* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 19 januari 2011 - 19:22

Postad 19 januari 2011 - 20:33
OT: Rensa kyl och frys och stäng av stora strömbrytaren så du spar lite el iställetEn snabb fråga bara, Ska dra till Thailand nästa vecka och vara borta i 4v. Tänkte lämna min iphone hemma och köra på en gammal med ett thai simkort.
Min fråga är då, tror ni de e lugnt att ha mobilen på och i laddaren i 4v medans man är borta? eller kan den kanske bli för varm och brinna upp av det??

Redigerat av jarre008, 19 januari 2011 - 20:34.
Postad 19 januari 2011 - 22:08

Postad 20 januari 2011 - 15:46
Postad 23 januari 2011 - 08:52
Postad 23 januari 2011 - 10:05
Jag har haft min iPad inkopplad i dagar och den har varit sval och fin när betteriet väl är fullt.
http://batteryuniver...m_ion_batteries
För en lite mer teknisk förklaring för hur LI-Ionbatterier hanterar laddström.
Redigerat av simulacra, 23 januari 2011 - 10:24.
Postad 23 januari 2011 - 14:36
Postad 23 januari 2011 - 22:07
Redigerat av Guarana, 23 januari 2011 - 22:09.
Postad 24 januari 2011 - 01:31
Postad 25 januari 2011 - 21:34
Tyvärr hittar jag inget ställe där jag kan ändra namnet. Förmodar att du kör Mac för i Windows lyckas jag inte.Bara högerklicka på namnet i iTunes när du kopplat in telefonen!
Postad 25 januari 2011 - 22:15
Tyvärr hittar jag inget ställe där jag kan ändra namnet. Förmodar att du kör Mac för i Windows lyckas jag inte.
Stämmer med att jag kör Mac så var lite osäker på Windowsbeteendet. Googla lite och hittade att du inte skulle högerklicka utan dubbelklicka i vanlig windowsordning på namnet

Hittade det här: http://discussions.a...ssageID=5940840
Redigerat av Whopper, 25 januari 2011 - 22:16.
Postad 25 januari 2011 - 22:37
Stämmer med att jag kör Mac så var lite osäker på Windowsbeteendet. Googla lite och hittade att du inte skulle högerklicka utan dubbelklicka i vanlig windowsordning på namnet
Hittade det här: http://discussions.a...ssageID=5940840
Tack så mycket för hjälpen!!!
Skall fixa till detta direkt imorgon. Det är ju i flera program som det blir förvirrande när man har samma namn på olika enheter.
Postad 26 januari 2011 - 10:20
Postad 26 januari 2011 - 20:14
Postad 27 januari 2011 - 11:26
Är lite osäker och tycker info är lite luddig på hur man bäst går tillväga. Som jag fattar det så sparar en säkerhetskopia inte några bilder och videos t e x. Dock blir jag osäker på synkroniserings alternativen, har ju inte klickat i bilder eller video i Itunes detta för att jag tycker Itunes har en förmåga att då blanka det som finns på telefonen, d v s den synkar inte båda vägarna.
Är det så att om jag klickar i synkronisering av bilder & filmer i Itunes så synkas dessa över från telefonen till Itunes? Eller gäller filmer bara det som man t e x köpt i Itunes? Eller raderas då mina bilder bort från telefonen eftersom det är tomt i Itunes? Här tycker jag Itunes är väldigt luddigt och konstigt att det inte finns val för att synka upp & ned.
Kort och gott, hur går jag bäst tillväga? Vill INTE schabbla bort bilder och videos på första barnet...
Kontakter, kalender är ju inga problem, de synkas ju bara mot Outlook.
Tacksam för svar,
Mvh
Twim
Postad 27 januari 2011 - 12:03
samma visa sedan när du uppdaterat den. då väljer du återställ säkerhetskopia.
det tar med allt inkl samtalsloggar sms bilder etc.
Postad 27 januari 2011 - 12:15
Min Navigon är 3½ år gammal så det har väl ändrats ganska mycket.Använder Navigon till min iPhone och undrar om det är möjligt att på något sätt få till så att jag har svensk navigator-röst fastän jag har engelska som språk för telefonen?
Men det jag vill tipsa om är att det kanske finns en xml-fil för inställningar som du kanske kan ändra i. Men var försiktig så du inte förstör nåt.
kanske kan du ställa frågan i detta forum:
http://www.gpsforalle.dk/
annars finns det forum för Navigon här på hembio också! Jag följer flera av dem!
Redigerat av ansgar, 27 januari 2011 - 12:27.
Postad 27 januari 2011 - 12:43
Högerklicka på telefon ikonen i iTunes och välj säkerhetskopiera. den tar backup på allt.
samma visa sedan när du uppdaterat den. då väljer du återställ säkerhetskopia.
det tar med allt inkl samtalsloggar sms bilder etc.
Är du verkligen 100 på detta?
Varför står det då såhär på apples support sida:
"Även om de flesta inställningarna på enheten säkerhetskopieras i iTunes, så inkluderas inte hämtade program, ljudfiler, videor och foton i säkerhetskopieringen."
http://support.apple...iewlocale=sv_SE
Mvh
Twim
Postad 27 januari 2011 - 14:43
innan dess hade jag säkerhetskopierad samma iphone 4 till en ny iphone4 med (v4.2.1) och även här följde allt med.
Det enda som inte funkade för mig var företagets vpn. denna fick man ange lösenordet till.
om det bara är foton och filmer du är mest orolig för kan du ju enkelt kopiera dessa till datorn när du ansluter telefonen till den.
ser inte riktigt bekymret här?

