Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 November 2016 - 09:30

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0
Har den nya boxen, tror det sitter ett minicard i den men CD vet nog mer.

Föressten har en 5720 knappt använd funderar sälja.

Redigerat av Tore3, 25 November 2016 - 09:33.

Postad 25 November 2016 - 10:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Har den nya boxen, tror det sitter ett minicard i den men CD vet nog mer.

Föressten har en 5720 knappt använd funderar sälja.

Hej

I den nya HD-boxen (HD-box Smart) så sitter det en micro simkort på baksidan. Det går tyvärr inte att flytta det kortet till tex tv´n i sovrummet eller någon annan box.

Mvh
Niklas

Postad 25 November 2016 - 11:59

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Då är det kört.

Redigerat av homery, 25 November 2016 - 12:05.

Postad 25 November 2016 - 12:09

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Hej

I den nya HD-boxen (HD-box Smart) så sitter det en micro simkort på baksidan. Det går tyvärr inte att flytta det kortet till tex tv´n i sovrummet eller någon annan box.

Mvh
Niklas

Men om jag kör denna på en egen tv (sovrum) bara för att köra "Go", och behåller mitt befintliga kort i den TV:n vi har i vardagsrum (CA-modul) - vad händer då? Avaktiveras mitt kort? 

Redigerat av MrSpokk, 25 November 2016 - 12:10.

Postad 25 November 2016 - 12:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Men om jag kör denna på en egen tv (sovrum) bara för att köra "Go", och behåller mitt befintliga kort i den TV:n vi har i vardagsrum (CA-modul) - vad händer då? Avaktiveras mitt kort? 

Hej

För att vår playtjänst ska fungera så krävs det att programkortet är aktivt, du kan tyvärr inte använda ditt gamla kort i tv´n och play i den nya boxen, då krävs det två stycken aktiva programkort. Köper du den nya boxen avaktiveras ditt gamla kort.

I vår app till apple tv´n finns live kanaler och veckoarkiv, som då kan användas som en extra box eftersom play ingår i abonnemanget.

Ta gärna kontakt med kundservice så kanske ni kan hitta en lösning som passar dig.

Mvh
Niklas

Postad 25 November 2016 - 14:32

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Blev nyligen kund och fick halva priset år ett. Hade gärna fått en ATV4 också! Hur stor är chansen att de är så pass generösa om man ringer dem imorgon?

Det gick inte. Krävs förlängning.

Postad 25 November 2016 - 15:25

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Hej

För att vår playtjänst ska fungera så krävs det att programkortet är aktivt, du kan tyvärr inte använda ditt gamla kort i tv´n och play i den nya boxen, då krävs det två stycken aktiva programkort. Köper du den nya boxen avaktiveras ditt gamla kort.

I vår app till apple tv´n finns live kanaler och veckoarkiv, som då kan användas som en extra box eftersom play ingår i abonnemanget.

Ta gärna kontakt med kundservice så kanske ni kan hitta en lösning som passar dig.

Mvh
Niklas

Hur fungerar det för oss som har som i mitt fall 2 tvillingkort. Vilket kort slocknar när jag drar igång nya boxen?

Kan ni kolla beställningen så att den ser riktig ut om ni får kundnr i PM? Man vet ju i te vad som hänt när man är utan bekräftelse på beställningen!

Postad 25 November 2016 - 17:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hur fungerar det för oss som har som i mitt fall 2 tvillingkort. Vilket kort slocknar när jag drar igång nya boxen?

Kan ni kolla beställningen så att den ser riktig ut om ni får kundnr i PM? Man vet ju i te vad som hänt när man är utan bekräftelse på beställningen!

Hej hugeman, skicka gärna kundnummer i PM så ska vi kika så att allt ser bra ut. Vänligen Max

Redigerat av Allente Sverige, 25 November 2016 - 17:38.

Postad 25 November 2016 - 18:09

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Jaha, det var ju synd. Då får den bli en dammsamlare i förrådet hemma istället...

