Hjälper det inte ens att stänga av alla?Är det någon som vet vilken app som slöar telefonen extremt?Tar mig 16sek att bläddra i mina appar efter att jag tryckt program!!! Har rensat ganska mycket,men några vill man ju ha kvar.
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 05 March 2011 - 18:17
Postad 05 March 2011 - 18:33
Det tar alltså 16sek innan jag kommer åt att öppna någon!Hjälper det inte ens att stänga av alla?
Postad 05 March 2011 - 18:36
Om inte det hjälper är det ju nåt seriöst fel. Radera och återställ, eller lämna in på garanti.
Redigerat av SL2, 05 March 2011 - 18:38.
Postad 05 March 2011 - 18:47
är ju nån sorts specialglas,men man vill ju ändå vara på den säkra sidan så man ej får repor i glaset..
Postad 05 March 2011 - 18:49
Postad 05 March 2011 - 20:04
sådärja.har haft ett givande samtal med telenor och ska bli ägare till en n8 i dagarna
.en sak som jag inte tänkte på är.behöver man en Invisible Shield ????
är ju nån sorts specialglas,men man vill ju ändå vara på den säkra sidan så man ej får repor i glaset..
Har själv Zagg Invisible shield skärm skydd då jag tyvärr behöver ha det på jobbet,e man försiktig och skaffar en bra väska eller liknade skulle jag inte rekommendera Zagg Invisible shield då denna i mitt tycke e alldeles för mjuk,känns som fingret fastnar ibland och dålig respons på skärmen i kanterna,även i visst ljus kan man se att något e på skärmen,bättre utan om man kan.Dock e den lätt att torka av..angående fodral eller väska se til att den inte blockar sensorn som sitter längst upp på telefonen på framsidan,gjorde den tabben själv,när det ringde var det alldeles svart på skärmen..gick inte att svara.. :-)
Redigerat av sammy75, 05 March 2011 - 20:14.
Postad 05 March 2011 - 20:04
Nokias egna i silicone.Är det nån som har ett tips på ett bra fodral? Gärna länk
http://cdon.se/hemel...k_grey-11403744
Sen var det någon som rekommenderade en variant i hårdplast med hål i, tidigare i tråden.
Postad 05 March 2011 - 20:10
Hjälper det inte ens att stänga av alla?
har du provat att använda Netqin mobile guard,testa en gång och se om den blir snabbare,där kan man stänga av program som vill auto starta och även rensa skräp filer som ligger och tar plats,den optimerar telefonen..fungerar det inte e det bara att avinstallera..har den själv och fungerar kanon tycker jag..vissa mappar som man har mycket i kan ta några sekunder att öppna,då pratar jag mappar med flera GB i,tycker det tar alldeles för lång tid för dig,funkar inte det,återställ telefonen men gör INTE 3 fingers reseten
Redigerat av sammy75, 05 March 2011 - 20:12.
Postad 05 March 2011 - 21:21
Silikon-fodralet behövs ju naturligtvis eftersom mobilen är så förbannat hal.Nokias egna i silicone.
http://cdon.se/hemel...k_grey-11403744
Sen var det någon som rekommenderade en variant i hårdplast med hål i, tidigare i tråden.
Men det skyddar inte din telefon om du lägger den i fickan, så något tyg-fodral (dock inte så tunt!) eller plastfodral är en bra idé att ha.
Postad 05 March 2011 - 21:29
Postad 06 March 2011 - 00:10
har du provat att använda Netqin mobile guard,testa en gång och se om den blir snabbare,där kan man stänga av program som vill auto starta och även rensa skräp filer som ligger och tar plats,den optimerar telefonen..fungerar det inte e det bara att avinstallera..har den själv och fungerar kanon tycker jag..vissa mappar som man har mycket i kan ta några sekunder att öppna,då pratar jag mappar med flera GB i,tycker det tar alldeles för lång tid för dig,funkar inte det,återställ telefonen men gör INTE 3 fingers reseten
Jag har precis intallerat den och utfört de flesta "förbättrande" åtgärder men ingen skillnad i snabbhet.
Postad 06 March 2011 - 11:51
Se upp!Där är en fördel för Symbian iaf, batterierna räcker hela springrundan.
Den sidan gillar jag skarpt, där har vi verkligen några som satsat på innehåll före design i alla fall.
Rejäl lista de hade nu: http://www.n8fanclub...-free.html#more
Lite att gå igenom
Alla program som är listade där är inte freeware! Vissa av de innehåller cracks :/
Dessutom fungerar de flesta länkar inte.
