* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 31 March 2010 - 14:32
Postad 31 March 2010 - 14:35
Nu ska jag testa på den tredje datorn.
En sak jag har hittat är Android market. Går inte trycka på "sök"knappen (även i andra menyer) när man har mobilen i upprätt läge eftersom tangentbordet blockerar "Ok/Sök"knappen. Det var samma sak när jag skulle registrera mitt Gmail-konto och mitt FB-konto. Man måste flytta till landscape för att kunna trycka, iaf jag.
A-knappen har jag störst problem med, de är inte jättestora men det är iaf den knappen den brukar glömma, (A eller 1).
Den registrerar det men bokstaven kommer inte fram i textfältet.
Annars jävligt fin och snabb. Med 14 FWt.
Hei bare tryck 2 ggr på enter knappen så søker den, jag har inga problem längre med a knappen tror man måste lära hur man skal trykka (jag har satt på vibration så det vibrerar varje gång jag trykker en bokstav)
Postad 31 March 2010 - 14:36
Postad 31 March 2010 - 14:45
Postad 31 March 2010 - 14:48
har lite problem att få email upp i timescape, får ni upp er direkt när dommer kommer i inboxen på email klienten?
Postad 31 March 2010 - 14:51
Jag har följt denna tråd lite i tysthet de senaste 4 veckorna (men även läst genom alla andra inlägg). Nu börjar det närma sig för mig att bestämma mig för en telefon. Ända från början så har jag haft ögonen på X10 bl.a. för att jag tycker den är snyggare. Men nu vet jag inte riktigt... Desire kanske är ett säkrare kort.
Här är en sammanställning för Desire vs X10. Vissa av punkterna är subjektiva men säg till om jag har fått någon fakta fel eller om något saknas.
Desire
+ Android 2.1
+ Dual touch
+ Sense UI
+ Billigare
+ Inbygd FM-radio
+ HD videoinspelning i senare uppdatering
- Fulare
- Sämre batteritid
- 512 mb internminne
- 4 gb medföljande minneskort
X10
+ Större skärm (samt högre upplösning)
+ Ljusstarkare skärm (i solljus)
+ Bättre batteritid
+ 8mpix kamera (desire har 5mpix)
+ Mycket bättre bilder (?)
+ Bättre kamerafunktioner (?)
+ Extern, trådlös FM radio med ljudkontroll för media. Noise cancellation.
+ Snyggare
+ Timescape/Mediascape (?)
+ 1 gb interminne
+ 8 gb medföljande minneskort
+ Skärmskydd ingår
+ Bra kvalité på ljudet enligt vissa tester
- Dyrare
- Single touch
- Lägre uppdateringsfrekvens på skärmen (27 fps)
- Android 1.6 (även om 2.x lovat till Q2/Q3)
Mvh
Adrian
Postad 31 March 2010 - 14:54
Känndes riktigt gedigen och trevlig måste jag säga.
Postad 31 March 2010 - 15:06
Postad 31 March 2010 - 15:10
Hur sent kan posten leverera egentligen? känns som paket skrället som varit i stan sedan 06:37 idag borde varit framme vid mitt postombud
Det är nog ditt postombud som är sena på att registrera att den kommit, ring dit och fråga ifall dom har ditt paket där, om du har kollinr så går de på 2 sek för dom att kolla.
Postad 31 March 2010 - 15:11
Nån annan som märker det?
Postad 31 March 2010 - 15:21
Va o köpte telen på Telenor idag
, en störig grej är dock att skärmen blir suddig i 1 sekund när man flippar mellan vertikal och horisontal, undrar vafan den gör det för?
Nån annan som märker det?
har märkt det men retar mig inte på det ;-)
Postad 31 March 2010 - 15:26
Nope, han hade inte fått något till mig idag, börjar bli lite orolig för att posten supit bort mitt paketDet är nog ditt postombud som är sena på att registrera att den kommit, ring dit och fråga ifall dom har ditt paket där, om du har kollinr så går de på 2 sek för dom att kolla.
Postad 31 March 2010 - 15:28
Själv får jag vänta tills imorgon då fler lurar kommer in till expertbutiken.
Har förbokat en lur men var för långt ner på listan för att få en idag!
Hmm, borde kanske ringa runt till andra handlare i Göteborg för att kolla om det finns någon som har en lur över.
