* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 14 januari 2009 - 17:20
Simeon
-
Simeon
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag hade detta problem och då berodde det på MS Voice Commander. Se till att "Notifications" under Voice Command under inställningar är satt till "Announce notifications through device speaker och wired headset only"
Tack, ska testa. Inställningen var inte ställd som du föreslog att den skulle vara, så där har vi nog problemet. Tack igen för hjälpen.
Redigerat av Simeon, 15 januari 2009 - 00:01.
Postad 14 januari 2009 - 17:36
A_lind
-
A_lind
-
Användare
-
-
131 inlägg
Vi har fått Turbo3G(HSDPA) i dagarna här och helt plötsligt har jag ett fint H i taskbaren.. Gjorde en hastighetskoll på www.tptest.se/mobil men kom bara upp i ynkliga 432kbit/s med 4/5 i mottagning.. Det är ju knappt snabbare än vanlig 3G.. Varför så slött ska det inte vara uppåt 7.2mbit? Hade varit nöjd om jag fick 2-3mbit iaf...
Ynkliga 432kb/sek? Det var ju som en dröm när man köpte sig en 56k modem och fick ned 5.5kb/sek, gick finemang att spela QW med det  Idag sitter folk med nästan 100ggr mer kapacitet i sina mobiltelefoner... Och vad gäller just din fart så har du fått mer än vad som skall göra dig nöjd, 432kb/sek är just runt 4mbit som nämns ovan i tråden.
Postad 14 januari 2009 - 17:40
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Ynkliga 432kb/sek? Det var ju som en dröm när man köpte sig en 56k modem och fick ned 5.5kb/sek, gick finemang att spela QW med det Idag sitter folk med nästan 100ggr mer kapacitet i sina mobiltelefoner...
Och vad gäller just din fart så har du fått mer än vad som skall göra dig nöjd, 432kb/sek är just runt 4mbit som nämns ovan i tråden.
kb = kilobit kB = kilobyte I stort sett alla mättjänster för bandbredd mäter i bits och inte bytes. (När jag angav vilka hastigheter jag kommar upp i skrev jag de i kilobytes (kB, eller kbytes för att vara tydlig).
Redigerat av DIFference, 14 januari 2009 - 17:42.
Postad 14 januari 2009 - 18:44
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Jag har ett separat mob.bredband från 3 men tänkte ha ett via telenor som jag har i mobilen så att jag slapp det extra usb-modemet. Pratade med telenor och fick 3 mån gratis testabonemang som senare skulle kosta 159 kr/mån tror jag det var.
Testade hastigheten på bredbandskollen.se/mobil och fick förvånande olika resultat (förvånande för mig i alla fall som inte är så insatt)
Via Opera mini: 21571 kbit/s Via Opera Mobile: 119 kbit/s Explorer: 114 kbit/s
Såvida inte Opera mini är skrämmande överlägset så borde väl jag ha missupfatta något. Eller kan det vara något med inställningarna.
Du har mätt hastigheten mellan bredbandskollens server och servern hos Opera... Opera mini använder sig nämligen av en server för att hämta sidorna till och sedan skickar den bara en bild till telefonen. Det är därför det går så snabbt att surfa med Opera mini.
Postad 14 januari 2009 - 19:50
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
De problem som Whopper och andra har med att BT kopplar ned anslutningen till headsets och motsv. beror nästan garanerat på att MS Voice Command är installerat. Det appet fuckar BTn på X1an fullständigt. För mig var det iaf så att så fort man givit ett kommando via BT till VC så dödade den anslutningen.
VC avinstallerat -> BT funkar (oftast) fint.
Postad 14 januari 2009 - 21:01
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
De problem som Whopper och andra har med att BT kopplar ned anslutningen till headsets och motsv. beror nästan garanerat på att MS Voice Command är installerat. Det appet fuckar BTn på X1an fullständigt. För mig var det iaf så att så fort man givit ett kommando via BT till VC så dödade den anslutningen. VC avinstallerat -> BT funkar (oftast) fint.
Detta är ju mycket tråkigt.. har kört med röststyrning i bilen i många år och tycker det är ofantligt smidigt att slippa fippla med telefonen när man skall ringa. Men skall testa och plocka bort Voice Command och se om det förbättrar situationen.