Postad 25 November 2016 - 18:16

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

Hej
Mvh
Niklas

Kundservice lovade att nya boxen skulle komma oaktiverad till mig, och skulle den ändå komma aktiverad så skulle ett samtal till kundservice räcka för att inaktivera nya boxen och aktivera kortet igen. Hoppas verkligen att det stämmer.

Postad 27 November 2016 - 19:28

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0
Kan man inte se säsong ett av Gåsmamman om man är prenumerant på Cmore? Får bara fram säsong två.

Postad 27 November 2016 - 20:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hittar den på Canal Digital Go, 19 kr avsnittet.

Cmores play-tjänst vet Canal Digital inte ett jota om, olika bolag.

Postad 27 November 2016 - 20:50

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Kan man inte se säsong ett av Gåsmamman om man är prenumerant på Cmore? Får bara fram säsong två.

Jag kan i alla fall. Säs 1 avsnitt 1-8 + säs 2 avsn 1-2 finns tillgängliga.

Postad 27 November 2016 - 20:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

http://www.cmore.se/...26812-gasmamman

Postad 28 November 2016 - 08:11

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Hittar den på Canal Digital Go, 19 kr avsnittet.
Cmores play-tjänst vet Canal Digital inte ett jota om, olika bolag.

Jag kan i alla fall. Säs 1 avsnitt 1-8 + säs 2 avsn 1-2 finns tillgängliga.

http://www.cmore.se/...26812-gasmamman

Hmm, jag som trodde allt fanns i Go-appen!? Jag kan söka upp säsong ett i Go men alla avsnitten är låsta.

Postad 28 November 2016 - 09:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kundservice lovade att nya boxen skulle komma oaktiverad till mig, och skulle den ändå komma aktiverad så skulle ett samtal till kundservice räcka för att inaktivera nya boxen och aktivera kortet igen. Hoppas verkligen att det stämmer.

Hej

Skicka oss ett PM med ditt kundnummer så ska vi se till att vi inte avaktiverar ditt gamla kort. Skulle kortet av någon anledning bli avaktiverat, så är det inga problem att aktivera kortet igen.

Mvh
Niklas

Postad 28 November 2016 - 09:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hmm, jag som trodde allt fanns i Go-appen!? Jag kan söka upp säsong ett i Go men alla avsnitten är låsta.

Hej

Gåsmamman säsong 1 saknas just nu på iOS och android (finns på go.canaldigital.se och i våra boxar)

Säsong 1 finns på c more play, sök upp gåsmamman och välj sedan säsong 1

Gåsmamman säsong 1 finns även via SF Anytime på vår playtjänst så kunder som inte har C More kan hyra.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 28 November 2016 - 09:41.

Postad 28 November 2016 - 11:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Till CD.Jag har hoppat på kampanjen för befintlig kund och ska få den nya boxen,mmen om ni avaktiverar mitt befintliga kort hur går det då med mina serieinspelningar? Går det att migrera dom till den nya på nåt sätt?

Postad 28 November 2016 - 11:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Till CD.Jag har hoppat på kampanjen för befintlig kund och ska få den nya boxen,mmen om ni avaktiverar mitt befintliga kort hur går det då med mina serieinspelningar? Går det att migrera dom till den nya på nåt sätt?

Hej

Tyvärr går det inte att flytta dina inspelningar till den nya boxen, glöm inte att du behöver programmera dina serieinspelningar på nytt i den nya boxen.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 28 November 2016 - 12:31.

Postad 28 November 2016 - 12:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej
Tyvärr går det inte att flytta dina inspelningar till den nya boxen, glöm inte att du behöver programmera dina serieinspelningar på nytt på den nya boxen.
Mvh
Niklas

Men om det gamla kortet inte avaktiveras så kan jag ju ha det som tvillingkort istället för det befintliga tvillingkortet då jag kommer byta plats med den vita boxen.

Postad 28 November 2016 - 12:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Men om det gamla kortet inte avaktiveras så kan jag ju ha det som tvillingkort istället för det befintliga tvillingkortet då jag kommer byta plats med den vita boxen.

Hej

Skicka ditt kundnummer i ett PM så kan vi kolla upp så allt blir som du vill ha det.

Mvh
Niklas

Postad 28 November 2016 - 15:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Eftersom den nya boxen har ett microchip eller vad det nu är så försvinner väl kortavgiften får man förmoda.

Postad 28 November 2016 - 15:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Eftersom den nya boxen har ett microchip eller vad det nu är så försvinner väl kortavgiften får man förmoda.

Hej Askungen.

Det stämmer att vår HD-box Smart har ett SIM-kort istället för ett vanligt kort där ditt utbud kommer läggas till när boxen är skickad. Du betalar ingen kortavgift men en krypteringsavgift som ligger på 59 kr/mån för ditt huvudabonnemang. Krypteringsavgiften ligger inbakad i månadskostnaden för abonnemanget.

Vänligen Tobias

Postad 28 November 2016 - 16:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen.

Det stämmer att vår HD-box Smart har ett SIM-kort istället för ett vanligt kort där ditt utbud kommer läggas till när boxen är skickad. Du betalar ingen kortavgift men en krypteringsavgift som ligger på 59 kr/mån för ditt huvudabonnemang. Krypteringsavgiften ligger inbakad i månadskostnaden för abonnemanget.

Vänligen Tobias

Hur är det med tvillingkortet? Krypteringsavgift där med? Det är isåfall att betala två ggr för samma abb.

Postad 28 November 2016 - 16:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hur är det med tvillingkortet? Krypteringsavgift där med? Det är isåfall att betala två ggr för samma abb.

Hej Askungen.

Du betalar en krypteringsavgift på 19 kr/mån på ditt tvillingabonnemang men även den kostnaden är inräknad i månadskostnaden för tvillingabonnemanget.

Vänligen Tobias 

Postad 28 November 2016 - 16:37

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen.

Du betalar en krypteringsavgift på 19 kr/mån på ditt tvillingabonnemang men även den kostnaden är inräknad i månadskostnaden för tvillingabonnemanget.

Vänligen Tobias

Ok tack för svaret

Postad 28 November 2016 - 19:34

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0

Hej
Gåsmamman säsong 1 saknas just nu på iOS och android (finns på go.canaldigital.se och i våra boxar)
Säsong 1 finns på c more play, sök upp gåsmamman och välj sedan säsong 1
Gåsmamman säsong 1 finns även via SF Anytime på vår playtjänst så kunder som inte har C More kan hyra.
Mvh
Niklas

Tack för info. Hittade den i boxens app nu. Antog felaktigt att appen i iOS speglade boxens app.

Postad 29 November 2016 - 10:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Tack för info. Hittade den i boxens app nu. Antog felaktigt att appen i iOS speglade boxens app.

Våra playtjänster ska ha samma innehåll på alla plattformar, så du antog helt rätt. Problemet med att gåsmamman saknas på iOS och android är felanmält och bör bli löst när som helst.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 29 November 2016 - 10:21.

Postad 30 November 2016 - 09:24

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Nån som fått sin Atv4 som ingick i kampanjen?

Postad 30 November 2016 - 09:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Nån som fått sin Atv4 som ingick i kampanjen?

Hej

Apple TV´n skickas separat, bör landa under nästa vecka om du är befintlig kund. 

Mvh
Niklas

Postad 30 November 2016 - 15:47

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2126 inlägg
  • 0
Misslyckad serieinspelning.

Kollar på en serie som går varje måndag till torsdag och har då satt en serieinspelning. Hittills har det fungerat fint, men så plötsligt skippades måndagens avsnitt, och endast halva tisdagens blev inspelat. Programmet har enligt tablå sänts på exakt samma tid varje dag. Någon som varit med om detta eller har förklaring? Tyvärr finns programmet inte på Go.

Postad 30 November 2016 - 17:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Vad fan,det fanns ju ingen hårddisk i. Det nämdes inget om när jag ringde som befintlig kund och hoppade på kampanjen. Som jag uppfattade det så var det 1 tb box.

Postad 30 November 2016 - 18:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Hej Askungen.

Vänligen Tobias

Så om jag nu startar den nya boxen hemma så slutar mitt kort som sitter i CA-modulen att fungera?
Vad händer om jag startar den nya boxen utan SIM+kortet...?

Postad 30 November 2016 - 19:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Vi vänder på frågan - vad får jag som jag inte redan har idag med inbyggd CA-modul om jag väljer att köra med den nya boxen?
Jag är egentligen allergisk mot fler fjärrkontroller...
Snabbare kanalbyten? Snyggare layout?

Har en Samsung 46" (UE46ES6715)

Postad 30 November 2016 - 19:54

Unregistered500a0c5f
  • Unregistered500a0c5f
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har lyckats tappa kanal 10 på ena boxen för någon dag sedan, någon som kan ge mig frekvensen för jag lyckas inte hitta den på vanlig kanalsökning..

Postad 30 November 2016 - 20:03

Unregistered500a0c5f
  • Unregistered500a0c5f
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Att tillägga! Tv 10 och inte kanal 10...

Postad 30 November 2016 - 20:09

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Att tillägga! Tv 10 och inte kanal 10...

11278.00 V  

Postad 30 November 2016 - 20:43

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Fick hela erbjudandet och har bara varit kund en period (2år). Beställde tvilling men de är inget kort till nya boxen eller missuppfatta jag?

Redigerat av Fellow88, 30 November 2016 - 20:44.

Postad 30 November 2016 - 21:19

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Jag har lyckats tappa kanal 10 på ena boxen för någon dag sedan, någon som kan ge mig frekvensen för jag lyckas inte hitta den på vanlig kanalsökning..

Transpondern har bytt till DVB-S2

Postad 01 December 2016 - 08:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Misslyckad serieinspelning.

Kollar på en serie som går varje måndag till torsdag och har då satt en serieinspelning. Hittills har det fungerat fint, men så plötsligt skippades måndagens avsnitt, och endast halva tisdagens blev inspelat. Programmet har enligt tablå sänts på exakt samma tid varje dag. Någon som varit med om detta eller har förklaring? Tyvärr finns programmet inte på Go.

Hej

Vilken serie och kanal var det problem med? Vi har haft en del problem med just serieinspelningar senaste tiden, och dessa problem ska vara lösta under nästa vecka.

Mvh
Niklas 

Postad 01 December 2016 - 08:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Vi vänder på frågan - vad får jag som jag inte redan har idag med inbyggd CA-modul om jag väljer att köra med den nya boxen?
Jag är egentligen allergisk mot fler fjärrkontroller...
Snabbare kanalbyten? Snyggare layout?

Har en Samsung 46" (UE46ES6715)

Hej

Testa gärna boxen i några dagar, är det så att du vill återgå till att köra via din TV så löser vi det.

Det händer inget med ditt gamla kort om du startar boxen. Men skicka oss ett PM med ditt kundnummer så vi kan kolla så vi automatiskt inte har aktiverat den nya boxen.

Några fördelar med nya boxen

• Wifi
  • Två tuners (Spela in på en kanal och titta på en annan kanal)
  • Snabb
  • Playtjänster (Veckoarkiv & filmer)
  • Automatisk kanalsökning varje gång du startar boxen
  • Inspelningsbar (om du har hårddisk inkopplad)
  • Möjlighet att pausa i direktsändning (om du har hårddisk inkopplad)

Mvh
Niklas

Postad 01 December 2016 - 08:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Fick hela erbjudandet och har bara varit kund en period (2år). Beställde tvilling men de är inget kort till nya boxen eller missuppfatta jag?

Hej

Det sitter ett micro simkort på bakisdan av boxen.

Mvh
Niklas

Postad 01 December 2016 - 10:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Hej

Testa gärna boxen i några dagar, är det så att du vill återgå till att köra via din TV så löser vi det.

Det händer inget med ditt gamla kort om du startar boxen. Men skicka oss ett PM med ditt kundnummer så vi kan kolla så vi automatiskt inte har aktiverat den nya boxen.

PM skickat.

Postad 03 December 2016 - 08:01

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Till CD Går det inte att använda follow me mellan nya smartboxen och 5720:an?

Fixa en uppdatering till boxarna isåfall. Vi är nog många som ersatt den vita boxen med 5720 som tvilling.

Redigerat av Askungen, 03 December 2016 - 08:16.

Postad 03 December 2016 - 08:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Till CD Går det inte att använda follow me mellan nya smartboxen och 5720:an?

Fixa en uppdatering till boxarna isåfall. Vi är nog många som ersatt den vita boxen med 5720 som tvilling.

Hej Askungen.

Det stämmer du inte kan använda dig av follow me mellan vår HD-box Smart och Inspelningsbara HD-box 500 GB. Du kan använda dig av follow me mellan två HD-boxar Smart. Det finns i dagsläget ingen lösning som gör att det fungerar mellan en HD-box Smart och en Inspelningsbar HD-box 500 GB men vi vill meddela att vi mottagit dina önskemål.

Vänligen Tobias

Postad 03 December 2016 - 15:02

Unregisteredf7c8721d
  • Unregisteredf7c8721d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har ett problem som CD inte har svarat på. (inte vill, inte kan, ignorerat?) Jag har skickat flera mail och ringt supporten men inget har hänt. Sist lovade de att de skulle skicka ärendet till teknisk chef som skulle höra av sig ... men icke! Jag undrar om det är någon som vet mera om detta.

Problemet gäller: Visning av textning för hörselskadade som sänds i marknätet, t ex SVT1, SVT2. TV4.

Denna textning har tidigare visats men den försvann i samband med en uppgradering av boxen i september. Jag har en HD box 500 GB (ADB 5720) Vad som var bra med denna textning var att den också kunde spelas in och ses vid uppspelning. (Till skillnad från vanlig TextTV som inte spelas in!) Funktionen visas under menyn Programinfo och är aktiverad men textningen visas ej. Enligt supporten ska man till den senaste utgåvan ha förberett för att även spela in TextTV men den funktionen kommer senare??? Jag misstänker att det då uppstått en rejäl bugg och att man inte kollar funktionerna i de marksända nätet speciellt mycket innan release. Jag tror inte det var ett medvetet val för då skulle även menyn i boxen ha justerats  ... eller?

Min fru är hörselskadad och textningen är en viktig funktion för oss. Jag reagerade på ett uttalande från en person på supporten som svarade ".. aha du menar dövtextningen ..." då vi pratade om problemet. ​Detta är nästan på gränsen till diskriminering! Det visar att man inte bryr sig så mycket om denna funktionalitet. Det är många fler än döva som är intresserade av textning för hörselskadade!

Det är också en gåta för mig att man inte har plockat in textningen på de satellitsända kanalerna för SVT och TV4. Det borde vara lätt som en plätt att ta med den textningen. Det är tur att den finns med i CMore's kanaler! (kanske inte helt och hållet samma sak ... men ändå!)

Jag hoppas att åtminstone funktionen med inspelning av TextTV (textTV s199) kommer för då kan man använda den som alternativ till textningen för hörselskadade.

Postad 03 December 2016 - 23:10

Lasseaskungen
  • Lasseaskungen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Till CD.Är det tvunget att ha bägge antennsladdarna inkopplade på 5720 boxen för att spela in även om man inte tittar?

Postad 04 December 2016 - 17:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Till CD.Är det tvunget att ha bägge antennsladdarna inkopplade på 5720 boxen för att spela in även om man inte tittar?

Eller har det betydelse vilken av antenningångarna man använder?
Loggade in via fb förra gången därav annan profil.

Redigerat av Askungen, 04 December 2016 - 17:46.

Postad 04 December 2016 - 19:12

RamGuy239
  • RamGuy239
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Poster her, da det ikke er mange aktive debattforum rundt Canal Digital og dekodere i Norge.

Har nettopp kjøpt meg LG OLED65B6V, har gått ifra min trofaste Pioneer Kuro LX5090H så nå har det åpnet seg en ny hverdag hva gjelder "smartfunksjonalitet".

Noe jeg elsker med den nye TV-en er "HDMI CEC". Dette er jo helt fantastisk og fungerer helt utmerket mot Apple TV (Gen.4), NVIDIA Shield TV, PlayStation 4 og til og med Nintendo Wii:U.

De forskjellige enheten skrur seg automatisk på når jeg bytter til riktig HDMI-inngang og de skrur seg automatisk av når jeg bytter til noe annet eller skrur av TV-en.

Og det beste av alt, jeg kan styre alle enhetene automatisk over HDMI. Jeg kan altså kaste min Logitech Harmony Ultimate i søpplekassa da jeg nå kan styre Apple TY, NVIDIA Shield TV, PlayStation 4 og Wii:U automatisk over HDMI. Det krever ikke noe oppsett i det hele tatt, så lenge HDMI CEC (Simplelink som LG kaller det) er aktivert på TV-en og HDMI CEC er aktivert på enhetene så fikser alt seg selv helt automatisk og det fungerer helt nydelig!

Eneste enheten jeg har som ikke fungerer er min Canal Digital Smart HD Boks/PVR / NS1130. Ut ifra det jeg kan lese på nett, og ut ifra innstillingene på dekoderen så skal denne støtte HDMI CEC. Og ifølge menyene på TV-en så påstår den at HDMI CEC er aktivert og aktiv, men ingenting fungerer?

Det er helt bingo om dekoderen skrur seg på automatisk, det skjer kanskje 1 av 10 ganger. Og det er helt bingo om den skrur seg av automatisk. Det fungerer utrolig dårlig.

Hva som verre er, jeg kan ikke styre dekoderen over HDMI. Dekoderen reagerer ikke på LG Magic Remote i det hele tatt selv om HDMI CEC er aktivert... Det fungerer bare ikke.

Er det sånn at HDMI CEC er helt håpløst dårlig på disse dekoderne? Eller er det noe jeg gjør galt?

LG OLED og Magic Remote støtter å sende fjernkontrollsignaler over IR. Jeg kan kjøre en veiviser på TV-en så jeg kan sette opp fjernkontrollen til å fungere direkte mot dekoder. Men det er mye bedre med HDMI CEC da min dekoder står litt bortgjemt så det er lettere å peke fjernkontroll rett på TV-en istedenfor på dekoderen.

Når jeg forsøker å sette opp LG Magic Remote til å fungere mot dekoderen så fungerer det ikke. LG har et valg for "Canal Digital" men dekoderen reagerer ikke når jeg velger dette valget.

Siden Smart HD Boks er produsert av Kaon så forsøkte jeg å velge Kaon som produsent i LG sin veiviser. Men ingen av de fungerte heller. Først når jeg velger Sagem så finner jeg en profil som fungerer, men da fungerer ikke "REC" / opptaksknappen.....

Hva gjør jeg? Må da være mulig å få HDMI CEC til å fungere?

Postad 05 December 2016 - 07:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Eller har det betydelse vilken av antenningångarna man använder?
Loggade in via fb förra gången därav annan profil.

Hej

Du kopplar in kabeln i antenningången märkt SAT1 på HD-box smart 

Mvh
Niklas

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.