Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
#4551
Postad 09 November 2016 - 21:28
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Skulle Canal Digital kunna ta detta vidare till berörd avdelning.
Det gäller HDMI CEC
Har aktiverat allt men, när jag stänger av digital boxen så stängs inte TV:n av. Men TV:n startar när jag startar digitalboxen med fjärren. Skulle vilja få det funka åt andra hållet med.
Gäller SMART HD boxen
Borde vara möjligt då Xbox One S stänger av TV:n när jag stänger av konsollen.
#4552
Postad 10 November 2016 - 09:52
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Är mina inlägg blockade för Canal Digitals kundtjänst, eller finns det andra anledningar till tystnaden?
Hej Saturnus, vi tar ditt förslag vidare Vänligen Micke
#4553
Postad 10 November 2016 - 10:11
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Skulle Canal Digital kunna ta detta vidare till berörd avdelning.
Det gäller HDMI CEC
Har aktiverat allt men, när jag stänger av digital boxen så stängs inte TV:n av. Men TV:n startar när jag startar digitalboxen med fjärren. Skulle vilja få det funka åt andra hållet med.
Gäller SMART HD boxen
Borde vara möjligt då Xbox One S stänger av TV:n när jag stänger av konsollen.
Hej Turbo Danne, vi kollar upp det och återkommer med svar. Vänligen Micke
#4554
Postad 10 November 2016 - 13:25
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
@Canal Digital:
Kanon! Det är det enda jag saknar just nu.
En bonus vore, för oss som har follow me aktiverat på en andra box, att kunna lägga de båda boxarnas inspelningar i separata foldrar. Som det är nu blandas mina inspelningar med barnens (ett större antal :-) i en enda lång lista, och jag tror bara det är en tidsfråga innan barnen råkar radera någon av mina inspelningar. Kunde inte varje box ha en egen folder där alla inspelningar läggs? Kanske kan man då ange att denna folder ska vara default när man letar efter sina inspelningar på respektive box?
Redigerat av Saturnus, 10 November 2016 - 20:20.
#4555
Postad 16 November 2016 - 07:40
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Hej Turbo Danne, vi kollar upp det och återkommer med svar. Vänligen Micke
Kan passa på och säga oxå att kan ni fixa så man kan bläddra mellan source på tv med pilarna och trycka i mitten föratt aktivera, alltså med smart boxens fjärr.
Just nu kan jag trycka på source men sen tar det stopp. Detta gäller mot samsung tv. Vet inte om det funkar med andra.
Mvh
#4556
Postad 16 November 2016 - 14:15
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Skulle Canal Digital kunna ta detta vidare till berörd avdelning.
Det gäller HDMI CEC
Har aktiverat allt men, när jag stänger av digital boxen så stängs inte TV:n av. Men TV:n startar när jag startar digitalboxen med fjärren. Skulle vilja få det funka åt andra hållet med.
Gäller SMART HD boxen
Borde vara möjligt då Xbox One S stänger av TV:n när jag stänger av konsollen.
Hej Turbo-Danne!
Våra boxar stödjer inte så att tvn stänger av sig samtidigt som boxen, men vi har noterat till våra utvecklare att det finns önskemål om framtida förbättringar. Hoppas du får en bra dag!
Vänligen Therese
#4557
Postad 16 November 2016 - 16:13
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Hej Turbo-Danne!
Våra boxar stödjer inte så att tvn stänger av sig samtidigt som boxen, men vi har noterat till våra utvecklare att det finns önskemål om framtida förbättringar. Hoppas du får en bra dag!
Vänligen Therese
Ok tack för svaret. Kolla mitt förra inlägg och ta vidare den synpunkten. Det borde väl gå att fixa.
Mvh
#4558
Postad 16 November 2016 - 16:23
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ok tack för svaret. Kolla mitt förra inlägg och ta vidare den synpunkten. Det borde väl gå att fixa.
Mvh
Hej igen, ja vi tar även den synpunkten (om att bläddra) vidare. Ha en trevlig kväll Vänligen Micke
#4559
Postad 16 November 2016 - 16:42
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Skulle Canal Digital kunna ta detta vidare till berörd avdelning.