Postad 15 januari 2009 - 07:20
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
På tal om olika hastigheter så har jag aldrig blivit riktigt klok på det.
Testade nu med tptest.se/mobil och fick:
Med Opera Mob: ca 3000 kbit/s
Med IE: knappt 1500 kbit/s
Har 3, bor i Stockholms innerstad och har 100 % mottagning.

Patrick
Postad 15 januari 2009 - 08:40
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Är det fler än jag som upplever pennorna till X1 som väldigt veka? Dom går av där metallen övergår till plast i den övre delen.
Jag har redan knäckt en och denn andra börjar bli lite "vinglig". Tog ett snack med supporten men dom hade aldrig  hört talas om detta innan (??????)
Postad 15 januari 2009 - 09:07
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
På tal om olika hastigheter så har jag aldrig blivit riktigt klok på det. 
Testade nu med tptest.se/mobil och fick:
Med Opera Mob: ca 3000 kbit/s Med IE: knappt 1500 kbit/s
Har 3, bor i Stockholms innerstad och har 100 % mottagning.
 Patrick
Testade igen, men denna gång med wlan. Jag ska ha Telia ADSL 2 Mbit och fick följande: Opera: ca 5600 kbit IE: ca 4300 kbit Med tptest.se/mobil. Visst kan man bli fundersam över mindre?
Postad 15 januari 2009 - 09:08
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Är det fler än jag som upplever pennorna till X1 som väldigt veka? Dom går av där metallen övergår till plast i den övre delen. Jag har redan knäckt en och denn andra börjar bli lite "vinglig". Tog ett snack med supporten men dom hade aldrig hört talas om detta innan (??????)
Hårdhänt eller? Tuggar för mycket på den? Jaja... Min Xperia har lagt av nu. Död.. finito... Dock har jag hittat felet och den ska in på garanti idag. Den dog en morgon när jag låg och lyssnade på nätradio via wifi. Samtidigt så låg den på laddning, och det händer att den blir rätt varm på battteriet, så jag blurkar lägga den med displayen nedåt. Nu dog den iaf rätt var det var. Efter en del felsökande så visade det sig att det var batteriet som säckade. 3.1volt vid belastning och 3.2 utan. Mäter man batteriet på min K750 som oxå har 3.6volt så ligger det på 3.9 utan belastning. Misstänker att en cell av 3 har gått åt skogen. Kortis eller ngt sånt. Jag har klagat ofta på kass batteritid så det KAN vara så att mitt battteri har varit dåligt redan från början. Lika bra att skicka hela nallen så att dom får kolla styrkretsen för laddningen i nallen på en gång. Jaja... ville bara skriva av mig  KRAM
Postad 15 januari 2009 - 09:14
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Är det fler än jag som upplever pennorna till X1 som väldigt veka? Dom går av där metallen övergår till plast i den övre delen. Jag har redan knäckt en och denn andra börjar bli lite "vinglig". Tog ett snack med supporten men dom hade aldrig hört talas om detta innan (??????)
Verkar som det är standardsvar från SonyEricssons support, att de inte hört talas om det. Lätt att komma undan då. Testade igen, men denna gång med wlan. Jag ska ha Telia ADSL 2 Mbit och fick följande:
Opera: ca 5600 kbit IE: ca 4300 kbit
Med tptest.se/mobil.
Visst kan man bli fundersam över mindre?
Som sagt. Skit i Tp-test. Det visar ju bara ungefär ens på en vanlig dator. Tanka ner nåt med ftp-klient så ser du ju hur fort det går.
Postad 15 januari 2009 - 09:48
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
[quote name='DIFference' date='Jan 15 2009, 09:14 ' post='2265025'] Verkar som det är standardsvar från SonyEricssons support, att de inte hört talas om det. Lätt att komma undan då. Och någon service anda fanns det inte heller. Jag frågade om dom inte kunnde skicka några nya pennor (kostar dom kanske en tia styck) men det kunde jag glömma.
Postad 15 januari 2009 - 10:09
vasjpett
-
vasjpett
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Testade igen, men denna gång med wlan. Jag ska ha Telia ADSL 2 Mbit och fick följande:
Opera: ca 5600 kbit IE: ca 4300 kbit
Med tptest.se/mobil.
