* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 11 January 2009 - 21:28
Gretzky
-
Gretzky
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har ett annorlunda problem. Då man har ett pågående telefonsamtal i bilen och stänger bildörren så bryts telefonsamtalet! Efter test i dag kan jag konstatera att detta händer vid varje tillfälle då någon utav dörrarna stängs.Oberoende på om telefonen sitter i bilhållaren eller om jag håller den i handen. Inte heller tycks det spela roll om jag har headsetet eller billaddaren ansluten.
Är det fler som har uppmärksammat problemet och i så fall finns det en bra lösning?
// Dudde
Japp, händer för mig också och jag "tror" det beror på övertryck i kupén, som gör att telefonen reagerar som om nån trycker på skärmen. Räcker med att veva ned ett fönster lite grann så fungerar det utan problem. Men jag var väldigt konfunderad i början när jag hoppade in och ut i lastbilen.
Postad 11 January 2009 - 22:11
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Japp, händer för mig också och jag "tror" det beror på övertryck i kupén, som gör att telefonen reagerar som om nån trycker på skärmen. Räcker med att veva ned ett fönster lite grann så fungerar det utan problem. Men jag var väldigt konfunderad i början när jag hoppade in och ut i lastbilen.
Haha! Fa-an va coolt! Men rätt ###### kass. Eller gäller detta även andra mobiler med pek-skräm? Om inte så är det ju rent ###### kasst.
Postad 11 January 2009 - 23:38
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Säker på att du inte råkat slå på telefonlåset av misstag?
Jadå.. jag slog som sagt på och av det för att vara på säkra sidan. Ändrade tid till 5 minuter och testade så det funkade med den kod jag hade, och slog sen av det. Kom igen tills på morgonen, och då kunde jag inte skriva in min kod, och har inte heller kunnat ta emot samtal eller hört larmet. Lite irriterande må jag säga! Allt jag kan göra är att öppna luckan och starta om den! Alltså jag kan inte ens stänga av den med vanliga strömbrytaren när det händer. Några ideér? //Joel
Postad 12 January 2009 - 10:26
spaceboy
-
spaceboy
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej alla glada x1 ägare, o alla andra. Ännu en medlem i klubben. Skaffade min snygga svarta x1:a för någon vecka sedan och är inte annat än nöjd. Är ny WM användare, har följt forumet en lång stund och tackar alla för alla tips om telefonen och olika program. Kan göra så mycket med min nya leksak, finns inga gränser Tidigare ägare av en w850i, där fanns ett progran som var ytterst användbart, "Trackid". Nån som vet om det går att få tag på till X1:an?
MusicID är ett motsvarande gratisprogram till SonyEricssons Trackid. Fungerar okay, inte lika bra som sony ericssons program enligt min erfarenhet, men hittar många låtar. Du surfar ner programmet här: MusicID
Postad 12 January 2009 - 10:28
Zulan
-
Zulan
-
Lärjunge
-
-
499 inlägg
Provade att uppdatera precis, uppdateringen lyser med sin frånvaro.
Postad 12 January 2009 - 12:00
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Vad skall hända sedan dom färgade ränderna har kommit up på displayen på X1:an när man försöker uppdatera? Jag ser bara att den är ansluten till USB i det vita fältet och i det Röda fältet så står det: KOVS110 SPL-0.72.0000 MicroP1-707 MicroP2-707 Vad kall hända efter detta? Hur länge skll man vänta? / Jonas
Postad 12 January 2009 - 12:13
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Vad är detta för ett korkat system. Varför kan de inte skriva på sidan när en uppdatering finns tillgänglig? Är det någon som begriper? Men det är väl policy - är allt perfekt från början så behövs ju ingen uppdatering!
Postad 12 January 2009 - 12:49
Zulan
-
Zulan
-
Lärjunge
-
-
499 inlägg
Vad skall hända sedan dom färgade ränderna har kommit up på displayen på X1:an när man försöker uppdatera? Jag ser bara att den är ansluten till USB i det vita fältet och i det Röda fältet så står det: KOVS110 SPL-0.72.0000 MicroP1-707 MicroP2-707
Vad kall hända efter detta? Hur länge skll man vänta? / Jonas
När de färgade ränderna kommer ansluter du telefonen till usb-porten. Efter någon sekund startar en verifieringsprocess på din dator och därefter säger den om det finns en nyare firmware tillgänglig. Det händer mig ofta att själva verifieringsprocessen inte startar. Då tar jag ur batteriet igen och startar den med vol - plus on/off knappen igen.