Det gäller HDMI CEC
Har aktiverat allt men, när jag stänger av digital boxen så stängs inte TV:n av. Men TV:n startar när jag startar digitalboxen med fjärren. Skulle vilja få det funka åt andra hållet med.
Gäller SMART HD boxen
Borde vara möjligt då Xbox One S stänger av TV:n när jag stänger av konsollen.
Håller inte med alls, det är bra som det är nu, att när man stänger av tv då stängs boxen av. För det är förbannat irriterande om man har flera boxar och tex man stänger av en Box men vill fortsätta titta på en annan. Det borde vara som på Appletv att man kan ställa in själv hur man vill ha det.
#4560
Postad 16 November 2016 - 17:45
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Håller med föregående talare :-)
Låt mig själv välja det i inställningarna!
#4561
Postad 16 November 2016 - 18:28
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Håller med föregående talare :-)
Låt mig själv välja det i inställningarna!
Ja det våre guld. Men verkar inte gå. Får komma ihåg att trycka på tv knappen på boxens fjärr och sen stänga av.
Känns viktigare för mig att det skulle funka att navigera mellan source med boxens fjärr.
Någon annan som har nån annan tillverkare än samsung som kan säga om detta funkar på någon annan tv?
EDIT: Det går att gå upp och ner och höger och vänster med knapparna på boxens fjärr men våre bra om man kan bekräfta valet/ingången med mitten "OK"
Redigerat av Turbo-Danne, 16 November 2016 - 20:43.
#4562
Postad 22 November 2016 - 08:41
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Få apple tv med på köpet och första året halva priset på tv kanaler 
https://www.canaldig...friday_november
#4563
Postad 22 November 2016 - 09:11
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Beställde de igår med förlängning:)
#4564
Postad 22 November 2016 - 11:44
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Tack för det. Vi gamla kunder får inte så fina erbjudanden.har väl lagt ut drygt 10.000 på nya boxar under de senaste tio åren.
#4565
Postad 22 November 2016 - 13:58
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Helt otroligt att vi som varit kunder under så lång tid aldrig får några erbjudanden. Uselt
#4566
Postad 22 November 2016 - 14:37
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Tack för det. Vi gamla kunder får inte så fina erbjudanden.har väl lagt ut drygt 10.000 på nya boxar under de senaste tio åren.
Helt otroligt att vi som varit kunder under så lång tid aldrig får några erbjudanden. Uselt
Står följande under kampanjen:
Redan kund? Ring 0770-11 01 27
så hjälper vi dig!
Beror väl lite på hur länge man har varit kund osv. men för mig gick det bra.
#4567
Postad 22 November 2016 - 15:03
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Sitter i telefonkö just nu, håll tummarna 
EDIT: mååånga som ringer just nu...
Redigerat av MrSpokk, 22 November 2016 - 15:27.
#4568
Postad 22 November 2016 - 15:45
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Står följande under kampanjen:
Redan kund? Ring 0770-11 01 27
så hjälper vi dig!
Beror väl lite på hur länge man har varit kund osv. men för mig gick det bra.
Fick du samma erbjudande?
Redigerat av homery, 22 November 2016 - 15:45.
#4569
Postad 22 November 2016 - 16:05
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Fick du samma erbjudande?
Japp, men har varit kund i typ 15 år med, vet inte hur mycket det spelar in.
#4570
Postad 22 November 2016 - 16:07
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
De vill ju inte ens paira min vita box jag köpt på blocket för att ha på landet, så generösa är de.
#4571
Postad 22 November 2016 - 18:11
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Hmm. Tycker det ser konstigt ut på Mina Sidor efter beställning. Var ju 12+12 månaders bindningstid men på mina sidor så ser jag bara 12 månaders bindningstid....
#4572
Postad 22 November 2016 - 18:26
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag förlängde 24 månader och får 12 för halva priset, sedan kan man välja vilket paket man vill andra året till fullpris.
Apple-tv kommer efter ca 3 veckor.
Gjorde samma sak för två år sedan så detta passar mig som mångårig kund utmärkt.
#4573
Postad 22 November 2016 - 18:37
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Jag förlängde 24 månader och får 12 för halva priset, sedan kan man välja vilket paket man vill andra året till fullpris.
Apple-tv kommer efter ca 3 veckor.
Gjorde samma sak för två år sedan så detta passar mig som mångårig kund utmärkt.
Hur ser det ut på dina sidor? Har du fått 24 mån kontraktstid där?
#4574
Postad 22 November 2016 - 18:42
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Syns inget alls än, bara det som är bundet till årsskiftet.
#4575
Postad 22 November 2016 - 18:45
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Syns inget alls än, bara det som är bundet till årsskiftet.
Oki. Jag får väl slå en signal i morgon och dubbelkolla. Abonneangsfolket gick tydilgen hem kl 18 =)
#4576
Postad 22 November 2016 - 18:46
PH2000
-
PH2000
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Japp, men har varit kund i typ 15 år med, vet inte hur mycket det spelar in.
Jag förlängde 24 månader och får 12 för halva priset, sedan kan man välja vilket paket man vill andra året till fullpris.
Apple-tv kommer efter ca 3 veckor.
Gjorde samma sak för två år sedan så detta passar mig som mångårig kund utmärkt.
Fick ni både ny box och apple-tv?
Funderar på att nappa på detta om jag får både box+apple-tv.
#4577
Postad 22 November 2016 - 18:48
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
#4578
Postad 22 November 2016 - 19:17
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
#4579
Postad 22 November 2016 - 20:16
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Står följande under kampanjen:
Redan kund? Ring 0770-11 01 27
så hjälper vi dig!
Beror väl lite på hur länge man har varit kund osv. men för mig gick det bra.
Blev nyligen kund och fick halva priset år ett. Hade gärna fått en ATV4 också! Hur stor är chansen att de är så pass generösa om man ringer dem imorgon?
#4580
Postad 22 November 2016 - 20:42
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Fick ni både ny box och apple-tv?
Funderar på att nappa på detta om jag får både box+apple-tv.
Jag har varit kund i 7 år och fick rubbet - Apple TV, ny box och halva priset i 12 månader fr o m januari. Förbannat bra!
#4581
Postad 22 November 2016 - 20:55
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Jag har varit kund i 7 år och fick rubbet - Apple TV, ny box och halva priset i 12 månader fr o m januari. Förbannat bra!
Hur ser det ut för dig med kontraktstiden på mina sidor?
#4582
Postad 22 November 2016 - 21:17
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Hur ser det ut för dig med kontraktstiden på mina sidor?
2017-11-30
#4583
Postad 22 November 2016 - 22:19
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
I linje med mitt då fast jag har 2017-12-31. Då är det nog korrekt =)
Då är det bara att vänta på grejerna och se om nästa faktura är korrekt...
#4584
Postad 22 November 2016 - 22:50
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Fan att man inte kan ta del av det när man bara har varit kund 1 år och har 1 år bindningstid kvar.  så snälla lär dom ju inte vara
#4585
Postad 22 November 2016 - 23:00
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
#4586
Postad 23 November 2016 - 09:46
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Ring och kolla!
Instämmer det lönar sig, gillar verkligen den nya polychen från CD. Har dom resurser att satsa så här kan CD satsa på nygamla kanaler också, tx. MTV LIVE HD...
#4587
Postad 23 November 2016 - 10:07
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Ringde nu å fick allt jag med. Halva priset från januari. Jättebra bemötande från killen jag prata med 👍
#4588
Postad 23 November 2016 - 10:20
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Mycket strul med serieinspelningar eller? Har flera program där kommande avsnitt saknar seriemarkering i EPG, gäller både SVT och Discovery Networks så jag tror inte standardsvaret om att det hänger på vad programbolagen levererar går att tillämpa denna gång. Ofta dyker seriemarkeringen upp med någon dags marginal innan sändning och allt går väl, men nu har jag ett par program som sänds i morgon som inte plockats upp ännu så jag undrar om fler noterat detta.
#4589
Postad 23 November 2016 - 12:57
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Ringde nyss,nya boxen atv4 halva priset 12 mån och.film och serier gratis i 3 mån. Väl gjort cd. Hatten av.
