På PS4 kommer alla sådana uppdateringar ske automatiskt, även om konsolen står i standby.Jag har aldrig haft ps3, Spotify va en önsketänkande
![]()
En sak jag störde mig på ps3 hos polarna var uppdateringarna som tog evigheter. Båda Spel uppdateringar och mjukvara uppdateringar.
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 31 October 2013 - 19:28
Postad 31 October 2013 - 19:29
Battlefield är multiplayer.bryr mig inte om nån "storymode".
Historia skrivs på slagfältet!.
Haha, mycket bra sagt! Rip'em apart!
Postad 31 October 2013 - 19:30
Tur att man inte läser Aftonbladets recensioner så ofta!
Redigerat av Zerokelvin, 31 October 2013 - 19:30.
Postad 31 October 2013 - 19:37
Postad 31 October 2013 - 19:48
undrar varför dom inte klagat på kvinnosynen när dom ändå håller på?
Postad 31 October 2013 - 20:10
Nåväl, singleplayer har varit irrelevant i BF och CoD sedan flera år tillbaka. Det är lite som att klaga på att de som gör bra singleplayerspel ska skämmas för att de inte har någon bra multiplayer i spelet.
Postad 31 October 2013 - 20:18
Fan va nice, ett problem mindre. Hörlurarna kvar dåPå PS4 kommer alla sådana uppdateringar ske automatiskt, även om konsolen står i standby.
Postad 31 October 2013 - 20:20
Postad 31 October 2013 - 21:05
Postad 31 October 2013 - 21:11
Postad 31 October 2013 - 21:33
Ingen MP3, DLNA eller extern hårddisk - PS4 börjar kännas lite fattig på mediafunktioner. Ingen webbläsare kanske heller då med stöd för html5? Inte mycket använding av USB3-portarna annat än för lite backup och snabb uppdatering via usbsticka då. Synd med musikdelen, jag provade "Music Unlimited" häromdagen och det är inget jag vill använda men det är väl det dom vill försöka sälja tillsammans med filmtjänster. Man får väl skaffa en riktig multimediamaskin senare då (steam machine).
Det var väl en "spelmaskin" alla ville ha?
Postad 31 October 2013 - 22:08
Postad 31 October 2013 - 23:24
Det är som att låta botläget i BF1942 påverka betyget för att SP-delen är dålig
Postad 31 October 2013 - 23:27
Oavsett recensionens betyg så tycker jag det är mycket dålig stil att klanka ned på själva utvecklarna som de gör. Barnsligt skrivet.
Nåväl, singleplayer har varit irrelevant i BF och CoD sedan flera år tillbaka. Det är lite som att klaga på att de som gör bra singleplayerspel ska skämmas för att de inte har någon bra multiplayer i spelet.
Men singleplayer spel med taskig multiplayer får också avdrag för det. Inte mer än rätt att BF också får avdrag för dålig singleplayer. De borde skrota den helt om de inte ens bryr sig lägga lite tid på den.
Det är anledningen till att jag inte spelar BF eller CoD. De har usel generisk single player och multiplayer är ointressant för mig.
Redigerat av Unregistereddc471864, 31 October 2013 - 23:29.
Postad 31 October 2013 - 23:35
Postad 31 October 2013 - 23:51
Tomb Raider 2/5
Last of Us 3/5
Dead Space 2 1/5
Postad 01 November 2013 - 00:09
Det var väl en "spelmaskin" alla ville ha?
Dock så är det ca 0% ansträngning att kunna erbjuda någon form av basic mediaspelarfunktion. x86 CPU och en Radeon GPU = Färdig bricka att gotta sig i.
I slutändan så får man fråga sig, Varför Inte? Blir spelen lidande, troligen inte.
Varför inte slänga en mindre bunt pengar på killarna bakom PLEX? PS4 skulle gynnas något enormt av det, finns liksom inget negativt om det ur konsumentsyn.
Men jag antar det är en internpolitisk grej då mediaspelare oftast används för pirat media.
Postad 01 November 2013 - 00:17
Testa PS4 idag på Gamex, äntligen! har dom gjort en skön kontroll, den nya ligger mycket bra i handen och har bra motstånd i tummspakarna och den väger ltie mer en tidigare. Spelade Killzone som jag då inte blev imponerad av, kanske va banan men grafiken kändes som PS3.
Optikern ringde!
Du ska komma ner på studs! XD
Postad 01 November 2013 - 00:17
Postad 01 November 2013 - 00:52
men ingen ps4 och XO jämförelse uppe där ännu tyvärr
Postad 01 November 2013 - 01:04
Det var det nog men det hade väl varit trevligt med en fullmatad mediahub som man också kan spela toppspel på, det skulle ju inte göra ont så att säga. Jag har väntat länge på det nu och har väl egentligen gett upp, provade att hålla på med HTPC ett tag men det blev för mycket bök i längden om man inte har tid för det. Förmodligen blir inte heller Steams Machine något att hoppats på heller. PS3 kom närmast trots allt om nu inte Sony lägger till en massa i efterhand för PS4. Som PalmiNio säger så hade det inte behövts allt för mycket ansträngning.Det var väl en "spelmaskin" alla ville ha?
