* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 16 januari 2009 - 11:59
dario99
-
dario99
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har ett bt headset, HBH-GV435, som jag vill kunna använda för att lyssna på böcker via Coreplayer. Men jag lyckas inte få Coreplayer, eller någon annan spelare heller, att spela upp ljudet i headsetet, den spelar direkt från telefonens högtalare.
Headsetet funkar som de ska i övrigt, dvs vid telefonerande.
Är detta, att få exvis Coreplayer att spela via bt headsetet, en inställning i Xperia som jag inte lyckas hitta? Någon som vet?
Postad 16 januari 2009 - 12:12
FatFred
-
FatFred
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Är det någon som vet hur man tar bort ett mail konto ?
/ Tacksam för hjälp
Hallo! Ta fram mailkontont, markera och håll kvar pennan, så får du upp ett antal val!(?) Ha det!
Postad 16 januari 2009 - 12:33
Knut_jr
-
Knut_jr
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har du pratat med SE supporten? Det skulle vara jätte intressant att veta vad de sa till dig då? Jag har själv anmällt felet två ggr och båda gångerna säger de att det här är helt nytt och att de är förvånade. 
Detta fick jag till svar. Hej! Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center. Vi beklagar de problem ni upplever med er Sony Ericsson X1. Detta är inte något generellt problem för modellen. Felet ni beskriver bör undersökas av en tekniker hos ett av våra auktoriserade serviceombud för att göra det möjligt att finna felet, vad som orsakar det, och hur man skall lösa det åt er. För att få den inskickad till ett av våra serviceombud bör ni kontakta eran återförsäljare. Ni kan även ringa Sony Ericsson Call Center på telefon 013 - 24 45 00, för att få information om ett serviceombud nära dig. Med vänliga hälsningar, /Timmie Sony Ericsson Call Center E-post: [email protected]Web: www.sonyericsson.se Telefon: 013-100190
Postad 16 januari 2009 - 12:36
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Har du pratat med SE supporten? Det skulle vara jätte intressant att veta vad de sa till dig då? Jag har själv anmällt felet två ggr och båda gångerna säger de att det här är helt nytt och att de är förvånade. 
Som vanligt mao. Hej,
Möjligen så kommer denna fråga inte i precis rätt forum, men det är nära nog tycker jag.
Jag kör RDM+ mobile och kan då genom X1 kontrollera min dator hemma. Men jag skulle vilja kontrollera samma dator även via min jobbdator och det får jag konstigt nog inte att fungera. Har provat en del olika sätt, tex Vistas inbyggda remote desktop men det går alltså inte.
Frågan är, finns det inget program för min jobb PC som jag kan köra för att remota min hemma PC? Typ RDM+ mobile fast för en vanlig PC så jag kan använda samma inställningar på viewerPC´n som jag har på min X1.
Jag kör vanliga remote desktop i Vista Business 64 bit hemma och ansluter till den från jobbdatorn som har Vista Ultimate 32 bit. Nemas problemas. Antagligen så blockar ditt jobb utgående trafik just till just den porten du kör remote destop på på hem-PCn.
Postad 16 januari 2009 - 14:09
PerrePerre
-
PerrePerre
-
Rookie
-
6 inlägg
Har ett problem med min Telefon, annars supernöjd med den!!
Lyckas inte skicka MMS, men ta emot går alldeles utmärkt..
Den kopplar upp som den ska o börjar skicka sen avbryter den o säger att det inte blivit skickat och sparat i utkast..
Har Tele2/comviq, har lagt in inställningarna som finns på deras hemsida, men är ändå ngt knas..
Ngn, som har tele2/comviq, som kan skriva vilka inställningar dom har, om dom har andra än dom som finns på tele2:s hemsida..
Tack på förhand...
Perre...
Postad 16 januari 2009 - 16:07
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Har ett problem med min Telefon, annars supernöjd med den!! Lyckas inte skicka MMS, men ta emot går alldeles utmärkt.. Den kopplar upp som den ska o börjar skicka sen avbryter den o säger att det inte blivit skickat och sparat i utkast.. Har Tele2/comviq, har lagt in inställningarna som finns på deras hemsida, men är ändå ngt knas.. Ngn, som har tele2/comviq, som kan skriva vilka inställningar dom har, om dom har andra än dom som finns på tele2:s hemsida..
