Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
#4501
Postad 15 October 2016 - 22:52
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Canal Digitals mina sidor är tyvärr under all kritik även om du hade kunnat logga in Mig veterligen är det enda stället kostanden står så är det på fakturan... Där har dem mycket att lära av Telia. Du kan fixa en fjärrinspelning via Go-appen om jag inte minns helt fel.
Tack. Jag ringer dem på måndag och ber dem skicka en bekräftelse på kostnaden. Bra tips om appen, den fungerar faktiskt bra till fjärrinspelning, testade precis!
#4502
Postad 18 October 2016 - 15:58
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Finns det någon uppenbar orsak till att jag uppfattar standard-tv med CD som oskarp och suddig jämfört med samma utsändning med Telia fiber-tv? Det är nästan så att jag med CD undviker icke HD-TV sändningar, vilket inte var fallet med Telia. Även vissa inslag på HD-kanaler ser värre ut än tidigare, t ex lokala vädersändningar på TV4 HD. Direktsänt studiomaterial på HD-kanaler ser jättebra ut, men mycket annat ser bara blaskigt ut. Ta TV7, ryckigt och pixligt. Nästan så jag funderar på att utnyttja min ångerrätt, även om det innebär att jag måste upp på stege och plocka ned parabolen.
Kör 1080i ut till TV'n.
#4503
Postad 18 October 2016 - 19:24
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Finns det någon uppenbar orsak till att jag uppfattar standard-tv med CD som oskarp och suddig jämfört med samma utsändning med Telia fiber-tv? Det är nästan så att jag med CD undviker icke HD-TV sändningar, vilket inte var fallet med Telia. Även vissa inslag på HD-kanaler ser värre ut än tidigare, t ex lokala vädersändningar på TV4 HD. Direktsänt studiomaterial på HD-kanaler ser jättebra ut, men mycket annat ser bara blaskigt ut. Ta TV7, ryckigt och pixligt. Nästan så jag funderar på att utnyttja min ångerrätt, även om det innebär att jag måste upp på stege och plocka ned parabolen.
Kör 1080i ut till TV'n.
Sjuan har alltid varit kass men jag tycker den blivit sämre på senare tid, nu går det knappt att se vissa program. Andra SD-kanaler tycker jag inte är lika usla som sjuan.
#4504
Postad 19 October 2016 - 12:21
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Fler som har problem med 6:an? Ljud droppar ur emellanåt samt att bilden pixlar sig.
Kan Canal Digital titta på detta? Har vart så sedan kanalen startade. Här är fler som har problem.
https://www.comhit.n...6-via-CD-laggar
Redigerat av Karl-Johan, 19 October 2016 - 12:21.
#4505
Postad 19 October 2016 - 13:32
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Fler som har problem med 6:an? Ljud droppar ur emellanåt samt att bilden pixlar sig.
Kan Canal Digital titta på detta? Har vart så sedan kanalen startade. Här är fler som har problem.
https://www.comhit.n...6-via-CD-laggar
Hej Karl-Johan, vi har inte fått felrapporter på ljudproblem däremot har vi upptäckt mindre störningar emellanåt vilket är felanmält. Kontakta gärna vår kundservice på tel 0770-33 22 1 om fel uppstår så kan vi kontrollera det tillsammans direkt. Vänligen Micke
#4506
Postad 19 October 2016 - 14:09
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Nja, ljudet droppar när bilden pixlar sig sp det är nog samma fel...
Amazing race i söndags var riktigt illa. Pixlade minst var femte minut...
Det verkar som bandbredden är för låg för vissa program på sexan...
#4507
Postad 19 October 2016 - 14:31
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
247 inlägg
jag har Vallander(TV4) på serie inspellning
men den i söndags spelades bara in först timman (före nyheterna)
då går jag väl in och tittar på GO
men väl där så konstaterade jag den var bara på 1timma 3 min
så där saknades den del efter nyheterna också
för den som är nu på söndag ligger båda med för inspelning
detta har hän 1 gång för några veckor sedan också
Sven Åke
#4508
Postad 19 October 2016 - 15:06
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
jag har Vallander(TV4) på serie inspellning
men den i söndags spelades bara in först timman (före nyheterna)
då går jag väl in och tittar på GO
men väl där så konstaterade jag den var bara på 1timma 3 min
så där saknades den del efter nyheterna också
för den som är nu på söndag ligger båda med för inspelning
detta har hän 1 gång för några veckor sedan också
Sven Åke
Tror du menar "Johan Falk" för det är den serien som sänds på TV4 söndagar före och efter nyheterna. I alla fall så hade jag samma som dig men upptäckte det i tid och fick sätta den del som gick efter nyheterna som enskild inspelning.