Postad 12 January 2009 - 13:03
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
När de färgade ränderna kommer ansluter du telefonen till usb-porten. Efter någon sekund startar en verifieringsprocess på din dator och därefter säger den om det finns en nyare firmware tillgänglig. Det händer mig ofta att själva verifieringsprocessen inte startar. Då tar jag ur batteriet igen och startar den med vol - plus on/off knappen igen.
Jag har provat detta flera gånger men aldrig fått igång någon verifieringsprocess. Någon som vet vad som kan vara felet? Använder Vista Ultimate.
Postad 12 January 2009 - 13:55
dario99
-
dario99
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag får inte kommunikationen med min MBW-100 klocka att fungera. Jag har provat både med SmartWatchM och BTwatch.
SWM hittar aldrig ens telefonen. Den står bara och söker och jag har gjort precis som anvisningen säger. Själva telefonen hittar klockan (i BT manager) men alltså inte programvaran. Jag har provat byta till nästa alla portar i listan och testa, men utan att den hittar klockan.
BTW hittar klockan, men sen när jag ska köra igång programmet efter att klockan är funnen så vill programmet att jag skall "trycka knappen uppe till höger" och då hänger sig programmet totalt. Så BTW funkar heller inte.
Någon som haft problem och fått det att funka? Jag vet att många har lyckats få det fungera utan problem, men jag har mixtrat med detta i veckor utan att hitta lösningen!
/J
Jag har fått kopplingen att funka, äntligen. Har ägnat timmar åt detta och vet itne med säkerhet vad det var som gjorde att det började fungera. En av de sakerna som jag gjorde bland det sista var att ange lösenordet till "0000" i BT manager i X1. Jag har viserligen inte fått den att hitta klockan när jag gör "Pairing" från programmet, men jag kan göra "connect" och kommunikationen fungerar.
Postad 12 January 2009 - 14:32
JohanS
-
JohanS
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Är det någon mer än jag som upplever ljudnivån vid samtal som otroligt hög? Jag trycker på volym ner och den är i botten men jag tycker fortfarande volymen är skrämmande hög, vid många samtal måste jag hålla luren 3-4cm ifrån örat. Finns det fler sätt att ändra volymen?
Postad 12 January 2009 - 14:37
Zulan
-
Zulan
-
Lärjunge
-
-
499 inlägg
Jag upplever samma sak. Sitter i ett kontorslandskap och när min farsa ringer hör nog hela byggnaden vad han säger :-)
Postad 12 January 2009 - 15:01
danee
-
danee
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
MusicID är ett motsvarande gratisprogram till SonyEricssons Trackid. Fungerar okay, inte lika bra som sony ericssons program enligt min erfarenhet, men hittar många låtar. Du surfar ner programmet här: MusicID
Tackar så Mycket!
Postad 12 January 2009 - 15:03
EasyT
-
EasyT
-
Rookie
-
6 inlägg
Kanske en dum fråga men, varför får man inte fram ngn kartbild i typ googlemap (inte mob varianten utan den vanliga) eller på www.geocache.com? Det verkar saknas ngt i explorer, opera och opera mini. Går det att fixa så man kan c kartorna på ngt sätt?
Tacksam för all hjälp då det skulle vara till stor nytta när man geocachar och vill ha nya mål vi mobilen.
Ingen som vet....?
Postad 12 January 2009 - 15:05
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Efter att nu slutat att installera nya program varje dag och istället gått över och blivit en mer "normal" användare så är jag överlag mycket nöjd med min Xperia. Förutom just i hanteringen av Bluetooth.. jag använder en enkel SE blåtandssnäcka enbart i bilen. Det jag vill göra bara att slå igång blåtand på telefonen, sätta på öronsnäckan och sen kunna prata via den - men det går fan i mej aldrig..