Postad 06 March 2011 - 12:30
Sött tillbehör, en Mini Cooper att köra med N8:
http://noknok.tv/201...ooper-s-review/
jag har ju en sån här liggandes.
http://www.clubsonye...es_car100.shtml
den kanske funkar med n8? eller kanske med Wii-kontrollen?
Postad 06 March 2011 - 16:36
Det löser sig med en reboot men är dock störande även om det inträffar relativt sällan. Är med all sannolikhet en bugg så hjälper nog inte att lämna in den.Om N8 är seg i menyerna så beror det till 100% på mjukvaran om ni frågar mig. Det är inget fel med att ha bara 600 MHz när det mesta man gör på mobilen beror på GPUn, åtminstone för min del.
Min funkar jättebra, det kanske den inte kommer göra för evigt, men om den skulle paja nån dag så får det ju inte dra ner omdömet för hur den funkar när den väl funkar, däremot drar det ju självklart ner kvalitetsintrycket.
Så om internet slutar funka helt och hållet för någon så är det knappast nåt vi alla kommer att råka ut för, de flesta verkar väldigt nöjda.
Om den är trasig, lämna in den på garanti, VÄNTA INTE. JA, det kommer ta tid, men den kommer heller inte lagas av sig självt.
Det handlar om ditt välmående. :)Ju längre du väntar, desto mer kommer du hata den. Du kan inte lägga det bakom dig förrän du antingen lagat, sålt eller slängt den.
Svårt val.
Postad 06 March 2011 - 18:25
Skärmsläckaren går fortfarande igång, pinsamt att jag är så körd i huvet...
Redigerat av SL2, 06 March 2011 - 20:48.
Postad 06 March 2011 - 18:55
bigswede70: Testade GPS i bilen på motorväg, kompassen funkar som den ska, v3.06 10wk50 b12.
Skärmsläckaren går fortfarande igång, pinsamt att det inte är fixat..
[/quote]
Scr000007.jpg 8.71K
0 Antal nerladdningarmeanar du att skärmsläckaren slås på när du ska navigera från punkt A till B ?..har aldrig haft det problemet att skärmsläckaren har gått igång...
Redigerat av sammy75, 06 March 2011 - 18:57.
Postad 06 March 2011 - 19:00
quote name='SL2' date='Mar 6 2011, 18:25 ' post='3225860']
bigswede70: Testade GPS i bilen på motorväg, kompassen funkar som den ska, v3.06 10wk50 b12.
Skärmsläckaren går fortfarande igång, pinsamt att det inte är fixat..Scr000007.jpg 8.71K 0 Antal nerladdningar
meanar du att skärmsläckaren slås på när du ska navigera från punkt A till B ?..har aldrig haft det problemet att skärmsläckaren har gått igång...
Det ändrade jag bara i inställningar. Så att skärmsläckaren inte går in och stör.
Postad 06 March 2011 - 19:02
Nej, jag hade inte navigering igång, gör det nån skillnad för dig? Jag menar, går skärmsläckaren igång om du bara har kartor igång?meanar du att skärmsläckaren slås på när du ska navigera från punkt A till B ?..har aldrig haft det problemet att skärmsläckaren har gått igång...
Postad 06 March 2011 - 19:05
Menar du att du stänger av skärmsläckaren helt? Eller har du inställningar för skärmsläckaren i Kartor?Det ändrade jag bara i inställningar. Så att skärmsläckaren inte går in och stör.
Postad 06 March 2011 - 19:21
Menar du att du stänger av skärmsläckaren helt? Eller har du inställningar för skärmsläckaren i Kartor?
testa att ändra i inställningar,navigering "bakgrundsbelysning"..bakgrundsbelysning alltid på...
Postad 06 March 2011 - 20:48
Tack.testa att ändra i inställningar,navigering "bakgrundsbelysning"..bakgrundsbelysning alltid på...
Skjut mig.
Postad 07 March 2011 - 18:38
Gå in på Inställningar >Teman >Allmänna >Val >Temaeffekter >AV
För mig flyter det på mycket bättre efter att jag ändrade det, hoppas det gör det för er också.
Postad 07 March 2011 - 20:44
Det behöver inte "flyta på" eftersom det redan är instant. Dra, byt. Ingen fördröjning förutom animationen. Men den vill vi ju ha!
Postad 07 March 2011 - 22:58
Okej, har missat det!Det har nämnts förr. Jag förstår fortfarande inte poängen med det.
Det behöver inte "flyta på" eftersom det redan är instant. Dra, byt. Ingen fördröjning förutom animationen. Men den vill vi ju ha!
Men jag tycker mig då ana en längre fördröjning förutom animationen när effekten påslagen, så jag tycker det är skönare att slippa den totala fördröjningen (både animation och plus extra fördröjning).