Hur som helst så tycker jag att PS4 blir en bra maskin att spela med och har den HTML5 stöd så kommer man ju åt den lokala servern med all media ändå. Men det hade varit kul med en PS4 som media/spel-hub och fyra PS Vita TV som ett komplett system och dumpat servern och allt annat.
Postad 01 November 2013 - 01:20
Ja det missade väl alla GTA5-recensenter i så fall.Men singleplayer spel med taskig multiplayer får också avdrag för det.
Det är som att jag skulle ge Gears of War 3 under 10 bara för att jag inte tyckte singleplayer var svinbra. SP tar 6 timmar, MP spelar man hundratals.
Postad 01 November 2013 - 07:38
Förutom enstaka texturer så, i stort, nej. (i stort? det är rent tekniskt svårare att skala 900p->1080p än att skala 720p->1080p)är det bara jag eller e bilden suddigare på ps4an?
Däremot är XBox-verren överskärpt (och vill man ha det så är det bara att skruva på skärpereglaget på tv:n) samt att Ones Hana-uppskalning tycks ha en del trix (både färg och kontrastmässigt) för sig - inte alls olikt Darbee. Lite liknande "blajblaj" kan man hitta i vilken tv som helst (eller så köper man sig en Darbee om man tycker det den gör är så fantastisk).
Dessutom har både PS4 och One dumparna från DFs artikel helt felaktiga videonivåer (för låg kontrast i PS4 bilderna/filmerna och One är all over the place på alla fronter). PC dumparna är korrekta och med den som referens ser man tydligt alla tokigheter PS4 och framförallt One dumparna har.
Har sett många kommentarer runt DFs jämförelse och det är väldigt tydligt att folk inte förstår vad de tittar på och att deras bedömning av grafiken väldigt sällan handlar om grafik utan om vad efterföljande "videosignal-skillnader" ställer till med. Äpplen vs päron mao.
Redigerat av pacman, 01 November 2013 - 11:05.
Postad 01 November 2013 - 07:57
Postad 01 November 2013 - 08:04
Zoiler>> Kanske vore bäst om du flyttade de här inläggen till Next-gen tråden där detta har diskuterats tidigare.
Redigerat av pacman, 01 November 2013 - 08:06.
Postad 01 November 2013 - 08:16
Postad 01 November 2013 - 08:19
Ja det missade väl alla GTA5-recensenter i så fall.
Det är som att jag skulle ge Gears of War 3 under 10 bara för att jag inte tyckte singleplayer var svinbra. SP tar 6 timmar, MP spelar man hundratals.
Fanns ju inget MP att recensera när spelet släpptes. Hade det gjort det hade det aldrig fått så höga betyg.
Postad 01 November 2013 - 08:26
Det är absolut ett smart drag att erbjuda till-trixad bild. Är ju vardagsmat. Har personligen inga större problem med det så länge det är valbart (dvs att man kan stänga av och för den delen även varierbar, folks "smak" är knappast något konstant).Jag måste bara tillägga att enligt min erfarenhet så föredrar en mycket stor majoritet av icke videofiler (dvs i stort sätt alla) en måttligt Darbee-fierad bild. Det kan alltså vara ett bra drag av Microsoft att kräma på Darbee-effekter. Folk älskar skiten. Det blir en riktig pop i bilden och det ser grannt ut.
Det ställer dock till problem vid jämförelser lik denna. Folk tycks inte begripa att det alltid finns möjlighet att trixa till bilden (kanske inte identiskt med Darbee men däremot trixa så att man får "hey look at me"-effekten - i olika grad) så jämförelser mellan icke-trixad och trixad kommer alltid bli en äpple vs päron jämförelse.
Personligen tycker jag inte det är så mkt att fundera på. Referensen för BF4 borde rimligtvis vara hur BF4 ser ut i otrixad PC Ultra settings - det är är vad Dice anser vara best-of-the-best i BF4 väg. Så det borde vara det man siktar på att komma så nära som möjligt. Med reservation för att de felaktig capture gör det hela missvisande så är det iaf så att PS4 BF4 ligger betydligt närmare PC Ultra BF4 än vad One BF4 gör.
Redigerat av pacman, 01 November 2013 - 08:57.
Postad 01 November 2013 - 09:03
Jag måste bara tillägga att enligt min erfarenhet så föredrar en mycket stor majoritet av icke videofiler (dvs i stort sätt alla) en måttligt Darbee-fierad bild. Det kan alltså vara ett bra drag av Microsoft att kräma på Darbee-effekter. Folk älskar skiten. Det blir en riktig pop i bilden och det ser grannt ut.
Så är det ju, precis som att den stora massan älskar LCD-displayer med en pop out utan dess like i elektronikladorna.
--
Men vi kanske ska försöka hålla direkta jämförelser mellan One och PS4 i "Next Gen"-tråden även om jag förstår att det är ofrånkomligt ibland.
Redigerat av BrittBastard, 01 November 2013 - 09:07.