40% av gångerna så får jag inte kontakt mellan snäcka och telefon. Att starta om snäcka och blåtandsmodulen i telefonen löser det hälften av gångerna men lika ofta måste jag i slutändan starta om hela telefonen.
55% av gångerna får jag kontakt. Trycker in knappen och säger "Call xxxxx" (använder Voice Commander) - hör Voice Commander bekräfta mitt val i snäckan och ringer.. därefter så kopplar blåtandssnäckan ner sig och plockar inte upp samtalet i örat utan nu måste jag snabbt slita upp telefonen och prata som vanligt. Eventuellt kan jag nu få tillbaka samtalet i snäckan genom att trycka på dess knapp - men lika vanligt att det skiter sig då med.
Endast 5% av gångerna fungerar det som jag vill....
Min fråga är nu till er som har erfarenhet av andra WM-lurar - är det samma skit med alla WM-telefoner? Eller är det bara HTC/SE som är extremt dåliga??
Postad 12 January 2009 - 15:44
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Ang BT
Har inga andra WM-lurar att jämföra med men jag har lagt ner försöken med BT på denna lur - fungerar helt enkelt inte. Väntar på uppdateringen och hoppas att någon förbättring möjligen kan finnas med där? Har provat BT ihop med min XP-dator också vid olika tillfällen utan några lyckade resultat så man kanske inte skall ha några större förhoppningar.
Postad 12 January 2009 - 18:46
The Messiah
-
The Messiah
-
Rookie
-
6 inlägg
Ang BT Har inga andra WM-lurar att jämföra med men jag har lagt ner försöken med BT på denna lur - fungerar helt enkelt inte. Väntar på uppdateringen och hoppas att någon förbättring möjligen kan finnas med där? Har provat BT ihop med min XP-dator också vid olika tillfällen utan några lyckade resultat så man kanske inte skall ha några större förhoppningar.
Hmmm... jag måste väl då ha tur med min lur. Jag kör med Sony Ericssons HCB-150 BT bilhandsfree och ett Southwing SA505 headset. Båda är pairade med telefonen. Jag har luren inställd så att andra enheter ska kunna känna igen min enhet. Min HCB-150 är alltid på i bilen. Hittar direkt åt mobilen när jag trycket in knappen på HCB-150'n för att ta fram telefonboken. Headsetet fungerar också klockrent! Har faktiskt aldrig haft några problem, och jag har inte heller pillat med något för att få det att fungera. Någon gång ska man väl ha tur... tydligen...
Redigerat av The Messiah, 12 January 2009 - 19:42.
Postad 13 January 2009 - 00:09
EasyT
-
EasyT
-
Rookie
-
6 inlägg
Har heller inga större problem med BT. Kör med nokias stereo BT tillsammans med X1:an och dessutom en sony mp4 med inbyggd BT på samma gång och det funkar ganska bra. Enda kruxet är att jag först måste connecta mp4:an och sen X1:an. Har även kört ut internet via BT till en laptop. Också där var det egentligen inga problem.
Postad 13 January 2009 - 00:39
soer
-
soer
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
BT har funkat bra för mig också, både att ansluta till dator och till headset. MEN! När jag ansluter bluetooth headset och kollar på film, webbteve eller YouTube så laggar det något fruktansvärt. Har därför gått tillbaka till de vanliga lurarna.
Postad 13 January 2009 - 00:50
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Det råkar inte vara så att ni som har brutala BT-problem har wlan aktiverat?
Postad 13 January 2009 - 01:01
magi
-
magi
-
Forumräv
-
-
681 inlägg
någon mer än jag som har problem med att skärmen blir svart när de ringer. de går bra att svara men jag ser ju inte vem.
när samtalet är slut så funkar skärmen igen.
Någon som har en lösning.
Postad 13 January 2009 - 09:02
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Hej!
Behöver HJÄLP!
Vill veta hur man ändrar påminnelse signalen. Alla andra signaler (o även en för påminnelse) har jag hittat o ändrat o det funkar men inte den jag väljer för påminnelsen det bara piper när påminnelsen kommer. Vilket gör att jag hela tiden missar denna :-(.
