wii, hem, hade ett kort tag. 3ds, meeh, har aldrig spelat på...
Postad 01 March 2014 - 09:24
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Själv så var jag xbox-luder  Eller, jag har ägt nästan alla stora märkens konsoller från 8-bitarseran någon gång. Dom enda jag inte haft är nintendo gamecube och psp. När jag spelade xbox i slutet av ps2 vs xboxeran så ansåg jag att xbox vann den kampen eftersom det kom flera väldigt bra spel mot slutet som var xboxexklusiva. Xboxen hade, imo, redan då bättre kontroll (small) och jag trivdes helt enkelt bättre med den.
Sen köpte jag självfallet en 360 många år innan det kom in en ps3 hit. Tyvärr så hade jag stora problem med fläktljudet, och nätdelen trollade fram rrod då och då. Kändes inte alls bra. Så jag sålde den och skaffade en ps3. Dom exklusiva spelen anser jag, än idag, är BETYDLIGT bättre till xbox 360 än ps3, då utan att ha spelat tlof eller beyond, men genom att ha spelat monstershootern halo och fable (<3). Därför är det svårt för mig idag att säga att xbone inte är ett alternativ, för dessa exklusiva spel som kommer, det är såna otroligt polerade ädelstenar så att det är svårt att hålla tassarna borta 
Jag lär köpa en wii u också. Om inte annat stödköp. Såvida nintendo inte börjar läcka rykten om att dom bygger på en konsoll som är betydligt mer kraftfull än ps4 och xbone. Något jagVERKLIGEN hoppas på, då mitt senaste seriösa nintendoprojekt faktiskt var snes. N64, meh, inte många spel. Wii, hem, hade ett kort tag. 3ds, meeh, har aldrig spelat på...
Alla 70-talister, början/mitten av 80-talister började ju med Nintendo 8-bit  Jag iaf har så många fina minnen av nes och snes, såsom alla Zelda, Metroid, Castlevania-spelen. Men när Playstation kom, så var jag hooked! Resident Evil var första spelet jag spelade till den konsolen och kommer fortfarande ihåg när jag blev rädd vid första zombieattacken
Redigerat av SonySamppa79, 01 March 2014 - 09:27.
Postad 01 March 2014 - 09:31
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fy fan, tala inte om det där j*vla resident evil. Det var första spelet jag såg på ps, och s*tan så förvånad jag blev när min polare började spela, dom förrenderaade bakgrunderna var ju sagolikt snygga!
Postad 01 March 2014 - 09:55
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Jag har samma starka minnen av Resident Evil! Och senare även Silent Hill. Första Playstation var grym, helt klart. Men det var första och sista PS jag hade. Spelade lite PS2 hos nån kompis ibland men kände aldrig att jag ville ha den. Spelsuget försvann där några år och när jag kom tillbaka till konsoler igen så köpte jag efter efterforskning och testning till slut en Xbox 360 som jag varit sjukt nöjd med. Blir en Xbox One snart. Kanske idag tom... Ska till Elgiganten i annat ärende.
Postad 01 March 2014 - 10:00
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Fy fan, tala inte om det där j*vla resident evil. Det var första spelet jag såg på ps, och s*tan så förvånad jag blev när min polare började spela, dom förrenderaade bakgrunderna var ju sagolikt snygga!
Mmhm det var lite chockartat att gå till PS  Oavsett om man inte är PS- fan boy, så måste nog Xbox-fantasterna hålla med om hur mycket Sony gjort för världen! Menar DVD och Bluray-standarden, allt började med deras konsoler!
Postad 01 March 2014 - 10:16
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Oavsett om man inte är PS- fan boy, så måste nog Xbox-fantasterna hålla med om hur mycket Sony gjort för världen! Menar DVD och Bluray-standarden, allt började med deras konsoler!
Om man inte tyckte att HD-DVD var en bättre och mer genomtänkt standard  Jag ägde aldrig en NES eller SNES, jag körde på Master system och Megadrive, har ägt SEGAs alla konsoler (de ligger fortfarande hemma hos brorsan). Men jag har också ägt alla Sonys och MS konsoler. Jag ser inget anledning till att hålla sig till en konsol och stenhårt hålla på den i alla väder. Så vida ett bolag inte vill betala mig stora mängder pengar för att göra det.
Postad 01 March 2014 - 10:23
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Om man inte tyckte att HD-DVD var en bättre och mer genomtänkt standard 
Jag ägde aldrig en NES eller SNES, jag körde på Master system och Megadrive, har ägt SEGAs alla konsoler (de ligger fortfarande hemma hos brorsan). Men jag har också ägt alla Sonys och MS konsoler. Jag ser inget anledning till att hålla sig till en konsol och stenhårt hålla på den i alla väder. Så vida ett bolag inte vill betala mig stora mängder pengar för att göra det.
Sant, men Sony drog längsta strået och blev standard Och du har rätt om att man inte behöver hålla sig till ena eller andra lägret. Jag hade köpt en Xbox 360 om den hade varit något tystare! Och denna generation så ville jag ha den bästa spelkonsolen och valet var lika enkelt denna gång till fördel av PS4.
