Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 07 August 2012 - 10:57

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Betalar 600kr/år och då får jag träna hur mycket jag vill :)

Ok, det var verkligen billigt. Vet ju inte vad det är för gym dock :)

Postad 07 August 2012 - 11:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ok, det var verkligen billigt. Vet ju inte vad det är för gym dock :)

Ja snorbilligt är det verkligen. Kostar dock 900 eller 1000 för vuxen.
Finns en hemsk webbsida med lite bilder http://angeatletklubb.se/gymmet.shtml
Kommer en ny hemsida om typ ett år, jag och en polare ska göra en ny åt dom.

Postad 07 August 2012 - 14:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Rygg och biceps idag. Gick bra men skippade rodden för jag har fortfarande träningsvärk i trapsen från marklyften :D

Gick upp till 60kg på latsdrag med brett grepp. Körde inte lika strikt som vanligt (men fortfarande striktare än dom flesta) och klarade precis 3x8. Bytt sedan till smalt v-grepp och gjorde 3x8 på 50kg.

Provade hantelcurl idag, tungt var det. Gjorde 1x8 på 15kg hantlar, strikta. Sedan 1x10 30kg skivstång, sedan 1x5 15kg hantlar. Efter det provade jag något nytt, ligga på mage på en lätt lutande bänk och ha armarna hängande neråt. Greppa EZ-stång och curla. Tungt som fan och hade bara 5kg på varje sida på ez-stången. Varierade mellan smalt och brett grepp. Sedan ez-curl och hammercurl efter det.

Postad 07 August 2012 - 16:28

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

10000 motsvarar typ 3 år där jag tränar... Men har man inte möjlighet till ett hemmagym är det bara att hosta upp och betala...

Tror jag skulle kunna klara runt 7-8 år på sportlife för 10k.
Men då har jag visserligen räknat med friskvårdsbidraget på 1k och de 25% man har via jobbet.

Postad 07 August 2012 - 17:02

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Men då är gymmet du går på lite större och har mer utrustning, antar jag?
Svårt att uppskatta direkt hur stort gymmet här är, men skulle tippa på kanske 50-70 kvadrat. Finns bara en bänk med fri stång och om det då är 10-15 pers där så kan man få köa för det mesta :S

Tränar på livskraft i karlstad, kan då träna på 2 olika gym men är bara på det ena då det ligger mitt i centrum av universitetet. Och ja det är ju ganska stort och allt är nytt då lokalen inte funnits i ett år än.
Synd att det inte går att bara betala för "gymträningen" utan man måste betala för det och möjligheten att gå på massa pass som jag utnyttjar för sällan..

Läget passar dock perfekt då det är skönt att träna direkt efter jag är klar på uni och inte behöver åka hem emellan

Postad 07 August 2012 - 17:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Tränar på livskraft i karlstad, kan då träna på 2 olika gym men är bara på det ena då det ligger mitt i centrum av universitetet. Och ja det är ju ganska stort och allt är nytt då lokalen inte funnits i ett år än.
Synd att det inte går att bara betala för "gymträningen" utan man måste betala för det och möjligheten att gå på massa pass som jag utnyttjar för sällan..

Läget passar dock perfekt då det är skönt att träna direkt efter jag är klar på uni och inte behöver åka hem emellan

Ah, stort och nytt. Motsatsen till mitt gym, hehe :D Det är väl från 80-talet nån gång och mycket av utrustningen är från den tiden tror jag. Dock så finns det en del nyare saker, t.ex smithmaskin, nån maskin för nedre rygg som är helt meningslös, lårcurl, axelpress osv. Dessutom finns det ju en (japp, bara en) riktig ELEIKO stång med riktiga ELEIKO vikter som räcker till för dom flesta.

Ja förresten, finns ju faktiskt ett till "gym" i Ånge. Fast det är på fel sida av byn (lååångt bort), svindyrt (typ 4000kr/år). Det gymmet är löjligt litet, få vikter, dåliga hantlar och man betalar en massa för att kunna gå på zumba, spinning och annat skit. Gymmet jag går på ligger två meter från konsumaffären och en halv minuts rullande på cykel från skolan. 1.6km hemifrån så det är nära och bra :)

Redigerat av Ala_95, 07 August 2012 - 17:11.