Tacksam för hjälp
Postad 13 January 2009 - 09:48
djesko
-
djesko
-
Användare
-
-
127 inlägg
någon mer än jag som har problem med att skärmen blir svart när de ringer. de går bra att svara men jag ser ju inte vem. när samtalet är slut så funkar skärmen igen. Någon som har en lösning.
kör detta : http://www.cliffords.nu/Funkar fint på min /N
Postad 13 January 2009 - 09:51
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Det råkar inte vara så att ni som har brutala BT-problem har wlan aktiverat?
Nix.. kör bara BT. Har heller inte massa program igång.. utöver standard kör jag endast SPB Mobile Shell som minnesresident program. Blåtandssnäckan är även den nyinköpt nu i höstas - en Sony Ericsson HBH-PV770.
Postad 13 January 2009 - 16:29
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jag har ett konstigt problem, när jag startar x1'an sitter jag och väntar på att slå in pinkoden för simkortet, men jag hinner aldrig slå in koden, siifrorna försvinner direkt, så jag brukar gå in i kontakter och ringer upp en kompis mobil som han aldrig använder, då kommer siffrorna upp så jag kan slå in pinkoden, men jag vill ju göra det direkt oå uppstarten, det har fungerat förut.
Är det någon som har en lösning på det här?
Postad 13 January 2009 - 16:48
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag har ett konstigt problem, när jag startar x1'an sitter jag och väntar på att slå in pinkoden för simkortet, men jag hinner aldrig slå in koden, siifrorna försvinner direkt, så jag brukar gå in i kontakter och ringer upp en kompis mobil som han aldrig använder, då kommer siffrorna upp så jag kan slå in pinkoden, men jag vill ju göra det direkt oå uppstarten, det har fungerat förut.
Vet inte varför det är så här. Händer mest hela tiden. En riktig WM-bugg skulle jag tro. Men du behöver inte ringa upp någon för att få fram det igen. Gå till comm manager och slå av telefonfunktionen och slå på den igen så kommer den.
Postad 13 January 2009 - 17:06
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Vet inte varför det är så här. Händer mest hela tiden. En riktig WM-bugg skulle jag tro. Men du behöver inte ringa upp någon för att få fram det igen. Gå till comm manager och slå av telefonfunktionen och slå på den igen så kommer den.
Eller så trycker du på "tratten" uppe på taskbaren och väljer inställningar när rutan kommer upp.
Postad 13 January 2009 - 17:07
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Det är inte så att du lagt in Xperia Tweak och gör en koppling till en annan panel direkt vid start? Fick själv detta resultat efter detta.
Postad 13 January 2009 - 17:13
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Eller så trycker du på "tratten" uppe på taskbaren och väljer inställningar när rutan kommer upp.
Det är ju "comm manager" man ska trycka på även där. Och då kommer man precis dit jag sa.  Allt annat är omvägar. Det är inte så att du lagt in Xperia Tweak och gör en koppling till en annan panel direkt vid start? Fick själv detta resultat efter detta.
Detta händer ofta redan out of the box. Möjligt att det händer precis varje gång om man har någon annan default-panel. Men om man kör today som default så försvinner pin-plattan väldigt ofta efter omstart. Men jag startar sällan om så inget stort problem.
Postad 13 January 2009 - 17:14
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Det är inte så att du lagt in Xperia Tweak och gör en koppling till en annan panel direkt vid start? Fick själv detta resultat efter detta.
Nej, det enda jag gjort är en reset, efter det blev problemet mer frekvent. DIFference, tack för tipset om comm manager, det hade jag inte tänkt på.
Postad 13 January 2009 - 17:25
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Någon som vet om alla telefoner fram till idag har levererats med samma programversion? Tycker det verkar vara så mycket konstigheter som vissa har och andra inte.
Har aldrig gjort ngn hard restet trots att vissa program verkar slutat fungera (t.ex. Pdf och Hjälpprogrammet). Vägrar envist och avvaktar uppdatering som tydligen skall vara klar men inte släppt.
Redigerat av ThomasX1, 13 January 2009 - 17:29.