Visst kan man bli fundersam över mindre?
Körde denna igårkväll och fick med Opera runt 18000 kbit/s mobilnätet. Kan det verkligen stämma ? /Johan
Postad 15 januari 2009 - 10:30
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Körde denna igårkväll och fick med Opera runt 18000 kbit/s mobilnätet.
Kan det verkligen stämma ?
/Johan
Ja du får säkert 18 Mbit i ett nät som max klarar 7,2 och en mobil som max klarar detsamma... Absolut max med vanliga 3G är 0,384 Mbit/sek () och Turbo3G 7,2 Mbit/sek Varför inte läsa vad andra skrivit om hur Opera mini funkar i sådana här test? För tredje gången: FÖR ATT TESTA HASTIGHETEN: DRA NER EN SKAPLIG FTP-KLIENT OCH GÅ IN PÅ NÅGON FTP-SERVER (VILKEN SOM HELST) OCH TANKA OCH SE HUR FORT DU TANKAR I BYTES/SEK.
Postad 15 januari 2009 - 10:57
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
Eftersom det verkar finnas många många många ftp program så tas tips på en (den bästa) ftp klient varmt emot.
Postad 15 januari 2009 - 10:59
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Eftersom det verkar finnas många många många ftp program så tas tips på en (den bästa) ftp klient varmt emot. 
De flesat fungerar likadant. Men Resco Explorer (som är en bra filhanterare som rekomenderas istället för den som fins i telefonen) har en "plug-in" för FTP-åtkomst.
Postad 15 januari 2009 - 11:13
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
Tack för tipset! Lade in ftp add-in till Resco, ska prova hemma har inte perfekt mottagning här på kontoret.
Postad 15 januari 2009 - 11:27
blondyz
-
blondyz
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har nu blivit lätt trött på att smsa med "slide" tangentbordet. Tangenterna Å/Ä käns som om de prioriteras. Skriver man snabbt så tar det upp till någon sekund innan ordet kommer upp på skärmen, och då hamnar dessa bokstäver alldeles för tidigt. Är väldigt säker på att jag inte trycker i fel ordning, och det krävs inte att man är någon blixt på tangentbordet för att det ska inträffa.
Någon som har någon lösning? :s
Postad 15 januari 2009 - 11:29
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag har nu blivit lätt trött på att smsa med "slide" tangentbordet. Tangenterna Å/Ä käns som om de prioriteras. Skriver man snabbt så tar det upp till någon sekund innan ordet kommer upp på skärmen, och då hamnar dessa bokstäver alldeles för tidigt. Är väldigt säker på att jag inte trycker i fel ordning, och det krävs inte att man är någon blixt på tangentbordet för att det ska inträffa.
Ändra till fler antal bokstäver innan ordförslag kommer upp under inställningar -> knappsats. Jag kör med 5. Körde med 4 ett tag men efter at ha börjat srkiva såpass snabbt som jag gör så räckt inte det för att hålla oordningen borta. Edit: Jag tar tillbaka. Har samma problem ändå. Och stängde av ordförslag helt men fortfarande problem med att åäö dels segar och dels hoppar runt o lägger sig en bit tillbaka sett från där man skrev in dem. Hoppas deta löses i den "kommande" uppdateringen...
Redigerat av DIFference, 15 januari 2009 - 17:08.
Postad 15 januari 2009 - 11:43
po68
-
po68
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Min ena har också gått av på samma ställe, den var dessutom knappt använd. Sitkrejjer!
Postad 15 januari 2009 - 12:28
vasjpett
-
vasjpett
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Ja du får säkert 18 Mbit i ett nät som max klarar 7,2 och en mobil som max klarar detsamma... Absolut max med vanliga 3G är 0,384 Mbit/sek () och Turbo3G 7,2 Mbit/sek Varför inte läsa vad andra skrivit om hur Opera mini funkar i sådana här test?
För tredje gången: FÖR ATT TESTA HASTIGHETEN: DRA NER EN SKAPLIG FTP-KLIENT OCH GÅ IN PÅ NÅGON FTP-SERVER (VILKEN SOM HELST) OCH TANKA OCH SE HUR FORT DU TANKAR I BYTES/SEK.