Postad 09 August 2012 - 17:38

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Körde precis ett gött rygg och axel-pass, men jag slogs av tanken att jag tror att jag har dåligt med bredd övningar för axlar.
Någon som har bra tips på övningar där?

Postad 09 August 2012 - 17:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Du menar för att få breda axlar? Ingen aning, men kör militärpressar och sidolyft ;)

Jag skulle nog ha skippat att gymma idag. Var trött och borta i huvudet så det blev bara halvhjärtat och kort idag. Tar vilodag imorgon.

Postad 09 August 2012 - 18:18

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Körde precis ett gött rygg och axel-pass, men jag slogs av tanken att jag tror att jag har dåligt med bredd övningar för axlar.
Någon som har bra tips på övningar där?

Menar du kanske utsidan av axeln?
Den jobbar vid dom flesta axelövningar.
Mina favoriter är upright-row i kabelmaskin med rep och vanliga sidolyft med hantel.
Sidolyften kör jag utan fusk med nästan raka armar.

Postad 09 August 2012 - 20:38

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Menar du kanske utsidan av axeln?
Den jobbar vid dom flesta axelövningar.
Mina favoriter är upright-row i kabelmaskin med rep och vanliga sidolyft med hantel.
Sidolyften kör jag utan fusk med nästan raka armar.

A utsidan av axeln ja, bredden mellan axelkanterna om man ser sig i spegeln framifrån ;)
Sidolyften kör jag redan men ska lägga till lite stående rodd i programmet med nu så får vi se hur det ter sig i framtiden :)

Redigerat av MartinAberg, 09 August 2012 - 20:38.

Postad 09 August 2012 - 20:53

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
En bra sak med sidolyften är att försöka tänka på att "peka" uppåt med lillfingret i det yttersta läget och inte luta sig för mycket bakåt. Tycker att man ser det för jämnan att folk har tummen uppåt och lutar bak så in i helsike.

Ett bra komplement till sidolyft med hantel är även sidolyft i kabel. Får med motstånd i hela rörelsen då med.

Själv kommer jag att ha grova svårigheter att gå på dass imorgon känner jag. ATG-böj och liggande ben-curls känns redan nu...

Postad 10 August 2012 - 07:41

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

En bra sak med sidolyften är att försöka tänka på att "peka" uppåt med lillfingret i det yttersta läget och inte luta sig för mycket bakåt. Tycker att man ser det för jämnan att folk har tummen uppåt och lutar bak så in i helsike.

Ett bra komplement till sidolyft med hantel är även sidolyft i kabel. Får med motstånd i hela rörelsen då med.

Själv kommer jag att ha grova svårigheter att gå på dass imorgon känner jag. ATG-böj och liggande ben-curls känns redan nu...

Att folk har tummen uppåt och lutar sig bakåt beror ju bara på att man har 5 kg mer på hanteln än man orkar.

Postad 10 August 2012 - 07:49

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Att folk har tummen uppåt och lutar sig bakåt beror ju bara på att man har 5 kg mer på hanteln än man orkar.

Jepp i de flesta fallen är det så men när det står en snubbe och kör den tekniken med 2 kiloshantlarna så börjar man undra.

Postad 10 August 2012 - 08:09

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Med att lillfingret ska peka uppåt så menar du att lillfingrets knog ska vara riktad uppåt va?
Tänkte först "Va? Ska lillfingret vara överst, då blir ju handflatan bakåt, vad skummt *grubbel grubbel*"
Ställde mig upp och iscensatte senariot och kom fram till att jag missuppfattade dig ;)

Postad 10 August 2012 - 08:14

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Med att lillfingret ska peka uppåt så menar du att lillfingrets knog ska vara riktad uppåt va?
Tänkte först "Va? Ska lillfingret vara överst, då blir ju handflatan bakåt, vad skummt *grubbel grubbel*"
Ställde mig upp och iscensatte senariot och kom fram till att jag missuppfattade dig ;)

Jepp exakt. Då hänger armbågen med också så man träffar utsida axel bättre.