Postad 27 januari 2011 - 20:12
Postad 28 januari 2011 - 23:32
Postad 30 januari 2011 - 18:18
Tänkte kolla med proffsen ang Iphone och Radio
jag är INTE intresserad av radio via streaming men har upptäckt http://www.mrgizmo.s...e-FM_radio.html
en fm-sändare som man kan koppla in på sin iphone iofs är den inte Orginal men är den nån annan här som har köpt denna fm-sändare o kan komma med åsikter om den funkar bra ?
Skitstörigt denna med iphone och radio speciellt om man som jag lyssnar på radio under hela arbetspasset varje dag.
Postad 30 januari 2011 - 22:02
Vad är windows address book som man tydligen kan synka med?
Kan det vara den man har i Outlook express?
Kan man synka med windows live?
Kan man synka med Lotus?
Postad 31 januari 2011 - 08:32
Tjena !
Tänkte kolla med proffsen ang Iphone och Radio
jag är INTE intresserad av radio via streaming men har upptäckt http://www.mrgizmo.s...e-FM_radio.html
en fm-sändare som man kan koppla in på sin iphone iofs är den inte Orginal men är den nån annan här som har köpt denna fm-sändare o kan komma med åsikter om den funkar bra ?
Skitstörigt denna med iphone och radio speciellt om man som jag lyssnar på radio under hela arbetspasset varje dag.
Om det är lyssna på radio du vill göra bör du satsa på en mottagare och inte en sändare. (bara en snabb tanke)
Postad 31 januari 2011 - 09:42
Om du nu sitter fast med en mobiltelefon utan FM-radio, vad vinner du då på att köpa och koppla en mottagare till den, jämfört med en separat liten FM-radio som du pluggar hörlurarna direkt till?
Postad 31 januari 2011 - 11:05
Postad 31 januari 2011 - 16:33
Beror nog på hur pass rädd du är om den, smårepor kommer komma på den om du inte har displayskydd, baksidan är mycket känsligare än framsidan dock. Jag kör med Switch Easy Pure+ på front och baksida, mycket bra passform och enkelt att applicera. Har testat väldigt många (Artwizz, Copter, Invisible Shield, Wrapsol etc) men detta påverkade känslan minst och det syns inte att det sitter på. Har nu även kompletterat med ett svart Case-Mate Barely There för att bli av med antennproblemet som inte finns, grym passform för övrigtBeställt en iPhone 4. Haft en iPod Touch 1st gen i flera år och haft skyddsfilm på den hela tiden. Är det nått man bör ha eller är den så pass scratch proof ändå? Har ni tips på bra fodral som skyddar utan att de gör telefonen ful eller klumpig?