Får expert inga lurar imorgon blir det en Påsk utan X10........
Postad 31 March 2010 - 15:35
Grattis till er som fått x10:an idag!
Själv får jag vänta tills imorgon då fler lurar kommer in till expertbutiken.
Har förbokat en lur men var för långt ner på listan för att få en idag!
Hmm, borde kanske ringa runt till andra handlare i Göteborg för att kolla om det finns någon som har en lur över.
Får expert inga lurar imorgon blir det en Påsk utan X10........
Gör det! Siba har iallafall i lager i 2 butiker i göteborg
Ja köpte i en Telenor butik och där va inte direkt brist på telefoner
Postad 31 March 2010 - 15:44
Var inne på EG och MM på bäckebol de har fått in lurarna iaf..
Postad 31 March 2010 - 15:47
Nu ska jag testa på den tredje datorn.
En sak jag har hittat är Android market. Går inte trycka på "sök"knappen (även i andra menyer) när man har mobilen i upprätt läge eftersom tangentbordet blockerar "Ok/Sök"knappen. Det var samma sak när jag skulle registrera mitt Gmail-konto och mitt FB-konto. Man måste flytta till landscape för att kunna trycka, iaf jag.
A-knappen har jag störst problem med, de är inte jättestora men det är iaf den knappen den brukar glömma, (A eller 1).
Den registrerar det men bokstaven kommer inte fram i textfältet.
Annars jävligt fin och snabb. Med 14 FWt.
Håll inne den fysiska knappen med fyra rutor i 2-3 sek. så åker tangentbordet ner/upp
Postad 31 March 2010 - 16:11
Postad 31 March 2010 - 16:16
Nån som läst det senaste omdömet på telefonen ? blir den verkligen så varm att fingrarna luktar bränd plast.. vafan alltså.
Märker inte att den blir varm, men är man Apple fanboy,, som foliehattarna på feber.se så sågar man denna telefon, detta är en utan tvekan den snyggaste mobilen just nu, ja gillar timescape som fan, missen som SE gjorde var att snåla in på digitizern och bara android 1.6, förhoppningsvis löser dom det sistnämda om några månader
Redigerat av thestaar, 31 March 2010 - 16:20.
Postad 31 March 2010 - 16:20
Postad 31 March 2010 - 16:26
Postad 31 March 2010 - 16:27
Nu blir jag lite orolig... Är det bara jag som har problem med "a" i liggande läge ?
Jag testade telefonen i affären och jag hade också problem med "a" tangenten när man skrev ! Man fick trycka hårdare så gick det lite bättre!
Postad 31 March 2010 - 16:34
Postad 31 March 2010 - 16:35
Helt hundra, behåller mitt gamla abonnemang och bara lägger till 150kr/månad för mobilen och bindning på 24 månader.Flamso. Är du säker? för jag vet att samtalskostnader, sms osv inte ingår. Men du kanske har konfat ett eget abonnemang? Lät ju himla nice annars
Postad 31 March 2010 - 16:43
Hade jag haft en X10 hade jag nog provat att installera Home++ på den, tycker det verkar nice o några extra hemsidor är ju inte fel.
Postad 31 March 2010 - 16:49
Den är skön att hålla i funkar fint i fickan, inga problem att koppla ihopp med blå tands lurarna, den som har sagt att den knakar borde få en smäll ! ! ! den känns lyxig å e väl byggd på alla sätt
Postad 31 March 2010 - 16:50
Jag slogs av utseendet, fan va snygg den är! Den har en stor och otroligt fin skärm.
Jag kände mig som en stolt SE-fanboy.
Men...
Guuud va seg o jobbig den var att använda. Ja, det var en hel del apps o program som kördes i bakgrunden, det är sant.
Men även då dessa stängdes av allihopa så kände jag vad problemet faktiskt var,
Den registrerar helt enkelt inte på lätt beröring. I synnerhet i växlandet mellan startskärmar.
Jag fick trycka hårt och ibland flera gånger på skärmen för att få registrering, vilket jag klagade på till säljaren, men hans förklaring var (lågt batteri kvar + att det blir bättre om man har plastfilmen/skyddet på), WTF?!?!?!
Säljaren var sjukt ärlig iaf, det gillade jag.
Jag berättade att jag haft en Iphone 3gs (även om jag hatade den på många sätt) o jag tycker touchen på den var 100ggr bättre, vilket han kunde hålla med om, han erkände även att lampan på x10an va värdelös.