Tack på förhand...
Perre...
Gå in på tele2s hemsida och skriv in inställningarna manuellt i luren
Postad 16 januari 2009 - 16:19
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Kan det inte vara en liten grej som känner av hur man tiltar telefonen min nokia n95 har låter nämligen likadant. Tror men jag är inte säker att den är till för att känna av om telefonen ligger står eller är lutat.
Nix. Den funktionen finns (tyvärr) inte på Xperian.
Postad 16 januari 2009 - 16:42
PerrePerre
-
PerrePerre
-
Rookie
-
6 inlägg
Gå in på tele2s hemsida och skriv in inställningarna manuellt i luren
Problemet är ju det att jag har matat in inställningarna manuellt i luren men det funkar ändå inte...
Postad 16 januari 2009 - 17:01
FatFred
-
FatFred
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Problemet är ju det att jag har matat in inställningarna manuellt i luren men det funkar ändå inte...
Hallo!! Ändra utgående port till 8080. så skall det funka! Hade oxå problem med det medn så såg jagatt den ståd 4...?!(tror jag) så jag byte till 8080 så funka det!
Postad 16 januari 2009 - 17:06
PerrePerre
-
PerrePerre
-
Rookie
-
6 inlägg
Hallo!!
Ändra utgående port till 8080. så skall det funka! Hade oxå problem med det medn så såg jagatt den ståd 4...?!(tror jag) så jag byte till 8080 så funka det!
Om det ändå vore så enkelt, har exakt alla inställningar inmatade, tänkte om det är ngt annat som spökar, som spärrar att skicka mms eller så.. kan skicka från en annan telefon, så felet e inte mitt abbonemang..
Postad 16 januari 2009 - 17:45
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Om det ändå vore så enkelt, har exakt alla inställningar inmatade, tänkte om det är ngt annat som spökar, som spärrar att skicka mms eller så.. kan skicka från en annan telefon, så felet e inte mitt abbonemang..
Det är väl inte så att du har Wlan på? Kolla även så att du inte har Proxyserver inställt i anslutningsinställningarna. (Iallafall problem med Telia)
Redigerat av ThomasX1, 16 januari 2009 - 18:10.
Postad 16 januari 2009 - 18:07
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Kan det inte vara en liten grej som känner av hur man tiltar telefonen min nokia n95 har låter nämligen likadant. Tror men jag är inte säker att den är till för att känna av om telefonen ligger står eller är lutat.
Det funkar som sagt inte i X1:an.. finns ingen sensor som känner av hur den är hållen. Däremot kan du ju alltid använda en av knapparna till att tilta skärmen. Om du använder SPB Pocket Plus kan du ställa in även andra knappar förutom dom två hårdvaruknapparna som man kan ställa in i vanliga inställningarna. Då kan man t.ex ha en funktion när man trycker en gång och en annan om man håller in nån sekund.  //Joel
Postad 16 januari 2009 - 18:09
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
De problem som Whopper och andra har med att BT kopplar ned anslutningen till headsets och motsv. beror nästan garanerat på att MS Voice Command är installerat. Det appet fuckar BTn på X1an fullständigt. För mig var det iaf så att så fort man givit ett kommando via BT till VC så dödade den anslutningen. VC avinstallerat -> BT funkar (oftast) fint.
Jag har inte VC installerat, men har problem i alla fall.
Postad 16 januari 2009 - 21:36
The Messiah
-
The Messiah
-
Rookie
-
6 inlägg
Har ett problem med min Telefon, annars supernöjd med den!! Lyckas inte skicka MMS, men ta emot går alldeles utmärkt.. Den kopplar upp som den ska o börjar skicka sen avbryter den o säger att det inte blivit skickat och sparat i utkast.. Har Tele2/comviq, har lagt in inställningarna som finns på deras hemsida, men är ändå ngt knas.. Ngn, som har tele2/comviq, som kan skriva vilka inställningar dom har, om dom har andra än dom som finns på tele2:s hemsida..