Postad 10 August 2012 - 11:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag är antagligen väldigt trött i skallen idag... men jag förstår inte hur ni menar med detta ? :ph34r: :P

När man kör sidolyft så blir det ju automatiskt så att handen följer med i samma vinkel som armen och när man når "toppen"/ yttre läget så är ju händerna mer eller mindre jämt med alla knogar i en stigande ordning med pekfinger-knogen längst ner och lillfinger-knogen längst upp.
alltså lite lätt framåtlutande händer så att säga :)

Är det detta ni pratar om eller något annat ? :)
För i sådant fall fattar jag inte... :P

Postad 10 August 2012 - 11:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag är antagligen väldigt trött i skallen idag... men jag förstår inte hur ni menar med detta ? :ph34r: :P

När man kör sidolyft så blir det ju automatiskt så att handen följer med i samma vinkel som armen och när man når "toppen"/ yttre läget så är ju händerna mer eller mindre jämt med alla knogar i en stigande ordning med pekfinger-knogen längst ner och lillfinger-knogen längst upp.
alltså lite lätt framåtlutande händer så att säga :)

Är det detta ni pratar om eller något annat ? :)
För i sådant fall fattar jag inte... :P

Du är helt rätt på det :)

Postad 10 August 2012 - 13:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Bra ! :)

Postad 10 August 2012 - 15:37

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Bra, då har jag inte gjort "fel" då ;)
Får se om man kan lägga på 2,5 kg extra vid nästa axelpassa då, man måste ju pressa sig själv.
Tyvärr ser man ju många på gymmet som "pressar sig" (läs: försöker) lite för mycket och ser ut som ett gummiband med vikter istället :P

Postad 10 August 2012 - 16:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Triceps och ländrygg/bål idag.

Puhhh va tung triceps pass det blev, helt mör... :P
Men kändes bra, hade bra tryck och uthålligheten var som msn önskar :)

Postad 10 August 2012 - 16:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Jag har sån brutal träningsvärk i benen idag. Var lagom jobbigt att cykla till jobb..

Körde bröst, axlar, triceps idag högreps för omväxlings skull.

Postad 10 August 2012 - 18:47

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Har ni provat sån här någon gång?
Postad bild
Körde det här om dagen med en 20kg platta på. Så kom en polare dit och ville köra mellan mina set. Han lade då på 55kg till så det blev 75kg totalt och körde set om 12 reps utan att se märktvärt ansträngd ut. Ingen skak eller slängande med vikten utan långsamt och helt kontrollerat. Jag fattar inte hur han klarar, jag fick kämpa rätt skapligt för 3x10 på 20kg... Visst, han väger typ 40kg mer än mig också men ändå...

Postad 10 August 2012 - 18:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Körde den lite på gamla gymmet men kom snabbt fram till att stående är mycket effektivare.

Då körde jag på ca 65kg iaf.

Postad 10 August 2012 - 19:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag skulle gå av ifall jag provade 75 :P Provade 35 när en annan kompis körde och visst klarade jag 5-6 reps men fan inte mer :D Samma polare som kör 75 i denna brukar göra 3x8 på 120kg i benspark, där jag brukar göra 3x10 på 55-60 :P

Jag brukar köra både stående OCH sittande vadpress, eftersom dom träffar olika muskler :)

Postad 10 August 2012 - 19:35

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Angående den sittande vad-maskinen. Jag har också kört den en del och du kan packa på rätt rejält när du fått in tekniken. Tror jag låg runt 80-90 kg (om man bara räknar skivvikterna). Dock så tycker jag den tar sjukt mycket bättre när jag kör ståendes. Har nog aldrig tyckt om den sittandes.

Postad 10 August 2012 - 19:42

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1
Saxat från ett annat forum:

Gastrocnemicus urspringer från basen av femur (lårbenet) precis ovanför knäet, Soleus urspringer från övre bakre delen av tibia (vadbenet). Då gastrocnemicus fäster ovanför knäleden kommer muskeln även verka över knäleden. I en sittande vadpress har man “kopplat” ur Gastrocnemicus då man förkortat muskeln genom att böja knäleden och därmed försämrat kraft-längdförhållandet för muskeln. Därmed kommer man endast träna Soleus i en sittande vadpress. Soleus sitter djupt, har liten tvärsnittsarea och består dessutom av väldigt mycket långsamma muskelfibrer som generellt svarar dåligt på styrketräning.

