- Sitter utan spelburk och vet numera inte vad jag ska köpa. Samsung kanske det blir iaf.
Postad 09 September 2016 - 09:09
- Sitter utan spelburk och vet numera inte vad jag ska köpa. Samsung kanske det blir iaf.
Postad 09 September 2016 - 09:18
- Förbannade jekla SL som fortfarande inte kan köra tåg, nu har de slutat att utannonsera vad som händer, folk står som fån på perrongen, ibland kommer inte ens tåget! (extra trafiken på morgonen).
- Blev sen till jobbet.
+ 5 Kg rapsgris bit som får gotta på grillen imorgon.
+ Secreto de Iberico på grillen på jobbet. ![]()
Postad 09 September 2016 - 09:35
- Förbannade jekla SL som fortfarande inte kan köra tåg, nu har de slutat att utannonsera vad som händer, folk står som fån på perrongen, ibland kommer inte ens tåget! (extra trafiken på morgonen).
- Blev sen till jobbet.
+ 5 Kg rapsgris bit som får gotta på grillen imorgon.
+ Secreto de Iberico på grillen på jobbet.
08-or som klagar på tågen skulle testa att tågpendla mellan Lund-Malmö. Häromdagen rasade kontaktledningen mitt på ett tåg under morgonrusningen. Passagerarna fick vänta i 3 timmar på evakuering. Under tiden, ingen ström=ingen ventilation. Trafiken kom inte igång igen förrän på kvällen efter att rusningen var över. Följden av detta var att utöver att tågen inte gick så stod trafiken på E22, samt mindre vägar, mellan Malmö-Lund helt stilla i eftermiddagsrusningen.
Det frustrerande är att detta inte var en enskild händelse utan snarare en kalkylerad risk som inträffar då och då.
Redigerat av agpath, 09 September 2016 - 09:36.
Postad 09 September 2016 - 13:06
08-or som klagar på tågen skulle testa att tågpendla mellan Lund-Malmö. Häromdagen rasade kontaktledningen mitt på ett tåg under morgonrusningen. Passagerarna fick vänta i 3 timmar på evakuering. Under tiden, ingen ström=ingen ventilation. Trafiken kom inte igång igen förrän på kvällen efter att rusningen var över. Följden av detta var att utöver att tågen inte gick så stod trafiken på E22, samt mindre vägar, mellan Malmö-Lund helt stilla i eftermiddagsrusningen.
Det frustrerande är att detta inte var en enskild händelse utan snarare en kalkylerad risk som inträffar då och då.
Skratt, du tror inte Sthlms politiker tänker samma sak? Skillnaden är dock flerdubbelt antal resenärer, samt bilköer varje dag på runt 30km.
Snittiden för mig 40km är 35-40minuter vid resa före 0600 och 80-90minuter på eftermiddag. Igår 140minuter...
Körde in på Norrvikenleden(Rotebro) 18:20 och skrämdes av lemmeltåget resenärer till fots norrut. ![]()
Redigerat av PML73, 09 September 2016 - 13:07.
Postad 09 September 2016 - 13:28
- Förkyld och 32C utomhus (j*vla A/C)
- Någon tyckte att mina Speedsocket Mirror skulle byta ägare när jag hämtade en drink...
+/- Hemresa imorgon.
Postad 09 September 2016 - 16:26
- Blev 50% dyrare än planen, BARA för att sambon inte följde med
Postad 09 September 2016 - 16:48
Skratt, du tror inte Sthlms politiker tänker samma sak? Skillnaden är dock flerdubbelt antal resenärer, samt bilköer varje dag på runt 30km.
Snittiden för mig 40km är 35-40minuter vid resa före 0600 och 80-90minuter på eftermiddag. Igår 140minuter...
Körde in på Norrvikenleden(Rotebro) 18:20 och skrämdes av lemmeltåget resenärer till fots norrut.
Haha, jag som tyckte det var illa i GBG
![]()
Postad 09 September 2016 - 16:53
Gbg är ju nästan värre än London att köra iHaha, jag som tyckte det var illa i GBG
![]()
![]()
Postad 09 September 2016 - 17:25
Gbg är ju nästan värre än London att köra i
Inte när man vet hur och var man ska köra ![]()
Därför GBG kallas "Lilla London" ?
Redigerat av MartinAberg, 09 September 2016 - 17:32.