Tack på förhand...
Perre...
Hej Har ifs Telia, men hade tidigare problem med mms. Gick då in under sms/mms, meny, mms-alternativ och fliken servrar. Klicka på ditt mms-konto (eller vad det kan tänkas heta). Ändra sedan till wap-version 2.0. Min var default inställd på 1.2 och då fungerade inte min mms... Du kan ju i alla fall prova...
Postad 16 januari 2009 - 21:56
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Nu har jag, efter en nöjd trial-period, inhandlat WMWifiRouter!  Så skönt att alltid ha ett 3G-modem med sig som kan agera router! 23,79€ blev det med skatt.. Lite dyrt tycker jag, som lever i bubblan och vill att allt ska vara gratis...
//Joel
Postad 16 januari 2009 - 22:33
EasyT
-
EasyT
-
Rookie
-
6 inlägg
Kanske en dum fråga men, varför får man inte fram ngn kartbild i typ googlemap (inte mob varianten utan den vanliga) eller på www.geocache.com? Det verkar saknas ngt i explorer, opera och opera mini. Går det att fixa så man kan c kartorna på ngt sätt?
Tacksam för all hjälp då det skulle vara till stor nytta när man geocachar och vill ha nya mål vi mobilen.
*bump*
Postad 17 januari 2009 - 13:31
snokenmon
-
snokenmon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Då har du bara 3g-hastighet. (Förutsatt att du testat där det varit skaplig täckning, dvs H-stapeln.) H:et visas även om man inte har Turbo3g-tjänsten aktiverade hos operatören.
Har Tre som operatör, och jag har bara Fri surf via 3G aktiverat. Har aldrig något "H" på täckningsindikatorn..
Postad 17 januari 2009 - 13:41
Simeon
-
Simeon
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nu har jag, efter en nöjd trial-period, inhandlat WMWifiRouter! Så skönt att alltid ha ett 3G-modem med sig som kan agera router! 23,79€ blev det med skatt.. Lite dyrt tycker jag, som lever i bubblan och vill att allt ska vara gratis...

//Joel
Det här programmet var nytt för mig. Fungerade utan några som helst problem och är ju faktiskt helt fantastiskt användbart! Konstigt det inte talats mer om det.
Postad 17 januari 2009 - 13:57
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Har Tre som operatör, och jag har bara Fri surf via 3G aktiverat. Har aldrig något "H" på täckningsindikatorn..
Då har du väl ingen turbo3g-täckning där du är då. Ja hade vanlig långsam sunk-fri surf innan jag skaffade fri surf turbo3g och jag hade då H-stalpar mest hela tiden trots att det bara gick i 0,384 kbps.
Postad 17 januari 2009 - 14:27
snokenmon
-
snokenmon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Då har du väl ingen turbo3g-täckning där du är då. Ja hade vanlig långsam sunk-fri surf innan jag skaffade fri surf turbo3g och jag hade då H-stalpar mest hela tiden trots att det bara gick i 0,384 kbps.
Jodå, visst har jag det. Min flickvän har också Tre, och hon har H-stapeln. Lite märkligt kan man minst sagt tycka.
Postad 17 januari 2009 - 14:29
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jodå, visst har jag det. Min flickvän har också Tre, och hon har H-stapeln. Lite märkligt kan man minst sagt tycka.
Ja det är väl något fel på din telefon eller inställningarna då.
Postad 17 januari 2009 - 16:17
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hej!
Tack för alla svar!
Jag har behållt samma avtal jag haft under senaste åren, dvs. fast pris på både telefoni och data.
Data tecknades innan turbo fanns men detta är även min första telefon med turbomöjlighet.
Varför har jag en maxhastighet som är lite snabbare än vanlig 3g, 80 kB/s (som jag har fått lite drygt via Sunet ftpn) = 640 kb/s = nästan dubbla 3g.
Hur reglerar operatören hastigheten? Hur är jag spärrad från högre hastighet?
Iofs räcker hastigheten jag har för mina surfbehov.
(edit: stavning!)