Dessutom är det så att en sittande vadpress gör kraft-längdförhållandet för gastroocnemicus blir ofördelaktigt vilket gör övningen ännu sämre. Därmed är sittande vadpress en övning man kan skippa helt!

Postad 10 August 2012 - 20:06

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Postad bild
Körde det här om dagen med en 20kg platta på. Så kom en polare dit och ville köra mellan mina set. Han lade då på 55kg till så det blev 75kg totalt och körde set om 12 reps utan att se märktvärt ansträngd ut. Ingen skak eller slängande med vikten utan långsamt och helt kontrollerat. Jag fattar inte hur han klarar, jag fick kämpa rätt skapligt för 3x10 på 20kg... Visst, han väger typ 40kg mer än mig också men ändå...

Jag är van vid att använda mina vader, dom där maskinerna har jag aldrig känt behovet av...
Jag brukar köra min vikt + 60kg inkl stång och köra fritt vader om det ska vara något.
Det känns mer, men som sagt, väger 100kg och är van vid att använda vaderna så just vader tränar jag väldigt lite för dom klarar sig :)

Postad 11 August 2012 - 03:38

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Sittande vadpress är ett bra sätt att få korta vadmuskler, eller iallafall svårbearbetad träningsvärk och stelhet i vaderna i dagarna fem efteråt. Iallafall om man tycker att "det här var ju lätt" första gången man prövar övnings****t...

Har undvikit den sedan första gången :) .

Att träna upp lite volym på soleus borde dock ge ett intryck av kraftigare vader i större utsträckning än vad kraftig gastrocnemius gör, varför en del kanske vill fokusera på soleus?

Postad 11 August 2012 - 14:04

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Har suttit och kollat på The Hodgetwins senaste dagarna på YouTube och dom rekommenderar ju korta pass, max 45 min. Jag brukar oftast hamna mellan 1-1½ timme när jag är på gymmet. Provade att snabba upp passet idag, bröst, axlar och triceps. Kort vila mellan passen, 20-40 sekunder och snabbt mellan olika övningar. Gick väldigt bra men fick köra med ganska mycket lättare vikter än normalt. Fick redig pump och ett tag så kändes det som att tröjan jag hade på mig var för liten :) Ska testa att köra såhär ett par veckor nu och se ifall det är någon skillnad.

Provade att bänka också, halvvägs in genom passet. Klarade precis 3x8 på hela 40kg! :D Men jag var ganska trött i både bröst, axlar och triceps då och med tanke på att jag inte bänkat sen i vintras nån gång så anser jag det vara ett OK resultat.

Postad 11 August 2012 - 14:15

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Haha Hodgetwins har jag svårt att ta på allvar.

Själv brukar jag landa på typ 45-60 min per pass. Vill inte stressa mig igenom heller och riskera att tappa koncentrationen i träningen.
Blir dock lite jobbigt nu när man jobbar eftermiddagspass och måste klämma in allt innan jobb.

Postad 11 August 2012 - 14:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Haha Hodgetwins har jag svårt att ta på allvar.

Själv brukar jag landa på typ 45-60 min per pass. Vill inte stressa mig igenom heller och riskera att tappa koncentrationen i träningen.
Blir dock lite jobbigt nu när man jobbar eftermiddagspass och måste klämma in allt innan jobb.

Haha, dom är ju skitroliga :D Lite svåra att ta på allvar men dom kan nog en del faktiskt. Och man kan ju alltid prova, finns ju många som kör så korta pass och jag har alltid kört längre. Kan ju alltid variera sig lite, kanske så passar kortare intensivare pass bättre för mig?

Hann med väldigt mycket det här passet, men kände inte att jag tappade koncentration eller stressade för mycket. Jag gjorde helt enkelt det jag skulle och inget mer. Pratade inte med någon, satt inte och vilade onödigt länge, segade inte på med att byta vikter osv utan pang på direkt bara.