Postad 13 January 2009 - 18:40
The Messiah
-
The Messiah
-
Rookie
-
6 inlägg
Någon som vet om alla telefoner fram till idag har levererats med samma programversion? Tycker det verkar vara så mycket konstigheter som vissa har och andra inte. Har aldrig gjort ngn hard restet trots att vissa program verkar slutat fungera (t.ex. Pdf och Hjälpprogrammet). Vägrar envist och avvaktar uppdatering som tydligen skall vara klar men inte släppt.
Fick min X1 på en gång när den släpptes. Har följande: ROM-version 1.02.936.3 ROM-datum 08/29/08 Programversion R1AA017 Anpassningsversion R11A Ni som nyss köpt er lur, har ni samma versioner? Får man också samma versioner om man laddar ned en uppdatering från Sony Ericsson (trots att den säger att det inte finns någon ny version)
Postad 13 January 2009 - 18:51
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag går bara in i "telefon läge", alltså som om man ska ringa nån via knappsatsen och då trycker man in koden bara...
Postad 13 January 2009 - 19:18
Simeon
-
Simeon
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Plötsligt hörs det bara i BT-headsetet när det ringer, telefonen är helt tyst. Kan inte komma på mig själv med att ha ändrat någon inställning. Har man inte på sig headsetet missar man med all sannolikhet samtalet. Någon som känner igen sig i det här? Något som har förslag på en lösning? Har gjort hard-reset, men till ingen nytta.
Kanske har det något med TomTom Navigator 7 att göra. Såg en ljudsymbol där om att ljudet var avstängt, satte på det och då ringde det som vanligt i telefonen igen. Men till saken hör att TomTom inte var igång, varken aktivt eller i bakgrunden.
Redigerat av Simeon, 13 January 2009 - 19:27.
Postad 13 January 2009 - 20:13
Spetsnaz
-
Spetsnaz
-
Rookie
-
7 inlägg
Har ägt min X1 i en vecka och jag älskar den, men det är ju inget nytt för er som hänger här
En liten grej stör mig jag har införskaffat tomtom 7, körde in vga versionen och nu är poi-ikonerna så små så man ser knappt vad dom föreställer...inställning? eller skulle jag valt qvga versionen? På P1:an var allt ok?
Har skummat igenom det mesta i tråden men har inte hittat nåt om detta.
Mvh Spets
Redigerat av Spetsnaz, 13 January 2009 - 20:14.
Postad 13 January 2009 - 20:49
Unregisteredbd32fa2a
-
Unregisteredbd32fa2a
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej!
Har haft min mobil på reperation, lurhögtalaren var spräckt.
Men nu när jag har fått tillbaka den så när man skakar på den upp och ner låter det som det ligger en bit lös.
Undrar om någon av har samma sak? Eller om reperatören har klantat sig helt enkelt.
Ingen lust att lämna in mobilen igen, då det tog 2 veckor innan jag fick tillbaka den
Postad 14 January 2009 - 07:21
trancestar
-
trancestar
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej!
Har haft min mobil på reperation, lurhögtalaren var spräckt. Men nu när jag har fått tillbaka den så när man skakar på den upp och ner låter det som det ligger en bit lös. Undrar om någon av har samma sak? Eller om reperatören har klantat sig helt enkelt.
Ingen lust att lämna in mobilen igen, då det tog 2 veckor innan jag fick tillbaka den
Hej Jag har samma lilla skrammel i min och det har varit sen den var ny. Läste nåstans(kanske t.o.m i den här tråden) att det nog var slide mekaniken som lät lite om man skakade telefonen. Inget att bekymra sig över tror jag  Jag älskar min xperia
Postad 14 January 2009 - 08:15
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hej
Jag har samma lilla skrammel i min och det har varit sen den var ny. Läste nåstans(kanske t.o.m i den här tråden) att det nog var slide mekaniken som lät lite om man skakade telefonen. Inget att bekymra sig över tror jag  Jag älskar min xperia
Hej. Min skramlar sedan den var ny och enl säljare så gör det så i alla X1:or! Hur hittar man vilken programversion man har?
Postad 14 January 2009 - 09:47
vasjpett
-
vasjpett
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej!
Har haft min mobil på reperation, lurhögtalaren var spräckt. Men nu när jag har fått tillbaka den så när man skakar på den upp och ner låter det som det ligger en bit lös. Undrar om någon av har samma sak? Eller om reperatören har klantat sig helt enkelt.
