* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 31 March 2010 - 09:36
Beställde min x10 via lokala macken/sportaffär/radio tele butik för två veckor sen, dom visste precis vad jag pratade om och var inne där igår och kollade med dom om den hade kommit, då kollade dom i datorn och såg att den var sorterad i göteborg och ska komma idag! Riktigt bra kolla på grejerna
Tiden går för sakta idag, vill hem och leka med den!
Postad 31 March 2010 - 09:48
Tiden går för sakta idag, vill hem och leka med den!
Kan bara hålla med!
Postad 31 March 2010 - 09:50
Kan tillägga att jag var inne på phonehouse först i Örebro å dom skulle inte få in dom förns 16:00 i fetrmiddag så då gick jag till Expert å där va ju mobilen ett par hundringar billigare så de gjorde ju inget
nu ska ja öppna........
Redigerat av silverkillen, 31 March 2010 - 09:53.
Postad 31 March 2010 - 10:23
Nice, så mycket info som möjligt sen då... Positivt som negativt...så där nu sitter jag med en x10, ligger här i kartongen, kommer filma allt det första jag gör med mobilen å lägga upp på youtube klockan är 10:49 börjar om 3 min
Kan tillägga att jag var inne på phonehouse först i Örebro å dom skulle inte få in dom förns 16:00 i fetrmiddag så då gick jag till Expert å där va ju mobilen ett par hundringar billigare så de gjorde ju inget
nu ska ja öppna........
Postad 31 March 2010 - 10:23
edit: den buggar när man trycker på en knapp (så det kommer upp vilken bokstav man tryckt) och försöker byta mode (siffror-bokstäver eller tillbaka) samtidigt som bokstaven man tryckt på kom upp.
Windows hittar inte G där den Mountas. segt.
Hur ställer man in att den ska använda WiFi om WiFi finns? Sorry för n00bfrågan.
Redigerat av mornn, 31 March 2010 - 10:50.
Postad 31 March 2010 - 11:02
http://www.youtube.c...h?v=7tt35gMbmQY
lite film när jag packar upp å startar
...vart ett ###### tjat om...
....*tyst*...skydd...
...skit, skit skit..
Haha =P gav mig ett gott skratt iallafall.
Första tanken var att den ser ut och vara "stor" hmm skönt att den är lite tunn iallafall.
Vart sugen på en nu med :S
Postad 31 March 2010 - 11:12
Windows kan inte hitta filen bla bla.
edit: Kan det vara för jag har 64bit vista?
Redigerat av mornn, 31 March 2010 - 11:18.
Postad 31 March 2010 - 11:17
Grymt, grattis till köpet, hoppas du e nöjd.
Såg att du fått en kommentar med saker som jag också vill veta svar på.
Postad 31 March 2010 - 11:17
Nån som kan lägga upp filen? Kan inte installera via telefonen på datorn. Hittar inte G:/ trots att det är där den är mountad. ###### windows.
Du måste klicka på notify raden (längst upp på skärmen) och välja connect usb, den gör inte det automatiskt.
Får du det inte att lira så ladda ner pc suite från SE's hemsida, spelar ingen roll vilken tfn du laddar ner det till det är samma för alla. välj sedan X10 när du installerat programmet.
Postad 31 March 2010 - 11:18
Haha du va en skön filur
Jag får glatt vänta tills i eftermiddag på min, här hade de inte hunnit få in den än
Postad 31 March 2010 - 11:22
Mycket uppskattathttp://www.youtube.c...h?v=7tt35gMbmQY
Edit: Hur snabb är kameran? Jag menar när du har den uppe, hur lång tid från det att man trycker på knappen tills fotot tas?
Redigerat av Papazian, 31 March 2010 - 11:30.
Postad 31 March 2010 - 11:27
Det är det som är grejen. Jag har connectat den och kan öppna den i utforskaren. Men det går inte att köra install.exeDu måste klicka på notify raden (längst upp på skärmen) och välja connect usb, den gör inte det automatiskt.
Får du det inte att lira så ladda ner pc suite från SE's hemsida, spelar ingen roll vilken tfn du laddar ner det till det är samma för alla. välj sedan X10 när du installerat programmet.
Postad 31 March 2010 - 11:30
...vart ett ###### tjat om...
....*tyst*...skydd...
...skit, skit skit..
Haha =P gav mig ett gott skratt iallafall.
Första tanken var att den ser ut och vara "stor" hmm skönt att den är lite tunn iallafall.
Vart sugen på en nu med :S
Hahaha, bästa enhands uppackningen ever
Postad 31 March 2010 - 11:36
den e snabb ! den snabbaste mobil kamera jag haft, min senaste va satioMycket uppskattat
Edit: Hur snabb är kameran? Jag menar när du har den uppe, hur lång tid från det att man trycker på knappen tills fotot tas?
Postad 31 March 2010 - 11:39
Jag laddat ner update service 4 gånger, pc suite 1 gång, media go 1 gång. Samma fel på alla. Går inte köra skiten. SuckDet är det som är grejen. Jag har connectat den och kan öppna den i utforskaren. Men det går inte att köra install.exe
Postad 31 March 2010 - 11:42
Postad 31 March 2010 - 11:42
Jag laddat ner update service 4 gånger, pc suite 1 gång, media go 1 gång. Samma fel på alla. Går inte köra skiten. Suck
Låter mer som att du har nåt problem med datorn och inte telefonen. Eller så har jag missförstått dig.
Du kan inte installera t ex PC Suite på datorn?
Vilket OS kör du? Är du inloggad som Admin/har du provat att köra exe-filen som admin?
I annat fall; har du provat en annan USB-port?
Postad 31 March 2010 - 11:48
Nån som kan lägga upp filen? Kan inte installera via telefonen på datorn. Hittar inte G:/ trots att det är där den är mountad. ###### windows.
edit: Kan det vara för jag har 64bit vista?
Edit: såg nu att flera svarat samma sak.
Kan du högerklicka och köra "Run as administrator". Eller så tillåter inte din dator (sitter du på jobbet?) att du kör grejor från USB-minnen.
Redigerat av Unregisteredaa85384d, 31 March 2010 - 11:50.
Postad 31 March 2010 - 11:49
Låter mer som att du har nåt problem med datorn och inte telefonen. Eller så har jag missförstått dig.
Vilket OS kör du? Är du inloggad som Admin/har du provat att köra exe-filen som admin?
du kör ett prog som heter PC Companion 2.0 å instalerar det från minneskortet, skit smidigt
Postad 31 March 2010 - 11:49
Fick dessutom med värsta bling-blingklockan! Full med diamanter (eller nåt) och ful som stryk, men den var gratis!
Postad 31 March 2010 - 11:51
Datorn verkar helstörd.Låter mer som att du har nåt problem med datorn och inte telefonen. Eller så har jag missförstått dig.
Kan inte installera PC Suite eller Update Service eller det via telefonen. Jag httar telefonen via usbn men datorn kan ej köra de olika filerna.
Oavsett om jag kör run as admin eller inte så fungerar det ändå inte.
Har även testat med flera usbnportar och datorn verkar felaktig.
Vista 64-bit är OSet jag kör.
Install.exe? Den går ej att köra eftersom datorn inte hittar den. Ja, jag får upp alla filer i utforskaren men går inte köra själva filen...du kör ett prog som heter PC Companion 2.0 å instalerar det från minneskortet, skit smidigt
Postad 31 March 2010 - 11:53
@mornn: du kör ett prog som heter PC Companion 2.0 å instalerar det från minneskortet, skit smidigt
@mornn
Datorn verkar helstörd.
Har även testat med flera usbnportar och datorn verkar felaktig.
Vista 64-bit är OSet jag kör.
Med en helstörd och felaktig dator kan det ju bli svårt.
Vista...brrr....
Redigerat av BrittBastard, 31 March 2010 - 11:55.
Postad 31 March 2010 - 11:56
Testa att högerklicka på filen -> egenskaper -> fliken (tror den heter) kompabilitet -> kör som XP-fil
Heter det inte så, så se om du hittar liknande... Detta har löst liknande problem för mig
Postad 31 March 2010 - 12:04
Word, lol xD. Slänger väl iväg lite vulgära ord ibland. Lånar flickvännens xp-dator@mornn
Med en helstörd och felaktig dator kan det ju bli svårt.![]()
Vista...brrr....
försökte det, men hittar inte kompabilitet@mornn
Testa att högerklicka på filen -> egenskaper -> fliken (tror den heter) kompabilitet -> kör som XP-fil
Heter det inte så, så se om du hittar liknande... Detta har löst liknande problem för mig
Postad 31 March 2010 - 12:08
Postad 31 March 2010 - 12:09
äntligen tittade jag på X10an live och tyvärr hade killen på Expert inte hunnit (vetat om?) uppdateringen från 1.0.14 till 1.0.16 så mitt intryck färgades tyvärr därefter. Innan jag tittade på den hoppades jag att den skulle höja köpbegäret så till den grad att jag skulle ta hem en på en gång men så blev det inte...
Kameran var jag väldigt imponerad av då bilderna kom ut ganska bra i den halvmörka butiken och oavsett om man väntade tills det såg ut som om man hade fått in fokus så blev det bra (fokuserade ändå). Det gick dessutom snabbt och man kan ta kort efter kort utan mycket dröjsmål samtidigt som man får thumbnail ex längst ner på skärmen.
Tyvärr stannade de goda intrycken där. Först gillade jag inte faktumet att man behövde sätta in SIM-kortet och ange pinkoden innan man kunde komma på något på telefonen. Det finns situationer där man skulle vilja köra enbart mot Wifi t.ex. och SE tillåter inte det (vet inte hur det ligger till med andra tillverkare på den punkten men med HTC och Samsung Winmo och Samsung S60v5 var det inget problem).
Sedan hade killen sin inställt på auto skärmbelysningsnivå och det var alldeles för mörkt hela tiden tills jag ändrade inställningen och då blev skärmen som man tänkt sig men det innebär att autoläge går knappt att använda (åtminstone på 1.0.14). Annars reagerade skärmen bra tom bubbelskärmskydd på förutom på de punkterna som redan skrivits om (tangentbordet missar tecken vid kanten osv).
Samtidigt tyckte jag inte alls om att qwerty T9an inte automatiskt valde första förslaget när man tryckte mellanslag efter att ha skrivit något fel (imho borde vara tvärtom att man kan välja "ordet" precis som man skrivit det även om det inte matchar något i ordboken från listan över tangentbordet eller bara trycka mellanslag för att välja huvudkorrigeringsförslaget). Man skulle säkert vänja sig men själv skriver jag så mycket fortare om det är tvärtom.
Annars var den snygg och kändes bra i handen. Om ni som redan fått eran och uppgraderat till 1.0.16 (eller högre) och vill kommentera om problemen med tangentbordet är borta vore jag tacksam. Kameran lockar fortfarande trots mitt dåliga första intryck (som jag hoppas är mest pga den gamla firmwaren).
Redigerat av Quist08, 31 March 2010 - 12:11.
Postad 31 March 2010 - 12:10
###### ****
Redigerat av mornn, 31 March 2010 - 12:15.
Postad 31 March 2010 - 12:15
Postad 31 March 2010 - 12:16
Ärligt talat. Efter att jag läst din "kritik" förstod jag inte vad du menade i början. Jag hittade inget negativt i ditt utlägg? Det var ju bara "vane" saker.Don't want to rain on anyone's parade, but...
Jaja.. skönt.
Postad 31 March 2010 - 12:19
Vafan är det för fel på posten! paketet har fortfarande inte kommit fram
Samma.......
2010-03-31 03:17 Malmö Sorterad
2010-03-30 16:17 Posten Brevavisering har skickats till mottagaren
2010-03-30 16:02 Göteborg Sorterad
2010-03-30 12:02 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
Postad 31 March 2010 - 12:25
Ibland är det inte bara Postens fel, för när utlämningsställena får sina "burar" med paket så måste alla dom upp på hyllorna också innan det blir registrerat att paketen kommit.Vafan är det för fel på posten! paketet har fortfarande inte kommit fram
Det kan ta ett tag att få upp paketen om där ligger ett 100tal paket i burarna:) Jag jobbar själv på ett av utlämningsställena och jag vet att mitt paket ligger uppe på hyllorna ungefär vid 14, fast det står på avierna att dom kan hämtas tidigast kl 16. Men det är Posten som vill ha marginal:)
Postad 31 March 2010 - 12:28
Ibland är det inte bara Postens fel, för när utlämningsställena får sina "burar" med paket så måste alla dom upp på hyllorna också innan det blir registrerat att paketen kommit.
Det kan ta ett tag att få upp paketen om där ligger ett 100tal paket i burarna:) Jag jobbar själv på ett av utlämningsställena och jag vet att mitt paket ligger uppe på hyllorna ungefär vid 14, fast det står på avierna att dom kan hämtas tidigast kl 16. Men det är Posten som vill ha marginal:)
Det är ju det som är så skönt med SMS-avisering (när det går att få). Hämtar alltid med den, väntar aldrig på aviseringen. Alternativt är det ju bara gå ner med koden om man vet att den är framme innan man ens fått sms:et =)
Postad 31 March 2010 - 12:31
Jag försöker köra förbered (steg2) när den hämtar uppdateringsmotor. Den kommer till typ 95% så failar den, hänt 3 gånger irad nu. "Kontrollera internetanslutningen eller försök igen" liksom :/
###### ****
Jag har win 7 64bit och körde den vanliga sony ericsson update och det funkade direkt utan problem.
Prova på en annan dator.
Postad 31 March 2010 - 12:34
Är det "knepigt" att lägga in tex serie avsnitt osv.
Eller är det bara "drag n drop".
Hur är video inspelningen på den?
Postad 31 March 2010 - 12:41
whiii... tidig dag från jobbet idag!
Postad 31 March 2010 - 12:57
Postad 31 March 2010 - 13:17
Visste inte hur jag skulle reagera, min hjärna kunde inte riktigt koppla att det var ett alternativ att hämta den imorgon när den är redo att hämtas. Efter några sekunders tystnad så sa han "Ok, jag går väl och hämtar den".
Tack!
Postad 31 March 2010 - 13:24
kan ngn gå in i toaletten, släcka ljuset och ta kort med x10an (med fotolampan på förstås) på ex. handfatet och posta bilden här.
Vill se hur väl/illa lampan presterar, detta då mobil kommenterat bristerna i ljust lampan.
Tack på förhand!
Postad 31 March 2010 - 13:28
Glöm inte att hon måste ha legg från dig om hon skall hämta det!Min X10 har kommit till avhämtningsstället nu. Eftersom jag antagligen inte hinner komma dit förrän det stänger ikväll bad jag min flickvän hämta den åt mig. Så säger hon "Men kan du inte bara hämta den imorgon istället?" ...
Visste inte hur jag skulle reagera, min hjärna kunde inte riktigt koppla att det var ett alternativ att hämta den imorgon när den är redo att hämtas. Efter några sekunders tystnad så sa han "Ok, jag går väl och hämtar den".
Tack!
Postad 31 March 2010 - 13:29
Haha, ja där ser man hur olika man kan prioritera.Min X10 har kommit till avhämtningsstället nu. Eftersom jag antagligen inte hinner komma dit förrän det stänger ikväll bad jag min flickvän hämta den åt mig. Så säger hon "Men kan du inte bara hämta den imorgon istället?" ...
Tack!
Postad 31 March 2010 - 13:32
Hon på Siba igår sa att de skulle komma under dagen. Jag tänkte väl också göra det. Flickvännen som bara skrattade åt mig när jag sa att jag tänkte banka på dörren, skönt att jag inte är själv
edit: tror jag ringer butiken vid 10 istället. En annan bor inte många minuter ifrån den så är inte så farligt.
Jag var inne i Gävle idag (Valbo rättare sagt) runt 12-13tiden. Siba hade fått in X10:an sa tjejen i kassan men dom hade inte fått fram den för visning ännu.
Kan tilläggas att MM och EG hade inte fått in några ännu (i Gävle).
Redigerat av HenkeEdge, 31 March 2010 - 13:42.
Postad 31 March 2010 - 13:39
Hej!
Tack för ditt mail. Vi fick in telefonen igår (03-30) och den skickas från oss idag (03-31). Du kommer att få en avi till din mail när den finns att hämta hos Schenkers ombud om någon dag.
Ha en fortsatt bra dag!
Med vänliga hälsningar
Sara
Internetbutiken Privat Telenor
http://butik.telenor.se
Postad 31 March 2010 - 13:50
Ingen X10 före påsk då?Ok detta fick jag från Telenor idag efter att jag frågat deras support när min X10'a kommer till mig:
Hej!
Tack för ditt mail. Vi fick in telefonen igår (03-30) och den skickas från oss idag (03-31). Du kommer att få en avi till din mail när den finns att hämta hos Schenkers ombud om någon dag.
Ha en fortsatt bra dag!
Med vänliga hälsningar
Sara
Internetbutiken Privat Telenor
http://butik.telenor.se
Eller hinner Schenker?
Postad 31 March 2010 - 14:16
Dock är jag nybörjare på Android. Kommer precis som många andra i P1, X1 spåret. Så bara att lära sig Android kommer att ta en stund känns det som.
Postad 31 March 2010 - 14:18
Ingen X10 före påsk då?
Eller hinner Schenker?
Kan nästan garantera att det inte blir någon mobil imorgon
Schenker e sega, speciellt privpak
Postad 31 March 2010 - 14:23
En sak jag har hittat är Android market. Går inte trycka på "sök"knappen (även i andra menyer) när man har mobilen i upprätt läge eftersom tangentbordet blockerar "Ok/Sök"knappen. Det var samma sak när jag skulle registrera mitt Gmail-konto och mitt FB-konto. Man måste flytta till landscape för att kunna trycka, iaf jag.
A-knappen har jag störst problem med, de är inte jättestora men det är iaf den knappen den brukar glömma, (A eller 1).
Den registrerar det men bokstaven kommer inte fram i textfältet.
Annars jävligt fin och snabb. Med 14 FWt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
6 filmer
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?