Postad 11 August 2012 - 14:21

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Haha, dom är ju skitroliga :D Lite svåra att ta på allvar men dom kan nog en del faktiskt. Och man kan ju alltid prova, finns ju många som kör så korta pass och jag har alltid kört längre. Kan ju alltid variera sig lite, kanske så passar kortare intensivare pass bättre för mig?

Hann med väldigt mycket det här passet, men kände inte att jag tappade koncentration eller stressade för mycket. Jag gjorde helt enkelt det jag skulle och inget mer. Pratade inte med någon, satt inte och vilade onödigt länge, segade inte på med att byta vikter osv utan pang på direkt bara.

Jepp variation i alla dess former tror jag bara är bra. Man vill ju inte att musklerna ska vänja sig :)

Postad 11 August 2012 - 14:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Ja inget pass är ett annat likt när jag är och tränar :) Tränar i olika ordning, olika övningar, olika vikter, olika antal set osv.

Postad 12 August 2012 - 18:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Dagens rygg och bicepspass var väl sådär. Körde igenom detta väldigt snabbt på ungefär en halvtimme. Blev väldigt trött i armarna och fick dåligt tryck i ryggen. Tror dock inte det berodde på tempot utan det brukar bli så ibland helt enkelt. Fick dock mycket bra tryck och pump i biceps efteråt. Måste leta reda på något måttband och mäta, tycker mig ha växt en del senaste tiden...

Postad 13 August 2012 - 17:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Blev ett 45 minuters pass idag också.
Först fem minuters rask promenad på gångband för att värma upp rejält. Sedan dags för knäböj. Tog av mig skorna den här gången för att testa, också körde jag bredare och fötter/knän utåt som ett v ungefär. Uppvärmning på 20 och 50kg. Sedan 3x8 på 70kg med mycket kort vila mellan seten.
3x10 50kg benspark, 3x10 25kg lårcurl, 3x10 25kg sittande vadpress, 3x12 30kg stående vadpress. Efter det tre set magcrunches i maskin, tre set benlyft och tre set "sidolyft" eller vad man ska kalla det.

Postad 13 August 2012 - 17:04

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Postad bild

Jag är ju rätt stark i vaderna, brukar gå upp till 100-120 på sittande vadpress och runt 380-400 stående.

Postad 13 August 2012 - 17:32

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Hur fan orkar din rygg 400kg stående?
Jag måste köra ben för ben i stående vadpress annars känns det som ryggen riskeras. Egentligen pallar den väl, men känner att jag fixar rörelsen bättre om jag inte är så koncentrerad på blockera bålen till max..

Postad 13 August 2012 - 17:38

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Hur fan orkar din rygg 400kg stående?
Jag måste köra ben för ben i stående vadpress annars känns det som ryggen riskeras. Egentligen pallar den väl, men känner att jag fixar rörelsen bättre om jag inte är så koncentrerad på blockera bålen till max..

Väger ju runt 110-115 kg och kör med bälte på dom vikterna.
Det funkar bra, men man måste vara försiktig.

Postad 13 August 2012 - 17:48

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
jag har precis börjat med creatin...har gått upp något kilo....har hört att creatin binder vatten..stämmer det?

så kan det va orsaken till viktuppgången?

Postad 13 August 2012 - 19:10

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Jepp det är antagligen det. Brukar bli 1-2kg ökning i vätska.

Körde rygg och biceps idag och kände mig riktigt uthållig. Fick lite DVD-ai syndrom på biceps idag med. Körde på bra men blev aldrig utmattad i muskeln. Även marklyftet kändes riktigt bra.

Avslutade på 130kg som kändes relativt lätt.

Postad 13 August 2012 - 19:16

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Väger ju runt 110-115 kg och kör med bälte på dom vikterna.
Det funkar bra, men man måste vara försiktig.

Annars kan man köra tung vadpress i benpressen, med försiktighet.

Postad 13 August 2012 - 19:25

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jag föredrar nästan den framför stående.

Postad 14 August 2012 - 06:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jepp det är antagligen det. Brukar bli 1-2kg ökning i vätska.