Ska dit imorn igen för att klämma på den igen och känner jag samma sak, ja då beställer jag en desire på plats då jag märkt att bokningarna på den rullat på.
Ge mig feedback! Är jag kräsen eller hade jag "otur"?
Postad 31 March 2010 - 17:02
Känner inte alls igen din beskrivning. Prövade 2 st idag och bägge flöt på riktigt bra. Fullt i klass med Iphone. Men vilken skärm, helt underbar att se film på för att vara så pass liten skärm.Var på phonehouse och fick testa x10 en hel del, det var säljarens personliga telefon.
Jag slogs av utseendet, fan va snygg den är! Den har en stor och otroligt fin skärm.
Jag kände mig som en stolt SE-fanboy.
Men...
Guuud va seg o jobbig den var att använda. Ja, det var en hel del apps o program som kördes i bakgrunden, det är sant.
Men även då dessa stängdes av allihopa så kände jag vad problemet faktiskt var,
Den registrerar helt enkelt inte på lätt beröring. I synnerhet i växlandet mellan startskärmar.
Jag fick trycka hårt och ibland flera gånger på skärmen för att få registrering, vilket jag klagade på till säljaren, men hans förklaring var (lågt batteri kvar + att det blir bättre om man har plastfilmen/skyddet på), WTF?!?!?!
Säljaren var sjukt ärlig iaf, det gillade jag.
Jag berättade att jag haft en Iphone 3gs (även om jag hatade den på många sätt) o jag tycker touchen på den var 100ggr bättre, vilket han kunde hålla med om, han erkände även att lampan på x10an va värdelös.
Ska dit imorn igen för att klämma på den igen och känner jag samma sak, ja då beställer jag en desire på plats då jag märkt att bokningarna på den rullat på.
Ge mig feedback! Är jag kräsen eller hade jag "otur"?
Postad 31 March 2010 - 17:23
http://www.youtube.c...Ds&translated=1
Katshing testar Sony Ericsson X10, test 2
hihi va han va gullig
Postad 31 March 2010 - 17:26
Sen undrar jag hur man stänger av program som ligger i bakgrunden? Har t.ex. installerat Opera 5 Beta men det finns inget avsluta-alternativ i programmet och jag hittar det inte i instruktionsboken för telefonen.
Postad 31 March 2010 - 17:37
Postad 31 March 2010 - 17:39
Synka kontakterna mot ditt Google-konto (har du inget så skapar du ett) och sen är det bara loggar du in med X10an med samma konto så ska du ha kontakterna på telefonen.Har massa kontakter på datorn som jag sparade ner från iphonen, hur skickar jag dom till X10an?
Postad 31 March 2010 - 17:48
Synka kontakterna mot ditt Google-konto (har du inget så skapar du ett) och sen är det bara loggar du in med X10an med samma konto så ska du ha kontakterna på telefonen.
tack men hur får ja kontakterna till googlekontot då?
hittade nu, men dels så går det bara att importera 1 åt gången och sen så är det fel filformat på dom
Redigerat av thestaar, 31 March 2010 - 17:53.
Postad 31 March 2010 - 17:54
tack men hur får ja kontakterna till googlekontot då?
hittade nu, men dels så går det bara att importera 1 åt gången och sen så är det fel filformat på dom, helt ###### sjukt att man inte kan kopiera kontakter till simkort från iphone utan måste krångla som fan
http://www.iphonedow...alendars-gmail/
Google är bra skit
Postad 31 March 2010 - 18:03
Postad 31 March 2010 - 18:04
Provat att 'putsa' kontantytan på simkortet alternativt blåsa i hållaren på telefonen? Annars är det nog dags att skaffa nytt simkort ändå.**** också sitter med mobilen i hand och den vägrar registrera att ett sim-kort sitter i :/
Postad 31 March 2010 - 18:06
Fungerar perfekt med gamla mobilen men får pilla vidare på det lite och se hur det gårProvat att 'putsa' kontantytan på simkortet alternativt blåsa i hållaren på telefonen? Annars är det nog dags att skaffa nytt simkort ändå.