Hade en G900 tidigare som skrammlade när man ruskade på den, enligt uppgift var det autofocusen i kameran som lät och skulle vara så. Samma sak på min X1'a Sugen på svaret på hur man får telefonen att ringa när man kör BT, min ringer bara i BT'n när den är på. //Johan
Postad 14 January 2009 - 09:54
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Hej. Min skramlar sedan den var ny och enl säljare så gör det så i alla X1:or!
Hur hittar man vilken programversion man har?
Inställningar/System/Enhetsinformation
Postad 14 January 2009 - 10:24
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Inställningar/System/Enhetsinformation
Jag har samma versioner som ovanstående och min telefon är ca 2månader gammal.
Postad 14 January 2009 - 11:19
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag hade problem med krasher flera gånger om dagen på min X1, men sedan jag uppdaterat SPB Mobile Shell till version 2.1.4 så har krasherna försvunnit..
Vi har fått Turbo3G(HSDPA) i dagarna här och helt plötsligt har jag ett fint H i taskbaren.. Gjorde en hastighetskoll på www.tptest.se/mobil men kom bara upp i ynkliga 432kbit/s med 4/5 i mottagning..  Det är ju knappt snabbare än vanlig 3G.. Varför så slött ska det inte vara uppåt 7.2mbit? Hade varit nöjd om jag fick 2-3mbit iaf...
Postad 14 January 2009 - 11:52
Unregisteredbd32fa2a
-
Unregisteredbd32fa2a
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej
Jag har samma lilla skrammel i min och det har varit sen den var ny. Läste nåstans(kanske t.o.m i den här tråden) att det nog var slide mekaniken som lät lite om man skakade telefonen. Inget att bekymra sig över tror jag  Jag älskar min xperia
Hade en G900 tidigare som skrammlade när man ruskade på den, enligt uppgift var det autofocusen i kameran som lät och skulle vara så. Samma sak på min X1'a
Sugen på svaret på hur man får telefonen att ringa när man kör BT, min ringer bara i BT'n när den är på.
//Johan
Vad konstigt att det skall vara så. Men upplever ni samma sak när ni har tangentbordet framme? Sen när man trycker ner slidern och skakar den upp och ner försvinner skramlet (ej tangentbord framme) Jag märkte inte av skramlet förut, men efter servicen börjar jag märka det. Någon vits att lämna in den på service igen?
Redigerat av Unregisteredbd32fa2a, 14 January 2009 - 13:44.
Postad 14 January 2009 - 12:53
vasjpett
-
vasjpett
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Vad konstigt att det skall vara så. Men upplever ni samma sak när ni har tangentbordet framme?
Sen när man trycker ner slidern och skakar den upp och ner försvinner skramlet (ej tangentbord framme) Någon vits att lämna in den på service igen?
Samma skrammel i min när tangentbordet är ute. Nån som vet var GPS mottagaren siter placerad, får lite dålig mottagning ibland beroende på hur den sitter/ligger. /Johan
Postad 14 January 2009 - 13:32
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag hade problem med krasher flera gånger om dagen på min X1, men sedan jag uppdaterat SPB Mobile Shell till version 2.1.4 så har krasherna försvunnit.. 
Vi har fått Turbo3G(HSDPA) i dagarna här och helt plötsligt har jag ett fint H i taskbaren.. Gjorde en hastighetskoll på www.tptest.se/mobil men kom bara upp i ynkliga 432kbit/s med 4/5 i mottagning.. Det är ju knappt snabbare än vanlig 3G.. Varför så slött ska det inte vara uppåt 7.2mbit? Hade varit nöjd om jag fick 2-3mbit iaf...
Du har alltså ett dataabonnemang som stödjer Turbo-3g och du har aktiverat det? Jag kör Turbo-3g med Tre och kommer upp i 400-500 kB/sek (obs kByte, dvs ca 4 Mbit)
Postad 14 January 2009 - 14:19
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej, Jag har testat Winterface en del och den är smidig tycker jag. http://iwindowsmobil...bile-shell.htmlsedan undrar jag om man kan ändra till annat än stockholm som väder på "snandartpanelerna från SE.