Redigerat av Unregistered930d77c0, 17 januari 2009 - 17:33.
Postad 17 januari 2009 - 17:20
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag har ett bt headset, HBH-GV435, som jag vill kunna använda för att lyssna på böcker via Coreplayer. Men jag lyckas inte få Coreplayer, eller någon annan spelare heller, att spela upp ljudet i headsetet, den spelar direkt från telefonens högtalare.
Headsetet funkar som de ska i övrigt, dvs vid telefonerande.
Är detta, att få exvis Coreplayer att spela via bt headsetet, en inställning i Xperia som jag inte lyckas hitta? Någon som vet?
Jag hade samma problem, jag löste det genom att inte starta Coreplayer förrän du fått fram BT headsetets symbol på telefonen. Alltså både headset + BT symbolen. Startar du Coreplayer innan du har dom så kommer ljudet i högtalarna. Det räcker inte med att minimera eller pausa Coreplayer, den måste stängas av och startas med symbolerna framme. Det är synd att det inte är en funktion som kollar vilket headset man har uppkopplad i Coreplayer medans man har den igång, den kollar bara det vid uppstart av programmet.
Postad 17 januari 2009 - 17:29
snokenmon
-
snokenmon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ja det är väl något fel på din telefon eller inställningarna då.
Fel på inställningar? Kan inte göra något vad jag kan se med inställningarna för anslutningen till Tre's nät. Får väl skicka ett mail och fråga dem.
Postad 17 januari 2009 - 19:28
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hej!
Tack för alla svar!
Jag har behållt samma avtal jag haft under senaste åren, dvs. fast pris på både telefoni och data.
Data tecknades innan turbo fanns men detta är även min första telefon med turbomöjlighet.
Varför har jag en maxhastighet som är lite snabbare än vanlig 3g, 80 kB/s (som jag har fått lite drygt via Sunet ftpn) = 640 kb/s = nästan dubbla 3g.

Låter konstigt.. Iband har jag haft däromkring också på turbo3g.. när man inte haft så bra täckning eller varit i ett område där kanske många använder det samtidigt.. alltså folk sitter med 3g-modem och tankar eller så. Men då borde du märkt skillnader på andra ställen.. har du testat på mer än ett ställe? Är du säker på att du inte kör via Wifi? //Joel
Postad 17 januari 2009 - 19:31
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Hej!
Tack för alla svar!

Det är ju bara din operatör som kan svara på din fråga. Men se till att testa på ett ställer som har bra turbo-täckning så att du vet säkert. Fel på inställningar? Kan inte göra något vad jag kan se med inställningarna för anslutningen till Tre's nät. Får väl skicka ett mail och fråga dem.
Bara Tre eller SonyEricsson som kan ge dig klarhet i detta.
Postad 18 januari 2009 - 07:24
Unregistered930d77c0
-
Unregistered930d77c0
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag bor i Vasastan, Stockholm, men får väl röra mig ned mot Stureplan och testa min hastighet där.
Någon som känner till andra ställen med perfekt täckning?
Med wlan kommer jag upp i högre hastigheter, mitt 2 Mbit ADSL hemma ger mig en nedladdningshastighet från Sunets ftp på mobilen med Resco på kontanta 253 kB/s (när man provar med mobila nätet så varierar hastigheten hela tiden).

Patrick
Postad 18 januari 2009 - 14:28
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag bor i Vasastan, Stockholm, men får väl röra mig ned mot Stureplan och testa min hastighet där. 
Någon som känner till andra ställen med perfekt täckning?
Med wlan kommer jag upp i högre hastigheter, mitt 2 Mbit ADSL hemma ger mig en nedladdningshastighet från Sunets ftp på mobilen med Resco på kontanta 253 kB/s (när man provar med mobila nätet så varierar hastigheten hela tiden).
 Patrick
Bra täckning garanterar inte bra hastighet. Om många använder nätet där du är blir det långsamt. Mobilt bredband är vanligt idag. Och sen använder 3g-sbasstationerna sig av s.k. breathing. Dvs de ändrar täckningens utsträckning utefter hur trafikerat det är inom den.