Postad 09 September 2016 - 22:46
08-or som klagar på tågen
- icke 08-or som inte hänger med, vi har påkörda broar här med, senast i torsdag körde en bil ner en bro, Märsta - Stockholm, typ 150000 pers som sedan står på perrongerna.
Redigerat av Unregistered8c5802be, 09 September 2016 - 22:49.
Postad 09 September 2016 - 23:54
Och hur kan det finnas motorvägsbroar med för låg höjd att släppa igenom fordon med hög last?
Man kan tala om att det är 50 mil till Oslo, men inte att det sitter en relativt låg bro en kilometer fram.
Postad 09 September 2016 - 23:58
- icke 08-or som inte hänger med, vi har påkörda broar här med, senast i torsdag körde en bil ner en bro, Märsta - Stockholm, typ 150000 pers som sedan står på perrongerna.
Prova åka tåg från Kastrup 😷
Postad 10 September 2016 - 11:24
+ fått tillbaka spelsuget tack vare BF1 betan!
+ städade ur riggen, jäävlar va dammigt.
- måste uppgradera för att bibehålla hög upplösning.
+ kul att köpa prylar! ![]()
Postad 10 September 2016 - 12:44
+ Har den på vinyl så man kan lyssna igenom den utan detta störande fenomen
Postad 10 September 2016 - 15:01
- spotify när en viss låt har betydligt högre gain än resten av skivan!
+ Har den på vinyl så man kan lyssna igenom den utan detta störande fenomen
Jag retar mig också på det. Ibland hämtas en låt ifrån ett annat album och är mastrad helt annorlunda.
Postad 10 September 2016 - 18:05
- Rhodos är sönder-turistat. Bl.a. Kallitheas källor var en riktig besvikelse.
+ Grabbarna på 3/10 hade iaf en riktigt härlig badsemester.
Postad 10 September 2016 - 18:22
Kort flygtid.
Kort transfer.
Bra mat.
Bra väder
Bra för en slapparsemester med all inclusive men inget annat..Kom hem idag från ixia
Postad 10 September 2016 - 18:37
Postad 10 September 2016 - 19:02
Maten var helt ok, men otroligt smaklös. Kom också hem från Ixia (Ialyssos) idag.
Smaklös? Var på Rhodos (bodde i Rhodos stad) under midsommarhelgen och var mycket nöjd med maten som åts under veckan på diverse olika uteställen. Var åt ni egentligen?
On-topic:
+ Lyssnar på hårdrock och dricker bärs.
- Nageltrång
Postad 10 September 2016 - 19:28
Fett j*vla minus, vågen har gått sönder! Visar på tok för mycket efter den här veckan. Kan inte ha att göra med alla drinkar, öl och godsaker...
Postad 10 September 2016 - 19:56
Finns hur mycket som helst men.
Helt ok,men en vecka räcker gott.
Postad 10 September 2016 - 20:13
Ja, Atlantica Princess.
Två veckor hade helt klart varit för mycket på Rhodos.
Postad 10 September 2016 - 21:57
Jag retar mig också på det. Ibland hämtas en låt ifrån ett annat album och är mastrad helt annorlunda.
Första gången jag upptäcker det.
+ Fick nån god whiskey och grogg ikväll
- Verkar som frun vill diskutera något problem hon hittat på nu...
Postad 10 September 2016 - 22:01
Nej tack, jag har dålig mottagning där jag bor så mobilen inte ens kan ta emot 3G. Och jag har redan fast bredband via kabelnät, förkunnade jag.
Säljaren: Har du fiber indraget?
Jag: Ja.
S: Vart bor du?
[jag berättar adressen och säljaren kollar]
S: Nej, du kan inte ha fiber där du bor.
J: Jo, vi har fiber indraget hemma.
[säljaren tar fram en broschyr och pekar på ett telefonjack]
S: Det här kan du välja.
J: 30 Mbit ADSL för 400 kronor i månaden? Hmm nej, jag har 250 Mbit nedströms via kabelnätet.
S: Det kan du inte ha. Då har de lurat dig.
J: Jodå, jag har testat med Bredbandskollen och kommit upp nära den hastigheten. Åtta frekvenser nedströms, fyra uppströms.
S: [...]
J: DOCSIS 3.
S: DOC... va?
J: DOCSIS 3.
S: Jaha... öh okej.
Jag tackade för mig och gick ut.
Postad 10 September 2016 - 23:01
Svaret: så du tror att högre kontrast ger bättre bild?
Jag: nu finns en standard för HDR och det vill jag ha. Den tvn klarar inte den standarden medan den här gör det.
Eller säljaren på elgiganten.
Jag: vad skiljer dessa åt (två sony, en billigare och en dyrare)
Säljaren: den billigare har högre uppdateringsfrekvens. Titta. 100 mot 200.
Jag: du kan inte titta där, du måste titta här. Den billigare hade 50 och 200 subfield, den dyrare hade 100 och 800 subfield.
Säljarna jag mött har varit så extremt säkra på sina saker och jag som kollat på tvs på nätet i en timme hade bättre koll på allt vad tv hette. Fan, dom lurar ju kunder när dom hittar på allt möjligt...
Postad 10 September 2016 - 23:55
Och skillnaden mellan dessa säljare och de som kränger ocker-dyra kablar är?Them säljare. När jag kollade på tv så sa jag vad jag skulle ha och sen varför jag tvekade på en modell. Säljaren sa att det inte fanns något att tveka på varpå jag säger HDR och nits.
Svaret: så du tror att högre kontrast ger bättre bild?
Jag: nu finns en standard för HDR och det vill jag ha. Den tvn klarar inte den standarden medan den här gör det.
Eller säljaren på elgiganten.
Jag: vad skiljer dessa åt (två sony, en billigare och en dyrare)
Säljaren: den billigare har högre uppdateringsfrekvens. Titta. 100 mot 200.
Jag: du kan inte titta där, du måste titta här. Den billigare hade 50 och 200 subfield, den dyrare hade 100 och 800 subfield.
Säljarna jag mött har varit så extremt säkra på sina saker och jag som kollat på tvs på nätet i en timme hade bättre koll på allt vad tv hette. Fan, dom lurar ju kunder när dom hittar på allt möjligt...
Att elladornas säljare tror att de det säger är korrekt pga ren okunskap, medan kabelnasaren medvetet kränger sin ormolja för att han vet hur lättlurade vissa "entusiaster" är.
Postad 11 September 2016 - 08:52
...
+/- jag ÖVERVÄGER efter påtryckningar att berätta det som hände mig för snart ett kvartal sen...
Postad 11 September 2016 - 13:10
Läs senaste numret av Hifi&Musik. Först ett besök hos Chord, och sedan ett test av tre av deras högtalarkablar i olika prisklass. Och guess what? Först och främst låter 4000kr. kabeln mycket bra, jämfört med vad framgår dock inte. 6000kr. kabeln markant bättre, för den är skärmad. Och 12000kr. kabeln ännu bättre, fast inte lika stor skillnad.
Den säljare som inte utnyttjar dylika test som ren fakta är naturligtvis idiot.
Glömde ju plus och minus;
+ H&M:s kabeltest som ju är... ja... intressant
- för resultaten om de inte skulle hålla för en Zartocgranskning
Redigerat av laddie15, 11 September 2016 - 13:50.
Postad 11 September 2016 - 13:54
Postad 11 September 2016 - 14:02
Min erfarenhet av elladornas kunskaper avseende TV-apparater är att den är lika med min mormors läskunskaper på kartongerna. Ställer man tekniska frågor står se där som fån eller börjar kika på webben. Ta bara "säljargumentet" 200Hz...
Postad 11 September 2016 - 14:23
Jag har aldrig någonsin varit med om att en säljare vetat mer än jag själv, och det har nog inte du heller. Det beror ju såklart på att man grundligt läser på om just den produkt man är intresserad av. Och säljaren kan ju knappast begäras besitta ingående kunskaper om varje enskild apparat. Men okunskap är ju en sak, att vara otrevlig och arrogant något annat. Hoppas du har bättre tur nästa gång.Problemet är ju att säljaren försökte sälja en egenskap som tvn inte hade, nämligen HDR och då kom med en nedsättande fråga och tonart i sin fråga om jag TROR att det blir bättre bild bara för att kontrasten ökar. Jo, det blir det, det är ju det som är HDR. Tv är ju i sin grund positivistisk, dess egenskaper går att mäta upp på ett bra sätt och detta råder det ingen tvekan om.
Postad 11 September 2016 - 14:27
Nja, alltså, jag menade att det är enastående bra hjälpmedel att använda erfarna "hifiexperters" tester för att övertyga intet ont anande kunder. Eller hur? Vad du och jag sedan tror hjälper ju då inte.Ja, fortsätt du att läsa H&M's tester och använd som saklig fakta om du vill. Det kommer iaf inte jag.
Min erfarenhet av elladornas kunskaper avseende TV-apparater är att den är lika med min mormors läskunskaper på kartongerna. Ställer man tekniska frågor står se där som fån eller börjar kika på webben. Ta bara "säljargumentet" 200Hz...
Postad 11 September 2016 - 15:05
Så minus till försäljare som inte förstår vad dom pratar om.
Dagens plus: suttit och gjort tre timmars skolarbete i skolan, bam!
Postad 11 September 2016 - 17:09
Det jag sagt hela tiden. Utbildning är enda vägen till att få bort idiotiska påståenden... De ska fasen lära sig...skratt
Postad 11 September 2016 - 17:33
De flesta som köper en tv är nog nöjd om de får veta storlek och pris. Vi nördar läser ändå på och snöar in oss ganska bra ändå, så när vi kommer dit vet vi oftast vad vi vill.
+ Länge sedan men träffade en tvförsäljare som förklarade svärta för min fru så hon förstog.
+ Mina fantastiska barn som alltid gör en lycklig.
- Ätit för mycket godis och det påverkar mitt humör.
Postad 11 September 2016 - 18:02
- Köpte en som mätte och visade lite mer än bara vikt...
+ Inte tresiffrigt än iaf.
Dags att börja röra sig lite mer igen.
Postad 11 September 2016 - 18:30
- jag har ätit mest godis av alla här inne i helgen. plus sex hamburgare...
+ ute i tre timmar i skog och mark med katterna igår. idag blir det nog sammanlagt två timmar. behövs med tanke på mina matvanor.
skulle nog också ha en bättre våg tror jag. hade gärna sett att den visade under 110 kilo någon gång i år iaf *asg*
Postad 11 September 2016 - 18:42
Du har naturligtvis alldeles rätt. Jag har bara vant mig vid att så sällan är fallet, både i jobbet och i butiker. Säljare....Fast... Alltså, det är ju deras jobb, då ska dom ju kunna det. Jag vill ju kunna komma in ovetande och få hjälp med det jag inte vet, inte komma in ovetande och få fel hjälp
Så minus till försäljare som inte förstår vad dom pratar om.
Dagens plus: suttit och gjort tre timmars skolarbete i skolan, bam!
Postad 12 September 2016 - 11:50
-Löften som inte personer kan hålla
+Dottervecka, fint väder och en viktnedgång i sikte ![]()
Postad 12 September 2016 - 12:04
Redigerat av Zartok, 12 September 2016 - 12:39.
Postad 12 September 2016 - 12:11
skulle nog också ha en bättre våg tror jag. hade gärna sett att den visade under 110 kilo någon gång i år iaf *asg*
Köp en till och stå på bägge (en under varje fot) men läs bara av en
Postad 12 September 2016 - 20:34
-Influensa
-Värk i alla leder
-Får inte dö trots att jag vill
+Ändå ingen feber
Postad 13 September 2016 - 17:47
-träningsvärken från gårdagens styrkepass med bänkpress, KB rodd, Over head utfall (30kg) och over head Squats (30kg)
Postad 13 September 2016 - 17:53
+ crossfit
- alla belastningsskador som kommer av crossfit
+ har inte börjat med crossfit
- har inte börjat med crossfit
- gammal
- ändå belastningsskadad
+ fotbollsmatch ikväll
+ snart semester; bara 43 veckor kvar nu.
Postad 13 September 2016 - 18:12
+ crossfit
- alla belastningsskador som kommer av crossfit
+ har inte börjat med crossfit
- har inte börjat med crossfit
- gammal
- ändå belastningsskadad
+ fotbollsmatch ikväll
+ snart semester; bara 43 veckor kvar nu.
Haha, men du, Crossfit, det är fan roligt 😀 Men du får vara försiktig 👍🏻 gäller att successivt träna upp dom stora muskelgrupperna. Kör helst tränarledda pass, så du får lära dig tekniken. Därför kan man inte teknik så är det fan lätt att dra på sig någon belastningsskada.
Postad 13 September 2016 - 19:01
Jap, jag älskar intervallträning och har ju testat crossfit av och till, men inte börjat "seriöst" för det är så ohemult dyrt med box-kort...
- ohemult dyrt med boxkort
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?