För första gången: Det var INTE via Opera mini. Efter lite efterforskande kom jag fram till detta: 1 Byte består av 8 bit! Stort B används allmänt som förkortning av byte och litet b för bit http://sv.wikipedia.org/wiki/Bithttp://sv.wikipedia....ki/Byte_(enhet)Således borde 18000 kbit/s vara runt 2,2 MB/s, en bit under vad Turbo3G har som max mao. /Johan
Postad 15 januari 2009 - 12:41
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
För första gången: Det var INTE via Opera mini.
Efter lite efterforskande kom jag fram till detta: 1 Byte består av 8 bit! Stort B används allmänt som förkortning av byte och litet b för bit http://sv.wikipedia.org/wiki/Bit http://sv.wikipedia....ki/Byte_(enhet)
Således borde 18000 kbit/s vara runt 2,2 MB/s, en bit under vad Turbo3G har som max mao.
/Johan
1. Ne jag menade såklart Opera Mobile eftersom det var det du skrev om. 2. Jag har redan förklarat för alla vad skillnaden är mellan bit och byte och när man använder stort resp. litet "b". 3. Precis. 2,2 Mbyte/sek vilket är ca 18 Mbit/sek. Maxhastigheten för Turbo3G hos operatörerna idag är 7,2 Mbit/sek (0,9 Mbyte/sek). 21 Mbit kommer snart men finns just nu bara i Kista där jag jobbar med utvecklingen av det (plus att X1 som sagt inte stödjer mer än 7,2 Mbit/sek eller 0,9 Mbyte/sek). Är du med nu?
Redigerat av DIFference, 15 januari 2009 - 12:42.
Postad 15 januari 2009 - 12:45
vasjpett
-
vasjpett
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
1. Ne jag menade såklart Opera Mobile eftersom det var det du skrev om.
2. Jag har redan förklarat för alla vad skillnaden är mellan bit och byte och när man använder stort resp. litet "b".
3. Precis. 2,2 Mbyte/sek vilket är ca 18 Mbit/sek. Maxhastigheten för Turbo3G hos operatörerna idag är 7,2 Mbit/sek (0,9 Mbyte/sek). 21 Mbit kommer snart men finns just nu bara i Kista där jag jobbar med utvecklingen av det (plus att X1 som sagt inte stödjer mer än 7,2 Mbit/sek eller 0,9 Mbyte/sek). Är du med nu?
Klockrent. Tack för det. Du som har lite koll vet möjligen inte var GPS-modulen är placerad i telefonen. /Johan
Postad 15 januari 2009 - 12:48
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Klockrent. Tack för det.
Du som har lite koll vet möjligen inte var GPS-modulen är placerad i telefonen.
/Johan
Ingen aning.
Postad 15 januari 2009 - 12:54
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Min ena har också gått av på samma ställe, den var dessutom knappt använd. Sitkrejjer!
fick percis reda på av vår IT-avdelning att dom inte finns som "reservdel" än. Kan detta vara möjligt? Någon som har hittat var man kan köpa extra
Postad 15 januari 2009 - 14:43
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
1. Ne jag menade såklart Opera Mobile eftersom det var det du skrev om.
2. Jag har redan förklarat för alla vad skillnaden är mellan bit och byte och när man använder stort resp. litet "b".
3. Precis. 2,2 Mbyte/sek vilket är ca 18 Mbit/sek. Maxhastigheten för Turbo3G hos operatörerna idag är 7,2 Mbit/sek (0,9 Mbyte/sek). 21 Mbit kommer snart men finns just nu bara i Kista där jag jobbar med utvecklingen av det (plus att X1 som sagt inte stödjer mer än 7,2 Mbit/sek eller 0,9 Mbyte/sek). Är du med nu?