Postad 01 March 2014 - 10:24
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Det som jag tycker att xbox har bidragit med är nog online spelande. Halo 2 var ju sjukt stort online, ettan kunde man väl bara spela i lokalt i ett gammalt hederligt nätverksparty. Visst fanns det online tidigare, fanns väl någon adapter till ps2an och dreamcasten hade väl seganet. Men det känns som att det var xbox som fick online att funka på riktigt. Det var ju många som tyckte att de var helt tokiga på den tiden som satte en ethernet port på den och inte ett ring-upp modem.
Redigerat av Johan_i_burken, 01 March 2014 - 10:25.
Postad 01 March 2014 - 10:28
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Xbox bidrog imo med en riktig konkurrent till ps-dominansen, det var extremt vitkigt och det ska vi alla vara tacksamma över. Sen så kanske man inte kan säga bidrog med halo, men... utan xbox, inget halo som vi känner till det tror jag. Och halo är en av all time high-titlarna i spelhistorien. Får säkert mycket medhåll härifrån
Postad 01 March 2014 - 11:23
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Alla 70-talister, början/mitten av 80-talister började ju med Nintendo 8-bit 
Icke då. Jag började med en konsoll från Philips och Game & Watch för att sen gå över till 'datorer'; ZX Spectrum, C-64, Amiga och PC. Min första konsoll var en Xbox för att en polare ville ha hjälp med att göra en mediaspelare till den.
Postad 01 March 2014 - 11:41
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Icke då. Jag började med en konsoll från Philips och Game & Watch för att sen gå över till 'datorer'; ZX Spectrum, C-64, Amiga och PC. Min första konsoll var en Xbox för att en polare ville ha hjälp med att göra en mediaspelare till den. 
Jaja ok då  Men dom flesta tror jag hade nes/snes/sega/megadrive som första konsol, alltså födda sent 70-tal och 80-tal.
Postad 01 March 2014 - 12:02
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Jaja ok då Men dom flesta tror jag hade nes/snes/sega/megadrive som första konsol, alltså födda sent 70-tal och 80-tal.
Nu är jag iofs tidigt 70-tal så det kanske påverkar utvalet men majoriteten av de i skolan som hade spelmaskiner hemma var av datortypen; Vic-20, Spectrum, C-64 osv. Var en som hade en NES och en Vectrex vill jag minnas. Men han gick också över till Amiga senare.
Postad 01 March 2014 - 13:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Fan är detta för icke-hatisk stämning? Parallelluniversum? utan xbox, inget halo som vi känner till det tror jag.
Förmodligen inte, men det skulle ha blivit något av det iaf. Det var ett TPS innan Microsoft köpte Bungie och gjorde det till ett FPS (ökade säkert budgeten en del). Kommer själv ihåg hur det var i topp 100 mest framemotsedda spel i typ Super Play innan MS hade köpt dem. Skippade du för övrigt Gamecuben? Så du spelade aldrig Wind Waker? Och så sitter du och väntar på nya Zelda för att köpa Wii U, du har ju för faen HD-porten av ett av de bästa Zelda tillgängligt, bättre än Fable. Ge bort din 3DS till någon behövande också ffs  Edit: Förresten du spelade SNES. Gillade du A Link to the Past? Köp och spela i så fall A Link Between Worlds innan du ger bort 3DS:en, kommer tacka mig senare
Redigerat av Zoiler, 01 March 2014 - 13:11.
Postad 01 March 2014 - 13:09
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Mmhm det var lite chockartat att gå till PS 
Oavsett om man inte är PS- fan boy, så måste nog Xbox-fantasterna hålla med om hur mycket Sony gjort för världen! Menar DVD och Bluray-standarden, allt började med deras konsoler!
Gjort för världen? DVD var inte Sonys barn. Den rundan var det Toshiba som stod för grunden och Philips/Sony övergav sin MMCD idé. Det enda sådär slående formaten som Sony kommit ut med är Walkman och BluRay. Av formaten som aldrig slog har du Betamax, ATRAC (deras försök att ignorera MP3 x antal år) och MiniDisc Så nej, vi har inte Sony att tacka för DVD. Sen kan man alltid spekulera hur vidare PS2 fick en boost av DVD eller DVD fick en boost av PS2. Skillnaden var att DVD redan var en accepterad efterträdare till VHS bland alla de stora bolagen vilket inte var fallet med BluRay när det kom. Xbox bidrog imo med en riktig konkurrent till ps-dominansen, det var extremt vitkigt och det ska vi alla vara tacksamma över. Sen så kanske man inte kan säga bidrog med halo, men... utan xbox, inget halo som vi känner till det tror jag. Och halo är en av all time high-titlarna i spelhistorien. Får säkert mycket medhåll härifrån 
Halo var planerat till PC  Sen köpte MS väl upp rättigheterna och gjorde om det till flaggspelet för Xbox 1.
Postad 01 March 2014 - 13:22
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
lista på dom 171 spelen som släppts till playstation + to date till psv, ps3 och ps4... helt sjuk lista igentligen vilka spel och galet mervärde då jag äger alla tre och haft ps+ ganska länge så har jag väldigt många av dom spelen i min katalog helt underbart http://www.brashgame...s3-and-ps-vita/och här har vi xbox games with gold hela 20 supertitlar http://www.brashgame...from-microsoft/
Redigerat av Rumpnisse, 01 March 2014 - 13:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|