Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 October 2016 - 22:52

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Canal Digitals mina sidor är tyvärr under all kritik även om du hade kunnat logga in ;) Mig veterligen är det enda stället kostanden står så är det på fakturan... Där har dem mycket att lära av Telia. Du kan fixa en fjärrinspelning via Go-appen om jag inte minns helt fel.

Tack. Jag ringer dem på måndag och ber dem skicka en bekräftelse på kostnaden. Bra tips om appen, den fungerar faktiskt bra till fjärrinspelning, testade precis!

Postad 18 October 2016 - 15:58

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0
Finns det någon uppenbar orsak till att jag uppfattar standard-tv med CD som oskarp och suddig jämfört med samma utsändning med Telia fiber-tv? Det är nästan så att jag med CD undviker icke HD-TV sändningar, vilket inte var fallet med Telia. Även vissa inslag på HD-kanaler ser värre ut än tidigare, t ex lokala vädersändningar på TV4 HD. Direktsänt studiomaterial på HD-kanaler ser jättebra ut, men mycket annat ser bara blaskigt ut. Ta TV7, ryckigt och pixligt. Nästan så jag funderar på att utnyttja min ångerrätt, även om det innebär att jag måste upp på stege och plocka ned parabolen.

Kör 1080i ut till TV'n.

Postad 18 October 2016 - 19:24

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Finns det någon uppenbar orsak till att jag uppfattar standard-tv med CD som oskarp och suddig jämfört med samma utsändning med Telia fiber-tv? Det är nästan så att jag med CD undviker icke HD-TV sändningar, vilket inte var fallet med Telia. Även vissa inslag på HD-kanaler ser värre ut än tidigare, t ex lokala vädersändningar på TV4 HD. Direktsänt studiomaterial på HD-kanaler ser jättebra ut, men mycket annat ser bara blaskigt ut. Ta TV7, ryckigt och pixligt. Nästan så jag funderar på att utnyttja min ångerrätt, även om det innebär att jag måste upp på stege och plocka ned parabolen.

Kör 1080i ut till TV'n.

Sjuan har alltid varit kass men jag tycker den blivit sämre på senare tid, nu går det knappt att se vissa program. Andra SD-kanaler tycker jag inte är lika usla som sjuan.

Postad 19 October 2016 - 12:21

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Fler som har problem med 6:an? Ljud droppar ur emellanåt samt att bilden pixlar sig.

Kan Canal Digital titta på detta? Har vart så sedan kanalen startade. Här är fler som har problem.

https://www.comhit.n...6-via-CD-laggar

Redigerat av Karl-Johan, 19 October 2016 - 12:21.

Postad 19 October 2016 - 13:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Fler som har problem med 6:an? Ljud droppar ur emellanåt samt att bilden pixlar sig.

Kan Canal Digital titta på detta? Har vart så sedan kanalen startade. Här är fler som har problem.

https://www.comhit.n...6-via-CD-laggar

Hej Karl-Johan, vi har inte fått felrapporter på ljudproblem däremot har vi upptäckt mindre störningar emellanåt vilket är felanmält. Kontakta gärna vår kundservice på tel 0770-33 22 1 om fel uppstår så kan vi kontrollera det tillsammans direkt. Vänligen Micke 

Postad 19 October 2016 - 14:09

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Nja, ljudet droppar när bilden pixlar sig sp det är nog samma fel...

Amazing race i söndags var riktigt illa. Pixlade minst var femte minut...

Det verkar som bandbredden är för låg för vissa program på sexan...

Postad 19 October 2016 - 14:31

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

jag har Vallander(TV4) på serie inspellning

men den i söndags spelades bara in först timman (före nyheterna)

då går jag väl in och tittar på GO

men väl där så konstaterade jag den var bara på 1timma 3 min

så där saknades den del efter nyheterna också

för den som är nu på söndag ligger båda med för inspelning

detta har hän 1 gång för några veckor sedan också

Sven Åke

Postad 19 October 2016 - 15:06

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Sven Åke

Tror du menar "Johan Falk" för det är den serien som sänds på TV4 söndagar före och efter nyheterna. I alla fall så hade jag samma som dig men upptäckte det i tid och fick sätta den del som gick efter nyheterna som enskild inspelning.

Postad 19 October 2016 - 16:02

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Ja jag blandade ihop dom !