Körde rygg och biceps idag och kände mig riktigt uthållig. Fick lite DVD-ai syndrom på biceps idag med. Körde på bra men blev aldrig utmattad i muskeln. Även marklyftet kändes riktigt bra.

Avslutade på 130kg som kändes relativt lätt.

Hehe :P

Blev ett ordentligt biceps pass i söndags:
hantlar brett (2x6 23,5kg) och smalt (2x6 26kg)
Stående med ezstång brett ( 5x8 50kg) och smalt (5x8 55kg)
sedan pretchers curl både brett (3x8 45kg) och smalt (3x8 50kg).

slutligen den där då man ska hålla mot medan den andra trycker ner, den kördes i pretchers curl maskinen och med "halvbrett grepp" 5x8 där med.

Kändes bra ! :)
Är kul att lägga lite tid på Biceps igen, känner att jag vill tillbaka och ska köra biceps nu en gång i veckan tänkte jag :)

För övrigt så var jag helt slut i biceps efter det här passet.. den där sista är helt sjukt dryg... men kändes skönt dagen efter!
Dom verkar glada ! :D

Jag är ju rätt stark i vaderna, brukar gå upp till 100-120 på sittande vadpress och runt 380-400 stående.

Ja chitt... :blink:
Jag har lyft 150kg på stång som mesta med vaderna, blev 5 lyft sedan hade jag inte ork kvar.
Men jag har själv aldrig känt behovet av att träna vader... jag har aldrig gjort något där jag upplevt att vaderna satt stopp eller varit en källa till ostabilitet.
i och försig så har jag ju inte fått/ kunnat träna ben så tungt för en det senaste året (och har inte börjar för en typ nu... :blush: ) på grund av min jäkla otur med ben skadan....
Så har kanske inte upplevt vittsen därav, tränar du mycket vader? varför ? :)

Men även om jag jämför med dom flesta som tränar på gymmet så tycker jag att jag verkar vara starkare i vaderna om man kör sådanna övningar.
Trots det (på grund av att jag är så lång) så ser mina vader ganska spinkiga ut... skulle vilja ha lite mer bredd på dom egentligen, men vafan...
får väll se ut som en stork då ! :lol:
Jag står väldigt mycket på tå på jobbet, jag är 200cm lång och jobbar ofta på 3m, alltså orkar jag ju inte hämta stegen... utan ställer mig på tå för att få lite mer bekväm arbetshöjd och kör på.
Tror att det är en orsak till min mjölsyretålighet i både axlar och vader :)

Men lår och stabilitet vid tyngre lyft jobbar jag mycket på just nu!

Jag har som mål nu när jag kan, får och VILL!
att jag ska bli balancerad i hela kroppen, från tå till lillfinger :P
Och jag har redan arbetat bort den mesta obalancen mellan höger/ vänster sida, nu är jag faktiskt tämlgen jämn.
har i och försig aldrig varit någon enorm skillnad, kan göra det mesta med vänstern i vardagen och använder ganska 50/50 till att lyfta och göra saker som kräver precision :)
men biceps och handled är starkare i högern och det vill jag arbeta bort !

bara av ren princip ! :P

Redigerat av DVD-ai, 14 August 2012 - 06:44.

Postad 14 August 2012 - 09:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Byt hand då? :ph34r: :rolleyes:

Blir vilodag idag för mig. Ska klippa 1½ gräsmatta och även täckmåla det jag grundmålade i förrgår. Alltså en jäkla massa klättrande på tak och stegar igen...

Redigerat av Ala_95, 14 August 2012 - 09:23.

Postad 14 August 2012 - 14:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
hahah ! :lol: :ph34r: ;)

Postad 14 August 2012 - 16:51

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Den gillar jag, dock hakar jag aldrig loss spärrarna då jag sett två underben med öppna frakturer efter den övningen i ospärrad maskin och tofflor på fötterna.

Postad 14 August 2012 - 16:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Skönt att man har tränat bort den där ohyggliga träningsvärken i vaderna. Känner inget idag.