Postad 31 januari 2011 - 22:53
Man kopplar in i stärkarn med röd/vit rca?
Postad 01 februari 2011 - 01:19
Beror nog på hur pass rädd du är om den, smårepor kommer komma på den om du inte har displayskydd, baksidan är mycket känsligare än framsidan dock. Jag kör med Switch Easy Pure+ på front och baksida, mycket bra passform och enkelt att applicera. Har testat väldigt många (Artwizz, Copter, Invisible Shield, Wrapsol etc) men detta påverkade känslan minst och det syns inte att det sitter på. Har nu även kompletterat med ett svart Case-Mate Barely There för att bli av med antennproblemet som inte finns, grym passform för övrigt
Tack för tipset. Var kan man få tag på Switch Easy Pure+ från någon bra återförsäljare i Sverige?
Postad 01 februari 2011 - 08:50
Jag shoppade via deras egna Europe-shop, billigast såTack för tipset. Var kan man få tag på Switch Easy Pure+ från någon bra återförsäljare i Sverige?

http://www.switcheas...553_Pure--.html
*Edit: Pure Protect var det jag shoppade...
Redigerat av TheGun, 01 februari 2011 - 08:51.
Postad 01 februari 2011 - 13:15
Finns gratis,på stealthguards.comJag shoppade via deras egna Europe-shop, billigast så
http://www.switcheas...553_Pure--.html
*Edit: Pure Protect var det jag shoppade...
Betalar bara frakten,som 2,85 dollar.
Fick mitt på ca en vecka.
Postad 01 februari 2011 - 15:23
Kul att det börjar hända grejer med NFC!
Redigerat av BrittBastard, 01 februari 2011 - 15:25.
Postad 02 februari 2011 - 08:26
Finns gratis,på stealthguards.com
Kan ju säga nu att jag märker ganska stor skillnad mellan detta och Copter. Fick Copter av Mediamarkt efter att jag fått telefonen utbytt. Mycket blankare, mindre apelsinskal och mindre fettdragande

Postad 03 februari 2011 - 12:41
Finns gratis,på stealthguards.com
Jag slog till och shoppade ett gäng, har inte testat detta skydd, sjukt schysst pris också

Postad 03 februari 2011 - 17:56
Postad 05 februari 2011 - 00:34
Tacksam för svar.
mvh Tommy
Postad 05 februari 2011 - 09:13
Hej på er. Har problem att kunna dela internet från mobilen till min arbetsdator. Med min privata funkar det kanon, bara att stoppa i usb och välja internetdelning på luren. Varför går det inte på min andra dator?? den som det funkar på har vista, den andra w7. Båda är HP.
Tacksam för svar.
mvh Tommy
Du måste ha bonjour installerat på datorn också och det installeras när du lägger in itunes tror jag : )
Postad 05 februari 2011 - 23:01
Du måste ha bonjour installerat på datorn också och det installeras när du lägger in itunes tror jag : )
Tackar för detta. Ska prova på direkten!!
Mvh
Postad 06 februari 2011 - 12:01
Sökte både här i forumet och på nätet men blir inte klokare av det.
Vad ska göras så att iPhone hittar skrivaren?
Skrivaren är på och det trådlösa är aktivt.
Jag söker efter skriva på iPhone men hittar ingen.
Installerade det fria versionen av ePrint och söker skriva men tyvärr inte inte.
några tips...
Redigerat av Unregistereda360a43b, 06 februari 2011 - 12:01.
Postad 06 februari 2011 - 13:57
När jag vill ta bort vissa album från telefonen i itunes så kommer dom inte albumet upp som en bild, utan alla låtar på hela telefonen ligger i en lista. Blir rätt jobbigt att leta sig fram i den och sen markera de låtar som albumet innehåller och sen radera. Hur kan jag göra så att man ser album som bilder?
Postad 06 februari 2011 - 19:34
Du behöver inte göra något alls. Skrivaren skall bara dyka upp. Det är ju endast ett fåtal skrivare som stödjer Airprint. Är din skrivare en av dem? Kan du nå skrivaren från någon dator?Vill testa att skriva ut från iPhone till en HP skriva men får inte det att fungera riktigt.
Sökte både här i forumet och på nätet men blir inte klokare av det.
Vad ska göras så att iPhone hittar skrivaren?
Skrivaren är på och det trådlösa är aktivt.
Jag söker efter skriva på iPhone men hittar ingen.
Installerade det fria versionen av ePrint och söker skriva men tyvärr inte inte.
några tips...
Edit: Här är en länk med instruktioner för att skriva ut. Längst ner är en lista med supportade skrivare.
http://www.apple.com...s/airprint.html
Uppe till höger i iTunes finns dessa knappar där du specar olika vyer. Bara välja den du vill ha:Fråga:
När jag vill ta bort vissa album från telefonen i itunes så kommer dom inte albumet upp som en bild, utan alla låtar på hela telefonen ligger i en lista. Blir rätt jobbigt att leta sig fram i den och sen markera de låtar som albumet innehåller och sen radera. Hur kan jag göra så att man ser album som bilder?