Sven Åke

Postad 19 October 2016 - 16:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Sven Åke

Hej Sven Åke, Wallander filmerna är fristående filmer så det är ingen serie med avsnitt 1,2, 3 osv. så det går inte under serieinspelning. Om det är en film som har avbrott för nyheter så behöver man manuellt lägga in två tidsbestämda inspelningar , en före- och efter nyheterna. Kontakta gärna vår kundservice på 0770-33 22 11 vid eventuella frågor eller hjälp. Vänligen Micke 

Postad 19 October 2016 - 16:42

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hej Sven Åke, Wallander filmerna är fristående filmer så det är ingen serie med avsnitt 1,2, 3 osv. så det går inte under serieinspelning. Om det är en film som har avbrott för nyheter så behöver man manuellt lägga in två tidsbestämda inspelningar , en före- och efter nyheterna. Kontakta gärna vår kundservice på 0770-33 22 11 vid eventuella frågor eller hjälp. Vänligen Micke 

Nu var det "Johan Falk" som han menade och den går som "serie" och där missades den del av avsnittet som gick nu i söndags efter nyheterna.

Det funkade förra söndagen och det verkar stämma kommande söndag.

Postad 19 October 2016 - 17:23

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Kör 1080i ut till TV'n.

Jag aktiverade låg nivå på rörelsehantering och brusreducering på min TV. Det gav en mer acceptabel bild på sjuan utan att de fina HD-kanalerna verkar ha blivit lidande.

Postad 19 October 2016 - 18:11

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

som sagts ovan så var det Johan Falk och den var även felaktig på GO tjänsten !

Sven Åke

Postad 19 October 2016 - 18:42

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

som sagts ovan så var det Johan Falk och den var även felaktig på GO tjänsten !

Sven Åke

Ser nu att det fattas ca 60 minuter där, dvs den del som sändes efter nyheterna.

Den finns även på TV4-play men endast för premium-kunder.

Postad 20 October 2016 - 08:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

Någon mer som märkt att på Discovery HD så när det är 5.1 ljud så hör man lite av centerkanalen i surroundkanalerna? Verkar precis som det är en uppmix.

Märkte det på Wheelers Dealers idag. På andra kanaler är det inte så.

Är det ett tillfälligt fel, fel på programmet eller fel på kanalen?

Vad säger ni på Canal Digital?

Postad 20 October 2016 - 08:55

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Jag hade samma problem med Johan Falk. Första timman spelades in men inte den andra. Funkade för första avsnittet. Som sagt ovan saknas även den andra timman i GO så somd et är nu finns ingen möjlighet att se ikapp innan denna veckas avsnitt. Innan det sändes låg två inspelningar som "kommande" i mappen för serieinspelningen. Tog för givet att det var de två som sändes i söndags men kollade inte så noga på datumet. På måndagen låg inget avsnitt som kommande, vet inte hur långt innan sändning de dyker upp där?

Postad 25 October 2016 - 20:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Canal Digital och Viasat i Danmark kommer eventuellt byta kanaler med varandra nästa år. Hur kommer det se ut för oss i Sverige som har Canal Digital?

http://digitalt.tv/c...vs-viasat-2017/

Postad 26 October 2016 - 07:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

CD har ju redan gjort det med Viasat i år med TV6/TV10 och Kanal9/Kanal11.

Nu är det Danmarks tur.

Postad 26 October 2016 - 09:07

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Canal Digital och Viasat i Danmark kommer eventuellt byta kanaler med varandra nästa år. Hur kommer det se ut för oss i Sverige som har Canal Digital?

http://digitalt.tv/c...vs-viasat-2017/

6'eren HD till Viasat och TV3+ HD till CD. 1:e jan 2017.

Redigerat av Karl-Johan, 26 October 2016 - 10:25.

Postad 26 October 2016 - 12:19

benkt
  • benkt
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som har problem med on demand på nya boxen (hd box smart) , segt som f-n  står bara och laddar !.

Har självklart startat om allt..... nätverk box m.m

Postad 26 October 2016 - 15:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som har problem med on demand på nya boxen (hd box smart) , segt som f-n  står bara och laddar !.

Har självklart startat om allt..... nätverk box m.m

Hej benkt, OnDemand funktionen på Smartboxen ska fungera som den ska. Testa att göra en fabriksåterställning på boxen och om möjligt, testa den på ett annat nätverk. Skulle inte detta hjälpa så kontakta gärna vår kundservice på 0770-332211 för vidare felsökning. Vänligen Max

Postad 02 November 2016 - 21:26

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Canal digital go finns nu på Atv4

Postad 03 November 2016 - 10:04

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag är kund hos både Canal Digital Kabel och Canal Digital över parabol.