Postad 18 januari 2009 - 15:13
Lech
-
Lech
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Finns det något program så man kan ha olika sms signaler till olika nummer?
Postad 18 januari 2009 - 16:47
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Det har ju givits dubbla signaler i tråden om X1:an har bra batterikapacitet eller ej. Jag är en av dem som hela tiden tyckt att telefonen har mycket bra batteri, fram tills igår då jag installerade S2U2. Helt plötsligt så tömdes telefonens batteri på en eftermiddag.. gick den från 90% till 40% på 7h utan att jag ringde eller använde den på något annat sätt. utan S2U2 skulle jag landat på ca 70% för samma tid.
Så är lite nyfiken om de som lider av dåligt batteri även kör med S2U2?
Postad 18 januari 2009 - 17:13
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Postad 18 januari 2009 - 18:36
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
S2U2 är låsprogram som tidigare skrivare skrev att det slukar batteri. Hade det själv installerat i början o det åt batteri så det rekommenderas inte. Prova ThrottleLock det har jag nu o det funkar på liknande sätt men slukar inte batteri.
Postad 18 januari 2009 - 20:40
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Liten fråga, när man ska göra rom updatering, gör man det via något externt program eller fungerar det bra via sony ericssons vanliga sw updateservice?
Följd fråga, har det ens kommit någon ny rom till x1:P?
fråga 3, har problem med att allt ljudet i telefonen bara dör, helt random, från att ha fungerat perfekt så slutar allt ljud, både in och ut att fungera. Hör ingene, ingen hör mig, kan inte spela upp något. Uppspelningen sker men inget ljudkommer. Det tappar också simkortet lite då och då, tar 2sec att fixa till för den men fortfarande störande då samtals etc bryts. Någon som vet något om detta?
Postad 18 januari 2009 - 23:07
Unregisteredbd32fa2a
-
Unregisteredbd32fa2a
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Det har ju givits dubbla signaler i tråden om X1:an har bra batterikapacitet eller ej. Jag är en av dem som hela tiden tyckt att telefonen har mycket bra batteri, fram tills igår då jag installerade S2U2. Helt plötsligt så tömdes telefonens batteri på en eftermiddag.. gick den från 90% till 40% på 7h utan att jag ringde eller använde den på något annat sätt. utan S2U2 skulle jag landat på ca 70% för samma tid.
Så är lite nyfiken om de som lider av dåligt batteri även kör med S2U2?
Jag använde det i början med min X1. Jag märkte att det drog ut på batteriet väldigt mycket. När jag tog bort det blev jag överaskad vad länge mitt batteri höll ( trodde det var fel på det från början ) Men det visades sig vara S2U2. Så jag föreslår att du avinstallerar det! Jag använder för tillfället den inbyggda skärm/knapplåset funkar väldigt bra
Postad 19 januari 2009 - 00:00
Harry S
-
Harry S
-
Rookie
-
3 inlägg
S2U2 är låsprogram som tidigare skrivare skrev att det slukar batteri. Hade det själv installerat i början o det åt batteri så det rekommenderas inte. Prova ThrottleLock det har jag nu o det funkar på liknande sätt men slukar inte batteri.
Använder du även ThrottleLauncher? Någon annan som gör så? Isåfall - vad tycker ni om TL?
Postad 19 januari 2009 - 02:16
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Låser ThrottleLock automatiskt för dig eller måste du "starta" det varje gång? Jag installerade det o testar, men får det inte att låsa automatiskt. Vad går den på för inställning? //Joel
Postad 19 januari 2009 - 10:49
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Låser ThrottleLock automatiskt för dig eller måste du "starta" det varje gång?
Jag installerade det o testar, men får det inte att låsa automatiskt. Vad går den på för inställning?
//Joel
Ja den låser automatiskt för mig. Jag har även alltid för vana att släcka ner skärmen innan jag stoppar telefonen i fickan o även då går telefonen i låsläge. Efter installation ska det finnas med ett program som heter "Config TL" och där kan man välja om man vill att den ska låsas automatiskt eller inte. Kräver Softreset! Använder du även ThrottleLauncher? Någon annan som gör så? Isåfall - vad tycker ni om TL?