Postad 14 January 2009 - 14:23
Liftraser
-
Liftraser
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Du har alltså ett dataabonnemang som stödjer Turbo-3g och du har aktiverat det? Jag kör Turbo-3g med Tre och kommer upp i 400-500 kB/sek (obs kByte, dvs ca 4 Mbit)
Jag har ett separat mob.bredband från 3 men tänkte ha ett via telenor som jag har i mobilen så att jag slapp det extra usb-modemet. Pratade med telenor och fick 3 mån gratis testabonemang som senare skulle kosta 159 kr/mån tror jag det var. Testade hastigheten på bredbandskollen.se/mobil och fick förvånande olika resultat (förvånande för mig i alla fall som inte är så insatt) Via Opera mini: 21571 kbit/s Via Opera Mobile: 119 kbit/s Explorer: 114 kbit/s Såvida inte Opera mini är skrämmande överlägset så borde väl jag ha missupfatta något. Eller kan det vara något med inställningarna.
Postad 14 January 2009 - 14:30
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag har ett separat mob.bredband från 3 men tänkte ha ett via telenor som jag har i mobilen så att jag slapp det extra usb-modemet. Pratade med telenor och fick 3 mån gratis testabonemang som senare skulle kosta 159 kr/mån tror jag det var.
Testade hastigheten på bredbandskollen.se/mobil och fick förvånande olika resultat (förvånande för mig i alla fall som inte är så insatt)
Via Opera mini: 21571 kbit/s Via Opera Mobile: 119 kbit/s Explorer: 114 kbit/s
Såvida inte Opera mini är skrämmande överlägset så borde väl jag ha missupfatta något. Eller kan det vara något med inställningarna.
Ja att något är strul är väl helt klart för du har ju enligt din lista 21 mbit med opera mini.  Installera en FTP-klient istället och tanka från någon FTP så ser du ju hur snabbt du kan tanka. Förresten. Tre har gjort om sitt Turbo 3g till mobilabonnemangen nu. De har ju haftm obil surf (vanlig 3g) ett tag som har kostat 99 kr/mån. Nu har de även mobil surf turbo 3g som kostar 150 kr/mån. Istället för vanliga mobilt bredband i mobilen som kostar 199 kr/mån. Bytte till det igår och fungerar precis lika bra. Kommer upp i 400-500 kByte/sek över ftp, precis som med mobila bredbandet i mobilen.
Postad 14 January 2009 - 15:06
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Plötsligt hörs det bara i BT-headsetet när det ringer, telefonen är helt tyst. Kan inte komma på mig själv med att ha ändrat någon inställning. Har man inte på sig headsetet missar man med all sannolikhet samtalet. Någon som känner igen sig i det här? Något som har förslag på en lösning? Har gjort hard-reset, men till ingen nytta.
Kanske har det något med TomTom Navigator 7 att göra. Såg en ljudsymbol där om att ljudet var avstängt, satte på det och då ringde det som vanligt i telefonen igen. Men till saken hör att TomTom inte var igång, varken aktivt eller i bakgrunden.
Jag hade detta problem och då berodde det på MS Voice Commander. Se till att " Notifications" under Voice Command under inställningar är satt till " Announce notifications through device speaker och wired headset only"
Postad 14 January 2009 - 15:21
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hade en G900 tidigare som skrammlade när man ruskade på den, enligt uppgift var det autofocusen i kameran som lät och skulle vara så. Samma sak på min X1'a
Sugen på svaret på hur man får telefonen att ringa när man kör BT, min ringer bara i BT'n när den är på.
//Johan
Gå till Inställningar -> Voice Commander. Klicka på rutan Notifications. Där kan du välja hur det ska ringa. I luren, headset eller båda. [EDIT] Såg nu att svaret redan fanns med.... Sorry! Kan någon säga hur man gör för att permanent flytta mappen Mina Dokument till minneskortet istället? Så att filer man drar över med Mobile Explorer hamnar på minneskortet automatiskt. Eller bilder från mms sparas på minneskortet. TouchFlo 3D hämtar bara bilder från telefonminnet, inte från minneskortet. Osv.
Redigerat av Unregisteredbe5ae073, 14 January 2009 - 15:20.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|