#4590
Postad 23 November 2016 - 16:27
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Någon som fått bekräftelse efter att hoppat på halva priset erbjudandet?
#4591
Postad 23 November 2016 - 16:49
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Nope,de skulle skicka sa han. Om email eller papermail framgick iinte.
#4592
Postad 23 November 2016 - 20:58
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Någon som fått bekräftelse efter att hoppat på halva priset erbjudandet?
Inte på papper men han sa att det börjar gälla från januari.
#4593
Postad 23 November 2016 - 21:08
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Hej, jag har åxå hakat på dealen och förlängt mitt abb.
Glömde ju att fråga men misstänker att det är 32gb som ingår eller?!
/Berra
#4594
Postad 24 November 2016 - 13:41
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Någon som fått bekräftelse efter att hoppat på halva priset erbjudandet?
Nej, ingen bekräftelse trots att jag bad om att få det på mail. Skickar nu ett mail till kundtjänst för att se att allt är i sin ordning!
#4595
Postad 24 November 2016 - 15:27
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Det där med bekräftelse per mail tog jag upp med dem. Och de jobbar med saken. Känns ju inget vidare att man inte får bekräftat vilket pris man ska betala förrän långt efter att ångerrätten gått ut. Är man då missnöjd med beloppet på fakturan sitter man i en jobbig sits.
#4596
Postad 24 November 2016 - 15:50
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Hur funkar det med nya boxen, om man i dag flyttar kortet mellan sov och vardagsrummet? I sovrummet har vi en TV med inbyggd box, och vill fortsätta att titta på båda ställena efter behov. Kan man använda kort även till nya boxen, eller hur gör man?
Man beställer Black Friday erbjudandet använder gamla utrustningen och spar nya boxen oaktiverad för framtiden blev resultatet.
Är väldigt glad att erbjudandet gäller oavkortat även till befintliga kunder denna gång. Det gör att vi stannar minst två år till med CD trots vår kommande fiber.
Redigerat av Vispen74, 24 November 2016 - 17:02.
#4597
Postad 24 November 2016 - 17:05
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Det där med bekräftelse per mail tog jag upp med dem. Och de jobbar med saken. Känns ju inget vidare att man inte får bekräftat vilket pris man ska betala förrän långt efter att ångerrätten gått ut. Är man då missnöjd med beloppet på fakturan sitter man i en jobbig sits.
Ja jag vet inte heller varför det är så svårt att få bekräftelse på saker. Det var samma sak med Boxer.
Redigerat av Vispen74, 24 November 2016 - 17:05.
#4598
Postad 24 November 2016 - 18:08
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Den nya boxen har inget kort. Ditt gamla kort inaktiveras när nya boxen börjar användas har jag läst mig till.
Hoppas inte jag får nya boxen, jag vill ha kortet kvar.
#4599
Postad 25 November 2016 - 07:49
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Hur funkar det med nya boxen, om man i dag flyttar kortet mellan sov och vardagsrummet? I sovrummet har vi en TV med inbyggd box, och vill fortsätta att titta på båda ställena efter behov. Kan man använda kort även till nya boxen, eller hur gör man?
Man beställer Black Friday erbjudandet använder gamla utrustningen och spar nya boxen oaktiverad för framtiden blev resultatet.
Är väldigt glad att erbjudandet gäller oavkortat även till befintliga kunder denna gång. Det gör att vi stannar minst två år till med CD trots vår kommande fiber.
Den nya boxen har inget kort. Ditt gamla kort inaktiveras när nya boxen börjar användas har jag läst mig till.
Hoppas inte jag får nya boxen, jag vill ha kortet kvar.
Oj då. Jag var i exakt samma situation, men hade i åtanke att inte flytta kortet utan bara använda Canal Digital Go-funktionerna i den nya boxen, kopplad till dotterns tv.
Måste kollas upp...
#4600
Postad 25 November 2016 - 09:22
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Och hur fungerar det när man har 2 st tvillingkort... vad inaktiveras då tros...
Canal Digital borde sticka in näsan i tråden och klargöra lite hur det fungerar med nya boxen =)
Redigerat av hugeman, 25 November 2016 - 09:23.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|