Redigerat av Whopper, 06 februari 2011 - 19:39.
Postad 07 februari 2011 - 11:11
Postad 07 februari 2011 - 15:37
Whopper: Jo jag vet. Men det funkar bara att göra med album som ligger på datorn. Går jag in i musikdelen på iphone med itunes, så funkar det inte att trycka på "ändra vy" knapparna. Konstigt.
Samma är det för mig.
I telefonen visas alla låtar in en lång lista.
Postad 07 februari 2011 - 22:27
Whopper: Jo jag vet. Men det funkar bara att göra med album som ligger på datorn. Går jag in i musikdelen på iphone med itunes, så funkar det inte att trycka på "ändra vy" knapparna. Konstigt.
Missförstod dig. Bilderna läses inte in från telefonen - det är därför det inte går. Antar att du synkar manuellt och lyfter över låtarna till telefonen? Jag har valt att istället skapa en separat spellista som jag synkar med telefonen. På så sätt kan jag rensa och lägga till i spellistan med t.ex. cover flow. Dessutom så får du bonusen att kan du lägga till eller dra ifrån i din lista utan att behöva ha telefonen inkopplad.
Postad 08 februari 2011 - 21:21
Tackar för detta. Ska prova på direkten!!
Mvh
Blir lite nyfiken på detta med internetdelning från iPhone till laptop.
Vad är det som krävs på iPhone och vad är det som krävs på laptop.
Den laptop jag funderar på har iTunes.
Ska man alltså kunna surfa på datorn via iPhone, eller har jag missuppfattad frågan som ställdes tidigare?
Postad 10 februari 2011 - 08:45
Whopper: tack för svaret. Nåja får leva med det som det är.
Postad 10 februari 2011 - 18:35
Blir lite nyfiken på detta med internetdelning från iPhone till laptop.
Vad är det som krävs på iPhone och vad är det som krävs på laptop.
Den laptop jag funderar på har iTunes.
Ska man alltså kunna surfa på datorn via iPhone, eller har jag missuppfattad frågan som ställdes tidigare?
Då ingen annan orkar svara

Tror frågan har besvarats tidigare... men som sagt, du kan surfa på nätet genom 3g uppkoppling med din iphone kopplad till din dator. Det du behöver göra är bara att ansluta din telefon till pc/mac med sladden och ställa in internetdelning på telefonen.. och wops så har du ett 3g modem kopplad till din dator.
Postad 10 februari 2011 - 20:29
Då ingen annan orkar svara
![]()
Tror frågan har besvarats tidigare... men som sagt, du kan surfa på nätet genom 3g uppkoppling med din iphone kopplad till din dator. Det du behöver göra är bara att ansluta din telefon till pc/mac med sladden och ställa in internetdelning på telefonen.. och wops så har du ett 3g modem kopplad till din dator.
Tack för svaret.....det var tydligen inte många här på tråden som kunde svara på min avancerade fråga...

fick det att fungera nu.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar