Playstation 4
9134 svar till detta ämne
Postad 02 November 2013 - 09:43
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag blir ju lite nyfiken på vilka möjligheter det är de undersöker. Måste de kolla att ps4an är tillräckligt kraftig eller är det bara för att se hur stor shitstormen blir....
Pengar, pengar och åter pengar...dom vill ju inte införa något (läs mp3) som dom inte kan tjäna pengar på. Dom vill ju sälja Music Unlimited.  Känns som det blir att stoppa in en större disk från start:
Ja, det blir det. Men inte för att kunna spela in utan för att kunna installera spel på HDD. Bara att hoppas på att dom kommer med support för extern HDD som man kan installera sina spel på.
Postad 02 November 2013 - 09:48
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Pengar, pengar och åter pengar...dom vill ju inte införa något (läs mp3) som dom inte kan tjäna pengar på. Dom vill ju sälja Music Unlimited. 
Självklart är det så, tycker bara att formuleringen är lustig. Personligen bryr jag mig inte ett skit sedan spotify kom. Det hade däremot varit roligt att ha men det är väl också att glömma. Spotify alltså...
Redigerat av Johan_i_burken, 02 November 2013 - 09:52.
Postad 02 November 2013 - 09:49
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Var det inte sagt att mp3 skulle stödjas efter en uppdatering?
Själv skulle jag aldrig använda min konsol för att spela mp3or, men det kanske är vanligt hos många andra?
Postad 02 November 2013 - 09:53
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Var det inte sagt att mp3 skulle stödjas efter en uppdatering? Själv skulle jag aldrig använda min konsol för att spela mp3or, men det kanske är vanligt hos många andra?
Sony skriver att de kan tänkas lyssna på folks önskningar om det hela skulle bli ett för stort issue. Men det är indirekt inte MP3:or som det handlar om, utan sonys approach på all spela egna mediefiler, mp3 eller inte. Kommer PS4:an kunna spela andra mediafiler? Det är det som är frågan...
Postad 02 November 2013 - 09:56
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Var det inte sagt att mp3 skulle stödjas efter en uppdatering? Själv skulle jag aldrig använda min konsol för att spela mp3or, men det kanske är vanligt hos många andra?
Jag använde det faktiskt ibland på 360n nu när jag tänker efter. Man kunde ju ha sina mp3or igång samtidigt som man spelade ju. Hade igång mp3 lista och spelade t ex fylleworms med polarna på helgerna.
Postad 02 November 2013 - 09:59
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Det skulle vara trevligt om den kommer att kunna spela MP3 eller FLAC senare, inte för att jag heller kommer lyssna aktivt på PS4, men det är trevligt när man
spelar Partyspel & kunna köra musik i bakgrunden, brukar göra så när jag spelar Sports champions 1,2 & Tekken på PS3.
Postad 02 November 2013 - 10:03
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Ni som har koll, finns de skärmsläckar läge på ps4 då man kan råka ha menyn uppe för länge, tänkte då ja har en plasma tv 
Det kan du nog lugnt utgå ifrån. Dels för att PS3:an har det, men också för att det är en standardfunktion som används av allt som ska visa bild på en skärm.
Postad 02 November 2013 - 10:05
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Självklart är det så, tycker bara att formuleringen är lustig. Personligen bryr jag mig inte ett skit sedan spotify kom. Det hade däremot varit roligt att ha men det är väl också att glömma. Spotify alltså...
Agree! Ljudfiler skiter jag fullständigt i, däremot är det ju intressant vad/om den kommer klara av i videoväg. Att den rent tekniskt klarar det är det nog ingen som helst frågan om, frågan är väl bara vad Sony kommer tillåta den att göra.
Postad 02 November 2013 - 10:10
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tar ps4 spotify?
Jag körde lite mp3 på min xbox O efter att ha rippat någon skiva, men det var när ljudeffekterna i spelet inte hade någon betydelse. Sen så har jag inte tänkt på om det funnits möjligheter att ex byta ut spelmusiken mot valfri musik till ps3 eller något sånt så tanken föll i dvala.
Postad 02 November 2013 - 10:25
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Tar ps4 spotify? Jag körde lite mp3 på min xbox O efter att ha rippat någon skiva, men det var när ljudeffekterna i spelet inte hade någon betydelse. Sen så har jag inte tänkt på om det funnits möjligheter att ex byta ut spelmusiken mot valfri musik till ps3 eller något sånt så tanken föll i dvala.
Troligtvis blir det inte spotify till PS4 eftersom sony har sin music unlimited tjänst, jo på PS3 går det att byta ut spel musiken i vissa spel men det är inte så många. dom jag har gjort det i är Sports champion 1,2 Tekken 6, Grand Turismo 5, Zen Pinball säker några fler som jag inte kommer på nu.
Postad 02 November 2013 - 10:30
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Tror inte heller att Spotify kommer till PS4, iochförsig äger Sony 6 % av Spotify (2009), men Sony vill nog promota Music Unlimmited (lycka till...)
Postad 02 November 2013 - 10:34
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10553 inlägg
Spotify kör ju mp3 så inget mp3 stöd då ska de inte stödja spotify heller om de inte vill ordbajsa om varför de inte har mp3 stöd.
Om PS4 är tyst under lättare load så skulle den fungera alldeles ypperligt som musikserver. Hade vart sjukt smidigt om jag kunnat fört över mitt musikbibliotek från PS3 över till PS 4. Filerna är krypterade så svårt komma åt annars då måste jag köra in allt igen. En del är vunnet om det åtminstone stödjer okomprimerade format så jag kan föra in mina CD-skivor.
Postad 02 November 2013 - 10:38
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Postad 02 November 2013 - 10:41
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Fast å andra sidan skulle Sony köra lite fulspel och dra sig ur spotify så skulle ju spotify bli ganska kass och kanske sonys tjänst verka intressantare....
Redigerat av Johan_i_burken, 02 November 2013 - 10:42.
Postad 02 November 2013 - 10:56
rajjejosefsson
-
rajjejosefsson
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Det kan du nog lugnt utgå ifrån. Dels för att PS3:an har det, men också för att det är en standardfunktion som används av allt som ska visa bild på en skärm.
Fick ylod på min ps3 precis efter garantin gick ut sen dess har ja inte spelat ps3 så minns inte det  men tänkte framför allt när man är inne i ett spel och ligger i menyn i spelet.
Postad 02 November 2013 - 11:47
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Fick ylod på min ps3 precis efter garantin gick ut sen dess har ja inte spelat ps3 så minns inte det men tänkte framför allt när man är inne i ett spel och ligger i menyn i spelet.
Det finns gott om fininställningar på PS3. Den stänger till och med av sig själv efter en längre tids inaktivitet, även om man är i en spelmeny. Min gissning är att PS4 kommer att gå att ställa in på samma sätt.
Postad 02 November 2013 - 11:55
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Finns ju för f*n skor som klarar MP3, men inte PS4! 
Postad 02 November 2013 - 12:11
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Precis.. Samma sak med MP3:or.. varena pryl kan spela MP3:or idag, en standardfuktion... eh..
Postad 02 November 2013 - 12:31
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Precis.. Samma sak med MP3:or.. varena pryl kan spela MP3:or idag, en standardfuktion... eh.. 
Inte samma sak kanske, men visst. Man kan aldrig vara riktigt säker på någonting. Det har jag lärt mig av HBO Nordic...
Postad 02 November 2013 - 14:27
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Känns väl bättre om Sony lägger all energi på att göra detta till en "jävligt" bra spelkonsoll istället för en halvbra spel/media-konsoll. Eller? Finns ju inbyggt streaming av ljud/film i tv-apparater idag mm, så varför i PS4? Bara en tanke...
Redigerat av Karl-Johan, 02 November 2013 - 15:26.
Postad 02 November 2013 - 15:06
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
det kommer att komma dlna och mp3 stöd senare.... annars är det ju bara använda plex mediaserver som man gör på wii u vilket borde gå då ps4 har html5
Postad 02 November 2013 - 15:12
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Har jag förstått rätt att legacy headsets (Wireless Stereo headset etc.) kommer stödas först efter andra uppdateringen?
Postad 02 November 2013 - 17:01
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Känns väl bättre om Sony lägger all energi på att göra detta till en "jävligt" bra spelkonsoll istället för en halvbra spel/media-konsoll. Eller? Finns ju inbyggt streaming av ljud/film i tv-apparater idag mm, så varför i PS4? Bara en tanke...
Fast det är ett så trött argument så man blir ledsen. "Man kan inte göra en riktigt bra spelmaskin om man samtidigt lägger in mediaspelare funktioner" Lika trovärdigt som att man inte kan göra en riktigt bra bil och samtidigt ha MP3 stöd i bilstereon. Det ena utesluter inte det andra. Dessa funktioner ligger helt utanför speldelen och påverkar ca 0,0000% hur bra spelen kan bli eller hur mycket resurser spelen kan använda. Varför ha en mediaspelare i PS4? Jo för att den ska troligen redan ha stöd för BluRay film och DVD film så varför inte lägga till stöd för alla andra format samtidigt så jag slipper zappa mellan flera enheter? För mig är det ingen dealbreaker men hade MS eller Sony bara sagt: "Ja så har vi et samarbete med XBMC också..." så hade jag tagit fram min plånbok och kastat i huvudet på dem! Hårdvaran är där och funktionerna är där, så vad är problemet?
Postad 02 November 2013 - 17:35
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Jag va på Gamex Kista idag och fick se PS4 på plats, det spelades bla. Driveclub, Fifa14, BF4 och många andra spel. Grafikmässigt kunde jag tyvärr inte bedöma då det va olika inställning på skärmarna kändes som men det såg riktigt bra ut. Angående Mp3 (som jag inte bry mig egentligen) frågade jag anställd på Sony och han svarade att i jan 2014 kommer en uppdatering då funkar bland annat mp3. Är ni nyfikna på x1, kan ni läsa här: https://www.minhembi...howtopic=312888
Redigerat av Lias08, 02 November 2013 - 22:41.
Postad 02 November 2013 - 18:53
chaffis
-
chaffis
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag var inne på Sony center i Berlin idag och fick en glad överrakning, dr stod ju en PS4 i entrén. Där var tyvärr inga spel igång på konsolen men kontrollern fick man känna på och oj vilken skillnad mot en PS3 kontroller, nu känns ju PS3 kontrollern bara plastig och kass, ja som ni förstår så var jag imponerad av den nya DS4 kontrollen. Kändes som allt blivit bättre, dock så har jag ju inte spelat med den än så man kanske inte ska säga för mycket än.
Ja det blir spännande när den släpps, mindre än en månad kvar nu.
/Fredrik
Postad 02 November 2013 - 21:43
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10553 inlägg
Supertrött argument. Det kräver ingen energi alls att implementera. De som argumenterar mot all form av funktionalitet som inte är direkt relaterat till spel har två jättebra konsoler i Nintendo Wii och Wii U. Den förra har inte ens överflödig ethernetkontakt. Det har de väl fixat till Wii U får vi hoppas
Redigerat av oqvist, 02 November 2013 - 21:47.
Postad 02 November 2013 - 22:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
klart spotify funkar på ps4 gäller bara att använda web utgåvan av spotify
Postad 02 November 2013 - 22:13
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Jo det är sant. Tänkte inte på det. Hur är det med multitasking på ps4an? Kan man ha igång webläsaren och köra spotify och köra något spel samtidigt?
Postad 02 November 2013 - 22:18
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Jo det är sant. Tänkte inte på det. Hur är det med multitasking på ps4an? Kan man ha igång webläsaren och köra spotify och köra något spel samtidigt?
Det hade varit perfekt, men något säger mig att detta inte kommer fungera
Postad 02 November 2013 - 22:21
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
klart spotify funkar på ps4 gäller bara att använda web utgåvan av spotify
Tror webb-utgåvan bygger på flash och är osäker på om PS4 kommer stödja flash?
Postad 02 November 2013 - 22:23
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Tror webb-utgåvan bygger på flash och är osäker på om PS4 kommer stödja flash?
Ser inget med flash på webplayern, så bör vara HTML5.
Postad 02 November 2013 - 22:51
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Ser inget med flash på webplayern, så bör vara HTML5.
http://community.spo...ash/td-p/317208Verkar vara flash.... Får inte igång det på paddan när jag testar i all hast
Redigerat av Johan_i_burken, 02 November 2013 - 22:53.
Postad 03 November 2013 - 01:34
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Hårdvaran är där och funktionerna är där, så vad är problemet?
ja säg det. Jag Tror att PS4 kommer ha alla mediafubktioner som PS3 har idag och mer därtill, men det kommer dröja och implementeras gradvis. Känns som Sonys fokus har varit 100% på spelbiten och försökt göra en så stabil plattform som möjligt istället för en Jack of all trades. Helt rätt fokus tycker jag då spelbiten ändå är det viktigaste. Hoppas dock att mediastreaming via nätverket ligger högt upp på todo-listan då detta något jag kör mycket. Tills dess får jag väl göra detta via min PS3, eller TV, eller dator eller....,.
Postad 03 November 2013 - 01:52
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
ja säg det. Jag Tror att PS4 kommer ha alla mediafubktioner som PS3 har idag och mer därtill, men det kommer dröja och implementeras gradvis.
Känns som Sonys fokus har varit 100% på spelbiten och försökt göra en så stabil plattform som möjligt istället för en Jack of all trades. Helt rätt fokus tycker jag då spelbiten ändå är det viktigaste.
Hoppas dock att mediastreaming via nätverket ligger högt upp på todo-listan då detta något jag kör mycket. Tills dess får jag väl göra detta via min PS3, eller TV, eller dator eller....,.
Supertrött argument...  Nej, men precis vad jag försökt påpeka också. PS4 är ju ändå en spelkonsoll i första hand. Bra att fokus ligger på spelandet. Mediafunktioner kan komma senare...
Postad 03 November 2013 - 10:40
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Playstation 3 - It only does everything.
Playstation 4 - It only does... games.
Postad 03 November 2013 - 10:46
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Supertrött argument. Det kräver ingen energi alls att implementera. De som argumenterar mot all form av funktionalitet som inte är direkt relaterat till spel har två jättebra konsoler i Nintendo Wii och Wii U. Den förra har inte ens överflödig ethernetkontakt. Det har de väl fixat till Wii U får vi hoppas 
Sarkasm? För att sätta i en ethernetkontakt i Wii U måste man ha en adapter...Värdelöst, där en del rapporterar sämre fart än med trådlöst. Hoppas att PS4:an kommer funka bättre.
Postad 03 November 2013 - 10:52
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10553 inlägg
Sarkasm? För att sätta i en ethernetkontakt i Wii U måste man ha en adapter...Värdelöst, där en del rapporterar sämre fart än med trådlöst. Hoppas att PS4:an kommer funka bättre.
Nä det där tog jag för givet att Nintendo hade fixat. Men de har ju wifi i alla fall det är stort  Hade nog iof skapat för stor instabilitet att inkludera en ethernetkontakt direkt på moderkortet så det är bra de fokuserar på spel. Nu var jag sarkastisk
Postad 03 November 2013 - 13:26
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Den 13:e får vi veta mer om hårdvaran i PS4. http://www.techpower...ovember-11.html
Postad 03 November 2013 - 18:35
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Nä det där tog jag för givet att Nintendo hade fixat. Men de har ju wifi i alla fall det är stort  Hade nog iof skapat för stor instabilitet att inkludera en ethernetkontakt direkt på moderkortet så det är bra de fokuserar på spel. Nu var jag sarkastisk 
Nintendo? Really? Det är Saturo Iwata och grabb (gubb?)gänget vi pratar om här. Har nog aldrig sett fram emot ett datum så mkt (29 Nov) i hela mitt liv. Detta och svendomen (även om denna var svårare att precisera ett datum för, innan), men även den 13:e kommer bli intressant om man är intresserad av tekniken inom PS4:an. Epic ryktas ju släppa info om ett IP. Inget fan själv men någon annan här är förmodligen det. Zartok?
Postad 03 November 2013 - 18:41
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Nej, faktiskt inte. Tyckte ex gears var svårt att se vart fienden fanns och vart man skulle, pplus lite andra problem :/
Postad 03 November 2013 - 18:44
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Nej, faktiskt inte. Tyckte ex gears var svårt att se vart fienden fanns och vart man skulle, pplus lite andra problem :/
Jag själv spelade nästan allt jag kom över förr. Idag med två barn och en sambo som jag är förlovad med så hinns det icke med alla gånger. Så jag har tyvärr missat stora titlar så som Uncharted ex:vis. Vad ser folket mest fram emot, en helt ny franchise eller en gammal goding som gör comeback på denna plattform?
Postad 03 November 2013 - 18:48
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
För att direkt svara på den, destiny! Fy fan vilken spelserie det kommer bli!
Postad 03 November 2013 - 18:49
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Jag själv spelade nästan allt jag kom över förr. Idag med två barn och en sambo som jag är förlovad med så hinns det icke med alla gånger. Så jag har tyvärr missat stora titlar så som Uncharted ex:vis.
Vad ser folket mest fram emot, en helt ny franchise eller en gammal goding som gör comeback på denna plattform?
Unreal Tournament i nytappning men inte som skiten som kom iom och efter 3an. 3an står för allt dåligt som hänt med FPS-genren
Postad 03 November 2013 - 18:54
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
För att direkt svara på den, destiny! Fy fan vilken spelserie det kommer bli! 
Haha jag har nog sett dig i den tråden! Kollade på en "dev-talks-kinda-video" och blev väldigt intresserad. Tyvärr så ser det ut som ett spel där man lägger kanske 250+ timmar. Trodde jäkligt mkt på Watch Dogs men tappade intresset efter tag, däremot ska det bli jävligt ball att se vad till exempel Naughty Dog kan göra om ett år eller två! Unreal Tournament i nytappning men inte som skiten som kom iom och efter 3an. 3an står för allt dåligt som hänt med FPS-genren
FPS var som bäst med Quake och LAN i en polares garage haha, fan vi hyrde in oss på en gammal snutstation och spelade nätterna långa förr. Jag har sån taskig koll men hur är Unreal engine idag?
Postad 03 November 2013 - 19:00
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Destiny verkar följa lootvågen som gjort att så många spenderar hundratals timmar i borderlands 2, därför tror jag också att det nog är lätt att coopa med polare och lätt dra upp ett par hundra timmar. Jag lär göra det första veckan. Sjukskriver mig från jobb och skola och tappar teöefonen i toan!
Postad 03 November 2013 - 19:07
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Det är la samma skapare som gjorde Halo va?
Så erfarenheten finns ju.
Får hoppas att det blir lite tillströmning så att det blir ett stort lir då!
Postad 03 November 2013 - 19:13
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Exakt. Du skulle se twitterfeeden när dom gav bort nycklar, dom var tagna på 10 sekunder. Kommer bli vansinnigt drag. Bungie har gått ut med att dom tror det blir en miljardfranschise och har uttalat att deras mål är att destiny ska bli det mest förbokade spelet någonsin. Lite hype där. Bygger väl egentligen på resistance 2 coop tänker jag mig, men med lite extra loot och sånt. Mer avancerat
Postad 03 November 2013 - 19:19
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Haha vem kunde tro att Sony skulle vända skutan från 06? Nycklar som är slut efter sekunder, preorders som är through the roof..Det är sannerligen en ding ding värld.
Fan nu blir man ju sketasugen på detta spel. Release?
Detta kanske blir en utav kassakossorna?
Postad 03 November 2013 - 19:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Destiny släpps till current gen och nextgen, till båda konsollerna, men snyggare till ps4 förståss  bokar du nu så kanske dubhinner få en betanyckel. Tror att betan öppnar runt februari nästa år. Tror, hoppas, its all the same
Postad 03 November 2013 - 19:39
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Det är snabba ryck med dagens konsoler. Utan tvekan. skall kolla upp vad det finns för chanser...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|