Nä men ska prova med en gång visste inte att det fanns :-)
Postad 19 januari 2009 - 16:50
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
fråga 3, har problem med att allt ljudet i telefonen bara dör, helt random, från att ha fungerat perfekt så slutar allt ljud, både in och ut att fungera. Hör ingene, ingen hör mig, kan inte spela upp något. Uppspelningen sker men inget ljudkommer. Det tappar också simkortet lite då och då, tar 2sec att fixa till för den men fortfarande störande då samtals etc bryts. Någon som vet något om detta?
Har också råkat ut för samma problem och har läst om det på flera andra forum och ingen verkar ha en lösning på problemet? Har testat att rycka batteriet, ska tydligen funka efter några omstarter men inte för mig i alla fall. Någon som har några bra förslag? Yuion, har du löst ditt problem? /Nickepe
Postad 20 januari 2009 - 08:51
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Seg i när jag skall till klandern.
Jag använder Spb Mobile Shell. När jag skall till kalendern tar det tid innan den kommer "upp". Den fyrfärgade cirkeln kommer fram och den står där i 3-4 sek innan något händer.
Är det någon annan som upplever detta och ,ännu bättre, om någon har lösningen på detta?
// Jonas
Postad 20 januari 2009 - 08:58
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vilka är de nödvändigaste grejerna att installera på sin xperia nu i början när man har fått den? Typ Xperia tweak och vad mer?
Postad 20 januari 2009 - 09:21
Karl_P
-
Karl_P
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vilka är de nödvändigaste grejerna att installera på sin xperia nu i början när man har fått den? Typ Xperia tweak och vad mer?
En härlig nybörjarfråga! Jag har haft min xperia i några månader nu, har installerat och avinstallerat program i massor. Det hela har slutat med att jag kör standard idag-skärm, mycket för jag har flera e-postkonton och på denna ser jag på vilket konto jag fått mail. I vilket fall, det jag tycker är bra att ha i mobilen är följande: TorchButton (tänder lampan/blixten) Resco File Explorer (gör att du kan mappa en nätverksmapp för överföring dator/mobil) Pubba Radio (får du radiopanelen i eget program) Power SMS (kan du skicka sms till grupper) Spb Weather (håll koll på vädret) Spb Pocket Plus (ett måste för att visa program och inställningar på idag-panelen) ThrottleLock (installerade idag för automatiskt knapplås (tips ovan) verkar funka fint) Xperia Tweak (som du nämner) Letar fortfarande efter det perfekta programmet för att hantera Kontakter (har testa o3touch och inesoft men gillade dem inte riktigt). Dessutom söker jag efter profilhantering, alarm-program och program för rss-flöde. Här fortsätter jag att testa mig fram.
Redigerat av Karl_P, 20 januari 2009 - 09:25.
Postad 20 januari 2009 - 10:29
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Till Karl P:
Kan rekommendera Iconsoft v 1.2 som de släppte igår. Har provat de som du nämnde och håller helt med dig, men Iconsoft motsvarar iallafall mina önskningar (än så länge)
Postad 20 januari 2009 - 10:39
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ok så jag struntar i att ladda ner SPB mobile shell och laddar bara ner SPB pocket plus? Vilken kalender är bra?
Postad 20 januari 2009 - 10:41
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
En härlig nybörjarfråga!
Jag har haft min xperia i några månader nu, har installerat och avinstallerat program i massor. Det hela har slutat med att jag kör standard idag-skärm, mycket för jag har flera e-postkonton och på denna ser jag på vilket konto jag fått mail.
I vilket fall, det jag tycker är bra att ha i mobilen är följande:
TorchButton (tänder lampan/blixten) Resco File Explorer (gör att du kan mappa en nätverksmapp för överföring dator/mobil) Pubba Radio (får du radiopanelen i eget program) Power SMS (kan du skicka sms till grupper) Spb Weather (håll koll på vädret) Spb Pocket Plus (ett måste för att visa program och inställningar på idag-panelen) ThrottleLock (installerade idag för automatiskt knapplås (tips ovan) verkar funka fint) Xperia Tweak (som du nämner)
Letar fortfarande efter det perfekta programmet för att hantera Kontakter (har testa o3touch och inesoft men gillade dem inte riktigt). Dessutom söker jag efter profilhantering, alarm-program och program för rss-flöde. Här fortsätter jag att testa mig fram. 