Postad 07 March 2011 - 23:00
Postad 08 March 2011 - 00:17
Det tar alltså 16sek innan jag kommer åt att öppna någon!
Radera och återställ hjälpte mig, provade ta bort "allt" för hand utan att det gjorde någon skilland.. Återställning hjälpte inte heller.
Tyvärr.
Postad 08 March 2011 - 09:22
Postad 08 March 2011 - 10:05
Radera och återställ hjälpte mig, provade ta bort "allt" för hand utan att det gjorde någon skilland.. Återställning hjälpte inte heller.
Tyvärr.
Radera och återställ? hur menar du då? Är det inte samma som "ta bort allt för hand" och sen inte installera dem igen?
Postad 08 March 2011 - 10:06
Är det någon som vet om det finns nåt motsvarande iCrap app som Flightradar24 till N8?
We will not release apps for any other platforms like Symbian, Blackberry or Windows Mobile. It takes too much time and cost too much money to develop for more platforms. We recommend you to buy an iPhone or Android phone
http://www.flightradar24.com/about.php
Postad 08 March 2011 - 10:26
Radera och återställ? hur menar du då? Är det inte samma som "ta bort allt för hand" och sen inte installera dem igen?
I inställningar- telefon - telefonhantering - fabriksinställning - radera data och återställ, att ta bort allt för hand tömmer inte "registret" eller vad symbian nu kör med, bevisade bara att det inte var något installerat program som ensamt orsakade felet :/
Sen måste jag avinstallera 1.1 uppdateringen för att kunna lägga in den igen, någon som vet hur det går till då den inte syns i listan med installerade grejer ? :S
Postad 08 March 2011 - 15:36
http://mobilestore.o...categories.html
Postad 08 March 2011 - 15:36
Postad 08 March 2011 - 15:45
sådärja ,då har den gröna mobilen landat i min hand o efter 2 timmar är jag superdupernöjd.gps;en är ju fenomenalt snabb...tror att min tomtom i bilen får sparken med omedelbar verkan.har iofs bara kladdat i 2 timmar men ibland blir man ju så j-vla glad när saker man beställer är så här bra och fungerar på en gång
har haft min i 2 månader och kan inte annat än att hålla med. Har haft en del mindre buggar som ligger och spökar då och då men överlag är jag supernöjd!
Postad 08 March 2011 - 16:17
men det finns ju sportstracker oxå ,är dessa 2 program likvärdiga ???
eller vad säger panelen.
Postad 08 March 2011 - 18:30
Scr000002.jpg 71.49K
0 Antal nerladdningar
Postad 08 March 2011 - 19:07
det är när du inte är uppkopplad mot ett w-lan som det är en ny ikon.
Ah! I see. Trodde det hade blivit något fel när jag uppdaterade
Postad 08 March 2011 - 20:04
Ja, jag läste det, därför undrar jag ifall det finns en liknande app fast till Symbian...We will not release apps for any other platforms like Symbian, Blackberry or Windows Mobile. It takes too much time and cost too much money to develop for more platforms. We recommend you to buy an iPhone or Android phone
http://www.flightradar24.com/about.php
Postad 08 March 2011 - 20:16
Tvmatchen
Postad 08 March 2011 - 23:48
så min fråga är-hur tusan får man bort programmen,har testat att starta programmet o ta options.men det finns ingen radera flik.
är kanske trött i ögat o lite oskärpt just nu.försökte söka bak i tråden men hittade ingen lösning på detta...
Postad 09 March 2011 - 00:27
Tryck länge för att avinstallera.
Postad 09 March 2011 - 10:57
Postad 09 March 2011 - 20:11
Postad 09 March 2011 - 21:45
Det är väl inget konstigt?Någon som färstår det här? Sex startsidor!!! Kan det vara sant?
Däremot är det ju uppenbarligen inte 013.016, det måste ju vara 021 nånting.
"TIP: Use left arrow key or touch drag to left to move up in the directory structure"
Vadå piltangent? Det kan ju inte vara en N8, möjligen en E7. Inte för att det spelar nån större roll..
Postad 09 March 2011 - 21:51
Om du vill ha fler startsidor så kan du testa N-Desk.Någon som färstår det här? Sex startsidor!!! Kan det vara sant?
OVI
Redigerat av Unregistered31511, 09 March 2011 - 21:53.
Postad 09 March 2011 - 22:31
En sak som jag kom att tänka på när jag provade det var avsaknaden av widgets, bara ett oändligt rutnät med ikoner, men det måste väl gå att lägga in sådana på startskärmen?
Inte för att jag lyckades, men så jag gav upp ganska snabbt också. (Observera att det inte är gratis.)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
197 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?