Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4551

Postad 09 November 2016 - 21:28

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Skulle Canal Digital kunna ta detta vidare till berörd avdelning.

Det gäller HDMI CEC

Har aktiverat allt men, när jag stänger av digital boxen så stängs inte TV:n av. Men TV:n startar när jag startar digitalboxen med fjärren. Skulle vilja få det funka åt andra hållet med.

Gäller SMART HD boxen

Borde vara möjligt då Xbox One S stänger av TV:n när jag stänger av konsollen.

#4552

Postad 10 November 2016 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

  Är mina inlägg blockade för Canal Digitals kundtjänst, eller finns det andra anledningar till tystnaden?

 

Hej Saturnus, vi tar ditt förslag vidare  :)  Vänligen Micke 



#4553

Postad 10 November 2016 - 10:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Skulle Canal Digital kunna ta detta vidare till berörd avdelning.

Det gäller HDMI CEC

Har aktiverat allt men, när jag stänger av digital boxen så stängs inte TV:n av. Men TV:n startar när jag startar digitalboxen med fjärren. Skulle vilja få det funka åt andra hållet med.

Gäller SMART HD boxen

Borde vara möjligt då Xbox One S stänger av TV:n när jag stänger av konsollen.

Hej Turbo Danne, vi kollar upp det och återkommer med svar. Vänligen Micke 



#4554

Postad 10 November 2016 - 13:25

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
@Canal Digital:

Kanon! Det är det enda jag saknar just nu.

En bonus vore, för oss som har follow me aktiverat på en andra box, att kunna lägga de båda boxarnas inspelningar i separata foldrar. Som det är nu blandas mina inspelningar med barnens (ett större antal :-) i en enda lång lista, och jag tror bara det är en tidsfråga innan barnen råkar radera någon av mina inspelningar. Kunde inte varje box ha en egen folder där alla inspelningar läggs? Kanske kan man då ange att denna folder ska vara default när man letar efter sina inspelningar på respektive box?

Redigerat av Saturnus, 10 November 2016 - 20:20.


#4555

Postad 16 November 2016 - 07:40

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Hej Turbo Danne, vi kollar upp det och återkommer med svar. Vänligen Micke


Kan passa på och säga oxå att kan ni fixa så man kan bläddra mellan source på tv med pilarna och trycka i mitten föratt aktivera, alltså med smart boxens fjärr.

Just nu kan jag trycka på source men sen tar det stopp. Detta gäller mot samsung tv. Vet inte om det funkar med andra.

Mvh

#4556

Postad 16 November 2016 - 14:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Skulle Canal Digital kunna ta detta vidare till berörd avdelning.

Det gäller HDMI CEC

Har aktiverat allt men, när jag stänger av digital boxen så stängs inte TV:n av. Men TV:n startar när jag startar digitalboxen med fjärren. Skulle vilja få det funka åt andra hållet med.

Gäller SMART HD boxen

Borde vara möjligt då Xbox One S stänger av TV:n när jag stänger av konsollen.

 

Hej Turbo-Danne!  

Våra boxar stödjer inte så att tvn stänger av sig samtidigt som boxen, men vi har noterat till våra utvecklare att det finns önskemål om framtida förbättringar. Hoppas du får en bra dag!

Vänligen Therese



#4557

Postad 16 November 2016 - 16:13

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Hej Turbo-Danne!
Våra boxar stödjer inte så att tvn stänger av sig samtidigt som boxen, men vi har noterat till våra utvecklare att det finns önskemål om framtida förbättringar. Hoppas du får en bra dag!
Vänligen Therese


Ok tack för svaret. Kolla mitt förra inlägg och ta vidare den synpunkten. Det borde väl gå att fixa.

Mvh

#4558

Postad 16 November 2016 - 16:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Ok tack för svaret. Kolla mitt förra inlägg och ta vidare den synpunkten. Det borde väl gå att fixa.

Mvh

Hej igen, ja vi tar även den synpunkten (om att bläddra) vidare. Ha en trevlig kväll  :) Vänligen Micke 



#4559

Postad 16 November 2016 - 16:42

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Skulle Canal Digital kunna ta detta vidare till berörd avdelning.
Det gäller HDMI CEC
Har aktiverat allt men, när jag stänger av digital boxen så stängs inte TV:n av. Men TV:n startar när jag startar digitalboxen med fjärren. Skulle vilja få det funka åt andra hållet med.
Gäller SMART HD boxen
Borde vara möjligt då Xbox One S stänger av TV:n när jag stänger av konsollen.


Håller inte med alls, det är bra som det är nu, att när man stänger av tv då stängs boxen av. För det är förbannat irriterande om man har flera boxar och tex man stänger av en Box men vill fortsätta titta på en annan. Det borde vara som på Appletv att man kan ställa in själv hur man vill ha det.

#4560

Postad 16 November 2016 - 17:45

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Håller med föregående talare :-)

Låt mig själv välja det i inställningarna!

#4561

Postad 16 November 2016 - 18:28

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Håller med föregående talare :-)

Låt mig själv välja det i inställningarna!

Ja det våre guld. Men verkar inte gå. Får komma ihåg att trycka på tv knappen på boxens fjärr och sen stänga av.

Känns viktigare för mig att det skulle funka att navigera mellan source med boxens fjärr.

Någon annan som har nån annan tillverkare än samsung som kan säga om detta funkar på någon annan tv?

EDIT: Det går att gå upp och ner och höger och vänster med knapparna på boxens fjärr men våre bra om man kan bekräfta valet/ingången med mitten "OK"

Redigerat av Turbo-Danne, 16 November 2016 - 20:43.


#4562

Postad 22 November 2016 - 08:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Få apple tv med på köpet och första året halva priset på tv kanaler :)

 

https://www.canaldig...friday_november



#4563

Postad 22 November 2016 - 09:11

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1150 inlägg
  • 0
Beställde de igår med förlängning:)

#4564

Postad 22 November 2016 - 11:44

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 1

Tack för det. Vi gamla kunder får inte så fina erbjudanden.har väl lagt ut drygt 10.000 på nya boxar under de senaste tio åren. 



#4565

Postad 22 November 2016 - 13:58

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Helt otroligt att vi som varit kunder under så lång tid aldrig får några erbjudanden. Uselt

#4566

Postad 22 November 2016 - 14:37

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Tack för det. Vi gamla kunder får inte så fina erbjudanden.har väl lagt ut drygt 10.000 på nya boxar under de senaste tio åren. 

 

 

Helt otroligt att vi som varit kunder under så lång tid aldrig får några erbjudanden. Uselt

 

Står följande under kampanjen:

 

Redan kund? Ring 0770-11 01 27
så hjälper vi dig!

 

Beror väl lite på hur länge man har varit kund osv. men för mig gick det bra.



#4567

Postad 22 November 2016 - 15:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Sitter i telefonkö just nu, håll tummarna ;)

 

EDIT: mååånga som ringer just nu...


Redigerat av MrSpokk, 22 November 2016 - 15:27.


#4568

Postad 22 November 2016 - 15:45

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0

Står följande under kampanjen:

Redan kund? Ring 0770-11 01 27
så hjälper vi dig!

Beror väl lite på hur länge man har varit kund osv. men för mig gick det bra.

Fick du samma erbjudande?

Redigerat av homery, 22 November 2016 - 15:45.


#4569

Postad 22 November 2016 - 16:05

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Fick du samma erbjudande?

 

Japp, men har varit kund i typ 15 år med, vet inte hur mycket det spelar in.



#4570

Postad 22 November 2016 - 16:07

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 1

De vill ju inte ens paira min vita box jag köpt på blocket för att ha på landet, så generösa är de.



#4571

Postad 22 November 2016 - 18:11

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Hmm. Tycker det ser konstigt ut på Mina Sidor efter beställning. Var ju 12+12 månaders bindningstid men på mina sidor så ser jag bara 12 månaders bindningstid....



#4572

Postad 22 November 2016 - 18:26

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Jag förlängde 24 månader och får 12 för halva priset, sedan kan man välja vilket paket man vill andra året till fullpris.
Apple-tv kommer efter ca 3 veckor.
Gjorde samma sak för två år sedan så detta passar mig som mångårig kund utmärkt.

#4573

Postad 22 November 2016 - 18:37

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Jag förlängde 24 månader och får 12 för halva priset, sedan kan man välja vilket paket man vill andra året till fullpris.
Apple-tv kommer efter ca 3 veckor.
Gjorde samma sak för två år sedan så detta passar mig som mångårig kund utmärkt.

 

 

Hur ser det ut på dina sidor? Har du fått 24 mån kontraktstid där?



#4574

Postad 22 November 2016 - 18:42

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Syns inget alls än, bara det som är bundet till årsskiftet.

#4575

Postad 22 November 2016 - 18:45

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Syns inget alls än, bara det som är bundet till årsskiftet.

 

 

Oki. Jag får väl slå en signal i morgon och dubbelkolla. Abonneangsfolket gick tydilgen hem kl 18 =)



#4576

Postad 22 November 2016 - 18:46

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Japp, men har varit kund i typ 15 år med, vet inte hur mycket det spelar in.

 

Jag förlängde 24 månader och får 12 för halva priset, sedan kan man välja vilket paket man vill andra året till fullpris.
Apple-tv kommer efter ca 3 veckor.
Gjorde samma sak för två år sedan så detta passar mig som mångårig kund utmärkt.

 

Fick ni både ny box och apple-tv?

Funderar på att nappa på detta om jag får både box+apple-tv.



#4577

Postad 22 November 2016 - 18:48

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Vilken box var det?

#4578

Postad 22 November 2016 - 19:17

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Nej ingen box.

#4579

Postad 22 November 2016 - 20:16

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Står följande under kampanjen:
 
Redan kund? Ring 0770-11 01 27
så hjälper vi dig!
 
Beror väl lite på hur länge man har varit kund osv. men för mig gick det bra.

Blev nyligen kund och fick halva priset år ett. Hade gärna fått en ATV4 också! Hur stor är chansen att de är så pass generösa om man ringer dem imorgon?

#4580

Postad 22 November 2016 - 20:42

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Fick ni både ny box och apple-tv?

Funderar på att nappa på detta om jag får både box+apple-tv.

 

Jag har varit kund i 7 år och fick rubbet - Apple TV, ny box och halva priset i 12 månader fr o m januari. Förbannat bra! 



#4581

Postad 22 November 2016 - 20:55

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Jag har varit kund i 7 år och fick rubbet - Apple TV, ny box och halva priset i 12 månader fr o m januari. Förbannat bra! 

 

 

Hur ser det ut för dig med kontraktstiden på mina sidor?



#4582

Postad 22 November 2016 - 21:17

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Hur ser det ut för dig med kontraktstiden på mina sidor?

 

2017-11-30



#4583

Postad 22 November 2016 - 22:19

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

2017-11-30

 

 

I linje med mitt då fast jag har 2017-12-31. Då är det nog korrekt =)

 

Då är det bara att vänta på grejerna och se om nästa faktura är korrekt...



#4584

Postad 22 November 2016 - 22:50

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Fan att man inte kan ta del av det när man bara har varit kund 1 år och har 1 år bindningstid kvar. :( så snälla lär dom ju inte vara

#4585

Postad 22 November 2016 - 23:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Ring och kolla!

#4586

Postad 23 November 2016 - 09:46

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Ring och kolla!


Instämmer det lönar sig, gillar verkligen den nya polychen från CD. Har dom resurser att satsa så här kan CD satsa på nygamla kanaler också, tx. MTV LIVE HD...

#4587

Postad 23 November 2016 - 10:07

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Ringde nu å fick allt jag med. Halva priset från januari. Jättebra bemötande från killen jag prata med 👍

#4588

Postad 23 November 2016 - 10:20

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Mycket strul med serieinspelningar eller? Har flera program där kommande avsnitt saknar seriemarkering i EPG, gäller både SVT och Discovery Networks så jag tror inte standardsvaret om att det hänger på vad programbolagen levererar går att tillämpa denna gång. Ofta dyker seriemarkeringen upp med någon dags marginal innan sändning och allt går väl, men nu har jag ett par program som sänds i morgon som inte plockats upp ännu så jag undrar om fler noterat detta.



#4589

Postad 23 November 2016 - 12:57

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Ringde nyss,nya boxen atv4 halva priset 12 mån och.film och serier gratis i 3 mån. Väl gjort cd. Hatten av.

#4590

Postad 23 November 2016 - 16:27

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Någon som fått bekräftelse efter att hoppat på halva priset erbjudandet?



#4591

Postad 23 November 2016 - 16:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Nope,de skulle skicka sa han. Om email eller papermail framgick iinte.

#4592

Postad 23 November 2016 - 20:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Någon som fått bekräftelse efter att hoppat på halva priset erbjudandet?


Inte på papper men han sa att det börjar gälla från januari.

#4593

Postad 23 November 2016 - 21:08

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Hej, jag har åxå hakat på dealen och förlängt mitt abb.
Glömde ju att fråga men misstänker att det är 32gb som ingår eller?!

/Berra

#4594

Postad 24 November 2016 - 13:41

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Någon som fått bekräftelse efter att hoppat på halva priset erbjudandet?

 

Nej, ingen bekräftelse trots att jag bad om att få det på mail. Skickar nu ett mail till kundtjänst för att se att allt är i sin ordning!



#4595

Postad 24 November 2016 - 15:27

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Det där med bekräftelse per mail tog jag upp med dem. Och de jobbar med saken. Känns ju inget vidare att man inte får bekräftat vilket pris man ska betala förrän långt efter att ångerrätten gått ut. Är man då missnöjd med beloppet på fakturan sitter man i en jobbig sits.

#4596

Postad 24 November 2016 - 15:50

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Hur funkar det med nya boxen, om man i dag flyttar kortet mellan sov och vardagsrummet? I sovrummet har vi en TV med inbyggd box, och vill fortsätta att titta på båda ställena efter behov. Kan man använda kort även till nya boxen, eller hur gör man?

Man beställer Black Friday erbjudandet använder gamla utrustningen och spar nya boxen oaktiverad för framtiden blev resultatet.

Är väldigt glad att erbjudandet gäller oavkortat även till befintliga kunder denna gång. Det gör att vi stannar minst två år till med CD trots vår kommande fiber.

Redigerat av Vispen74, 24 November 2016 - 17:02.


#4597

Postad 24 November 2016 - 17:05

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Det där med bekräftelse per mail tog jag upp med dem. Och de jobbar med saken. Känns ju inget vidare att man inte får bekräftat vilket pris man ska betala förrän långt efter att ångerrätten gått ut. Är man då missnöjd med beloppet på fakturan sitter man i en jobbig sits.


Ja jag vet inte heller varför det är så svårt att få bekräftelse på saker. Det var samma sak med Boxer.

Redigerat av Vispen74, 24 November 2016 - 17:05.


#4598

Postad 24 November 2016 - 18:08

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Den nya boxen har inget kort. Ditt gamla kort inaktiveras när nya boxen börjar användas har jag läst mig till.
Hoppas inte jag får nya boxen, jag vill ha kortet kvar.

#4599

Postad 25 November 2016 - 07:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Hur funkar det med nya boxen, om man i dag flyttar kortet mellan sov och vardagsrummet? I sovrummet har vi en TV med inbyggd box, och vill fortsätta att titta på båda ställena efter behov. Kan man använda kort även till nya boxen, eller hur gör man?

Man beställer Black Friday erbjudandet använder gamla utrustningen och spar nya boxen oaktiverad för framtiden blev resultatet.

Är väldigt glad att erbjudandet gäller oavkortat även till befintliga kunder denna gång. Det gör att vi stannar minst två år till med CD trots vår kommande fiber.

 

 

Den nya boxen har inget kort. Ditt gamla kort inaktiveras när nya boxen börjar användas har jag läst mig till.
Hoppas inte jag får nya boxen, jag vill ha kortet kvar.

 

Oj då. Jag var i exakt samma situation, men hade i åtanke att inte flytta kortet utan bara använda Canal Digital Go-funktionerna i den nya boxen, kopplad till dotterns tv. 

 

Måste kollas upp...



#4600

Postad 25 November 2016 - 09:22

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 0

Och hur fungerar det när man har 2 st tvillingkort... vad inaktiveras då tros...

 

Canal Digital borde sticka in näsan i tråden och klargöra lite hur det fungerar med nya boxen =)


Redigerat av hugeman, 25 November 2016 - 09:23.




3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.