Postad 01 November 2013 - 10:42
Ja sa ju det. Sätt igång och jobba.Men vi kanske ska försöka hålla direkta jämförelser mellan One och PS4 i "Next Gen"-tråden även om jag förstår att det är ofrånkomligt ibland.
Redigerat av pacman, 01 November 2013 - 10:42.
Postad 01 November 2013 - 13:29
Announced on Geoff Keighley Twitter https://twitter.com/geoffkeighley/st...09466300477440
är det detta alla andra i spelmedia varit arga på?
att Spike och Gametrailers får världsexklusivitet på PS4 releasen?
riktigt dåligt av Sony om det är så
biting the hand that feeds etc.
Postad 01 November 2013 - 13:37
Sen vet vi väl inte om detta är 100% vad det handlar om..eller?
Postad 01 November 2013 - 13:41
Stämmer det? 5400 rpm var väl snabbt på typ början av 2000 talet. Det måste väl vara fel, man kunde väl t ex ha ssd i ps3an?
http://mobil.m3.idg....rticle:1.531544
Postad 01 November 2013 - 13:49
ND lär inte visa upp ngt förrän vid VGA som de gjort för tidigare spel..
Postad 01 November 2013 - 13:52
Stämmer det? 5400 rpm var väl snabbt på typ början av 2000 talet. Det måste väl vara fel, man kunde väl t ex ha ssd i ps3an?
Ja det stämmer. 5400 är att föredra, 7200 rpm diskar har fler nackdelar än fördelar i detta fall. Du kan dock byta till SSD.
Postad 01 November 2013 - 13:57
Postad 01 November 2013 - 14:55
http://www.neogaf.co...&postcount=3429
Från samma tråd om Shuhei Yoshida och mp3...
Det verkar som om både MS och Sony (och andra) har arbetat fram en standard för kabelboxar att styras och skicka video över nätet istället för över HDMI, och detta skall tydligen bli standard under 2014 (tidigare om inte TiVo hade stämt FCC?).
Spännande?
Och dom har uppdaterat FAQn.
Will I be able to play MP3s on the PS4 system?
No.
*We appreciate your feedback and are exploring possibilities
Postad 01 November 2013 - 17:26
Postad 02 November 2013 - 06:32
Dock så är det ca 0% ansträngning att kunna erbjuda någon form av basic mediaspelarfunktion. x86 CPU och en Radeon GPU = Färdig bricka att gotta sig i.
I slutändan så får man fråga sig, Varför Inte? Blir spelen lidande, troligen inte.
Varför inte slänga en mindre bunt pengar på killarna bakom PLEX? PS4 skulle gynnas något enormt av det, finns liksom inget negativt om det ur konsumentsyn.
Men jag antar det är en internpolitisk grej då mediaspelare oftast används för pirat media.
Jag tror detta är en tid planerings strategi från Sony, dvs man har lagt allt krut på spel maskinen PS4 fram till nu men att när det är klart så kan man börja utvecklingen av mediaspelaren PS4.
Har inte en aning om teorin stämmer men framtiden kommer utvisa det. Glöm inte hur det var med PS3, många funktioner som kom efterhand i mjukvara uppgraderingar.
Fredrik
Postad 02 November 2013 - 06:43
Har inte en aning om teorin stämmer men framtiden kommer utvisa det. Glöm inte hur det var med PS3, många funktioner som kom efterhand i mjukvara uppgraderingar.
Fredrik
Jag hoppas att du har rätt men jag är skeptisk. Så speciellt många funktioner (läs användbara funktioner) släpptes det faktiskt INTE på PS3:an enligt mig.
Postad 02 November 2013 - 07:54
ND lär inte visa upp ngt förrän vid VGA som de gjort för tidigare spel..
Sant...kanske. Dock inte helt omöjligt att det blir en teaser och vi vet ju alla hur lite en teaser visar.
Det mest diskuterade ryktet är ju att dom ska göra ett sci-fi spel...Savage Starlight.
Postad 02 November 2013 - 08:44
Fast PS3:an var ju enligt Sony utlovad som allsmäktig mediamaskin före släpp. Större incitament att fixa det som är trasigt då. Är något bekräftat gällande PS4:ans mediakompetens? Tycker jag läst allt från att den stödjer allt till ingenting...Glöm inte hur det var med PS3, många funktioner som kom efterhand i mjukvara uppgraderingar.
Fredrik
Postad 02 November 2013 - 09:34
Enligt http://blog.us.plays...-north-america/ :
Will I be able to play MP3s on PS4?
No*.
*We appreciate your feedback and are exploring possibilities.
Postad 02 November 2013 - 09:38
Will I be able to store my gameplay recordings on my PS4?
Yes, you’ll be able to store captured gameplay videos on PS4’s internal hard drive as long as you have sufficient free storage.
Man vill ju spela in alla exploiters och andra fuskare ... det är nog det mina delade klipp kommer handla om
"Kolla in den här fuskaren! Sony, pls banna honom!"
Postad 02 November 2013 - 09:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
86 bilder
1544 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?