Åsså bara ett litet tillägg ang tptest.se/mobil. Man ser Kbit där.. inte kbyte. Jag har fått 3200kbit/s som bäst där när jag testade i Gävle, sent på natten och med 4 av 5 staplar i täckning. Normalt hamnar jag på mellan 1000-1500kbit/s när jag testar via den. Ju fler som surfar samtidigt och ju taskigare täckning man har desto segare går det såklart. När jag kör torrent eller FTP till mobilen så tankar jag i ca 200-250kbyte/s. Så det verkar stämma rätt så bra. //Joel
Postad 15 januari 2009 - 14:50
Unregistered4d3ed91d
-
Unregistered4d3ed91d
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har ett bekymmer.
Då jag ominstallerade Skype så blir det med "Rysk" text. Har installerat om och även startat om efter att jag har raderat programmet.
Ändå blir språket på Ryska.
Är det fler som har drabbats utav detta ?
Hur gör man för att få ett språk som är lättare att förstå?
// Dudde
Postad 15 januari 2009 - 16:15
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Har ett bekymmer. Då jag ominstallerade Skype så blir det med "Rysk" text. Har installerat om och även startat om efter att jag har raderat programmet. Ändå blir språket på Ryska. Är det fler som har drabbats utav detta ? Hur gör man för att få ett språk som är lättare att förstå?
// Dudde
Jag kanske är ute o cycklar men beror inte det på vilken version du tankar ner från skypes sida? /Joel
Postad 15 januari 2009 - 16:22
Gretzky
-
Gretzky
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
fick percis reda på av vår IT-avdelning att dom inte finns som "reservdel" än. Kan detta vara möjligt? Någon som har hittat var man kan köpa extra
Fanns det inte en extrapenna i kartongen, det hade jag!
Postad 15 januari 2009 - 17:45
Knut_jr
-
Knut_jr
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag har haft min Xperia sen releasedagen. Jag har inte någon spricka någonstans. Har väl inte varit hur varsam som helst precis, men har inte misshandlat telefonen heller. Däremot använder jag den väldigt flitigt. Fungerar bra, inget problem med ljudet eller hängningar.
Har också haft min sedan releasedagen, HAR en spricka i en svart, vid pennan. Tillverkad 0839. Anv normalt dvs varje dag.
Postad 15 januari 2009 - 19:26
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Du har alltså ett dataabonnemang som stödjer Turbo-3g och du har aktiverat det? Jag kör Turbo-3g med Tre och kommer upp i 400-500 kB/sek (obs kByte, dvs ca 4 Mbit)
Telefonen hade hakat upp sig i HSDPA läge när vi var och handlade i Luleå och där finns turbo3g... Den gick tydligen inte tillbaka ner i "normalt" 3G läge när vi åkte hem.. Lurad blev jag LOL....
Postad 15 januari 2009 - 19:37
Unregistered19542772
-
Unregistered19542772
-
Rookie
-
3 inlägg
Phone House har den och vanlig 230V laddare
Postad 15 januari 2009 - 19:51
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
För tredje gången: FÖR ATT TESTA HASTIGHETEN: DRA NER EN SKAPLIG FTP-KLIENT OCH GÅ IN PÅ NÅGON FTP-SERVER (VILKEN SOM HELST) OCH TANKA OCH SE HUR FORT DU TANKAR I BYTES/SEK.
Ok, har testat hemma nu. Hastighet mellan 45 och 65 kbyte/s, dvs. mellan 360 och 520 kbit/s. Ska testa mot en annan ftp (någon som har bra tips?) och vid mindre "poppis" tid för att se vad för hastigheter man kan komma upp i.
Postad 15 januari 2009 - 19:56
adion
-
adion
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tänkte bara tipsa om några fler butiker som har ISP-90 (pekpennan). https://www.prisjakt...6074&o=inkfrakt/Adam
Postad 15 januari 2009 - 20:04
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Ok, har testat hemma nu.
Hastighet mellan 45 och 65 kbyte/s, dvs. mellan 360 och 520 kbit/s.
Ska testa mot en annan ftp (någon som har bra tips?) och vid mindre "poppis" tid för att se vad för hastigheter man kan komma upp i.

ftp.sunet.se:80 Där får du tillräckligt med hastighet för att maxa. Men du har verkligen beställt tjänsten Turbo3G alltså? För vanlig 3G ligger ju runt 50 kB/sek.