Postad 31 March 2010 - 18:19
kör med telia
gick in på telias hemsida och valde att skicka sms för inställningar till min x10
fick sms:et
när jag öppnar medd. står det att mobben inte stödjer tjänsten gprs.
hur kommer jag igång med surfandet????
blir vansinnig&%&%¤%&&
Redigerat av RichardA, 31 March 2010 - 18:30.
Postad 31 March 2010 - 18:32
Är det någon annan som stött på detta problem?
Postad 31 March 2010 - 18:33
Headsetet till Desire måste nästan få ett minus. Ser lika oskönt ut som det headset som man först presenterade till X10. Tänk på det när ni räknar priset på mobilerna.Tjena!
Jag har följt denna tråd lite i tysthet de senaste 4 veckorna (men även läst genom alla andra inlägg). Nu börjar det närma sig för mig att bestämma mig för en telefon. Ända från början så har jag haft ögonen på X10 bl.a. för att jag tycker den är snyggare. Men nu vet jag inte riktigt... Desire kanske är ett säkrare kort.![]()
Här är en sammanställning för Desire vs X10. Vissa av punkterna är subjektiva men säg till om jag har fått någon fakta fel eller om något saknas.
Desire
+ Android 2.1
+ Dual touch
+ Sense UI
+ Billigare
+ Inbygd FM-radio
+ HD videoinspelning i senare uppdatering
- Fulare
- Sämre batteritid
- 512 mb internminne
- 4 gb medföljande minneskort
X10
+ Större skärm (samt högre upplösning)
+ Ljusstarkare skärm (i solljus)
+ Bättre batteritid
+ 8mpix kamera (desire har 5mpix)
+ Mycket bättre bilder (?)
+ Bättre kamerafunktioner (?)
+ Extern, trådlös FM radio med ljudkontroll för media. Noise cancellation.
+ Snyggare
+ Timescape/Mediascape (?)
+ 1 gb interminne
+ 8 gb medföljande minneskort
+ Skärmskydd ingår
+ Bra kvalité på ljudet enligt vissa tester
- Dyrare
- Single touch
- Lägre uppdateringsfrekvens på skärmen (27 fps)
- Android 1.6 (även om 2.x lovat till Q2/Q3)
Mvh
Adrian
Postad 31 March 2010 - 18:34
Nu ska jag berätta en tragisk historia. Min kompis och jag hade båda beställt X10:an sedan januari. Vi båda fick brev om att dom kommit på posten idag. Får sedan ett samtal från min kamrat som berättar att hans X10 inte märker av ifall simkortet är i eller inte medan min fungerar klanderfritt.
*pekar på Tyrfing*
Postad 31 March 2010 - 18:39
Ja alltså, inställningarna ska ju följa med mobilen om inte annat.SURFA??
kör med telia
gick in på telias hemsida och valde att skicka sms för inställningar till min x10
fick sms:et
när jag öppnar medd. står det att mobben inte stödjer tjänsten gprs.
hur kommer jag igång med surfandet????
blir vansinnig&%&%¤%&&
Postad 31 March 2010 - 18:41
Nu ska jag berätta en tragisk historia. Min kompis och jag hade båda beställt X10:an sedan januari. Vi båda fick brev om att dom kommit på posten idag. Får sedan ett samtal från min kamrat som berättar att hans X10 inte märker av ifall simkortet är i eller inte medan min fungerar klanderfritt.
Sitter det rätt? Kolla på bilden. Jag satte mitt fel först
Sen undrar jag hur man stänger av program som ligger i bakgrunden? Har t.ex. installerat Opera 5 Beta men det finns inget avsluta-alternativ i programmet och jag hittar det inte i instruktionsboken för telefonen.
Tanka ner TaskPanel från buteiken. Fungerar bra. typ taskmanager i windows.
Postad 31 March 2010 - 18:41
Har hitills inte fått det att fungera testar att beställa ett nytt simkort först innan jag skickar tillbaks mobilen för serviceNu ska jag berätta en tragisk historia. Min kompis och jag hade båda beställt X10:an sedan januari. Vi båda fick brev om att dom kommit på posten idag. Får sedan ett samtal från min kamrat som berättar att hans X10 inte märker av ifall simkortet är i eller inte medan min fungerar klanderfritt.
Postad 31 March 2010 - 18:43
När fick du det simkortet som inte fungerar?Har hitills inte fått det att fungera testar att beställa ett nytt simkort först innan jag skickar tillbaks mobilen för service
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
17 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?