#4509
Postad 19 October 2016 - 16:02
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
247 inlägg
Ja jag blandade ihop dom !
Sven Åke
#4510
Postad 19 October 2016 - 16:06
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
jag har Vallander(TV4) på serie inspellning
men den i söndags spelades bara in först timman (före nyheterna)
då går jag väl in och tittar på GO
men väl där så konstaterade jag den var bara på 1timma 3 min
så där saknades den del efter nyheterna också
för den som är nu på söndag ligger båda med för inspelning
detta har hän 1 gång för några veckor sedan också
Sven Åke
Hej Sven Åke, Wallander filmerna är fristående filmer så det är ingen serie med avsnitt 1,2, 3 osv. så det går inte under serieinspelning. Om det är en film som har avbrott för nyheter så behöver man manuellt lägga in två tidsbestämda inspelningar , en före- och efter nyheterna. Kontakta gärna vår kundservice på 0770-33 22 11 vid eventuella frågor eller hjälp. Vänligen Micke
#4511
Postad 19 October 2016 - 16:42
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Hej Sven Åke, Wallander filmerna är fristående filmer så det är ingen serie med avsnitt 1,2, 3 osv. så det går inte under serieinspelning. Om det är en film som har avbrott för nyheter så behöver man manuellt lägga in två tidsbestämda inspelningar , en före- och efter nyheterna. Kontakta gärna vår kundservice på 0770-33 22 11 vid eventuella frågor eller hjälp. Vänligen Micke
Nu var det "Johan Falk" som han menade och den går som "serie" och där missades den del av avsnittet som gick nu i söndags efter nyheterna.
Det funkade förra söndagen och det verkar stämma kommande söndag.
#4512
Postad 19 October 2016 - 17:23
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Finns det någon uppenbar orsak till att jag uppfattar standard-tv med CD som oskarp och suddig jämfört med samma utsändning med Telia fiber-tv? Det är nästan så att jag med CD undviker icke HD-TV sändningar, vilket inte var fallet med Telia. Även vissa inslag på HD-kanaler ser värre ut än tidigare, t ex lokala vädersändningar på TV4 HD. Direktsänt studiomaterial på HD-kanaler ser jättebra ut, men mycket annat ser bara blaskigt ut. Ta TV7, ryckigt och pixligt. Nästan så jag funderar på att utnyttja min ångerrätt, även om det innebär att jag måste upp på stege och plocka ned parabolen.
Kör 1080i ut till TV'n.
Jag aktiverade låg nivå på rörelsehantering och brusreducering på min TV. Det gav en mer acceptabel bild på sjuan utan att de fina HD-kanalerna verkar ha blivit lidande.
#4513
Postad 19 October 2016 - 18:11
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
247 inlägg
Hej Sven Åke, Wallander filmerna är fristående filmer så det är ingen serie med avsnitt 1,2, 3 osv. så det går inte under serieinspelning. Om det är en film som har avbrott för nyheter så behöver man manuellt lägga in två tidsbestämda inspelningar , en före- och efter nyheterna. Kontakta gärna vår kundservice på 0770-33 22 11 vid eventuella frågor eller hjälp. Vänligen Micke
som sagts ovan så var det Johan Falk och den var även felaktig på GO tjänsten !
Sven Åke
#4514
Postad 19 October 2016 - 18:42
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
som sagts ovan så var det Johan Falk och den var även felaktig på GO tjänsten !
Sven Åke
Ser nu att det fattas ca 60 minuter där, dvs den del som sändes efter nyheterna.
Den finns även på TV4-play men endast för premium-kunder.
#4515
Postad 20 October 2016 - 08:27
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Någon mer som märkt att på Discovery HD så när det är 5.1 ljud så hör man lite av centerkanalen i surroundkanalerna? Verkar precis som det är en uppmix.
Märkte det på Wheelers Dealers idag. På andra kanaler är det inte så.
Är det ett tillfälligt fel, fel på programmet eller fel på kanalen?
Vad säger ni på Canal Digital?
#4516
Postad 20 October 2016 - 08:55
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Jag hade samma problem med Johan Falk. Första timman spelades in men inte den andra. Funkade för första avsnittet. Som sagt ovan saknas även den andra timman i GO så somd et är nu finns ingen möjlighet att se ikapp innan denna veckas avsnitt. Innan det sändes låg två inspelningar som "kommande" i mappen för serieinspelningen. Tog för givet att det var de två som sändes i söndags men kollade inte så noga på datumet. På måndagen låg inget avsnitt som kommande, vet inte hur långt innan sändning de dyker upp där?
#4517
Postad 25 October 2016 - 20:40
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Canal Digital och Viasat i Danmark kommer eventuellt byta kanaler med varandra nästa år. Hur kommer det se ut för oss i Sverige som har Canal Digital?
http://digitalt.tv/c...vs-viasat-2017/
#4518
Postad 26 October 2016 - 07:16
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
CD har ju redan gjort det med Viasat i år med TV6/TV10 och Kanal9/Kanal11.
Nu är det Danmarks tur.
#4519
Postad 26 October 2016 - 09:07
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
6'eren HD till Viasat och TV3+ HD till CD. 1:e jan 2017.
Redigerat av Karl-Johan, 26 October 2016 - 10:25.
#4520
Postad 26 October 2016 - 12:19
benkt
-
benkt
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nån mer än jag som har problem med on demand på nya boxen (hd box smart) , segt som f-n står bara och laddar !.
Har självklart startat om allt..... nätverk box m.m
#4521
Postad 26 October 2016 - 15:27
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Nån mer än jag som har problem med on demand på nya boxen (hd box smart) , segt som f-n står bara och laddar !.
Har självklart startat om allt..... nätverk box m.m
Hej benkt, OnDemand funktionen på Smartboxen ska fungera som den ska. Testa att göra en fabriksåterställning på boxen och om möjligt, testa den på ett annat nätverk. Skulle inte detta hjälpa så kontakta gärna vår kundservice på 0770-332211 för vidare felsökning. Vänligen Max
#4522
Postad 02 November 2016 - 21:26
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Canal digital go finns nu på Atv4
#4523
Postad 03 November 2016 - 10:04
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Jag är kund hos både Canal Digital Kabel och Canal Digital över parabol.
Jag har fått en hel del mail från Canal Digital, som ser mycket riktiga ut, men när jag tittar på länkarna i mailet (t.ex. "Min Sida"), för att se vilken Canal Digital det handlar om, så pekar de på toppdomänen .as (Amerikanska Samoa). Någon som vet något om detta.
#4524
Postad 03 November 2016 - 20:01
FederalMano
-
FederalMano
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Hur många gånger ska man behöva ringa Canal Digital för att det ska bli rätt på fakturan? Sluter man ett avtal följer man det har jag lärt mig!!!
#4525
Postad 04 November 2016 - 11:17
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hur många gånger ska man behöva ringa Canal Digital för att det ska bli rätt på fakturan? Sluter man ett avtal följer man det har jag lärt mig!!!
Hej FederalMano, bäst hjälp i fakturafrågor får man direkt hos kundservice på tel 0770-33 22 11. Om du vill så kan du skicka oss ett prvat meddelande här på min hembio ifall det fortfarande är några oklarheter med din fakturering så kan vi kika på det tillsammans och svara på frågor. Vänligen Micke
#4526
Postad 04 November 2016 - 12:53
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Nu finns Canal Digital med en app i Atv4 
https://www.canaldig...t-att-se-pa-tv/
#4527
Postad 04 November 2016 - 12:56
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Inga live-kanaler i TV-appen tyvärr.
#4528
Postad 04 November 2016 - 13:00
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Hej Canal Digital! Jag har ett tips om en funktion som bl a Telia har i sin programguide. Det är att kunna markera ett framtida program och lägga en påminnelse. När programmet startar kommer det upp en ruta som meddelar detta och så ändras kanalen med automatik om man inte aktivt väljer avbryt. På så sätt kan man planera hela sin TV-kväll och slippa glömma bra program (jodå, det finns en del...!). Borde inte vara omöjligt att införa.
En annan bra grej som Telia efter mångas önskemål införde var att minska ned grafiken i pausläge till en liten paussymbol. Mycket bra för de som t ex vill pausa bilden och läsa det finstilta längst ned i olika reklaminslag mm.
#4529
Postad 04 November 2016 - 13:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Inga live-kanaler i TV-appen tyvärr.
Det var synd 
#4530
Postad 04 November 2016 - 13:11
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Det var synd 
Ska förtydliga, det gäller appen till Samsung SMART-TV.
Apple-TV har live-kanaler
#4531
Postad 04 November 2016 - 13:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Det sprack i alla fall, inte tidigare kund!
För att få tillgång till appen behöver du ett tv-abonnemang från Canal Digital (via parabol) samt en digitalbox eller en tv-modul.
Redigerat av mcmike, 04 November 2016 - 13:25.
#4532
Postad 04 November 2016 - 14:02
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
En annan bra grej som Telia efter mångas önskemål införde var att minska ned grafiken i pausläge till en liten paussymbol. Mycket bra för de som t ex vill pausa bilden och läsa det finstilta längst ned i olika reklaminslag mm.
Hmm, på den svarta ADB-boxen går det att ta bort grafiken helt med ett tryck på bakåtpil (den som sitter nere till vänster om nollan). Funkar även om man vill dölja grafik medan man snabbspolar.
Kanske inte är likadant på de andra boxarna.
#4533
Postad 04 November 2016 - 14:14
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Det sprack i alla fall, inte tidigare kund!
För att få tillgång till appen behöver du ett tv-abonnemang från Canal Digital (via parabol) samt en digitalbox eller en tv-modul. [/size]
Ja något sådant som fri TV finns inte så självklart behövs ett abonnemang.
Fördelen med detta är ju att man kan få sitt utbud i vilken TV som helst så länge man har internet.
Hade live-tv funnits i TV-appen så hade man sluppit parabolkabeln, och även Apple-tv på platser i huset där man vill ha en TV till.
#4534
Postad 04 November 2016 - 14:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Ja något sådant som fri TV finns inte så självklart behövs ett abonnemang.
Jag ville kunna köpa play kanalerna och ingenting annat!
#4535
Postad 04 November 2016 - 14:24
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Jag ville kunna köpa play kanalerna och ingenting annat!
c-more play kanske
#4536
Postad 04 November 2016 - 14:43
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Tack för tipset! Jag har den tjänsten, men CD har betydligt fler Tv kanaler. Kanske något som kommer framöver att bara kunna köpa play, vilket förmodligen hade lockat nya kunder! Får återkomma då som kund, om så blir fallet 
Redigerat av mcmike, 04 November 2016 - 15:11.
#4537
Postad 04 November 2016 - 15:17
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Hos telia kan man väl bara skaffa play+ med många kanaler. Har du kollat där?
#4538
Postad 04 November 2016 - 19:54
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Hmm, på den svarta ADB-boxen går det att ta bort grafiken helt med ett tryck på bakåtpil (den som sitter nere till vänster om nollan). Funkar även om man vill dölja grafik medan man snabbspolar.
Kanske inte är likadant på de andra boxarna.
Aha! Jag har den nya boxen, kanske fungerar den likadant? Ska testa....
Edit: yes, tangenten Back tar bort grafiken. Forumet levererar. Tack alfista!
Redigerat av Saturnus, 04 November 2016 - 19:57.
#4539
Postad 04 November 2016 - 23:39
Videonisse
-
Videonisse
-
Användare
-
-
133 inlägg
How, blir riktigt överraskad över att första versionen verkar användbar och tom har en supernice funktion med att kunna gå tillbaka hela 2 timmar på livekanalerna! Coolt!
Från pressmeddelandet:
Du kan även spola tillbaka live-tv upp till två timmar – perfekt när du missat början på din favoritserie eller bara vill se det där drömmålet en gång till.
#4540
Postad 05 November 2016 - 07:39
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Hur kort livslängd ska en Samsung-TV ha? Har en från 2012 och den verkar vara för gammat för att få CD-appen.
#4541
Postad 05 November 2016 - 08:31
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
De har uttalat sig om det och det är inte uppmuntrande...
Samsung uppdaterar inte 2013 års modeller nästa år så svaret är tre år i livslängd på smartfunktionerna.
#4542
Postad 05 November 2016 - 10:42
Videonisse
-
Videonisse
-
Användare
-
-
133 inlägg
3 år är väl ändå bra! Jag skulle själv inte räkna med mer än 2 år för nya appar till smart-tv (men hoppas på 3).
Jämför med en mobil, hur het är en sådan som är äldre än 2 år. Även där riskerar man inte kunna uppdatera den med senaste operativsystem och appar efter 2-3 år. Däremot fungerar dom ju oftast utmärkt att ringa med ytterligare en massa år. Samma med en smart-tv, köp ny intelligens i form av extern burk och du kan använda TVn i minst 10 år till.
Att det är så här är ju inte tillverkarnas fel utan att processorer utvecklas i så rasande snabbt takt och möjligheterna ökar då med ny programvara.
#4543
Postad 07 November 2016 - 08:53
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Till CD. Kan ni inte trycka på leverantörerna lite så vi får Fox HD?
#4544
Postad 07 November 2016 - 09:40
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Till CD. Kan ni inte trycka på leverantörerna lite så vi får Fox HD
Hej Askungen! Vi skickar vidare ditt önskemål och håller tummarna! Vänligen Therese
#4545
Postad 07 November 2016 - 11:41
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej Askungen! Vi skickar vidare ditt önskemål och håller tummarna! Vänligen Therese
Kanon
#4546
Postad 07 November 2016 - 14:51
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Hej Askungen! Vi skickar vidare ditt önskemål och håller tummarna! Vänligen Therese
Hej! Kan ni skicka vidare mitt önskemål ovan också? Att kunna lägga en påminnelse om ett program direkt i guiden. Tack.
#4547
Postad 07 November 2016 - 15:26
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Jag har en fråga. Min bror har två gratis hyrfilmer varje månad i appen eller genom boxen. Men jag hittar ingenstans att ni skulle ha detta?
#4548
Postad 07 November 2016 - 20:56
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Hahaha av en olyckshändelse när vi tittade på play så kom jag åt nr 8 på fjärren och så hoppade filmen till 8 minuter in på filmen.
Detta med Smart HD boxen. Jätte smidig funktion. 
Tänkte bara dela med mig detta ifall nån inte vet.
#4549
Postad 08 November 2016 - 09:57
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag har en fråga. Min bror har två gratis hyrfilmer varje månad i appen eller genom boxen. Men jag hittar ingenstans att ni skulle ha detta?
Hej Fellow88, troligtvis har din bror utbud C More Film SF med ett avtal där det ingår två hyrfilmer per månad. Kontakta gärna vår kundservice på tel 0770-33 22 11 om du vill se över ditt abonnemang samt utbud. Vänligen Micke
Redigerat av Allente Sverige, 08 November 2016 - 13:11.
#4550
Postad 09 November 2016 - 14:03
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Hej Canal Digital! Jag har ett tips om en funktion som bl a Telia har i sin programguide. Det är att kunna markera ett framtida program och lägga en påminnelse. När programmet startar kommer det upp en ruta som meddelar detta och så ändras kanalen med automatik om man inte aktivt väljer avbryt. På så sätt kan man planera hela sin TV-kväll och slippa glömma bra program (jodå, det finns en del...!). Borde inte vara omöjligt att införa.
En annan bra grej som Telia efter mångas önskemål införde var att minska ned grafiken i pausläge till en liten paussymbol. Mycket bra för de som t ex vill pausa bilden och läsa det finstilta längst ned i olika reklaminslag mm.
Hej! Kan ni skicka vidare mitt önskemål ovan också? Att kunna lägga en påminnelse om ett program direkt i guiden. Tack.
Är mina inlägg blockade för Canal Digitals kundtjänst, eller finns det andra anledningar till tystnaden?
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|