Jag har fått en hel del mail från Canal Digital, som ser mycket riktiga ut, men när jag tittar på länkarna i mailet (t.ex. "Min Sida"), för att se vilken Canal Digital det handlar om, så pekar de på toppdomänen .as (Amerikanska Samoa). Någon som vet något om detta.

Postad 03 November 2016 - 20:01

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Hur många gånger ska man behöva ringa Canal Digital för att det ska bli rätt på fakturan? Sluter man ett avtal följer man det har jag lärt mig!!!

Postad 04 November 2016 - 11:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hur många gånger ska man behöva ringa Canal Digital för att det ska bli rätt på fakturan? Sluter man ett avtal följer man det har jag lärt mig!!!

Hej FederalMano, bäst hjälp i fakturafrågor får man direkt hos kundservice på tel 0770-33 22 11. Om du vill så kan du skicka oss ett prvat meddelande här på min hembio ifall det fortfarande är några oklarheter med din fakturering så kan vi kika på det tillsammans och svara på frågor. Vänligen Micke 

Postad 04 November 2016 - 12:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Nu finns Canal Digital med en app i Atv4 :)

https://www.canaldig...t-att-se-pa-tv/

Postad 04 November 2016 - 12:56

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Inga live-kanaler i TV-appen tyvärr.

Postad 04 November 2016 - 13:00

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital! Jag har ett tips om en funktion som bl a Telia har i sin programguide. Det är att kunna markera ett framtida program och lägga en påminnelse. När programmet startar kommer det upp en ruta som meddelar detta och så ändras kanalen med automatik om man inte aktivt väljer avbryt. På så sätt kan man planera hela sin TV-kväll och slippa glömma bra program (jodå, det finns en del...!). Borde inte vara omöjligt att införa.

En annan bra grej som Telia efter mångas önskemål införde var att minska ned grafiken i pausläge till en liten paussymbol. Mycket bra för de som t ex vill pausa bilden och läsa det finstilta längst ned i olika reklaminslag mm.

Postad 04 November 2016 - 13:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Inga live-kanaler i TV-appen tyvärr.

Det var synd :mellow:

Postad 04 November 2016 - 13:11

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Det var synd :mellow:

Ska förtydliga, det gäller appen till Samsung SMART-TV.

Apple-TV har live-kanaler

Postad 04 November 2016 - 13:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det sprack i alla fall, inte tidigare kund! 

För att få tillgång till appen behöver du ett tv-abonnemang från Canal Digital (via parabol) samt en digitalbox eller en tv-modul. 

Redigerat av mcmike, 04 November 2016 - 13:25.

Postad 04 November 2016 - 14:02

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

En annan bra grej som Telia efter mångas önskemål införde var att minska ned grafiken i pausläge till en liten paussymbol. Mycket bra för de som t ex vill pausa bilden och läsa det finstilta längst ned i olika reklaminslag mm.

Hmm, på den svarta ADB-boxen går det att ta bort grafiken helt med ett tryck på bakåtpil (den som sitter nere till vänster om nollan). Funkar även om man vill dölja grafik medan man snabbspolar.
Kanske inte är likadant på de andra boxarna.

Postad 04 November 2016 - 14:14

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Det sprack i alla fall, inte tidigare kund! 

För att få tillgång till appen behöver du ett tv-abonnemang från Canal Digital (via parabol) samt en digitalbox eller en tv-modul. [/size]

Ja något sådant som fri TV finns inte så självklart behövs ett abonnemang.
Fördelen med detta är ju att man kan få sitt utbud i vilken TV som helst så länge man har internet.
Hade live-tv funnits i TV-appen så hade man sluppit parabolkabeln, och även Apple-tv på platser i huset där man vill ha en TV till.

Postad 04 November 2016 - 14:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Ja något sådant som fri TV finns inte så självklart behövs ett abonnemang.

Jag ville kunna köpa play kanalerna och ingenting annat!

Postad 04 November 2016 - 14:24

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0

Jag ville kunna köpa play kanalerna och ingenting annat!

c-more play kanske

Postad 04 November 2016 - 14:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

c-more play kanske

Tack för tipset! Jag har den tjänsten, men CD har betydligt fler Tv kanaler. Kanske något som kommer framöver att bara kunna köpa play, vilket förmodligen hade lockat nya kunder! Får återkomma då som kund, om så blir fallet :)

Redigerat av mcmike, 04 November 2016 - 15:11.

Postad 04 November 2016 - 15:17

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Hos telia kan man väl bara skaffa play+ med många kanaler. Har du kollat där?