Postad 14 August 2012 - 16:54

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Hehe :P

Blev ett ordentligt biceps pass i söndags:
hantlar brett (2x6 23,5kg) och smalt (2x6 26kg)
Stående med ezstång brett ( 5x8 50kg) och smalt (5x8 55kg)
sedan pretchers curl både brett (3x8 45kg) och smalt (3x8 50kg).

slutligen den där då man ska hålla mot medan den andra trycker ner, den kördes i pretchers curl maskinen och med "halvbrett grepp" 5x8 där med.

Kändes bra ! :)
Är kul att lägga lite tid på Biceps igen, känner att jag vill tillbaka och ska köra biceps nu en gång i veckan tänkte jag :)

För övrigt så var jag helt slut i biceps efter det här passet.. den där sista är helt sjukt dryg... men kändes skönt dagen efter!
Dom verkar glada ! :D

Ja chitt... :blink:
Jag har lyft 150kg på stång som mesta med vaderna, blev 5 lyft sedan hade jag inte ork kvar.
Men jag har själv aldrig känt behovet av att träna vader... jag har aldrig gjort något där jag upplevt att vaderna satt stopp eller varit en källa till ostabilitet.
i och försig så har jag ju inte fått/ kunnat träna ben så tungt för en det senaste året (och har inte börjar för en typ nu... :blush: ) på grund av min jäkla otur med ben skadan....
Så har kanske inte upplevt vittsen därav, tränar du mycket vader? varför ? :)

Men även om jag jämför med dom flesta som tränar på gymmet så tycker jag att jag verkar vara starkare i vaderna om man kör sådanna övningar.
Trots det (på grund av att jag är så lång) så ser mina vader ganska spinkiga ut... skulle vilja ha lite mer bredd på dom egentligen, men vafan...
får väll se ut som en stork då ! :lol:
Jag står väldigt mycket på tå på jobbet, jag är 200cm lång och jobbar ofta på 3m, alltså orkar jag ju inte hämta stegen... utan ställer mig på tå för att få lite mer bekväm arbetshöjd och kör på.
Tror att det är en orsak till min mjölsyretålighet i både axlar och vader :)

Men lår och stabilitet vid tyngre lyft jobbar jag mycket på just nu!

Jag har som mål nu när jag kan, får och VILL!
att jag ska bli balancerad i hela kroppen, från tå till lillfinger :P
Och jag har redan arbetat bort den mesta obalancen mellan höger/ vänster sida, nu är jag faktiskt tämlgen jämn.
har i och försig aldrig varit någon enorm skillnad, kan göra det mesta med vänstern i vardagen och använder ganska 50/50 till att lyfta och göra saker som kräver precision :)

bara av ren princip ! :P

Jag tränar vader för att få volym på dom, precis som med resten av kroppen. Vaderna är en knepig muskel för mig då jag får slita hårt för varje mm.
Du kan inte jämföra maskin med stång, kör jag stång så tar jag slut vid ca 250 kg om jag minns rätt.

Postad 14 August 2012 - 16:56

Unregistered3ef25644
  • Unregistered3ef25644
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Själv så ska jag dra av ett marklyfts pass snart:) Längtar som få!

Postad 15 August 2012 - 14:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Nöjd med dagens pass.

Började med 3x8 dips. Sedan 2x8 22.5kg liggande hantelpress och 1x8 20kg. 2x8 skullcrusher med 7.5kg på varje sida på EZ-stången samt 1x10 med 5kg på varje sida. 3x10 25kg skivstångspress stående för axlar. Sidolyft för axlar med raka armar och försöka peka tummen nedåt så mycket som möjligt, 3x10 med 4kg hantlar. Såg riktigt bra ut när jag gjorde dessa, måste jag säga. Skulle haft kameran med och tagit ett kort :P Efter det några set triceps pushdown med vikt jag inte kommer ihåg men här var mina triceps nästan enorma tyckte jag, aldrig sett dom så stora förut. Kul att dom börjar ta sig också. Lite flyes i maskin för kabelmaskinen var upptagen (mycket folk där idag) och sedan lite rotatorcuff innan jag gick hem.
Allt detta på runt 40-45 minuter.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.