Postad 15 januari 2009 - 21:16
hansniss
-
hansniss
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Men nu när jag har fått tillbaka den så när man skakar på den upp och ner låter det som det ligger en bit lös. Undrar om någon av har samma sak? Eller om reperatören har klantat sig helt enkelt.
Ingen lust att lämna in mobilen igen, då det tog 2 veckor innan jag fick tillbaka den
Det som skakar är nog den optiska plattan under namnet Xperia där nere vid knapparna. Det skall vara lite lös. Pröva att trycka lätt på denna samtidigt som ni skakar. Då försvinner skramlet helt från min. Hans N.
Postad 15 januari 2009 - 21:38
Unregisteredbd32fa2a
-
Unregisteredbd32fa2a
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Det som skakar är nog den optiska plattan under namnet Xperia där nere vid knapparna. Det skall vara lite lös. Pröva att trycka lätt på denna samtidigt som ni skakar. Då försvinner skramlet helt från min. Hans N.
Hej! Jag kan trycka in optiska plattan och ändå låter det som om det är en plastbit lös i xperian. Jag märkte inte detta före servicen. Vet att det skall låta lite, men det ska väl inte låta när man reser sig när man pratar i mobilen. Det enda som hjälper är att man trycker på ovansidan och undersidan på slidern. Så att slidern inte får något utrymme. Kommer iaf lämna in den på servicen imorn. Det låter helt enkelt för mycket.
Postad 15 januari 2009 - 22:06
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Hej!
Jag kan trycka in optiska plattan och ändå låter det som om det är en plastbit lös i xperian. Jag märkte inte detta före servicen. Vet att det skall låta lite, men det ska väl inte låta när man reser sig när man pratar i mobilen. Det enda som hjälper är att man trycker på ovansidan och undersidan på slidern. Så att slidern inte får något utrymme. Kommer iaf lämna in den på servicen imorn. Det låter helt enkelt för mycket.
Har samma och verkar som MÅNGA fler har det.
Postad 15 januari 2009 - 23:08
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
ftp.sunet.se:80 Där får du tillräckligt med hastighet för att maxa.
Men du har verkligen beställt tjänsten Turbo3G alltså? För vanlig 3G ligger ju runt 50 kB/sek.
Hej! Tack för ditt svar. Fick mellan 7 (!) och 74 kB mot Sunet. Valde dock port 21 istället för 80, det var väl port du menade? Har "H" vid surf, det betyder väl turbo?
Postad 16 januari 2009 - 03:00
winkelhock
-
winkelhock
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vet inte om det kan hjälpa dig men i smartTweaker 2008 finns det under Telephony en inställning som heter Speed-up Text/SMS Typing skriver inte så snabbt själv så jag kan inte kolla åt dig men lycka till mvh/Bosse
Postad 16 januari 2009 - 03:12
winkelhock
-
winkelhock
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har också haft min sedan releasedagen, HAR en spricka i en svart, vid pennan. Tillverkad 0839. Anv normalt dvs varje dag.
Har haft min silver jag med sen releasedagen och var säker på att jag inte hade nån spricka ända tills jag kollade med en lupp på jobbet och såg att jag har en liten spricka som inte syns med blotta ögat strax innanför pennan från den kromade delen och nästan fram till pennan verkar som att ni har rätt att alla är spruckna måste ju va den delen som är felgjuten och inte passar när dom monterar den på telefonen skulle jag tro
Postad 16 januari 2009 - 07:31
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hej!
Tack för ditt svar.
Fick mellan 7 (!) och 74 kB mot Sunet. Valde dock port 21 istället för 80, det var väl port du menade?
Har "H" vid surf, det betyder väl turbo?
Har du beställt turbo 3g-tjänsten? Tror inte det finns något abb som har den som standard. H står nog där oavsett om du har beställt det eller inte, du har ju täckningen så att säga... sen att du är "spärrad" att inte få använda mer bandbredd än vanlig 3G kanske. Jag betalar 199kr/mån inklusive fri trafik för den via telenor.. vissa andra operatörer har den typ 40kr biligare tror jag. //Joel
Postad 16 januari 2009 - 07:36
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Hej!
Tack för ditt svar.
Fick mellan 7 (!) och 74 kB mot Sunet. Valde dock port 21 istället för 80, det var väl port du menade?