Postad 04 November 2016 - 19:54

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Hmm, på den svarta ADB-boxen går det att ta bort grafiken helt med ett tryck på bakåtpil (den som sitter nere till vänster om nollan). Funkar även om man vill dölja grafik medan man snabbspolar.
Kanske inte är likadant på de andra boxarna.

Aha! Jag har den nya boxen, kanske fungerar den likadant? Ska testa....

Edit: yes, tangenten Back tar bort grafiken. Forumet levererar. Tack alfista!

Redigerat av Saturnus, 04 November 2016 - 19:57.

Postad 04 November 2016 - 23:39

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Nu finns Canal Digital med en app i Atv4 :)

https://www.canaldig...t-att-se-pa-tv/

How, blir riktigt överraskad över att första versionen verkar användbar och tom har en supernice funktion med att kunna gå tillbaka hela 2 timmar på livekanalerna! Coolt!

Från pressmeddelandet:

Du kan även spola tillbaka live-tv upp till två timmar – perfekt när du missat början på din favoritserie eller bara vill se det där drömmålet en gång till.

Postad 05 November 2016 - 07:39

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Hur kort livslängd ska en Samsung-TV ha? Har en från 2012 och den verkar vara för gammat för att få CD-appen. 

Postad 05 November 2016 - 08:31

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
De har uttalat sig om det och det är inte uppmuntrande...
Samsung uppdaterar inte 2013 års modeller nästa år så svaret är tre år i livslängd på smartfunktionerna.

Postad 05 November 2016 - 10:42

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
3 år är väl ändå bra! Jag skulle själv inte räkna med mer än 2 år för nya appar till smart-tv (men hoppas på 3).

Jämför med en mobil, hur het är en sådan som är äldre än 2 år. Även där riskerar man inte kunna uppdatera den med senaste operativsystem och appar efter 2-3 år. Däremot fungerar dom ju oftast utmärkt att ringa med ytterligare en massa år. Samma med en smart-tv, köp ny intelligens i form av extern burk och du kan använda TVn i minst 10 år till.

Att det är så här är ju inte tillverkarnas fel utan att processorer utvecklas i så rasande snabbt takt och möjligheterna ökar då med ny programvara.

Postad 07 November 2016 - 08:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Till CD. Kan ni inte trycka på leverantörerna lite så vi får Fox HD?

Postad 07 November 2016 - 09:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Till CD. Kan ni inte trycka på leverantörerna lite så vi får Fox HD

Hej Askungen! Vi skickar vidare ditt önskemål och håller tummarna! Vänligen Therese

Postad 07 November 2016 - 11:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen! Vi skickar vidare ditt önskemål och håller tummarna! Vänligen Therese

Kanon

Postad 07 November 2016 - 14:51

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Hej! Kan ni skicka vidare mitt önskemål ovan också? Att kunna lägga en påminnelse om ett program direkt i guiden. Tack.

Postad 07 November 2016 - 15:26

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Jag har en fråga. Min bror har två gratis hyrfilmer varje månad i appen eller genom boxen. Men jag hittar ingenstans att ni skulle ha detta?

Postad 07 November 2016 - 20:56

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Hahaha av en olyckshändelse när vi tittade på play så kom jag åt nr 8 på fjärren och så hoppade filmen till 8 minuter in på filmen.

Detta med Smart HD boxen. Jätte smidig funktion. :)

Tänkte bara dela med mig detta ifall nån inte vet.

Postad 08 November 2016 - 09:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag har en fråga. Min bror har två gratis hyrfilmer varje månad i appen eller genom boxen. Men jag hittar ingenstans att ni skulle ha detta?

Hej Fellow88, troligtvis har din bror utbud C More Film SF med ett avtal där det ingår två hyrfilmer per månad. Kontakta gärna vår kundservice på tel 0770-33 22 11 om du vill se över ditt abonnemang samt utbud. Vänligen Micke 

Redigerat av Allente Sverige, 08 November 2016 - 13:11.

Postad 09 November 2016 - 14:03

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital! Jag har ett tips om en funktion som bl a Telia har i sin programguide. Det är att kunna markera ett framtida program och lägga en påminnelse. När programmet startar kommer det upp en ruta som meddelar detta och så ändras kanalen med automatik om man inte aktivt väljer avbryt. På så sätt kan man planera hela sin TV-kväll och slippa glömma bra program (jodå, det finns en del...!). Borde inte vara omöjligt att införa.

Hej! Kan ni skicka vidare mitt önskemål ovan också? Att kunna lägga en påminnelse om ett program direkt i guiden. Tack.

Är mina inlägg blockade för Canal Digitals kundtjänst, eller finns det andra anledningar till tystnaden?

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.