Du som kör SPB Pocket Plus. Varför inte installera SPB Mobile Shell också då? Då kan dugöra ytterligare mer på idag-skrämen plus att du kan använda Mobiler Shells kontantvisning som enligt mig är klockren och väldigt lättmanövrerad mde bara en hand.
Postad 20 januari 2009 - 10:57
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
En härlig nybörjarfråga!
Jag har haft min xperia i några månader nu, har installerat och avinstallerat program i massor. Det hela har slutat med att jag kör standard idag-skärm, mycket för jag har flera e-postkonton och på denna ser jag på vilket konto jag fått mail.
I vilket fall, det jag tycker är bra att ha i mobilen är följande:
TorchButton (tänder lampan/blixten) Resco File Explorer (gör att du kan mappa en nätverksmapp för överföring dator/mobil) Pubba Radio (får du radiopanelen i eget program) Power SMS (kan du skicka sms till grupper) Spb Weather (håll koll på vädret) Spb Pocket Plus (ett måste för att visa program och inställningar på idag-panelen) ThrottleLock (installerade idag för automatiskt knapplås (tips ovan) verkar funka fint) Xperia Tweak (som du nämner)
Letar fortfarande efter det perfekta programmet för att hantera Kontakter (har testa o3touch och inesoft men gillade dem inte riktigt). Dessutom söker jag efter profilhantering, alarm-program och program för rss-flöde. Här fortsätter jag att testa mig fram. 
Var hittar man alla dessa program?
Postad 20 januari 2009 - 12:48
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Var hittar man alla dessa program?
google is your friend Annars finns det massa länkar i första posten av denna tråd: https://www.minhembi...howtopic=211705
Postad 20 januari 2009 - 12:50
soer
-
soer
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Dessutom söker jag efter profilhantering, alarm-program och program för rss-flöde. Här fortsätter jag att testa mig fram. 
När det gäller alarm så gillar jag gAlarm; http://www.ageye.de/...?s=galarm/aboutDet integrerar sig fint i Windows, har massa fuktioner och är pålitligt. En RSS-läsare att rekommendera är pRSSreader; http://code.google.com/p/prssr/Fördelen med det programmet är att det synkar med Google Reader, både prenumerationer och lästa/olästa.
Postad 20 januari 2009 - 13:09
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
HEJ KAN NÅN VÄNLIG SJÄL SVARA FORT!
Det här garantibeviset.. kommer det med i själva kartongen eller får man det på det ställe man köper telefonen? Jag ska köpa en X1a idag utan kvitto eftersom dom har fått den från sponsor och så ringde jag X1 supporten och och dom sa att garantin inte gäller utan garantibevis så jag undrar om garantibeviset finns i kártongen??
Svara snälla !!
Postad 20 januari 2009 - 14:10
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
google is your friend Annars finns det massa länkar i första posten av denna tråd: https://www.minhembi...howtopic=211705
Helt riktigt! Jag har Googlat dom jag är inntreserad av men jag blir inte klok på vad Xperia Tweak är för något? Någon som vill förklara?
Postad 20 januari 2009 - 14:17
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
HEJ KAN NÅN VÄNLIG SJÄL SVARA FORT!
Det här garantibeviset.. kommer det med i själva kartongen eller får man det på det ställe man köper telefonen? Jag ska köpa en X1a idag utan kvitto eftersom dom har fått den från sponsor och så ringde jag X1 supporten och och dom sa att garantin inte gäller utan garantibevis så jag undrar om garantibeviset finns i kártongen??
Svara snälla !!
Det fanns inget i lådan förutom ett SUPPORT KORT ( +Manualer och en skiva). Den är inköpt via vår IT-avdelning och dom har inget annat än kvittot.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|