Har "H" vid surf, det betyder väl turbo?
Då har du bara 3g-hastighet. (Förutsatt att du testat där det varit skaplig täckning, dvs H-stapeln.) H:et visas även om man inte har Turbo3g-tjänsten aktiverade hos operatören.
Redigerat av DIFference, 16 januari 2009 - 07:36.
Postad 16 januari 2009 - 08:03
Jesper K
-
Jesper K
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Någon som handlat program från SBSH?
När man efter några steg i köpprocessen kommer in på Handango så ska man välja device i en dropplista och skriva in ägarinformation.
I den listan finns inte Xpera med.
Någon som testat att ange annan device?
Har mailat Handango customer care och SBSH support utan att få svar.
/Jesper
Postad 16 januari 2009 - 08:47
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Hej!
Jag kan trycka in optiska plattan och ändå låter det som om det är en plastbit lös i xperian. Jag märkte inte detta före servicen. Vet att det skall låta lite, men det ska väl inte låta när man reser sig när man pratar i mobilen. Det enda som hjälper är att man trycker på ovansidan och undersidan på slidern. Så att slidern inte får något utrymme. Kommer iaf lämna in den på servicen imorn. Det låter helt enkelt för mycket.
Min låter likadant.. men har för mig att någon skrev några sidor tillbaka att det var autofocusen (eller nåt liknande) i kameran som lät och det skall vara så. Ingen fara.
Postad 16 januari 2009 - 09:03
c-mannen
-
c-mannen
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har du pratat med SE supporten? Det skulle vara jätte intressant att veta vad de sa till dig då? Jag har själv anmällt felet två ggr och båda gångerna säger de att det här är helt nytt och att de är förvånade.
Postad 16 januari 2009 - 09:16
Liftraser
-
Liftraser
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej,
Möjligen så kommer denna fråga inte i precis rätt forum, men det är nära nog tycker jag.
Jag kör RDM+ mobile och kan då genom X1 kontrollera min dator hemma.
Men jag skulle vilja kontrollera samma dator även via min jobbdator och det får jag konstigt nog inte att fungera.
Har provat en del olika sätt, tex Vistas inbyggda remote desktop men det går alltså inte.
Frågan är, finns det inget program för min jobb PC som jag kan köra för att remota min hemma PC? Typ RDM+ mobile fast för en vanlig PC så jag kan använda samma inställningar på viewerPC´n som jag har på min X1.
Postad 16 januari 2009 - 09:47
Unregistered2a67cd06
-
Unregistered2a67cd06
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Är det någon som vet hur man tar bort ett mail konto ?
/ Tacksam för hjälp
Postad 16 januari 2009 - 11:21
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Har du pratat med SE supporten? Det skulle vara jätte intressant att veta vad de sa till dig då? Jag har själv anmällt felet två ggr och båda gångerna säger de att det här är helt nytt och att de är förvånade. 
Så här svara de supporten mig i början av november: Hej Jonas! Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center. Pennor till Sony Ericsson X1 säljs i satser om tre och har beteckningen ISP-90 i produktsortimentet. Vi får dock rekommendera att du försöker finna ett bättre sätt att hålla pennan, exempelvis genom att hålla den mot de två yttre lederna av pekfingret med tummen med ett lätt grepp. Det finns inga situationer där man behöver hålla pennan hårt nog för att det ska finnas risk för att knäcka den. Med vänliga hälsningar, /Joachim Sony Ericsson Call Center
Så att dom inte skulle känna till detta är bara skitsnack. Jag blir mer och mer irriterad på att SE inte kan erkänna att dom har en undermånlig del i denna annars bra telefon. Istället skall dom tjäna mer pengar på att man måste köpa nya pennor.
Postad 16 januari 2009 - 11:48
Effoc
-
Effoc
-
Användare
-
-
176 inlägg
Min låter likadant.. men har för mig att någon skrev några sidor tillbaka att det var autofocusen (eller nåt liknande) i kameran som lät och det skall vara så. Ingen fara.
Kan det inte vara en liten grej som känner av hur man tiltar telefonen min nokia n95 har låter nämligen likadant. Tror men jag är inte säker att den är till för att känna av om telefonen ligger står eller är lutat.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|